2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

+40
Jojjan
SatanicPanic
Kanellängd
Polyfemos
Sunderbyare
chiII
Lars158
GustenA
Trocadero
Donowitz
BulanFanClub
Burskydd
PM
Tony Moore
Jonken
rasbiologen
Redbear
kokostrollet
Lasse Proppmätt
Dustin
CKa
Lulefan
Hankburger
Norlin
icemask
Dundernisse
Metheuz
Blinders
Lajon
LulefanGBG
Hurlun
LHF96
Puckad
Geequed
Wolfhunter
Pajala
Danneja
Bamsefar
Urken
Admin
44 posters

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Dustin tor 28 apr 2022, 10:05

Även om jag varit säker på att vi tar det tidigare är jag nu helt övertygad. Wennerholm tippar att Färjestad tar guldet.

Guldet är vårt

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Bamsefar, PM, kokostrollet, Norlin, Puckad and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av kokostrollet tor 28 apr 2022, 10:53

Dustin skrev:Även om jag varit säker på att vi tar det tidigare är jag nu helt övertygad. Wennerholm tippar att Färjestad tar guldet.

Guldet är vårt

Bästa nyheten idag! Nu känns det riktigt lovande! cheers
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2670
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Urken, Bamsefar, PM, Redbear, Wolfhunter and Björnpappa like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Metheuz tor 28 apr 2022, 11:53

Tack Wennerholm för din kiss of death!
Fattar inte hur han "bara" sätter ++++ på Lules BP. 3 insläppta på 31 försök och ~90.5%. Går väl inte att bli så mycket bättre där? Över 30% i PP är ju också riktigt starkt.

Aldrig att deras backuppsättning är lika stark som våran heller. Bägge får ++++ men han nämner att Luleås är "snudd på full pott".
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 705
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Redbear and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Redbear tor 28 apr 2022, 12:03

Metheuz skrev:Tack Wennerholm för din kiss of death!
Fattar inte hur han "bara" sätter ++++ på Lules BP. 3 insläppta på 31 försök och ~90.5%. Går väl inte att bli så mycket bättre där? Över 30% i PP är ju också riktigt starkt.

Aldrig att deras backuppsättning är lika stark som våran heller. Bägge får ++++ men han nämner att Luleås är "snudd på full pott".

Nån som kan lägga upp hela artikeln? Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lajon tor 28 apr 2022, 12:16

Man kan ju analyser detta fram och tillbaka hur mycket som helst, det vi vet är ju att spelare för spelare och hur lagen presterat så har vi minst lika stor chans som Färjestad att ta detta...

men... det går aldrig att komma ifrån att för att vinna så måste man ha lite "tur" eller "flyt" eller "medgång" med allt från skador, sjukdomar, domslut och studsar.... jag säger inte att det är något vi bara skall ha för att vinna, vi har laget för det, men ibland är det så små marginaler som skiljer.

Jag tänker på förra gången vi spelade final 2013 mot SAIK, där var ju dom på förhand favoriter, så att dom vann var väl inte så konstigt, men ... första matchen borta tar vi till Sudden (0-0) och där dom avgör p.g.a. av att domaren hade bestämt sig för att inte ta några utvisningar i sudden vilket ledde till att dom gör mål efter en situation på blå linjen som var en uppenbar utvisning... och i match två tar vi tidigt ledningen med 1 -0, får sedan spela 5-3 och är millimeter från 2-0 .... sedan vänder allt där SAIK kontrar in tre raka.

Så.. marginalerna med oss.. första målet, spela på resultatet kommer bli viktigt + förstås att vi för övrigt också spelar bra då... men det kommer motståndaren också att göra Smile
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lajon tor 28 apr 2022, 12:18

Mest oroar jag dock för bortamatcherna (även om vi vann med 8-0 senast).... vi får absolut inte tappa matcher hemma
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Metheuz tor 28 apr 2022, 12:21

Redbear skrev:
Metheuz skrev:Tack Wennerholm för din kiss of death!
Fattar inte hur han "bara" sätter ++++ på Lules BP. 3 insläppta på 31 försök och ~90.5%. Går väl inte att bli så mycket bättre där? Över 30% i PP är ju också riktigt starkt.

Aldrig att deras backuppsättning är lika stark som våran heller. Bägge får ++++ men han nämner att Luleås är "snudd på full pott".

Nån som kan lägga upp hela artikeln? Smile

Tog det i den här tråden för att inte klogga upp matchtråden för mycket
https://www.luleahockeyforum.com/t612p950-last-material-fran-diverse-medier-i-sin-helhet#301117
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 705
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Urken, Redbear and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Redbear tor 28 apr 2022, 12:32

Metheuz skrev:
Redbear skrev:
Metheuz skrev:Tack Wennerholm för din kiss of death!
Fattar inte hur han "bara" sätter ++++ på Lules BP. 3 insläppta på 31 försök och ~90.5%. Går väl inte att bli så mycket bättre där? Över 30% i PP är ju också riktigt starkt.

Aldrig att deras backuppsättning är lika stark som våran heller. Bägge får ++++ men han nämner att Luleås är "snudd på full pott".

Nån som kan lägga upp hela artikeln? Smile

Tog det i den här tråden för att inte klogga upp matchtråden för mycket
https://www.luleahockeyforum.com/t612p950-last-material-fran-diverse-medier-i-sin-helhet#301117

Tusen tack Very Happy
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Hankburger tor 28 apr 2022, 13:30

Metheuz skrev:Tack Wennerholm för din kiss of death!
Fattar inte hur han "bara" sätter ++++ på Lules BP. 3 insläppta på 31 försök och ~90.5%. Går väl inte att bli så mycket bättre där? Över 30% i PP är ju också riktigt starkt.

Aldrig att deras backuppsättning är lika stark som våran heller. Bägge får ++++ men han nämner att Luleås är "snudd på full pott".

Han har ju inte ens ett enda bra argument för FBK. Faktum är att hans enda "argument" för FBK är att han tippade dem som SM-guldvinnare inför slutspelet.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lajon tor 28 apr 2022, 13:30

Sedan tänker jag.. 2013... innan dess 1997.. det händer ju inte varje år, så jag tänker njuta av detta i fulla drag hur det än går Stålmannen bounce cheers
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Tony Moore and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Metheuz tor 28 apr 2022, 13:57

Hankburger skrev:
Metheuz skrev:Tack Wennerholm för din kiss of death!
Fattar inte hur han "bara" sätter ++++ på Lules BP. 3 insläppta på 31 försök och ~90.5%. Går väl inte att bli så mycket bättre där? Över 30% i PP är ju också riktigt starkt.

Aldrig att deras backuppsättning är lika stark som våran heller. Bägge får ++++ men han nämner att Luleås är "snudd på full pott".

Han har ju inte ens ett enda bra argument för FBK. Faktum är att hans enda "argument" för FBK är att han tippade dem som SM-guldvinnare inför slutspelet.

Med hans kappvändartendenser så var det ovanligt envist av honom. Minns den böljande slutspelsserien mellan Växjö - SAIK för flera år sedan när han bytte sin favorit efter varje match i stort sett.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 705
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Wolfhunter tor 28 apr 2022, 14:19

Oskar Nilsson går ut i NSD och tippas FBK.
Tändvätska.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1173
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Danneja tor 28 apr 2022, 14:26

Luleå Hockeys backar kan räkna med ett helvete i finalen mot Färjestad. Det tror Oskar Nilsson som tacklades sönder av Gustav Rydahl när de möttes."Det var bråk efter varenda avblåsning – och jag och (Jonathan) Pudas fick sjukt många tacklingar – många av dem var sena", säger Skellefteåbacken.

Han utgick med en hjärnskakning bara några sekunder in på en fjärde kvartsfinalmatchen mot Färjestad och är fortfarande inte helt återställd.

– Det är först nu jag börjar få hopp om att det ska bli bra, säger Oskar Nilsson.

Det var 191 centimeter långe och 91 kilo tunge Gustav Rydahl som gav honom den där tacklingen.

– Färjestad är ett bra lag, det är ingen som matchas deras forwardsuppsättning. Att de tog sig till final var inget som förvånade mig. Det var en riktigt rolig matchserie. De har några tuffa forwards. Det är inte som med (Juhani) Tyrväinen och (Brendan) Shinnimin. De svarar inte när man hånar dem, eller käftar med dem, utan de fortsätter bara att köra, och det var bråk efter varenda avblåsning. Och jag och (Jonathan) Pudas fick sjukt många tacklingar. Många av dem var sena. Reglerna som vi har spelat efter tidigare under säsongen verkar inte gälla längre, de tilläts ju crosschecka av Pudas näsben. Så det är bara att köra nu, säger Oskar Nilsson – som förutsätter att Luleå Hockeys backar kommer behandlas på samma sätt som dem.

En annan spelare han tror de kommer att gå hårt åt är Linus Omark.

– Men han är nog mer van vid den där typen av spel än vad jag är, säger Oskar Nilsson.

Hur tror du att det kommer gå i finalen?

– Vi pratade om det på lunchen i dag, det var lite delade meningar. Vissa tror på Luleå Hockey och andra på Färjestad. Jag tror det kommer bli en lång matchserie. Men jag tror Färjestad kommer ta guld. De har spelat under en sjuk press hela säsongen, men de kommer att bli svårstoppade nu när den har släppt.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av LHF96 tor 28 apr 2022, 14:36

Givetvis tror han på FBK eftersom de slog ut hans Mordor, och de är ju bäst så då måste Färjestad slå alla andra lag också
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3523
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Wolfhunter tor 28 apr 2022, 14:37

LHF96 skrev:Givetvis tror han på FBK eftersom de slog ut hans Mordor, och de är ju bäst så då måste Färjestad slå alla andra lag också
Laughing Laughing Laughing

Wolfhunter

Antal inlägg : 1173
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad tor 28 apr 2022, 14:46

"de tilläts ju crosschecka av Pudas näsben."

Domarna behöver åtminstone beträda isen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Pajala tor 28 apr 2022, 14:58

Hankburger skrev:
Pajala skrev:
Danneja skrev:Jaha hur vad tror ni då?
Hur slutar detta?

Vad talar för Luleå och vad talar för Färjestad?

Är rädd att det kommer bli extremt tufft

Allt talar för FBK historiskt iaf.

Senast Luleå mötte FBK i ett slutspel så slog man ut dem. Så hur exakt talar historien för FBK?

Historien att Luleå inte klarar av att vinna när det verkligen gäller.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av LHF96 tor 28 apr 2022, 14:59

Puckad skrev:"de tilläts ju crosschecka av Pudas näsben."

Domarna behöver åtminstone beträda isen.

Man bör ju inte önska nån spelare fysisk skada men att det var luleåhataren Pudas som blev bryskt behandlad gjorde ju en åtminstone en gnutta skadeglad Twisted Evil
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3523
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Bamsefar tor 28 apr 2022, 15:42

Pajala skrev:
Hankburger skrev:
Pajala skrev:
Danneja skrev:Jaha hur vad tror ni då?
Hur slutar detta?

Vad talar för Luleå och vad talar för Färjestad?

Är rädd att det kommer bli extremt tufft

Allt talar för FBK historiskt iaf.

Senast Luleå mötte FBK i ett slutspel så slog man ut dem. Så hur exakt talar historien för FBK?

Historien att Luleå inte klarar av att vinna när det verkligen gäller.
Du tänker på alla andra lag som alltid vunnit varenda final de spelat 🤔

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

LHF96, Puckad and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Hankburger tor 28 apr 2022, 16:17

Pajala skrev:
Hankburger skrev:
Pajala skrev:
Danneja skrev:Jaha hur vad tror ni då?
Hur slutar detta?

Vad talar för Luleå och vad talar för Färjestad?

Är rädd att det kommer bli extremt tufft

Allt talar för FBK historiskt iaf.

Senast Luleå mötte FBK i ett slutspel så slog man ut dem. Så hur exakt talar historien för FBK?

Historien att Luleå inte klarar av att vinna när det verkligen gäller.

Hur talar det för FBK egentligen? FBK har ju inte vunnit mer än Luleå de senaste tio åren. Faktum att båda lagen har en förlust i finalen var sedan 2011 då FBK tog sitt senaste guld. Så även när det handlar om "vinna när det gäller" så är det lika spelplan de senaste tio åren. Inte för att det talar för ditt narrativ direkt så det ignoreras..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Dustin tor 28 apr 2022, 16:46

Hankburger skrev:
Pajala skrev:
Hankburger skrev:
Pajala skrev:
Danneja skrev:Jaha hur vad tror ni då?
Hur slutar detta?

Vad talar för Luleå och vad talar för Färjestad?

Är rädd att det kommer bli extremt tufft

Allt talar för FBK historiskt iaf.

Senast Luleå mötte FBK i ett slutspel så slog man ut dem. Så hur exakt talar historien för FBK?

Historien att Luleå inte klarar av att vinna när det verkligen gäller.

Hur talar det för FBK egentligen? FBK har ju inte vunnit mer än Luleå de senaste tio åren. Faktum att båda lagen har en förlust i finalen var sedan 2011 då FBK tog sitt senaste guld. Så även när det handlar om "vinna när det gäller" så är det lika spelplan de senaste tio åren. Inte för att det talar för ditt narrativ direkt så det ignoreras..


Haha snygg vinkling.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad tor 28 apr 2022, 17:16

När slog vi senast ut fiskrenset?
Någonting för vi rätt i år.

Bara att hoppas på domare som står pall.
Dvs Micke Nord på isen och Sören långt därifrån.
Linus Öhlund skötte sig rätt bra.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Pajala tor 28 apr 2022, 17:35

Hankburger skrev:
Pajala skrev:
Hankburger skrev:
Pajala skrev:
Danneja skrev:Jaha hur vad tror ni då?
Hur slutar detta?

Vad talar för Luleå och vad talar för Färjestad?

Är rädd att det kommer bli extremt tufft

Allt talar för FBK historiskt iaf.

Senast Luleå mötte FBK i ett slutspel så slog man ut dem. Så hur exakt talar historien för FBK?

Historien att Luleå inte klarar av att vinna när det verkligen gäller.

Hur talar det för FBK egentligen? FBK har ju inte vunnit mer än Luleå de senaste tio åren. Faktum att båda lagen har en förlust i finalen var sedan 2011 då FBK tog sitt senaste guld. Så även när det handlar om "vinna när det gäller" så är det lika spelplan de senaste tio åren. Inte för att det talar för ditt narrativ direkt så det ignoreras..

Visst har vi ett bra lag i år men vi måste vinna också, där har det gått åt pipsvängen.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad tor 28 apr 2022, 19:05

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Wolfhunter tor 28 apr 2022, 20:55

I NSD
Hårdingen efter varningen: "Inte orolig för honom"

"Det brukar alltid vara några grabbar som försöker mörda mig när det är slutspel, och jag tycker bara det är kul när de försöker", säger Linus Omark.
"Det brukar alltid vara några grabbar som försöker mörda mig när det är slutspel, och jag tycker bara det är kul när de försöker", säger Linus Omark.

Den söndertacklade Oskar Nilsson har varnat Luleåspelarna för Färjestads fysiska spel. Att stjärnan Linus Omark kommer bli hårt åtgången under finalserien är något man inom Luleå Hockey tar för givet. "Jag är inte orolig för honom", säger Oscar Engsund.

Han ser fram emot att möta Gustav Rydahl som var Färjestads mest frekvente tacklare under matchserierna mot Skellefteå och Rögle.

– Det kommer att bli en jävla utmaning. Han är ju tung och stark, säger han och fortsätter:

– Men det ska bli roligt.

Att han och de andra Luleåbackarna kommer få mycket stryk är något han räknar med.

– De går ofta hårt, och vi vet vad vi har att vänta. Men semifinalserien som vi kommer från var också tuff, och jag tror vi kommer klara av det här också, säger Oscar Engsund.

Han tror också att Linus Omark kommer att vara en jagad man under finalserien.

– Jag är inte orolig för honom. Han har visat att han klarar av att ha en eller två spelare på sig och de kommer inte att få ned honom utan att göra något som inte är tillåtet. Och då åker de förhoppningsvis ut, säger Oscar Engsund – och konstaterar att Linus Omark dessutom kommer ha Juhani Tyrväinen vid sin sida om Gustav Rydahl eller någon annan försöker ge sig på honom.

Den finländske centern tror inte att Linus Omark kommer behöva hans beskydd.

– Jag kommer att göra det om jag behöver, men jag tror han kommer klarar sig själv. Han har mött tuffa spelare förut, och vet hur han ska hantera det där, säger Juhani Tyrväinen.

Inte heller Linus Omark bekymrar sig över Färjestads fysiska spel.

– Jag är van vid det där. Det brukar alltid vara några grabbar som försöker mörda mig när det är slutspel, säger han och fortsätter:

– Och jag tycker bara det är kul när de försöker.

Hur går dina tankar inför finalen annars?

– Jag är förväntansfull. Vi har förberett oss inför det som väntar på ett bra sätt och känner oss redo. Jag tror det kommer bli en härlig fajt. Färjestad var inte på topp under grundserien. Men de var en av guldfavoriterna innan säsongen, och de verkar ha kommit samman nu i slutspelet. Det var starkt av dem att slå ut ett så bra lag som Skellefteå i kvartsfinalen och att de slog ut Rögle förvånade inte mig. Så vi har respekt för dem. Och jag att de har det för oss.

Han tillägger sedan:

– Jag kan knappt vänta, det känns verkligen som att hela staden andas hockey, och jag kommer absolut inte att känna mig nöjd om vi inte får lyfta bucklan efter den sista matchen.

David Jiglund

Wolfhunter

Antal inlägg : 1173
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av rasbiologen tor 28 apr 2022, 21:27

En gubbe på Omark ger större yta för han att lägga pass på. Tror inte färjestad vill vinna genom att skicka in ett offerlamm för att avsluta Omarks säsong och sitta avstängd.

rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Wolfhunter fre 29 apr 2022, 09:59


Wolfhunter

Antal inlägg : 1173
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Bamsefar fre 29 apr 2022, 15:30

Fulspelet från ulven påbörjas nu, domarna skall påverkas och ju längre serien går desto mer sådant skit kommer det o bli, från pressen, från cmore och andra tyckonomer 😠
Det är Luleå mot resten.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/QyzmBq/farjestadlulea-tomas-mitells-utspel-soker-efter-pp
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Tony Moore and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Redbear fre 29 apr 2022, 15:37

Bamsefar skrev:Fulspelet från ulven påbörjas nu, domarna skall påverkas och ju längre serien går desto mer sådant skit kommer det o bli, från pressen, från cmore och andra tyckonomer 😠
Det är Luleå mot resten.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/QyzmBq/farjestadlulea-tomas-mitells-utspel-soker-efter-pp

Haha, det är tydligt att de är skraj för Luleås PP.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Tony Moore, Wolfhunter and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av LHF96 fre 29 apr 2022, 15:40

Bamsefar skrev:Fulspelet från ulven påbörjas nu, domarna skall påverkas och ju längre serien går desto mer sådant skit kommer det o bli, från pressen, från cmore och andra tyckonomer 😠
Det är Luleå mot resten.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/QyzmBq/farjestadlulea-tomas-mitells-utspel-soker-efter-pp

Vilken jäkla tönt alltså, börjat grina innan matchserien ens börjat. Han höll ju på likadant mot Rögle, nä han har gjort det bra med Färjestad men han ska sluta grina och insinuera saker i tidningarna.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3523
Join date : 12-09-20

Tony Moore, Wolfhunter and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Hankburger fre 29 apr 2022, 15:56

Bamsefar skrev:Fulspelet från ulven påbörjas nu, domarna skall påverkas och ju längre serien går desto mer sådant skit kommer det o bli, från pressen, från cmore och andra tyckonomer 😠
Det är Luleå mot resten.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/QyzmBq/farjestadlulea-tomas-mitells-utspel-soker-efter-pp

Medan FBK behöver inte söka efter PP för att få det.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Tony Moore, Redbear and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad fre 29 apr 2022, 15:58

Bamsefar skrev:Fulspelet från ulven påbörjas nu, domarna skall påverkas och ju längre serien går desto mer sådant skit kommer det o bli, från pressen, från cmore och andra tyckonomer 😠
Det är Luleå mot resten.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/QyzmBq/farjestadlulea-tomas-mitells-utspel-soker-efter-pp
Så nu när de crosscheckar så är det vi som söker det?
Eller menar han att vi är snabbare än dom och vi åker ifrån dom , så när de behöver haka så är det vårt fel???
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Redbear and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lulefan fre 29 apr 2022, 16:31

rasbiologen skrev:En gubbe på Omark ger större yta för han att lägga pass på. Tror inte färjestad vill vinna genom att skicka in ett offerlamm för att avsluta Omarks säsong och sitta avstängd.


Dessutom finns det väl, förhoppningsvis, någon slags professionalism och sportslighet bland spelare och ledare där man inte har som syfte att gå in och skada spelare, oavsett vad man tycker om dem. Stor skillnad på att spela tufft och göra det jobbigt för någon och att avsluta deras säsong/karriär.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Hankburger lör 30 apr 2022, 02:44

Vi har tre av tre tomtar som menar att FBK tar finalen. Ros, Wennerholm och Axelsson menar alla tre att FBK tar det och vi vet alla att Ros samt Wennerholm inte klarar av att tippa rätt om så deras familjers liv hängde på det. Så omen är bra inför starten! 

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/pW2pzR/shl-panelen-sa-gar-det-i-sm-finalen-mellan-lulea-och-farjestad
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Jonken lör 30 apr 2022, 09:39

Men VILKEN ÖVERRASKNING att det börjar och sippra mun-väder från gnäll-bältet redan!? Mitell har säkert drillat sina spelare less på hur man skall hantera Linus Omark. Han VET att detta kommer bli svårt. Nu vill han gärna bygga upp lite av snyft marginaler inför uppgiften.
'Geni-planen' (om man skall tro artikeln) -är tydligen att inte ge Omark tid med pucken. Laughing

-Vad tycker du Mitell? -Ska vi testa spela lite först -innan vi börjar grina i media....?


Senast ändrad av Jonken den lör 30 apr 2022, 09:42, ändrad totalt 1 gång
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad lör 30 apr 2022, 09:41

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Image11
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

PM, Redbear and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad lör 30 apr 2022, 09:43

Mitell: "Vi hoppas att det blir en ärlig och fair matchserie och att den inte avgörs i special teams."
Översatt till Svenska: "Vi beställer från domarkåren att inte utvisa oss för det vi gör på isen!"


Senast ändrad av Puckad den lör 30 apr 2022, 10:28, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Urken, PM, Redbear and Jonken like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Jonken lör 30 apr 2022, 09:46

Puckad skrev:Mitell: "Vi hoppas att det blir en ärlig och fair matchserie och att den inte avgörs i special teams."
Översatt till Svenska: "Vi beställer från domarkåren att inte utvisa oss för det vi gör på isen´+."
Laughing Laughing Laughing

Precis! -Buhuu: -Vi har inga vapen mot deras PP. -Snälla: Ge oss inga utvisningar... Embarassed Doh Facepalm
Vi vill ju spela (ärligt) 5 mot 5....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 30 apr 2022, 09:59

icemask skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Geequed skrev:Jag tycker nte vi ska vara ödmjuka alls.
Tron kan försätta berg. Det tillsammans med järnvilja, uppoffringar och att inte mjukna inför uppgiften, är vad som behövs. Lita på spelsystemet. Spela föralldel lite "tråkigt". Det kommer ta udden ur FBKs skrillor och hastigheten kommer att sänkas. Äg spelet. Det gäller att komma in hårt och vara laget som styr.

In och brööta, låt inte FBK åka skridskor. Jagar vi puck för mycket i försvarszon kommer de åka ifrån oss. Men kör vi den stålhårda defensiv vi hittils kört och lyckas med våra uppspel är jag fullt övertygad att Luleå har Midas på sin sida ...valören är GULD.
Vi ska visst vara ödmjuka vi har en jädra tendens att tro vi är bättre än vad vi är och då går man ner sig några procent för att man inte är redo att möta ett mycket skickligt hockeylag som dessutom är underdogs
Går vi ut och tror vi är bäst så är det kört.
Vad är det för ett j-la tankesätt, går man inte ut och tror att man är bättre än motståndarna så är det garanterad förlust !
Du läste inte vad jag skrev eller hur?
Jag skrev TRO ATT VI ÄR BÄTTRE ÄN VAD VI ÄR!!
Vidare skrev jag och då går man ner sig nån procent d.v.s man ger inte ALLT i alla situationer och är påkopplade till max för att man tror att detta tar vi lätt som en plätt för vi är helt enkelt ett mycket bättre hockeylag förstår du NU?
Och gör man det är man jävligt illa ute man ska ha respekt för motståndet..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 30 apr 2022, 10:05

Hankburger skrev:Vi har tre av tre tomtar som menar att FBK tar finalen. Ros, Wennerholm och Axelsson menar alla tre att FBK tar det och vi vet alla att Ros samt Wennerholm inte klarar av att tippa rätt om så deras familjers liv hängde på det. Så omen är bra inför starten! 

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/pW2pzR/shl-panelen-sa-gar-det-i-sm-finalen-mellan-lulea-och-farjestad
Ja dom tippar med hjärta där inte med hjärnan speciellt Axelsson och Ros som ju mer eller mindre hatar LHF.
Wennerholm går väl på hur FBK spelat på sistone och är förblindad över det spelet och inser inte att mot LHF kommer det inte alls se ut som det gjorde mort Skaik & RBK detta trots att han varit s.k expert i snart 50 år typ

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Tony Moore lör 30 apr 2022, 10:21

icemask skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Geequed skrev:Jag tycker nte vi ska vara ödmjuka alls.
Tron kan försätta berg. Det tillsammans med järnvilja, uppoffringar och att inte mjukna inför uppgiften, är vad som behövs. Lita på spelsystemet. Spela föralldel lite "tråkigt". Det kommer ta udden ur FBKs skrillor och hastigheten kommer att sänkas. Äg spelet. Det gäller att komma in hårt och vara laget som styr.

In och brööta, låt inte FBK åka skridskor. Jagar vi puck för mycket i försvarszon kommer de åka ifrån oss. Men kör vi den stålhårda defensiv vi hittils kört och lyckas med våra uppspel är jag fullt övertygad att Luleå har Midas på sin sida ...valören är GULD.
Vi ska visst vara ödmjuka vi har en jädra tendens att tro vi är bättre än vad vi är och då går man ner sig några procent för att man inte är redo att möta ett mycket skickligt hockeylag som dessutom är underdogs
Går vi ut och tror vi är bäst så är det kört.
Vad är det för ett j-la tankesätt, går man inte ut och tror att man är bättre än motståndarna så är det garanterad förlust !
Ersätt "I'm" med "We are", dags att räta på Norrbottensryggarna, visa vår taktiska smartness, ta fram alla storkukar och obändliga beslutsamhet av stål och naturkrafter - Det är dags NU!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7713
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av LulefanGBG lör 30 apr 2022, 10:42

HERREjÄVLAR vad taggad man är!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Wolfhunter lör 30 apr 2022, 10:51

Ja herre jävlar vad två raka lördag - måndag skulle smaka inför nästa arbetsdag här nere i ulvfariket. Helvete vad det skull svida om det då står 0-2 istället.
Finns ju många fler experter än aftonblaskans. På expressen finns flera som tror på luleå, liksom några icke nämnda på ab. Lite blandat men möjligen någon liten övervikt till fbk:s fördel om man räknar ihop alla?
Jag satt occh kollade fbk:s två sista semifinalmatcher. Tänkte ett antal ggr när jag såg rögle att "sådär hade inte lepistö-Engsund eller Gus löst situationen" när FBK stoppade uppspel från möglarna och sköljde ööver dom.
I grunden tror jag att om vi spelar som vi gjort utan att bli tagna av stundens allvar och inte låter oss påverkas av fbs:s försök att mosavåra backar, kommer vi att ta dom preccis på samma sättt som vi avfärdade fiskrenset.
Bar ingen får svullskalle eller börjar dutta lite nonchalant med pucken som vi haft tendenser till ibland då vi trott attt detta blir enkelt.
Forza Lule - nu jävlar ska guldet hem Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1173
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Dustin lör 30 apr 2022, 11:17

Har noll betydelse vad journalister på kvällstidningarna tror. Luleå kommer vinna guld för vi är totalt sett ett bättre hockeylag än Färjestad.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Dundernisse lör 30 apr 2022, 11:24

Vågar inte vara lika säker på guldet som många andra här är. Färjestads forwardsuppsättning är klasser bättre än våran. Vi har dock bättre målvakter och backar även om underliggande statistiken i mångt och mycket är till FBKs fördel. Säger 50/50, 60/40 om vi tar första matchen hemma.

Dundernisse

Antal inlägg : 2761
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Metheuz lör 30 apr 2022, 11:32

Det här visar vars Cmore har sympatierna.
https://mobile.twitter.com/stefanbaudin/status/1520300118465032192?s=10&t=HMRuMMKJgku1Nj1DmAl4aw
Kan inte ens skriva rätt namn på ett av finallagen… (rättat nu tror jag).
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 705
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Dustin lör 30 apr 2022, 11:36

Dundernisse skrev:Vågar inte vara lika säker på guldet som många andra här är. Färjestads forwardsuppsättning är klasser bättre än våran. Vi har dock bättre målvakter och backar även om underliggande statistiken i mångt och mycket är till FBKs fördel. Säger 50/50, 60/40 om vi tar första matchen hemma.


Tycker vår absoluta spets på forwardssidan jämnar ut skillnaden på forwardssidan. Men självklart har Färjestad bredare spets. Vår defensiv kommer avgöra i kombination med vår förstakedja.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Jonken lör 30 apr 2022, 11:57

Metheuz skrev:Det här visar vars Cmore har sympatierna.
https://mobile.twitter.com/stefanbaudin/status/1520300118465032192?s=10&t=HMRuMMKJgku1Nj1DmAl4aw
Kan inte ens skriva rätt namn på ett av finallagen… (rättat nu tror jag).
Så jäkla lamt och oprofessionellt; att lyckas hacka in 'LHC' -istället för 'LHF' där.

-Bara fint med mer tändvätska.... 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 809714025
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Dundernisse lör 30 apr 2022, 11:58

Dustin skrev:
Dundernisse skrev:Vågar inte vara lika säker på guldet som många andra här är. Färjestads forwardsuppsättning är klasser bättre än våran. Vi har dock bättre målvakter och backar även om underliggande statistiken i mångt och mycket är till FBKs fördel. Säger 50/50, 60/40 om vi tar första matchen hemma.


Tycker vår absoluta spets på forwardssidan jämnar ut skillnaden på forwardssidan. Men självklart har Färjestad bredare spets. Vår defensiv kommer avgöra i kombination med vår förstakedja.
Vår spets väger inte upp för deras bredd på forwardssidan. Det är klasskillnad. Färjestads fjärdelina är riktigt dålig så det måste vi utnyttja. Konstellationen Fröberg/Rask/Nikupeteri har en xGa/20 (expected goals against) på 0,8 och producerar bara 0,3. Den kedjan med Einar producerade 0,63 xGf (framåt) och bara 0,46 bakåt. Det som talar för oss är special teams, Omark och Lassi vs Furch.
Poäng per 20 min
2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 6da7b159e9
Färjestads kedjor/backpar
2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Da65740d73
Luleås kedjor/backpar
2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 A599dc16d8

Dundernisse

Antal inlägg : 2761
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Tony Moore lör 30 apr 2022, 12:01

Dundernisse skrev:Vågar inte vara lika säker på guldet som många andra här är. Färjestads forwardsuppsättning är klasser bättre än våran. Vi har dock bättre målvakter och backar även om underliggande statistiken i mångt och mycket är till FBKs fördel. Säger 50/50, 60/40 om vi tar första matchen hemma.
Min känsla är att vi måste få stopp i deras snabba skridskoåkning genom mittzon och forecheck djupt i vår zon, lyckas vi med det så är mycket vunnet. Kom ihåg att fbk vänder spelet och söker långa diagonalpass genom mittzon, precis som ex. saik och fhc kör med. Där har vi lyckats kliva fram och stoppa i långa loppet. Men.. Gäller att vi hjälper backarna med avlastning när fbkarna dundrar fram i vår zon, och vi måste vara bättre på att spela enkelt ur egen zon då, inte strula till det för mycket som vi haft viss tendens att göra. Vi får slå sarg ut, tom icing vid pressade tillfällen, bättre att få stopp i spelet och ställa upp rättvända än "kreativt" panikpass alt. yra höns och målchans mot oss.

Själva tycker jag vi ska fortsätta med snabba "tysta skott"/handledare in på mål istf mycket snurr kring sargerna, variation är segervapnet. Att fbk stänger mittzon bör passa oss ganska bra då vi är vana att anfalla efter sargerna för att sedan spela in i mitten och/eller byta sida alt. dumpa en del puck.

Däremot är jag inte oroad om vi skulle torska hemma, vi har bevisat många gånger att vi kan spela bra borta, tom utan Micke Nord som domare. Jag blir inte förvånad om vi hamnar taskigt till i dagens match, vi har en ful ovana att vara trögstartade efter längre uppehåll, varför är obegripligt men tyvärr sant. Ingen blir gladare än jag om laget motbevisar mig i em.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7713
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad - Sida 2 Empty Sv: 2022-04-30, SM-final 1, Luleå - Färjestad

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet