2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda

+22
Xerzocx
LHF96
Lars158
Hedanders
GustenA
PM
Rikky
Hankburger
Bamsefar
MickkeJ
Dustin
Polyfemos
Urken
Norlin
LulefanGBG
Pajala
NallePhu
Dundernisse
Blinders
Jonken
Puckad
Admin
26 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dustin fre 18 mar 2022, 05:47

Tony Moore skrev:


Håller med Henrik Stridh, håller man nollan kan man inte få mer än godkänt.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda

Inlägg av Xerzocx fre 18 mar 2022, 07:18

Dundernisse skrev:
Jonken skrev:
Xerzocx skrev:

Jag tänker lite som så att nyligen pratade vi en massa i detta forum om hur många spelare som kommer loss från KHL. Det blir klubbarnas marknad och vi är många som hungrar efter Wallmark, Cehlarik, Malte, Sellgren, osv osv. Samtidigt ska vi förlänga med Muzik?!
Vår spelarbudget är begränsad och vi kan inte ha 70 spelare på kontrakt i truppen.
Är det inte dumt att redan nu "låsa" en plats, när vi har en hel marknad som öppnar sig?
Det var inte länge sedan som vi jämrade oss över att det inte kom nyförvärv i ett fönster, hur vi spikade truppen för tidigt och nu skall vi förlänga med en fjärdelina spelare?!
Dubbel moral?? (Inte menat eller pekat mot någon, utan generellt menat!!)
Förlänger vi med Muzik, då stänger vi dörren för en annan spelare!
Is i magen kanske är det bästa?! Eller?
Helt fel tråd; men svarar ändå...

En förlängning med Radek Muzik är inte alls ens ekonomiskt jämförbart -med att kontraktera KHL-spelare. Precis som du nämner: "Vår spelarbudget är begränsad". Det gäller för Luleå Hockey att få ut mest/bäst 'bang for the buck'. Och ett förlängningspapper med 'Muzze' -är i högsta grad en sund + god investering.
Även ett förlängningspapper med 'Poppe' -är värt mer än en KHL-spelare: ÄVEN om detta skulle kosta nästan samma penningar.
Preics. Muzik lär kosta under 40k/månad medan Wallmark/Cehlarik/Strömwall går för 250k+/månad. Inte spelare av samma dignitet. Ska vi ha råd med spets behöver vi ha billig bredd med uppsida/tydliga rollspelare. Det är här Mattsson, Berglund, Muzik, Nikupeteri, Brännström (hans nästa kontrakt lär vara dyrare) etc kommer in.

Beklagar att detta blev i fel tråd.
Jag håller helt med om resonemanget och jag är enig med den.
Min poäng är mer den att om vi kontrakterar spelare redan nu, så kommer platserna till slut vara fyllda. Då har vi en fylld och komplett trupp.
Hur många spelare har vi inte med kontrakt till nästa säsong? Hur många lediga platser har vi?
Oavsett om det är bredd eller spets, så har vi inte oändligt med platser eller budget.
Kritiken i detta forum har varit stort gällande att vi spikar truppen för tidigt och har mindre is i magen.
Samtidigt vill vi kontrakterar breddspelare redan nu.

Det jag vill belysa är denna generella dubbel moral som figurerar.
Vi kan inte ena stunden gnälla för att vi inte värvar under en silly för att truppen är full, för att vi i nästa sekund vill kontraktera breddspelare innan säsongen är slut. Vi kan inte gnälla på klubben för att vi inte värvar en spets-spelare med bra EP-siffror, när andra klubbar gör det och mer eller mindre kräva avgångar för att i nästa sekund när vi har bäst form av alla lag i ligan, 2 matcher innan slutspel, hylla oss och vi vill kontraktera breddspelare. Vi har redan få platser kvar och frågan är om vi skall fylla en av dessa få platser redan nu med Musik eller ha is i magen?!
Ska vi vara ärliga så har han i perioder bara varit extra forward. Han har varit bra i dom sista matcherna, men har han varit tillräckligt bra, totalt sett för att förlängas med redan nu? Absolut har han ett hjärta för klubben, han är ung, men vi måste lära oss att se alla aspekter, se företagsdelen i klubben och jag anser att vi bör ha is i magen och vänta ut dels marknaden, dels vilket lag som åker ur SHL och hur långt vi själva går, då detta direkt påverkar vårt slutresultat och indirekt nästa års spelarbudget.

Xerzocx

Antal inlägg : 234
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda

Inlägg av LHF96 fre 18 mar 2022, 07:46

Xerzocx skrev:
Dundernisse skrev:
Jonken skrev:
Xerzocx skrev:

Jag tänker lite som så att nyligen pratade vi en massa i detta forum om hur många spelare som kommer loss från KHL. Det blir klubbarnas marknad och vi är många som hungrar efter Wallmark, Cehlarik, Malte, Sellgren, osv osv. Samtidigt ska vi förlänga med Muzik?!
Vår spelarbudget är begränsad och vi kan inte ha 70 spelare på kontrakt i truppen.
Är det inte dumt att redan nu "låsa" en plats, när vi har en hel marknad som öppnar sig?
Det var inte länge sedan som vi jämrade oss över att det inte kom nyförvärv i ett fönster, hur vi spikade truppen för tidigt och nu skall vi förlänga med en fjärdelina spelare?!
Dubbel moral?? (Inte menat eller pekat mot någon, utan generellt menat!!)
Förlänger vi med Muzik, då stänger vi dörren för en annan spelare!
Is i magen kanske är det bästa?! Eller?
Helt fel tråd; men svarar ändå...

En förlängning med Radek Muzik är inte alls ens ekonomiskt jämförbart -med att kontraktera KHL-spelare. Precis som du nämner: "Vår spelarbudget är begränsad". Det gäller för Luleå Hockey att få ut mest/bäst 'bang for the buck'. Och ett förlängningspapper med 'Muzze' -är i högsta grad en sund + god investering.
Även ett förlängningspapper med 'Poppe' -är värt mer än en KHL-spelare: ÄVEN om detta skulle kosta nästan samma penningar.
Preics. Muzik lär kosta under 40k/månad medan Wallmark/Cehlarik/Strömwall går för 250k+/månad. Inte spelare av samma dignitet. Ska vi ha råd med spets behöver vi ha billig bredd med uppsida/tydliga rollspelare. Det är här Mattsson, Berglund, Muzik, Nikupeteri, Brännström (hans nästa kontrakt lär vara dyrare) etc kommer in.

Beklagar att detta blev i fel tråd.
Jag håller helt med om resonemanget och jag är enig med den.
Min poäng är mer den att om vi kontrakterar spelare redan nu, så kommer platserna till slut vara fyllda. Då har vi en fylld och komplett trupp.
Hur många spelare har vi inte med kontrakt till nästa säsong? Hur många lediga platser har vi?
Oavsett om det är bredd eller spets, så har vi inte oändligt med platser eller budget.
Kritiken i detta forum har varit stort gällande att vi spikar truppen för tidigt och har mindre is i magen.
Samtidigt vill vi kontrakterar breddspelare redan nu.

Det jag vill belysa är denna generella dubbel moral som figurerar.
Vi kan inte ena stunden gnälla för att vi inte värvar under en silly för att truppen är full, för att vi i nästa sekund vill kontraktera breddspelare innan säsongen är slut. Vi kan inte gnälla på klubben för att vi inte värvar en spets-spelare med bra EP-siffror, när andra klubbar gör det och mer eller mindre kräva avgångar för att i nästa sekund när vi har bäst form av alla lag i ligan, 2 matcher innan slutspel, hylla oss och vi vill kontraktera breddspelare. Vi har redan få platser kvar och frågan är om vi skall fylla en av dessa få platser redan nu med Musik eller ha is i magen?!
Ska vi vara ärliga så har han i perioder bara varit extra forward. Han har varit bra i dom sista matcherna, men har han varit tillräckligt bra, totalt sett för att förlängas med redan nu? Absolut har han ett hjärta för klubben, han är ung, men vi måste lära oss att se alla aspekter, se företagsdelen i klubben och jag anser att vi bör ha is i magen och vänta ut dels marknaden, dels vilket lag som åker ur SHL och hur långt vi själva går, då detta direkt påverkar vårt slutresultat och indirekt nästa års spelarbudget.

Tycker du har rätt om det handlat om en dyrare spelare, typ Fröberg. Nu råder det ju delade meningar kring honom men låt säga att han haftt utgående kontrakt samtidigt som det finns en chans att signa Cehlarik eller Wallmark, inför en sådan förlängning hade jag köpt ditt resonemang helt och hållet. Nu talar vi dock om en "egen" produkt, ung utvecklingsbar, har uttalat sin kärlek för klubben, utifrån sina förutsättningar spelat bra när han fått chansen, orädd i det fysiska spelet och sticker gärna ut hakan i heta situationer, låg lönekostnad och dessutom ett skyltfönster för att få hit tjeckiska spelare både på junior- och a-lagsnivå. Bidrar dessutom till kontinuitet i lagbygget. Jag tycker även att vi ibland har lite kort tålamod med spelare, hur mycket jag ogillar att hylla SAIK så är de ett föredöme vad gäller tålamod med sina egna spelare vilka ofta blommar ut ordendligt när de kan jobba långsiktigt i samma förening. Finns egentligen ingen större nedsida, i värsta fall kan man låna ut honom till en allsvensk klubb.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3518
Join date : 12-09-20

Bamsefar, LulefanGBG, Donowitz and Xerzocx like this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda

Inlägg av GustenA fre 18 mar 2022, 08:22

Dustin skrev:
Tony Moore skrev:


Håller med Henrik Stridh, håller man nollan kan man inte få mer än godkänt.

Jag sticker ut hakan och säger att det inte är så. Eller så är det höga krav för att bli godkänd Smile

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda

Inlägg av Jonken fre 18 mar 2022, 09:48

Nu blåser det onekligen taskiga vindar i Roger Rönnbergs segel. Många VF-anhängare som vill se Red Rog entledigad nu. Detta trots att han sitter hel-mysigt på ett långt papper med Frölunda.

Egentligen är det ju en bragd att RR lyckats hålla ihop skiten med sin 'sken-fasad' -så här länge nere i Göteborg. Men nu verkar inte pissa på sitt ursprung och sin hembyggd -eller standard flosklarna heller hjälpa längre hos fansen...

-What goes around -comes around.
-And this dude is long past 'due' for sure...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda

Inlägg av Norlin fre 18 mar 2022, 11:42

Jonken skrev:Nu blåser det onekligen taskiga vindar i Roger Rönnbergs segel. Många VF-anhängare som vill se Red Rog entledigad nu. Detta trots att han sitter hel-mysigt på ett långt papper med Frölunda.

Egentligen är det ju en bragd att RR lyckats hålla ihop skiten med sin 'sken-fasad' -så här länge nere i Göteborg. Men nu verkar inte pissa på sitt ursprung och sin hembyggd -eller standard flosklarna heller hjälpa längre hos fansen...

-What goes around -comes around.
-And this dude is long past 'due' for sure...

De har ju gått bra i alla år som RR varit där men börjat svajja en del på slutet. 2 SM-guld kan ingen ta ifrån honom.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2022-03-17, SHL-match 50, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet