2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

+54
Sportchefen #2
tibet
kralle
Mr Bister
Platermos
BodenSwe
stormvägen
Lajon
Kanellängd
PM
Witchfinder77
Blitzwagen
Sir Prozac
pingu
Mange
Trocadero
GustenA
LHF96
JoakimJ
Hankburger
ski3r
Donten_
Jokerman ll
Bamsefar
Jonken
Lukrarn
SatanicPanic
Burskydd
JohanO
Myrman
FHC
Puckad
Lars158
kokostrollet
Sundance Kid
Lulefan
Redbear
Dustin
Flippass
icemask
Zorken1
Norlin
Rönken
Braun
Urken
Jojjan
Hedanders
Lasse Proppmätt
Blinders
Wolfhunter
Danneja
LulefanGBG
BulanFanClub
Admin
58 posters

Sida 2 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Myrman ons 11 maj 2022, 20:40

Norlin skrev:
Danneja skrev:En fråga

Kanske inte riktad åt alla här men kanske några?

Dom som har ett bra medel för att distansera sig från det här och inte ta det så förbannat seriöst.

Hur gör ni för att inte bli så uppslukade i allt det här med känslor förhoppningar och önskningar? Hur gör ni för att inte låta ett ev missat guld och den besvikelsen förstöra eran vardag?

Hur går man vidare från det? Efter alla missade slutspel, torskar i kvarten och semin står vi nu här med den bästa chansen på 26 år att spela hem ett guld på hemmaplan när hela kommunen och länet andas hockey och har enorma förväntningar på matchen.

Det har blivit så jävla stort men hur gör man?

Jag vill göra allt jag kan för att förbereda mig på det värsta och blir det guld så är det en stor stor bonus även om det är det enda man förväntar sig av vårat lag med den säsong vi har i ryggen.

Jag tror inget blir bättre av att man går runt hela tiden och tror det värsta om allt endast för att kunna bli positivt överraskad om det visar sig bli bra. Då blir du till slut en sån där vad-var-det-jag-sa:are som ska komma och dra ner stämningen överallt. Jag är också nervös som fan men det är en spännande blandning av både ångest och förhoppning. Det är njutning och misär på samma gång, en jävligt oviss känsla.

Skaffa barn annars. Då får du annat att tänka på vare sig du vill eller inte. Laughing
Jag skaffade barn natten mot 4/4-97. Körde mot BB i Piteå i snöyran. Hjälpte väl något efter sudden-torsken hemma mot Fbk.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Norlin, Wolfhunter, Braun and BulanFanClub like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Braun ons 11 maj 2022, 20:43

Lasse Proppmätt skrev:
Braun skrev:
Danneja skrev:En fråga

Kanske inte riktad åt alla här men kanske några?

Dom som har ett bra medel för att distansera sig från det här och inte ta det så förbannat seriöst.

Hur gör ni för att inte bli så uppslukade i allt det här med känslor förhoppningar och önskningar? Hur gör ni för att inte låta ett ev missat guld och den besvikelsen förstöra eran vardag?

Hur går man vidare från det? Efter alla missade slutspel, torskar i kvarten och semin står vi nu här med den bästa chansen på 26 år att spela hem ett guld på hemmaplan när hela kommunen och länet andas hockey och har enorma förväntningar på matchen.

Det har blivit så jävla stort men hur gör man?

Jag vill göra allt jag kan för att förbereda mig på det värsta och blir det guld så är det en stor stor bonus även om det är det enda man förväntar sig av vårat lag med den säsong vi har i ryggen.

Så här:

Hur länge har du följt Luleå Hockey? För min del så började jag följa dem säsongen 1994/1995, för 28 år sedan. Det var säsongspremiär, vill minnas att det var Leksand hemma (minnet kan svikta). Tror vi vann 4-1, Johan Strömwall mfl gjorde mål. Mika Nieminen kanske nätade. Oklart. Men jag satt hemma i Göteborg framför tv:n med gapande mun och kände att någonting hände i mig. Mamma och pappa fattade ingenting, men det här var MITT lag. Alla kompisarna höll på Frölunda, men det struntade jag i. Jag var kär.

Så har jag känt sedan dess och jag känner precis likadant fortfarande, inför varenda match. Om Luleå vinner i morgon kommer jag jubla, korka upp champagne och gå runt och må jävligt bra i flera dagar. Förlorar de kommer jag må skit, och deppa i lika många dagar.

Sen går livet vidare. Oavsett SM-guld eller inte, så kommer jag snart kasta mig över alla rykten inför nästa säsong. Silly season! Hur ska vi förstärka laget? Vilka möter vi i träningsmatcherna? När släpps spelschemat - vilka får vi i premiären? Damlaget och J20! Ska damerna gå för sjätte guldet?

Och när pucken väl släpps i höst kommer jag sitta här igen, följa laget slaviskt, och hoppas på guld. Oavsett om de vinner SM-guld i morgon eller inte. För det är vad supporterskapet innebär.

Jag kommer förmodligen slita mitt hår även i höst när Minime tar en korkad utvisning, när Einar återigen prickar stolpen i stället för det öppna målet och skrika mig hes på domarna som alltid tycks hata Luleå. Och jag kommer jubla när Bulanhockeyn firar nya triumfer, efter varje mål, varje seger och stolt se på när spelarna åker in genom björngapet och fråga mig: "Hur kan folk hålla på något annat lag än Luleå?".

Solen går upp på fredag också. Oavsett om Luleå vinner SM-guld eller inte på torsdag, så kommer jag ändå sitta här nästa säsong. Jag kan inte veta hur matchen i morgon slutar. Men jag VET att jag kommer fortsätta att följa den här klubben på precis samma sätt i minst 28 år till.
Vi vann med 4-0 och mycket riktigt var det mot Leksand
Det var också f.ö första gången som Björngapet användes.
Det var mycket hysch hysch före matchen om detta enligt ryktet skulle Luleå komma ut ur ett björngap ingen förstod vad som menades
Sen kopiera ju alla lag vårat intro men ingen har vart i närheten att matcha det trots att det gått 28 år vilket är ganska fantastiskt egentligen.
Och matchen sändes som du skriv i TV på SVT vilket också var mycket ovanligt då man oftast bara sände slutspelet på TV.
Det var också enda matchen den kvällen i omgång 1 och det var en tisdag om jag minns rätt?
Dom andra lagen skulle spela färdigt omgång 1 på Torsdagen två dagar senare  
Och då spelade man på Torsdagar & Söndagar och ibland på en Tisdag och nästan alltid var det fulla omgångar så tabellen haltade ju inte gör idag under grundserien.
Visst ibland hände det att två lag låg en match efter dom andra men det var sällsynt.

Kul att du kunde fylla i mitt minne 😊

Ja det var något med den där matchen. Förtjusningen över björngapet kanske man kan skratta lite åt i dag, men var väl 11-12 år då och det var bland det häftigaste jag någonsin sett.

Förr fick man ju, som långväga supporter, ringa in matcherna som tv-sändes i kalendern. Hände inte så ofta, inte ens när Canal+ tog över sändningarna. Nu är det ju värsta lyxen med att kunna se alla matcher. Tror bara jag missat två matcher den här säsongen.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Braun ons 11 maj 2022, 20:46

Danneja skrev:
Braun skrev:
Danneja skrev:En fråga

Kanske inte riktad åt alla här men kanske några?

Dom som har ett bra medel för att distansera sig från det här och inte ta det så förbannat seriöst.

Hur gör ni för att inte bli så uppslukade i allt det här med känslor förhoppningar och önskningar? Hur gör ni för att inte låta ett ev missat guld och den besvikelsen förstöra eran vardag?

Hur går man vidare från det? Efter alla missade slutspel, torskar i kvarten och semin står vi nu här med den bästa chansen på 26 år att spela hem ett guld på hemmaplan när hela kommunen och länet andas hockey och har enorma förväntningar på matchen.

Det har blivit så jävla stort men hur gör man?

Jag vill göra allt jag kan för att förbereda mig på det värsta och blir det guld så är det en stor stor bonus även om det är det enda man förväntar sig av vårat lag med den säsong vi har i ryggen.

Så här:

Hur länge har du följt Luleå Hockey? För min del så började jag följa dem säsongen 1994/1995, för 28 år sedan. Det var säsongspremiär, vill minnas att det var Leksand hemma (minnet kan svikta). Tror vi vann 4-1, Johan Strömwall mfl gjorde mål. Mika Nieminen kanske nätade. Oklart. Men jag satt hemma i Göteborg framför tv:n med gapande mun och kände att någonting hände i mig. Mamma och pappa fattade ingenting, men det här var MITT lag. Alla kompisarna höll på Frölunda, men det struntade jag i. Jag var kär.

Så har jag känt sedan dess och jag känner precis likadant fortfarande, inför varenda match. Om Luleå vinner i morgon kommer jag jubla, korka upp champagne och gå runt och må jävligt bra i flera dagar. Förlorar de kommer jag må skit, och deppa i lika många dagar.

Sen går livet vidare. Oavsett SM-guld eller inte, så kommer jag snart kasta mig över alla rykten inför nästa säsong. Silly season! Hur ska vi förstärka laget? Vilka möter vi i träningsmatcherna? När släpps spelschemat - vilka får vi i premiären? Damlaget och J20! Ska damerna gå för sjätte guldet?

Och när pucken väl släpps i höst kommer jag sitta här igen, följa laget slaviskt, och hoppas på guld. Oavsett om de vinner SM-guld i morgon eller inte. För det är vad supporterskapet innebär.

Jag kommer förmodligen slita mitt hår även i höst när Minime tar en korkad utvisning, när Einar återigen prickar stolpen i stället för det öppna målet och skrika mig hes på domarna som alltid tycks hata Luleå. Och jag kommer jubla när Bulanhockeyn firar nya triumfer, efter varje mål, varje seger och stolt se på när spelarna åker in genom björngapet och fråga mig: "Hur kan folk hålla på något annat lag än Luleå?".

Solen går upp på fredag också. Oavsett om Luleå vinner SM-guld eller inte på torsdag, så kommer jag ändå sitta här nästa säsong. Jag kan inte veta hur matchen i morgon slutar. Men jag VET att jag kommer fortsätta att följa den här klubben på precis samma sätt i minst 28 år till.

Jag har inte följt laget lika länge som dig betydligt färre år jag var bara några år när du började följa laget

Men att vi inte vunnit något guld under den tiden jag följt laget gnager så förbannat inom mig. Jag har sett skellefteå och växjö komma från ingenstans och skörda triumfer i SHL och jag har varit så jävla avundsjuk och tänkt att varför lyckas dom? Varför lyckas inte vi? Var är rättvisan?

Jag kommer också följa laget med lika stort engagemang nästa säsong. Men rädslan och känslan att förlora imorgon när chansen äntligen är här PÅ RIKTIGT äter upp mig inifrån

Förstår och visst har du en poäng. Men nu är det ju Luleå vi håller på, inte Växjö eller Skellefteå eller något annat rövgäng. Och då får man det här lite på köpet, vi kanske inte vinner guld så ofta men det hör liksom till lite grann. Vi ska vara luttrade och lite bittra mot resten av Hockeysverige. Det är då vi är som bäst. Luleå slår alltid ur underläge, oavsett vad statistiken eller tabellen säger.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

PM likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken ons 11 maj 2022, 21:08

FHC skrev:
Urken skrev:
FHC skrev:Nu är det dagen före dopparedagen (så att säga). Precis som någon har varit inne på 6 tuffa matcher - 1 kvar.

Enligt mig så är den som vinner 7:de en värdig vinnare, inget lag har vikt ner sig. (likt Frölunda - så ni inte behöver säga det Mad )

Lycka till imorgon!

Som Frölunda, menar du? Twisted Evil

Skrev ju det! Shocked

Ja, jo! Men låt oss nu vara kaxiga och få se ned på övriga. Vi är inte vana med det här. Lite som när jestern fick inta konungapositionen för en dag.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Puckad and FHC like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Danneja ons 11 maj 2022, 21:19

Braun skrev:
Danneja skrev:
Braun skrev:
Danneja skrev:En fråga

Kanske inte riktad åt alla här men kanske några?

Dom som har ett bra medel för att distansera sig från det här och inte ta det så förbannat seriöst.

Hur gör ni för att inte bli så uppslukade i allt det här med känslor förhoppningar och önskningar? Hur gör ni för att inte låta ett ev missat guld och den besvikelsen förstöra eran vardag?

Hur går man vidare från det? Efter alla missade slutspel, torskar i kvarten och semin står vi nu här med den bästa chansen på 26 år att spela hem ett guld på hemmaplan när hela kommunen och länet andas hockey och har enorma förväntningar på matchen.

Det har blivit så jävla stort men hur gör man?

Jag vill göra allt jag kan för att förbereda mig på det värsta och blir det guld så är det en stor stor bonus även om det är det enda man förväntar sig av vårat lag med den säsong vi har i ryggen.

Så här:

Hur länge har du följt Luleå Hockey? För min del så började jag följa dem säsongen 1994/1995, för 28 år sedan. Det var säsongspremiär, vill minnas att det var Leksand hemma (minnet kan svikta). Tror vi vann 4-1, Johan Strömwall mfl gjorde mål. Mika Nieminen kanske nätade. Oklart. Men jag satt hemma i Göteborg framför tv:n med gapande mun och kände att någonting hände i mig. Mamma och pappa fattade ingenting, men det här var MITT lag. Alla kompisarna höll på Frölunda, men det struntade jag i. Jag var kär.

Så har jag känt sedan dess och jag känner precis likadant fortfarande, inför varenda match. Om Luleå vinner i morgon kommer jag jubla, korka upp champagne och gå runt och må jävligt bra i flera dagar. Förlorar de kommer jag må skit, och deppa i lika många dagar.

Sen går livet vidare. Oavsett SM-guld eller inte, så kommer jag snart kasta mig över alla rykten inför nästa säsong. Silly season! Hur ska vi förstärka laget? Vilka möter vi i träningsmatcherna? När släpps spelschemat - vilka får vi i premiären? Damlaget och J20! Ska damerna gå för sjätte guldet?

Och när pucken väl släpps i höst kommer jag sitta här igen, följa laget slaviskt, och hoppas på guld. Oavsett om de vinner SM-guld i morgon eller inte. För det är vad supporterskapet innebär.

Jag kommer förmodligen slita mitt hår även i höst när Minime tar en korkad utvisning, när Einar återigen prickar stolpen i stället för det öppna målet och skrika mig hes på domarna som alltid tycks hata Luleå. Och jag kommer jubla när Bulanhockeyn firar nya triumfer, efter varje mål, varje seger och stolt se på när spelarna åker in genom björngapet och fråga mig: "Hur kan folk hålla på något annat lag än Luleå?".

Solen går upp på fredag också. Oavsett om Luleå vinner SM-guld eller inte på torsdag, så kommer jag ändå sitta här nästa säsong. Jag kan inte veta hur matchen i morgon slutar. Men jag VET att jag kommer fortsätta att följa den här klubben på precis samma sätt i minst 28 år till.

Jag har inte följt laget lika länge som dig betydligt färre år jag var bara några år när du började följa laget

Men att vi inte vunnit något guld under den tiden jag följt laget gnager så förbannat inom mig. Jag har sett skellefteå och växjö komma från ingenstans och skörda triumfer i SHL och jag har varit så jävla avundsjuk och tänkt att varför lyckas dom? Varför lyckas inte vi? Var är rättvisan?

Jag kommer också följa laget med lika stort engagemang nästa säsong. Men rädslan och känslan att förlora imorgon när chansen äntligen är här PÅ RIKTIGT äter upp mig inifrån

Förstår och visst har du en poäng. Men nu är det ju Luleå vi håller på, inte Växjö eller Skellefteå eller något annat rövgäng. Och då får man det här lite på köpet, vi kanske inte vinner guld så ofta men det hör liksom till lite grann. Vi ska vara luttrade och lite bittra mot resten av Hockeysverige. Det är då vi är som bäst. Luleå slår alltid ur underläge, oavsett vad statistiken eller tabellen säger.

Jag älskar Luleå verkligen som lag och stad och aldra mest älskar jag Norrbotten det är hjärtat av Sverige för mig

Men att läsa det där är så jävla fel enligt mig och tar emot nått jävulskt. Jag vill att Luleå ska dominera likt skellefteå och växjö har gjort. Att när man pratar om Hockeysverige och de stora klubbarna som gör skillnad så ska Luleå vara med där. Om en liten jävla skitstad i Västerbotten lyckas varför fan ska inte vi lyckas. Ja jag är en sån supporter som vill vinna titlar jag kan inte acceptera att bara finna mig i att vi kommer för det mesta vara lite sämre än dom bästa. Nej fan vi ska vara bäst och få resultaten med oss för att vi är bäst!

Jag vet inte om det låter vettigt det jag skriver ens, skriver bara ut mina känslor just nu men är så urless på att inte få fira titlar med laget i mitt hjärta.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av JohanO ons 11 maj 2022, 21:59

Danneja skrev: jag kan inte acceptera att bara finna mig i att vi kommer för det mesta vara lite sämre än dom bästa.

Man måste försöka se lite sobert på saker och ting.


Luleå är utan tvekan en absolut maktfaktor i svensk hockey senaste 5-10 åren. Vi har inte riktigt nåt hela vägen fram, men få lag har Luleås lägstanivå, och det är bara en tidsfråga innan man får kalla sig sveriges bästa lag på riktigt (kanske rent av imorgon?), även journalistiskt och bland supportrar så tippas Luleå årligen som topp 3. Luleå har också en tydlighet över i sin identitet som få andra lag i SHL kan jämföra sig med, Växjö t.ex. (titlar till trots) kan inte göra det. Titta bl.a. på när Rönken tog svensk hockey med storm med sitt liberala forecheckande... Luleå startade därmed en ny era av presspel i SHL som många lag fortfarande kopierar, utvecklar och använder sig av. Den här listan kan göras låååång...


Dessutom, i ett inte alltför avlägset alternativt universum så tar Luleå guld både 2020 och imorgon, och klockar vi in 2 guld på de senaste 3 säsongerna så är det ett faktum att Luleå är sveriges bästa lag, även över tid, och ingen av oss skulle behöva grubbla på tankar om Luleå som "näst bäst".
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

PM, Redbear, Lasse Proppmätt, Wolfhunter and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Wolfhunter ons 11 maj 2022, 22:22

Danneja skrev:En fråga

Kanske inte riktad åt alla här men kanske några?

Dom som har ett bra medel för att distansera sig från det här och inte ta det så förbannat seriöst.

Hur gör ni för att inte bli så uppslukade i allt det här med känslor förhoppningar och önskningar? Hur gör ni för att inte låta ett ev missat guld och den besvikelsen förstöra eran vardag?

Hur går man vidare från det? Efter alla missade slutspel, torskar i kvarten och semin står vi nu här med den bästa chansen på 26 år att spela hem ett guld på hemmaplan när hela kommunen och länet andas hockey och har enorma förväntningar på matchen.

Det har blivit så jävla stort men hur gör man?

Jag vill göra allt jag kan för att förbereda mig på det värsta och blir det guld så är det en stor stor bonus även om det är det enda man förväntar sig av vårat lag med den säsong vi har i ryggen.
Jag växte upp i Luleå och Boden. Mest det senare Smile
Under tiden klubbarna fajtades i division ett hatade ju alla Norrbottenslag varann. Minns också att det fanns en hel del som tyckte att Luleå hade lite storstadsfasoner. Än mer såg man neråt i landet och hatade utflyttniig, att pengarna rullade söderöver och våra hockeytalanger spelade i Brynäs, DIF eller AIK:
Flyttade väl söderut ungefär när Luleå Hockey började sin klättring. Fick upp ögonen för laget från mitt kära hemlän Norrrbotten som i mina och många utflyttade Norrbottningars ögon skulle ta revanch och detta växte till extas när klubben gick upp 84. Har varit på en massa matcher söderöver på bortastå genom åren och upplevt hån, hot om slagsmål från skinnskallar och enorm glädje i en nästan tom hall där bara vi Luleesupportrar hördes till slut.
Jag har som många upplevt en himla massa uttåg i kvarten eller semin. Minns guldet nåt djävulskt Very Happy
Vet att jag kommer bli oerhört deppad om FBK vinner imorrn och förmodligen skitdryg och överlycklig om den vackraste av föreningar tar hem hela skiten.
Har vant mig vid att vi vinner sällan eller aldrig (titlar) och att en Lulesupporters lott är att lida Wink
Så jag ser inte vitsen med att måla fan på väggen innan matchen.
Jag har väntat på denna finalen sen -97 och är förbannat stolt att mitt lag har blivit en maktfaktor under Bulan/Skuggan/Engman och troligen kommer fortsätta vara det de närmaste åren.
Visst fan har jag lite ågren för match sju. Men är oavsett resultatet sjukt stolt.
Imorgon kommer jag att vara otablar. Tack gode dud är jag ledig. Sen blir det himmel eller helvete. Men inte mår jag bättre av att ta ut helvetet i förskott.
Finns inget annat än guld i mitt huvud imorrn Stålmannen Älska Wine

Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

PM, Redbear, Norlin, Lasse Proppmätt, Jojjan, Kanellängd, Braun and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Norlin ons 11 maj 2022, 23:05

Vilken fin tråd det här blev. Spelarna borde in och läsa före match om de någonsin tvivlar på fansens kärlek till laget, oavsett utgång i morgondagems match.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

PM, Redbear, Lasse Proppmätt, Donowitz, Wolfhunter, Braun and BulanFanClub like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad ons 11 maj 2022, 23:46

Danneja skrev:En fråga

Kanske inte riktad åt alla här men kanske några?

Dom som har ett bra medel för att distansera sig från det här och inte ta det så förbannat seriöst.

Hur gör ni för att inte bli så uppslukade i allt det här med känslor förhoppningar och önskningar? Hur gör ni för att inte låta ett ev missat guld och den besvikelsen förstöra eran vardag?

Hur går man vidare från det? Efter alla missade slutspel, torskar i kvarten och semin står vi nu här med den bästa chansen på 26 år att spela hem ett guld på hemmaplan när hela kommunen och länet andas hockey och har enorma förväntningar på matchen.

Det har blivit så jävla stort men hur gör man?

Jag vill göra allt jag kan för att förbereda mig på det värsta och blir det guld så är det en stor stor bonus även om det är det enda man förväntar sig av vårat lag med den säsong vi har i ryggen.
Det är inte så att jag mentalt förbereder mig på det värsta.
Det var jobbigt att stå på E-läktaren och inte vinna mot Modo 1983. Men det var mäktigt att höra hela hallen sjunga under i princip hela matchen.

Det jag har bestämt mig för är att spelarna och laget inte har något ansvar mot mina ambitioner och mina drömmar om ett guld,
så jag kommer inte att skrika 'avgå alla' om vi inte tar hem detta i morgon, utan ändå tacka laget för ett grymt bra säsong.

Min stora besvikelse var när FBK sparkade Pennan, det kändes som att Pennan var en garant för att FBK inte skulle vara ett hot.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Wolfhunter, Kanellängd and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lars158 tor 12 maj 2022, 00:26

Va fan är det här?? Fansen har gett upp, spelarna har gett upp!

"Man är duktig även om man inte vinner" mentalitet över allt nu!

Fyfan

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Braun tor 12 maj 2022, 00:28

Lars158 skrev:Va fan är det här?? Fansen har gett upp, spelarna har gett upp!

"Man är duktig även om man inte vinner" mentalitet över allt nu!

Fyfan

Vad pratar du om? Finns ingen här inne som inte tror på vinst i morgon.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Braun tor 12 maj 2022, 00:33

Kul artikel på NSD ifall läktarna håller för allt hoppande i morgon.
Peab, som byggt H-läktaren garanterar att den håller. Företaget som byggt resten av läktarna ”vill inte uttala sig”.

Rubrik: ”Lugnande besked”. Jojo. Iaf för de som står på H 😂
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Wolfhunter and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av BulanFanClub tor 12 maj 2022, 05:40

Idag är dagen... Där vi sitter med ångest, glädje, nervositet, skratt, tårar, hesa röster. Idag kan vi vinna guld & vi kan också tappa det. Jag tycker jag har känt mig lugn kring hela denna situtationen, men kan säga nu när det börjar komma närmre så mår jag fasiken illa & är nervös uti helvete.

Men försöker hålla det positivt om att vi förhoppningsvis tar vi det där jävla guldet!!

Jag har turen att se matchen live, så vi hörs efter matchen ikväll.. Ha det gott allihopa.
BulanFanClub
BulanFanClub

Antal inlägg : 535
Join date : 22-04-08
Ort : Luleå

LulefanGBG, Puckad, Wolfhunter, Metheuz, Kanellängd, Braun and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av LulefanGBG tor 12 maj 2022, 07:44

Har sovit sammantaget 2-3 timmar inatt. Mår förjävligt...helvetesdag på jobbet framför mig med tungt fysiskt jobb i högt tempo hela dagen. Positiva med det är att man kanske kan tänka på annat en stund och slipper må illa. Negativt är väl att man stupar i soffan ikväll och somnar ifrån matchen man väntat på i 26 år 😳🤪
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Wolfhunter, Kanellängd, Braun and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Burskydd tor 12 maj 2022, 07:51

Har Pajala synts till?? 😂😂😂

Burskydd

Antal inlägg : 549
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av SatanicPanic tor 12 maj 2022, 07:52

Vem passade på att avfyra fyrverkerier utanför Scandic inatt? 🤣
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 630
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av LulefanGBG tor 12 maj 2022, 08:08

Jävla trams att skjuta raketer och skit. Tror för det första inte att FBK påverkas särskilt mycket mer än möjligtvis extra tändvätska att slå oss, men det signalerar inget annat än just det, rädsla från några av våra fans.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

JohanO, Wolfhunter and Flippass like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Braun tor 12 maj 2022, 08:20

LulefanGBG skrev:Jävla trams att skjuta raketer och skit. Tror för det första inte att FBK påverkas särskilt mycket mer än möjligtvis extra tändvätska att slå oss, men det signalerar inget annat än just det, rädsla från några av våra fans.

Håller med. Trist beteende. Såg filmerna också och tror knappast de störde någon med det där. Jag hade garanterat lugnt sovit vidare.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av SatanicPanic tor 12 maj 2022, 08:37

LulefanGBG skrev:Jävla trams att skjuta raketer och skit. Tror för det första inte att FBK påverkas särskilt mycket mer än möjligtvis extra tändvätska att slå oss, men det signalerar inget annat än just det, rädsla från några av våra fans.

Visst är det trams men samtidigt kan man inte låta bli att skratta och tyvärr och samtidigt så smart av reportern att fråga Mitell om dom oroades av fyrverkerier från LuleåFans.
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 630
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Norlin tor 12 maj 2022, 09:13

D-Day!
Anspänningen jag kände när jag vaknade imorse var inte av denna värld, och inte har den blivit bättre.
Lule-tishan på. Halsduk på. Idag finns inget annat än vinst i sikte.
Käka puck och krossa drömmar.
HUGG OCH SLÅ!

Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Wolfhunter and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Jojjan tor 12 maj 2022, 09:20

Kul grejj att Lulefans firade Färjestads guld i förväg med att skjuta raketer i deras ära... 🙄

Jojjan

Antal inlägg : 323
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Wolfhunter tor 12 maj 2022, 10:22


Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Norlin tor 12 maj 2022, 10:34

Jag tror att vi torskat varje match den här serien när magkänslan sagt att vi ska vinna och vunnit alla där jag trott att vi skulle åka på pisk. Just nu har jag en riktigt dålig känsla i magen som säger att FBK får in två riktiga skitmål, vinner momentum på det och att vi aldrig kommer ikapp.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken tor 12 maj 2022, 10:36

Norlin skrev:Jag tror att vi torskat varje match den här serien när magkänslan sagt att vi ska vinna och vunnit alla där jag trott att vi skulle åka på pisk. Just nu har jag en riktigt dålig känsla i magen som säger att FBK får in två riktiga skitmål, vinner momentum på det och att vi aldrig kommer ikapp.

SM-GULD SM-GULD SM-GULD
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Norlin and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Jojjan tor 12 maj 2022, 10:38

Fyller man år på dagen Luleå säkrar SM-guld eller förlorar det 😅

Jojjan

Antal inlägg : 323
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Wolfhunter tor 12 maj 2022, 10:46

Aftonblaskans "experter tippar. Jisses vilken Jinx av Tjock-Dicken Very Happy Razz
SHL-panelen: Så slutar kvällens finalrysare
Av:

Mattias Karlsson

,

Mats Wennerholm

,

Tomas Ros

,

Jonathan Nilsson

,

Hans Abrahamsson

PUBLICERAD: MINDRE ÄN 20 MIN SEDAN
UPPDATERAD: ALLDELES NYSS

HOCKEY

För tredje gången någonsin har vi en match sju i en SM-final.

Nedsläpp klockan 19.30 i en enda avgörande match om SM-guldet mellan Luleå och Färjestad i Norrbotten.

Det känns som en rättmätig uppgörelse mellan ettan och tvåan under den avbrutna pandemisäsongen för två år sedan.

Dick Axelsson gratulerar Luleå till SM-guldet redan nu. Linus Omark blir matchhjälte.
Dick Axelsson gratulerar Luleå till SM-guldet redan nu. Linus Omark blir matchhjälte.

Vilket lag blir svenska mästare 2022 och vad blir resultatet?

Hemmaplansfördelen kommer att bli avgörande, som den varit i hela matchserien. Så jag vill redan nu gratulera Luleå till SM-guldet. Överlag har de varit det bästa laget genom hela säsongen och otroligt värda guldmedaljen.

Vem kommer att avgöra den sjunde SM-finalmatchen?

Linus Omark eller Brendan Shinnimin kommer att spela den avgörande fiolen i denna batalj, med att skicka in 2–1-pucken på övertid.

Vad har imponerat allra mest på dig med publiken i finalserien?

Imponerat och imponerat, egentligen ingenting. Utan är det SM-FINAL så ska det vara sådant satans tryck på biljettfronten och folk ska samlas för att kolla matchen tillsammans som till exempel uppe i Luleå. Trycket i arenan ska koka och hela hallen ska explodera tillsammans, så ska det ALLTID vara i en final.

Vilka förändringar ser du främst i Luleå inför nästa säsong?

Inga alls på rak arm, utan de behöver fortsätta med det fantastiska arbete de håller på med. I långa loppet slår alltid motivation klass, det Luleå Hockey ska vara stolt över är att de alltid går i bräschen för det.

Vilka förändringar ser du främst i Färjestad inför nästa säsong?

Inga alls där heller, utan det ska bara fortsätta att satsa och göra precis det man gjort för bästa resultat och visa vilken fantastisk och mäktig förening Färjestad Bollklubb är.

Mats Wennerholm tror att Per Åslund blir Färjestads guldmålskytt.
Mats Wennerholm tror att Per Åslund blir Färjestads guldmålskytt.

Vilket lag blir svenska mästare 2022 och vad blir resultatet?

Eftersom jag hela tiden sagt Färjestad, så måste jag hålla fast vid det. Jag tror de vinner med 3-2. Hemmaplan har visat sig utslagsgivande så här långt, men i en direkt avgörande match sju smyger det in fler aspekter och ju fler hemmavinster, ju närmare kommer en bortaseger. Samtidigt klappar hjärtat lite extra för Luleå, där publiken fått vänta så länge på ett nytt SM-guld.

Vem kommer att avgöra den sjunde SM-finalmatchen?

Jag säger Per Åslund, eftersom han avgjort så många matcher tidigare. Han gör ett fantastiskt slutspel och har aldrig varit bättre. Jag unnar också en riktig trotjänare att avgöra det här. Eller blir det Einar Emanuelsson? Han är inne i ett stim.

Vad har imponerat allra mest på dig med publiken i finalserien?

Engagemanget, ljudvolymen och den fantastiska uppslutningen. Jag vet inte hur mycket de här lagen skulle kunnat fylla med större arenor, men vi talar Globen-mått. Det är inte ofta man ser svarta börsen-handel under en SM-final, men nu har det förekommit. Det är som om de båda klackarna har sin egen SM-final.

Vilka förändringar ser du främst i Luleå inför nästa säsong?

Det är ju oerhört svårt att svara på, innan man vet vilka som lämnar. Men både Linus Omark och Pontus Andreasson ser ut att vara förlorade och då handlar det om att hitta nya målskyttar i första hand. Att ersätta Omark och hans kvaliteter och Luleå-hjärta är väl mer eller mindre omöjligt, men det behövs några som gör målen om de två bästa försvinner. Back- och målvaktssidan har inte de problemen.

Vilka förändringar ser du främst i Färjestad inför nästa säsong?

Här gjordes väl de stora förändringarna redan under säsongen, då sportchefen Rickard Wallin och tränaren Tomas Mitell tog över. Men det riskerar att bli stora hål på backsidan om Theodor Lennström och Albert Johansson försvinner. De har varit ledande i det här slutspelet och där måste all kraft läggas i så fall. Framåt känns det både starkt och tryggt. I stort sett alla har kontrakt och det är väl ingen som ser ut att försvinna.

Einar Emanuelsson fulländar det episka verket Vargdräparen, spår Mattias Karlsson.
Einar Emanuelsson fulländar det episka verket Vargdräparen, spår Mattias Karlsson.

Vilket lag blir svenska mästare 2022 och vad blir resultatet?

Det är en av de allra häftigaste SM-finalserierna någonsin. Den sjunde avgörande matchen är en av de största svenska ishockeyhändelserna genom tiderna på förhand. Då förtjänar alla något extra den här torsdagskvällen i mitten av maj. 4–3 till Luleå i den tredje övertidsperioden. Det är två lag som kommer att våga gå för det. Luleå är fortfarande tyngre, bredare och spetsigare. Sett över hela matcherna har Luleå haft mer kommando och vunnit duellerna.

Vem kommer att avgöra den sjunde SM-finalmatchen?

Det finns så många historier vi vill uppleva. Så klart att inte Thomas ”Bulan” Berglund kommer att byta in sig själv och slänga sig över pucken i ett avgörande läge, men kanske beordrar han någon annan att göra det eller gör något själv som kan motsvara det historiska ögonblicket. Linus Omark kanske till slut skakar av sig det han själv kallar ”lastbilarna” och solokör som en Ferrari. Det blir ändå Einar Emanuelsson som fulländar det episka verket Vargdräparen. Det har inte bara varit målen, det har också varit alla chanser som han har skapat. Alltid lika glad både utanför och på isen.

Vad har imponerat allra mest på dig med publiken i finalserien?

Vi har fått en ny supporterkultur i svensk ishockey. Under slutspelet i SHL och Hockeyallsvenskan har jag hunnit hylla matcher i Timrå, Karlstad och Jönköping som de mest högljudda och intensiva någonsin. De har överträffat varandra. Sedan kom lördagseftermiddagen i Luleå vid SM-finalmatch fem och var allra starkast. Det är på sättet hela sittplatspubliken lever med och hur hela städerna febrar som har saknat motstycke.

Vilka förändringar ser du främst i Luleå inför nästa säsong?

Luleå kommer att fortsätta vara en maktfaktor sportsligt i SHL. Det är Pontus Andreasson och Jesper Wallstedt som försvinner till NHL. Alla gissar kring Linus Omark, jag gissar tillbaka till Schweiz. De flesta av de viktigaste spelarna och ledarna har fortsatta kontrakt. Med vettiga ersättare till Linus Omark och Pontus Andreasson, så är Luleå en tidig SM-guldfavorit även nästa säsong.

Vilka förändringar ser du främst i Färjestad inför nästa säsong?

Gustav Rydahl, Jacob de la Rose, Jesse Virtanen och Albert Johansson måste försöka ersättas. Theodor Lennström måste försöka behållas. Marcus Johansson är som vanligt ett önskvärt alternativ att fylla centertomrummen. Det ska bli oerhört välkommet och spännande att få se forwarden Henrik Björklund i SHL. Se till att ge ”Björka” en forwardsroll så högt upp i hierarkin att han får utrymme och tid, då kommer högerskytten att slå igenom stort vid 32 års ålder.

Tomas Ros lyfter fram fansen till de bägge finallagen.
Tomas Ros lyfter fram fansen till de bägge finallagen.

Vilket lag blir svenska mästare 2022 och vad blir resultatet?

Jag tror Luleå vinner. Baserar det på hur matcherna sett ut hittills i final-serien. Hemmalagen har som bekant gått segrande ur striden vid samtliga tillfällen. Vete sjutton vad det kan bero på, men följer vi den trenden och sviten så vinner Luleå.

Vem kommer att avgöra den sjunde SM-finalmatchen?

Nerverna. Slumpen. Kanske även lite domslut. Blir nog ingen superhockey och snarare så kommer lagen att ta ut varandra och minimera riskerna. Sedan gäller det att ha kul på isen och att njuta av stunden. Det lag som klarar av att få ned axlarna mest kommer att ha en stor fördel.

Vad har imponerat allra mest på dig med publiken i finalserien?

ALLT. Det har ju varit en galen stämning både i Luleå och i Karlstad. Båda lagen har också klubbledningarna som jobbar med fansen och inte emot fansen. Det har underlättat. Jag kommer på mig själv att jag nynnar på ”inget halvvägs Luleå” eller ”det blåser i träna idag”. Final-serien 2022 kommer jag aldrig att glömma.

Vilka förändringar ser du främst i Luleå inför nästa säsong?

Mycket handlar ju om Omark blir kvar eller inte. Han är ju en av seriens bästa spelare och startar alla powerplay i Luleå och är dirigent i spelformen. Klart att Luleå måste tänka om om stjärnan lämnar för Schweiz – igen.

Vilka förändringar ser du främst i Färjestad inför nästa säsong?

Färjestad byggde ju ett superlag till den här säsongen när man fick in De la Rose, Wikstrand, Furch, Linus Johansson, Nilsson, och Nygårds. Furch och De la Rose lämnar och de måste ersättas. Matt Tomkins blir en passande ersättare för Furch. Vi får se hur Rikard Wallin ersätter De la Rose och kanske även Rydahl som ryktas lämna för NHL.

Att göra första målet blir extremt viktigt. Det är Färjestads chans, enligt Jonathan Nilsson.
Att göra första målet blir extremt viktigt. Det är Färjestads chans, enligt Jonathan Nilsson.

Vilket lag blir svenska mästare 2022 och vad blir resultatet?

Jag har sagt Luleå från start och håller fast vid mitt tips. Men om jag varit någorlunda säker tidigare är det 51-49 till Luleå nu. Herregud vilken rysare det kommer bli. Jag tror att hemmafördelen fäller avgörandet, åt det ena eller andra (!) hållet. Norrbottningarna är, precis som Färjestad, nästintill ostoppbara i sin hemmaborg. Men gör FBK första målet jagar de kvittering med vetskapen om att det så efterlängtade guldet håller på att glida dem ur händerna inför så många människor, som har våndats och längtat i så många år (26). Den pressen önskar jag inte min värsta fiende. Men ni vill ha ett resultat? 4–1 till Luleå, två sista i tom bur.

Vem kommer att avgöra den sjunde SM-finalmatchen?

Einar Emanuelsson, mannen som har gett ketchupeffekten ett ansikte. Karln gör ju till och med mål från lägen som inte ens är målchanser numera, som senast i Karlstad. Självförtroende kan vara den allra viktigaste egenskapen hos en målskytt i det här läget.

Vad har imponerat allra mest på dig med publiken i finalserien?

Vad har inte imponerat? Spola upp en is på Friends arena i Solna och lagens supportar hade vallfärdat dit och fyllt den till brädden. Ska jag utse en specifik wow-upplevelse är det när Luleås sittplatspublik stod upp genom hela match fem. Jag hörde att det pratades om det redan inför den inledande finalmatchen, men avfärdade det som önsketänkande. Hatten av.

Vilka förändringar ser du främst i Luleå inför nästa säsong?

Helst så få som möjligt, med tanke på hur bra det har gått i år. Mycket hänger så klart på om Linus Omark blir kvar eller inte. Han är omöjlig att ersätta rakt av. Punkt slut. Men oavsett vad behöver Luleå en renodlad målskytt som kan förvalta hans, eller någon annans passningar, likt Pontus Andreasson under andra halvan av årets säsong. Han är ju som bekant klar för Detroit Red Wings.

Vilka förändringar ser du främst i Färjestad inför nästa säsong?

Backsidan behöver stärkas upp eftersom flera ledande backar ser ut, eller riskerar, att lämna. Jag gillar värvningen av Henrik Björklund från Karlskoga. Får han förtroende högt upp i kedjehierarkin kan han få ett SHL-genombrott likt Patrik Karlkvist i Oskarshamn.

Hans Abrahamsson har ett förslag till Luleå-nyförvärv om Linus Omark blir kvar nästa säsong. En gammal finsk lekkamrat...
Hans Abrahamsson har ett förslag till Luleå-nyförvärv om Linus Omark blir kvar nästa säsong. En gammal finsk lekkamrat...

Vilket lag blir svenska mästare 2022 och vad blir resultatet?

Jag tippade 4–3 till Luleå inför finalen och står givetvis fast vid det. Då motiverade jag det med bättre special teams, en något lättare väg fram till finalen och hemmaplansfördel.

Nu när det kokar ner till en avgörande match är det framför allt hemmaplansfördelen jag vill lyfta fram. I den här finalserien har den betytt allt, även om jag till viss del vet att en sjunde och avgörande match lever lite sitt eget liv.

Vem kommer att avgöra den sjunde SM-finalmatchen?

Einar, såklart! Hela grundseriens kallaste spelare är finalseriens hetaste målskytt och går på vatten just nu. Han skjuter Luleå till det efterlängtade guldet. Sedan hedras Einar med en staty med i Stadsparken.

Vad har imponerat allra mest på dig med publiken i finalserien?

Det är såklart att sittplats skapat en enda stor ståplats i 3x20 minuter i de senaste matcherna. Något vi inte är bortskämda med i svensk ishockey. En kul trend som jag hoppas håller i sig i fler matcher kommande säsong.

Vilka förändringar ser du främst i Luleå inför nästa säsong?

Det handlar ju väldigt mycket om vilka som blir kvar. Om vi utgår från att Luleå i stora drag har det lag man har nu (att Omark är kvar då, vilket jag inte är helt säker på) är det i första hand en utpräglad målskytt som behöver in. Speciellt nu som den provisoriska målskytten Pontus Andreasson försvinner. Varför inte Omarks tidigare radarpartner Teemu Hartikainen?

Vilka förändringar ser du främst i Färjestad inför nästa säsong?

Samma där, vilka blir kvar? Som Färjestad har spelat de senaste månaderna handlar det mer om att försöka behålla så mycket som möjligt. Jacob de la Rose och (troligtvis) Gustav Rydahl försvinner, vilket innebär att centrar måste in. Finländarna Miro Aaltonen och Sakari Manninen är två alternativ. Joakim Nordström ett annat. På backsidan Theodor Lennström har varit smått magisk sedan han kom till Färjestad och där måste klubben lägga mycket energi på att förlänga. Inte minst med tanke på att Jesse Virtanen lämnar.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken tor 12 maj 2022, 11:20

Zorken1 skrev:Någon som vet om Färjestad övernattar i Luleå inför matchen? Hade varit jobbigt att spela match utan sömn så att säga 😁

Hm...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/jae4eq/shl-fansens-kupp-smallde-fyrverkerier-utanfor-hotellet
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lukrarn tor 12 maj 2022, 12:29

Tjena, kanske fel sida i forumet att fråga men gör det ändå hänvisa mig annars vart. Men är det någon som har erfarenhet utav att se SHL i Munchen? Isf vart har ni gått dom gångerna? Tacksam för svar.

Lukrarn

Antal inlägg : 21
Join date : 16-05-26

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Wolfhunter tor 12 maj 2022, 13:24


Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

Jonken, kokostrollet, Norlin, Kanellängd and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Wolfhunter tor 12 maj 2022, 13:37


Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

Norlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Jonken tor 12 maj 2022, 13:47

Det har varit en lång finalserie. Mina nerver är i detta läge i princip HELT utslitna. Vi har torskat varje gång som jag har jobbat. Utan hjälp av varken doktor -eller kulram; fattade ju jag vad jag behövde göra:

- Vara ledig från jobbet torsdag + några dagar framåt.
- Ta familjebilen med den större bakluckan till systembolaget idag.
- Be i ursäkt i förväg till familjen -för att man bötlägger lite av nerverna redan före matchen.

Planen är som råder:
- Öppna med bara Pilsner. (Endast lätt intag fram till match.)
- En flarra dyr-skumpa + 4 flarror Pommac -står redo för eufori-plan "A".
- En flarra tequila står redo för skit-plan "B".

Tänker inte sia någon utgång ikväll. Däremot hoppas och drömmer jag givetvis om något alldeles fantastiskt -som jag fick uppleva för 26 år sedan...

- Är mentalt nu och flyger 'Pite 55'; innan facit.
- Till Luleå Hockey: -Do it pretty, -do it uggly: -i don't care... -JUST FUCKIN' DO IT!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6837
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Urken, Bamsefar, Redbear, kokostrollet, JohanO, Puckad, Wolfhunter and like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Myrman tor 12 maj 2022, 15:29

Nu mår man allt lite illa
Dock ingenting mot sista elitserie-omgången -08.
Man får se saken i det perspektivet. Det kan inte gå helt åt helvete, det bara känns så
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

kokostrollet and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken tor 12 maj 2022, 15:46

En annan mår bättre än aldrig förr. Det är det här vi följer hockeyn för. Vem hade kunnat tänka sig att vi skulle få spela en sjunde, helt avgörande final - på hemmaplan? Det är något magiskt över det hela. Helt uppe i det blå, där det inte finns andra tankar än att vi äntligen får vinna det där guldet. Fyfan vad kul!   bounce

Jag står fast vid vad jag tidigare skrivit: hoppas på en förlängning, där Omark får avgöra. Gärna på straff  cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Puckad and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Norlin tor 12 maj 2022, 15:48

Urken skrev:En annan mår bättre än aldrig förr. Det är det här vi följer hockeyn för. Vem hade kunnat tänka sig att vi skulle få spela en sjunde, helt avgörande final - på hemmaplan? Det är något magiskt över det hela. Helt uppe i det blå, där det inte finns andra tankar än att vi äntligen får vinna det där guldet. Fyfan vad kul!   bounce

Jag står fast vid vad jag tidigare skrivit: hoppas på en förlängning, där Omark får avgöra. Gärna på straff  cheers

Du är sjuk i huvudet. Shocked

[edit]
Ni är fan sjuka i huvudet allihop nedanför också. 5-0 efter första och sen en köttmur restan av matchen. Ja tack!


Senast ändrad av Norlin den tor 12 maj 2022, 15:51, ändrad totalt 1 gång
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Urken, Bamsefar, Puckad, Wolfhunter and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Flippass tor 12 maj 2022, 15:49

Urken skrev:En annan mår bättre än aldrig förr. Det är det här vi följer hockeyn för. Vem hade kunnat tänka sig att vi skulle få spela en sjunde, helt avgörande final - på hemmaplan? Det är något magiskt över det hela. Helt uppe i det blå, där det inte finns andra tankar än att vi äntligen får vinna det där guldet. Fyfan vad kul!   bounce

Jag står fast vid vad jag tidigare skrivit: hoppas på en förlängning, där Omark får avgöra. Gärna på straff  cheers

Precis, gärna att FBK haft ett par ribb och stolpträffar i öppna lägen först.

Flippass

Antal inlägg : 417
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Wolfhunter tor 12 maj 2022, 15:49

Urken skrev:En annan mår bättre än aldrig förr. Det är det här vi följer hockeyn för. Vem hade kunnat tänka sig att vi skulle få spela en sjunde, helt avgörande final - på hemmaplan? Det är något magiskt över det hela. Helt uppe i det blå, där det inte finns andra tankar än att vi äntligen får vinna det där guldet. Fyfan vad kul!   bounce

Jag står fast vid vad jag tidigare skrivit: hoppas på en förlängning, där Omark får avgöra. Gärna på straff  cheers
Samma "Äntligen-känsla", men vore det inte skönare med en rejäl kölhalning med typ 9-1? 4-0 efter första tio? Wink Very Happy
Hade man vetat i augusti att vi skulle vara med i en game seven, hade man ju jublat Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lulefan tor 12 maj 2022, 15:54

Det går åt helvete alltihop, som vanligt, är helt inställd på förlust. Alldeles för upphausat för att detta ska gå vägen.




En lite anti-jinx sådär.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken tor 12 maj 2022, 15:56

Flippass skrev:
Urken skrev:En annan mår bättre än aldrig förr. Det är det här vi följer hockeyn för. Vem hade kunnat tänka sig att vi skulle få spela en sjunde, helt avgörande final - på hemmaplan? Det är något magiskt över det hela. Helt uppe i det blå, där det inte finns andra tankar än att vi äntligen får vinna det där guldet. Fyfan vad kul!   bounce

Jag står fast vid vad jag tidigare skrivit: hoppas på en förlängning, där Omark får avgöra. Gärna på straff  cheers

Precis, gärna att FBK haft ett par ribb och stolpträffar i öppna lägen först.
Precis. Förstå vad känslorna skulle få svänga  Very Happy
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Braun likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Norlin tor 12 maj 2022, 16:12

Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Kanellängd likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Bamsefar tor 12 maj 2022, 16:24

Ångest, ren o skär jävla ångest inför matchen, 26 års väntan, längtan och förhoppningar kanaliserad till en jävla match, inte helt klar över om jag skall se den eller dra täcket över huvudet o bara kolla resultatet efteråt.

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Kanellängd and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Redbear tor 12 maj 2022, 16:29

Stänger igen jobbdatorn nu. Dusch, ett glas rött, bra musik och om cirka en timme dra mot Coopen. Ha en underbar kväll alla!
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Urken, Bamsefar, Donowitz, Puckad, Wolfhunter, Metheuz, Kanellängd and like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av kokostrollet tor 12 maj 2022, 16:52

Myrman skrev:Nu mår man allt lite illa
Dock ingenting mot sista elitserie-omgången -08.
Man får se saken i det perspektivet. Det kan inte gå helt åt helvete, det bara känns så

Bra poäng och jag tänker också så och tänker tillbaka till den skräckomgången 2008 när Tomas Surovy räddade oss i förlängningsspel för LHC när vår match redan var slut och vi gjort vad vi kunde mot Timrå. En viss Linus Omark satte väl förresten en kasse i den matchen… Har tydliga minnen av exakt vad jag gjorde och den ångest och sedan eufori man kände när det var över trots att det är 14 år sedan nu.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2666
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av BulanFanClub tor 12 maj 2022, 16:52

Sitter helt stum här hemma, vet inte riktigt hur jag kan bärga mig, blir nog psyket nästa. FYFAN ÅNGESTEN ÄR DÄR.
BulanFanClub
BulanFanClub

Antal inlägg : 535
Join date : 22-04-08
Ort : Luleå

Mr Cheese likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lars158 tor 12 maj 2022, 17:35

king GULD king GULD king GULD bounce bounce bounce bounce

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Urken and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Jokerman ll tor 12 maj 2022, 17:45

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 44291f10
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1294
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken tor 12 maj 2022, 17:46

Nu vill vi se Omark komma loss och verkligen röja.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Lars158 and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lars158 tor 12 maj 2022, 17:49

Einar hattrick ikväll? bounce bounce bounce

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Urken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken tor 12 maj 2022, 17:50

Lars158 skrev:Einar hattrick ikväll? bounce bounce bounce
Einar och Omark, 3+3.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Wolfhunter, Hankburger and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lars158 tor 12 maj 2022, 18:16

Urken skrev:
Lars158 skrev:Einar hattrick ikväll? bounce bounce bounce
Einar och Omark, 3+3.
Vaaaa .. jag har ju oddsat 5-1 Luleå

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad tor 12 maj 2022, 18:33

Ölen upphälld, ytterligare några i frysen, bänkad i soffan.
Laddad helt enkelt. Skål!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Urken, LHF96, Kanellängd and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet