2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

+29
CKa
Donten_
delphi
Krobbe
Salle
#96
LubosC
pingu
Rönken
Kato
Urken
Limpan
Lars158
messer
NallePhu
Beast.
Myrman
Huselius1
Lajon
FruktHamster
LulefanGBG
Snikne Ville
Rayko
MickkeJ
Bamsefar
Chris Hendrix
Johan__
Redbear
Admin
33 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Johan__ 2013-01-30, 04:45

Helt underbar match där vi spelade riktigt bra i stora delar av matchen. Härligt att man följde upp matchen mot Skellefteå med ytterliggare en riktigt bra insats.
Men powerplay oroar som tidigare nämnts. Man hade en del powerplay och man borde kunnat göra något bättre av det.
Luleå fick dessutom powerplay efter alla de tre första målen, bara en detalj. men där man egentligen inte skapade särskilt mycket.
Små tendenser, men annars är det mycket att jobba på där. Känns som det var ett tag sen det blev ett powerplay-mål.
Utöver det såg det bra ut förutom i tredje då vi blev passiva, men det är ju inte första gången.

Om man har ledning inför tredje behöver man ju inte backa hem från start. Mycket kan hända på 20 minuter.
Visst, defensiven är stabil, men den ska man inte lita helt på en hel period. Man vill ju helst spendera så mycket tid i offensiv zon som möjligt.
Härligt match att se på annars med mycket känslor.

Goren har man ju inget att säga om som andra inte redan sagt. Får hoppas att det hela kommer DN bara, domaren gav han ju bara 2+10 så man vet inte.
Hoppas reprisen får domarna på andra tankar. Att de gjorde fel (erkänner de sällan iofs) samt att de anmäler till DN.

Och härnäst vårat boogeyteam Modo där vi haft förtvivlat svårt att vinna i Ö-vik.
Och nuförtiden är de ju i grym form. Så detta blir tufft. Men bara vi fortsätter spela som vi gjort kan vi vinna där också.
Lär bli en underhållande match.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Lajon 2013-01-30, 08:29

LulefanGBG skrev:
CKa skrev:
LulefanGBG skrev:
MickkeJ skrev:
Lajon skrev:Vi skall bli trea så vi får välja mellan LHC och Modo Smile
Tar hellre LHC än Modo.
LHC har en bra kedja vilket är svårt att leva på under ett slutspel.
Modo har varit rätt upp och ner men känns farligare på något sätt.
Modo känns ruggigt giftiga. Upp -och-ner men idag dammade de av skönliret och spelade ut Frölunda. 6 - 1. Dessutom har de Robocop i mål, är livsfarliga på kontringar, har livsfarliga backar på blå i PP, bra målvakt och en rätt bred trupp. Borde kunna ligga högre i tabellen i mitt tycke.

Dessuto Robocop i båset...han skall inte underskattas trots allt.

Robocop i mål och i båset?
Haha nej i båset givetvis. Blev lite tokigt där tror jag bestämt. Starkbaum i mål och Robocop i båset. Ingen av dem att underskatta.

Hmmm, jag kommer ihåg att resonemanget gick på samma sätt förra säsongen kring Modo och då valde vi AIK istället....
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av amarule 2013-01-30, 08:51

NallePhu skrev:
Limpan skrev:Asså Goren. Vart fan gick det fel ?
Då han hamnade i SAIK och inavlades i klubben!
Ha ha så är det nog Laughing . Men denne Goren är inte riktigt riktig , det är ju tydligt. Ska alltid "slåss" men är själv feg som f-n.
Bra match annars av vårt kära lagoch sååå skönt att få en trepoängare hemma nu. Very Happy
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Jonken 2013-01-30, 09:46

Bra match- med tyvärr en ganska löjlig domarinsats igår.

Synd att Luleå har långtidsskdor på backsidan. Luleå hockey har inte råd att få avstängningar på backarna. Dvs: Från tränar håll: Stå upp men inga livstidsavstängningar inför slutspelet tack. Hade detta ej varit fallet; hade nog någon tagit tag i Goren mer ordentligt igår. Detta är dock bara mina egna antaganden.

Fredrik Svensson var inte alls lika "på" som man har varit van och se honom tidigare år. Nu håller han tydligt igen. Om detta beror på eget initiativ hos Fredrik- eller om han är "hårt hållen" av lagledningen- är ju givetvis en spekulationsfråga.

Undra om Jacobsson gnällde sig tillstånd från båset att få göra upp med Rahimi i slutsekunderna?

En hår fin linje det där. Visst skulle väl alla vilja se den gamla hederliga, stentuffe Fredrik Svensson igen. Men samtidigt har man ju förståelse för att avstängningarna man kan få är ju förödande -samtidigt som de är störtlöjliga.

Till sist:
Men herregud vad Hedman passar PERFEKT i sin nya mittenroll! Hedman som framtida LHF-center: Fysiskt & FETT !!!!

- ROCK ON Anton !!!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Myrman 2013-01-30, 10:18

Linköping har bara en anfallslina som är ett riktigt hot i dagsläget. Skulle dom däremot få Weinhandl på benen och kanske värva in nån ytterligare, så bleve dom livsfarliga för vilket annat slutspelslag som helst!
Vi skulle i så fall behöva bli tvåa i serien för att då få välja antingen F-lunda eller Brynäs. Ingen lek det heller om ni frågar mig.
Men fan vad kul det var i går kväll! Skulle nog ändå helst se fram emot en kvartsfinaldrabbning mellan LHF och LHC Very Happy
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av FruktHamster 2013-01-30, 10:22

Fifaan en sådan kul match!
Det är ju såhär man vill att hockey ska vara! Känslor!

Personligen hoppas jag INTE att Goren blir avstängd. Visst, det var jävligt fult, men tänk å andra sidan på vilken rolig riktning matchen tog pga det!

Jag vill ha MER sådant här! MYCKET mer!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Old Brooklyn 2013-01-30, 10:29

Mycket snack om att Goren är dum i huvudet (vilket han är), men det som inträffade igår luktar Melin lång väg. Han har agerat på liknande sätt mot LHF tidigare med framgång, och detta kändes som en klar markering inför slutspelet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Snikne Ville 2013-01-30, 11:09

Old Brooklyn skrev:Mycket snack om att Goren är dum i huvudet (vilket han är), men det som inträffade igår luktar Melin lång väg. Han har agerat på liknande sätt mot LHF tidigare med framgång, och detta kändes som en klar markering inför slutspelet.
Luleå svarade ju upp på den markeringen i sista teket, Fredde, Robin o Hedman där...he, he.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Urken 2013-01-30, 11:11

Springa efter någon i spelargången och skrika hotfullt.. Ja, Goren framstår ju inte direkt som bättre av den situationen heller.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Redbear 2013-01-30, 11:54

Jimmy Stålnacke ‏@JimmyStalnacke
Domarchef Ahlström ringde upp precis: Domarna har ändrat sig. Goren anmäls.

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Urken 2013-01-30, 12:35

Inte direkt oväntat.. Får se vad Goren har att säga om sin avstängning (som det måste bli) sen. Att DP är fega och borde gå en rond med honom kanske?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Snikne Ville 2013-01-30, 13:21

Urken skrev:Springa efter någon i spelargången och skrika hotfullt.. Ja, Goren framstår ju inte direkt som bättre av den situationen heller.
Nu skall väl vi inte ha allt för hög svansföring på det områtdet....host, host Cam... :-)
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av LulefanGBG 2013-01-30, 13:36

Lajon skrev:
LulefanGBG skrev:
CKa skrev:
LulefanGBG skrev:
MickkeJ skrev:
Lajon skrev:Vi skall bli trea så vi får välja mellan LHC och Modo Smile
Tar hellre LHC än Modo.
LHC har en bra kedja vilket är svårt att leva på under ett slutspel.
Modo har varit rätt upp och ner men känns farligare på något sätt.
Modo känns ruggigt giftiga. Upp -och-ner men idag dammade de av skönliret och spelade ut Frölunda. 6 - 1. Dessutom har de Robocop i mål, är livsfarliga på kontringar, har livsfarliga backar på blå i PP, bra målvakt och en rätt bred trupp. Borde kunna ligga högre i tabellen i mitt tycke.

Dessuto Robocop i båset...han skall inte underskattas trots allt.

Robocop i mål och i båset?
Haha nej i båset givetvis. Blev lite tokigt där tror jag bestämt. Starkbaum i mål och Robocop i båset. Ingen av dem att underskatta.

Hmmm, jag kommer ihåg att resonemanget gick på samma sätt förra säsongen kring Modo och då valde vi AIK istället....
VIlket var ett helt korrekt val enligt mig. Som vi spelade mot AIK hade vi åkt ut med ännu större buller och bång mot Modo. Ett spelskickligare lag som dessutom, i fjol var om inte ännu tuffare så minst lika tuffa som AIK.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av LulefanGBG 2013-01-30, 13:49

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/linkoping/article16152209.ab

Fegis-Goren kallar Jacobsson för feg och hotar honom inför ett kommande slutspel. Spännande! Jacobsson, Svensson eller Hedman på isen varje gång Goren är inne på isen i en eventuell kvartsfinal så att han inte tillåts åka runt och reta upp Abbotts t.ex.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Urken 2013-01-30, 13:50

Snikne Ville skrev:
Urken skrev:Springa efter någon i spelargången och skrika hotfullt.. Ja, Goren framstår ju inte direkt som bättre av den situationen heller.
Nu skall väl vi inte ha allt för hög svansföring på det områtdet....host, host Cam... :-)

Tjaa, det var fel gjort av Cam men om jag inte minns fel så var det utbrottet befogat i jämförelse med Gorens lilla eskapad.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av CKa 2013-01-30, 14:42

Jonken skrev:Bra match- med tyvärr en ganska löjlig domarinsats igår.

Synd att Luleå har långtidsskdor på backsidan. Luleå hockey har inte råd att få avstängningar på backarna. Dvs: Från tränar håll: Stå upp men inga livstidsavstängningar inför slutspelet tack. Hade detta ej varit fallet; hade nog någon tagit tag i Goren mer ordentligt igår.

Men snälla Jonken, sitter du bara hemma och hittar på saker eller.

Berätta gärna vilka långtidsskador som Luleå har på backsidan förutom Skrbek, som förövrigt är tillbaka snart. Dessutom, vad tror du en Luleåspelare skulle göra för att stängas av så det drabbar slutspelet, 11 omgångar kvar dit!

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Old Brooklyn 2013-01-30, 14:54

Snikne Ville skrev:
Old Brooklyn skrev:Mycket snack om att Goren är dum i huvudet (vilket han är), men det som inträffade igår luktar Melin lång väg. Han har agerat på liknande sätt mot LHF tidigare med framgång, och detta kändes som en klar markering inför slutspelet.
Luleå svarade ju upp på den markeringen i sista teket, Fredde, Robin o Hedman där...he, he.
Den här gången ja, det var riktigt bra och mycket viktigt tror jag, både gentemot motståndarna och inom det egna laget. Men som sagt, detta luktar Melin.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Lajon 2013-01-31, 10:44

LulefanGBG skrev:
Lajon skrev:
LulefanGBG skrev:
CKa skrev:
LulefanGBG skrev:
MickkeJ skrev:
Lajon skrev:Vi skall bli trea så vi får välja mellan LHC och Modo Smile
Tar hellre LHC än Modo.
LHC har en bra kedja vilket är svårt att leva på under ett slutspel.
Modo har varit rätt upp och ner men känns farligare på något sätt.
Modo känns ruggigt giftiga. Upp -och-ner men idag dammade de av skönliret och spelade ut Frölunda. 6 - 1. Dessutom har de Robocop i mål, är livsfarliga på kontringar, har livsfarliga backar på blå i PP, bra målvakt och en rätt bred trupp. Borde kunna ligga högre i tabellen i mitt tycke.

Dessuto Robocop i båset...han skall inte underskattas trots allt.

Robocop i mål och i båset?
Haha nej i båset givetvis. Blev lite tokigt där tror jag bestämt. Starkbaum i mål och Robocop i båset. Ingen av dem att underskatta.

Hmmm, jag kommer ihåg att resonemanget gick på samma sätt förra säsongen kring Modo och då valde vi AIK istället....
VIlket var ett helt korrekt val enligt mig. Som vi spelade mot AIK hade vi åkt ut med ännu större buller och bång mot Modo. Ett spelskickligare lag som dessutom, i fjol var om inte ännu tuffare så minst lika tuffa som AIK.

Nja kag undrar jag , så bleka som Modo var i sin kvartsfinal så tror jag inte det, framförallt så tror jag Modo var nöjda bara med att gå till slutspel och jag tror inte Modo hade lyckats byta ut domarna efter match 1 genom att gnälla i Aftonbladet och Expressen.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping - Sida 5 Empty Sv: 2013-01-29, Elitserieomgång 44, Luleå - Linköping

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet