2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

+53
farre
Meyhem
Tigerman
Witchfinder77
Jojjan
Kneten
Sportchefen #2
kokostrollet
Platermos
Lajon
PM
Donowitz
Lulejoe
Panikvärvning
Sundance Kid
LHF96
rasbiologen
Flippass
trallgöken
Sir Prozac
Dundernisse
GustenA
Danneja
Hedanders
Taabe
Serkan122
JuniorX
Burskydd
chiII
komyo5665
Hankburger
Mange
JoakimJ
Redbear
Mr Bister
Puckad
SatanicPanic
Pontaking
Kanellängd
Bamsefar
BulanFanClub
Dustin
DaVoc
Småland
Blinders
NallePhu
Norlin
Urken
Pajala
Tony Moore
delpiero
Jonken
Admin
57 posters

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Witchfinder77 mån 20 mar 2023, 21:55

Domarna hade bestämt sig för att plastlaget skulle vinna idag och ingen slutspelshockey skulle spelas. Man tappar all glädje. Tycker man kan kasta domarna åt helvete och lägga ner verksamheten.
Witchfinder77
Witchfinder77

Antal inlägg : 361
Join date : 19-09-18

grottmannen and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Lulejoe mån 20 mar 2023, 21:56

Pajala skrev:
Lulejoe skrev:
Pajala skrev:
Lulejoe skrev:Hahahaha vill aldrig mer se den där domarjäveln. Hur kan han få döma i SHL

Tror inte han lyder dig, givetvis kommer han att få döma.
Tycker du han har vart bra eller? Jag säger vad jag tycker och när har ja sagt att han ska lyda mig?

Ja, han är ju professionell och gör sitt jobb, som sagt, jag har följ Luleå i 30 år och det är samma visa när vi förlorar, supporters som tror att domarna är mutade, att dom vill ha ut Luleå ur slutspelet, samma repiga skiva varje år, vi lyckas själv sumpa denna match och vi måste verkligen steppa upp för att ta en match till, fortsätter vi gnälla på domarna så har vi redan torskat nästa match.

Nej, bara hårt jobb som gäller nu och sluta fokusera på domarna.
Jag har också följt Luleå i 30 + år och tycker att domarna missade mycket och var ovanligt dåliga idag och då säger jag det. Sen är det klart att på onsdag är det ny match och då blir det fullt fokus på seger.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 169
Join date : 18-12-29

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av GustenA mån 20 mar 2023, 21:57

Taabe skrev:Utvisningsminuter efter tre matcher

LHF: 77
VLH: 18

Joel Persson sa efter matchen ikväll att ”Luleå får dom utvisningar dom förtjänar”. Det visar på intelligens. Problemet var väl då inte så mycket att vi inte förtjänade dom utvisningar vi fick utan att Växjö inte fick dom utvisningar dom förtjänade.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Tigerman mån 20 mar 2023, 21:58

Mina åsikter:
1. Domarna var kass. Komarovs första var sjukt billig, Ola borde fått med sig en tripping vid 1-0, Shinnimin filmade inte (har spelat upp den sekvensen ett antal gånger, han åker enbart ut för namnet på ryggen). Det var väl de grövsta misstagen, man kan även klaga på Bännströms cross, sånt händer hela tiden men bara han åker på det.
2. Hönsgård i försvarsspelet alldeles för ofta, 2-1 och 3-1 inte minst. Man måste kunna fokusera bättre och inte stirra puck. Bra spel tidvis som varvas med rent horribla försvarsmissar.
3. Så länge vi inte har huvudet under armen kan vi slå Växjö, även på bortaplan. Även med de domare som var idag.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

pingu, grottmannen and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Mange mån 20 mar 2023, 21:58

Witchfinder77 skrev:Domarna hade bestämt sig för att plastlaget skulle vinna idag och ingen slutspelshockey skulle spelas. Man tappar all glädje. Tycker man kan kasta domarna åt helvete och lägga ner verksamheten.

Efter att man kastat domarn åt sidan så kan man ju även passa på att byta ut sportchefer och tränare också, så har man ju ökat chanserna för guld markant!
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av kokostrollet mån 20 mar 2023, 22:00

Nej, det blev en riktig Pajala-match detta. Bara att lägga den bakom sig och gå vidare.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

PM and Joope like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Meyhem mån 20 mar 2023, 22:06

Problemet är väl att om domarna försätter oss i BP hela tiden orkar vi inte. Att man som spelare/ledare tappar det helt kan jag förstå.

Meyhem

Antal inlägg : 96
Join date : 14-04-22

Urken and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Sir Prozac mån 20 mar 2023, 22:06

Vi förlorar mot ett bredare, spetsigare och bättre komponerat lag. Vi har stretat emot riktigt bra fram till idag. En sämre och smalare trupp som dessutom har massor av skador sliter hårt på vissa spelare, gissar att orken börjar ta slut nu. Fantastiskt ändå att vi litar kvartsfinal med detta lag!

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

pingu and Pajala like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av farre mån 20 mar 2023, 22:08

Det är helt enkelt ingen rättvis bedömning och så har det inte varit under de här tre matcherna.
Men vi tappar matchen i exakt den sekund där vår dyraste förvärv crosscheckar en back i deras målgård. Finns ingen anledning för honom att göra så. Inte heller Brännström behöver crosschecka en back i ryggen i anfallszon.
Domarna har varit urusla och hade det varit Tyrre som delat ut tacklingen som Komarek fick hade han förmodligen blivit avstängd 10 matcher nästa år oxå.
Och alla förstärkningar som Växjö kommit undan med får mig att må illa. Shinnimin hade garanterat blivit bankrutt om han hade gjort detsamma.
Men vi måste vara kyligare än så här. Vi behöver 100% fokus på matcherna och 0% på domarna. För vi måste koncentrera oss på det som vi kan påverka. Annars blir det energiläckage.
Med det osammanhängande inlägget vill jag bara säga att Pajala inte är helt fel ute. Vi har vunnit många gånger förr med liknande bedömningar och nu kommer vi verkligen inte få med oss något gratis framöver heller.
Påverka det som vi kan påverka. Skit i de randiga. De har alltid varit usla och kommer förmodligen så förbli tills våra sista dagar.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Pajala, Blinders, grottmannen and Joope like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av skuggansfru mån 20 mar 2023, 22:34

Ingen populär åsikt som lulesupporter. Men jag tycker genuint inte att domarna är så usla som alla vill få det till. Dom är med det sagt inte bra, men går inte in på topp 10 sämsta insatser denna säsong.
Man missar en tripping på Olausson. Men Olausson förstärker den samtidigt.
Sekunder innan Växjös första utvisning (som var ganska billig) missar domarna en tydlig luleåutvisning.
Man missar en tripping på shinnimin.
Och shinnimins diving är tveksam.
I övrigt tycker jag inte domaren gör så mycket misstag. Var kommer allt gnäll ifrån?
Komarov och brännströms crosschecking är båda solklara.
vad missar jag?

skuggansfru

Antal inlägg : 17
Join date : 22-12-06

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av JuniorX mån 20 mar 2023, 22:47

skuggansfru skrev:Ingen populär åsikt som lulesupporter. Men jag tycker genuint inte att domarna är så usla som alla vill få det till. Dom är med det sagt inte bra, men går inte in på topp 10 sämsta insatser denna säsong.
Man missar en tripping på Olausson. Men Olausson förstärker den samtidigt.
Sekunder innan Växjös första utvisning (som var ganska billig) missar domarna en tydlig luleåutvisning.
Man missar en tripping på shinnimin.
Och shinnimins diving är tveksam.
I övrigt tycker jag inte domaren gör så mycket misstag. Var kommer allt gnäll ifrån?
Komarov och brännströms  crosschecking är båda solklara.
vad missar jag?

Att det gnälls på domarna härinne är inte så konstigt. Själv tycker jag att det blir lite pajaskonster av dem i tredje perioden när det ska stämmas i bäcken.
Men jag tycker inte heller att man kan skälla på domarna så mycket.
Jag fattar att laget blir tokiga när utvisningsminuterna inte fördelas på ett bättre sätt. Och jag fattar det ännu mer när man har upplevt precis samma sak i åttondelen.
Och precis som jag har hävdat hela tiden så spelar BÅDE Oskarshamn och Växjö medvetet på att lura domarna med upprepade förstärkningar och filmningar. Nummer 60 och 37 förekommer ofta i situationer som är ruskigt tveksamma. Och nu orkar jag inte kolla men att de är inblandade i ett flertal utvisningssituationer idag är jag helt övertygad om. Jag tycker det är oerhört tydligt. Inte heller konstigt att det var en dem som hamnade under Komarov (även om hans tilltag var ganska meningslöst). Det tycker jag är det som gör att det ger utslag i en skev fördelning av utvisningsminuter.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Flippass mån 20 mar 2023, 22:49

Pajala skrev:
Flippass skrev:
Bamsefar skrev:
Pajala skrev:
Småland skrev:Bra att vi markerar och sätter press på domarna. De kommer nog tänka till både en och två gånger innan de tar en utvisning på oss nästa match efter allt kaos som utspelar sig ikväll.

Tvärtom, dom kommer att vara extra petiga nu mot Luleå när vi gnäller på dom i intervjuer och liknande, det har aldrig hjälpt att skrika på domarna.
Du tycker de varit omutligt objektiva hittills 😂, du är rolig du när du sitter o trollar för dig själv

Ajaj, brott mot forumreglerna skall anmälas till moderatorerna inte skrivas i tråden affraid

Vilken forumregel bröts?

Du, det var inte till dig jag skrev, besviken? lol!

Flippass

Antal inlägg : 411
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Flippass mån 20 mar 2023, 22:53

Signitikativt: Domarn höjer armen för utvisning, Lassi sticker mot båset, domarn tar ut en Lulespelare...

Flippass

Antal inlägg : 411
Join date : 22-05-04

Urken and grottmannen like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Lars158 mån 20 mar 2023, 22:54

Domarna lyckas också i denna match med några fatala misstag.

Brännström suger något djävulskt.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Pajala tis 21 mar 2023, 05:07

Flippass skrev:
Pajala skrev:
Flippass skrev:
Bamsefar skrev:
Pajala skrev:
Småland skrev:Bra att vi markerar och sätter press på domarna. De kommer nog tänka till både en och två gånger innan de tar en utvisning på oss nästa match efter allt kaos som utspelar sig ikväll.

Tvärtom, dom kommer att vara extra petiga nu mot Luleå när vi gnäller på dom i intervjuer och liknande, det har aldrig hjälpt att skrika på domarna.
Du tycker de varit omutligt objektiva hittills 😂, du är rolig du när du sitter o trollar för dig själv

Ajaj, brott mot forumreglerna skall anmälas till moderatorerna inte skrivas i tråden affraid

Vilken forumregel bröts?

Du, det var inte till dig jag skrev, besviken? lol!

Nej, men såg inget i inlägget som bryter mot reglerna bara.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18142
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Kanellängd tis 21 mar 2023, 08:13

trallgöken skrev:Nåväl. Kvartsfinal får anses som en seger. Hade gärna sett oss spela kvartsfinql mot Saik istället för detta skit. Hatar Växjö och jag kommer aldrig mer sätta min fot i Småland. Har varit där för sista gången i mitt liv. Täckning på mobilen existerar inte 1 km utanför Växjö och med 20 mil i omnejd. Riktigt värdelöst landskap som borde jämnas med marken. Skåne gillar jag däremot. Halland älskar jag. Men Småland kan brinna i evigheter. Riktigt dynghål. Åk aldrig dit. Förstår att man förlorar där med tanke på hur lost allting är där. Tvi.
Ska man försöka skrapa ihop något positivt från gårdagen är den här beskrivningen av det arma småländska landskapet en sån sak. Jag är svag för dråpliga skrivelser i affekt när det sker med glimten i ögat, och tyckte att det här var skitroligt. Tack, trallis!
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 848
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Kanellängd tis 21 mar 2023, 08:48

Haha, vilket stabilt intryck domarna ger. Undrar vad som hade hänt om Engsund åkte fram och sa att en av domarna var dum i huvudet? 7-8 matchers avstängning?

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/engsunds-domarkritik-kallade-mig-dum-i-huvudet/
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 848
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av GustenA tis 21 mar 2023, 08:51

Kanellängd skrev:Haha, vilket stabilt intryck domarna ger. Undrar vad som hade hänt om Engsund åkte fram och sa att en av domarna var dum i huvudet? 7-8 matchers avstängning?

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/engsunds-domarkritik-kallade-mig-dum-i-huvudet/

Ska bli intressant att höra vad domarbasen säger, om det är något han ställer sig bakom. Men han lär knappast yppa sig överhuvudtaget. Ingen anmälan på Komarov, Bulan eller någon annan Luleåspelare?

Det är ju ganska tydligt att domarna inte lyckas hålla sig opartiska. Vilka domare var det som dömde igår och är det samma imorgon?

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Kanellängd tis 21 mar 2023, 08:57

GustenA skrev:
Kanellängd skrev:Haha, vilket stabilt intryck domarna ger. Undrar vad som hade hänt om Engsund åkte fram och sa att en av domarna var dum i huvudet? 7-8 matchers avstängning?

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/engsunds-domarkritik-kallade-mig-dum-i-huvudet/

Ska bli intressant att höra vad domarbasen säger, om det är något han ställer sig bakom. Men han lär knappast yppa sig överhuvudtaget. Ingen anmälan på Komarov, Bulan eller någon annan Luleåspelare?

Det är ju ganska tydligt att domarna inte lyckas hålla sig opartiska. Vilka domare var det som dömde igår och är det samma imorgon?
Komarov är anmäld.

Linde och Harnebring var stollarna som dömde.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 848
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av GustenA tis 21 mar 2023, 08:58

Kanellängd skrev:
GustenA skrev:
Kanellängd skrev:Haha, vilket stabilt intryck domarna ger. Undrar vad som hade hänt om Engsund åkte fram och sa att en av domarna var dum i huvudet? 7-8 matchers avstängning?

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/engsunds-domarkritik-kallade-mig-dum-i-huvudet/

Ska bli intressant att höra vad domarbasen säger, om det är något han ställer sig bakom. Men han lär knappast yppa sig överhuvudtaget. Ingen anmälan på Komarov, Bulan eller någon annan Luleåspelare?

Det är ju ganska tydligt att domarna inte lyckas hålla sig opartiska. Vilka domare var det som dömde igår och är det samma imorgon?
Komarov är anmäld.

Linde och Harnebring var stollarna som dömde.

Ok, hittade anmälan. Blir väl några matcher för honom.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av trallgöken tis 21 mar 2023, 09:21

Luleå fokuserar på fel saker Tycker jag.
Om de fokuserar på uppgiften att få puckskrället i mål i 5 mot 5 istället för att börja tjura för att man inte får spela i powerplay. Tycker nästan att man nästan går in för att framkalla (inte filma) situationer istället för att spela sitt spel.
För om powerplay är det enda sättet för Luleå att vinna dessa matcher på ja då har man inte det som krävs i vilket fall som helst.
Detta betyder i så fall att Växjö har hittat en väg med sitt spel som kryper under huden på Luleå och Luleå börjar vända sina blickar mot domaren istället.
För fan. Lev här och nu Luleå. Njut av slutspelet.
Tänk mindre och lira mer hockey.

trallgöken

Antal inlägg : 1374
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Urken tis 21 mar 2023, 09:23

Kanellängd skrev:Haha, vilket stabilt intryck domarna ger. Undrar vad som hade hänt om Engsund åkte fram och sa att en av domarna var dum i huvudet? 7-8 matchers avstängning?

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/engsunds-domarkritik-kallade-mig-dum-i-huvudet/

Det är domarna som är dumma i ..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Jonken tis 21 mar 2023, 09:39

Kanellängd skrev:Haha, vilket stabilt intryck domarna ger. Undrar vad som hade hänt om Engsund åkte fram och sa att en av domarna var dum i huvudet?
Det är en jävla tur att jag inte spelar hockey -för jag hade tyvärr inte haft spärr nog; för att inte skicka den där loppiga skäggtomten till ett längre tandläkarbesök.

Skulle jag köra taxi; stå på Kallax: Och den här Harnebring och hans tomtepolare; Linde skulle kliva in i taxin; och önska åka in till stan....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Jojjan tis 21 mar 2023, 09:40

I grund å botten så tkr jag ändå att vi får vara nöjda med denna säsongen (med tanke på materialet).
Kan vi ta en match till hemma så får vi iaf 3 hemma matcher i en kvartsfinal mot 1:an i serien, är ändå över förväntan.
Så hursomhelst så är jag "nöjd" över dom små extra pengarna det kan inbringa ☺

Jojjan

Antal inlägg : 316
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Jojjan tis 21 mar 2023, 09:43

Luleå har tyvärr fått soppatorsk deluxe nu, vi klarar inte att vända detta men dom gav det ett försök iaf! All heder åt trubbigaste laget som ställts på en shl rink ändå I love you

Jojjan

Antal inlägg : 316
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Jonken tis 21 mar 2023, 09:59

Nu på förmiddagen är jag fortfarande för irriterad -för att objektivt ens kunna se matchen igen.

-INGEN RESPEKT för NÅGON -som är SÅ JÄVLA VÄRDELÖS på det man försöker utföra!!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Tony Moore tis 21 mar 2023, 11:07

Norr Media AB https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/shinnimin-om-utvisningarna-det-var-rena-skamtet/j8wyq41j

Shinnimin om utvisningarna : "Det var rena skämtet"

Brendan Shinnimin stod för ett vackert kvitteringsmål, men det är en frustrerad kanadensare som kommenterar domarinsatsen efteråt. ”Man undrar nästan om det är någon slags matchfixning eller något”, säger han.
– Vi kommer ut bra och har två bra perioder. Men ska jag vara ärlig tycker jag att det var ett vidrigt beteende av vissa människor, säger Brendan Shinnimin utan att nämna domarna vid namn.

Det blev utvisningarna som fällde Luleå denna afton i Vida Arena. Tre av Växjös mål kom i power play och ett kom bara sekunder efter att Luleå blivit fulltaliga.
– Man undrar nästan om det är någon slags matchfixning eller något. Vad är egentligen siffrorna när det gäller power play i de här tre matcherna? Det är en otrolig övervikt för Växjö.

Brendan Shinnimin menar ändå att i spel fem mot fem håller Luleå jämna steg med serieettan.
– Förutom i den första matchen har vi nästan varit bättre än dem i spelet fem mot fem. Vi kommer ut riktigt bra. Jack (Connolly) har några jättelägen att göra mål.
– Sedan får Leo (Komarov) någon slags fantomutvisning för crosschecking. Det var ett väldigt svagt domslut och de gör mål direkt efter. Folk kan ju kolla matchen i efterhand och göra sina egna bedömningar om domarskapet.

Även Brendan Shinnimin åkte ut i matchen för filmning.
– Den där filmningsutvisningen är ju rena skämtet. Han sticker in en korkskruv mellan mina armar och ramlar på mina ben. Vad skulle jag ha gjort? Men domarna har väl ett ont öga till mig och till oss. Nej, jag vill inte klaga mer, suckar en frustrerad Brendan Shinnimin.

Hoppas du på ett nytt domarpar på onsdag?
– Jag antar att det blir det. De kan väl inte tillåta det här att hända igen. Vi måste göra vårt bästa vårt bästa för att inte fokusera för mycket på det.

Luleå måste stjäla en match i Växjö för att gå vidare och Brendan Shinnimin tycker ändå att det fanns positiva saker att ta med sig, även fast siffrorna rann iväg.
– Egentligen så håller vi vår gameplan ganska bra. Vi gjorde det svårt för dem och det var tajt fram till femton minuter kvar. Självklart kan vi inte dra på oss så många utvisningar, men det beror ju även på andra faktorer. Andra personer får ta ansvar för det. Vi har ändå bra självförtroende i gruppen och vi vet vad vi kan göra fem mot fem.

Brendans Shinnimins mål var riktigt läckert.
– Jag kommer in med bra fart i zon och får en fin av ”Fröbie” (Linus Fröberg). Det har blivit några sådana mål för mig den här säsongen. Jag fick på ett bra skott också.


Senast ändrad av Tony Moore den tis 21 mar 2023, 11:14, ändrad totalt 1 gång
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Tony Moore tis 21 mar 2023, 11:14

..Och vår tränarHenrik kan ju inte säga annat:
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/henrik-stridh-om-utvisningarna-dalig-disciplin/lz31pg1j

Henrik Stridh om utvisningarna: "Dålig disciplin"

Henrik Stridh fick se sin kollega Thomas ”Bulan” Berglund lämna båset efter att ha förolämpat domarna. Men själv vill han inte kritisera domarinsatsen. ” Det är de åtta bästa lagen i slutspelet och även de bästa domarna”, säger han.

Luleå var med i matchen en bit in i den tredje perioden, men därefter började utvisningarna hagla för bortalaget.

Bland annat fick tränaren Thomas ”Bulan” Berglund lämna matchen för ”abuse of officials”. ”Bulan” själv var inte särskilt pratsugen efter matchen men lämnade ändå följande kommentar innan han smet in i videorummet.
– Domarna var jättebra, speciellt (Marcus) Linde.

Inte heller Henrik Stridh ville fokusera på domarinsatsen efter matchen och tycker inte att Luleå blir missgynnade av domarna.
– Oh nej. Det är de åtta bästa lagen som spelar och förmodligen de åtta bästa domarna som dömer. De gör det grymt bra.

Vad uppfattar du när din tränarkollega får lämna matchen?
– Jag uppfattar ingenting. Jag sköter mina backar. Jag stod där borta och ser att ”Bulan” och någon av domarna har en konversation av något slag. Jag såg inte vad som hände, men någonting hände väl.

Luleå fick totalt 61 utvisningsminuter i matchen, varav två var matchstraff. Frågan är vad det säger om lagets disciplin den här matchen?
– Det är sånt som händer om man har dålig disciplin. Sedan blir det väl en frustration, tycker jag. Jag vill helst inte kommentera en massa utvisningssituationer, men någonstans tycker vi väl att vi borde fått någon mer tvåa med oss i de här tre matcherna som har varit.
– Det blir för tufft när vi drar på oss en massa utvisningar. Det håller inte mot Växjö. Nu är det fullsatt Coop Arena på onsdag. Då är det nya tag. Vi har fått en jävla massa bensin, så då kör vi igen, säger Henrik Stridh.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av chiII tis 21 mar 2023, 11:43

Aha, Bulan anmäld nu också. Blir intressant att läsa vad domarna säger om situationen. Baserat på Engsunds uttalande så verkar de ju vara väldigt känsliga.

Vilken domare var det förresten som tog ut Tyrväinen efter att han oavsiktligt satt en klubba på domarna eller hur det nu var?

chiII

Antal inlägg : 1033
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av GustenA tis 21 mar 2023, 11:55

chiII skrev:Aha, Bulan anmäld nu också. Blir intressant att läsa vad domarna säger om situationen. Baserat på Engsunds uttalande så verkar de ju vara väldigt känsliga.

Vilken domare var det förresten som tog ut Tyrväinen efter att han oavsiktligt satt en klubba på domarna eller hur det nu var?

Nej var ser du det?

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av chiII tis 21 mar 2023, 12:00

GustenA skrev:
chiII skrev:Aha, Bulan anmäld nu också. Blir intressant att läsa vad domarna säger om situationen. Baserat på Engsunds uttalande så verkar de ju vara väldigt känsliga.

Vilken domare var det förresten som tog ut Tyrväinen efter att han oavsiktligt satt en klubba på domarna eller hur det nu var?

Nej var ser du det?

Aha, blev lurad av nån som photoshoppat in det så det såg ut som Twitter. Nvm, då får vi inte veta domarnas motivering - synd.

chiII

Antal inlägg : 1033
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Puckad tis 21 mar 2023, 12:19

Tony Moore skrev:... [Bulan:]
– Domarna var jättebra, speciellt (Marcus) Linde.

cheers
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Hankburger tis 21 mar 2023, 12:32

Jonken skrev:
Kanellängd skrev:Haha, vilket stabilt intryck domarna ger. Undrar vad som hade hänt om Engsund åkte fram och sa att en av domarna var dum i huvudet?
Det är en jävla tur att jag inte spelar hockey -för jag hade tyvärr inte haft spärr nog; för att inte skicka den där loppiga skäggtomten till ett längre tandläkarbesök.

Skulle jag köra taxi; stå på Kallax: Och den här Harnebring och hans tomtepolare; Linde skulle kliva in i taxin; och önska åka in till stan....



En klassiker.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Jojjan tis 21 mar 2023, 12:47

Personligen hade jag t.o.m tagit ut målvakten helt å inte satt in Ward då matchen var avgjord 😄

Jojjan

Antal inlägg : 316
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Urken tis 21 mar 2023, 12:53

Hankburger skrev:
Jonken skrev:
Kanellängd skrev:Haha, vilket stabilt intryck domarna ger. Undrar vad som hade hänt om Engsund åkte fram och sa att en av domarna var dum i huvudet?
Det är en jävla tur att jag inte spelar hockey -för jag hade tyvärr inte haft spärr nog; för att inte skicka den där loppiga skäggtomten till ett längre tandläkarbesök.

Skulle jag köra taxi; stå på Kallax: Och den här Harnebring och hans tomtepolare; Linde skulle kliva in i taxin; och önska åka in till stan....



En klassiker.

Kom ihåg: vinnare klagar inte på domaren pig
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Jonken tis 21 mar 2023, 13:46

Hankburger skrev:En klassiker.
Absolut. Och; det roliga är ju att han hade rätt där också.

Men åter till en avgörande incident nutid:
Det enskilda incidenten; där Linde och Harnebring helt lökar ur; är ju trippen på 'Olle' -vid Växjös 2-1. En tripping ÄR en tripping. Att Olle medvetet skulle sätta sig en riskfylld situation; där han lägger sig med huvet i skottlinjen: Är ju TOTALT VANSINNINGT! Även om det givetvis inte var medvetet av VL-spelaren; så ÄR det där en tripping! Inget säger heller att: OM 'Olle' hade hunnit upp i skottäck; hade medfört att skottet hade gått in. Denna spekulation är dock HELT OVÄSENTLIG här. Situationen resulterar i mål. Hela våran bänk skjuter givetvis topplocket över situationen. Dock är våra protester just där och då; ganska återhållsamma. Domarna väljer/vill inte ens att titta på situationen. Vi måste se alvaret i det här; och förstå -att detta sker i en kvartsfinalserie i SHL.

JUST HÄR; tappar Luleå Hockey som lag fokuset -och i princip hela konceptet i matchen. Allt blir bara fel efter det här. Fram till denna punkt har Luleå Hockey mer än väl varit precis lika spelförande som Växjö i matchen.

Inte bara i denna match; utan även tidigare matcher; tenderar LHF-spelare att bli straffade för situationer -som VL-spelare inte blir straffade för. Domarna kräver i princip plötsligt hjärtstopp av vissa av våra spelare -för att ta en utvisning på deras spelare...?! Det här pågår konstant -och hela tiden. Detta har INGENTING att göra med att: -Dom rör på fötterna; och vi gör det inte. Det har ENDAST att göra med domarnas egna förutfattade meningar av flera av spelarna -i vårat lag.

Vi har envist stretat emot orättvisor i domarbedömningar -genom hela denna matchserie. Det som hände igår; var så tydligt: -Vår bägare blev bara för full. Det rann tillslut över. Inte på grund av att vi inte fixar att gå jämnt sportsligt med seriesegrarna: Utan för att vi inte tillåts att göra detta under rättvisa förutsättningar på isen.

I en rättvisare värld skulle vi kunna lägga det här åt sidan; och behandla det här som en engångshändelse. Det räcker dock med att jämföra domarnas bedömningar i match 1, 2 och 3; för att se -att domarnas bedömningsnivå är skev. Vad detta beror på; låter jag vara osagt: Men att den finns där; kan nog de flesta som ser på ishockey; se. När professionella individer inte lyckas att vara neutrala i sin EGNA/PERSONLIGA bedömningsnivå: Är allt annat än ett professionellt beteende. Vidare att dessa domare själva ställer sig i centrum; och särbehandlar spelare och situationer i deras arbete: ÄR RENT UT SAGT BEKLAGLIGT LÅGT BETEENDE på denna nivå. Om kompetensen och professionalismen finns där hos en domarkvartett: Då ser det inte återkommande ut på detta sätt.

Jag undrar följande: Kölhalade Växjö Lakers oss med fantastiska 7-2 igår -för att de var så mycket bättre än oss? Eller var det en katastrofal domarinsats igår -som bokstavligen dukade upp PRECIS ALLT åt dem...?

-I feel comfident in letting sane -and fair people analyze what really happened in Vida.... (-Sure was a sad time for hockey yesterday...)


Senast ändrad av Jonken den tis 21 mar 2023, 13:55, ändrad totalt 2 gånger
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Bamsefar and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Hankburger tis 21 mar 2023, 13:48

Urken skrev:
Hankburger skrev:
Jonken skrev:
Kanellängd skrev:Haha, vilket stabilt intryck domarna ger. Undrar vad som hade hänt om Engsund åkte fram och sa att en av domarna var dum i huvudet?
Det är en jävla tur att jag inte spelar hockey -för jag hade tyvärr inte haft spärr nog; för att inte skicka den där loppiga skäggtomten till ett längre tandläkarbesök.

Skulle jag köra taxi; stå på Kallax: Och den här Harnebring och hans tomtepolare; Linde skulle kliva in i taxin; och önska åka in till stan....



En klassiker.

Kom ihåg: vinnare klagar inte på domaren pig

Förutom när man har en enorm vinnarskalle? Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Hankburger tis 21 mar 2023, 14:07

Komarov fick två matcher.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Jojjan tis 21 mar 2023, 14:21

Hankburger skrev:Komarov fick två matcher.

Tack för denna tiden Komarov, dags för pension nu 😆

Jojjan

Antal inlägg : 316
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av icemask tis 21 mar 2023, 14:27

Lasse Hurtig retade gallfeber på domarna genom att ge dem mer beröm ju sämre de var, de visste ju om det men va fan skulle de göra, visa ut en kille för att han ger beröm
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Redbear, Puckad, Kanellängd and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av farre tis 21 mar 2023, 14:32

Jojjan skrev:
Hankburger skrev:Komarov fick två matcher.

Tack för denna tiden Komarov, dags för pension nu 😆

Oväntat att han skulle bli fälld. NOT!
Men att tackla en försvarslös spelare i nyllet när han inte har pucken och inte förväntar sig en tackling är tydligen helt OK.
Tycker det är dags att gå ifrån nuvarande system och låta lagen själva anmäla incidenter till situationsrummet.
Blir lite mer transparant då tycker jag.
Är helt säker på att det blir fler anmälningar men det gör ju att det blir tvunget att bli renare spel i längden.

farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av farre tis 21 mar 2023, 14:34

Jojjan skrev:
Hankburger skrev:Komarov fick två matcher.

Tack för denna tiden Komarov, dags för pension nu 😆

Visst var det Komarov som skulle vara tungan på vågen i ett eventuellt slutspel?
Sämsta värvningen alla kategorier med tanke på kostnad.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Puckad and Jojjan like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Burskydd tis 21 mar 2023, 14:38

Adjö Komarov ! Du gjorde inte många glada.

Burskydd

Antal inlägg : 541
Join date : 22-02-17

Kneten and grottmannen like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Hankburger tis 21 mar 2023, 15:11

farre skrev:
Jojjan skrev:
Hankburger skrev:Komarov fick två matcher.

Tack för denna tiden Komarov, dags för pension nu 😆

Visst var det Komarov som skulle vara tungan på vågen i ett eventuellt slutspel?
Sämsta värvningen alla kategorier med tanke på kostnad.

Har svårt att se ett sådant resonemang dock. Inte för att Komarov varit bra de senaste 35 omgångarna + slutspel men Luleå har verkligen haft några riktigt dåliga värvningar och ganska dyra sådana likaså genom åren.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Myrman tis 21 mar 2023, 15:51

Nog är ligan korrupt alltid .
Så blir det när spelbolag står för stålarna.
Fast wrestling är trots allt väldigt populärt, så det kanske inte spelar någon roll. Är väl bara man själv som är otidsenlig.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

grottmannen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2023-03-20, SM-kvartsfinal 3, Växjö - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet