Patrik Zdráhal

+34
rasbiologen
Burskydd
Hedanders
farre
kokostrollet
Xerzocx
Flippass
ski3r
JuniorX
Hejsan
Mr Bister
Danneja
Pontaking
NallePhu
Micke80
Panikvärvning
Hankburger
Serkan122
Dustin
LinusFröbergsMustasch
trallgöken
Lehto
Puckad
Jojjan
Bamsefar
Blinders
DaVoc
tibet
Jonken
KaptenBlodskelett
Diktatorn
Lars158
Tony Moore
Redbear
38 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av farre ons 11 okt 2023, 21:33

Pontaking skrev:
trallgöken skrev:
JuniorX skrev:
trallgöken skrev:Trist detta. Kan bara röra sig om en felrekrytering. Den får vi stå för. Bra att man adresserar problemet i ett tidigt skede istället för att vara bussiga klubben.

Fast. Det gjorde man inte. Enligt nedan (eller ovan nu då) så ville man ha kvar honom. Bara inte ge nån speltid till honom.
Läste det nu. Hmm. Det är alltså bredd man söker enligt Skuggan. Jag trodde på spets där ett tag. Hmm.
Guldet går inte till oss i år i alla fall. Går det att konservera Omark på något sätt.

Faktiskt helt otroligt att man inte kör på spets när man ändå dumpar en spelare och ändå tänkte värva en center. Kant kan gott ersätta Zdrahal som bredd.

Man är rätt luttrad men man slutar ändå aldrig att förvånas.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu, JohanO and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Jonken fre 13 okt 2023, 19:04

Patrik Zdrahal officiellt klar nu för sin moderklubb i Tjeckien: HC Vitkovice

HockeySverige Zdrahal

Trevligt! Med en så här snabb lösning; kan det inte ha blivit kvar någon större ekonomisk ryggsäck -för Luleå Hockey.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Hankburger fre 13 okt 2023, 19:41

Jonken skrev:Patrik Zdrahal officiellt klar nu för sin moderklubb i Tjeckien: HC Vitkovice

HockeySverige Zdrahal

Trevligt! Med en så här snabb lösning; kan det inte ha blivit kvar någon större ekonomisk ryggsäck -för Luleå Hockey.

Tror inte det blev en ekonomisk fråga alls för Luleå eftersom det verkar vara Zdrahal som ville bort..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Jonken fre 13 okt 2023, 19:51

Hankburger skrev:Tror inte det blev en ekonomisk fråga alls för Luleå eftersom det verkar vara Zdrahal som ville bort..
Tänker i samma banor. Plus att: Om det varit ekonomiska mening skiljaktigheter; hade detta inte kunnat lösas så här snabbt.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Jonken fre 13 okt 2023, 19:52

Vilket givetvis då betyder för LHF; att de har extrakassa att handla för. bounce
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av JuniorX fre 13 okt 2023, 20:05

Frågan är ju varför man ska handla nånting när chansen att få speltid är lika trång som ett nålsöga?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Pontaking fre 13 okt 2023, 22:46

JuniorX skrev:Frågan är ju varför man ska handla nånting när chansen att få speltid är lika trång som ett nålsöga?

Man kanske ska värva en spelare som är nog bra för att gå in i de fyra kedjorna till skillnad från Zdrahal?

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Hankburger fre 13 okt 2023, 23:01

JuniorX skrev:Frågan är ju varför man ska handla nånting när chansen att få speltid är lika trång som ett nålsöga?

För att man uppenbarligen inte värvar spelare för att de skall sitta på bänken?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Pontaking likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Tony Moore fre 13 okt 2023, 23:29

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/darfor-floppade-varvningen-vi-kunde-inte-erbjuda-det/jo2goe7l

Håller inte med bulan ang tillräckligt med chanser i rätt miljö, men här är bulans tankar:

Därför floppade värvningen: "Vi kunde inte erbjuda det"
Patrik Zdráhal - Sida 3 Redirect

Patrik Zdrahal skrev på för två säsonger med Luleå Hockey, men hans tid i klubben var över efter redan åtta matcher. Nu ger tränaren Thomas "Bulan" Berglund sin syn på värvningen som gick snett. "Han fick sina chanser", säger han.

Tidigare i veckan stod det klart att Patrik Zdrahal lämnar Luleå Hockey. Efter noll poäng på åtta matcher och i princip ingen speltid de senaste tre matcherna valde den tjeckiske forwarden själv att gå.
– Han fick inte den roll han ville ha. Vi kunde inte erbjuda det för det är en konkurrenssituation i laget. Han ville spela högre upp i hierarkin helt enkelt och vi kände att vi inte hade någon plats att erbjuda där. Ibland får man ta den här typen av beslut och det är tråkigt, men det är så det är, säger Thomas "Bulan" Berglund.

Tycker du att han fick chansen?
– Ja, vi hade en försäsong där han fick spela, även i powerplay. Han fick sina chanser och sedan när det började närma sig serien var alla friska och någon måste vara på sidan om. Då var det en konkurrenssituation.

Jag antar att du har varit med och scoutat honom?
– Absolut, jag har varit med och det är en bra spelare. Snabb och sådär, men han kom inte riktigt in i det på den korta tiden han var här, säger Bulan och fortsätter:– Absolut, man kan säga att han skulle fått fler chanser, men då är det på bekostad av någon annan. Vi bedömde att det fanns spelare som var bättre än honom och vi är tvungna att spela spelarna vi tycker är bäst, annars är det orättvist mot dem.

Det måste bli en svår situation när han förväntar sig spela högre upp och får en roll i fjärdekedjan?
– Ja, så är det, men vi är inte det enda laget som har det så här. Spelaren tänker sig en roll och vi säger att vi ser honom i den rollen, men det funkar inte riktigt och konkurrenssituation gör att man spelar andra där, säger Bulan som berömmer Patrik Zdrahal för hur han tog sig an petningen:– Han har inte surat och kört, det ska han ha heder för, men så här blir det ibland
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av JuniorX lör 14 okt 2023, 00:38

Hankburger skrev:
JuniorX skrev:Frågan är ju varför man ska handla nånting när chansen att få speltid är lika trång som ett nålsöga?

För att man uppenbarligen inte värvar spelare för att de skall sitta på bänken?

Det där "uppenbarligen" bär ju syn för sägen. Det var en diskussion om Komarov i nån tråd nyligen. "Uppenbarligen" kan man ge en spelare speltid i hans fall. Men ser det inte mera ut som om det finns en korrelation mellan speltid och investering snarare än mellan speltid och kvalitet? Vi spelar Kant i 23 sekunder i en match därför att han är "billig" men vi ger Komarov 15 minuter i snitt för... ja, vadå?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av JuniorX lör 14 okt 2023, 00:38

Pontaking skrev:
JuniorX skrev:Frågan är ju varför man ska handla nånting när chansen att få speltid är lika trång som ett nålsöga?

Man kanske ska värva en spelare som är nog bra för att gå in i de fyra kedjorna till skillnad från Zdrahal?
`

Som Komarov då?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av JuniorX lör 14 okt 2023, 00:50

Tony Moore skrev:https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/darfor-floppade-varvningen-vi-kunde-inte-erbjuda-det/jo2goe7l

Håller inte med bulan ang tillräckligt med chanser i rätt miljö, men här är bulans tankar:

Därför floppade värvningen: "Vi kunde inte erbjuda det"
Patrik Zdráhal - Sida 3 Redirect

Patrik Zdrahal skrev på för två säsonger med Luleå Hockey, men hans tid i klubben var över efter redan åtta matcher. Nu ger tränaren Thomas "Bulan" Berglund sin syn på värvningen som gick snett. "Han fick sina chanser", säger han.

Tidigare i veckan stod det klart att Patrik Zdrahal lämnar Luleå Hockey. Efter noll poäng på åtta matcher och i princip ingen speltid de senaste tre matcherna valde den tjeckiske forwarden själv att gå.
– Han fick inte den roll han ville ha. Vi kunde inte erbjuda det för det är en konkurrenssituation i laget. Han ville spela högre upp i hierarkin helt enkelt och vi kände att vi inte hade någon plats att erbjuda där. Ibland får man ta den här typen av beslut och det är tråkigt, men det är så det är, säger Thomas "Bulan" Berglund.

Tycker du att han fick chansen?
– Ja, vi hade en försäsong där han fick spela, även i powerplay. Han fick sina chanser och sedan när det började närma sig serien var alla friska och någon måste vara på sidan om. Då var det en konkurrenssituation.

Jag antar att du har varit med och scoutat honom?
– Absolut, jag har varit med och det är en bra spelare. Snabb och sådär, men han kom inte riktigt in i det på den korta tiden han var här, säger Bulan och fortsätter:– Absolut, man kan säga att han skulle fått fler chanser, men då är det på bekostad av någon annan. Vi bedömde att det fanns spelare som var bättre än honom och vi är tvungna att spela spelarna vi tycker är bäst, annars är det orättvist mot dem.

Det måste bli en svår situation när han förväntar sig spela högre upp och får en roll i fjärdekedjan?
– Ja, så är det, men vi är inte det enda laget som har det så här. Spelaren tänker sig en roll och vi säger att vi ser honom i den rollen, men det funkar inte riktigt och konkurrenssituation gör att man spelar andra där, säger Bulan som berömmer Patrik Zdrahal för hur han tog sig an petningen:– Han har inte surat och kört, det ska han ha heder för, men så här blir det ibland

Det är märkligt att andra lag klarar av det men inte vi.

Dessutom. Bulan avslöjar ju sig själv i den här meningen: "...vi är tvungna att spela spelarna vi tycker är bäst, annars är det orättvist mot dem." Är det inte Bulans uppgift att forma laget så att det ska vara så så konkurrenskraftigt som möjligt vid rätt tillfälle snarare än att ständigt låta de spelare han bedömer som de bästa hela tiden spela? Det är verkligen tydligen att han spelar för att vinna matcher och inte mästerskap. Kanske därför som han inte har några segrar helt enkelt?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Tony Moore lör 14 okt 2023, 10:56

Han skulle bara kört på och gjort det han är bra på, inte funderat så mycket, så säger folk (sponsorer med lite insikt i laget) i hallen då PZ kommer på tal. Likadant som han själv sa i intervju:
"Han har inte fått utlopp för den där farten och tekniken som Luleå Hockeys sportchefer och tränare fastnade för, och är poänglös efter sina 31 minuter och 18 sekunder på isen.
– Jag måste börja göra det jag är bra på, jag känner inte att jag har gjort det, jag har tänkt för mycket på systemet, säger Patrik Zdrahal."

Eller så hade han inte nog hög hockeyIQ vilket jag inte tror, PZ var för försiktig alt. för stor respekt för bulan..

Jaja nu är det över för den här gången och jag önskar Patrik lycka till på nya äventyr / hodně štěstí v nových dobrodružstvích.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Lars158 lör 04 nov 2023, 20:49

Lars158 skrev:Viktigt att detta blir en lyckad värvning. Jag är förhoppningsfull
Förhoppningen föll, men att det var viktigt att det var en lyckad värvning stämmer tydligt

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av JuniorX lör 04 nov 2023, 22:18

Lars158 skrev:
Lars158 skrev:Viktigt att detta blir en lyckad värvning. Jag är förhoppningsfull
Förhoppningen föll, men att det var viktigt att det var en lyckad värvning stämmer tydligt

Jag är fortfarande sur över att man medvetet minskar konkurrensen i laget. Och det lägger jag helt och hållet på Bulan. Han bygger laget för att vinna matcher. Men inte titlar.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

NallePhu and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Puckad sön 05 nov 2023, 08:28

JuniorX skrev:
Lars158 skrev:
Lars158 skrev:Viktigt att detta blir en lyckad värvning. Jag är förhoppningsfull
Förhoppningen föll, men att det var viktigt att det var en lyckad värvning stämmer tydligt

Jag är fortfarande sur över att man medvetet minskar konkurrensen i laget. Och det lägger jag helt och hållet på Bulan. Han bygger laget för att vinna matcher. Men inte titlar.
Jag kan också tycka att det är surt att man inte fick ut mer av honom än vad vi såg.
Men att hålla fast honom när han ville lämna var väl aldrig ett val.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Hjalmar_Vuopio sön 05 nov 2023, 09:47

Puckad skrev:
JuniorX skrev:
Lars158 skrev:
Lars158 skrev:Viktigt att detta blir en lyckad värvning. Jag är förhoppningsfull
Förhoppningen föll, men att det var viktigt att det var en lyckad värvning stämmer tydligt

Jag är fortfarande sur över att man medvetet minskar konkurrensen i laget. Och det lägger jag helt och hållet på Bulan. Han bygger laget för att vinna matcher. Men inte titlar.
Jag kan också tycka att det är surt att man inte fick ut mer av honom än vad vi såg.
Men att hålla fast honom när han ville lämna var väl aldrig ett val.

Utan att ha någon insyn så tycks han inte varit krävande som Gallo och inte heller som att Luleå ens försökte övertala honom att stanna. Att skador skulle uppstå samtidigt som han får tid att komma in spelsystemet borde väl varit argument mot en omedelbar flytt
Hjalmar_Vuopio
Hjalmar_Vuopio

Antal inlägg : 189
Join date : 21-02-27

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av JuniorX sön 05 nov 2023, 23:13

Puckad skrev:
JuniorX skrev:
Lars158 skrev:
Lars158 skrev:Viktigt att detta blir en lyckad värvning. Jag är förhoppningsfull
Förhoppningen föll, men att det var viktigt att det var en lyckad värvning stämmer tydligt

Jag är fortfarande sur över att man medvetet minskar konkurrensen i laget. Och det lägger jag helt och hållet på Bulan. Han bygger laget för att vinna matcher. Men inte titlar.
Jag kan också tycka att det är surt att man inte fick ut mer av honom än vad vi såg.
Men att hålla fast honom när han ville lämna var väl aldrig ett val.

Nä, när det gått så långt är det ingen större mening. Men varför gick det så långt är väl egentligen frågan? Och sen kan jag inte låta bli att fundera över Bulans argument när det begav sig: "Det är orättvist mot de bättre spelarna att ta speltid ifrån dem". Det är ett sanslöst märkligt resonemang. Hur har han nånsin tänkt sig att han ska utveckla laget om det är det som vägleder honom? Det går ju inte. Men jag antar att det är strikt ekonomism som är bakgrunden till det.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Bamsefar mån 06 nov 2023, 09:49

JuniorX skrev:
Puckad skrev:
JuniorX skrev:
Lars158 skrev:
Lars158 skrev:Viktigt att detta blir en lyckad värvning. Jag är förhoppningsfull
Förhoppningen föll, men att det var viktigt att det var en lyckad värvning stämmer tydligt

Jag är fortfarande sur över att man medvetet minskar konkurrensen i laget. Och det lägger jag helt och hållet på Bulan. Han bygger laget för att vinna matcher. Men inte titlar.
Jag kan också tycka att det är surt att man inte fick ut mer av honom än vad vi såg.
Men att hålla fast honom när han ville lämna var väl aldrig ett val.

Nä, när det gått så långt är det ingen större mening. Men varför gick det så långt är väl egentligen frågan? Och sen kan jag inte låta bli att fundera över Bulans argument när det begav sig: "Det är orättvist mot de bättre spelarna att ta speltid ifrån dem". Det är ett sanslöst märkligt resonemang. Hur har han nånsin tänkt sig att han ska utveckla laget om det är det som vägleder honom? Det går ju inte. Men jag antar att det är strikt ekonomism som är bakgrunden till det.
Å andra sidan har det ju klagats på att de bästa spelarna inte får spela och att vi går runt på fyra linor för mycket
Det är lite damn if you do, damn if you don't
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Patrik Zdráhal - Sida 3 Empty Sv: Patrik Zdráhal

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet