2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

+38
ski3r
tibet
Sir Prozac
Lajon
CKa
Lars158
Mange
Hedanders
Sunderbyare
Lastbilar
Donowitz
Lulefan
Sundance Kid
Kagen
Urken
trallgöken
Dundernisse
Burskydd
Tony Moore
Pajala
Kanellängd
chiII
Witchfinder77
Blinders
PM
Bamsefar
Norlin
Dustin
icemask
Redbear
Lehto
GustenA
Hankburger
Jonken
LulefanGBG
LHF96
Puckad
Admin
42 posters

Sida 1 av 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Admin sön 27 feb 2022, 23:39

Datum: Lördag 2:a April
Tid: 15.15
Var: Behrn Arena




Inbördes möten:
20220331:
20220224:
20211226:
20211120:
20210925:
Luleå - Örebro
Örebro - Luleå
Luleå - Örebro
Örebro - Luleå
Luleå - Örebro
5-1
3-5
2-3 OT
2-3
0-2
(Kvarsfinal)
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)


Inför matchen:
Spoiler:

Under matchen:
Spoiler:

Efter matchen:
Spoiler:
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Puckad fre 01 apr 2022, 08:54

Första kvarten avstädad. - Kan vi svepa Öret?



Senast ändrad av Puckad den lör 02 apr 2022, 14:11, ändrad totalt 2 gånger
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av LHF96 fre 01 apr 2022, 09:37

Puckad skrev:Första kvarten avstädad.

Kan vi svepa Öret?

Tror inte vi komme svepa dem. Får tyvärr lite obehagliga vibbar från tidigare kvartar när vi haft en förstakedja som dominerat första matchen för att sedan bli totalt nedstängd efterföljande matcher. Nu tror jag inte det kommer gå att stänga ner vår förstakedja så effektivt men vi ska nog inte förvänta sig att de gör 4 poäng var i den kedjan match efter match och då behöver övriga steppa upp. Vi får se hur matchen i Örebro ser ut, efter den tror jag vi kommer vi nog kunna bilda oss en uppfattning över hur lång den här serien kan tänkas bli.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3518
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av LulefanGBG fre 01 apr 2022, 09:40

Vore skönt ja, men nu skall vi verkligen inte ta ut något i förskott. Örebro är i sina bästa stunder ett mycket kompetent lag. I offensiv zon är de riktigt bra så lyckas de spela sig ur vår press och förlägga mer spel i vår zon är de betydligt tuffare att tampas med.

Sedan körde vi väl över AIK i första kvarten också för några år sedan bara för att bli helt tagna på sängen av AIK's taktiska förändring och förlorade i fyra raka om jag inte minns fel? (Har försökt förtränga).

Hoppas att man som förening har lärt sig av det misstaget och är fortsatt ödmjuka. Vi har förvisso vunnit två i Behrn arena i år men vi brukar ha jävligt svårt där. Tuff bortamatch med grymt tryck på läktarna som också sätter press på domarna i hemmalagets favör. Det är något helt annat att spela slutspel på bortaplan jämfört med att spela seriematch borta.

Sedan igår så anser jag att vi gynnades av den allmänt låga domsrnivån. Den var ju förhållandevis jämlik i bedömningarna men ovanligt mesig för att vara slutspel. Det gynnade oss då Örebro åtminstone försökte spela mer fysiskt och stängs ner vår fart. Samtidigt är vi ruggigt bra i special teams så mycket utvisningar åt båda håll gynnar oss just nu. Det kan såklart ändras men helt klart är vi i bra form i såväl PP som BP. Ändras domsrnivån i nästa matchen med ribban högre så tillåts Örebro spela 'sitt' spel lite mer och då är det upp till oss att spela oss ur det.

Självklart är vi favoriter efter hur första matchen såg ut men som sagt, ödmjukhet, tålamod och noggrannhet borde vara ledorden. Men jag tror och hoppas att de tår vad Stridh, Bulan, Gus och co trycker på.

Edit: sedan i en slutspelsserie möts man, (till skillnad från i serien), varannan dag så man lär sig sitt motstånd på ett helt annat sätt. Örebro kommer ha flera chanser pås ig att rätta till det som inte fungerade sist.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Jonken fre 01 apr 2022, 10:28

Solitt "P"!

Samma läge som före förra matchen: Det är hur bra vi själva hanterar grejerna inom våra egna ramar -som kommer att ge resultaten vi vill ha. Återigen: För spelarna att släcka ner allt runt omkring; och gå in och göra sin bästa match i sin egna 'glugg' i systemet. Jag tänker inte skriva: 'Samma jobb som senast' -då prestation är en färskvara. Istället säger jag: Hacka upp: 'Gå in med ännu 'vassare' ingångsvärden'! Detta kommer att behövas -eftersom det är resa och tidig match i ekvationen denna gång.

Det är SÅ LÄTT -att bena förvandlas till bly -om man ens för ett ögonblick tror att man är 'ballare' och bättre än vad man är. Att ens tro att man har någonting att hämta hem -om man inte pyntar in fullt pris; är ju 'the mother of all fuckups'.

ÖHK kommer att komma ut REJÄLT inför sin hemma publik. De MÅSTE visa dem; att de kan bättre. Typ att vi vann senast; pga av att de inte kom upp i nivå -och inte pga av att vi var flera klasser bättre senast. Undermedvetet kommer ÖHK komma ut med ett offensivt tänk -där de vill punktera oss tidigt inför deras fans.

Och detta passar ju oss alldeles utmärkt -OM vårat spel utan puck visar sig vara lika vasst som senast. I så fall kommer vi kunna stå emot när de kommer; utnyttja luckorna/missarna denna typ av mindset/spel ofta ger. Jag tror inte det kommer att bli grinigt -så länge matchen är målmässigt jämn. För Örebro VET att de inte har råd -att bjuda oss på PP. Då är de ganska 'rökta' direkt.

Ju längre matchen led senast; ju mer kroknade ÖHK eftersom. Här är det viktigt att vi fortsätter att driva upp tempot i matcherna. Vår mördande frenesi och aggressivitet utan puck; var rena 'Mozart' senast: Där vi inte gav ÖHK i princip någon ro när de hade trissan. Att ens tro; -att Nikupeteris mål var någon hjälplös indianare: Är ju bara löjligt. Enda orsaken att det blir så där -är ju när man har en REJÄL Rask som kommer och skall trycka till ÖHK-spelare i planket.

Just nu sitter Eriksson, Klockare och Nyman nöter video -så det sjunger om det. Samtidigt som de snurrar på tanke-kepsarna. För de vet -precis som vi vet; att det ÖHK hade att komma med mot oss igår: Inte räcker ens för dass pappret. Alltså måste det 'daddas om'; och anpassas mer mot oss. Detta samtidigt som man måste få ut mer frekvens ur samtliga spelare i ÖHK-laget. Det är här som det 'skär sig' lite: -ÖHK vill komma ut och bevisa sig inför sina läktare -mer anpassat för att hantera sättet vi gjorde det på senast....? -Hur går de ihop? Dom kommer säkert att lyckas piska upp lite mer ur bjuggarna på de sina till en början iaf. Men om vi till och med steppar upp frekvensen i vårt system; kommer Närke gänget att mattas av ganska fort. De behöver helt enkelt något att kunna gå på -för att orka distansen ut. Och jag kan inte tänka mig att någon i vårt läger kommer att vilja bjuda dom på detta.

Jag säger: Hantera och planera resan ner till Närke professionellt och rätt. Dubbelkolla en extra gång att ingen av killarna sitter kvar i bussen. Ser även att Bulan, Stridh och Kyrö:s ögon 'borrar in' lite (inte skrattar) -även när de säger någe kul inom laget -samt i media. Den enda som har tillstånd att vara 'sitt naturliga själv' är ju 'Greppa'. För han är ju liiiiiiiiiiite för rutinerad -för att använda/slösa sin 'ammunition' på fel sätt.

-2:an.
-Vill vi ha den lika hårt som 1:an?
-Har vi pyntat in det som krävs för att ta även det här?

Stålmannen
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Hankburger fre 01 apr 2022, 11:04

Puckad skrev:Första kvarten avstädad.

Kan vi svepa Öret?

Det kommer nog inte att hända. Tror serien slutar 4-1 eller 4-2 till Luleå.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av GustenA fre 01 apr 2022, 11:54

Örebro var riktigt risiga i match 1. Kan man inte sätta en passning ordentligt kan man inte spela sig ur press. Det slutade 5-1 men det var ordentligt i underkant.

Jag tror att Örebro vet vad dom ska göra rent taktiskt, och klarar dom av att sätta längre pass på bladet kommer det bli svårare för Luleå.

Sen borde dom vara ordentligt möra nu, 5e matchen på 7 dagar nu på Lördag och Enroth har stått allt utom 20min i senaste matchen.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Lehto fre 01 apr 2022, 12:07

Ja vi ska inte ta något förgivet, se på Björklöven som spöa Västerås med 6-1 i första matchen för att sedan få stryk i andra. De kan vända snabbt.

Lehto

Antal inlägg : 719
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Redbear fre 01 apr 2022, 12:36

LulefanGBG skrev:
Sedan körde vi väl över AIK i första kvarten också för några år sedan bara för att bli helt tagna på sängen av AIK's taktiska förändring och förlorade i fyra raka om jag inte minns fel? (Har försökt förtränga).

Stämmer och det är svårt att glömma, men vi hade också ett betydligt sämre lag på pappret då.
Gäller att inte ta något för givet...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av LulefanGBG fre 01 apr 2022, 13:22

Redbear skrev:
LulefanGBG skrev:
Sedan körde vi väl över AIK i första kvarten också för några år sedan bara för att bli helt tagna på sängen av AIK's taktiska förändring och förlorade i fyra raka om jag inte minns fel? (Har försökt förtränga).

Stämmer och det är svårt att glömma, men vi hade också ett betydligt sämre lag på pappret då.
Gäller att inte ta något för givet...
Sant, men även AIK hade väl på den tiden ett mindre skickligt lag än vad Örebro trots allt har idag. Dock hade de ett tungt och fysiskt lag med Daniel Bång och co i spetsen. En likhet är AIK då, som Örebro idag har en målvakt av yttersta SHL-klass.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av icemask fre 01 apr 2022, 13:50

Vi spelar vår hockey, vi är ett bättre lag, det är ju laget som följer sin plan och därför gör att Örebro ser energilösa och långsamma ut, Ö kan gå på max men Luleå är det bättre och skickligare laget, både som lag och taktiskt
Vi vinner på lördag
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Redbear, LulefanGBG, Puckad and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Hankburger fre 01 apr 2022, 13:54

LulefanGBG skrev:
Redbear skrev:
LulefanGBG skrev:
Sedan körde vi väl över AIK i första kvarten också för några år sedan bara för att bli helt tagna på sängen av AIK's taktiska förändring och förlorade i fyra raka om jag inte minns fel? (Har försökt förtränga).

Stämmer och det är svårt att glömma, men vi hade också ett betydligt sämre lag på pappret då.
Gäller att inte ta något för givet...
Sant, men även AIK hade väl på den tiden ett mindre skickligt lag än vad Örebro trots allt har idag. Dock hade de ett tungt och fysiskt lag med Daniel Bång och co i spetsen. En likhet är AIK då, som Örebro idag har en målvakt av yttersta SHL-klass.

Skulle nog säga att situationen mer liknar kvartsfinalen mellan Frölunda och Luleå när man hade Omark - Harju - Lavander i förstafemman. Man vann första matchen relativt komfortabelt efter att Frölunda helt misslyckats att neutralisera Luleås förstafemma. Precis som nu vann man första matchen med 5-1 efter 2 mål av Harju, tre assist av Omark och ett mål av Lavander. Matchen efter vann Frölunda med 4-2 och vann nästa tre matcher med 5-1, 5-1 och 1-0. 

Skillnaderna är dock att Luleå har ett betydligt bättre lag än vad man hade då medan Frölundas var snarlikt det Örebro har nu. Dessutom har man hemmafördel i och med att man slutade före Örebro vilket man inte hade då. 

Mot AIK hade man inte alls samma bredd som man har nu och även om det finns vissa likheter så som att AIK hade en het målvakt precis som Örebro hade inför kvartsfinalen så har ÖHK ett betydligt skickligare lag men är inte riktigt det där fysiskt starka och nedstängande lag som AIK var då.

Men båda exemplen ovan uppkom när båda lagen fått lika lång vila. Det har inte Örebro och det märktes framförallt när Luleå la i en extra växel igår att Örebro är lite slitna. Visst så kommer de få energi av ett kokande Behrn Arena med supportrarna i ryggen men är det nog för att kompensera att de haft åttondelen i benen i längden? Jag är tveksam. Första målet är viktigt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Dustin fre 01 apr 2022, 16:02

Elias Ekström avstängd, tack för den. Tycker den är svårbedömd, märkligt sätt att sparka någon på om det är medvetet men samtidigt ser han inte ut att tappa balansen. Jaja, ingen supertongivande spelare men samtidigt bra att Örebro får gå med mindre folk.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Redbear, Puckad and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Norlin fre 01 apr 2022, 16:12

Men för helvete. Låt oss njuta lite av segern idag. Nu börjar man ju redan bli nervös inför morgondagens drabbning och behöver därmed korka upp ikväll igen. Klagar frun så skyller jag på er!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Donten_, Redbear, Jonken, LulefanGBG, Puckad, Wolfhunter, Hankburger and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av LulefanGBG fre 01 apr 2022, 16:36

Norlin skrev:Men för helvete. Låt oss njuta lite av segern idag. Nu börjar man ju redan bli nervös inför morgondagens drabbning och behöver därmed korka upp ikväll igen. Klagar frun så skyller jag på er!
Förlåt! 🍺😁👍
Jag vet inte om du syftar på oss som lyfter fram tråkiga minnen och pekar ut potentiella risker, 🤪🤣, men antar det.

För min del handlar det snarare om att de som tar ut segern i förskott gör mig nervös så att inte JAG kan njuta av segern. 😁 🤪

Nåväl, har redan korkat upp ändå så kvittar la... Kom hem tidigt som fan från jobbet. Frugan är ute på AW och jag har städat hemmet redan så är hundra procent garderad för en kväll med lite hårdrock, pilsner och meningslös hockey. Tydligen några gäng som lirar kvartsfinal idag med sägs det....
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Redbear and Norlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Bamsefar fre 01 apr 2022, 16:39

Då är då och ny match i morgon , en match som börjar från noll men har vi samma närvaro som i torsdags så känner jag ingen oro, vi stängde Örebro närmast komfortabelt och gav dem knappt någonting. Abols mål var mer resultatet av slumpens skördar, mer än Nikupeteris.
Hugg o slå, Luleå
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Puckad fre 01 apr 2022, 17:44

GustenA skrev:Örebro var riktigt risiga i match 1. Kan man inte sätta en passning ordentligt kan man inte spela sig ur press. Det slutade 5-1 men det var ordentligt i underkant.  

Jag tror att Örebro vet vad dom ska göra rent taktiskt, och klarar dom av att sätta längre pass på bladet kommer det bli svårare för Luleå.

Sen borde dom vara ordentligt möra nu, 5e matchen på 7 dagar nu på Lördag och Enroth har stått allt utom 20min i senaste matchen.
Dom kunde inte slå bra pass för att vi inte gav dom tid att göra det.
Så nu vet vi att det fungerar.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Hankburger fre 01 apr 2022, 18:39

Norlin skrev:Men för helvete. Låt oss njuta lite av segern idag. Nu börjar man ju redan bli nervös inför morgondagens drabbning och behöver därmed korka upp ikväll igen. Klagar frun så skyller jag på er!

Skål! Skål! Skål! Skål!
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Jonken and Norlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av PM fre 01 apr 2022, 19:04

Är lite nojig angående Tyrres uttåg i slutet av andra perioden.
Hoppas verkligen inte han blev skadad och kom tillbaks på smärtstillande.

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Bamsefar fre 01 apr 2022, 19:26

PM skrev:Är lite nojig angående Tyrres uttåg i slutet av andra perioden.
Hoppas verkligen inte han blev skadad och kom tillbaks på smärtstillande.
Med 4-1 tror jag inte man hade chansat med en ev skada
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Dustin fre 01 apr 2022, 19:27

Bamsefar skrev:
PM skrev:Är lite nojig angående Tyrres uttåg i slutet av andra perioden.
Hoppas verkligen inte han blev skadad och kom tillbaks på smärtstillande.
Med 4-1 tror jag inte man hade chansat med en ev skada

Han säger dock själv att han har problem med en axel, kommer nog inte smälla så mkt från Tyrre i det här slutspelet.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Bamsefar fre 01 apr 2022, 19:33

Dustin skrev:
Bamsefar skrev:
PM skrev:Är lite nojig angående Tyrres uttåg i slutet av andra perioden.
Hoppas verkligen inte han blev skadad och kom tillbaks på smärtstillande.
Med 4-1 tror jag inte man hade chansat med en ev skada

Han säger dock själv att han har problem med en axel, kommer nog inte smälla så mkt från Tyrre i det här slutspelet.
Tonade ner det ganska ordentligt i NSD-intervjun, lät väl mest som en tillfällig skavank
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Dustin fre 01 apr 2022, 19:38

Bamsefar skrev:
Dustin skrev:
Bamsefar skrev:
PM skrev:Är lite nojig angående Tyrres uttåg i slutet av andra perioden.
Hoppas verkligen inte han blev skadad och kom tillbaks på smärtstillande.
Med 4-1 tror jag inte man hade chansat med en ev skada

Han säger dock själv att han har problem med en axel, kommer nog inte smälla så mkt från Tyrre i det här slutspelet.
Tonade ner det ganska ordentligt i NSD-intervjun, lät väl mest som en tillfällig skavank

Har ju varit borta pga axeln tidigare under säsongen så jag tror knappast det är en tillfällig skavank, förhoppningsvis störs han inte allt för mycket i spelet av det. Förutom kanske just det fysiska spelet.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Blinders fre 01 apr 2022, 19:48

Dustin skrev:
Bamsefar skrev:
Dustin skrev:
Bamsefar skrev:
PM skrev:Är lite nojig angående Tyrres uttåg i slutet av andra perioden.
Hoppas verkligen inte han blev skadad och kom tillbaks på smärtstillande.
Med 4-1 tror jag inte man hade chansat med en ev skada

Han säger dock själv att han har problem med en axel, kommer nog inte smälla så mkt från Tyrre i det här slutspelet.
Tonade ner det ganska ordentligt i NSD-intervjun, lät väl mest som en tillfällig skavank

Har ju varit borta pga axeln tidigare under säsongen så jag tror knappast det är en tillfällig skavank, förhoppningsvis störs han inte allt för mycket i spelet av det. Förutom kanske just det fysiska spelet.
Nä, var väl handleden tidigare på säsongen?

Blinders

Antal inlägg : 5170
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Dustin fre 01 apr 2022, 19:52

Blinders88 skrev:
Dustin skrev:
Bamsefar skrev:
Dustin skrev:
Bamsefar skrev:
PM skrev:Är lite nojig angående Tyrres uttåg i slutet av andra perioden.
Hoppas verkligen inte han blev skadad och kom tillbaks på smärtstillande.
Med 4-1 tror jag inte man hade chansat med en ev skada

Han säger dock själv att han har problem med en axel, kommer nog inte smälla så mkt från Tyrre i det här slutspelet.
Tonade ner det ganska ordentligt i NSD-intervjun, lät väl mest som en tillfällig skavank

Har ju varit borta pga axeln tidigare under säsongen så jag tror knappast det är en tillfällig skavank, förhoppningsvis störs han inte allt för mycket i spelet av det. Förutom kanske just det fysiska spelet.
Nä, var väl handleden tidigare på säsongen?


My bad, du har rätt. Då kanske det bara var tillfälligt. Omark-Tyrre-Pontus får INTE gå sönder. Är de hel kan vi gå hela vägen.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Witchfinder77 fre 01 apr 2022, 20:36

Oscar Kungsund kom till sin rätt igår. Han var inte snäll med gnällpojkarna från gnällbältet. Man måste älska hans förmåga att veta ganska exat hur mycket han kan knövla ihop motståndarna med zebrornas tillstånd. Och sen en oskyldig handske i nyllet på dem efter avblåsning.
Witchfinder77
Witchfinder77

Antal inlägg : 361
Join date : 19-09-18

Bamsefar, Jonken and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av chiII fre 01 apr 2022, 22:04

Ser framemot att äntligen få se en match live. Hoppas bara Lule kan hålla i intensiviteten i pressen mot deras backar - det var nyckeln till första matchen och sett över hela säsongen så har vi alltid gjort starka matcher när vi lyckats pressa över hela banan. Blir intressant att se vad Örebro har att komma med nu. Att få snabbare, mer spelskickliga backar är ju inget de löser på några dagar iaf

chiII

Antal inlägg : 1033
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Jonken lör 02 apr 2022, 10:11

Witchfinder77 skrev:Oscar Kungsund kom till sin rätt igår. Han var inte snäll med gnällpojkarna från gnällbältet. Man måste älska hans förmåga att veta ganska exat hur mycket han kan knövla ihop motståndarna med zebrornas tillstånd. Och sen en oskyldig handske i nyllet på dem efter avblåsning.
Oscar lirar på sin helt egna nivå. Och som han skämmer bort oss med sitt solida lir match efter match!

Oscar Engsund SKA in i successionsordningen i Sverige. KUNG är han ju redan. Endast rätt -att ge honom titeln och pappret på detta faktum oxo.

-Rätt skönt att sova skönt på nätterna; när man vet att Luleå Hockey har KUNG 32 -som styr upp så mycket av stabiliteten.
-Man var ju lite orolig att man skulle få problem med 'sponken' ett tag där; när han axlade målskyttens roll också. (När KUNGEN nätar = Då ju skall detta så klart firas!!!) Wink

Älska  32 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  809714025
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Jonken lör 02 apr 2022, 10:30

Jaha? Hur ser Era förberedelser för dagens match ut runt om i Sverige? Själv är man laddad; så det sprätter i benen inför uppgiften. På agendan för mig står att tvätta min och kärestans bilar. Lunchen planerad att hämtas på 'lokala' + ölen åkte in på kylning nyss. Blir gul hockeytröja Nr 4 idag. Mormors fina stickade LHF tur-sockarna är redo + SM-Guld flaggan från '96 tar givetvis sin hedersplats i TV soffan.

Dagens goda gärning för 'skägget'; funderar jag på att bjuda närmaste kärra i mackens tvätt kö på en biltvätt.

-Cha-la-laa-laa, -cha-la-laa-laa, -eee-eee-eee -you know the rest...
-FORZA!!!!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Bamsefar, Tony Moore, LulefanGBG, Puckad and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Kanellängd lör 02 apr 2022, 10:34

Jonken skrev:Jaha? Hur ser Era förberedelser för dagens match ut runt om i Sverige? Själv är man laddad; så det sprätter i benen inför uppgiften. På agendan för mig står att tvätta min och kärestans bilar. Lunchen planerad att hämtas på 'lokala' + ölen åkte in på kylning nyss. Blir gul hockeytröja Nr 4 idag. Mormors fina stickade LHF tur-sockarna är redo + SM-Guld flaggan från '96 tar givetvis sin hedersplats i TV soffan.

Dagens goda gärning; funderar jag på att bjuda närmaste kärra i kön på en biltvätt.

-Cha-la-laa-laa, -cha-la-laa-laa, -eee-eee-eee -you know the rest...
-FORZA!!!!!
Planen är att sprätta första nervositetdämpande ölen runt kl. 14. Har gjort bort mig och lovat att vara grillansvarig med start 16:30, så resten av matchen lär följas via paddan. Två av dagens gäster är Timråiter så det kommer vara spänt hela dagen.

Kör vi.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 848
Join date : 20-02-22

Bamsefar, LulefanGBG and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Bamsefar lör 02 apr 2022, 11:03

lite städ, fotöljhäng med tidigare match på tv,  plocka fram " Bulans " röda nr 18 ,  från säsongen 90-91 , får ligga på soffan, lite för varmt o ha på sig , sen ladda med hockeysnacks och snacka lite med brorsan , Örebrosupporter , det kan bli lite lätt animerat 🤪 , säga åt nära o kära att hålla sig ur vägen,  öppna en pilsner lagomt till förhandssnacket o sen svettas, hojta, sura, heja, ( grannarna vet när Luleå spelar) 😁, och förhoppningsvis öppna en liten segerkonjak vid 17:10-ish , en ren standardprocedur helt enkelt

Hugg o slå, Luleå
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Tony Moore, LulefanGBG, Norlin, Puckad, Wolfhunter and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av LulefanGBG lör 02 apr 2022, 11:15

Bamsefar skrev:lite städ, fotöljhäng med tidigare match på tv,  plocka fram " Bulans " röda nr 18 ,  från säsongen 90-91 , får ligga på soffan, lite för varmt o ha på sig , sen ladda med hockeysnacks och snacka lite med brorsan , Örebrosupporter , det kan bli lite lätt animerat 🤪 , säga åt nära o kära att hålla sig ur vägen,  öppna en pilsner lagomt till förhandssnacket o sen svettas, hojta, sura, heja, ( grannarna vet när Luleå spelar) 😁, och förhoppningsvis öppna en liten segerkonjak vid 17:10-ish , en ren standardprocedur helt enkelt

Hugg o slå, Luleå
Vackert!

Har inga fina matchtröjor att plocka fram men har hängt den svettdrypamde Luleå Hockey -T-shirten jag hade i förrgår på 'vädring'. Ingen fan vågar tvätta den nu! 😁👍

Själv har man klivit upp i ottan, cyklat till affären och handlat mat och lagat färdigt middagen. Så är man förberedd inför alla eventualiteter med fru och bonusdotter som kan få för sig att det helt plötsligt måste lagas middag mitt i matchen för någon skall iväg osv. Bara för dem att trycka på knappen...

Skall iväg till bolaget nu och ladda med lite fler pislner. Vinner vi är det en överhängande risk att det blir en god whisky eller konjak till kaffet på maten, som givetvis för egen del intas EFTER matchen.

Under matchen blir det bara lite god ölkorv och ost. Så man har något mer än vätska i magen vid händelse att man måste kräkas av nervositet. 🤪

Game on! 🍺
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Bamsefar and Norlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Puckad lör 02 apr 2022, 11:17

Tog ett moget beslut och insåg att Whisky som hockeydryck är mittemellansmart , så det blev att skaffa en BiB igår.
Dagen blir fylld med tråkigheter som städning och eventuellt mossabehandling på gräsmattan.
Har en bra känsla, jag tror att om vi kan vara extremt tydliga första perioden och sända rätt signaler så förstår de att de inte har något att hämta här.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Bamsefar and Norlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Norlin lör 02 apr 2022, 12:41

Nyss hemkommen från en promenad ner på stan med dottern. Frun drog iväg till syrran sin 13 mil norrut och är inte tillbaka förrän ~16.30 så blir bara kaffe fram tills dess sen får vi se hur det blir.
Är det jämnt öppnas en kall och en whisky hälls upp direkt. Leder vi stort kanske det bara blir en whiskykask av kaffet som är kvar.

@Bamsefar du har alltså en bror som är örebroare och du har fortfarande kontakt med karln? 🤨 Alltid tyckt att du var vettig och saklig men här tappade du allt.


Matchtröjan tvättas för övrigt inte på hela slutspelet oavsett ev. spill. Den är att likställa vid den heliga graal i dessa tider.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Bamsefar, Redbear and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Pajala lör 02 apr 2022, 12:56

Blir en kopp kaffe och kolla på ett avsnitt av "the man in the high castle" innan match, klarar vi av Örets anstormning första perioden kan det gå vägen, då kan vi äta oss in i matchen och även låta vårt PP skörda nya framgångar.

Denna match lär inte bli lika enkelt som förra men vi har ett bättre lag, det jag fortsätter oroa mig för ärvatt vi får dippar i spelet under matcherna, där kan vi tappa allt, hoppas Lassi spelar på topp.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Bamsefar lör 02 apr 2022, 14:13

Norlin skrev:Nyss hemkommen från en promenad ner på stan med dottern. Frun drog iväg till syrran sin 13 mil norrut och är inte tillbaka förrän ~16.30 så blir bara kaffe fram tills dess sen får vi se hur det blir.
Är det jämnt öppnas en kall och en whisky hälls upp direkt. Leder vi stort kanske det bara blir en whiskykask av kaffet som är kvar.

@Bamsefar du har alltså en bror som är örebroare och du har fortfarande kontakt med karln? 🤨 Alltid tyckt att du var vettig och saklig men här tappade du allt.


Matchtröjan tvättas för övrigt inte på hela slutspelet oavsett ev. spill. Den är att likställa vid den heliga graal i dessa tider.
Tyvärr väljer man inte sina släktingar 😁 men det är definitivt en tung orsak till att Luleå definitivt inte får förlora den här matchserien, Örebro får aldrig, under inga omständigheter,vinna LeMat. Släkträffarna skulle bli olidliga.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Tony Moore and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Norlin lör 02 apr 2022, 14:21

Bamsefar skrev:
Norlin skrev:Nyss hemkommen från en promenad ner på stan med dottern. Frun drog iväg till syrran sin 13 mil norrut och är inte tillbaka förrän ~16.30 så blir bara kaffe fram tills dess sen får vi se hur det blir.
Är det jämnt öppnas en kall och en whisky hälls upp direkt. Leder vi stort kanske det bara blir en whiskykask av kaffet som är kvar.

@Bamsefar du har alltså en bror som är örebroare och du har fortfarande kontakt med karln? 🤨 Alltid tyckt att du var vettig och saklig men här tappade du allt.


Matchtröjan tvättas för övrigt inte på hela slutspelet oavsett ev. spill. Den är att likställa vid den heliga graal i dessa tider.
Tyvärr väljer man inte sina släktingar 😁 men det är definitivt en tung orsak till att Luleå definitivt inte får förlora den här matchserien, Örebro får aldrig, under inga omständigheter,vinna LeMat. Släkträffarna skulle bli olidliga.

Man kan ju iofs vända på det och se det som att du är en väldans sympatiskt och snäll människa som ser efter din bror som uppenbart lider av ett svårt hockeyrelaterat handikapp 😁
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Bamsefar and Tony Moore like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Redbear lör 02 apr 2022, 14:29

Sovit länge idag, varit på långpromenad i det sköna vädret. Inhandlat "medicin" på bolaget och hockeysnacks på affären. Nu redo för match Very Happy
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Tony Moore, LulefanGBG and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Norlin lör 02 apr 2022, 14:33

Emil Sylvegård i studion i skjorta, kavaj och slips, nu har jag fan sett allt!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Kanellängd lör 02 apr 2022, 14:41

Norlin skrev:Emil Sylvegård i studion i skjorta, kavaj och slips, nu har jag fan sett allt!
Inte bara det - karln har tänder!
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 848
Join date : 20-02-22

Redbear and LulefanGBG like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av LulefanGBG lör 02 apr 2022, 14:57

Härligt reportage med Sanny som besöker Luleå och snackar passningsspel.

Linus förklarar att mycket sitter i att hela tiden ha blicken uppåt och se vad som händer på hela isen. Det köper jag men det kräver ju också en ENORM känsla och kontroll på pucken som få nog besitter.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Tony Moore lör 02 apr 2022, 15:03

Knappt kvarten kvar..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar and LulefanGBG like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Tony Moore lör 02 apr 2022, 15:04

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av LulefanGBG lör 02 apr 2022, 15:05

Ursäkta, det spelar ingen roll egentligen men räknas spelarnas poäng i 1/8 med i poängligan i slutspelet 😱 Sjukt orättvist i sådant fall. Abols hade 8 poäng med sig från de tre matcherna. Snacka om handikapp.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av LulefanGBG lör 02 apr 2022, 15:10

Hugg och slå!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Tony Moore lör 02 apr 2022, 15:12

Skål mina vänner Skål! ,gula tröjan på o NU KÖÖR VI
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

LulefanGBG and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Pajala lör 02 apr 2022, 15:16

PP Direkt, bra
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av LulefanGBG lör 02 apr 2022, 15:17

Såja sätt den i PP nu! Bra första byte
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Norlin lör 02 apr 2022, 15:17

Härligt, PP!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Pajala lör 02 apr 2022, 15:19

Luleås klack hörs!!!!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå  Empty Sv: 2022-04-02, SM-Kvartsfinal 2, Örebro - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet