Vem får sitt genombrott denna säsong?

3 posters

Gå ner

Vem får sitt genombrott denna säsong? Empty Vem får sitt genombrott denna säsong?

Inlägg av Gäst tis 14 sep 2021, 10:02

Vem/vilka av våra absolut yngsta spelare (under 20år) får sitt genombrott på riktigt denna säsong, vad tror ni?

Finns ju en hel del yngre förmågor.

Astrid Lindeberg (16) (Etablerad i SDHL) +3 efter helgen vilket är bäst tsm med Josefin.
Tilde Sjödin (16)
Klara Kenttälä (17)

Lite äldre
Sofia Skriver (18)
Wilma Hjelm (19)
Wilma Sjölund (18)
* Viivi Vainikka (19) Etablerad landslagsspelare som kanske inte ska räknas in här?*
(Kan ha glömt någon)

Kommer Emmy (17) vakta kassen i någon match? (Tror ej det)

Personligen tror jag på Astrid Lindeberg kommer att spela super hela säsongen tsm Jenni, så jag väljer henne.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vem får sitt genombrott denna säsong? Empty Sv: Vem får sitt genombrott denna säsong?

Inlägg av Jokerman ll tis 14 sep 2021, 20:16

Vainikka gjorde det fantastiskt bra redan ifjol och är på en annan nivå jämfört med de andra unga spelarna.

Det lilla man sett av Lindeberg hittills lovar minst sagt gott, bra på rören och har rätt mycket erfarenhet och bra stick-handeling trots sin ringa ålder - ”det är bara åk!”, säger jag.

De övriga unga spelarna ser alla superspännande ut, av det lilla man sett har de alla redan ett bra hockey-IQ, de behöver ”bara” få komma in i det mer och inte vara så rädda för att misslyckas, gäller även för målis Frida Axell, 20 år, som också ska bli riktigt intressant att följa. Skriver - hon kommer bli jobbig att möta! Twisted Evil
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1291
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Vem får sitt genombrott denna säsong? Empty Sv: Vem får sitt genombrott denna säsong?

Inlägg av icemask ons 15 sep 2021, 09:15

Jag tror att LHF får det stora genombrottet som en klubb som släpper fram unga spelare
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Puckad and JohanssonKarl like this post

Till överst på sidan Gå ner

Vem får sitt genombrott denna säsong? Empty Sv: Vem får sitt genombrott denna säsong?

Inlägg av Puckad ons 15 sep 2021, 09:16

icemask skrev:Jag tror att LHF får det stora genombrottet som en klubb som släpper fram unga spelare
Bara att hoppas att speltiderna fördelas så att alla utvecklas.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vem får sitt genombrott denna säsong? Empty Sv: Vem får sitt genombrott denna säsong?

Inlägg av Gäst ons 15 sep 2021, 09:25

Puckad skrev:
icemask skrev:Jag tror att LHF får det stora genombrottet som en klubb som släpper fram unga spelare
Bara att hoppas att speltiderna fördelas så att alla utvecklas.

Det kommer dom allt att få och även när tilltänkta förstärkningar ansluter.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vem får sitt genombrott denna säsong? Empty Sv: Vem får sitt genombrott denna säsong?

Inlägg av Jokerman ll ons 15 sep 2021, 10:00

Pernilla Forsgren och Ronja Savolainen var topparna bland backarna i helgen. Forsgren har tidigare mest gjort sig känd som en defensivt stark back, hon har i ärlighetens namn inte matchats speciellt mycket i PP av varken Glader eller Forsberg, men nu visade Forsgren verkligen att hon är att räkna med när det gäller PP också. Forsgren var strålande i PP!

Kanske blir det Forsgren, som gör sin sjunde raka säsong i vårat gäng, som blir säsongens utropstecken?
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1291
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Vem får sitt genombrott denna säsong? Empty Sv: Vem får sitt genombrott denna säsong?

Inlägg av Gäst tor 03 feb 2022, 08:57

Kan konstatera att det blev inget genombrott direkt av någon (Inte än) men en som har utvecklas är hon som gör sin första säsong för oss, 16 åriga Astrid Lindeberg +11 bla. En som jag trodde mycket på inför säsongen var Wilma Sjölund men i ärlighetens namn så har det ej lossnat för henne.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vem får sitt genombrott denna säsong? Empty Sv: Vem får sitt genombrott denna säsong?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet