2022-12-03, SHL-match 23, Växjö - Luleå

+45
Blitzwagen
trallgöken
JuniorX
Pontaking
Coolwalker
Blinders
JohanO
evanovich
Braun
Burskydd
Lulefan
Lajon
Urken
Mange
Bängman
Donten_
Lulejoe
SatanicPanic
Hedanders
Polyfemos
Witchfinder77
Lars158
Mr Bister
Taabe
ski3r
Puckad
Norlin
Dundernisse
PM
farre
NallePhu
Björnpappa
Kagen
Jonken
Sir Prozac
GustenA
Danneja
Donowitz
Kanellängd
Dustin
Bamsefar
Pajala
Redbear
Tony Moore
Admin
49 posters

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

2022-12-03, SHL-match 23, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2022-12-03, SHL-match 23, Växjö - Luleå

Inlägg av Blitzwagen sön 04 dec 2022, 10:35

Tony Moore skrev:Som jag skrivit tidigare och DETTA måste alla veta påverkar LHF otroligt mycket negativt just nu:https://www.luleahockeyforum.com/t2417p250-2022-12-03-shl-match-23-vaxjo-lulea#316795
Jonas Berglund (och Carl Mattsson) betyder oerhört mycket med en 4e kedja som oftast spelar 0-0 och ger de 3 övre kedjorna mer vila för att orka prestera.


Visst betyder dom mycket! Men förstår inte varför man inte ersätter dom skadade/sjuka spelarna med juniorer som kan få chansen att visa upp sig när man ändå inte har nå annat å komma med!? Eller har vi så sjukt dåliga juniorer så att dom inte ens kan avlasta ordinarie spelarna? Det tror inte jag iaf!

Blitzwagen

Antal inlägg : 132
Join date : 21-03-24

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-12-03, SHL-match 23, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2022-12-03, SHL-match 23, Växjö - Luleå

Inlägg av farre sön 04 dec 2022, 10:49

Jonken skrev:Personligen VÄGRAR JAG ta rygg på den negativa 'vallningen' av laget i mitt hjärta -när det grinar emot -som det gjort på senaste tiden. För oavsett är stålmannen bara för vacker på spelarnas bröst. VI KOMMER ATT RESA OSS ur det här. Det är jag övertygad över. Men det skulle sitta jävligt mycket skönare -om vi alla kunde ha insikten att göra detta tillsammans. Det kräver jävligt mycket mer karaktär att kunna ta och hantera flärp på snoken -än att veva till.

Alla hanterar ju besvikelse på olika sätt. Det fattar jag. Men att oavbrutet spy galla över något som man älskar -för att man är så-inni-h-vete missnöjd; övergår faktiskt mitt förnuft. Det är inte och älska något i min värld.

Att älska är att visa det ÄVEN när det som man älskar förtjänar det minst.

-Luleå Hockey all the way -fuckin' FOREVER! Älska

Men att älska något som håller på att förfalla rakt framför ögonen på dig och inte föreslå förändringar som är självklara för att den/det/hen ska hamna på rätt köl igen är ju direkt ryggradslös och likgiltigt. Det är INTE kärlek.

Vi kan ta ett exempel:
Om din brorsa börjar knarka och du ser att det håller på att ta över hans liv och du ser att han börjar missköta de basala sakerna som kan klarat av tidigare. Hade du hållit käft bara för att du älskar honom och inte vill vara negativ eller hade du försökt göra något åt det trots att han kallar dig tråkig och negativ och att han har koll på läget?

Vilket är kärlek?

Bara för att jag varit otroligt kritiskt till det här lagbygget och satt min frustration på pränt betyder inte att jag inte gör det av kärlek. För det är ju precis därför jag gör det.


farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Dustin, Puckad and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-12-03, SHL-match 23, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2022-12-03, SHL-match 23, Växjö - Luleå

Inlägg av Jonken sön 04 dec 2022, 11:22

Helt klart var videobedömningen på 1-0 lika mycket ett rån -som ett hån mot Luleå Hockey igår. Men det var inte detta som torskade matchen för oss: Detta var bara startskottet på eländet denna kväll. Domarna lyckades verkligen att få oss att 'foka ur' riktigt rejält. Alla såg nog coolare ut -än de i själva verket var inombords. Till slut var det väl 'Bulan' själv som fick nog; och drog en mun-macka åt snubbarna som tydligen hade pynt -för att skapa någon slags rättvisa på isen denna afton.

Ju lägre matchen gick = Ju mer dog vårt spel. Det var på inget sätt -så att Jönssons gäng stampade ner gaspedalen: och vi hängde inte med. Det var som att våra killar pimplade bromsolja -samtidigt som de försökte fixa den sista biten med sitt buss sudoku i skallen. Och det oroväckande är: Att ÄVEN om detta var den värsta plumpen hittills under säsongen; har precis samma sak hänt tidigare nyligen. Helt knäppt... Det är som att kollektivet gemensamt lägger av och lira; och bara tittar på när motståndarna verkligen får utrymmet att briljera.

Att någonting allvarligt inte står rätt till i laget -kräver knappast något diplom från  LTU. Vi är ju från Norrbotten; och är ju ganska vana med att se på när övriga Sverige skor sig själva. Hur mycket reducering; har vi fått för ökade extra kostnader här uppe...? Men; det känns ju mysigt och tryggt -och känna att politikerna även värnar om oss därnere. -Det trendrikaste elitens: -Slips, -backslick och sniffa socker i smyg: VÄGRAR ju ens ta in FAKTA; om att det är kallare här uppe -och att familjer faktiskt fryser här också.
 
För det är ju som oftast samma rättvisa för oss även inom ishockeyn. På någe konstigt vänster; tenderar vi få minst med oss i bla bedömningar år efter år. Men vi är ju vana. Samtidigt har detta format oss -till att stå för någonting mer -och lite större: Något som vi fan inte erhållit med silversked -från några jävla hycklare som alla dagar i veckan; istället väljer att sko sig själv. Istället knyter vi näven lite hårdare i fickan; och envist fortsätter att stånga emot: Trots de snea oddsen. Om man verkligen tror och älskar någonting; finns det inte mycket man inte är villig att betala för det. Man vet för vilka och vad man gör detta.

Ibland undrar jag om många spelare verkligen förstår vad och vilka dom representerar? Hur RIKTIG orättvisa verkligen känns -och hur detta formar en? Många tycker säkert att det ser jävligt tufft ut -att vara en professionell ishockeyspelare. Hockeytränare är fan tuffare; där du kan åka på yxan -för att du har satt toyet i fel kavajficka. Ena sekunden där; nästa sekund: -Vaffan hände? (Kolla bara på Fagervall).

Eftersom många nog känner att politiker inte bryr sig -att representera oss; vänder vi oss till någonting annat som gör det bättre: Ishockeyn. Luleå Hockey är född och skapt just för detta. Föreningen är arbetarnas representanter i en orättvis värld. I mångt och mycket; är Luleå Hockey lika kärt för många -som deras egna familj är. Föreningen (med betoning just på ordet förening) står helt enkelt för så mycket mer -än vad ett oinvigt/otränat öga kan förstå och se.

På SSAB tippar man inte smält ståi i ton; man gör det i GroKo/Luleå Hockey tröjnummer. Och det finns fler industrier och företag i Norrbotten -som använder likande synonymer till Luleå Hockey i sin verksamhet. Dessa saker har pågått i generationer. När Luleå Hockey intern utser den bästa spelaren i en match -är denna stafett-pinne en gruvjacka. -Varför? -Jo; för att den representerar någonting BETYDLIGT MER -än en sprallig jävla ful-dans -till Carola Häggkvist (stavas hon så?). Eller ett gäng valpar klädda i hoodtröjor -där flera inte ärligt arbetat en enda jävla dag i hela sitt liv: Försöker representera folket -genom att bete som idioter -i sin egna besvikelse för något jävligt trivialt. Man har antingen inte brytt sig alls om att ens kolla vad man egentligen representerar -eller helt enkelt skiter i det.

Ledarna, spelarna som representerar Luleå Hockey -är våra krigare. Det är deras jobb göra Luleå Hockey till vad den står för -för oss. Längs vägen har vi gläds åt framgångar -såväl som motgångar. Så kommer det även att vara i fortsättningen. Och det är när det går emot som mest; vi måste sänka ögonbrynen lite till, -knyta näven lite hårdare i fickan -och visa den Norrbottniska envisa mentaliteten. Vi skall inte gnälla och grina -som ta-mig-F är ren tradition -ju längre söder ut man kommer. Vi har aldrig erhållit någon ekonomiskt eller sportslig fair-play hittills -och tror knappast vi i framtiden kommer att få det heller. Vill vi verkligen ha någonting: Måste vi bokstavligen ta skiten själva mot alla jävla odds! Det är SÅ vi är stöpta -och det så vi måste ha insikten att jobba för att för att vinna.

TIDIGT måndag morgon är det åter dags för många av oss; att dra sig arbetsstället: Och GÖRA VÅRT JOBB. Det enda vi begär av varje individ i Luleå Hockey är precis det samma: GÖR ERT JOBB! Blir/är det problem med resultat/prestation = Lika med övertid; precis som för oss dödliga som inte lirar på en ren och fin rink. Just get all the work needed fuckin' DONE!

Märket/logotypen/fanan som i grund verkligen enar oss alla: Är så mycket större och betyder så mycket mer...

Älska Stålmannen
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Bamsefar, Blitzwagen and Jokerman ll like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-12-03, SHL-match 23, Växjö - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2022-12-03, SHL-match 23, Växjö - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet