Brynäs

+65
Sunderbyare
Kneten
JuniorX
JohanO
Hedanders
trallgöken
Jokerman ll
Sundance Kid
Björnpappa
keevvs
rasbiologen
Jonken
RSD555
Lasse Proppmätt
Jokerman
Blinders
GustenA
Lehto
kokostrollet
Norrlandstoken
LHF96
Hankburger
Dustin
Donowitz
Kapten Haddock
Sportchefen #2
icemask
Ferros
Pajala
Qirren
Bamsefar
Tigerman
Puckad
Mange
Ivanhoe
Kagen
KaptenBlodskelett
amarule
hokkzorz
Mr Bister
Old Brooklyn
Micke80
Norlin
BodenSwe
#96
Rönken
NallePhu
Chris Hendrix
FruktHamster
Tony Moore
Myrman
Zeb Macahan
Rayko
Huselius1
tibet
Slapshot
Snikne Ville
Beast.
Johan__
Redbear
Salle
LulefanGBG
CKa
Urken
MickkeJ
69 posters

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av LulefanGBG tis 26 feb 2013, 23:30

Med tanke på hur bra Fogström är så undrar jag om vi ens behöver Enterfeldt?

Ärligt talat vill jag inte se någon från Brynäs återvända till Luleå i nuläget. Skulle vi behöva en spelare till som tacklas så finns det bättre för de ändamålet än Enterfeldt, i.o.m. att han vägde för lätt i slutspelet då det begav sig ändå. Hans andra kvalitéer, vilka förvisso är flera, täcker Fogström upp för gott och väl.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av FruktHamster tis 26 feb 2013, 23:35

Jag gillar fogström skarpt och vet inte riktigt om jag tänkte så långt som att knuffa bort honom vid en värvning av Enterfeldt, om jag ska vara ärlig. Min tanke var nog mer att han rent generellt är den enda av ex-LHFarna som faktiskt passar in i vårt spelsystem och inte borde vara allt för dyr.

Nu tror jag iofs inte att han är aktuell öht, så frågan är mer av akademisk natur..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av LulefanGBG tis 26 feb 2013, 23:41

Förstår din tanke Hamstern och instämmer. Han är den enda jag f.ö. blev besviken över att han lämnade oss för Brynäs. I övriga fall vart man ju mer eller mindre glad. Åtminstone jag.

Självklart är han en bra spelare om det inte vore för att vi inte behövde den spelartypen just nu så absolut, varför inte? Han gjorde sitt jobb varje match hela säsongen och gjorde det bra dessutom.

Så generellt sett är jag helt klart med dig. Sedan är jag däremot generellt sett ofta lite emot det där med "återvändare". Inte alltid givetvis, jag menar jag skulle inte tacka nej till Omark t.ex. men jag är mer för att bygga helt nytt än att bygga om eller vad man skall säga. Kanske därför lite som jag är tveksam till flera av de aktuella spelarna.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Snikne Ville ons 27 feb 2013, 00:09

Jag tror Nordan skulle kunna överraska positivt. Att han skulle bli för dyr kan vi glömma så länge vi har min namne Snik Osten vid spakarna Smile Var ju prislappen på Nordan som gjorde att vi blev med Hirre ist.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Chris Hendrix lör 02 mar 2013, 19:07

Nu har Brynäs medgångsfans vaknat. Saxar från en facebook-kommentar.

"Hahaha Brynas till slutspel och plotsligt ligger man i topp i formtoppen de senaste matcherna. Detta ar ju for lysande! SAIK valjer forst och efter 9-1 mot BIF senast kommer de GARANTERAT att valja Brynas. Och GISSA om de kommer att angra det!!! Hahaha. Mot 14 guld nu!

OM inte, Gud forbjude, SAIK inser att de ar chanslosa mot Brynas i en matchserie. Risken stor att de valjer Modo da. Och da far BIF HV och det blir betydligt svarare, en mardromsmotstandare for BIF. Man kan dock hoppas att Lulea slar HV hemma i sista och darmed kommer 2:a. I detta fall ar BIF i praktiken klara for semifinal. Varken SAIK eller Lule rar pa BIF i kvarten.

Och detta med 6 backar borta sedan typ jul. Naturligtvis tog det lite tid att spela in smakillarna.

Brynas juniorlag regerar vidare"

Vad har killen käkat? Brynäs kommer att bli slaktade av Skellefteå.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av LulefanGBG sön 03 mar 2013, 02:42

Haha ja nu med lite luft under vingarna tycks det var andra tongångar i Gävle. Kanske är det rentav så ovana vid framångar senaste kvartalet att de redan tycks ha glömt hur upplyftande det är att rida på framgångens vindar varför man nu blir alldeles till sig av påminnelsen. 1 - 0 och tråkhockey tog dem till slutspel....måste kännas rätt lustigt i gladhockeyland. Rolling Eyes
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Chris Hendrix sön 03 mar 2013, 16:48

Ja, jag som bor i regionerna har fått lida av detta. Nu är de världsmästare, och "vi har inget att förlora".

Förutom mästartiteln och 4 raka matcher då.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Urken sön 03 mar 2013, 17:42

Chris Hendrix skrev:Ja, jag som bor i regionerna har fått lida av detta. Nu är de världsmästare, och "vi har inget att förlora".

Förutom mästartiteln och 4 raka matcher då.

Haha, så jävla sant! Stämmer precis. Får höra exakt samma sak av varenda person jag pratar med. Ja, herre min.. Hoppas verkligen de åker på 4 raka.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Salle sön 21 apr 2013, 17:34

Samtliga lag i Elitserien (ej nykomlingarna än så länge) förutom Brynäs har samma design på sina hemsidor.. i enlighet med hockeyligans hemsidas upplägg. Alla lag länkar längst upp på sidan till seriekonkurrenterna. Men inte Brynäs. Planerar dom för allsvenskan redan? Pga sitt rassliga nybygge. Eller vill man bara vara lite egna och ha en ful hemsida? Fine isåfall.. Men då ska väl inte alla andra stackars lag länka till dom? När dom inte länkar tillbaka. Varenda sidvisning generar i intäkter.. Vi och alla andra ska väl inte "stötta" Brynäs om dom inte gör detsamma tillbaks?

Någon som har en aning om varför Brynäs "slipper" ha samma hemsida som alla andra?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Rönken ons 01 maj 2013, 14:28

Salle skrev:Samtliga lag i Elitserien (ej nykomlingarna än så länge) förutom Brynäs har samma design på sina hemsidor.. i enlighet med hockeyligans hemsidas upplägg. Alla lag länkar längst upp på sidan till seriekonkurrenterna. Men inte Brynäs. Planerar dom för allsvenskan redan? Pga sitt rassliga nybygge. Eller vill man bara vara lite egna och ha en ful hemsida? Fine isåfall.. Men då ska väl inte alla andra stackars lag länka till dom? När dom inte länkar tillbaka. Varenda sidvisning generar i intäkter.. Vi och alla andra ska väl inte "stötta" Brynäs om dom inte gör detsamma tillbaks?

Någon som har en aning om varför Brynäs "slipper" ha samma hemsida som alla andra?

Intressant notering, Brynäs hemsida ser mer ut som något Asplöven skulle skaka fram.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av #96 tis 19 nov 2013, 14:03

Brynäs värvar Starkbaum, bra värvning.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av BodenSwe tis 19 nov 2013, 14:06

#96 skrev:Brynäs värvar Starkbaum, bra värvning.
Absolut.

Tycker inte det finns så många bra målvakter kvar på marknaden.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Norlin tis 19 nov 2013, 14:06

Vafan. Jag som tyckte Osten skulle vart framme och knipa honom som substitut till Rautio och sedan kicka Bella.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av #96 tis 19 nov 2013, 14:12

Tvivlar på att Osten värvar nån målis. men Hudacek är ju ledig
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Norlin tis 19 nov 2013, 14:17

#96 skrev:Tvivlar på att Osten värvar nån målis. men Hudacek är ju ledig
Tycker inte Hudacek är tillräckligt stabil. Inte som Rautio, JG, Starkbaum etc.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av #96 tis 19 nov 2013, 14:23

Norlin skrev:
#96 skrev:Tvivlar på att Osten värvar nån målis. men Hudacek är ju ledig
Tycker inte Hudacek är tillräckligt stabil. Inte som Rautio, JG, Starkbaum etc.
Men stabilare än Bella, men detta är väl fel tråd att diskutera i Razz 
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Rönken tis 19 nov 2013, 14:31

Kommer han vara med på torsdag? Har väl inte spelat något Starkbaum, som tur är Very Happy
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av BodenSwe tis 19 nov 2013, 14:35

Rönken skrev:Kommer han vara med på torsdag? Har väl inte spelat något Starkbaum, som tur är Very Happy
Därför spelar han väl och är en jävla demon i målet mot Luleå Shocked 

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Rönken tis 19 nov 2013, 14:36

BodenSwe skrev:
Rönken skrev:Kommer han vara med på torsdag? Har väl inte spelat något Starkbaum, som tur är Very Happy
Därför spelar han väl och är en jävla demon i målet mot Luleå Shocked 
Lite det jag är orolig för, men som tur är har han inte spelat i Björklöven så vitt jag vet. Förhoppningsvis får han först börja träna med Brynäs och debutera som tidigast framåt helgen santa
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Snikne Ville tor 10 apr 2014, 22:10

Inte bara Luleå som har det kämpigt med resultaträkningen, Brynäs hade budgeterat 4 miille i förlust men det blir yydligen någon miljon till.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av LulefanGBG fre 11 apr 2014, 15:21

Tappar riktigt många tongivande spelare den här säsongen precis som vi. Dessutom en av sina stomme-spelare just till oss.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Slapshot sön 18 maj 2014, 17:49

Niclas Andersen klar för Brynäs enligt Expressen. Riktigt bra förvärv i så fall

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Redbear mån 02 jun 2014, 13:29

Slapshot skrev:Niclas Andersen klar för Brynäs enligt Expressen. Riktigt bra förvärv i så fall

Nu är Andersen officiellt klar.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Rönken mån 02 jun 2014, 13:44

Redbear skrev:
Slapshot skrev:Niclas Andersen klar för Brynäs enligt Expressen. Riktigt bra förvärv i så fall

Nu är Andersen officiellt klar.

Känns som en bra värvning utan att ha stenkoll på honom. Men en spelare gör inte hela laget, fast är väl inget lag som ser direkt heta ut just nu. Mest en enda stor grå massa kan jag tycka, speciellt nu när Skellefteå blir plundrade på spelare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Rönken tis 03 jun 2014, 19:28

http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av FruktHamster tis 03 jun 2014, 20:08

Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Om det är helt nya pengar och inte bara en förlängning av ett tidigare avtal, så är det absolut något som brynässupportrarna bör skåla över. 5 mille per säsong är långt från kattpiss!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Rönken tis 03 jun 2014, 20:26

FruktHamster skrev:
Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Om det är helt nya pengar och inte bara en förlängning av ett tidigare avtal, så är det absolut något som brynässupportrarna bör skåla över. 5 mille per säsong är långt från kattpiss!

Fast bör väl tappa pengar från Läkerol visserligen? Fast hur mycket är namnrättigheterna värda egentligen?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av FruktHamster tis 03 jun 2014, 23:17

Rönken skrev:
FruktHamster skrev:
Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Om det är helt nya pengar och inte bara en förlängning av ett tidigare avtal, så är det absolut något som brynässupportrarna bör skåla över. 5 mille per säsong är långt från kattpiss!

Fast bör väl tappa pengar från Läkerol visserligen? Fast hur mycket är namnrättigheterna värda egentligen?

Ptjaa, de är väl värda vad någon är villig att betala för dem. I det här fallet är det nog inte namnet i sig som Gävle Kommun ville åt i första hand, så priset är nog lite överdrivet.
Tror exempelvis inte att Coop Norrbotten betalar i närheten av några 5 mille per säsong till LHF för arenanamnet, vilket också är fullt förståeligt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Micke80 ons 04 jun 2014, 07:10

Rönken skrev:
FruktHamster skrev:
Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Om det är helt nya pengar och inte bara en förlängning av ett tidigare avtal, så är det absolut något som brynässupportrarna bör skåla över. 5 mille per säsong är långt från kattpiss!

Fast bör väl tappa pengar från Läkerol visserligen? Fast hur mycket är namnrättigheterna värda egentligen?

Tyckte det stod i artikeln att namndelen av samarbetet värderades till 1 miljon. Jag tolkade i övrigt att det var ett nytt avtal då man pratade mycket om deras satsning på unicef och nått mer. Däremot är det ju inte alltid nya pengar om någon annan försvinner.
Men är det nu så att man tappar 1 miljon för arena namnet men får 1 miljon för att Gavlerinken återuppstår så är man ju på ruta 1. De övriga fyra miljonerna borde ju inte krocka med nått annat så jag tror nog att man kan räkna in ett tillskott på 4 miljoner.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av MickkeJ ons 04 jun 2014, 12:41

Micke80 skrev:
Rönken skrev:
FruktHamster skrev:
Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Om det är helt nya pengar och inte bara en förlängning av ett tidigare avtal, så är det absolut något som brynässupportrarna bör skåla över. 5 mille per säsong är långt från kattpiss!

Fast bör väl tappa pengar från Läkerol visserligen? Fast hur mycket är namnrättigheterna värda egentligen?

Tyckte det stod i artikeln att namndelen av samarbetet värderades till 1 miljon. Jag tolkade i övrigt att det var ett nytt avtal då man pratade mycket om deras satsning på unicef och nått mer. Däremot är det ju inte alltid nya pengar om någon annan försvinner.
Men är det nu så att man tappar 1 miljon för arena namnet men får 1 miljon för att Gavlerinken återuppstår så är man ju på ruta 1. De övriga fyra miljonerna borde ju inte krocka med nått annat så jag tror nog att man kan räkna in ett tillskott på 4 miljoner.
Jag tror att fem mille är ungefär vad det tidigare avtalet låg på. Verkar vara ungefär vad det kostar att ha sitt namn på en SHL-arena. (SkAIK får 4,8 mille per år från det kommunala bolaget Skellefteå Kraft. http://www.vk.se/975191/24-miljoner-till-skelleftea-aik-i-nytt-avtal?mobil).
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Norlin tor 05 jun 2014, 15:16

Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Urken tor 05 jun 2014, 19:37

Avis..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Slapshot tor 05 jun 2014, 20:45

Klockrent Brynäs

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Rönken tor 05 jun 2014, 21:15

MickkeJ skrev:
Micke80 skrev:
Rönken skrev:
FruktHamster skrev:
Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Om det är helt nya pengar och inte bara en förlängning av ett tidigare avtal, så är det absolut något som brynässupportrarna bör skåla över. 5 mille per säsong är långt från kattpiss!

Fast bör väl tappa pengar från Läkerol visserligen? Fast hur mycket är namnrättigheterna värda egentligen?

Tyckte det stod i artikeln att namndelen av samarbetet värderades till 1 miljon. Jag tolkade i övrigt att det var ett nytt avtal då man pratade mycket om deras satsning på unicef och nått mer. Däremot är det ju inte alltid nya pengar om någon annan försvinner.
Men är det nu så att man tappar 1 miljon för arena namnet men får 1 miljon för att Gavlerinken återuppstår så är man ju på ruta 1. De övriga fyra miljonerna borde ju inte krocka med nått annat så jag tror nog att man kan räkna in ett tillskott på 4 miljoner.
Jag tror att fem mille är ungefär vad det tidigare avtalet låg på. Verkar vara ungefär vad det kostar att ha sitt namn på en SHL-arena. (SkAIK får 4,8 mille per år från det kommunala bolaget Skellefteå Kraft. http://www.vk.se/975191/24-miljoner-till-skelleftea-aik-i-nytt-avtal?mobil).

Fast pengarna avser väl inte bara själv arenanamnet om jag tolkar artikeln korrekt? Bland annat står det "Energibolaget Skellefteå Kraft har länge varit en storsponsor till Skellefteå AIK där man bland annat har rättigheterna till arenanamnet fram till 2022, ett avtal värt totalt sju miljoner kronor över hela perioden." - svårt att säga hur lång period, men 7 miljoner fram till 2022 från något år nu i närtid eller bakåt i tiden är ju ner mot 1 miljoner om året. Är det inte vad Coop betalar till Luleå? 1-2 miljoner per år?

Funderar mest på vad marknadspriset är för arenanamn, att Gävle kommun och Skellefteå saltar kraftigt är ju som det är Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av FruktHamster fre 06 jun 2014, 00:20

http://gd.se/nyheter/gavle/1.7145056-brynas-spelar-med-reklamfria-stall

"Diskussioner förs på fler håll. Mathias Norrå har just läst om diskussioner i Luleå att ta tillbaka arenanamnet Delfinen i stället för nuvarande Coop Arena Norrbotten."

Wut? Har jag missat något, eller refererar han bara till supportrars önskemål?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Slapshot fre 06 jun 2014, 12:34

Jag läste nåt om det för ett tag sedan...var det inte i nån av länstidningarna?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Rönken tor 03 jul 2014, 18:08

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/avtalet-klart---namnet-kops-av-kommunen/ - tydligen köper kommunen upp arenanamnet utav Pölsan ändå. Ett år till och början med, frågan jag ställer mig är. Hur skiljer detta sig mot avtalet som precis revs upp egentligen? Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Micke80 tor 03 jul 2014, 19:08

Rönken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/avtalet-klart---namnet-kops-av-kommunen/ - tydligen köper kommunen upp arenanamnet utav Pölsan ändå. Ett år till och början med, frågan jag ställer mig är. Hur skiljer detta sig mot avtalet som precis revs upp egentligen? Razz

Det låter ju som att det är samma avtal. Kan ju vara så att man insåg att ett ingånget avtal är bindande så det bara var att stå sitt kast.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Old Brooklyn fre 04 jul 2014, 10:36

Gavlerinken är ju ett namn som direkt hänvisar till staden Gävle. Delfinen gör inte samma nytta för staden Luleå. Luleå kommun kommer nog därför inte att bidra till ett namnbyte.

Men satan så avis jag är! Tillbaka med det gamla klassiska namnet på arenan OCH reklamfria ställ. Helvete vad jag skulle vilja se samma sak för oss.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Mr Bister fre 04 jul 2014, 11:29

jag vill också att det ska byta namn till Delfinen, vilken nostalgitripp

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av hokkzorz fre 04 jul 2014, 17:00

Men att honken lämnar för Almtuna och AS. Nu kommer ju Petter Rönnqvist bli tvungen att byta till viasat så han kan sitta i studion och fortsätta säga att Honken är sveriges bästa målvakt.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Urken tis 05 aug 2014, 20:18

Sjukt mycket folk på Brynäs internmatch idag. Hela nedre halvan av arenan är knökfull. Folk fick hoppa upp i VIP-båsen för att få plats, hehe.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Rönken tis 05 aug 2014, 20:20

Urken, vänstrar du?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Urken tis 05 aug 2014, 21:04

Rönken skrev:Urken, vänstrar du?

För att citera Björn Rosenström; en gång är ingen gång, två är lika med noll.

Ibland måste man tillfredsställa sina grundläggande behov, hehe..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Redbear mån 19 jan 2015, 11:29

Jonsson får sparken och tar in Bulan Berglund som coach. Känns ju sådär... scratch
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Norlin mån 19 jan 2015, 12:02

Får en märklig känsla i magen av att Bulan ska styra Brynäs. Vemod.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av amarule mån 19 jan 2015, 12:08

Vemod, sorg, och liite ilska också. Varför tackade han nej till lhf i höstas? Trist att ha gamla "kultfigurer", (Bulan, Nilsson o Rönnberg) från oss som tränare=konkurrenter i andra lag. Nä det känns inte bra! Evil or Very Mad
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Snikne Ville mån 19 jan 2015, 13:14

Blir i vart fall rätt enkelt att förutse hur Brynäs skall spela.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 19 jan 2015, 13:38

amarule skrev:Vemod, sorg, och liite ilska också. Varför tackade han nej till lhf i höstas? Trist att ha gamla "kultfigurer", (Bulan, Nilsson o Rönnberg) från oss som tränare=konkurrenter i andra lag. Nä det känns inte bra! Evil or Very Mad
Det här känns mycket, mycket märkligt. Det känns lite som om farsan skulle knulla ens tjej.

Ja, varför tackade han nej i höstas? Jag fattade ingenting.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av hokkzorz mån 19 jan 2015, 13:53

Hur var det i höstas? det var väl inte tal om huvudtränarrollen i LHF eller hur? Det är där som skon klämmer, Bulan vill vara headcoach efter 4 år i skuggan av Rönken.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 2 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet