Luleå Hockeys lag 2022/2023

+75
Sir Prozac
Witchfinder77
Sundance Kid
MrRumor10
Diktatorn
Lajon
Blitzwagen
Småland
Bengtfredlund78
Tjågen
#86
weHoo
skuggansfru
Zeth
Polyfemos
Rayko
mikulix
Norlin
Jojjan
Kneten
Monco
Redbear
pingu
Titan 4020
Mantz
Panikvärvning
#96
Björnkäften
GustenA
Xerzocx
Mr Bister
Lulejoe
SatanicPanic
Burskydd
Mange
Kanellängd
GrodanBoll
LinusFröbergsMustasch
tibet
Gäddan
Urken
Tony Moore
JuniorX
Pontaking
icemask
evanovich
Lulefan
Bamsefar
farre
Hedanders
Sportchefen #2
Danneja
JohanO
Lars158
kokostrollet
ski3r
LulefanGBG
Puckad
Kagen
NallePhu
Jonken
Jokerman ll
Hankburger
Pajala
Dundernisse
Lehto
trallgöken
Donowitz
Braun
Tobbebias88
Dustin
Serkan122
Micke80
Snikne Ville
Blinders
79 posters

Sida 3 av 19 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 11 ... 19  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Bamsefar tis 25 okt 2022, 21:41

Snikne Ville skrev:
Snikne Ville skrev:De 10 första omg är spelade o de breda penseldragen är väl att ligan precis som Luleå blandat o gett rätt friskt. Tycker att det påminner lite om fjolåret,  dock inte lika kass defensiv från oss. På spelarnivå tycker jag att Sellgren o Shinnimin har mest att bevisa, Sellgren är jag inte orolig  över men vad jag anser om Shinnimin är kännt. Olli o Bränmarn är plusspelarna (även om Tyrre är grym, men det är han ju alltid) I övrgt hoppas jag att kreativitet är det som kommer värvningsmässigt.

Av övriga lag är det Schleffte som jag nu ser som ett finallag baserat på vad jag sett hittills.
Ha, ha, den här åldras inget bra efter sjätte raka torsken för Schleffte. Lär vara desperation de luxe på torsdag.

Shl i år känns lite helt oförutsägbar
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12046
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av JohanO tis 25 okt 2022, 23:51

I brist på spets kan det ju vara intressant att titta på hur skotteffektiviteten ser ut i truppen jämfört med förra året, och se om det inte borde gå att kräma ur ett par mål till ur truppen i väntan på förstärkning.
Spoiler: Det borde det.


Jack Connolly:
Förra året sköt han 44 skott på mål på 35 matcher.
Han träffade mål på +65% av skotten och hade en skotteffektivitet +22%.

I år har han redan 25 skott på mål.
Han träffar mål på 52% av skotten och har en skotteffektivitet på 8%.

-Det är en ganska markant skillnad. Skott-statistiskt är han över halvvägs från förra säsongen så det är svårt att hävda att det inte finns statistiskt underlag.
-Han spelade inte heller, så vitt jag minns, speciellt mycket med Omark & Co under tiden de producerade som mest heller.

Och såhär ser det ut typ över hela laget.


Honka

Förra året:
Träffade mål på +55% av skotten. Skotteffektivitet 6,58%
I år:
Träffar mål på +47% av skotten. Skotteffektivitet 4,76%


Engsund

Förra året:
Träffade mål på +49% av skotten. Skotteffektivitet 10,34%
I år:
Träffar mål på +46% av skotten. Skotteffektivitet 3,45%


Shinnimin

Samma träffprocent i år som förra på 57%, men med en skotteffektivitet på +13%..
I år har han bara en skotteffektivitet på 4,55%.


Fröberg Plockar vi bort början av förra säsongen då han lirade med Omark, så ser det ut såhär:

Förra året:
Träffade mål på +56% av skotten. Skotteffektivitet +16%
I år:
Träffar mål på +62% av skotten. Skotteffektivitet +13%

Mattson

Mållös än så länge, men träffar mål på blyga 33% av skotten i år, jämfört med 63% förra året.


Komarek

Träffar mål bättre i år men har en skotteffektivitet som är försämrad med näst intill tre fjärdedelar, från 14% till 4%


Det finns fler som är sämre i år, men där drog jag gränsen.

Värt att notera att Brännis ligger statistiskt sett på typ samma nivå i år som förra med en skotteffektivitet på +16,5% i år mot +15,8% förra året.

Sen finns det så klart några ljuspunkter också, spelare som är noterbart bättre rent statistiskt. Här hittar vi bl.a. Rask med en skotteffektivitet på 25%i år mot 8% förra året. Einar med en skotteffektivitet på +8% i år mot 2,5% förra året. Även EG har spottat upp sig från 2,5% till 5,5%.

På avdelningen nyförvärv har vi Leo på respektabla 20% i skottstatistik.

Sen måste det poängteras att både Rask och Komarov skjuter under 2 skott per match i år vilket gör bådas skotteffektivitet ganska statistiskt flyktig (om Rask skjuter tre skott till på mål som inte går in så sjunker hans skotteffektivitet från 25% till 20%) för att inte nämna hur bortkastat det är med en skotteffektivitet runt 20% om man inte ens skjuter 2 skott per match.


Ja, det blev rätt långt det här, men summa summarum: Det är inte bara Omark, Andreasson och Lepistö som försvunnit från årets trupp.

Det vore inte orimligt att utgå från att obalansen i skotteffektivitet lär korrigera sig en aning nu när laget ligger lite under förväntad produktion, men det finns mycket som tyder på att en ordentlig dos extrapass med skotträning skulle ge bra avkastning bland samtliga.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av JuniorX ons 26 okt 2022, 00:33

JohanO skrev:I brist på spets kan det ju vara intressant att titta på hur skotteffektiviteten ser ut i truppen jämfört med förra året, och se om det inte borde gå att kräma ur ett par mål till ur truppen i väntan på förstärkning.
Spoiler: Det borde det.


Jack Connolly:
Förra året sköt han 44 skott på mål på 35 matcher.
Han träffade mål på +65% av skotten och hade en skotteffektivitet +22%.

I år har han redan 25 skott på mål.
Han träffar mål på 52% av skotten och har en skotteffektivitet på 8%.

-Det är en ganska markant skillnad. Skott-statistiskt är han över halvvägs från förra säsongen så det är svårt att hävda att det inte finns statistiskt underlag.
-Han spelade inte heller, så vitt jag minns, speciellt mycket med Omark & Co under tiden de producerade som mest heller.

Och såhär ser det ut typ över hela laget.


Honka

Förra året:
Träffade mål på +55% av skotten. Skotteffektivitet 6,58%
I år:
Träffar mål på +47% av skotten. Skotteffektivitet 4,76%


Engsund

Förra året:
Träffade mål på +49% av skotten. Skotteffektivitet 10,34%
I år:
Träffar mål på +46% av skotten. Skotteffektivitet 3,45%


Shinnimin

Samma träffprocent i år som förra på 57%, men med en skotteffektivitet på +13%..
I år har han bara en skotteffektivitet på 4,55%.


Fröberg Plockar vi bort början av förra säsongen då han lirade med Omark, så ser det ut såhär:

Förra året:
Träffade mål på +56% av skotten. Skotteffektivitet +16%
I år:
Träffar mål på +62% av skotten. Skotteffektivitet +13%

Mattson

Mållös än så länge, men träffar mål på blyga 33% av skotten i år, jämfört med 63% förra året.


Komarek

Träffar mål bättre i år men har en skotteffektivitet som är försämrad med näst intill tre fjärdedelar, från 14% till 4%


Det finns fler som är sämre i år, men där drog jag gränsen.

Värt att notera att Brännis ligger statistiskt sett på typ samma nivå i år som förra med en skotteffektivitet på +16,5% i år mot +15,8% förra året.

Sen finns det så klart några ljuspunkter också, spelare som är noterbart bättre rent statistiskt. Här hittar vi bl.a. Rask med en skotteffektivitet på 25%i år mot 8% förra året. Einar med en skotteffektivitet på +8% i år mot 2,5% förra året. Även EG har spottat upp sig från 2,5% till 5,5%.

På avdelningen nyförvärv har vi Leo på respektabla 20% i skottstatistik.

Sen måste det poängteras att både Rask och Komarov skjuter under 2 skott per match i år vilket gör bådas skotteffektivitet ganska statistiskt flyktig (om Rask skjuter tre skott till på mål som inte går in så sjunker hans skotteffektivitet från 25% till 20%) för att inte nämna hur bortkastat det är med en skotteffektivitet runt 20% om man inte ens skjuter 2 skott per match.


Ja, det blev rätt långt det här, men summa summarum: Det är inte bara Omark, Andreasson och Lepistö som försvunnit från årets trupp.

Det vore inte orimligt att utgå från att obalansen i skotteffektivitet lär korrigera sig en aning nu när laget ligger lite under förväntad produktion, men det finns mycket som tyder på att en ordentlig dos extrapass med skotträning skulle ge bra avkastning bland samtliga.

Det där är lite skrämmande statistik med tanke på att vi får igenom flest skott av alla lag i ligan just nu. Eller. Är det kanske hoppingivande?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Tony Moore tor 27 okt 2022, 12:50

Väljer hoppingivande.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7704
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Dustin tor 27 okt 2022, 13:25

Den här statistiken kan ju tolkas på olika sätt också. Mer spets ger mer kvalitativa lägen, tröttare motståndare etc etc. Men oavsett är det intressant statistik.

Dustin

Antal inlägg : 6924
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Puckad tor 27 okt 2022, 13:35

Det känns som mycket psykologi.
Truppen 'vet' att de saknar en skarprättare.
Så instruktionen till laget blir (och det syns tydligt):
- Skjut mer!

Då är det naturligt att alla dessa % går ned.

Jag tycker vi skjuter för mycket. Vi tar skott när vi fått tryck i anfallszon, istället för att ha tålamod att rulla runt och trötta ut.
Vissa PP'n har vi bombat på hela PP't .
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11111
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Blinders tor 27 okt 2022, 13:46

Luleå skjuter mycket från blålinjen.

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av JohanO tor 27 okt 2022, 13:57

Absolut, man ska alltid ta statistik med en nypa salt.

I det här fallet tror jag dock inte att brist på spets påverkat träff% och skotteffektivitet hos övriga spelare p.g.a. trötthet.

- Jämför man första 13 matcherna i år mot förra året så skjuter vi både fler skott på mål, samt har betydligt fler skott utanför mål.
- Vi har betydligt fler tekningar i offensiv zon än förra året (och färre tek i defensiv). Samt att vi vinner fler tekningar i år.
Vi spelar helt enkelt mer i offensiv zon i år hittills (och mindre i defensiv).

Jag tänker nog inte dra slutsatsen att vi per definition borde trötta ut motståndarna mer i år p.g.a. det, men har också svårt att se att motståndarna skulle ha varit tröttare förra året. Framförallt när man tar i beräkning att många av spelarna ovan inte spelade med Pontus & Omark.

Däremot kan jag tänka mig att en spelare som Omark engagerade och inspirerade övriga gruppen att bli bättre. Att att han la sig i övriga kedjors spelstil, gav tips och råd, hjälpte spelare med prioriteringar under både träning och på isen, o.s.v. Och att saknaden av honom påverkar hela truppen negativt.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Donowitz tor 27 okt 2022, 14:39

Blinders88 skrev:Luleå skjuter mycket från blålinjen.

Därför tror jag att en spelare som David Bernhardt skulle passa. Bra skott och får igenom dem. Vet att han jobbar och jobbat mycket på sitt defensiva positionsspel men om det håller tillräcklig nivå för SHL vet jag inte. Har ju testat på SHL tidigare utan att ta en plats samtidigt som spelare så klart hela tiden utvecklas och kan bli bättre. Tror att någon som följer Modo noggrant bättre kan svara på det men han känns helt klart intressant.

Donowitz

Antal inlägg : 4095
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Puckad tor 27 okt 2022, 14:47

JohanO skrev:...Jag tänker nog inte dra slutsatsen att vi per definition borde trötta ut motståndarna mer i år p.g.a. det, men har också svårt att se att motståndarna skulle ha varit tröttare förra året. Framförallt när man tar i beräkning att många av spelarna ovan inte spelade med Pontus & Omark.
...

I vissa matcher tycker jag att vi skjuter i tid o otid.
Och flera ggr i andra perren så skickar vi iväg ett höstlöv från blå när vi etablerat oss, och skapar en ... tekning ...!
Istället för att rulla runt och trötta ut motståndarna.
Vi har helt enkelt mindre tålamod med pucken, kanske medvetna om vår trubbighet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11111
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Tony Moore tor 27 okt 2022, 16:10

Men märk väl, tycker motståndare försöker lägga puck på mål så snart de åker innanför vår blå när de spelar i Delfinen. Alltså snabba handledare som kan studsa/styras hursom med folk framför kassen, och är i min mening farliga varje gång de går förbi vårt första täck (om vi ens hinner täcka).

Jag efterlyser just fler snabba/tysta handleds avslut från våra spelare som går förbi första täck. När vi spelar runt uppställt går det för långsamt och slagskotten som oftast då kommer hinner täckas.
Ska slagskottet lyckas behövs snabbt spel och direktskott, helst efter passning över den berömda centrallinjen. Detta ser jag alldeles för sällan just nu, dessutom tar vi fast pucken, drar några gånger fram o tillbaka innan skottet kommer och då är oftast försvaret där.

Roten till det uppställda systemets problem för oss just nu tycker jag beror mycket på att spelarna utan puck står för stilla och blir då markerade vilket oftast inte leder till något.. Är detta tecken på bristande fantasi, osäkerhet på varandra inom femman, dåligt självförtroende, ingen aning? Men ett vet jag, vi har bra skyttar i laget, vi har bra framspelare i laget, det har flera spelare visat förr och måste visa det igen.

Samtidigt är det bara fortsätta skjuta, vore väldigt oroande om vi inte kom till skott.
Jag tror vi behöver några enkla mål för att det ska lossna, och självförtroendet som är färskvara ska återkomma i laget. Recept, kanske spela enklare/rakare med snabba avslut och folk på kasse?
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7704
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Urken tor 27 okt 2022, 16:20

Blinders88 skrev:Luleå skjuter mycket från blålinjen.
Ring Niinimaa! Eller Ryan "höstlöv" Gunderson!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Tony Moore fre 28 okt 2022, 00:41

Tony Moore skrev:Samtidigt är det bara fortsätta skjuta, vore väldigt oroande om vi inte kom till skott.
Jag tror vi behöver några enkla mål för att det ska lossna, och självförtroendet som är färskvara ska återkomma i laget. Recept, kanske spela enklare/rakare med snabba avslut och folk på kasse?
"– Det är frustrerande när vi har tre strafftorskar. Vi har spelarna för att göra mål och normalt sätt är vi bra på det, säger Fröberg och fortsätter:
– Det är tufft just nu. Surt och det känns frustrerande. Vi är det spelförande laget och krigar på. Men det stretar emot med målskyttet. Vi är där och sticker in näsan, men vi måste bara fortsätta och så kommer marginalerna vikta över.
Vad ligger bakom ineffektiviteten?
– Det sitter mycket mentalt. Vi måste få en bättre synk när backarna skjuter och när forwards är framför mål. Det flyter på automatiskt om man har självförtroende och ett go. Nu studsar det emot och stundtals känns det som att vi inte är där. Det är små marginaler som gör att det kommer skifta över till att vi får 4-5 mål per match istället."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7704
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Gäddan fre 28 okt 2022, 00:47

David Bernhardt kommer inte hamna i Luleå.

Gäddan

Antal inlägg : 12
Join date : 22-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Hedanders fre 28 okt 2022, 05:40

Om Rask fortsätter spela som han gör kan jag faktiskt tänka mig att sätta in honom tillsammans med Tyrre igen. Tyrväinen kanske kan komma igång då.

Samtidigt känns det som att Fröberg har spottat upp sig så pass rejält att han kanske kan vara en bra center för att ha bredvid Einar.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

LulefanGBG and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Donowitz fre 28 okt 2022, 12:12

Gäddan skrev:David Bernhardt kommer inte hamna i Luleå.

Okej synd om det är så. Men kan du utveckla, gissning eller har du någon information?

Donowitz

Antal inlägg : 4095
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Lehto fre 28 okt 2022, 13:05

Som nämnts på andra ställen jag skulle vilja se Connoly mellan Brännarn å Einar.
Sedan slå ihop suomi-line med Tyrre mellan Rask och Komarov.
Så får Fröberg lira mellan Komarek och Shinni, tror det hade kunnat funka kanon!

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Dustin and Donowitz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Gäddan fre 28 okt 2022, 13:27

Donowitz skrev:
Gäddan skrev:David Bernhardt kommer inte hamna i Luleå.

Okej synd om det är så. Men kan du utveckla, gissning eller har du någon information?

En kompis, som är Modoit, känner killen.

Gäddan

Antal inlägg : 12
Join date : 22-08-24

Donowitz and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Blinders lör 29 okt 2022, 22:21

Fröberg har gått från mediokra 48,6% förra säsongen till fantastiska 60,1% i år.
Även Berglund har höjts sig och gått från 47,5 till 54,3%.
Vilket gör nu att Luleå är överlägsna i tekningscirkeln med 56%.

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Jonken, LulefanGBG, Hedanders, Puckad, Lehto, Braun and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Puckad sön 30 okt 2022, 09:36

Bara lite perspektiv...
Fusklunda släpper nästan alltid in första målet i sina matcher. Och det tar 3 skott i snitt innan det släpper in det målet.
Om vi hade agerat så , så hade forumet brunnit upp!

Vi ska vara glada för vår defensiv.


Senast ändrad av Puckad den sön 30 okt 2022, 09:50, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11111
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av ski3r sön 30 okt 2022, 09:41

Puckad skrev:Bara lite perspektiv...
Fusklunda gäller nästan alltid in första målet i sina matcher. Och det tar 3 skott i snitt innan det släpper in det målet.
Om vi hade agerat så , så hade forumet brunnit upp!

Vi ska vara glada för vår defensiv.
Och ändå är de bara en poäng efter oss i tabellen…
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Lars158 sön 30 okt 2022, 10:41

ski3r skrev:
Puckad skrev:Bara lite perspektiv...
Fusklunda gäller nästan alltid in första målet i sina matcher. Och det tar 3 skott i snitt innan det släpper in det målet.
Om vi hade agerat så , så hade forumet brunnit upp!

Vi ska vara glada för vår defensiv.
Och ändå är de bara en poäng efter oss i tabellen…
Hur har vi tagit med poäng i matcher där vi inte gjort första målet?

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Blinders sön 30 okt 2022, 10:57

Lars158 skrev:
ski3r skrev:
Puckad skrev:Bara lite perspektiv...
Fusklunda gäller nästan alltid in första målet i sina matcher. Och det tar 3 skott i snitt innan det släpper in det målet.
Om vi hade agerat så , så hade forumet brunnit upp!

Vi ska vara glada för vår defensiv.
Och ändå är de bara en poäng efter oss i tabellen…
Hur har vi tagit med poäng i matcher där vi inte gjort första målet?
https://stats.swehockey.se/Teams/Statistics/ScoreTrailFirst/13469

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Lars158 sön 30 okt 2022, 11:30

Blinders88 skrev:
Lars158 skrev:
ski3r skrev:
Puckad skrev:Bara lite perspektiv...
Fusklunda gäller nästan alltid in första målet i sina matcher. Och det tar 3 skott i snitt innan det släpper in det målet.
Om vi hade agerat så , så hade forumet brunnit upp!

Vi ska vara glada för vår defensiv.
Och ändå är de bara en poäng efter oss i tabellen…
Hur har vi tagit med poäng i matcher där vi inte gjort första målet?
https://stats.swehockey.se/Teams/Statistics/ScoreTrailFirst/13469
Trailfirst.. vad är siffrorna där egentligen

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Snikne Ville mån 31 okt 2022, 18:56

Verkar som att Engsund o Sellgren blir uttagna till Karjala.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Dustin mån 31 okt 2022, 19:15

Snikne Ville skrev:Verkar som att Engsund o Sellgren blir uttagna till Karjala.


Då hoppas vi Engsund spelar till sig ett NHL/NLA-kontrakt. Schweiz satsar väl sällan på defensiva pjäser pga importtaket men möjligheten kan ju finnas där.

Sellgren kan nog må bra av ett landslagsäventyr.

Hoppas Brännström blir uttagen för att stärka sina aktier för ett eventuellt NHL-kontrakt.

Dustin

Antal inlägg : 6924
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Blinders tis 01 nov 2022, 13:42

Joel Lassinantti, Oscar Engsund, Jesper Sellgren och Isac Brännström är uttagna till landslaget av Sam Hallam.

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Hankburger tis 01 nov 2022, 13:48

Blinders88 skrev:Joel Lassinantti, Oscar Engsund, Jesper Sellgren och Isac Brännström är uttagna till landslaget av Sam Hallam.
Måste väl vara ett rekord i antal Luleåspelare i landslaget? Dessutom är det skandal att Lassi inte har fler landskamper under bältet.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Bamsefar, Lehto and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Dustin tis 01 nov 2022, 13:55

Bara håller tummarna för dundersuccé av Brännström och Engsund.

För övrigt så är Engsund, Lassi och Brännström jävligt värda den här uttagningen.

Dustin

Antal inlägg : 6924
Join date : 12-02-28

Bamsefar, Jonken, LulefanGBG, Puckad, Kanellängd, Blitzwagen and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Bamsefar tis 01 nov 2022, 15:09

När hade Luleå fyra spelare uttagna i tre kronor senast 🤔,  förmodligen resultatet av att ha en Coach för landslaget utan direkta kopplingar till fjollträsk o Djurgården 😒
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12046
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Puckad, Lehto and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Blinders tis 01 nov 2022, 15:15

Bamsefar skrev:När hade Luleå fyra spelare uttagna i tre kronor senast 🤔,  förmodligen resultatet av att ha en Coach för landslaget utan direkta kopplingar till fjollträsk o Djurgården 😒
Eller bara att Sam Hallam kan hockey.

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Lehto and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Bamsefar tis 01 nov 2022, 16:01

Blinders88 skrev:
Bamsefar skrev:När hade Luleå fyra spelare uttagna i tre kronor senast 🤔,  förmodligen resultatet av att ha en Coach för landslaget utan direkta kopplingar till fjollträsk o Djurgården 😒
Eller bara att Sam Hallam kan hockey.

Precis, kunskap istället för känningar i kansliet som urvalsmetod
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12046
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

LulefanGBG, Lehto and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Puckad tis 01 nov 2022, 17:00

Bamsefar skrev:När hade Luleå fyra spelare uttagna i tre kronor senast 🤔,  förmodligen resultatet av att ha en Coach för landslaget utan direkta kopplingar till fjollträsk o Djurgården 😒
Sam kanske fick jobbet för att Djurgården åkte ut:
Det var ju liksom ingen idé längre att välja någon som 'förstod vad som var bäst att göra'.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11111
Join date : 14-07-10

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Hankburger tis 01 nov 2022, 19:14

Bamsefar skrev:När hade Luleå fyra spelare uttagna i tre kronor senast 🤔,  förmodligen resultatet av att ha en Coach för landslaget utan direkta kopplingar till fjollträsk o Djurgården 😒

Kan inte minnas när Luleå senast ens hade en målvakt i landslaget. Senast var just Lassi säsongen 16/17 och sedan dess har Lassi varit en av seriens bästa målvakter i stort sett varenda säsong han spelat i ligan. Framförallt 18/19 när han fick Honken Trophy men ändå inte fick en chans i ett landslag som tog ut en medioker Reideborn istället.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Bamsefar and Dustin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Donowitz ons 02 nov 2022, 01:04

Hankburger skrev:
Bamsefar skrev:När hade Luleå fyra spelare uttagna i tre kronor senast 🤔,  förmodligen resultatet av att ha en Coach för landslaget utan direkta kopplingar till fjollträsk o Djurgården 😒

Kan inte minnas när Luleå senast ens hade en målvakt i landslaget. Senast var just Lassi säsongen 16/17 och sedan dess har Lassi varit en av seriens bästa målvakter i stort sett varenda säsong han spelat i ligan. Framförallt 18/19 när han fick Honken Trophy men ändå inte fick en chans i ett landslag som tog ut en medioker Reideborn istället.

Och aldrig har han ens varit i närheten av att klaga eller ha synpunkter på detta ska tilläggas, till skillnad från många andra spelare i ligan.

Donowitz

Antal inlägg : 4095
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Donowitz ons 02 nov 2022, 15:20

Donowitz skrev:
Hankburger skrev:
Bamsefar skrev:När hade Luleå fyra spelare uttagna i tre kronor senast 🤔,  förmodligen resultatet av att ha en Coach för landslaget utan direkta kopplingar till fjollträsk o Djurgården 😒

Kan inte minnas när Luleå senast ens hade en målvakt i landslaget. Senast var just Lassi säsongen 16/17 och sedan dess har Lassi varit en av seriens bästa målvakter i stort sett varenda säsong han spelat i ligan. Framförallt 18/19 när han fick Honken Trophy men ändå inte fick en chans i ett landslag som tog ut en medioker Reideborn istället.

Och aldrig har han ens varit i närheten av att klaga eller ha synpunkter på detta ska tilläggas, till skillnad från många andra spelare i ligan.

Som sagt, ödmjukare person är svårt att finna Smile

Spoiler:

Donowitz

Antal inlägg : 4095
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Tony Moore, Hedanders, Puckad and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Dustin ons 02 nov 2022, 18:28

Risk för superdunderjinx men….

Cred till vårat fysteam. I stort sett skadefria hittills efter 15 omgångar. Någonting tyder på att man gör rätt säker rent träningsmässigt, sen har vi haft tur som klarat oss från skador orsakade av trauma också.

Dustin

Antal inlägg : 6924
Join date : 12-02-28

Bros! likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Pajala ons 02 nov 2022, 19:26

Dustin skrev:Risk för superdunderjinx men….

Cred till vårat fysteam. I stort sett skadefria hittills efter 15 omgångar. Någonting tyder på att man gör rätt säker rent träningsmässigt, sen har vi haft tur som klarat oss från skador orsakade av trauma också.

Tar man det lugnt och inte går in i närkamperna till 100% så klarar man sig bra (ironi) lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av JuniorX ons 02 nov 2022, 21:40

Pajala skrev:
Dustin skrev:Risk för superdunderjinx men….

Cred till vårat fysteam. I stort sett skadefria hittills efter 15 omgångar. Någonting tyder på att man gör rätt säker rent träningsmässigt, sen har vi haft tur som klarat oss från skador orsakade av trauma också.

Tar man det lugnt och inte går in i närkamperna till 100% så klarar man sig bra (ironi) lol!

Om man inte är uppmärksam så kan saker man skriver uppfattas som alldeles för positiva (ironi).
Och det kan ju ha allvarlig påverkan på ens varumärke (sarkasm).

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Donowitz tor 03 nov 2022, 16:55

Nu rycker Hv71 och Linköping i Abols och har tydligen lagt ”monsterbud”. Nubben verkar ju inte direkt ligga på latsidan.

Avseende centrar och utgående kontrakt hoppas jag att man har en pågående dialog med Fröberg. Jag tänker att han kommer göra en bra säsong och att det bara är en tidsfråga innan hans agent börjar få samtal. Lagom till att han kommit in i laget, spelet och blivit varm i kläderna hos oss.

Donowitz

Antal inlägg : 4095
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Dustin lör 05 nov 2022, 13:22

Samma laguppställning ikväll igen, tråkigt att man inte vågar testa något nytt. Särskilt med tanke på den ofantliga impotens vi visat offensivt.

Frågan är om man orkar utsätta sig för ännu en afton av frustration. Längesen man varit så här otaggad på en SHL-match.

Dustin

Antal inlägg : 6924
Join date : 12-02-28

LulefanGBG and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av LulefanGBG lör 05 nov 2022, 13:48

Som tur är så är jag på hårdrocksfestival så slipper se matchen idag. 🤪
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12201
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Micke80 lör 05 nov 2022, 13:56

Dustin skrev:Samma laguppställning ikväll igen, tråkigt att man inte vågar testa något nytt. Särskilt med tanke på den ofantliga impotens vi visat offensivt.

Frågan är om man orkar utsätta sig för ännu en afton av frustration. Längesen man varit så här otaggad på en SHL-match.
Så när som bytet Mattsson-Muzik då.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av LulefanGBG lör 05 nov 2022, 14:18

Hade seriöst velat se lite nya formationer men man får väl utgå ifrån att Bulan och co vet vad de gör.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12201
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Dustin and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Lulefan lör 05 nov 2022, 14:26

Jag kanske inte ser något som Bulan ser, men jag förstår inte varför Muzik fortfarande är i laget. Det borde väl finnas juniorer man kan ge chansen istället? Muzik har redan haft 105 matcher att visa upp sig, jag gillar honom men jag tycker det är dags ge andra chansen.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Dustin, Donowitz and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Snikne Ville lör 05 nov 2022, 18:30

Greco skall vara på glid från Frölunda. Men ointressant för oss i min bok.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av LulefanGBG lör 05 nov 2022, 18:35

Snikne Ville skrev:Greco skall vara på glid från Frölunda. Men ointressant för oss i min bok.
Konstigt...han har inte varit dålig.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12201
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Puckad lör 05 nov 2022, 18:59

EP-scouting avslöjar väl en del, han har gjort 6 mål, men är ändå -7.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11111
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Snikne Ville lör 05 nov 2022, 19:00

Snikne Ville skrev:Greco skall vara på glid från Frölunda. Men ointressant för oss i min bok.
Hoppsan, lyckades sätta detta i fel tråd.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av tibet sön 06 nov 2022, 22:32

Fastän laget inte riktigt presterar på den nivån som vi fans önskar så är publiken på plats vilket jag tycker är riktigt bra.
Det kan nog även vara nyttigt för oss att komma ner på jorden en liten stund så att vi inte blir alltför bortskämda och mätta.

Man ska ha i åtanke att spelarna fick väldigt kort tid att ladda om till denna säsong när det nu gick så pass bra den förra. Det kan vara så att vi har lite längre startsträcka än vanligt med tanke på det.

Det ska bli kul att se vad som landar in framöver. Ytterligare förstärkning behövs nog om vi ska vara med och utmana på riktigt. Å då räcker det inte bara med en tror jag. Det kommer hända bra grejer framöver tror jag.

tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 19 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 11 ... 19  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet