2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

+29
Lajon
Braun
Taabe
Mange
GustenA
Puckad
Hankburger
Hjalmar_Vuopio
farre
Sir Prozac
Polyfemos
Lars158
Donowitz
Tjågen
Bamsefar
JohanO
trallgöken
Dundernisse
LulefanGBG
NallePhu
Mr Bister
Burskydd
Dustin
JuniorX
Tony Moore
Serkan122
Pajala
Urken
Admin
33 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av Lajon 16th februari 2023, 22:09

Nä om man skall vara positiv… och det skall man ju vara så fanns det bra saker ikväll också

- utan femman från Engsund så hade det helt klart blivit poäng

- trots tre två målsunderlägen så faller vi inte igenom utan vi tar oss målmässigt tillbaka i matchen alla gånger.

- Vi gör tre mål ikväll , vi har 10 mål på tre senaste matcherna, rätt håll.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av Serkan122 16th februari 2023, 22:09

Tänk om vi hade en Suomela i laget 7 mål senaste 3 matcherna och 31+25 under hela säsongens. Han har gjort mer mål än vad våran bästa poängplockare gjort poäng, 3 fler. Och mer än dubblar våran bästa målskytt.

Han och Karlqvist har tillsammans plockat 109 poäng, mer än våra 4 bästa poängplockare tillsammans.

Serkan122

Antal inlägg : 2767
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av Lajon 16th februari 2023, 22:12

Mange skrev:
Serkan122 skrev:
Mange skrev:Matchen mot brynäs tisdag den 28 feb blir intressant, troligtvis där som det kommer visa sig om det blir fight mellan hos eller brynäs om 13e platsen.
Redan avgjort enligt många här.

Ja verkligen, gäller att plocka 3 poängare nu mot Frölunda o Rögle till och börja med, vi kan ju inte förlita oss på att Brynäs inte börjar plocka poäng. På något vis känns detta skrämmande.

Brynäs har fyra raka förluster med 7 - 17 i målskillnad och har inte gjort mer än två mål per match dom 10 senaste
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av Braun 16th februari 2023, 22:17

JuniorX skrev:
Lajon skrev:
JuniorX skrev:Hade vi inte bytt målis så hade vi haft minst 1 poäng i den här matchen.

Nja.. det var ju femman på Engsund som avgjorde matchen..


men våra målvakter rosar ingen marknad

Vi gjorde 3 mål. Vi skulle ha släppt in 3 mål.
Men jag påstår inte att nån målvakt gjorde nån bra match. Men den puck som Lassi släpper in ska man inte släppa in.

Det var en styrning. Däremot var Leksands 1-3-mål som Ward släppte in ett skämt. Inte för att han fick någon hjälp av backarna heller, men klart han ska ha den.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1078
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av Braun 16th februari 2023, 22:21

Mange skrev:
Serkan122 skrev:
Mange skrev:Matchen mot brynäs tisdag den 28 feb blir intressant, troligtvis där som det kommer visa sig om det blir fight mellan hos eller brynäs om 13e platsen.
Redan avgjort enligt många här.

Ja verkligen, gäller att plocka 3 poängare nu mot Frölunda o Rögle till och börja med, vi kan ju inte förlita oss på att Brynäs inte börjar plocka poäng. På något vis känns detta skrämmande.

Det är ganska enkel matematik. Åtta matcher och 24 poäng kvar att spela om. Två lag under oss behöver ta 9 respektive 11 poäng mer än oss på de sista matcherna för att vi ska hamna i kval. Det kommer med största sannolikhet inte att ske ens om vi tar noll poäng på de åtta sista matcherna. Vilket vore ännu mer osannolikt.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1078
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av JuniorX 16th februari 2023, 22:28

Braun skrev:
JuniorX skrev:
Lajon skrev:
JuniorX skrev:Hade vi inte bytt målis så hade vi haft minst 1 poäng i den här matchen.

Nja.. det var ju femman på Engsund som avgjorde matchen..


men våra målvakter rosar ingen marknad

Vi gjorde 3 mål. Vi skulle ha släppt in 3 mål.
Men jag påstår inte att nån målvakt gjorde nån bra match. Men den puck som Lassi släpper in ska man inte släppa in.

Det var en styrning. Däremot var Leksands 1-3-mål som Ward släppte in ett skämt. Inte för att han fick någon hjälp av backarna heller, men klart han ska ha den.

Det var ingen styrning. Och även om det var en styrning så var det från långt avstånd och det ska man hinna reagera på. Han ser pucken hela vägen. Och det är inget hårt skott.
Jag tycker också att Ward skulle ha tagit strumprullaren. Men situationen blir svår när det är flera spelare som kan göra någonting. Och när ingen gör nåt så fryser man. Ungefär som ett hårt pressat inlägg i fotboll som går över en hög med spelare. Det är inte sällan som en sån boll bara studsar in i mål. Det är en liknande situation.
Men den situationen har ingen betydelse. Vi gjorde 3 mål. Vi skulle inte ha släppt in 4 mål med Ward kvar i målet.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Lajon, farre and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av tibet 16th februari 2023, 22:32

En riktig skitmatch blev det, till stor del Engsunds fel genom ett ögonblick av galenskap från hans sida. Vi borde ha fått med oss poäng idag med tanke på hur viktigt det var för oss. Ödet ville annat.

Engsund lär nog få nån matchs avstängning=ingen final för hans del, tyvärr.. Hoppas att Honka kan spela, annars blir det Berglund som får öva baklängesåkning på lördag mot Tappara.

Risken att vi får kvala är liten, men den finns dock där! Nåja, en härlig final att se fram emot och efter det är det full fokus på slutspurten i shl.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av NallePhu 16th februari 2023, 22:43

Ett tips kolla spelschemat för HV71 & Brynäs samt målskillnad så tror jag ni fattar vi kommer klara oss, Både HV71 & Brynäs har motståndare som är betydligt bättre än dem så innan alla ropar på faran...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av Braun 16th februari 2023, 22:44

JuniorX skrev:
Braun skrev:
JuniorX skrev:
Lajon skrev:
JuniorX skrev:Hade vi inte bytt målis så hade vi haft minst 1 poäng i den här matchen.

Nja.. det var ju femman på Engsund som avgjorde matchen..


men våra målvakter rosar ingen marknad

Vi gjorde 3 mål. Vi skulle ha släppt in 3 mål.
Men jag påstår inte att nån målvakt gjorde nån bra match. Men den puck som Lassi släpper in ska man inte släppa in.

Det var en styrning. Däremot var Leksands 1-3-mål som Ward släppte in ett skämt. Inte för att han fick någon hjälp av backarna heller, men klart han ska ha den.

Det var ingen styrning. Och även om det var en styrning så var det från långt avstånd och det ska man hinna reagera på. Han ser pucken hela vägen. Och det är inget hårt skott.
Jag tycker också att Ward skulle ha tagit strumprullaren. Men situationen blir svår när det är flera spelare som kan göra någonting. Och när ingen gör nåt så fryser man. Ungefär som ett hårt pressat inlägg i fotboll som går över en hög med spelare. Det är inte sällan som en sån boll bara studsar in i mål. Det är en liknande situation.
Men den situationen har ingen betydelse. Vi gjorde 3 mål. Vi skulle inte ha släppt in 4 mål med Ward kvar i målet.

Kolla reprisen. Den tar på en klubba och ställer Lassi, som väl förvisso är rätt rostig. Står fast vid att Ward inte ska vara nummer ett. Han tar oftast det han ska, inte så mycket mer. I dag släppte han in 3 mål på 10 skott, så no-brainer att byta inför tredje. Ser gärna att Lassi står resten nu.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1078
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av Braun 16th februari 2023, 22:51

NallePhu skrev:Ett tips kolla spelschemat för HV71 & Brynäs samt målskillnad så tror jag ni fattar vi kommer klara oss, Både HV71 & Brynäs har motståndare som är betydligt bättre än dem så innan alla ropar på faran...

Såg precis highlights från Brynäs match. Snacka om lag i fritt fall. Stark scen när de bytte ut Lindbäck och han gick raka vägen ut i omklädningsrummet. Undrar om inte Manner ryker där nu.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1078
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av Lajon 16th februari 2023, 23:09

Braun skrev:
NallePhu skrev:Ett tips kolla spelschemat för HV71 & Brynäs samt målskillnad så tror jag ni fattar vi kommer klara oss, Både HV71 & Brynäs har motståndare som är betydligt bättre än dem så innan alla ropar på faran...

Såg precis highlights från Brynäs match. Snacka om lag i fritt fall. Stark scen när de bytte ut Lindbäck och han gick raka vägen ut i omklädningsrummet. Undrar om inte Manner ryker där nu.

Ja blir det kval då skiftar dom nog på tränarposten innan dess
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av Snikne Ville 17th februari 2023, 08:22

Braun skrev:
JuniorX skrev:
Braun skrev:
JuniorX skrev:
Lajon skrev:
JuniorX skrev:Hade vi inte bytt målis så hade vi haft minst 1 poäng i den här matchen.

Nja.. det var ju femman på Engsund som avgjorde matchen..


men våra målvakter rosar ingen marknad

Vi gjorde 3 mål. Vi skulle ha släppt in 3 mål.
Men jag påstår inte att nån målvakt gjorde nån bra match. Men den puck som Lassi släpper in ska man inte släppa in.

Det var en styrning. Däremot var Leksands 1-3-mål som Ward släppte in ett skämt. Inte för att han fick någon hjälp av backarna heller, men klart han ska ha den.

Det var ingen styrning. Och även om det var en styrning så var det från långt avstånd och det ska man hinna reagera på. Han ser pucken hela vägen. Och det är inget hårt skott.
Jag tycker också att Ward skulle ha tagit strumprullaren. Men situationen blir svår när det är flera spelare som kan göra någonting. Och när ingen gör nåt så fryser man. Ungefär som ett hårt pressat inlägg i fotboll som går över en hög med spelare. Det är inte sällan som en sån boll bara studsar in i mål. Det är en liknande situation.
Men den situationen har ingen betydelse. Vi gjorde 3 mål. Vi skulle inte ha släppt in 4 mål med Ward kvar i målet.

Kolla reprisen. Den tar på en klubba och ställer Lassi, som väl förvisso är rätt rostig. Står fast vid att Ward inte ska vara nummer ett. Han tar oftast det han ska, inte så mycket mer. I dag släppte han in 3 mål på 10 skott, så no-brainer att byta inför tredje. Ser gärna att Lassi står resten nu.
Var inne o kollade highlightsen och det är en "flytstyrning". Ingen skugga över Lassi på den.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Mr Bister likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av SatanicPanic 17th februari 2023, 08:29

Är det idag man får reda på difiplin nämndens beslut angående Engsund?!

EDIT:
Svarar på min egen fråga :-)
https://www.shl.se/article/q5vvale84-403dd/view


Senast ändrad av SatanicPanic den 17th februari 2023, 08:31, ändrad totalt 1 gång
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 628
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av JuniorX 17th februari 2023, 08:30

Braun skrev:
JuniorX skrev:
Braun skrev:
JuniorX skrev:
Lajon skrev:
JuniorX skrev:Hade vi inte bytt målis så hade vi haft minst 1 poäng i den här matchen.

Nja.. det var ju femman på Engsund som avgjorde matchen..


men våra målvakter rosar ingen marknad

Vi gjorde 3 mål. Vi skulle ha släppt in 3 mål.
Men jag påstår inte att nån målvakt gjorde nån bra match. Men den puck som Lassi släpper in ska man inte släppa in.

Det var en styrning. Däremot var Leksands 1-3-mål som Ward släppte in ett skämt. Inte för att han fick någon hjälp av backarna heller, men klart han ska ha den.

Det var ingen styrning. Och även om det var en styrning så var det från långt avstånd och det ska man hinna reagera på. Han ser pucken hela vägen. Och det är inget hårt skott.
Jag tycker också att Ward skulle ha tagit strumprullaren. Men situationen blir svår när det är flera spelare som kan göra någonting. Och när ingen gör nåt så fryser man. Ungefär som ett hårt pressat inlägg i fotboll som går över en hög med spelare. Det är inte sällan som en sån boll bara studsar in i mål. Det är en liknande situation.
Men den situationen har ingen betydelse. Vi gjorde 3 mål. Vi skulle inte ha släppt in 4 mål med Ward kvar i målet.

Kolla reprisen. Den tar på en klubba och ställer Lassi, som väl förvisso är rätt rostig. Står fast vid att Ward inte ska vara nummer ett. Han tar oftast det han ska, inte så mycket mer. I dag släppte han in 3 mål på 10 skott, så no-brainer att byta inför tredje. Ser gärna att Lassi står resten nu.

Pucken vobblar i luften, om det kommer från en klubba eller om det kommer från skottet har mindre betydelse, men farten är låg och Lassi ser pucken hela vägen.
Anyhow, egentligen är det inte målvakternas insats jag diskuterar. Utan beslutet att byta målvakt. Och uppenbarligen var det även Bulans åsikt att det var en no-brainer att byta målvakt. Och lika uppenbart är det att det var precis det som gav oss den här förlusten från det ögonblicket och vidare (jag är med på att det EGENTLIGEN var Engsunds tackling som satte oss i skiten). Så som en no-brainer betraktat så var det verkligen ett beslut som var helt utan inflytande av en hjärna. Och det gav oss förlusten.
En helt annan diskussion är att man ska börja spela in Lassi mera nu. Det tycker jag också. Men han har varit riktigt risig innan och just den typen av lösa skott från långt håll har man sett alltför många av under säsongen för att man ska förklara det som undantag. Vad det beror på har jag ingen aning om. Men just beslutet att byta målvakt (som Bulan gör otroligt sällan) i just den här matchen vid det tillfället var idiotiskt. Och det kostade.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

farre and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av JohanO 17th februari 2023, 10:23

Enda poängen med att ställa Lassi i mål resten av matcherna är om man redan är säker på att vi tar en slutspelsplats, och tror att vi ska gå långt. Personligen tror inte jag det, än, och då ska den målvakt som för tillfället är bäst stå. Och nu heter han Ward. Lägg till att försvaret dessutom spelar med mer självförtroende med honom i målet.

Sen tycker jag även att de matchminuter som vi har kvar att spela i år är mycket bättre investerade i en målvakt som är 21 år framför 30 år om vi i framtiden vill fortsätta satsa på Ward.

Vad gäller bytet i matchen så är jag nästan säker på att det har att göra med att man ville få chansen att prova båda burväktarna inför CHL-finalen. Så pass mycket rutin finns det i LHFs bås att de kan se att Ward var chanslös på första två insläppta målen, och inte plockades bort för att han var dålig.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av farre 17th februari 2023, 11:42

JohanO skrev:Enda poängen med att ställa Lassi i mål resten av matcherna är om man redan är säker på att vi tar en slutspelsplats, och tror att vi ska gå långt. Personligen tror inte jag det, än, och då ska den målvakt som för tillfället är bäst stå. Och nu heter han Ward. Lägg till att försvaret dessutom spelar med mer självförtroende med honom i målet.

Sen tycker jag även att de matchminuter som vi har kvar att spela i år är mycket bättre investerade i en målvakt som är 21 år framför 30 år om vi i framtiden vill fortsätta satsa på Ward.

Vad gäller bytet i matchen så är jag nästan säker på att det har att göra med att man ville få chansen att prova båda burväktarna inför CHL-finalen. Så pass mycket rutin finns det i LHFs bås att de kan se att Ward var chanslös på första två insläppta målen, och inte plockades bort för att han var dålig.

Håller med dig Johan om det mesta men är tveksam till matchningen av vårat lag.
Under Bulans styre så tycker jag mig konsekvent se att tålamodet med de yngre spelarna skiljer sig en hel del mot de etablerade.
Jag är genuint orolig över matchningen av våra unga spelare då det verkar som att det råder någon sorts nolltolerans för misstag för de jämfört med äldre etablerade spelare som verkar kunna få hur många chanser som helst trots många fler misstag.
Att byta ut en ung målvakt pga ETT misstag där andra parametrar dessutom spelar in (Einars tveksamma försvarsarbete) kan få betydligt sämre långsiktiga effekter än det kortsiktiga tänket att ge Lassi ev 20 min speltid.
Nä, Jag gillade det inte igår och jag gillar det fortfarande inte.
Är det någon eller några som borde bänkats igår så var det Einar eller valfri gubbe från andrakedjan.


Senast ändrad av farre den 17th februari 2023, 11:49, ändrad totalt 1 gång
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av Kneten 17th februari 2023, 11:45

farre skrev:
JohanO skrev:Enda poängen med att ställa Lassi i mål resten av matcherna är om man redan är säker på att vi tar en slutspelsplats, och tror att vi ska gå långt. Personligen tror inte jag det, än, och då ska den målvakt som för tillfället är bäst stå. Och nu heter han Ward. Lägg till att försvaret dessutom spelar med mer självförtroende med honom i målet.

Sen tycker jag även att de matchminuter som vi har kvar att spela i år är mycket bättre investerade i en målvakt som är 21 år framför 30 år om vi i framtiden vill fortsätta satsa på Ward.

Vad gäller bytet i matchen så är jag nästan säker på att det har att göra med att man ville få chansen att prova båda burväktarna inför CHL-finalen. Så pass mycket rutin finns det i LHFs bås att de kan se att Ward var chanslös på första två insläppta målen, och inte plockades bort för att han var dålig.

Håller med dig Johan om det mesta men är tveksam till matchningen av vårat lag.
Under Bulans styre så tycker jag mig konsekvent se att tålamodet med de yngre spelarna skiljer sig en hel del mot de etablerade.
Jag är genuint orolig över matchningen av våra unga spelare då det verkar som att det råder någon sorts nolltolerans för misstag för de jämfört med äldre etablerade spelare som verkar kunna få hur många chanser som helst trots många fler misstag.


Så är det eller att dom alls får chansen. Björk fick sitta kvar på bänken trots matchstraffet på Engsund, rätt talande.

Kneten

Antal inlägg : 200
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av JohanO 17th februari 2023, 12:48

farre skrev:
Att byta ut en ung målvakt pga ETT misstag där andra parametrar dessutom spelar in (Einars tveksamma försvarsarbete) kan få betydligt sämre långsiktiga effekter än det kortsiktiga tänket att ge Lassi ev 20 min speltid.
Nä, Jag gillade det inte igår och jag gillar det fortfarande inte.
Är det någon eller några som borde bänkats igår så var det Einar eller valfri gubbe från andrakedjan.

Alltså, jag håller ju med till 100%, jag tycker personligen inte heller att man borde ha bytt ut Ward igår (undantag ifall Ward hade känningar eller liknande), jag luftar bara vad jag tror är båsets resonemang. Trots att målvaktsmatchningarna varit, i alla fall utåt sett, dåliga i år, så har jag svårt att se att man var missnöjd med Ward insats igår? Men det är ju såklart ren spekulation från mitt håll såklart.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av JohanO 17th februari 2023, 12:51

Kneten skrev:
Så är det eller att dom alls får chansen. Björk fick sitta kvar på bänken trots matchstraffet på Engsund, rätt talande.

Såg det... Att man inte kunde ge honom ett enda byte...
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av Kneten 17th februari 2023, 13:35

JohanO skrev:
Kneten skrev:
Så är det eller att dom alls får chansen. Björk fick sitta kvar på bänken trots matchstraffet på Engsund, rätt talande.

Såg det... Att man inte kunde ge honom ett enda byte...

Om det inte är stora talanger (Lundeström, Lundqvist) så verkar det svårt för Bulan att ge unga spelare en chans. Se och lära ska inte förkastas men att få några minuter här och där kunde göra underverk för både utveckling och ge en mental boost. Växa in i kostymen, typ.

Om det sprider sig att vi är en klubb som inte släpper fram ungdomar kommer alla talanger snart att välja Saik över oss.

Kneten

Antal inlägg : 200
Join date : 16-05-01

JohanO likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand - Sida 6 Empty Sv: 2023-02-16, SHL-match 44, Luleå - Leksand

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet