2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin

+18
Urken
Man of Steel
#96
Larry David
hokkzorz
Zeb Macahan
Johan__
Dave Rock
Mange
tibet
Redbear
MRGHOST
LubosC
Tigerman
Salle
Lars158
Snikne Ville
Admin
22 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin - Sida 2 Empty Sv: 2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin

Inlägg av kralle tis 23 okt 2012, 21:33

Rätt hyffsat spelsinne endå på den där girox.
passningen på bladet där i första var det rätt hög klass på.
men annars otroligt loj match.luleå kan otroligt mkt bättre än så här
(som tur är)

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin - Sida 2 Empty Sv: 2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin

Inlägg av tibet tis 23 okt 2012, 21:49

Man önskar att skämskudden fanns lätt åtkomlig när matchens stjärnor delades ut! Enligt speakern så blev Kilström mvp med 1 st stjärna! Det är ju iiiiinte riktigt så det funkar med dessa stjärnor som delas ut, Giroux blev bäste spelare med 3 st stjärnor! Deras målvakt borde ha fått någon tycker man trots att det oftast var mediokra avslut som han fick mota! Trevligt med tyskar som skapar lite stämning på läktarn, annars en förvånansvärt avslagen match. Tråkigast ikväll är att vi blir nollade, igen......
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin - Sida 2 Empty Sv: 2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin

Inlägg av Tigerman tis 23 okt 2012, 22:30

Bland det sämsta jag sett Luleå spela någonsin. Första perioden var väl någorlunda men resten är bara att gräva djupt ner i ett hål. Passningsspelet var helt obefintligt, de få gånger man träffade en klubba så var det oftast motståndarens. Fogström, Jakobs, Mannberg försökte väl spela någon slags hockey även om krutet var genomblött. Fabbe har svårt att slå av på tempot även om det inte gäller något så han får ett halvt OK. Resten av forwards var helt ute och cyklade. Olausson tror jag inte hade ett rätt på hela matchen. Skrbek gjorde som vanligt få misstag så jag sätter han främst bland backarna. Frallan slog sina sedvanliga indianare, minst 3 st denna gång, men hade också en riktigt snygg genomåkning där han lämnade över pucken vid blå, åkte vidare för att bli helt sopren framför målet men utan att få den uppenbara passningen av sin medspelare, osm istället valde det ur offensiv synvinkel något okonventionella spelet "vända och stanna upp vid sarg för att invänta motståndare som kan ta pucken av mig".

Giroux då? Syntes ju att han kan spela hockey och passningen till målet var fin, men inte ens han var värd den minimala entrépengen. Och för övrigt är det skamligt att förlora mot Eisbären trots NHL-förstärkning för i första perioden var det genomtydligt att vi är ett MYCKET bättre hockeylag.

Kort sagt: Suck...

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin - Sida 2 Empty Sv: 2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin

Inlägg av M32012 ons 24 okt 2012, 00:20

Glöm inte att vi saknade en hel del gubbar. Skulle vilja se ett omotiverat Eisbären med en hel femma borta mot ett i princip ordinarie Luleå.
M32012
M32012

Antal inlägg : 172
Join date : 12-03-20

Till överst på sidan Gå ner

2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin - Sida 2 Empty Sv: 2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin

Inlägg av ollle ons 24 okt 2012, 00:41

varför delta i en tävling om man inte vill tävla?
varför ställer man över den just nu bästa kedjan
och varför ihelvete ger man inte publiken (kunderna)den underhållning som alla förväntar sig,eisbären är lika skyldig utan briard och en osynlig giroux
inte fan hade jag kört 40 mil och betalt 180+serv.avg för denna intehockeymatch om rönnkvist hade varit ärlig och gått ut med att nu blir det tacklingsförbud och max 80% engagemang
nä lägg ner det här et dravlet för det kommer bara att förstöra för sporten

ollle

Antal inlägg : 68
Join date : 12-02-19

Till överst på sidan Gå ner

2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin - Sida 2 Empty Sv: 2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin

Inlägg av JahNT ons 24 okt 2012, 04:53

ollle skrev:varför delta i en tävling om man inte vill tävla?
varför ställer man över den just nu bästa kedjan
och varför ihelvete ger man inte publiken (kunderna)den underhållning som alla förväntar sig,eisbären är lika skyldig utan briard och en osynlig giroux
inte fan hade jag kört 40 mil och betalt 180+serv.avg för denna intehockeymatch om rönnkvist hade varit ärlig och gått ut med att nu blir det tacklingsförbud och max 80% engagemang
nä lägg ner det här et dravlet för det kommer bara att förstöra för sporten


Tror nog det är svårt att motivera sig som lag till en match när man ändå är slutspels klara vilka Luleå redan var/är. Sen varför gå för fullt och riskera skador när det är en serie att tänka på också? Så jag förstår Luleå som vilade ett gäng spelare och lät sina unga få speltid samt de som varit en bit utanför truppen på senaste tiden. Sen tycker jag inte alls ET bör läggas ned, själva konceptet är en bra tanke tycker då jag + har ju turneringen inte pågått så värst länge, är väl bara inne på andra året om jag inte minns fel?


Blir iaf roligt när slutspelet drar igång, sen finns de ju chans på lite extra cash vilket också gynnar för framtiden. Eller är det så att vi har med ett grinigt Skeå fan att göra, vilka inte är med i ET? Wink Haha!
JahNT
JahNT

Antal inlägg : 162
Join date : 12-07-30
Age : 39
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin - Sida 2 Empty Sv: 2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin

Inlägg av Zeb Macahan ons 24 okt 2012, 07:11

ET-matcher ska spelas INNAN serien startar, inte mitt i den. Frölunda, HV och Linköping körde med J20-lag tidigare och Luleå ställer över en kedja samt visar noll inställning, detta hade inte hänt om gruppspelsmatcherna spelats färdigt innan serien startade.
Gör om gör rätt till nästa sässe.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin - Sida 2 Empty Sv: 2012-10-23, European Trophy, Luleå - Eisbären Berlin

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet