2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

+44
PM
farre
Wolfhunter
Dustin
Sundance Kid
Lajon
Sportchefen #2
kokostrollet
Jokerman ll
Xerzocx
lhffan
Kanellängd
Myrman
Jojjan
Danneja
LHF96
kamelbullen
CKa
GustenA
Tony Moore
LulefanGBG
snugge
chiII
Donowitz
Sunderbyare
Burskydd
Hankburger
Lulefan
SatanicPanic
Redbear
Lars158
Urken
Puckad
Hedanders
FHC
Mange
Norlin
Donten_
Dundernisse
Pajala
Bamsefar
Jonken
BulanFanClub
Admin
48 posters

Sida 11 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Tony Moore mån 18 apr 2022, 18:42

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Hedanders mån 18 apr 2022, 18:42

Tony Moore skrev:Mer Lulegnäll, här snackar vi också "snudda visiret"..not! 2 matcher på Lasu, givet.. INTE ETT SKVATT!<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="sv" dir="ltr" xml:lang="sv">Denna. <a href="https://t.co/9l2q9p8uUv">pic.twitter.com/9l2q9p8uUv</a></p>— SwehockeyGIFs (@swehockeygifs) <a href="https://twitter.com/swehockeygifs/status/1516084244581335051?ref_src=twsrc%5Etfw">April 18, 2022</a></blockquote>

Minst lika mycket träff som Andreasson på Lasch och MYCKET högre fart. Domaren står 2 meter därifrån. Förbannade jävla skitdomare.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Urken, kokostrollet, LHF96 and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Puckad mån 18 apr 2022, 18:43

Innan FHC sista match mot Växjö stod Mats Grauers (Ordf FHC) i TV och sa
"att SHL behöver ett lag från alla tre storstäderna i ligan och det är dags för SHL att agera nu!"
Puke


Senast ändrad av Puckad den mån 18 apr 2022, 18:56, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Jojjan mån 18 apr 2022, 18:44

Tony Moore skrev:Mer Lulegnäll, här snackar vi också "snudda visiret"..not! 2 matcher på Lasu, givet.. INTE ETT SKVATT!

Den hade jag ju glömt, hade ju också kunnat sluta riktigt illa. Solklar avstängning med "Lasch mått" mätt.

Jojjan

Antal inlägg : 316
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken mån 18 apr 2022, 18:56

"Sköta saker internt" är ett annat sätt att låta den svenska flatheten löpa fritt. Bakom lyckta dörrar sker inte ett skvatt. Häng ut dessa korrupta institutionerna.

Det är fruktansvärt patetiskt gjort att inte granska den skit som Frölunda pysslar med. Framför allt Hitte-Joels slewfoot och Mursaks crosschecking.

Less på att alltid bli tillsagd att bara böja sig fram och ta emot, oavsett vad. "Tror ni det blir bättre om man klagar?" Ja. Det blir det. På exakt samma sätt som protester påverkar, som att hemmafansen påverkar domarna, som i alla andra sammanhang. Vill man inte engagera sig, så gör det inte, men jag vägrar acceptera den här skiten. Det pågår år efter år, helt utan åtgärd.

Dessa bedömningar sker bakom lyckta dörrar, med någon random kommentar för att rättfärdiga beslutet. Denna tombola-kommentar slog helt fel senast, "Mursak har inte ens sträckta armar..", exempelvis.

Lasch tycker att spearings är hockey - låt oss ge honom hockey.
Rönnberg tycker att domarna ska "titta på några situationer" - låt oss ge igen med samma mynt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Jonken, Sundance Kid and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Jojjan mån 18 apr 2022, 19:03

Urken skrev:"Sköta saker internt" är ett annat sätt att låta den svenska flatheten löpa fritt. Bakom lyckta dörrar sker inte ett skvatt. Häng ut dessa korrupta institutionerna.

Det är fruktansvärt patetiskt gjort att inte granska den skit som Frölunda pysslar med. Framför allt Hitte-Joels slewfoot och Mursaks crosschecking.

Less på att alltid bli tillsagd att bara böja sig fram och ta emot, oavsett vad. "Tror ni det blir bättre om man klagar?" Ja. Det blir det. På exakt samma sätt som protester påverkar, som att hemmafansen påverkar domarna, som i alla andra sammanhang. Vill man inte engagera sig, så gör det inte, men jag vägrar acceptera den här skiten. Det pågår år efter år, helt utan åtgärd.

Dessa bedömningar sker bakom lyckta dörrar, med någon random kommentar för att rättfärdiga beslutet. Denna tombola-kommentar slog helt fel senast, "Mursak har inte ens sträckta armar..", exempelvis.

Lasch tycker att spearings är hockey - låt oss ge honom hockey.
Rönnberg tycker att domarna ska "titta på några situationer" - låt oss ge igen med samma mynt.

Förutsatt att matchen är avgjord så hade jag gärna sett ett rent jävla överfall på Lasu eller Lasch i slutet på matchen imorgon.
Bara för att liksom, känner ett sånt enormt hat efter detta.

Jojjan

Antal inlägg : 316
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Hedanders mån 18 apr 2022, 19:04

Det är ju inte konstigt att spelare i SHL filmar mer och mer. Det är ju ända sättet att få med sig nåt från domarna. Hade Jack legat kvar och bölat som Lasch hade det nog kunnat bli matchstraff på Lasu.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Urken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken mån 18 apr 2022, 19:04

Jag är inte för överfall som sådant, men är inte alls främmande för att ge igen med samma mynt. Makthavarna straffar ju ändå inte sådant :-) Lasch har i varje fall gett oss ett fint mantra: "It's hockey!"
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Jojjan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Hankburger mån 18 apr 2022, 19:06

Puckad skrev:Innan FHC sista match mot Växjö stod Mats Grauers (Ordf FHC) i TV och sa
"att SHL behöver ett lag från alla tre storstäderna i ligan och det är dags för SHL att agera nu!"
Puke


Definitionen av storstad är en tätort med över 100.000 innevånare. Och med den definitionen så har Sverige tio storstäder. Inte tre. Dessutom vad menar Mats Grauers? Vill han stänga ligan?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lulefan mån 18 apr 2022, 19:07

Jonken skrev:SNACKA OM ATT LYCKAS FÅ OSS ATT 'FOKA UR' -DE GRÖVSTA!!!
FY FAN VILKEN NIVÅ!!!

Slut på lugnande piller hemma eller?

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Redbear, Puckad, Hankburger and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Jojjan mån 18 apr 2022, 19:24



It's hockey! 😘

Jojjan

Antal inlägg : 316
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Xerzocx mån 18 apr 2022, 19:48


Xerzocx

Antal inlägg : 234
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Bamsefar mån 18 apr 2022, 19:53

Urken skrev:Jag är inte för överfall som sådant, men är inte alls främmande för att ge igen med samma mynt. Makthavarna straffar ju ändå inte sådant :-) Lasch har i varje fall gett oss ett fint mantra: "It's hockey!"
Oroa dig inte, hade ngn av Luleås spelare gjort det som lasu o murzak gjorde hade de blivit avstängda tills nästa säsong 😑
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av farre mån 18 apr 2022, 20:37

Vet inte var man ska börja. Fusklunda förnekar sig inte.
Det här spektaklet från domar och disciplinnämnden är ju i sanningens namn inget nytt. Var och vartannat slutspel får vi helt sjuka avstängningar som kostar oss avancemang, när motståndarna har frikort på oss. Är det inte mot AIK eller DIF så har det varit mot Frölunda. Så jag förstår någonstans att det rinner över även för sportchefen.
MEN det viktigaste här är att vinna hockeymatcherna. Om vi börjar tänka på hämndaktioner eller börja tycka synd om oss själva så är vi rökta. Det rätta i det här läget är att laget påverkar det de kan påverka och det är prestationen på isen och att sportchefen och klubbdirektören stämmer ett möte med SHL och domarchefen efter avslutad säsong och då tar upp de punkter som man känner sig orättvist behandlad för.
Om laget tappar koncentrationen pga detta är det tack och adjö för i år och då har de verkligen fått genom sin agenda så jag hoppas laget kan lägga detta åt sidan och låta de lite högre upp påverka det de kan påverka och det utanför media.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av PM mån 18 apr 2022, 20:52

farre skrev:Vet inte var man ska börja. Fusklunda förnekar sig inte.
Det här spektaklet från domar och disciplinnämnden är ju i sanningens namn inget nytt. Var och vartannat slutspel får vi helt sjuka avstängningar som kostar oss avancemang, när motståndarna har frikort på oss. Är det inte mot AIK eller DIF så har det varit mot Frölunda. Så jag förstår någonstans att det rinner över även för sportchefen.
MEN det viktigaste här är att vinna hockeymatcherna. Om vi börjar tänka på hämndaktioner eller börja tycka synd om oss själva så är vi rökta. Det rätta i det här läget är att laget påverkar det de kan påverka och det är prestationen på isen och att sportchefen och klubbdirektören stämmer ett möte med SHL och domarchefen efter avslutad säsong och då tar upp de punkter som man känner sig orättvist behandlad för.
Om laget tappar koncentrationen pga detta är det tack och adjö för i år och då har de verkligen fått genom sin agenda så jag hoppas laget kan lägga detta åt sidan och låta de lite högre upp påverka det de kan påverka och det utanför media.

Luleå har i många år legat efter i "fulspelet" i media! Är det något som kan påverka domarna så är det opinion!
Storlagen har kört detta i ett par decennium medans vi ivrigt påpekat att det ska göras upp på isen.
Den godtrogenheten fungerar inte.
Vill se Rask mangla Lasch i nästa match eller crosschecka honom med "inte raka armar"!
Sen kan sportchefer och tränare göra upp i media. Det behövs motåtgärder och debatt!

Slutspel Älska

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Jonken, Jojjan and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Dilox tis 19 apr 2022, 09:50

Vi tjänar ju inget på att gå ut och försöka slå ihjäl Frölundaspelarna idag. Även om Mursak inte blev avstängd (sjukt nog) så fick han matchstraff och där avgjorde vi matchen.

Att vi ska ge igen nu och sen gasta om att vi inte ska bli avstängda hjälper ju inte direkt om vi har tre matchstraff och spel tre mot fem halva matchen. Gäller att hålla huvudet kallt.

Men reta och smälla på när lägena finns är en självklarhet. Få Frölunda att fokusera på fel saker. Sen måste publiken vara på tå. Det ska gastas nåt jävulskt åt allt. Precis ALLT! Tar Frölunda pucken helt korrekt. Skrik om utvisning. Allt är ett regelbrott. Sätt press.

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Tony Moore, Puckad, Wolfhunter and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Jonken tis 19 apr 2022, 10:10

Lulefan skrev:
Jonken skrev:SNACKA OM ATT LYCKAS FÅ OSS ATT 'FOKA UR' -DE GRÖVSTA!!!
FY FAN VILKEN NIVÅ!!!

Slut på lugnande piller hemma eller?
Håller inte på med 'kemi'. -Men 'råttet känns ju onekligen lite mågat' med detta.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Dilox tis 19 apr 2022, 11:00

Någon som vet status på Einar och Muzik?

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Danneja tis 19 apr 2022, 11:08

Dilox skrev:Någon som vet status på Einar och Muzik?

De spelare som var ett frågetecken inför kvällens match ser ut att vara redo för spel.
Radek Muzik fick en smäll sist men det ska inte vara någon fara med honom, samma med Jack Connolly.
Det gäller även Einar Emanuelsson som fick kliva av sist men som nu har givit klartecken för spel.
Här är Emanuelssons tankar inför kvällens match:

– Under de åren jag varit här vet man att Frölunda är ett bra lag, speciellt i Scandinavium. Ska man vinna där så måste man göra det bra och det tyckte jag att vi gjorde sist. En superviktig seger för oss. Vår första match på hemmaplan var inte alls bra, så till denna måste vi verkligen steppa upp.

– Första matchen tycker jag faktiskt att Frölunda är bättre än oss och skapade en hel del chanser. Men i andra var det nästan tvärtom att vi tog över och skapade mer heta lägen. Därför räknar vi med att Frölunda kommer steppa upp ett snäpp i den här matchen. Det gäller också att vi svarar upp mot dem. I ett slutspel förväntar man sig alltid tuffa matcher och den här är inget undantag, fortsätter Einar Emanuelsson, som fick chansen bredvid Juhani Tyrväinen och Linus Omark efter att Pontus Andreasson blivit avstängd:

– De är ju väldigt skickliga, det får man uppleva både på träning och match. "Tyrre" (Tyrväinen) är ju spelskicklig och väldigt stark i det fysiska spelet med sina tacklingar. Med Omark är det ju bara att ge honom pucken och försöka hitta en yta. Väldigt lätta att spela med och det är självklart kul att få chansen där.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Burskydd tis 19 apr 2022, 13:22

Kuriren har nu fått tag på den pinsamma räddhare till domarchef som SHL har nämligen Thomas Torsbrink. Hans fega uttalande visar på noll ödmjukhet och transparens. Läs vad idioten säger om Skuggans kritik !!
” När Sporten får tag i domarchefen via telefon avböjer han från att svara på kritiken och anklagelserna.

– Jag kommenterar inte de där grejorna, det får stå för honom, säger SHL:s domarchef Tomas Thorsbrink.

Han fortsätter sedan:

– Vi har rutiner som vi alltid följer när det gäller disciplinära ärenden och de rutinerna har vi följt även denna gång. Det är det enda jag vill säga om det.

Det är grova anklagelser. Vill du inte bemöta dem?

– Nej, jag nöjer mig så. Det får som sagt stå för honom, säger Thorsbrink.” 🤮🤮🤮

Burskydd

Antal inlägg : 541
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken tis 19 apr 2022, 13:36

Politikersvar, ickesvar, som vanligt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av ExilNorrlänning tis 19 apr 2022, 14:28

Har skickat ett sms samt mail till nämnde T*mas T*orsbrink (lätt att hitta på div sökmotorer)
Svenska hockeyförbundet får även dom ett mail där jag ställer mig frågande till hur man får bete sig utan att ge någon egentlig förklaring.
Om Andreasson får 2 matcher för sin förseelse så är det liknande avstängning för Mursak och lång avstängning för Lundqvists "slewfoot" på Tyrväinen.
Med det sagt så tror jag ändå att det gynnar laget att ha en känsla av "vi mot resten"!
Alla hatar oss å medierna med Axelsson (herrejösses vilken tönt) i spetsen eldar på med att vi är fegisar å viker ner oss, lycka till med det liksom!

Forza Lule



Gör om Gör rätt

ExilNorrlänning

Antal inlägg : 2
Join date : 21-06-13

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Norlin tis 19 apr 2022, 14:40

ExilNorrlänning skrev:Har skickat ett sms samt mail till nämnde T*mas T*orsbrink (lätt att hitta på div sökmotorer)
Svenska hockeyförbundet får även dom ett mail där jag ställer mig frågande till hur man får bete sig utan att ge någon egentlig förklaring.
Om Andreasson får 2 matcher för sin förseelse så är  det liknande avstängning för Mursak och lång avstängning för Lundqvists "slewfoot" på Tyrväinen.
Med det sagt så tror jag ändå att det gynnar laget att ha en känsla av "vi mot resten"!
Alla hatar oss å medierna med Axelsson (herrejösses vilken tönt) i spetsen eldar på med att vi är fegisar å viker ner oss, lycka till med det liksom!

Forza Lule



Gör om Gör rätt

Ett mail till hans jobb kan man absolut skicka (välformulerat utan hot såklart) men att börja leta upp telefonnummer, nej där tappade du allting. Lägg ner.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Hurlun, kokostrollet, Lulefan, Wolfhunter, Jojjan, Kanellängd, Dundernisse and Sunderbyare like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Dundernisse tis 19 apr 2022, 15:02

Norlin skrev:
ExilNorrlänning skrev:Har skickat ett sms samt mail till nämnde T*mas T*orsbrink (lätt att hitta på div sökmotorer)
Svenska hockeyförbundet får även dom ett mail där jag ställer mig frågande till hur man får bete sig utan att ge någon egentlig förklaring.
Om Andreasson får 2 matcher för sin förseelse så är  det liknande avstängning för Mursak och lång avstängning för Lundqvists "slewfoot" på Tyrväinen.
Med det sagt så tror jag ändå att det gynnar laget att ha en känsla av "vi mot resten"!
Alla hatar oss å medierna med Axelsson (herrejösses vilken tönt) i spetsen eldar på med att vi är fegisar å viker ner oss, lycka till med det liksom!

Forza Lule



Gör om Gör rätt

Ett mail till hans jobb kan man absolut skicka (välformulerat utan hot såklart) men att börja leta upp telefonnummer, nej där tappade du allting. Lägg ner.
Riktigt jävla psykopatbeteende. Skäms att sådana personer håller på samma lag som mig. Det finns en anledning till att vissa domare har/har haft polisbevakning utanför sitt egna hus under matcher.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Norlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av NilsOskar tis 19 apr 2022, 15:18

Situationsrummet är en svart låda i vilken ingen vet vad som pågår och varför dom tar sina beslut. Domarna och DN förklarar sig oftast vid kontroversiella beslut. Situationsrummet kan däremot ta vilka beslut som helst utan att behöva stå för dem.

NilsOskar

Antal inlägg : 438
Join date : 12-02-25
Ort : 08

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av LulefanGBG tis 19 apr 2022, 15:40

Nu släpper vi situationsrummet tycker jag. Det var knappast första gången det kommer konstiga beslut därifrån och inte heller sista. Vi är säkert heller inte de enda som känner oss ständigt förfördelade av dem. Det är en skandal att man har så ojämn bedömning och att man inte heller kan komma med en adekvat förklaring, men Luleå kan inte påverka det utan vi får försöka spela hockey på isen och fokusera 100 procent på det.

Skuggan har sagt sitt, bra så, aldrig fel att markera eller sätta press. Så gör alla andra och då kallas det 'slutspel' eller ' psykologiska spelet I spelet' eller något annat, men när vi gör det är det gnäll ...SÅKLART.

Men nu är det sagt, vill man på allvar lyfta frågan igen måste det finnas lämpliga forum för det efter säsongen är slut.

Nu snackar vi hockey.....

Dags att ta tag i taktpinnen. MÅSTE bli seger ikväll. Inget annat!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Bamsefar, Hurlun, chiII, Pajala, Wolfhunter, Kanellängd, Dundernisse and like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Pajala tis 19 apr 2022, 15:46

Fan lägg av med detta jävla snorungsbeteende, skit i domarna och skit i frölunda, vi är större än dessa och vi ska visa det på plan genom att krossa fiskrensarna, att supporters gnäller på nätet är ju pinsamt men att se skuggan yttra sig som en gnällig treåring tar ju priset.

Vi vinner INGENTING på att gråta ut i media förutom att resten av hockeysverige skrattar åt oss, slår det fel så kommer domarna att bli sura och hur tror ni det går då? tror ni vi får det lättare nu när man emailar och smsar folk inom SHL?

Ni kan ju gissa resten så tagga ner nu innan detta går för långt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18142
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken tis 19 apr 2022, 16:17

Pajala skrev:Fan lägg av med detta jävla snorungsbeteende, skit i domarna och skit i frölunda, vi är större än dessa och vi ska visa det på plan genom att krossa fiskrensarna, att supporters gnäller på nätet är ju pinsamt men att se skuggan yttra sig som en gnällig treåring tar ju priset.

Vi vinner INGENTING på att gråta ut i media förutom att resten av hockeysverige skrattar åt oss, slår det fel så kommer domarna att bli sura och hur tror ni det går då? tror ni vi får det lättare nu när man emailar och smsar folk inom SHL?

Ni kan ju gissa resten så tagga ner nu innan detta går för långt.

Jag bryr mig inte om vad andra lags supportrar tycker. De har fel.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av trallgöken tis 19 apr 2022, 16:26

Någon hört något om Muzik?

trallgöken

Antal inlägg : 1374
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av LulefanGBG tis 19 apr 2022, 16:49

trallgöken skrev:Någon hört något om Muzik?
Tror någon skrev här tidigare att han är spelklar.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av kokostrollet tis 19 apr 2022, 16:51

LulefanGBG skrev:
trallgöken skrev:Någon hört något om Muzik?
Tror någon skrev här tidigare att han är spelklar.

yepp.

https://hockeynews.se/articles/24105/
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Danneja tis 19 apr 2022, 17:02

Kollade precis Frölundas line up
Dom spelar inte Mursak i dag 🤔 och Rubin går in i kassen

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå - Sida 11 Empty Sv: 2022-04-17, SM-semifinal 2, Frölunda - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet