2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

+52
Braun
Hedanders
stormvägen
pingu
Björnpappa
Pontaking
Myrman
Mange
SatanicPanic
kamelbullen
Danneja
Kanellängd
Sir Prozac
Donten_
Xerzocx
BulanFanClub
Tony Moore
Donowitz
trallgöken
LHF96
rasbiologen
kokostrollet
CKa
FHC
Puckad
Blitzwagen
farre
Jojjan
Sunderbyare
LulefanGBG
Lulefan
Witchfinder77
Burskydd
Dustin
ski3r
Metheuz
Redbear
Blinders
Sundance Kid
Dundernisse
Pajala
Jonken
Norlin
Delfinpojk3n
GustenA
Hankburger
Bamsefar
Wolfhunter
Lajon
Sportchefen #2
Urken
Admin
56 posters

Sida 12 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sundance Kid lör 16 apr 2022, 13:41

Intressant också att Rosseli Olsen helt klarar sig utan avstängning. Det är en uppenbar hämndaktion han utför, direkt efter tekning, men får ändå bara 2 minuter.

Så egentligen har SHL lagt ribban, vill man hämnas på en motspelare så kan man göra det med en spearing i skrevet, 2 minuter i utvisningsbåset ska straffet vara för detta.

Men troligtvis är det inte samma regelbok för alla lag.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Urken, Bamsefar, Tony Moore, Redbear, kokostrollet, Hedanders and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av GustenA lör 16 apr 2022, 14:03

Lajon skrev:
GustenA skrev:
Lajon skrev:
GustenA skrev:
Lajon skrev:Slump…. Vi hinner bara spela en match mot Frölunda och VIPS så är vår bästa målskytt avstängd….

Likt att göra mål är att vara tillgänglig i ”viktiga” matcher en kvalitet hos en spelare. Ingen slump utan grovt oskillat av Andreasson.

Vi får väl göra en Lasch och filma till oss en otillgänglighet för någon Frölunda spelare också då. Hade han bara klivit upp och satt sig i båset hade det inte blivit nåt av detta …

Nej, så är det ju men det är ju smart av Lasch för att nå sina mål. Tycker inte man kan hålla det mot honom. Upp till domaren och andra spelare att stävja det.

Ja.. du menar att vi skall göra likadant att ”Smart” lura domarna, blir ju kul , som att sätta sig och se på en Serie A match.

Nej det menar jag inte. Jag menar att man får förhålla sig till det och acceptera att hockey till stor del är en bedömningssport där man kan få fördelar om man kan påverka bedömningen.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sundance Kid lör 16 apr 2022, 14:59

GustenA skrev:
Lajon skrev:
GustenA skrev:
Lajon skrev:
GustenA skrev:
Lajon skrev:Slump…. Vi hinner bara spela en match mot Frölunda och VIPS så är vår bästa målskytt avstängd….

Likt att göra mål är att vara tillgänglig i ”viktiga” matcher en kvalitet hos en spelare. Ingen slump utan grovt oskillat av Andreasson.

Vi får väl göra en Lasch och filma till oss en otillgänglighet för någon Frölunda spelare också då. Hade han bara klivit upp och satt sig i båset hade det inte blivit nåt av detta …

Nej, så är det ju men det är ju smart av Lasch för att nå sina mål. Tycker inte man kan hålla det mot honom. Upp till domaren och andra spelare att stävja det.

Ja.. du menar att vi skall göra likadant att ”Smart” lura domarna, blir ju kul , som att sätta sig och se på en Serie A match.

Nej det menar jag inte. Jag menar att man får förhålla sig till det och acceptera att hockey till stor del är en bedömningssport där man kan få fördelar om man kan påverka bedömningen.

Du borde bli politiker. Very Happy

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

kokostrollet and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dundernisse lör 16 apr 2022, 15:12

Torsk imorgon och det blir läge att ta fram golfklubborna. Ingen idé att lägga bort klubborna inför nästa säsong med tanke på andra lag kontra våra kontrakt. Chicken och Fröberg som spets lol!

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lulefan lör 16 apr 2022, 15:28

Tyvärr så jävla väntat att han blir avstängd.

Men vi ska kunna vinna även utan Andreasson. Är bara upp till andra spelare att visa framfötterna, Omark kommer ha någon ny att lägga upp passen till. Hur länge tänkte man att det ska fungera att Andreasson gör 50% av målen?

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Tony Moore and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Blinders lör 16 apr 2022, 15:31

Dundernisse skrev:Torsk imorgon och det blir läge att ta fram golfklubborna. Ingen idé att lägga bort klubborna inför nästa säsong med tanke på andra lag kontra våra kontrakt. Chicken och Fröberg som spets lol!
Hoppas sportcheferna ser det alla andra ser och försöker bryta kontrakten med dessa herrar plus några till.

Blinders

Antal inlägg : 5170
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Tony Moore lör 16 apr 2022, 17:37

Tips till lagbyggarna här inne, e-posta vår vd Stefan Enbom om era tankar och förslag för nästa trupp. Enboms e-post stefan.enbom@luleahockey.se är öppen och han välkomnar konstruktiva tankar. Ni har kanske tips och tankar som inte Nilsson/Engman/bulan sett!? OBS! detta är ett seriöst inlägg.
Kom ihåg, "Vi gör det tillsammans".
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Blinders lör 16 apr 2022, 18:18

Tony Moore skrev:Tips till lagbyggarna här inne, e-posta vår vd Stefan Enbom om era tankar och förslag för nästa trupp. Enboms e-post stefan.enbom@luleahockey.se är öppen och han välkomnar konstruktiva tankar. Ni har kanske tips och tankar som inte Nilsson/Engman/bulan sett!? OBS! detta är ett seriöst inlägg.
Kom ihåg, "Vi gör det tillsammans".
Nä, supportrar ska inte lägga i sig hur sportcheferna bygger laget. Det är deras jobb att komma fram till något bra.

Blinders

Antal inlägg : 5170
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Kanellängd, Dundernisse and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Wolfhunter lör 16 apr 2022, 18:43

Igår var jag bitter och uppgiven.
Nu känns det som att man kan kika framåt och ha lite hopp om att ett revanchsuget lag kanske kan bjuda fiskrenset på en omgång. Blir en nervös släktmiddag men hoppas få le lite till kaffet Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Bamsefar, Kanellängd, Braun and FHC like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av tibet lör 16 apr 2022, 20:02

Laget var inte påkopplat öht denna match. Publiken (sitt) var påskskadade dom med, jag inkluderad. Sen tycker jag att Andreassons touch mot Frölundas megaprimadonna var onödig. Men 2 matchers avstängning, vilket hån mot bättre tänkande. Äsch borde få 5000 spänn för filmning. Pissmyran ska få sitt senare!

Koppla på vinnarskallarna till nästa match för fan! Laddade in resterande stålar på Lulevinst och med tanke på att jag aldrig vinner så kommer vi att förlora stort. Laget kommer även att drabbas av restskatt och tinitus! Det kommer att gå ÅT HELVETE! Forca Luleå 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 809714025
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Jonken lör 16 apr 2022, 20:25

Visst fan känns skiten än idag...
Kunde fan inte somna igår; för att jag var så jävla besviken och förbannad. Blev att sitta i köket under små-timmarna med hunden; och fundera en massa....

-Hoppas på en sundare kuggning i natt -samt i morgon...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Bamsefar lör 16 apr 2022, 20:35

Man blir trött, det jag funderade på inatt när sömnen inte kom var om det hade vart tvärtom, om ngn frölundaspelare strykt visiret på Shinnimin, hade det hamnat i difiplinnämnden då eller hade vi sett krönikor från Sanny o Kronwall om filmningar o skämmsigt o s v 🤔
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Högljudd, kokostrollet and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av FHC lör 16 apr 2022, 21:37

Bamsefar skrev:Man blir trött, det jag funderade på inatt när sömnen inte kom var om det hade vart tvärtom, om ngn frölundaspelare strykt visiret på Shinnimin, hade det hamnat i difiplinnämnden då eller hade vi sett krönikor från Sanny o Kronwall om filmningar o skämmsigt o s v 🤔

Sant! Man vet aldrig vad DN hittar på. Minns ni Joels minimala touch på linjedomaren? Gav 5 matchers avstängning. Senare knuffade, verkligen knuffade en örebrospelare (tror jag) en linjedomare och fick 3 matchers avstängning.

Det finns ingen logik i deras agerande.
FHC
FHC

Antal inlägg : 187
Join date : 22-01-08

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lajon lör 16 apr 2022, 23:43

GustenA skrev:
Lajon skrev:
GustenA skrev:
Lajon skrev:
GustenA skrev:
Lajon skrev:Slump…. Vi hinner bara spela en match mot Frölunda och VIPS så är vår bästa målskytt avstängd….

Likt att göra mål är att vara tillgänglig i ”viktiga” matcher en kvalitet hos en spelare. Ingen slump utan grovt oskillat av Andreasson.

Vi får väl göra en Lasch och filma till oss en otillgänglighet för någon Frölunda spelare också då. Hade han bara klivit upp och satt sig i båset hade det inte blivit nåt av detta …

Nej, så är det ju men det är ju smart av Lasch för att nå sina mål. Tycker inte man kan hålla det mot honom. Upp till domaren och andra spelare att stävja det.

Ja.. du menar att vi skall göra likadant att ”Smart” lura domarna, blir ju kul , som att sätta sig och se på en Serie A match.

Nej det menar jag inte. Jag menar att man får förhålla sig till det och acceptera att hockey till stor del är en bedömningssport där man kan få fördelar om man kan påverka bedömningen.

Okidoki… jag som trodde det var SM guldet i ishockey vi spelade om Wink
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda - Sida 12 Empty Sv: 2022-04-15, SM-semifinal 1, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet