2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå

+25
chiII
Donowitz
PM
Kanellängd
Mange
GustenA
Hankburger
Urken
farre
NallePhu
Dundernisse
Rikky
Puckad
Dustin
Norlin
Kagen
Donten_
Pajala
ski3r
Atlet
Lars158
Bamsefar
Blinders
Redbear
Admin
29 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå

Inlägg av Mr Bister tor 13 jan 2022, 21:50

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, vi har ingen kraft i offensiven p.g.a av vårat spelsystem.
Vi har gjort 2 mål på 2 matcher och hur många poäng ska man egentligen ta då, jag förstår inte vad det skulle göra för skillnad att "skeppa" Rask när det ser ut såhär

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå

Inlägg av Bamsefar tor 13 jan 2022, 22:13

Mr Bister skrev:Jag har sagt det förr och jag säger det igen, vi har ingen kraft i offensiven p.g.a av vårat spelsystem.
Vi har gjort 2 mål på 2 matcher och hur många poäng ska man egentligen ta då, jag förstår inte vad det skulle göra för skillnad att "skeppa" Rask när det ser ut såhär
Luleå snittar 2,9 mål per match , samma som färjestad och bättre än 9 lag i ligan , så vad är godkänt 🤔
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå

Inlägg av Blinders tor 13 jan 2022, 22:20

Bamsefar skrev:
Mr Bister skrev:Jag har sagt det förr och jag säger det igen, vi har ingen kraft i offensiven p.g.a av vårat spelsystem.
Vi har gjort 2 mål på 2 matcher och hur många poäng ska man egentligen ta då, jag förstår inte vad det skulle göra för skillnad att "skeppa" Rask när det ser ut såhär
Luleå snittar 2,9 mål per match , samma som färjestad och bättre än 9 lag i ligan , så vad är godkänt 🤔
Luleå snittar sjunde mest mål per 60 minuter spelade.

2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå - Sida 4 Mzil10

https://stats.swehockey.se/Teams/Statistics/GoalForAgainst/12318

Blinders

Antal inlägg : 5170
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 14 jan 2022, 05:56

Blinders88 skrev:
Bamsefar skrev:
Mr Bister skrev:Jag har sagt det förr och jag säger det igen, vi har ingen kraft i offensiven p.g.a av vårat spelsystem.
Vi har gjort 2 mål på 2 matcher och hur många poäng ska man egentligen ta då, jag förstår inte vad det skulle göra för skillnad att "skeppa" Rask när det ser ut såhär
Luleå snittar 2,9 mål per match , samma som färjestad och bättre än 9 lag i ligan , så vad är godkänt 🤔
Luleå snittar sjunde mest mål per 60 minuter spelade.

2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå - Sida 4 Mzil10

https://stats.swehockey.se/Teams/Statistics/GoalForAgainst/12318
Nåja det är bara en procentenhet upp till 5:e platsen och 8 procentenheter upp till 4:e platsen vet du hur många mål det handlar om per match?
Men visst sant är att LHF ligger bakom Skaik Rögle i natalet gjorda mål per säsong t.e.x och har gjort så i ganska många år men det brukar handla om 1-2 mål mindre per match (ofta typ 1,5 mål) under en säsong.
Och största orsaken till att vi ligger efter i antalet gjorda mål/match är ju att vi ska spela hem matcher istället för att ligga på när vi leder med 1-2 mål hade vi gått för 3:an 4:an istället i dessa matcher hade vi legat i topp.
Men vi backar hem och spelar safe istället.

Jag ser inte det som ett JÄTTEPROBLEM vi vinner trots allt jävligt många matcher och har ambition att vara ett topplag.
Problemet är ju att vi sätter för få chanser och det har ju vart så länge fan vi kan ju inte ens sätta den i öppet mål det har vi ju sett många ggr ibland är det rena parodin att se på när man har 4-5 chanser att sätta den i öppen bur och missar.

Det har ju inte alltid varit så utan topplags ambitionen kom efter Rönken/Bulan 2011 utan dessa hade vi harvat i nedre delen av tabellen tillsammans med LHC Bif å dom andra och det är TACK VARE spelsystemet vi är där vi är inget annat så att gnälla på det är bara patetiskt.

Vi som var med när det begav sig minns +10 år med placeringar i undre delen av tabellen precis ovanför slutspelsstrecket och sen ut i kvart höjdpunkterna då var att slå FBK Frö LHC HV71 samt såklart Dif.

Och det är väl ingen nyhet att vi har svårt att göra mål

Det har vi haft sedan mitten /slutet på 90 talet
Förr sköt vi ofta mest i ligan utan att få utdelning med ett spelsystem som var ganska framåtlutat så inte fan är det spel systemets fel utan det är gubbarna på isen som inte kan sätta sina chanser PUNKT!!
Vi skojar ofta om att så fort en målgörare tar på sig LHF tröjan får han gummihandleder och slutar göra mål och det har vi sett otaliga bevis på genom åren med några väldigt få undantag.
Renberg Hajjen Souvu Hostak plus några till

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå

Inlägg av Gäst fre 14 jan 2022, 07:55

Norlin skrev:
Bamsefar skrev:Byt plats på minime o Einar

Ja, har de fått ett byte ihop eller? Då blev det mål.

Ajajaj muzik! Det där ska vara avstängning!

Tyvärr hans eget fel, olyckligt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå

Inlägg av Blinders fre 14 jan 2022, 10:31

Omark, Andreasson och Brännström hade något byte tillsammans i slutet av matchen.
Tyckte det såg bra ut.
Borde testas igen.

Blinders

Antal inlägg : 5170
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå - Sida 4 Empty Sv: 2022-01-13, SHL-match 32, Brynäs - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet