2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

+49
storstruten
Högljudd
ollle
PM
GMG
LulefanGBG
LubosC
knutten
Lars158
Tony Moore
Sundance Kid
hokkzorz
cavenn
pingu
FruktHamster
LuleåWinston
Old Brooklyn
NallePhu
Pentothal
MrA
Slapshot
Redbear
kokostrollet
Jonken
Zeb Macahan
Kagen
Pickadoll
Beast.
Huselius1
Urken
Rayko
UnSaccoDiSoldi
tibet
DonP
Snikne Ville
Bamsefar
Lajon
Myrman
Pajala
Chris Hendrix
Donten_
delphi
Norlin
BodenSwe
#96
storraggarn
Dave Rock
Salle
MickkeJ
53 posters

Sida 3 av 12 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av cavenn fre 08 mar 2013, 21:43

Jag är nästan helt säker på att Jakobs hade gjort det mycket bättre än Persson om han hade fått samma överdrivna förtroende som Persson fått. Hade jag fått bestämma så skulle både Jakobs och Cehlarik gå före honom, för jag har fortfarande inte sett vad det är han gör så bra för att få så stort förtroende som han ändå gör. Nej, en riktigt lam spelare är vad han är. Men vi får väl hoppas på att han kan höja sig något fruktansvärt och överraska, inte för att jag tror att han kan göra det men ändå. Så.. jag kan ju redan nu lova att saker kommer gå sönder här hemma under slutspelet.

Satan vad kul det ska bli ändå.
BSTL.
cavenn
cavenn

Antal inlägg : 33
Join date : 12-09-15
Ort : Knalleland

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Salle fre 08 mar 2013, 21:47

Huselius1 skrev:
Salle skrev:Kedjorna på dagens träning

Cam-Chris-Persson
Hedman-Pyörälä-Klasen
Sami-Ola-Toni
Fabbe-Fogis-Vihko

Jag tror jag avgår.

HUR FAN motiveras det att glödheta killar som Jakobs o Cehlarik inte går före Linus Iskall Persson?
Cehlarik kör med j-20 också va? Kanske var på annat håll med dom? Tar för givet att han får chansen i slutspelet

Sant! Han var nere i Sthlm ikväll o mötte gnaget.. Gjorde en kasse.
Men då fick jag ju förklaringen till varför han inte var med på fyra kedjor på träningen Smile
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Norlin fre 08 mar 2013, 22:12

Jag får något fel. Dagarna just nu är sinnessjukt långa. Det är fredag och jag sitter här och väntar bara att helgen ska vara över.
Taggat igång mig själv lite för mycket med att kolla på 20 minuters highlights från 7:e kvartsfinalen mot Djurgården. Tar gärna emot tips om var man kan få tag i piller som gör att man somnar i 4-5 dagar.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av FruktHamster lör 09 mar 2013, 00:52

Dave Rock skrev:Hamstern jag ser två spelare som skulle kunna vara den där tredje länken med bröderna. Pyörälä eller Klasen. Tror Pyörälä skulle få mycket chanser i slottet i den kedjan. Klasens skulle kunna få lite mer yta samt att han skulle kunna fördela puckar åt dom när dom driver in på kassen. Han har ju dessutom spelat något PP med dom under höstsvängen och då gick det bra. Han spelade väl även en match i samma kedja som dom.



Jag är också lite smått sugen på att se Pyrre med bröderna. Med abbotts skridskoåkning och starka defensiv skulle han få mer tid att spela offensivt och hans förmåga att peta in puckar är dokumenterad. Men det är inte rätt tillfälle att testa det just nu. Om han är kvar nsäta säsong tycker jag absolut det skall prövas. Nu är det slutspel och enda anledningen till att labba med nya kedjor ska vara pga skador, eller möjligtvis i slutet på en havererad match.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Beast. lör 09 mar 2013, 09:32

Jag tycker kedjorna ska vara exakt så som på träningen. Förutom att Cehlarik bör spela med Vihko-Fogge. Fabbe kan användas som extraforward. Att sätta en spelare med ström i klubban bredvid två stekheta poänggörare kan slå bakut...
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Urken lör 09 mar 2013, 12:51

Beast. skrev:Jag tycker kedjorna ska vara exakt så som på träningen. Förutom att Cehlarik bör spela med Vihko-Fogge. Fabbe kan användas som extraforward. Att sätta en spelare med ström i klubban bredvid två stekheta poänggörare kan slå bakut...

Håller med till fullo. Detta borde vara sjävklart i bok, så vi får väl se om tränarna tänker som oss eller inte. Spännande ska det i varje fall bli med slutspel!!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Beast. lör 09 mar 2013, 15:21

Det blir oerhört intressant att se hur Rönken agerar ifall det skulle börja gå trögt mot Frölunda. Typ att vi tappar till 0-2 i matcher. Har han lärt sig något från ifjol? Har han en plan B ifall allt skiter sig? Kommer man varva målvakter? Något som slog ut katastrofalt i förra årets slutspel...
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av pingu lör 09 mar 2013, 15:32

Det enda Rönken måste lära sig är att spelet i slutspelet blir mycket fysiskt.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av hokkzorz lör 09 mar 2013, 16:13

pingu skrev:Det enda Rönken måste lära sig är att spelet i slutspelet blir mycket fysiskt.

tycker det var mycket detta vi förlorade på mot AIK i fjol, spelare som normalt sett inte tacklas alls åkte runt och letade tacklingar istället för att spela sitt spel. Kommer ihåg en situation extra tydligt, hjalmarsson sätter en fet tackling på en AIK'are precis när spelet vänder men han får iväg en passning iaf och AIK går hela vägen och gör mål.

Visst, vi skall stå upp och jobba hårdare men inte för den skull gå ifrån det spelet vi vet fungerar och är bra, det skall bara utföras med 110% energi och kraft. Börjar vi åka runt och leta folk att smälla på "för nu är det ju slutspel" så kommer vi torska, tro mig.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sundance Kid lör 09 mar 2013, 18:16

Man får inte glömma heller att AIK hade Viktor Fasth i mål. Tror att en stor del av deras slutspelsframgångar berodde på honom. Fasth har vunnit 10 av dom 13 matcher han har startat för Anaheim i år i NHL! Hur ofta möter man en målvakt i elitserien som har den kapaciteten?

I och med att Fasth också är så gammal som 30 år så antar jag att han inte har utvecklats så extremt mycket sedan förra året utan höll nog ungefär en liknande nivå redan då.

Visst hade vi också ett lag som var dåligt byggt för ett slutspel förra året och vi hade nog inte haft en chans på finalplats hursomhelst. Men jag tror att vi hade haft goda möjligheter att ta oss till semifinal om vi hade mött en "normal" elitseriemålvakt. Men med facit i hand kanske det var lika bra att vi gjorde ett fiaskoslutspel och Rönken tvingades att tänka om och utveckla sin filosofi. Tror aldrig att vi hade lyckats gå hela vägen med ett lag som var byggt samma sätt som förra året.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Rayko lör 09 mar 2013, 19:14

Norlin skrev:Jag får något fel. Dagarna just nu är sinnessjukt långa. Det är fredag och jag sitter här och väntar bara att helgen ska vara över.

Haha, sant. Det är inte ofta man längtar till att helgen ska ta slut.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dave Rock lör 09 mar 2013, 21:20

Nu börjar det bli löjligt vad segt tiden går.
Hela dagarna på jobbet går man bara och funderar på det stundade slutspelet.

Det är inte okej att ha en veckas uppehåll innan slutspelet Smile

Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dave Rock lör 09 mar 2013, 21:36

hokkzorz skrev:
pingu skrev:Det enda Rönken måste lära sig är att spelet i slutspelet blir mycket fysiskt.

tycker det var mycket detta vi förlorade på mot AIK i fjol, spelare som normalt sett inte tacklas alls åkte runt och letade tacklingar istället för att spela sitt spel. Kommer ihåg en situation extra tydligt, hjalmarsson sätter en fet tackling på en AIK'are precis när spelet vänder men han får iväg en passning iaf och AIK går hela vägen och gör mål.

Visst, vi skall stå upp och jobba hårdare men inte för den skull gå ifrån det spelet vi vet fungerar och är bra, det skall bara utföras med 110% energi och kraft. Börjar vi åka runt och leta folk att smälla på "för nu är det ju slutspel" så kommer vi torska, tro mig.
Nej man får inte börja spela ett spel man inte behärskar bara för att det är slutspel. Kommer ihåg situationen med Hjalle, men så får man ju inte spela oavsett om man är ett fysiskt lag eller ej. Man kan inte åka och söka tacklingar. Man tacklar när det är läge. Har för mig att Niklas Kronwall gjorde samma sak i senaste OS, han sökte sina "Kron-Walls" men det resulterade bara att han gick bort sig.

Men det blir mer fysiskt oavsett om man vill det eller inte eftersom motståndarna med största sannolikhet kommer börjar spela mer fysiskt.
I år tror jag dock vi har ett lag som behärskar det spelet, ett lag som klarar att stå upp även när det smäller. Det hade vi inte i fjol eller året före.

Mot skansen IF för två år sen så försökte dom spela ut oss i dom 3 första, det gick inge bra sedan ändrade dom och började spela mer fysiskt och fult och vi var mindre än två minuter från semester.
Att det inte blev semester då beror mest på tre spelare, Niinimaa, Chris och Grizzly.
Ifjol klarade vi inte riktigt av att AIK helt plötsligt började gå hårt på kropp när tillfälle gavs.

I år tror jag inte vi kommer ha några problem med det.
Med båda bröderna, Jonsson, Skrbek, Hedman, Sandell, Fabbe och Fredde.
Nu säger jag inte att vi ska köra över random indian hela tiden, men försöker dom vinna det fysiska spelet så tror jag vi kan matcha det på ett bra sätt.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av pingu lör 09 mar 2013, 22:28

Håller med dig Dave Rock, i år känns det mycket bättre inför slutspelet. Det har inte sett så bra ut inför ett slutspel sen nittiotalet.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dave Rock lör 09 mar 2013, 22:43

Ja det känns onekligen riktigt bra i år.

Som många var inne på innan säsongen, "Det kommer inte gå lika bra i serien men vi har ett lag byggt för slutspel". Det var några som tvivlade i december men nu sluta vi trea och formen har bara stigit ju närmare slutspel vi kommit. Trots att ett helt koppel av spelare saknades så var vi nära tre poäng mot Fbk i näst sista matchen som tillsammans med oss jagade andra plats. Det följdes upp av tre poäng mot Hv som även dom jagade andra plats.
Det tycker jag ändå är ett riktigt styrkebesked. Även om man ville ha sex poäng i dom matcherna.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dave Rock lör 09 mar 2013, 23:03

Var in på Frölundas SF redaktion för att se vad dom skriver om stundande serie.
Här Kommer det:

1) Hur ser du på att Frölunda får möta Luleå i kvartsfinalen?

Daniel Rasmusson:
Det var väl den motståndaren som man hoppades på, spelmässigt sätt. Publikmässigt sätt hade så klart HV71 eller Färjestad varit roligare.

Christian Olsson:
Ur sportsligt perspektiv så var det här det mest optimala som Frölunda kunde få, men det kommer ju inte alls bli samma stämning i Scandinavium nu som det hade kunnat bli om vi hade fått möta HV71 eller Färjestad. Luleå är ju inte direkt ett lag som lockar publik.

Marcus Fagerberg:
Luleå är ett motstånd som jag helst inte vill möta redan i en kvartsfinal. Deras defensiva tänk gynnar absolut inte ett Frölunda som har problem att göra mål.


2) Vad är din uppfattning om motståndarna?

Daniel Rasmusson:
Det har alltid pratats om "tråkiga" Luleå. Men de har ett bra lag. Trots att de spelar defensivt, så är det något de är bra på. Gustafsson och Rautio i mål, är två mycket bra målvakter. Framåt så har laget även producerat ordentligt den här säsongen. Vi får se upp med spelare som Olausson, bröderna Abbott, Vihko, Klasen, Koivisto, Pyörälä och flera andra som är farliga framåt.

Christian Olsson:
Luleå är absolut inget lag som spelar underhållande hockey och känslan är att en del av deras spelidé faktiskt bygger på att tråka ut sina motståndare. De är även ett sådant lag som alltid går till slutspel, men de verkar tycka att det räcker. Dock har de några intressanta spelare är farliga offensivt som Frölunda måste se upp för.

Marcus Fagerberg:
De är ett väldigt skickligt lag och har spelare som kan göra det oväntade. Spelare som kliver fram i slutspel och med individuella prestationer höjer hela laget. Luleå har ofta anklagats för att spela tråkigt, fegt och att de bara vinner på sin defensiva spelstil. Och visst det ligger nog något i det men de har vid flera tillfällen den här säsongen visat att de är livsfarliga när läge ges. Ta bara 6-1 mot Frölunda i februari.


3) Hur kommer det att gå?

Daniel Rasmusson:
Jag känner tyvärr att Frölunda nog inte kommer räcka till i en serie över sju matcher. Jag har tippat 4-2 i matcher till Luleå. Därför att Frölunda gör för lite mål. Visst har vi spelat helt okej på slutet, men ska vi han en chans, måste fler än första kedjan producera poäng. Där känner jag att Luleå har ett övertag, eftersom de har fler spelare som kan kliva fram och avgöra.

Christian Olsson:
Jag tror att Frölunda har goda chanser att kunna nå semi. Mycket hänger ju naturligtvis på att Frölunda inte slarvar (som de tyvärr gör alltför ofta) och även skador. Spelar bara Frölunda som de gör när de är som bäst så kommer Luleå få problem. Mitt tips är att Frölunda vinner med 4-2 i matcher.

Marcus Fagerberg:
Jag tror att Frölunda kan slå Luleå. Jag tror att årets Frölunda är ett lag som passar bra i ett slutspel när intensiteten höjs och de stora spelarna kliver fram. Mycket hänger på bra målvaktsspel från Hudacek och en Joel Lundqvist i toppform som driver sitt lag till seger. Nu ska Sjöström, Lasu, Johansson och de andra kliva fram. Spelare som spelar med hjärtat kommer bli avgörande. 4-3 i matcher till Frölunda.

Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Bamsefar lör 09 mar 2013, 23:49

Dave Rock skrev:Var in på Frölundas SF redaktion för att se vad dom skriver om stundande serie.
Här Kommer det:

1) Hur ser du på att Frölunda får möta Luleå i kvartsfinalen?

Daniel Rasmusson:
Det var väl den motståndaren som man hoppades på, spelmässigt sätt. Publikmässigt sätt hade så klart HV71 eller Färjestad varit roligare.

Christian Olsson:
Ur sportsligt perspektiv så var det här det mest optimala som Frölunda kunde få, men det kommer ju inte alls bli samma stämning i Scandinavium nu som det hade kunnat bli om vi hade fått möta HV71 eller Färjestad. Luleå är ju inte direkt ett lag som lockar publik.

Marcus Fagerberg:
Luleå är ett motstånd som jag helst inte vill möta redan i en kvartsfinal. Deras defensiva tänk gynnar absolut inte ett Frölunda som har problem att göra mål.


2) Vad är din uppfattning om motståndarna?

Daniel Rasmusson:
Det har alltid pratats om "tråkiga" Luleå. Men de har ett bra lag. Trots att de spelar defensivt, så är det något de är bra på. Gustafsson och Rautio i mål, är två mycket bra målvakter. Framåt så har laget även producerat ordentligt den här säsongen. Vi får se upp med spelare som Olausson, bröderna Abbott, Vihko, Klasen, Koivisto, Pyörälä och flera andra som är farliga framåt.

Christian Olsson:
Luleå är absolut inget lag som spelar underhållande hockey och känslan är att en del av deras spelidé faktiskt bygger på att tråka ut sina motståndare. De är även ett sådant lag som alltid går till slutspel, men de verkar tycka att det räcker. Dock har de några intressanta spelare är farliga offensivt som Frölunda måste se upp för.

Marcus Fagerberg:
De är ett väldigt skickligt lag och har spelare som kan göra det oväntade. Spelare som kliver fram i slutspel och med individuella prestationer höjer hela laget. Luleå har ofta anklagats för att spela tråkigt, fegt och att de bara vinner på sin defensiva spelstil. Och visst det ligger nog något i det men de har vid flera tillfällen den här säsongen visat att de är livsfarliga när läge ges. Ta bara 6-1 mot Frölunda i februari.


3) Hur kommer det att gå?

Daniel Rasmusson:
Jag känner tyvärr att Frölunda nog inte kommer räcka till i en serie över sju matcher. Jag har tippat 4-2 i matcher till Luleå. Därför att Frölunda gör för lite mål. Visst har vi spelat helt okej på slutet, men ska vi han en chans, måste fler än första kedjan producera poäng. Där känner jag att Luleå har ett övertag, eftersom de har fler spelare som kan kliva fram och avgöra.

Christian Olsson:
Jag tror att Frölunda har goda chanser att kunna nå semi. Mycket hänger ju naturligtvis på att Frölunda inte slarvar (som de tyvärr gör alltför ofta) och även skador. Spelar bara Frölunda som de gör när de är som bäst så kommer Luleå få problem. Mitt tips är att Frölunda vinner med 4-2 i matcher.

Marcus Fagerberg:
Jag tror att Frölunda kan slå Luleå. Jag tror att årets Frölunda är ett lag som passar bra i ett slutspel när intensiteten höjs och de stora spelarna kliver fram. Mycket hänger på bra målvaktsspel från Hudacek och en Joel Lundqvist i toppform som driver sitt lag till seger. Nu ska Sjöström, Lasu, Johansson och de andra kliva fram. Spelare som spelar med hjärtat kommer bli avgörande. 4-3 i matcher till Frölunda.


Den där Christian Olsson är nog på väg att få en obehaglig överraskning, maken till ignorans,okunnighet och enögdhet får man leta efter.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av storraggarn sön 10 mar 2013, 00:04

Nu är väl jag lite enögd också men tycker att det Christian skriver stämmer ganska bra.
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Chris Hendrix sön 10 mar 2013, 00:10

Haha, men GUUUUUUUUUUD. Hur kan så okunniga människor få skriva där? Förvisso. SvenskaFans är fullt av wannabes och troll. Hänger inte där längre överhuvudtaget.

Alla lags supportrar är precis lika enögda på den sidan. Det är skrämmande att se. Luleås redaktion är bland de mest enögda av alla. Tekarn, eller vad han kallar sig, eller Michael Ek, eller båda, skriver nästan uteslutande för att provocera.

Skäms nästan varje gång jag ramlar in av en gammal vana. Vilket man gör ibland när man har Luleå-abstinens. Very Happy

Får dock inte glömma att när vi var i Frölundas sits så var vi också rätt så optimistiska. Det är man ju rent naturligt. Inget konstigt med det. Man vill att sitt lag ska vinna till varje pris.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dave Rock sön 10 mar 2013, 00:13

Bamse
En rolig grej han också säger är
"Luleå är ju inte direkt ett lag som lockar publik."

Som jag skrev på SF, Nu är det ju inte omgång 19 vi pratar om utan slutspel. Borde inte Frölunda själv kunna locka sin egen publik till sin egen borg?

Okej innan Luleå fyllde inte Coop mot AIK i fjol men jag skyller inte det på AIK. Oavsett vem man möter i ett slutspel så är det förjävla dåligt
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dave Rock sön 10 mar 2013, 00:22

Chris Hendrix skrev:Haha, men GUUUUUUUUUUD. Hur kan så okunniga människor få skriva där? Förvisso. SvenskaFans är fullt av wannabes och troll. Hänger inte där längre överhuvudtaget.

Alla lags supportrar är precis lika enögda på den sidan. Det är skrämmande att se. Luleås redaktion är bland de mest enögda av alla. Tekarn, eller vad han kallar sig, eller Michael Ek, eller båda, skriver nästan uteslutande för att provocera.

Skäms nästan varje gång jag ramlar in av en gammal vana. Vilket man gör ibland när man har Luleå-abstinens. Very Happy

Får dock inte glömma att när vi var i Frölundas sits så var vi också rätt så optimistiska. Det är man ju rent naturligt. Inget konstigt med det. Man vill att sitt lag ska vinna till varje pris.
Är inte heller där längre, det beror iofs mest på att vi forumister flyttade hit. Men har sedan jag flytta hit insett att jag läser artiklarna där allt mer sällan, för att inte säga aldrig.
Största anledningen till att jag inte ids hänga där är dock för att man tillåter trollen härja fritt där. Okej jag kan ta det, till och med tycka det är underhållande, inför en match mot skaik. Men när dom är inne på varenda artikel och kommenterar och kommentarerna mer handlar om att "bråka" med dom så blir det i längden bara lång tråkigt.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dave Rock sön 10 mar 2013, 00:24

storraggarn skrev:Nu är väl jag lite enögd också men tycker att det Christian skriver stämmer ganska bra.
Okej men hur tror du det kommer se ut i kvartsfinals serien?
Kommer Frölunda dominera?
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dave Rock sön 10 mar 2013, 00:36

En ny krönika lades upp på Frölundas SF sida.
Detta är ett utdrag

2013-03-13. Datumet som gäller för alla Luleå och Frölundafans. Det är nu alla bitar lagen tränat och tävlat på, ska sitta. SM-Slutspelet i hockey 2013 is to come. En oviss kamp. En serie som av många kallas för den tråkigaste. Defensivt starka Luleå mot ett fullständigt oberäkneligt Frölunda. Inte en j-vel vet hur det kommer gå.

SNABBLÄNKAR
Lagsida för Frölunda
Diskutera
Spelschema för Frölunda
Tabell för Elitserien

Jo en vet.
SVT Sports expert, Mikael Renberg.
Han tippar 4-0 till sitt gamla Luleå.
Kanske inte så otippat.
Tror dock inte han får rätt.
Även om jag får hålla med om att Luleå går in i serien som en liten favorit.
Men inte blir det några 4-0, väl?

-----
Fegis hade stängt kommentarer där.
Men en sak bara.
"En serie som av många kallas för den tråkigaste. "
Av vem?? har inte hört någon ens antyda det förrän han skrev det.

"nte en j-vel vet hur det kommer gå.
Jo en vet.
SVT Sports expert, Mikael Renberg.
Han tippar 4-0 till sitt gamla Luleå."
Boork tippade 4-1, Petter Rönnqvist ville säga 4-0 till Luleå men ändrade till 4-1 för att Boork sa det och så fortsätter det. Alla har tippat typ 4-1
Har än inte sett en enda "expert" tippa till Frölundas fördel. Wennerholm är närmast som tippade 4-3 i Luleå favör.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Salle sön 10 mar 2013, 02:34

Det där med andra lags fans.... Angående enögdhet, skrikighet och gnäll.

Visst finns det extremfall åt endera håll hos alla lag. Men vissa generaliseringar går ju ändå att göra.. Det är djävulskt låg nivå på bland annat just frölundafans enligt min mening. På twitter, på bloggar, på sf, på respektive lags forum, överallt.. Mycket rötägg som figurerar. Säkert många kunniga, vettiga och insatta också, men dessa glöms ju liksom bort om många är åt andra hållet. Brynäs fans är ungefär likadana och även till viss del Linköpings.

Lag vars fans som figuerar på nätet som jag har en väldigt positiv uppfattning om är till exempel; Färjestad, Västerås, Södertälje, MoDo, mfl.. Det är min bild åtminstonde, att i dessa led upplevs generellt sett hög grad av objektivitet och stor kunskap.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Salle sön 10 mar 2013, 02:38

Den här killen är väl ett av "lågvattenmärkena"

http://pucksnack.com/2012/12/07/motorsaga-frolunda-luleas-statliga-sponsor-lockout-och-zabinejad/

Det där inlägget är humor!

Finns oerhört många konstiga åsikter på twitter också från frölundafansen. Anmärkningsvärt stor del av just skaran Frölindaiter verkar vara helt blåsta.

Sen det här med det SF-kopierade.. Visst det är en sida för fans... Men någon går väl igenom skiten innan det publiceras? "Sätt" Haha... Nivån kan ju ifrågasättas redan där liksom.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dave Rock sön 10 mar 2013, 03:49

Ja vilken jävla tomte.
Man kan ju se de så också att Luleå satsar inte pengar på föredettingar som Pebben. Man satsar inte dyra pengar på spelare som Fabian Brunnström. Tolsa har säkert en rätt bra lön, hur många poäng har han gjort?...Ja just de!
Sjöström har förmodligen en rätt bra lön sett med ES ögon..Vad har han gjort???

Det handlar om att spendera perngar rätt.
Bara för att man gödslar spelare med pengar så innebär det inte att man når framgång.
Frölunda kanske skulle se liiiite länge än näsa räcker och skita i spelare som , Pebben, Brunnström, Sjöström...

Ne värva rätt så kanske ni också kan vara med och slåss om guldet en vacker dag.

Jävla tomte!!!!
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Pajala sön 10 mar 2013, 10:22

Dave Rock skrev:Bamse
En rolig grej han också säger är
"Luleå är ju inte direkt ett lag som lockar publik."

Som jag skrev på SF, Nu är det ju inte omgång 19 vi pratar om utan slutspel. Borde inte Frölunda själv kunna locka sin egen publik till sin egen borg?

Okej innan Luleå fyllde inte Coop mot AIK i fjol men jag skyller inte det på AIK. Oavsett vem man möter i ett slutspel så är det förjävla dåligt

publiken kommer inte på frölundas matcher när luleå spelar, det beror inte på någon tråkhockey som frölundafansen antyder, det beror på att luleå vinner matcherna, dom fattar att det är ingen mening att betala för en match som redan är förlorad ... geek

visst föröker några fans skriva om att det är rätt lag dom möter av alla 4 främsta, men 8 av 10 frölunda fans tror även som vi att luleå kommer att vinna matchserien med 4-1 alt. 4-2 i matcher.

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Salle sön 10 mar 2013, 11:35

Dave Rock skrev:Ja vilken jävla tomte.
Man kan ju se de så också att Luleå satsar inte pengar på föredettingar som Pebben. Man satsar inte dyra pengar på spelare som Fabian Brunnström. Tolsa har säkert en rätt bra lön, hur många poäng har han gjort?...Ja just de!
Sjöström har förmodligen en rätt bra lön sett med ES ögon..Vad har han gjort???

Det handlar om att spendera perngar rätt.
Bara för att man gödslar spelare med pengar så innebär det inte att man når framgång.
Frölunda kanske skulle se liiiite länge än näsa räcker och skita i spelare som , Pebben, Brunnström, Sjöström...

Ne värva rätt så kanske ni också kan vara med och slåss om guldet en vacker dag.

Jävla tomte!!!!

Haha exakt.. Det gäller ju att hålla i pengarna och snåla o lägga pengarna på rätt spelare helt enkelt.
Enligt tomtens logik ska lagen med mest publik vinna, annars är det orättvist. HAHA! Ja jävlar.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Beast. sön 10 mar 2013, 12:29

Kul att denna tråden är uppe på 5 sidor och det är flera dagar till match. Haha

Hur länge tills den är full?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Urken sön 10 mar 2013, 13:04

Det ska bli fullt drag, både på plats och här inne under slutspelet! Så att tråden är uppe i fem sidor redan hoppas jag är ett tecken på det som komma skall!

Nu börjar man bli riktigt riktigt sugen på att få se dom spela igen. Tänk er vilket tryck det kommer bli första matchen i Coop.. Alla spelare som är uppjagade och bara kör järnet! Man längtar...
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av storraggarn sön 10 mar 2013, 13:55

Luleå är inte direkt ett lag som får publiken att slåss om biljetterna som kanske HV71 eller Färjestad hade gjort då det brukar vara mer känslor i dom matcherna medans när Frölunda och Luleå möter varandra brukar det oftast bli tråkiga, chansfattiga känslolösa matcher för att ingen av oss spelar en särskilt underhållande hockey.
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Urken sön 10 mar 2013, 14:39

Fast som alla säger: slutspelet är något helt annat. Tror matcherna kommer bli roliga i varje fall. Tror inte du det raggarn?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Slapshot sön 10 mar 2013, 14:40

storraggarn skrev:Luleå är inte direkt ett lag som får publiken att slåss om biljetterna som kanske HV71 eller Färjestad hade gjort då det brukar vara mer känslor i dom matcherna medans när Frölunda och Luleå möter varandra brukar det oftast bli tråkiga, chansfattiga känslolösa matcher för att ingen av oss spelar en särskilt underhållande hockey.


I elitserien slåss ingen om biljetterna, oavsett vem som spelar. Underhållningsvärdet har sjunkit drastiskt de senaste åren i den svenska högsta ligan men det beror inte på Luleå eller deras spel. Finns olika orsaker till detta men allt började då "KHL" startade och tog alla "näst bästa" spelare till Ryssland. Spelare som tidigare valde Sverige i europa väljer nu Schweiz eller Ryssland. Sedan har ju elitserien stått stilla alldeles för länge, ingenting har gjorts för att utveckla ligan, i bästa fall bara halvkassa nödlösningar som sedan har tagits bort. Domarna har varit under all kritik allt för länge, om någon påpekar detta så blir det avstängningar. De lever i en skyddad verkstad. Finns noll show för publik i periodpauser osv tex. Inte konstigt att folk blir trött att betala mer och mer pengar i biljetter samtidigt som underhållningsvärdet sjunker och sjunker för varje säsong. Då är det bättre sitta hemma i en skön soffa och följa matcherna via tv:n eller datorn.........Finns mycket som kan bli bättre och det måste börja hända saker snabbt. Att ta bort icke eu-regeln var ett steg i rätt riktning i alla fall. Nästa steg blir att skicka alla svenska domare på sommarskola där dom kan lära sig vett, etikett och alla regler inom ishockeyn från grunderna..

Men först ska vi se Luleå pissa på Frölunda med start på onsdag kl 19:00 i COOP Arena. Smile

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av storraggarn sön 10 mar 2013, 14:50

Urken skrev:Fast som alla säger: slutspelet är något helt annat. Tror matcherna kommer bli roliga i varje fall. Tror inte du det raggarn?

Jo, bättre än grundseriematcherna blir dom självklart. Förhoppningsvis mycket känslor också.
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Urken sön 10 mar 2013, 14:55

storraggarn skrev:
Urken skrev:Fast som alla säger: slutspelet är något helt annat. Tror matcherna kommer bli roliga i varje fall. Tror inte du det raggarn?

Jo, bättre än grundseriematcherna blir dom självklart. Förhoppningsvis mycket känslor också.

Då är vi överens! Har lite svårt att se det hela hetta till mellan dessa två lag, men hoppas det händer. Höjer ju alltid underhållningsvärdet på matchen. Kryddor som glappande klockor och dylikt kanske kan hjälpa till? Wink
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Beast. sön 10 mar 2013, 15:22

Om det blir Sören Persson som dömer så kommer han iaf göra allt i sin makt för att Frölunda ska gå segrande ur striden
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av FruktHamster sön 10 mar 2013, 15:48

Nog lär det blir känslor alltid. Det är ju slutspel. Allt on the line och samma motståndare i match efter match så inget groll hinner glömmas.
Frölunda är dessutom under dogs, och spelare som Lundqvist vet mer än väl vilken typ av hockey Frölunda behöver producera för att att de skall gå vinnande ur striden.
Nej, lita på att det blir känslor.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Slapshot sön 10 mar 2013, 17:09

Förhoppningsvis har dom väl koll på matchklockorna den här gången?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Chris Hendrix sön 10 mar 2013, 18:41

När bestäms domarna?
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Zeb Macahan sön 10 mar 2013, 18:55

Två dygn kvar ifall ni vill vara med å "leka expert" direkt från start, just nu 20 tippare som lagt facit om hur kvartsfinalserierna slutar!
https://www.luleahockeyforum.com/t342-tipstavling-slutspelet-2013

Två dygn kvar även här, tippa resultatet i samtliga matcher, just nu 7 som hoppat på!
https://www.luleahockeyforum.com/t371-tipstavling-tippa-resultaten-i-samtliga-slutspelsmatcher#bottom

Tre dygn kvar tills det kör igång där vi tippar Luleås matcher, 9 har känt sig manade hittills!
https://www.luleahockeyforum.com/t375-tipstavling-tippa-resultatet-i-luleas-slutspelsmatcher-2013

Mvh,
Zebulon
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Zeb Macahan sön 10 mar 2013, 19:17

En sak vet vi med säkerhet, storraggarn här på forumet kommer att gnöla över domarna från minut ett och hela vägen tills Sillarna får semester vilket sker tämligen snabbt, 1-2 matcher låter vi dom nog ta, inte en chans på fler.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Tony Moore sön 10 mar 2013, 19:55

Jag är så jävla nervig What a Face att jag tror på 4-3 eller 4-2 till oss, har knepigt positiva vibbar.. Razz
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av tibet sön 10 mar 2013, 22:15

Snart är det så dags för den intensiva delen av hockeysäsongen. Både kvalserien och slutspelet i elitserien kommer att leverera äkta hockeyorgasmer i ett rasande tempo. Lär väl knappt att vara någon hockeyfri dag överhuvudtaget. Tycker nog att en del av charmen försvinner när det skall spelas på olika dagar istället för att samla matcherna till samma dag.

Synd att Djurgården verkar missa kvalserien. Även om det inte är något favoritlag så måste jag erkänna att det är kul att se dem spela. Hatkärlek på någe konstigt sätt.

Oj vad kul det ska bli att se Luleå i detta slutspel. Vilka kommer att leverera? Ska Svensson-Hedman-Skrbek-Kilström gå in i neandertalarmode? Har Frölunda nog mycket hjärta och hjärna för att undvika att bli totalt överkörda av vårat inkörda spelsystem. Kommer Rönken att montera skygglapp över ena ögat och sluta upp med att var så himla korrekt och rättvis i sina analyser hela tiden! Vilka av våra nyförvärv kan tänkas odla slutspelsskägg som inger respekt? Det närmar sig!!!!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av NallePhu sön 10 mar 2013, 22:43

Hmmm man ser nu är vi fans som utsvultna rovdjur på jakt efter ett byte, Ett byte från Göteborg som har fjäderskrud som ska vara en indian...
Dags att vi står en för alla & alla för en dags visa vilka som regerar i Norr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av kokostrollet mån 11 mar 2013, 09:43

tibet skrev:Tycker nog att en del av charmen försvinner när det skall spelas på olika dagar istället för att samla matcherna till samma dag.

Va? Detta är ju det bästa av allt! Då får man ju chansen att se fler matcher när de går istället för att bränna av alla samtidigt och bara kunna följa en. Det bästa av allt vore ju om de kunde köra en match per dag, men det är klart, det hade dragit ut väl mkt på tiden, så det här är den bästa kompromissen tycker jag.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av kokostrollet mån 11 mar 2013, 09:47

tibet skrev:Ska Svensson-Hedman-Skrbek-Kilström gå in i neandertalarmode?

Hoppas verkligen att Svensson får en bra roll och speltid i slutspelet även om det finns många backar som går före i uppställningen. Tycker han gjort en riktigt bra säsong och i matcherna på slutet visade han också att han vet hur man sätter in en rak höger vilket vi kan komma att behöva när det hettar till framför eget mål. Haft ett par kreativa grejer han gjort i anfallszon där han brytit in från kanten och han är lite gubben i lådan även spelmässigt, så hoppas verkligen han får speltid.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Salle mån 11 mar 2013, 11:19

Glädjande besked från Stålnacke på twitter.. SAMTLIGA spelare är med på isen under dagens träning och ser ut att gå i full fart! Robin Jonsson klev dock av efter 20 minuter.. Antagligen en säkerhetsåtgärd för att inte slita på den halvt sargade kroppen i onödan!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Redbear mån 11 mar 2013, 14:18

Fransson har skaffat sig en slutspelslook, blonderat håret Very Happy

http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=7127224&entry=7529140#forum
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Salle mån 11 mar 2013, 14:45

Hehe! Minns Legend Obsuts blonderade mohikanfrilla senast det var kvart mot Frölunda :p
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Norlin mån 11 mar 2013, 15:51

Nu börjar det närma sig slutspel på riktigt och jag har fått upp ångan rejält.
2 Dagar kvar och, förutom möjligtvis Jonsson är det skönt att veta att man har med sig en hel trupp till slutspel. Mest spännande just nu är att se vem Rönken matchar med Abbotts och se hur pass mycket istid Fogges kedja kommer få.

Efter att ha velat fram och tillbaka under hela veckan där jag i början var extremt säker på att LHF skulle ta hem kvarten enkelt började jag tveka att det skulle bli så enkelt. Men nu såhär 2 dagar före nersläpp står jag fast vid 4-1 i matcher och hoppas på en rysare mot LHC i semin innan vi tillslut får monsterfinalen Norrbotten VS. Västerbotten.

Nu måste jag ta och försöka koppla bort hockeyn ett tag så tiden förhopningsvis går lite fortare. Det har bara gått 6 dagar sedan senaste matchen men det känns redan som en månad.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2013-03-13, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 12 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet