2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

+35
Polyfemos
Braun
Dustin
Bengtfredlund78
Kato
Hedanders
MickkeJ
Haparanda
trallgöken
Pontaking
LHF90
Donowitz
LHF96
GustenA
Norlin
JuniorX
Lars158
Hjalmar_Vuopio
Småland
Dundernisse
Serkan122
Urken
Puckad
Hankburger
SatanicPanic
Tony Moore
NallePhu
Kanellängd
kokostrollet
Jonken
Lulejoe
Witchfinder77
Pajala
Sigge75
Admin
39 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Lars158 lör 21 okt 2023, 21:14

Tony Moore skrev:
Kanellängd skrev:Rönkens ande må vara gode nöjd över det vackraste av resultat: 0-1 på bortaplan.

Härlig jävla vinst, det här. Den gångna veckan har vi gjort det tydligt att vi inte bara kan matcha - utan är bättre - än de nuvarande topplagen. Inget fucking halvvägs, nu kör vi.
Just nu (OBS!) saknas en defensiv, stor, tung hårding med någorlunda mjuka händer på backen till slutspelet för att gå hela vägen.
Jag saknar då mest "Zdrahal". Målgörare alltså tror jag det var tänkt han skulle vara.
Är svårt ta 3p med att göra 1-2 mål, även med LHFs superdefensiv.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Lars158 lör 21 okt 2023, 21:16

Braun skrev:Underbar seger. Så mycket som är så otroligt bra. Ward, defensiven. Men tycker även vi skapar mkt mer än Skellefteå och har ett grepp om matchen hela vägen egentligen.

Har inte Nikupeteri höjt sig rätt ordentligt den här säsongen? Tycker han syns och märks så fort han är inne på isen. Känns lite som en uppgraderad Einar. Lika hög fart men skickligare med pucken. Einar 2.0.
Jo Niku gjorde en bra match idag, inte lika bra som mot FBK men en bra match.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Jonken lör 21 okt 2023, 21:17

Systemet fortsätter att leverera! Vi stängde TOTALT NER Skellefteå i deras egna borg. Och vips; så har vi häng på toppen i SHL-tabellen. Asså; detta utan att vi alls glänser offensivt än.

-Så STARKT -Så STARKT... Älska Stålmannen
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Tony Moore, Puckad and Lulejoe like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Jonken lör 21 okt 2023, 21:36

Man är SÅ STOLT över hur hela Luleå Hockey fimpar titlarna; där SAMTLIGA bara tar på sig blåstället och KÖR TILLSAMMANS som den maskin man är!

-HOCKEY GODIS!
-SOLITT & STABILT GRUNDAT!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Diktatorn and Lulejoe like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Jonken lör 21 okt 2023, 21:42

Så vackert hur man ORKAR ÄNDA IN I KAKLET kväll efter kväll. En del av hemligheten bakom detta; är utan tvekan Skuggan och Engmans nya värvningsstrategi -med smartare medelålder på spelare man värvar in.

-Känslan är att vi hade fan orkat KÖRA ÄNNU MER om det behövts.
-Soppa torsk är en 'thing of the past' för Luleå Hockey.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Polyfemos lör 21 okt 2023, 21:48

Jonken skrev:Systemet fortsätter att leverera! Vi stängde TOTALT NER Skellefteå i deras egna borg. Och vips; så har vi häng på toppen i SHL-tabellen. Asså; detta utan att vi alls glänser offensivt än.

-Så STARKT -Så STARKT... Älska Stålmannen
Det här systämet glänser aldrig offensivt. Det ger en björnstark defensiv, fast det är kris när målisarna inte håller nollan.
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore lör 21 okt 2023, 21:50

YEAAHH!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore lör 21 okt 2023, 21:56

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Puckad lör 21 okt 2023, 22:24

Cred till Skellefteå AIK som har skapar plats för så många bortasupportrar.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Jonken, Kanellängd and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore lör 21 okt 2023, 22:31

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore lör 21 okt 2023, 22:50

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Metheuz and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Blinders lör 21 okt 2023, 22:57

Omark gör kanske sin sämsta match hittills. Ändå hinner han bland annat spela fram Tyrre till ett jätteläge i slutsekunderna av andra perioden.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Bamsefar lör 21 okt 2023, 23:00

Den skönaste av segrar, 0-1 mot Mordor, Rönnkens skugga vilar tungt över rinken 👍
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore lör 21 okt 2023, 23:26

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/erik-gustafsson-blev-ombedd-av-domaren-att-lugna-fansen/jpmomwmj

Matchen var bara ett par minuter gammal när Erik Gustafsson får ett uppdrag av domaren. Han skulle via högtalarna lugna fansen på bortastå. "Jag ville tvärtom elda på dom ännu lite mer", skrattar kapten Gustafsson.

Det var tidigt i den första perioden som bortastå tömdes på Luleå-supportrar eftersom någon där ska ha använt någon form av pyroteknik. I samband med att vakterna eskorterade ut de dryga 200 från den sektionen tog domaren ett snack med Luleå Hockeys lagkapten Erik Gustafsson. På tv-bilderna från den diskussionen så såg Gustafsson inte helt sugen ut på att göra som domaren bad honom.
– Det finns tydligen ett SHL-protokoll på att lagkaptenen ska åka till speakerbåset och uppmana fansen att ta det lugnt, säger Erik Gustafsson.

Du såg inte helt sugen ut på att ta det snacket?
– Nä, jag vill ju hellre elda på dem ännu mer. Jag vill hellre ha igång en jävla atmosfär istället för att döda den, skrattar Gustafsson innan han fortsätter:
– Men vi vill ju så klart spela klart matchen. Det fick bli någon balansgång, men jag tycker att det är ett konstigt protokoll i vilket fall. Jag är ju där för att spela ishockey och ingenting annat. Det var väl ingen jätteuppgift, men jag hade bara aldrig hört talas om det där protokollet.

Inför så pratades det om att det skulle bli runt 500 supportrar från Luleå på plats i Skellefteå och det såg ut att stämma. Bortaföljet tog i stort sett en hel kurva.
Det brann av en bengal i inledningen av derbyt vilket medförde att bortastå tömdes till sista plats. Fansen fick komma tillbaka efter visitation.

Vad säger du om trycket under matchen?
– Det var helt fantastiskt. När vi kom in och såg att de hade tagit hela kurvan så kändes det så grymt gott. Det känns som att intresset bara stiger och stiger för varje år. Förra året var vi kanske inte förtjänta av stödet, men det fanns där i alla fall.

Gustafsson fortsätter att hylla lagets fans runt om i Sverige.
– Det är fullt på bortastå vid varje bortamatch. Det är helt grymt.

Men kan det bli bättre än det här på bortaplan?
– Nä, det här måste vara svårt att toppa, skrattar Gustafsson.



Kirunafostrade-Lulehataren Skellefteåbacken Jonathan Pudas var av förklarliga skäl inte fullt lika nöjd efter matchen.
– Det enda som händer där är väl att stämningen i arenan sjönk något. Alla på arenan var uppumpade och ville köra och så blir det ett avbrott. Det är skit samma vilka fans det handlar om för som spelare vill du bara spela och njuta av inramningen, säger Pudas innan han avslutar:
– Det är de här matcherna man vill spela och komma ihåg. Hockey live ska vara exakt som det var här i dag.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Metheuz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Jokerman ll sön 22 okt 2023, 00:09

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Img_2716
Skellefteå - Luleå 0-1
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sigge75 sön 22 okt 2023, 00:40

Härlig läsning. Bra gjort av alla fans till att Luleå. Vart glad att höra att vi regerar även på läktaren.

Sigge75

Antal inlägg : 199
Join date : 23-09-13

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Pajala sön 22 okt 2023, 04:35

JuniorX skrev:
Pajala skrev:
Hedanders skrev:Kempe-värvningen var ju helt fenomenal!

Förra säsongen var Kempe en dålig värvning, denna säsong är det en bättre värvning  Very Happy  han verkar hålla ihop också vilket jag inte trodde när man såg filmen från fjällvandringen och han haltade.

Han drog på en rejäl tackling också, kul

Jo, Pajala, att du är en vindflöjel bevisas lämpligen av det inlägget. Det finns bara 1 värvning. Att den kan vara både dålig och bra fungerar inte rent fysiskt praktiskt. Ibland måste man ta ställning för nånting. Och inte bara böja sig för minsta lilla vindpust.

Han var ju skadad förra säsongen, därför skrev jag dålig värvning första året och bra värvning andra året, jag visste att du eller hank skulle svälja betet 🤣🤣🤣.

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Hejsan sön 22 okt 2023, 09:30

Pajala skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:
Hedanders skrev:Kempe-värvningen var ju helt fenomenal!

Förra säsongen var Kempe en dålig värvning, denna säsong är det en bättre värvning  Very Happy  han verkar hålla ihop också vilket jag inte trodde när man såg filmen från fjällvandringen och han haltade.

Han drog på en rejäl tackling också, kul

Jo, Pajala, att du är en vindflöjel bevisas lämpligen av det inlägget. Det finns bara 1 värvning. Att den kan vara både dålig och bra fungerar inte rent fysiskt praktiskt. Ibland måste man ta ställning för nånting. Och inte bara böja sig för minsta lilla vindpust.

Han var ju skadad förra säsongen, därför skrev jag dålig värvning första året och bra värvning andra året, jag visste att du eller hank skulle svälja betet 🤣🤣🤣.


#Pajala Jag håller med dig det var en ur usel värvning som gjordes förra säsongen när Kempe värvades i det läget vi låg i då och med tanke på skadehistoriken.
Han skulle aldrig ha värvats i det läget men ledningen var desperata så dom vart tvungna att chansa tydligen, sen när Kempe är frisk så är han ju en mycket bra spelare och passar in i Bulans hockey.

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av JuniorX sön 22 okt 2023, 12:25

Pajala skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:
Hedanders skrev:Kempe-värvningen var ju helt fenomenal!

Förra säsongen var Kempe en dålig värvning, denna säsong är det en bättre värvning  Very Happy  han verkar hålla ihop också vilket jag inte trodde när man såg filmen från fjällvandringen och han haltade.

Han drog på en rejäl tackling också, kul

Jo, Pajala, att du är en vindflöjel bevisas lämpligen av det inlägget. Det finns bara 1 värvning. Att den kan vara både dålig och bra fungerar inte rent fysiskt praktiskt. Ibland måste man ta ställning för nånting. Och inte bara böja sig för minsta lilla vindpust.

Han var ju skadad förra säsongen, därför skrev jag dålig värvning första året och bra värvning andra året, jag visste att du eller hank skulle svälja betet 🤣🤣🤣.


Jamen, jag är nöjd om du är nöjd.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Pajala sön 22 okt 2023, 13:13

JuniorX skrev:
Pajala skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:
Hedanders skrev:Kempe-värvningen var ju helt fenomenal!

Förra säsongen var Kempe en dålig värvning, denna säsong är det en bättre värvning  Very Happy  han verkar hålla ihop också vilket jag inte trodde när man såg filmen från fjällvandringen och han haltade.

Han drog på en rejäl tackling också, kul

Jo, Pajala, att du är en vindflöjel bevisas lämpligen av det inlägget. Det finns bara 1 värvning. Att den kan vara både dålig och bra fungerar inte rent fysiskt praktiskt. Ibland måste man ta ställning för nånting. Och inte bara böja sig för minsta lilla vindpust.

Han var ju skadad förra säsongen, därför skrev jag dålig värvning första året och bra värvning andra året, jag visste att du eller hank skulle svälja betet 🤣🤣🤣.


Jamen, jag är nöjd om du är nöjd.

Jag är nöjd om Luleå vinner guldet Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu and farre like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore tis 24 okt 2023, 00:04

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/supportrarna-om-kaoset-ett-satt-att-kollektivt-bestraffa-oss/r1d94g3r
2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Redirect

Lördagens derby i Skellefteå Kraft Arena fick en kaotisk start. Nu ger Luleåsupportrarna sin syn på det som hände.

Klackledaren André Jonsson berömmer polisens agerande i samband med lördagens derby.
– Jag pratade med två av dem när vi promenerade till arenan och de var trevliga och dirigerade oss på ett bra sätt, säger André Jonsson och fortsätter:
– Sedan förstår jag att folk blev irriterade när vi tvingades ut i kylan. Många av oss hade lagt ifrån sig ytterkläderna och det tog ganska lång tid för dem att ordna fram personal som kunde genomföra omvisitationen. Vi stod där i minst tio minuter och det var ju inte direkt varmt, det måste ha varit åtminstone tio minusgrader. Någon information fick vi inte heller. Så vi hade ingen aning om de tänkte släppa in oss igen.
– Jag tycker det är under all kritik. De visste att vi skulle bli många och måste vara bättre förberedda, tillägger han.

Det var för att någon antände en rökbengal på ståplatssektionen som de fick gå ut för att bli omvisiterade.
– Ordningsvakterna identifierade de som gjorde det direkt, de togs också ut, så jag förstår inte varför läktaren behövde tömmas, säger Luleå Hockeys supporterombudsman Mattias Sehlberg.

André Jonsson:
– Jag upplevde att de inte hade koll på läget.

När ståplatssektionen tömdes på folk utbröt ett bråk mellan några Luleåsupportrar och publikvärdar på sittplatssektionen intill.

Vi har varit i kontakt med en av de utslängda supportrarna, och han ger oss sin bild av det som hände efter att ha blivit lovad anonymitet.
– Det känns trist. Även om vi vann. En sådan där match vill man ju inte missa och jag hade velat vara där och bidra till stämningen. Det hade inte heller behövt hända något. Jag är övertygad om att supporterpolisen som följde med oss ner dit hade kunnat lugna ned situationen om han varit i närheten, säger supportern.

Hur ser du på din del i det som hände?
– Jag har en del i det. Jag sa grejer och uppfattades säkert som provokativ. Jag stretade ju också emot när de släpade ut mig. Men det var deras publikvärdar som provocerade fram situationen.

Han berättar sedan:
– Jag hade en sittplats och när alla på ståplatssektionen tvingades ut ur arenan klev jag upp på min stol. Någon behövde ju se till att alla andra som var där inte stod tysta bara för att de var ute och blev omvisiterade. Då kom en publikvärd kom fram och sa åt mig att jag inte fick stå på stolen. Jag upplevde att det var lugnt när jag förklarade att jag inte gjorde det för att paja den, utan för att agera klackledare, men en kort stund senare kom det någon annan och drog omkull mig snett bakifrån. Jag föll nedför trappan och in i ett staket. Sedan var det full kalabalik. Han och några andra började att slita i mig. De skulle ha ut mig därifrån. Då började de jag var där med att dra i mig från andra hållet. När det hade lugnat ned sig sa jag att vi kunde gå ut, bakom läktaren, och prata. Då vi gick nedför trappan började de rycka i mig igen. Så jag föll nedför den också. Efter det bar de ut mig ur arenan.

Har du några skador?
– Jag har en del blåmärken. Framför allt på knäna och armarna. Märkena från vakternas fingrar syns fortfarande runt mina armar. Annars är det okej.

Det som irriterar honom mest är inte det som hände inne i arenan, utan det som hände efter han hade blivit utslängd.
– Jackan jag hade på mig när jag kom låg kvar på min plats och det enda jag fick med mig ut var en snusdosa och min telefon. Jag hade bara en t-shirt på mig och började känna mig frusen efter att ha stått där en stund. Så jag frågade en av vakterna om någon kunde gå och hämta den åt mig. Han flinade bara och sa att jag kunde glömma det. Så jag och de andra som blev utslängda fick gå in till stan, säger supportern.

Att omvisitationen av de andra Luleåsupportrarna dröjde berodde på det bråk han var inblandad i.
Stämningen utanför arenan beskrivs av supportrar som hätsk.
– Det var inga glada miner, och det förstår jag, vi som var där hade ju inte gjort något fel och ville in och se matchen, säger Luleåfans ordförande Tomas Andersson.

Mattias Sehlberg:
– När visitationen väl kom igång gick det dock rätt fort.

Både Tomas Andersson och André Jonsson drar paralleller till när någon på bortasupportrarnas sektion i Coop Norrbotten Arena antände en rökbengal i samband med Luleå Hockeys möte med Modo för en och en halv vecka sedan.
– Det hanterades på ett betydligt bättre sätt och det dröjde bara några minuter innan de släpptes tillbaka in på sin sektion, säger André Jonsson och fortsätter:
– Jag förstår inte syftet med omvisiteringarna. Mig veterligen är det aldrig någon pyroteknik som har hittats i samband med en sådan. Det säger väl sig själv. Om du har lyckats få med dig någon form av pyroteknik i arenan så tar du ju knappast med dig den ut igen ifall du ska bli visiterad på nytt, utan då lägger du ifrån dig den. De borde göra som inom fotbollen och fokusera på att dokumentera och lagföra folk som bryter mot reglerna i efter hand.
– Läktartömningarna känns bara som ett sätt att kollektivt bestraffa oss supportrar, tillägger han.


– Vi lät spelet fortgå, eftersom vi bedömde att röken inte störde alltför mycket, medan vi påbörjade tömningen av ståplatssektionen. Det tog tid, för en del av supportrarna ville inte gå ut. Fast det är samma rutiner i alla arenor och de vet vad som gäller. Sedan var det ordningsstörningen på sektionen intill som gjorde att matchen stoppades tillfälligt. Vi hade koll på läget. Även om arenan inte är gjord för den mängd bortasupportrar det kom i lördags. Men det som hände är tråkigt. Jätte-, jättetråkigt. En match som den här ska vara en fest, utan kaos, och det är vansinnigt att vi ska behöva lägga energi på sådant där, säger Skellefteå AIK:s säkerhetsansvarige Jan Holmström.

En del av Luleåsupportrarna vi har pratat med upplevde några av publikvärdarna som provokativa.
– Jag vet av erfarenhet att det brukar vara en del munhuggning, det blir en viss stämning när de kommer hit. Det kan räcka med att de säger åt någon att de inte kan stå på en viss plats för att det ska uppfattas som en provokation. Min uppfattning är att alla gjorde sitt jobb, och att vi hanterade situationerna som uppstod på det sätt vi ska.

Hur går ni vidare när det gäller den rökbengal som antändes på Luleåsupportrarnas ståplatssektion?
– Det är ett lagbrott, så det kommer bli ett polisärende av det, och förhoppningsvis leder det till ett tillträdesförbud.

Fotnot: Skellefteå AIK stoppade under måndagseftermiddagen försäljningen av biljetter till det derby som ska spelas i Skellefteå Kraft Arena lördagen den 30 december.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore tis 24 okt 2023, 00:09



Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Sigge75 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Jonken tis 24 okt 2023, 09:27

Givetvis intressant -att även ta del av supportrarnas synvinkel på händelsen. Även om händelseförloppet är olyckligt; skall man nog vara noggrannare med att inte missa grundorsaken till varför egentligen allt detta skit inträffar.

Det är alltså två personer; som kanske inte riktigt är helt fullt utvecklade mellan öronen; som tänder en bengal här. För att riktigt RÅ-toppa idiotin här: Så tänder dessa två tomtar här alltså EN GRÖN bengal. Hela grejen riktigt andas amatör DELUXE. Kan hända att de vill provocera SKE-klacken med visa sympatier för Björklöven som SKE-klacken hatar...? -Detta kan nog bara pyro-tomtarna själva svara på.

Viktigt att förstå här:
Det är dessa två individer som startar HELA den här SKITEN! Det är dessa två som Lule Fans skall 'tacka' för att matchaftonen börjar i moll: Ingen annan.
Både före och efter denna incident kickar ju Lule klacken bokstavligen röv inne i hallen -och överröstar hemma klacken. (Där merparten SKE-klacken förövrigt ser VÄLDIGT UNGA ut.) Även inne i hallen före -samt under pauserna dominerar i princip LHF-fansen kring varje oas. Dock även här förekommer lök-betéende från folk klädda i världens snyggaste färger; vilket både är skämmigt och beklagligt. Att huvudtaget ryckas med i munhuggning -med knappt brandsläckar size svart/gula små knattar; är ju endast undervärdigt lågt. I min värld: Har man inge ölsinne: Skippa istället skiten!!!

0-1 Segern satt GIVETVIS SKÖNT på Solbacken. Men festen hade helt klart suttit så mycket underbarare -om flertalet supporters i våra färger hade representerat Luleå Hockeys färger på ett liiiiite professionellare sätt.

Slutligen två saker: Är man dum nog att förstöra festen för sina medsupporters:

-Skicka inte färgblida tomtar att köpa bengaler.
-Mucka med EU-moppar i fyllan; kan man göra lokalt på stan istället.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Puckad tis 24 okt 2023, 10:29

Bra och rätt så balanserad artikel från Kuriren.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore tis 24 okt 2023, 11:00

Inget försvar av de 2? som tog in och brände av rökbengalen, men vet man att dem är medlemmar i Luleåfans eller bara random sk. supportrar som kommit till matchen enskilt och inte med arrangerad bussresa?

Däremot är jag förvånad att ingen som helst kritik riktas mot organisationen/personerna som utför visitationerna, hur faan kan man missa rökbengaler i det första läget?
Likadant när MoDo fick in någon form av rökbengal i senaste mötet i Delfinen??
Märk väl att inga påsar eller väskor får ju tas in..
Är less på detta sabotage nu, varför inte införa tömda byx-/jackfickor innan påstigning av supporter bussarna och samma ritual vid matcharenan.

(Visitationen vid huvudentren i Delfinen är ju ett skämt, man får hålla ut armarna och blir snabbt "klappad" efter sidorna. Ingen koll av byx-/jackfickor, ibland någon fråga om vad man har i jackfickorna men högst 1 av 10 ggr.)

Jag förstår att noggrannare kontroller skulle kräva betydligt längre tid, längre köer och kanske mer personal, men ska man ha visitation värt namnet så måste det bli noggrannare enligt mig. Förslag från mig är att börja med stickprover, där man blir tagen åt sidan och får tömma allt man har med sig på ett bord, tror det kan bli lite avskräckande iaf.

Lååång avstängning av de som bevisligen tagit in och/ eller tänt på något sattyg!
Kanske böter då de förorsakat fördyringar för arrangören pga noggrannare kontroller..?
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore tis 24 okt 2023, 11:43

Vår Vd Stefan Enbom i senaste medlemsbrevet:
"Det var helt sanslöst roligt att känna stödet från läktaren. Våra supportrar måste definitivt vara bäst i hockeyvärlden. Tyvärr var det ett par individer (ej medlemmar/säsongare) som förstörde via att bränna en bengal. En aktivitet som minskade stödet till laget dom första viktiga tio minuterna. Hoppas spelarna och övriga aldrig behöver uppleva detta igen. Blir dock störd när det från vissa framförs att våra supportrar gjorde bort sig i Skellefteå. Det är fullständigt fel. Våra mer än 500 supportrar på plats var helt fantastiska och vann matchen tillsammans med laget. Det var ett par övertända ungdomar som gjorde bort sig, inte Luleå Hockeys supportrar".
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Redbear and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Jonken tis 24 okt 2023, 11:49

Personligen är jag av uppfattningen; att oavsett vem eller vilka -som tar på sig Luleå Hockeys färger: Känner en stolthet och en ära över att representera dessa färger på en värdigt sätt. Detta oavsett omgivning och stämning; där man befinner sig i. Att man helt enkelt inser och respekterar -att man är en viktig del/kugge i någonting väldigt mycket större. Att man representerar någonting mer än sig själv i dessa färger.

Dvs: Raka motsatsen till att på eget bevåg; beté sig som ett arselhål -eller inte palla trycket; för att representera loggan och färgerna på ett värdigt sätt.

Att stå upp för Luleå Hockey; handlar inte om någon form av personlig agenda. Det handlar om GEMENSAM RESPEKT för vad Luleå Hockey är -och står för. Är man inte kapabel att förstå -eller hantera detta: Bör man själv kunna förstå: Att då är det bättre att inte ta på sig färgerna -ifall man verkligen älskar Luleå Hockey.

Det är SÅ FELAKTIGT -och tro; att: All typ av engagemang är endast positivt för Luleå Hockey. Så är det inte. Typ: att dra på sig tröjan och beté sig som ett svin: innebär ALDRIG något positivt. Detta varken för individen -eller för föreningen. Dock all representation med kärlek för föreningen, respekt och värdighet i fokus -är en helt annan sak. DETTA är det ENDA som är VÄRDIGT Luleå Hockey. Desto fortare man som individ -i grupp inser detta: Desto kvalitativare, stoltare och starkare skiner Luleå Hockeys färger i hockeysverige.

Man har all rätt att ha sina egna åsikter om föreningen. Man kan vara nöjd, glad, förbannad, etc, etc. Luleå Hockey är ju trots allt en av de få kvarvarande medlemstyrda föreningarna ishockeysverige. Där alla har rätt till sin röst.

Dock det som man skall undvika och akta sig för -som representant för Luleå Hockey; är egentligen den samma som för de aktiva inom i föreningen: Att undvika att representera 'lägsta nivån' -av alla de som står enade bakom loggan.

'Var TOK-bäst på att värna om färgerna Du älskar och representerar...' (Det är så Du visar effektivast vem Du är -och vad VI TILLSAMMANS går för.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Bamsefar and Tony Moore like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore tis 24 okt 2023, 12:08

Så sant, och som i livet i övrigt, det är så förbannat lätt att förstöra ett rykte men ett monumentalt arbete att återställa ett.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Jonken and Björnpappa like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore tis 24 okt 2023, 23:08

Det ser vi gärna mer av! Älska Stålmannen
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar, Redbear, Puckad, Kneten, SatanicPanic and Sigge75 like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sigge75 ons 25 okt 2023, 18:49

Skön kommentar (av dragningen) efteråt av Pasic.
"Fast det kändes jäkligt skönt att skicka upp honom på läktaren – och jag tänker göra om det nästa gång vi möts"

Sigge75

Antal inlägg : 199
Join date : 23-09-13

Till överst på sidan Gå ner

2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2023-10-21, SHL-match 12, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet