2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

+20
Meyhem
Jonken
JuniorX
farre
PM
Braun
chiII
Urken
Dundernisse
Donten_
trallgöken
Bamsefar
GustenA
NallePhu
Lars158
Blinders
Pajala
Dustin
Sir Prozac
Admin
24 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Dundernisse lör 05 nov 2022, 17:32

Gustafsson och Sellgren gjord en bra match. Hoppas det håller i sig.

Dundernisse

Antal inlägg : 2761
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av GustenA lör 05 nov 2022, 17:35

Dundernisse skrev:Gustafsson och Sellgren gjord en bra match. Hoppas det håller i sig.

Ja alla som säger att vi inte har sparkapital…

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Tony Moore and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av JuniorX lör 05 nov 2022, 17:55

Bra match. Fröberg enskilt viktigaste spelaren för oss just nu. Han spelar på en ny nivå. Roligt att se. Sen var det roligt att Connolly-linan visade upp sig idag också. Första linan också bra.
Och så Brännströms mål! Petter Emanuelsson gjorde några vackra mål från backhand förut men den här var one-of-a-kind. Speciellt med den balans som han visar upp och hela rörelsen när han ändrar åkriktning och samtidigt sprätter iväg pucken sitter ihop som om det kom som ett handblåst stycke kristallglas från Kosta Boda. Med samma gnistrande lyster. Grymt vackert!

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Bamsefar, Tony Moore, LulefanGBG, Kneten and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Jonken lör 05 nov 2022, 18:16

Skön seger. Synd att inte 'Lassi' fick hålla nollan dock...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Tony Moore and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Meyhem lör 05 nov 2022, 18:28

Tycker Shinni gör en riktigt bra match idag...Fröberg linan fortsätter spela bra.

Meyhem

Antal inlägg : 96
Join date : 14-04-22

Tony Moore, PM, Puckad, Lehto, Lulejoe and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Tony Moore lör 05 nov 2022, 20:54

Jävligt skön "måsteseger", mest för att fylla ladan nästa hemma mot IKO Wink
Det var en nästan perfekt match, vi kunde gjort 5, 6 eller 7 strutar.
De förbannade "järnställningarna", idag hade vi åtminstone 2 klingar som naturligtvis gick ut.. Är det någon som har en ramträffs statistik, jag tror vi haft 20+ i höst och ingen har gått in?
Dessutom 2 missade öppet mål där Shinnis klena handleder tog priset.
MEN... hellre glädjas åt en skitskön seger än gnälla mer, så tack Vårat gäng  Stålmannen
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Braun lör 05 nov 2022, 20:59

Läser om Emil Larssons knäskada på Nerikes Allehanda. Låter allvarligt, riktigt tungt för Örebro om hans säsong tog slut här.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Blinders lör 05 nov 2022, 21:03

Tony Moore skrev:Jävligt skön "måsteseger", mest för att fylla ladan nästa hemma mot IKO Wink
Det var en nästan perfekt match, vi kunde gjort 5, 6 eller 7 strutar.
De förbannade "järnställningarna", idag hade vi åtminstone 2 klingar som naturligtvis gick ut.. Är det någon som har en ramträffs statistik, jag tror vi haft 20+ i höst och ingen har gått in?
Dessutom 2 missade öppet mål där Shinnis klena handleder tog priset.
MEN... hellre glädjas åt en skitskön seger än gnälla mer, så tack Vårat gäng  Stålmannen
https://www.shl.se/statistik/lag/shotsforward?season=2022&gameType=regular&count=25&team=All&vsTeam=All&outcome=all&location=all&sortKey=SF&invert=false

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Dustin lör 05 nov 2022, 21:41

Braun skrev:Läser om Emil Larssons knäskada på Nerikes Allehanda. Låter allvarligt, riktigt tungt för Örebro om hans säsong tog slut här.

Dessutom konkurrens på marknaden.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Lars158 and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Jonken sön 06 nov 2022, 00:00

Matchen idag; (be)visar verkligen hur beroende Luleå Hockeys spel -är av fysiskt spel. Vi hämtar så mycket energi ur att spelare som; Engsund, Tyrväinen, Komarov -sätter sin fysiska prägel i matcherna. När en match står och väger: Tenderar Luleå Hockey ofta att:

A.) Hamnar i ett ekorrhjul; där spelarna trampar på järnet -utan att man får med sig allt för mycket av det. Och ju längre detta pågår = Ju osäkrare blir spelarna i sina roller. Detta spelar rakt in i händerna på motståndarna; som gör målen -trots att det är våra killar som bränner av mer frekvens där ute.

B.) Att någon -eller några av våra spelare går i bräschen i spelet utan puck; och sätter in några fysiska bomber på motståndarna. Detta sänder inte bara signaler för resten av gänget; utan ger den nödvändiga extra viljan och extra energin till varje spelare: Att höja sin prestation på sin egna 'kugg' i systemet.

Vikten av att vara 'påkopplade' är ett måste om man har som ambition att vinna ishockeymatcher. Men dock att bara prata om vikten av det; är en HELT ANNAN SAK -än att faktiskt lyckas prestera detta. Hockeyspelare är flockdjur. Ni vet: 'All-for-one-1-4-all' -köret. Man täcker sin glugg i systemet -för att det gemensamma man kommit överens om skall funka. Dock denna typ av ingångsvärden eller prestationsnivå definierar endast lägsta nivån i en normal/rutinmässig arbetsdag. En flock behöver en 'alfa-hane' -precis som en brand behöver en gnista. På hockeyspråk: Någon som går i bräschen och drar med sig de övriga -genom att inte bara täcka sin glugg i systemet; utan göra detta fränare och spetsigare. Notera att jag pratar INTE om det friare, kreativa spelet med puck här: Utan BARA om systemet/spelet utan puck. Att vara stressad och åka snabbast av alla därute -till väldigt lite nytta; är inte något exempel som får med sig varken lagkamrater eller publik. Däremot: Att hinna med att trycka till en motståndare HÅRT i sargen i Ex sin check -och ändå hinna tillbaka hemåt; ger både hallen och medspelarna en REJÄL BOOST!

I klarspråk snackar vi egentligen om 'slutspelshockey': Att spela slutspelshockey -och INTE grundserie-lunk -hockey. Finns det någon hemlig överenskommelse mellan alla spelare i SHL; att ingen skall spela slutspelshockey i grundserien? Att man skall hålla igen -tills det är dags?

Slutspelshockey är en konst -och en väldigt åtråvärd färskvara. Det är för detta som Luleå Hockey byggt ihop det här laget. Varför då i H inte spela det redan nu?

Dagens match vanns av de spelarna som gick i bräschen -i det fysiska spelet. När 'Tyrre' kommer ut och gör det han gjorde idag: DÄR har vi det konkreta exemplet på 'Alfa-hane' och 'gnistan' -som KRÄVS för att det skall vara ett Luleå Hockey -som spelar på våra styrkor -inte att vi får anpassa oss efter motståndarnas dito. Det var det här som var punkten/orsaken -som tippade över momentum-pendeln till vår fördel i matchen.

Den SOLIDA deffen i backarna + vår målvakt har vi i princip alltid. Det är typ vårt DNA. Men när våra tankar fylls med härlig extra energi av att vår check även blir fysisk: Gör oss kompletta i systemet. När vi blir kompletta i vårt system; släpper i princip automatiskt loss knutarna även i spelet med pucken. Matchdagar som dessa;  kan vi bara le åt alla gånger vi prickade virket -istället för att gräma oss åt det. Spelar ju lixom ingen roll: Vi stjäl inte matchen med uddamålet: Utan vinner MED MERSMAK.

När Luleå Hockey spelar på detta sätt -vinner laget med den trupp vi har. Målskyttarna som alla säger att vi inte har; är helt plötsligt där?! Logiskt egentligen när man tänker på det: Solidhet föder trygghet. Då nyper man inte heller sönder klubban när lägena kommer + att spelarna vågar att plocka fram sina individuella grejer i rätt lägen. Jag menar: Brännströms balja var bland det saftigaste man sett i ladan. (Hade laget spelat 'ränn-bajs-hockey' -hade han ju inte ens träffat kortsargen på backhand.) För så hårfin är skillnaden mellan 'när det funkar' och 'när det inte funkar'.

Avslutningsvis: Jag SÅ TACKSAM att Juhani Tyrväinen spelar i Luleå Hockey... Älska
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

LulefanGBG, Puckad and Platermos like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Donowitz sön 06 nov 2022, 03:39

Hoppas på klart med någon förlängning nu under uppehållet.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Tony Moore, LulefanGBG, Pajala and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Pajala sön 06 nov 2022, 10:26

Någon i Örebro som inte gillade resultatet igår? lol!

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Screen20
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Snikne Ville sön 06 nov 2022, 12:22

Extra surt för Emil som skulle spelat med landslaget nu.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av LulefanGBG sön 06 nov 2022, 13:09

Kul för grabbarna att få gå till uppehåll med en fin prestation i bagaget. Tror att det ger lite arbetsro åt gruppen.

Nu såg jag som sagt inte matchen men att döma av vad man löst så var vi bra. Vi brukar vinna när jag inte ser matcherna. Jag kan glädja er med att jag sagt upp mitt abonnemang fr o.m. 17e November så jag kommer inte att kunna se många matcher efter det. Möjligtvis på någon pub på Lördagar.

Att jag sagt upp abonnemanget har givetvis uteslutande med ekonomi att göra och inte tappat intresse för Luleå, men det är mycket pengar i skrala tider så det får tyvärr bli så för stunden iallafall.

Förhoppningsvis innebär det att vi vinner fler matcher nu 🤪🤣👍
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Pajala sön 06 nov 2022, 14:14

LulefanGBG skrev:Kul för grabbarna att få gå till uppehåll med en fin prestation i bagaget. Tror att det ger lite arbetsro åt gruppen.

Nu såg jag som sagt inte matchen men att döma av vad man löst så var vi bra. Vi brukar vinna när jag inte ser matcherna. Jag kan glädja er med att jag sagt upp mitt abonnemang fr o.m. 17e November så jag kommer inte att kunna se många matcher efter det. Möjligtvis på någon pub på Lördagar.

Att jag sagt upp abonnemanget har givetvis uteslutande med ekonomi att göra och inte tappat intresse för Luleå, men det är mycket pengar i skrala tider så det får tyvärr bli så för stunden iallafall.

Förhoppningsvis innebär det att vi vinner fler matcher nu 🤪🤣👍

Du får leta efter fulstreams, Luleå Hockey är ju det enda roliga under en lång och kall vinter.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Dustin sön 06 nov 2022, 14:45

LulefanGBG skrev:Kul för grabbarna att få gå till uppehåll med en fin prestation i bagaget. Tror att det ger lite arbetsro åt gruppen.

Nu såg jag som sagt inte matchen men att döma av vad man löst så var vi bra. Vi brukar vinna när jag inte ser matcherna. Jag kan glädja er med att jag sagt upp mitt abonnemang fr o.m. 17e November så jag kommer inte att kunna se många matcher efter det. Möjligtvis på någon pub på Lördagar.

Att jag sagt upp abonnemanget har givetvis uteslutande med ekonomi att göra och inte tappat intresse för Luleå, men det är mycket pengar i skrala tider så det får tyvärr bli så för stunden iallafall.

Förhoppningsvis innebär det att vi vinner fler matcher nu 🤪🤣👍

Ett tips är att gå ihop med någon annan som vill se och dela abonnemang.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Snikne Ville mån 07 nov 2022, 21:35

Emil borta fram till Jul.
https://hockeynews.se/articles/26296/
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Braun mån 07 nov 2022, 22:41

Snikne Ville skrev:Emil borta fram till Jul.
https://hockeynews.se/articles/26296/

Ok, trodde faktiskt det skulle vara ännu värre. Men då kanske de inte ger sig ut och värvar en ersättare till honom i alla fall.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro - Sida 3 Empty Sv: 2022-11-05, SHL-match 17, Luleå - Örebro

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet