2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

+35
Mr Bister
delphi
Sportchefen #2
gruvtrollet
GustenA
Meyhem
Lajon
Norlin
Lulefan
Grimster
Witchfinder77
farre
Polyfemos
Sir Prozac
Donten_
Mange
Bamsefar
Hankburger
Dundernisse
Atlet
Rikky
tibet
Kanellängd
Tony Moore
Jojjan
Puckad
NallePhu
Jonken
Lasse Proppmätt
Pajala
LulefanGBG
Urken
Lars158
Blinders
Admin
39 posters

Sida 6 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Kanellängd lör 02 okt 2021, 20:50

Det jag är orolig över är att det här bara ska rulla på i någon självgod tro om att det ”vänder något tag”. Med den nivå vi håller nu kommer vi hinna gräva ned oss riktigt ordentligt, väldigt snabbt i sådana fall.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 857
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Jojjan lör 02 okt 2021, 20:54

NallePhu skrev:Något MÅSTE hända detta håller inte att bara rulla och tror det löser sig för som det är nu så ser jag inte ngn vinst i kommande matcher, Hur länge till har man tålamod innan man tar beslutet entlediga Bulan från tränarrollen och få in en ny röst i båset och få en en ny som kan få till spelet.....

Dock så kan ju inte en ny tränare göra något åt att våran sjukt loja spets (Omark/Fröberg)
Att man dock fortsätter matcha Omark före Komarek i PP är ju sjukt, samt att RASK spelar första PP?

Jojjan

Antal inlägg : 325
Join date : 19-03-09

farre and Atlet like this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Atlet lör 02 okt 2021, 20:55

Norlin skrev:
Atlet skrev:
Norlin skrev:
Atlet skrev:6150 på plats… my ass !! Det gapar ju tomt på flera sektioner!!
Till Frukthamster !! Gör nåt !! Lätta på lädret som den mångmiljardär du är och in med den bästa målskytten och den bästa lediga back som finns på världsmarknaden!!

Fruktis har gjort mer för klubben än någon annan privatperson. Riktigt lågvattenmärke att komma och ställa krav på honom oavsett hur det ser ut på isen.
Skitbra inlägg av mig. Frukthamster vet mycket väl att han inte är Jesus och untouchable. Han vill inte se LHF i AS utan han kommer ta några smulor av sina miljarder och styra upp detta var så säker. Kan nån jävla dalmas som kränger handskar så kan Frukthamster.
Kumbaya på dig.


Jesus? Untouchable? Lägg ner whiskyn och nyktra till.
Klart han kan och ingen blir väl gladare än jag om han bestämmer sig för att skjuta till lite extra men att sitta här och kräva att en privatperson ska öppna plånboken ännu mer än han redan gjort utan att han får en spänn tillbaka för det är fan inte snyggt.

Han kommer att lätta på lädret var så säker. Så gnäll inte. Detta är ett forum som varje skribent får uttrycka sin åsikt på så försök inte vara en åsiktspolis och komma med förolämpningar om whisky och skit.

Atlet

Antal inlägg : 149
Join date : 21-06-23

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av NallePhu lör 02 okt 2021, 20:55

Jojjan skrev:
NallePhu skrev:Något MÅSTE hända detta håller inte att bara rulla och tror det löser sig för som det är nu så ser jag inte ngn vinst i kommande matcher, Hur länge till har man tålamod innan man tar beslutet entlediga Bulan från tränarrollen och få in en ny röst i båset och få en en ny som kan få till spelet.....

Dock så kan ju inte en ny tränare göra något åt att våran sjukt loja spets (Omark/Fröberg)
Att man dock fortsätter matcha Omark före Komarek i PP är ju sjukt, samt att RASK spelar första PP?
En ny tränare kan komma in med ngt nytt som får spelarna tro på det dem gör för nu är det ingen tro på ngt, Omark behöver en blåslampa i arslet kan man säga till 100% sak samma Fröberg för båda besitter kunskaper som dem inte får ut alls....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Polyfemos lör 02 okt 2021, 20:57

farre skrev:
Blinders88 skrev:
farre skrev:Felbyggt och felcoachat.
Lutar mer mot felcoachat.

Felbyggt med tanke på att vi saknar renodlade målskyttar men har överflöd av centrar

Borde betyda en bättre defensiv det (när backarna är tillgängliga)
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av NallePhu lör 02 okt 2021, 20:57

Atlet skrev:
Norlin skrev:
Atlet skrev:
Norlin skrev:
Atlet skrev:6150 på plats… my ass !! Det gapar ju tomt på flera sektioner!!
Till Frukthamster !! Gör nåt !! Lätta på lädret som den mångmiljardär du är och in med den bästa målskytten och den bästa lediga back som finns på världsmarknaden!!

Fruktis har gjort mer för klubben än någon annan privatperson. Riktigt lågvattenmärke att komma och ställa krav på honom oavsett hur det ser ut på isen.
Skitbra inlägg av mig. Frukthamster vet mycket väl att han inte är Jesus och untouchable. Han vill inte se LHF i AS utan han kommer ta några smulor av sina miljarder och styra upp detta var så säker. Kan nån jävla dalmas som kränger handskar så kan Frukthamster.
Kumbaya på dig.


Jesus? Untouchable? Lägg ner whiskyn och nyktra till.
Klart han kan och ingen blir väl gladare än jag om han bestämmer sig för att skjuta till lite extra men att sitta här och kräva att en privatperson ska öppna plånboken ännu mer än han redan gjort utan att han får en spänn tillbaka för det är fan inte snyggt.

Han kommer att lätta på lädret var så säker. Så gnäll inte. Detta är ett forum som varje skribent får uttrycka sin åsikt på så försök inte vara en åsiktspolis och komma med förolämpningar om whisky och skit.
Han har redan sagt en gång han kommer inte gå in med enskilda medel för att värva spelare under säsong, Tror nog då är det olika andra sponsorer som kommer knuffa in externa medel som brukligt är!
Sedan så vet jag att dem vill inte utnyttja Hamstern bara för att han är en av sponsorerna till Laget!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Lajon lör 02 okt 2021, 21:01

Man har ju lurats av hypen av laget i alla medier… blev ju chockad av att alla tippade Luleå som topplag… så pass att man började tro på det själv… men nu är det nog dags att återgå till ordinarie och mer realistiska förväntningar.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Puckad lör 02 okt 2021, 21:10

Så nu är det Fruktis fel om vi får kvala.
... då är det många före på den listan...

Engsund, Själin, Sondell borta. Det är tre 'stay-home' backar som saknas i varsitt backpar.
Så inga backkonstellationer är där de ska.
Styrman gör sin roll bra, och är mer skottvillig än många av våra forwards.
Hoppas att någon av backarna är tillbaka til nästa match. Tack o lov har vi några dagar emellan.

Men just nu är det jobbigare än det varit någon seriestart.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Polyfemos likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Norlin lör 02 okt 2021, 21:11

Atlet skrev:
Norlin skrev:
Atlet skrev:
Norlin skrev:
Atlet skrev:6150 på plats… my ass !! Det gapar ju tomt på flera sektioner!!
Till Frukthamster !! Gör nåt !! Lätta på lädret som den mångmiljardär du är och in med den bästa målskytten och den bästa lediga back som finns på världsmarknaden!!

Fruktis har gjort mer för klubben än någon annan privatperson. Riktigt lågvattenmärke att komma och ställa krav på honom oavsett hur det ser ut på isen.
Skitbra inlägg av mig. Frukthamster vet mycket väl att han inte är Jesus och untouchable. Han vill inte se LHF i AS utan han kommer ta några smulor av sina miljarder och styra upp detta var så säker. Kan nån jävla dalmas som kränger handskar så kan Frukthamster.
Kumbaya på dig.


Jesus? Untouchable? Lägg ner whiskyn och nyktra till.
Klart han kan och ingen blir väl gladare än jag om han bestämmer sig för att skjuta till lite extra men att sitta här och kräva att en privatperson ska öppna plånboken ännu mer än han redan gjort utan att han får en spänn tillbaka för det är fan inte snyggt.

Han kommer att lätta på lädret var så säker. Så gnäll inte. Detta är ett forum som varje skribent får uttrycka sin åsikt på så försök inte vara en åsiktspolis och komma med förolämpningar om whisky och skit.

Man måste ju få kunna argumentera och kommentera utan att vara åsiktspolis. Du får skriva vad du vill för min del, men jag måste ju få svara på det också.

Nåja, lite ontopic igen så tror jag en riktigt snajper-forward är att föredra framför en toppback. Någon som kan måla på passningarna från omark. Halva laget verkar oförmögna att träffa annat än stolpe och magplatta.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Witchfinder77 lör 02 okt 2021, 21:13

Bulan tycker fortfarande bara att det är lite stolpe ut och tillfälligheter som avgör. Nöjd med både 1:a och 3:e perioden. Alla kämpade bra och Oskarshamn hade studsarna på sin sida.

https://www.luleahockey.se/article/ia9pakua5-30c4d/presskonferens-lulea-oskarshamn-2-10
Witchfinder77
Witchfinder77

Antal inlägg : 361
Join date : 19-09-18

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Mange lör 02 okt 2021, 21:14

Lajon skrev:Man har ju lurats av hypen av laget i alla medier… blev ju chockad av att alla tippade Luleå som topplag… så pass att man började tro på det själv… men nu är det nog dags att återgå till ordinarie och mer realistiska förväntningar.

Luleå Hockey jobbar bäst som underdogs aka lagmaskinen. Nästan så man saknar "tråkstämpeln" scratch
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Polyfemos lör 02 okt 2021, 21:15

Atlet skrev:
Norlin skrev:
Atlet skrev:
Norlin skrev:
Atlet skrev:6150 på plats… my ass !! Det gapar ju tomt på flera sektioner!!
Till Frukthamster !! Gör nåt !! Lätta på lädret som den mångmiljardär du är och in med den bästa målskytten och den bästa lediga back som finns på världsmarknaden!!

Fruktis har gjort mer för klubben än någon annan privatperson. Riktigt lågvattenmärke att komma och ställa krav på honom oavsett hur det ser ut på isen.
Skitbra inlägg av mig. Frukthamster vet mycket väl att han inte är Jesus och untouchable. Han vill inte se LHF i AS utan han kommer ta några smulor av sina miljarder och styra upp detta var så säker. Kan nån jävla dalmas som kränger handskar så kan Frukthamster.
Kumbaya på dig.


Jesus? Untouchable? Lägg ner whiskyn och nyktra till.
Klart han kan och ingen blir väl gladare än jag om han bestämmer sig för att skjuta till lite extra men att sitta här och kräva att en privatperson ska öppna plånboken ännu mer än han redan gjort utan att han får en spänn tillbaka för det är fan inte snyggt.

Han kommer att lätta på lädret var så säker. Så gnäll inte. Detta är ett forum som varje skribent får uttrycka sin åsikt på så försök inte vara en åsiktspolis och komma med förolämpningar om whisky och skit.

Inte gå i panik redan nu. Tänker mig att Fruktis möjliggjort truppen som LHF mönstrar idag. Kan svårligen se Skuggan rusa upp till Fruktis loge och tigga mer pengar i omgång 5. Nu är det upp till laget och ledarna att visa vad de är värda. Sedan kan väl kompletteringar ske för att spetsa till det lilla extra framåt februari, beroende på vad laget spelar för då. Ansvaret ligger på laget och inte Fruktis, annars är vi verkligen illa ute.
Edit: grammatik


Senast ändrad av Polyfemos den lör 02 okt 2021, 21:24, ändrad totalt 1 gång
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Mange lör 02 okt 2021, 21:18

Witchfinder77 skrev:Bulan tycker fortfarande bara att det är lite stolpe ut och tillfälligheter som avgör. Nöjd med både 1:a och 3:e perioden. Alla kämpade bra och Oskarshamn hade studsarna på sin sida.

https://www.luleahockey.se/article/ia9pakua5-30c4d/presskonferens-lulea-oskarshamn-2-10

Vill se bulan förbannad, inte en massa floskler...men han är redan mentalt nedbruten efter 5 matcher. Den där attityden utstrålar inte direkt "att vi kommer vända på det här".
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Polyfemos lör 02 okt 2021, 21:20

Witchfinder77 skrev:Bulan tycker fortfarande bara att det är lite stolpe ut och tillfälligheter som avgör. Nöjd med både 1:a och 3:e perioden. Alla kämpade bra och Oskarshamn hade studsarna på sin sida.

https://www.luleahockey.se/article/ia9pakua5-30c4d/presskonferens-lulea-oskarshamn-2-10

Det har onekligen sett trängre ut framför motståndarnas mål än eget mål i förlustmatcherna. Mot TIK och IKO dessutom trångt längs sargerna. (Introducera lite styrspel…)
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Polyfemos lör 02 okt 2021, 21:23

Mange skrev:
Witchfinder77 skrev:Bulan tycker fortfarande bara att det är lite stolpe ut och tillfälligheter som avgör. Nöjd med både 1:a och 3:e perioden. Alla kämpade bra och Oskarshamn hade studsarna på sin sida.

https://www.luleahockey.se/article/ia9pakua5-30c4d/presskonferens-lulea-oskarshamn-2-10

Vill se bulan förbannad, inte en massa floskler...men han är redan mentalt nedbruten efter 5 matcher. Den där attityden utstrålar inte direkt "att vi kommer vända på det här".

Tror inte ”hårtorkar” från Bulan är rätt medicin nu. Konstruktiv Hallam analys och småjusteringar i gameplan efterfrågas
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Norlin lör 02 okt 2021, 21:27

Polyfemos skrev:
Mange skrev:
Witchfinder77 skrev:Bulan tycker fortfarande bara att det är lite stolpe ut och tillfälligheter som avgör. Nöjd med både 1:a och 3:e perioden. Alla kämpade bra och Oskarshamn hade studsarna på sin sida.

https://www.luleahockey.se/article/ia9pakua5-30c4d/presskonferens-lulea-oskarshamn-2-10

Vill se bulan förbannad, inte en massa floskler...men han är redan mentalt nedbruten efter 5 matcher. Den där attityden utstrålar inte direkt "att vi kommer vända på det här".

Tror inte ”hårtorkar” från Bulan är rätt medicin nu. Konstruktiv Hallam analys och småjusteringar i gameplan efterfrågas

Jag vet inte.. Efter en så pass dålig start hade jag också gärna sett lite jävlar anamma från ledarstaben även utåt och inte bara i omklädningsrummet. Behöver ju inte vara en Lasu-Nilsson intervju men lite mer än standardsvaret med små marginaler, möter ett bra lag etc.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Atlet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Atlet lör 02 okt 2021, 21:29

Norlin skrev:
Atlet skrev:
Norlin skrev:
Atlet skrev:
Norlin skrev:
Atlet skrev:6150 på plats… my ass !! Det gapar ju tomt på flera sektioner!!
Till Frukthamster !! Gör nåt !! Lätta på lädret som den mångmiljardär du är och in med den bästa målskytten och den bästa lediga back som finns på världsmarknaden!!

Fruktis har gjort mer för klubben än någon annan privatperson. Riktigt lågvattenmärke att komma och ställa krav på honom oavsett hur det ser ut på isen.
Skitbra inlägg av mig. Frukthamster vet mycket väl att han inte är Jesus och untouchable. Han vill inte se LHF i AS utan han kommer ta några smulor av sina miljarder och styra upp detta var så säker. Kan nån jävla dalmas som kränger handskar så kan Frukthamster.
Kumbaya på dig.


Jesus? Untouchable? Lägg ner whiskyn och nyktra till.
Klart han kan och ingen blir väl gladare än jag om han bestämmer sig för att skjuta till lite extra men att sitta här och kräva att en privatperson ska öppna plånboken ännu mer än han redan gjort utan att han får en spänn tillbaka för det är fan inte snyggt.

Han kommer att lätta på lädret var så säker. Så gnäll inte. Detta är ett forum som varje skribent får uttrycka sin åsikt på så försök inte vara en åsiktspolis och komma med förolämpningar om whisky och skit.

Man måste ju få kunna argumentera och kommentera utan att vara åsiktspolis. Du får skriva vad du vill för min del, men jag måste ju få svara på det också.

Nåja, lite ontopic igen så tror jag en riktigt snajper-forward är att föredra framför en toppback. Någon som kan måla på passningarna från omark. Halva laget verkar oförmögna att träffa annat än stolpe och magplatta.
Såja,vare sig du eller jag ska bråka för vi vill klubbens bästa som de lagkamrater vi är på läktaren och till Puckad vill jag säga att jag iaf har aldrig sagt att det är Fruktis fel att vi ligger där vi ligger…MEN… han ser eländet som vi andra gör och han vill INTE se LHF i AS utan var så säker att han kommer av egen maskin tillhandahålla pengar som täcker en ny Bartecko och Niinimaa..var så säker. Han vill bara ha det bästa för klubben som vi alla vill.

Atlet

Antal inlägg : 149
Join date : 21-06-23

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av farre lör 02 okt 2021, 21:35

Witchfinder77 skrev:Bulan tycker fortfarande bara att det är lite stolpe ut och tillfälligheter som avgör. Nöjd med både 1:a och 3:e perioden. Alla kämpade bra och Oskarshamn hade studsarna på sin sida.

https://www.luleahockey.se/article/ia9pakua5-30c4d/presskonferens-lulea-oskarshamn-2-10

Nu är måttet rågat!
Vi vann knappt mot ett uruselt LHC utan att dominera på något sätt
Mot Frölunda var det jämnt men inte mer än så
Mot Örebro var vi utspelade tills det stod 0-2 på tavlan. Därefter tog vi naturligt över taktpinnen då Örebro backade hem och bevakade sin ledning.
Mot Timrå vart vi återigen utskåpade.
Idag så var vi bra första 15 sen tog Oskarshamn över. De var klart bättre än oss från det att de kvitterade tills det stod 1-3 på tavlan. Sen är det naturligt att vi tar över när de försvarar sin ledning.

Så länge vår egen tränare förvränger fakta och lever i någon sorts förnekelse så kommer det fortsätta se ut som skit.
Istället för att förneka att vi varit utspelade större delen av säsongen så borde han analysera Timrås BP där de läste sönder oss totalt. Oskarshamns och för den delen Timrås PP där de leker in målen.
Analysera Örebros sätt att stänga matcher.
Analysera Växjös spel i 5-5.
Hitta nycklarna där och börja implementera det i vårat spel. För hittils har vi inte varit nära att föra en match i mina ögon. Det ser bara så ut när vi ligger under med två mål och det andra laget backar hem. Annars har vi varit chanslösa.




farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Urken, Sir Prozac, Dundernisse and Atlet like this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Sir Prozac lör 02 okt 2021, 21:46

farre skrev:
Witchfinder77 skrev:Bulan tycker fortfarande bara att det är lite stolpe ut och tillfälligheter som avgör. Nöjd med både 1:a och 3:e perioden. Alla kämpade bra och Oskarshamn hade studsarna på sin sida.

https://www.luleahockey.se/article/ia9pakua5-30c4d/presskonferens-lulea-oskarshamn-2-10

Nu är måttet rågat!
Vi vann knappt mot ett uruselt LHC utan att dominera på något sätt
Mot Frölunda var det jämnt men inte mer än så
Mot Örebro var vi utspelade tills det stod 0-2 på tavlan. Därefter tog vi naturligt över taktpinnen då Örebro backade hem och bevakade sin ledning.
Mot Timrå vart vi återigen utskåpade.
Idag så var vi bra första 15 sen tog Oskarshamn över. De var klart bättre än oss från det att de kvitterade tills det stod 1-3 på tavlan. Sen är det naturligt att vi tar över när de försvarar sin ledning.

Så länge vår egen tränare förvränger fakta och lever i någon sorts förnekelse så kommer det fortsätta se ut som skit.
Istället för att förneka att vi varit utspelade större delen av säsongen så borde han analysera Timrås BP där de läste sönder oss totalt. Oskarshamns och för den delen Timrås PP där de leker in målen.
Analysera Örebros sätt att stänga matcher.
Analysera Växjös spel i 5-5.
Hitta nycklarna där och börja implementera det i vårat spel. För hittils har vi inte varit nära att föra en match i mina ögon. Det ser bara så ut när vi ligger under med två mål och det andra laget backar hem. Annars har vi varit chanslösa.





Hävdar nog snart att det är Fake News

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Bamsefar lör 02 okt 2021, 21:48

Nå, vad bulan säger på en presskonferens skiljer sig nog ganska mycket vad han säger internt, han ser nog vad som händer på isen och kanske föredrar att ta det internt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Sportchefen #2 lör 02 okt 2021, 21:53

Bulan är inte nedbruten. Han försöker hålla huvudet kallt och signalera lugn i stället för att sprida panik. Det är en av hans bättre egenskaper.
I ett kort perspektiv beror dagens förlust och den usla seriestarten på en kombination av enkla defensiva misstag, att grundspelet är helt borta med vinden och att flera av nyförvärven ser mjuka och energilösa ut, exempelvis Linus Fröberg och Jonathan Andersson. Får jag se Fröberg peta med klubban en gång till i en tight situation framför mål får jag frispel.

I ett längre perspektiv är laget uppbyggt på ett sätt som jag inte tror på för 25 öre. Vi värvar en massa spelare stöpta i samma form för att passa Bulanhockeyn. Det är åkstarka forwardar med god karaktär och tillit till systemet men som saknar skicklighet med puck. Det är centrar som tar defensivt ansvar men som är trubbiga framåt.
Följaktligen har vi ett lag utan naturliga målskyttar och egentligen bara Linus Omark som kan göra det lilla extra med pucken.
Det blir ett lag utan dynamik och nödvändig skicklighet, och i stort sett utan spelare som kan bryta mönster. Vårt PP kommer dessutom sannolikt suga vitlökssalami hela den här säsongen.

Jag gillar att Bulan signalerar lugn. Jag är ganska säker på att laget kan vända trenden, förutsatt att man tidigt blir krismedveten och inte gör som HV i fjol, och jag tror fortfarande att det är ett lag för topp 6.
Men man bygger inga mästarlag på det här sättet.

Det här är ingenting som jag kommit på i kväll. Om någon är intresserad kan ni gå till tråden för Luleå Hockeys lag 2021/2022 och läsa inlägg på sid 1 och 2, innan Nalle Puh och nån användare till kom in och körde och gjorde så att jag bara ledsnade och loggade ut i tre månader.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Atlet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Lajon lör 02 okt 2021, 21:57

Witchfinder77 skrev:Bulan tycker fortfarande bara att det är lite stolpe ut och tillfälligheter som avgör. Nöjd med både 1:a och 3:e perioden. Alla kämpade bra och Oskarshamn hade studsarna på sin sida.

https://www.luleahockey.se/article/ia9pakua5-30c4d/presskonferens-lulea-oskarshamn-2-10

Hmmm också det känns igen från januari då vi torskade i parti och minut …

Vi måste dock få tillbaka lite backar nu… så vi åtminstone inte släpper in 4-5 mål per match mot bottenlagen
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Polyfemos lör 02 okt 2021, 21:58

https://kuriren.nu/nyheter/artikel/r2mnnyvj
(Funkar det att klippa in länk så här?)

Tyrre analyserar självkritiskt
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Lars158 lör 02 okt 2021, 21:59

Ja dålig match men vi tappade ingen placering i tabellen ändå.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av farre lör 02 okt 2021, 22:02

Bamsefar skrev:Nå, vad bulan säger på en presskonferens skiljer sig nog ganska mycket vad han säger internt, han ser nog vad som händer på isen och kanske föredrar att ta det internt.

Fast det får ju honom att se okunnig ut.
Tror du Cam eller Hallam skulle förvränga fakta på det sättet? Blir ju rena parodin när han står och ljuger. Vem vill han lura? Tror att majoriteten av de människor som ser hans intervjuer är så pass insatta att de förmodligen sett matcherna och jag för egen del tar det faktiskt som ett hån mot oss i och med att han tror att vi är så okunniga. Det leder till att man börjar precis som nu ifrågasätta hans kompetens. Det är minst sagt ett kontraproduktivt beteende som inte hör hemma i en professionell miljö.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Atlet lör 02 okt 2021, 22:06

Pelle Johansson har sagt sitt och han har rätt.
” De kom från Skurholmen, Tuna, Hertsön och Sunderbyn. De kom från Kalix, Kiruna, Boden och Piteå. De kom för att se sitt älskade lag för första gången på ett och ett halvt år och de tog med sig sin bottenlösa längtan efter guld, glädje och gemenskap.

De fick ett bottenlag.

De är värda bättre.

Om ett träd faller i skogen och ingen är där för att höra det falla – ger då trädet något ljud ifrån sig? Varianter på den filosofiska frågeställningen har ställts sedan antikens dagar men den definierades först av den brittiske filosofen och biskopen George Berkeley 1710 i A Treatise Concerning the Principles of Human Knowledge från 1710.

Om det spelas en hockeymatch och ingen är där för att titta – har det då verkligen spelats en hockeymatch?

Om förra säsongen lärde oss någonting – ja, förutom då att hålla avstånd, tvätta händerna och att stanna hemma när man är sjuk – så är det följande: Hockey utan publik är en långsam, kall och känslolös resa mot ett gråkallt ingenting. Hockey utan publik är en grop i ett vacuum i ett svart hål – fast utan gropens charm, finess och glamour.

Nu är publiken äntligen tillbaka och med den känslorna. I Luleås fall är de rätt avgränsade – det handlar mest om frustration.

Med tre raka förluster innanför västen lovade faktiskt hemmalagets förstaperiod något, men det kan ju ha berott på Oskarshamns insats också. Som en stor hockeytänkare en gång sa: Det är svårt att möta bottenlag. Problemet med de här förlusterna ju inte Luleås spel i stort, inte den offensiva produktionen. Djävulen finns, som alltid, i detaljerna. En motståndare som inte får sin klubba upphakad här, en som helt utan motstånd får glida in och skymma Lassinantti där, små misstag som ger motståndarna en väldigt lång hävstång att välta Luleå från hopp till förtvivlan.

Små misstag som motståndarna inte ger Luleå Hockey.

Det här är misstag som vi naturligtvis sett förr. Ofta något enstaka per match – eller många, men i enstaka matcher. Ett ögonblicks avslappning, bristande koncentration eller bekvämlighet är allt som krävs och de ögonblicken kommer att dyka upp – även i så tydliga system som Thomas ”Bulan” Berglunds. Det är inget att hetsa upp sig över.

Det som däremot är något att hetsa upp sig över är följande: Jag kan inte påminna mig när vi såg Luleå Hockey göra så många defensiva misstag i så många matcher under så lång tid senast.

Är det ett systemfel? Är det bristfälligt spelarmaterial? Är det otydlig kommunikation – eller bara vanlig jävla bekvämlighet? Oavsett är det dags för spelare och ledare att rätta till det nu. Att förlora fyra raka, att ligga sist, är inget att rycka på axlarna åt. Folk ser er ju nu för tiden. Ni får ju skämmas.

Det här laget har pratat om att vinna i år. Det börjar vara dags att göra något annat än snacka.”

Atlet

Antal inlägg : 149
Join date : 21-06-23

Urken, Redbear, Puckad and Atlet like this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Puckad lör 02 okt 2021, 22:09

farre skrev:
Bamsefar skrev:Nå, vad bulan säger på en presskonferens skiljer sig nog ganska mycket vad han säger internt, han ser nog vad som händer på isen och kanske föredrar att ta det internt.

Fast det får ju honom att se okunnig ut.
Tror du Cam eller Hallam skulle förvränga fakta på det sättet? Blir ju rena parodin när han står och ljuger. Vem vill han lura? Tror att majoriteten av de människor som ser hans intervjuer är så pass insatta att de förmodligen sett matcherna och jag för egen del tar det faktiskt som ett hån mot oss i och med att han tror att vi är så okunniga. Det leder till att man börjar precis som nu ifrågasätta hans kompetens. Det är minst sagt ett kontraproduktivt beteende som inte hör hemma i en professionell miljö.
Han kan inte såga individer i en PK. Och han vill inte lura någon, han vill bara inte säga något som han inte kan ta tillbaka. Som du säger, alla såg matchen. Det här är inte Lassis bästa insats. Men så blir det ibland.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av NallePhu lör 02 okt 2021, 22:21

Sportchefen #2 skrev:Bulan är inte nedbruten. Han försöker hålla huvudet kallt och signalera lugn i stället för att sprida panik. Det är en av hans bättre egenskaper.
I ett kort perspektiv beror dagens förlust och den usla seriestarten på en kombination av enkla defensiva misstag, att grundspelet är helt borta med vinden och att flera av nyförvärven ser mjuka och energilösa ut, exempelvis Linus Fröberg och Jonathan Andersson. Får jag se Fröberg peta med klubban en gång till i en tight situation framför mål får jag frispel.

I ett längre perspektiv är laget uppbyggt på ett sätt som jag inte tror på för 25 öre. Vi värvar en massa spelare stöpta i samma form för att passa Bulanhockeyn. Det är åkstarka forwardar med god karaktär och tillit till systemet men som saknar skicklighet med puck. Det är centrar som tar defensivt ansvar men som är trubbiga framåt.
Följaktligen har vi ett lag utan naturliga målskyttar och egentligen bara Linus Omark som kan göra det lilla extra med pucken.
Det blir ett lag utan dynamik och nödvändig skicklighet, och i stort sett utan spelare som kan bryta mönster. Vårt PP kommer dessutom sannolikt suga vitlökssalami hela den här säsongen.

Jag gillar att Bulan signalerar lugn. Jag är ganska säker på att laget kan vända trenden, förutsatt att man tidigt blir krismedveten och inte gör som HV i fjol, och jag tror fortfarande att det är ett lag för topp 6.
Men man bygger inga mästarlag på det här sättet.

Det här är ingenting som jag kommit på i kväll. Om någon är intresserad kan ni gå till tråden för Luleå Hockeys lag 2021/2022 och läsa inlägg på sid 1 och 2, innan Nalle Puh och nån användare till kom in och körde och gjorde så att jag bara ledsnade och loggade ut i tre månader.
Logga ut ett varv till för detta gnäll kommer finnas kvar så slipper du se det...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Blinders sön 03 okt 2021, 00:56

Jag blir galen på matchningen av laget. Bulan snackade om att vi saknade bredden förra säsongen och därav matchade toppspelarna för mycket.
Nu i år har vi ett bredare lag och ändå har han matchat laget hårdare i år.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Lulefan sön 03 okt 2021, 07:07

Blinders88 skrev:Jag blir galen på matchningen av laget. Bulan snackade om att vi saknade bredden förra säsongen och därav matchade toppspelarna för mycket.
Nu i år har vi ett bredare lag och ändå har han matchat laget hårdare i år.

Har varit långt mellan matcherna(flesta iallafall) och spelat mycket i underläge, av naturliga skäl matchas det hårdare då. Inget konstigt med att EG matchades hårt igår pga backskador heller.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Puckad sön 03 okt 2021, 08:00

Blinders88 skrev:Jag blir galen på matchningen av laget. Bulan snackade om att vi saknade bredden förra säsongen och därav matchade toppspelarna för mycket.
Nu i år har vi ett bredare lag och ändå har han matchat laget hårdare i år.
Segrar skapar arbetsro. När segrar och stabilitet kommer, så kommer speltiderna att jämna ut sig.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av LulefanGBG sön 03 okt 2021, 09:02

Det kommer att bli en väldigt lång och mörk höst.
Det enda positiva är att det här sker nu. Hoppas att alla involverade ser det för vad det är. En kris.

Absolut ingenting stämmer i spelet. Risken är överhängande att vi står på 1 seger efter 10 omgångar.

Man måste försöka köra någon slags reset. Starta om säsongen. Hitta ett grundspel. Det är bortom redan nu. Andra lag har också problem men de plockar sina poäng lite här och där.

Efter 10 omgångar är risken stor att vi får sänka förväntningarna och målen och ställa in oss på att bara undvika kval och rädda kontraktet.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Sportchefen #2 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Sportchefen #2 sön 03 okt 2021, 09:05

NallePhu skrev:
Sportchefen #2 skrev:Bulan är inte nedbruten. Han försöker hålla huvudet kallt och signalera lugn i stället för att sprida panik. Det är en av hans bättre egenskaper.
I ett kort perspektiv beror dagens förlust och den usla seriestarten på en kombination av enkla defensiva misstag, att grundspelet är helt borta med vinden och att flera av nyförvärven ser mjuka och energilösa ut, exempelvis Linus Fröberg och Jonathan Andersson. Får jag se Fröberg peta med klubban en gång till i en tight situation framför mål får jag frispel.

I ett längre perspektiv är laget uppbyggt på ett sätt som jag inte tror på för 25 öre. Vi värvar en massa spelare stöpta i samma form för att passa Bulanhockeyn. Det är åkstarka forwardar med god karaktär och tillit till systemet men som saknar skicklighet med puck. Det är centrar som tar defensivt ansvar men som är trubbiga framåt.
Följaktligen har vi ett lag utan naturliga målskyttar och egentligen bara Linus Omark som kan göra det lilla extra med pucken.
Det blir ett lag utan dynamik och nödvändig skicklighet, och i stort sett utan spelare som kan bryta mönster. Vårt PP kommer dessutom sannolikt suga vitlökssalami hela den här säsongen.

Jag gillar att Bulan signalerar lugn. Jag är ganska säker på att laget kan vända trenden, förutsatt att man tidigt blir krismedveten och inte gör som HV i fjol, och jag tror fortfarande att det är ett lag för topp 6.
Men man bygger inga mästarlag på det här sättet.

Det här är ingenting som jag kommit på i kväll. Om någon är intresserad kan ni gå till tråden för Luleå Hockeys lag 2021/2022 och läsa inlägg på sid 1 och 2, innan Nalle Puh och nån användare till kom in och körde och gjorde så att jag bara ledsnade och loggade ut i tre månader.
Logga ut ett varv till för detta gnäll kommer finnas kvar så slipper du se det...

Rimligt att vädra åsikter. Det har jag inget problem med. Men du gillar ju att mästra andra och då är det också rimligt att komma ihåg vad man tyckte för tre veckor sen, eller i alla fall i juni...
Du klev ju in i diskussionen på samma sida som snubben som hävdade att detta var Luleå Hockeys bästa lag någonsin. Det är väl fair, men att sedan efter fem matcher vilja sparka Bulan, då är det ju VM i kappvänderi.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Pajala sön 03 okt 2021, 09:10

jag har sagt det tidigare, något lag måste ju vara sämst, varför inte Luleå Hockey?

Vi har sett lag som Modo, Björklöven, Djurgården och senast HV trilla ur högsta ligan, kanske dags för oss nu?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Jojjan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Sportchefen #2 sön 03 okt 2021, 09:12

LulefanGBG skrev:Det kommer att bli en väldigt lång och mörk höst.
Det enda positiva är att det här sker nu. Hoppas att alla involverade ser det för vad det är. En kris.

Absolut ingenting stämmer i spelet. Risken är överhängande att vi står på 1 seger efter 10 omgångar.

Man måste försöka köra någon slags reset. Starta om säsongen. Hitta ett grundspel. Det är bortom redan nu. Andra lag har också problem men de plockar sina poäng lite här och där.

Efter 10 omgångar är risken stor att vi får sänka förväntningarna och målen och ställa in oss på att bara undvika kval och rädda kontraktet.

Poäng.
Det som gör mig orolig är att både Bulan och Skuggan är principfasta, för att inte säga ganska tjuriga och prestigebundna. Att tidigt skicka spelare som är felrekryterade eller inte levererar kommer inte hända i första taget. Minns Eddie Larsson.
I stället kommer man lita på att det vänder. Bulan har med rätta ett starkt förtroende i sitt ledarskap och i att systemet fungerar. Det kan vara rätt väg med is i magen men det kan också vara ödesdigert.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Atlet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av delphi sön 03 okt 2021, 09:23

Ska man dra några hemska paralleller till fjolårets säsong så började HV71 på liknande sätt. Däremot var det Covidkaos som gjorde att de aldrig fick ro att grotta i speldetaljer samt ingen publik. Men ljusglimtar måste komma snart.
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Mr Bister sön 03 okt 2021, 09:45

Jag tror också att vi är illa ute trots att det bara spelats 5 omgångar, dom lag som efter 10-12 rundor ligger i botten brukar förbli där .
Jag tror inte heller på att hatta med formationerna match efter macth utan att det är trygghet som gäller och att hitta igen spelet.
Vad som är märkligt är att SAIK trots att man tappar mängder av spelare och byter tränare aldrig hamnar i denna situation, det är något att tänka på.


Mr Bister

Antal inlägg : 1423
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Lulefan sön 03 okt 2021, 09:58

Man kanske inte ska dra för stora växlar av en dålig inledning.
Förra säsongen hade FBK 2 poäng efter 5 spelade matcher. De slutade sedan 8:a.
Visserligen hade HV71 bara 3 poäng och slutade sedan sist.

Säsongen 2018-2019 hade LHF 4 poäng efter 5 omgångar och slutade sedan 2:a i tabellen(samma poäng som FBK som vann serien på målskillnad). FBK hade för övrigt också bara 4 poäng efter 5 omgångar den säsongen.
Senaste åren verkar det faktiskt vara sällan lagen som inlett dåligt hamnar under kvalstrecket.

Men det ser skit ut ändå och behövs en förändring.



Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Kanellängd likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Puckad sön 03 okt 2021, 10:21

@Sportchefen #22{/#}" ... Eddie spelar 18 minuter per match i ett lag som (just nu) ligger före oss i tabellen.
Därmed inte sagt att jag saknar honom.

Förra året hade vi en streak där och Stridh sa i en intervju, ungefär:
"kanske lät vi det gå lite för länge innan vi tog tag i det."
- Jag hoppas att det är en lärdom och att tålamod inte alltid är rätt medicin.

Igår kändes rätt ok i andra tills de gjorde sitt 3.e mål. Fram tills dess tryckte vi på och förde matchen.
Litegrann som att vi inte tog det på allvar förrän vi låg under (och sånt kan ge mig hjärnblödning.)


Senast ändrad av Puckad den sön 03 okt 2021, 10:46, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Pajala sön 03 okt 2021, 10:31

Fast HV spelade som skit förra året och åkte ur så låg dom och snittade ca 1 poäng per match, vi ligger på 0,6 just nu.

fem matcher till och inget händer så ryker Bulan.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Jojjan sön 03 okt 2021, 10:39

Pajala skrev:Fast HV spelade som skit förra året och åkte ur så låg dom och snittade ca 1 poäng per match, vi ligger på 0,6 just nu.

fem matcher till och inget händer så ryker Bulan.

Denna säsongen det händer! Snart är vi ett topplag, i HA! 😅

Jojjan

Antal inlägg : 325
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Pajala sön 03 okt 2021, 10:49

Jojjan skrev:
Pajala skrev:Fast HV spelade som skit förra året och åkte ur så låg dom och snittade ca 1 poäng per match, vi ligger på 0,6 just nu.

fem matcher till och inget händer så ryker Bulan.

Denna säsongen det händer! Snart är vi ett topplag, i HA! 😅

Ett topplag som Modo lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Jojjan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Jojjan sön 03 okt 2021, 10:58

Pajala skrev:
Jojjan skrev:
Pajala skrev:Fast HV spelade som skit förra året och åkte ur så låg dom och snittade ca 1 poäng per match, vi ligger på 0,6 just nu.

fem matcher till och inget händer så ryker Bulan.

Denna säsongen det händer! Snart är vi ett topplag, i HA! 😅

Ett topplag som Modo lol!

Alternativt jävligt många derbyn i division 1 säsongen efter 🤣

Jojjan

Antal inlägg : 325
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Mr Bister sön 03 okt 2021, 11:03

När jag växte upp var Boden, Kiruna AIF och IFK Kiruna bättre än oss och vi var ungefär lika bra som Piteå, Elitserien var lika långt borta som månen

Mr Bister

Antal inlägg : 1423
Join date : 12-02-11

Puckad and Jojjan like this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Urken sön 03 okt 2021, 13:12

Men.. fasen. Kommande fyra matcher, så är tre av dem på bortaplan. Den som vi har hemma, är mot Växjö.

Det ser inte särskilt lovande ut.

Växjö hemma, torsk.
Brynäs borta, torsk.

Malmö och Djurgården på bortaplan.. kan gå hur som. Men med det spel vi uppvisat hittills, så är det torsk även här..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 03 okt 2021, 13:22

Enkla svaret till våran kollaps just nu är SJÄLVFÖRTROENDE inget annat.

Förväntningarna i truppen och hos FANSEN har blivit för stora det är tungt ok att bära för spelarna.

Och när inte laget får utdelning i spelet i form av mål så blir man passiva och tar dåliga beslut ute på isen det blir soloräder genom mittzon istället för att såga sig igenom och har man då en motståndare som stänger mittzon så blir man ett enkelt byte.

Och när det gäller att ta dåliga beslut på isen så är EG den det syns mest tydligt på han tappar puck hela tiden.


Sen har vi nya spelsystemet som inte sitter ännu hos spelarna framför allt så funkar inte BACKCHECKINGEN det som varit vårat adelsmärke tidigare är nu vår akilleshäl.
Vi får spelvändningar mot oss hela tiden.

Såg att nån skrev att vi varit utspelade mot samtliga lag det är allt annat än sant.
Frölunda matchen var hugget som stucket det var en jämn match som hade kunnat sluta hur som helst utspelade var vi absolut inte snarare var det en av dom bättre insatserna i Skandinavium vi brukar ju inte ta poäng där.

Örebro hade ett PP mot oss och var liiite bättre i första men den perren var jävligt jämn ändå
Sen la dom sig inte alls på försvar utan det var vi som tryckte på för reducering fick momentumet och några PP och dom hade inte mycket av spelet efter första perren och då ska dom ha spelat UT oss enligt denne
WOW sicken analys??

Timrå hade 5 minuter i tredje som dom var bättre än oss i allt annat snack är bullshit punkt!!Vi förde den matchen men Timrå var giftiga när dom kom in i våran zon men spelade ut oss absolut inte.
Men även dom spelade ut oss enligt den snubben??

Oskarshamn igår hade kanske 35% puckinnehav på hela matchen är det att spela UT oss?

Knappast men dom följde sin gameplan genom att stänga mittzonen och hålla rent i egna slottet hålla oss på utsidan sen slog dom till och vände på spelet när dom vann puck efter VÅRA misstag och fick ett skitmål och tuppkam och vi fick gamnacke inget annat men det är inte att spela UT oss
Spelar man ut ett lag äger det laget knappt pucken punkt!!


Jag är då inte ett dugg orolig för framtiden i nuläget det har bara gått 5 matcher det är ingenting ser det ut så här i omgång 25 och vi ligger sist då blir jag orolig.
Som kuriosa kan nämnas att flera guldlag har legat pyrt till i början av serien genom tiderna
Skaik Växjö Brynäs HV71 Frölunda är samtliga lag som gått kräftgång i serien och legat långt ner men vuxit ju längre serien gått framförallt på vårkanten och till sist fått lyfta Le-Mat

Men frågan är om vi inte måste gå tillbaka till vårt gamla system?
Det är väl inövat hos över hälften av spelarna det är långt ifrån lika roligt att spela för spelarna men nu behövs vinster och då får man lägga av med passningar in i slottet i egen zon utan chippa ut så fort vi blir attackerade och under press

För allvarligt när såg vi senast såna här horribla misstag i egen zon som friställer motståndare?

Det måste vart före Rönken?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Urken sön 03 okt 2021, 13:27

Klarar spelarnas nerver inte ens av förväntningarna såhär i inledningen av säsongen, så kommer de att skita ned sig i slutspelet. Så mja.

Och vi var INTE spelförande mot Timrå.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av NallePhu sön 03 okt 2021, 13:41

Har nog sagt det ett bra tag att för att vi ska lyckas vinna med laget så måste man ta bort Bulan hur än mycket han gjort dem hade en plan har han levererat efter den planen nej, Problemet är han envishet och inser inte spelarna kanske efterlyser ett annat ledarskap i båset just nu hjälper det inte stånga sig blodig och säga det löser sig el vi spelade bra men marginalerna är inte med oss!

Kolla in Brynäs hur Mikko Manner lyckats med truppen att få tron och våga göra det också då lyckas man och man ser att spelarna vägar mer oavsett vad, Men Skuggan - Bulan vågar ingen röra eller ifråga sätta varav den sista är helig och i detta läge oavsett 5 omgångar så är det nog dags kolla sig i spegeln och fundera är jag rätt man just nu och våga säga ställer min plats till förfogande om inget händer...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Atlet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Blinders sön 03 okt 2021, 15:01

NallePhu skrev:Har nog sagt det ett bra tag att för att vi ska lyckas vinna med laget så måste man ta bort Bulan hur än mycket han gjort dem hade en plan har han levererat efter den planen nej, Problemet är han envishet och inser inte spelarna kanske efterlyser ett annat ledarskap i båset just nu hjälper det inte stånga sig blodig och säga det löser sig el vi spelade bra men marginalerna är inte med oss!

Kolla in Brynäs hur Mikko Manner lyckats med truppen att få tron och våga göra det också då lyckas man och man ser att spelarna vägar mer oavsett vad, Men Skuggan - Bulan vågar ingen röra eller ifråga sätta varav den sista är helig och i detta läge oavsett 5 omgångar så är det nog dags kolla sig i spegeln och fundera är jag rätt man just nu och våga säga ställer min plats till förfogande om inget händer...
Bulans spelidé nådde sitt klimax 2019/2020, efter det har andra klubbar kalibrerat och gått om oss.
Jag själv tippade Luleå fyra i tabellen så jag är inte jätteförvånad över spelet hittills, men oroväckande är det.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av NallePhu sön 03 okt 2021, 15:17

Blinders88 skrev:
NallePhu skrev:Har nog sagt det ett bra tag att för att vi ska lyckas vinna med laget så måste man ta bort Bulan hur än mycket han gjort dem hade en plan har han levererat efter den planen nej, Problemet är han envishet och inser inte spelarna kanske efterlyser ett annat ledarskap i båset just nu hjälper det inte stånga sig blodig och säga det löser sig el vi spelade bra men marginalerna är inte med oss!

Kolla in Brynäs hur Mikko Manner lyckats med truppen att få tron och våga göra det också då lyckas man och man ser att spelarna vägar mer oavsett vad, Men Skuggan - Bulan vågar ingen röra eller ifråga sätta varav den sista är helig och i detta läge oavsett 5 omgångar så är det nog dags kolla sig i spegeln och fundera är jag rätt man just nu och våga säga ställer min plats till förfogande om inget händer...
Bulans spelidé nådde sitt klimax 2019/2020, efter det har andra klubbar kalibrerat och gått om oss.
Jag själv tippade Luleå fyra i tabellen så jag är inte jätteförvånad över spelet hittills, men oroväckande är det.
Håller med dig där!
Ja du skulle bara någon av GM vakna till liv lite och inse det du säger och agera finns en ledig tränare som är en lagbyggare och haft framgång i landslag / KHL + SM-Liiga Jukka Jalonen, Mikko Manner var ass under hans tid i landslaget och dem är samma att få laget framåt och lyckas med få dem att tro på det man gör på isen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn - Sida 6 Empty Sv: 2021-10-02, SHL-match 5, Luleå - Oskarshamn

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet