Linus Fröberg

+37
Rayko
Hedanders
farre
Kanellängd
Lehto
Tony Moore
Nr10
GustenA
Donowitz
Sportchefen #2
Norlin
Dundernisse
Lastbilar
pingu
Sir Prozac
Mange
Pontaking
Pajala
Jokerman ll
Jojjan
PM
KaptenBlodskelett
LulefanGBG
Hankburger
Jonken
LHF96
Atlet
Micke80
Blinders
Bamsefar
Wolfhunter
Kagen
Dustin
Redbear
Urken
Puckad
Salle
41 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Jojjan sön 05 dec 2021, 13:49

Med facit i hand hade jag gärna sett Ola kvar istället för Fröberg 🙈

Jojjan

Antal inlägg : 321
Join date : 19-03-09

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Urken sön 05 dec 2021, 13:52

Blinders88 skrev:4 av 6 mål har varit GWG.
4 GWG ger en delad förstaplats i hela SHL.

Gwg är bra slumpmässigt det också. Betyder absolut ingenting, mer än känslomässigt. Möjligen kan man försöka dra det till "vinnarkaraktär", där spelaren vågar kliva fram. Men ponera att man spelar en match som slutat 5-4, där Fröberg gör det femte målet - därmed GWG. Värderas detta mål högre än de fyra föregående? Konstigt resonemang.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Blinders sön 05 dec 2021, 14:55

Urken skrev:
Blinders88 skrev:4 av 6 mål har varit GWG.
4 GWG ger en delad förstaplats i hela SHL.

Gwg är bra slumpmässigt det också. Betyder absolut ingenting, mer än känslomässigt. Möjligen kan man försöka dra det till "vinnarkaraktär", där spelaren vågar kliva fram. Men ponera att man spelar en match som slutat 5-4, där Fröberg gör det femte målet - därmed GWG. Värderas detta mål högre än de fyra föregående? Konstigt resonemang.
Om inte det målet görs blir de oavgjort Wink

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Hankburger mån 06 dec 2021, 14:07

Urken skrev:
Blinders88 skrev:4 av 6 mål har varit GWG.
4 GWG ger en delad förstaplats i hela SHL.

Gwg är bra slumpmässigt det också. Betyder absolut ingenting, mer än känslomässigt. Möjligen kan man försöka dra det till "vinnarkaraktär", där spelaren vågar kliva fram. Men ponera att man spelar en match som slutat 5-4, där Fröberg gör det femte målet - därmed GWG. Värderas detta mål högre än de fyra föregående? Konstigt resonemang.

Så du menar alltså att GWG skall räknas precis som t.ex. mål i öppen bur bara för att det är mål? Det, om något, är ett konstigt resonemang. GWG menar bokstavligen att ens mål har blivit det som avgjort matchen. Detta är inte känslomässigt utan statistisk fakta och ditt försök att förvanska detta faktum är, om något, det konstigaste resonemanget i denna diskussion.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Kanellängd likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Norlin mån 06 dec 2021, 16:11

Hankburger skrev:
Urken skrev:
Blinders88 skrev:4 av 6 mål har varit GWG.
4 GWG ger en delad förstaplats i hela SHL.

Gwg är bra slumpmässigt det också. Betyder absolut ingenting, mer än känslomässigt. Möjligen kan man försöka dra det till "vinnarkaraktär", där spelaren vågar kliva fram. Men ponera att man spelar en match som slutat 5-4, där Fröberg gör det femte målet - därmed GWG. Värderas detta mål högre än de fyra föregående? Konstigt resonemang.

Så du menar alltså att GWG skall räknas precis som t.ex. mål i öppen bur bara för att det är mål? Det, om något, är ett konstigt resonemang. GWG menar bokstavligen att ens mål har blivit det som avgjort matchen. Detta är inte känslomässigt utan statistisk fakta och ditt försök att förvanska detta faktum är, om något, det konstigaste resonemanget i denna diskussion.

Är benägen att hålla med @Urken här och tycker inte att GWG betyder något speciellt (inte ens vinnarkaraktär, med undantag för GWG vid likaläge i sistaperioden kanske). Målen i sig ändrar ju såklart värde under matchens gång men inte målskyttens insats.
Leder Luleå med 3-0 så menar du att insatsen för mål #1, dvs GWG är bättre än insatsen för mål #2 och #3? Gör motståndaren 3-1 så är alltså insatsen för mål #1 sämre helt plötsligt än för mål #2 som nu är GWG?
Mål #2 har nu större betydelse för matchen men när spelaren gjorde målet betydde det ju betydligt mindre, därför tycker jag inte man kan dra några direkta slutsatser av GWG.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av LulefanGBG mån 06 dec 2021, 16:40

Jag tycker faktiskt tvärtom. Visst kan ett enstaka gwg eller två eller tom fler vara en ren slump, men det måste inte vara det. Det finns helt klart spelare som har den där förmågan att kliva fram i jämna matcher och avgöra oftare än andra. Tyvärr kommer jag inte på någon sådär solklar på rak arm, (vilket väl  egentligen motsäger hela min tes), men ett namn som dyker upp är Per -Åge Skröder.

Jag har ingen statistik att luta mig mot, men känslan är iallafall att han ofta klev fram och avgjorde matcher.

Ett lysande exempel taget ur en annan idrott är ju Ole Gunnar Solskjaer som hoppade in ungefär 1000 ggr känns det som och antingen kvitterade eller avgjorde för United. Ibland både ock.

Hur som helst är det ju svårt att hävda att det bara var tillfälligheter att han var så bra på inhopp och avgöranden.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Wolfhunter tis 08 feb 2022, 17:36

Trivs bra, har uinga tankar på att bryta kontraktet även om han kan, strävar efter att ta sig till NLA/KHL nån gång och utesluter inte en förlängning med Luleå. Inte nöjdd med sin egen insats och tror på både laget och sig själv resten av säsongen.
Kontentan av nyhet på NSD.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1151
Join date : 15-04-27

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Sportchefen #2 tis 08 feb 2022, 17:48

Wolfhunter skrev:Trivs bra, har uinga tankar på att bryta kontraktet även om han kan, strävar efter att ta sig till NLA/KHL nån gång och utesluter inte en förlängning med Luleå. Inte nöjdd med sin egen insats och tror på både laget och sig själv resten av säsongen.
Kontentan av nyhet på NSD.

Låter som att artikeln är lika trist som Fröberg själv. Värdigt, i alla fall.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av LulefanGBG ons 09 mar 2022, 13:31

Riktigt bra sista tiden. Accepterat sin roll och gör det med bravur. Till skillnad från många andra behåller jag gärna Fröberg nästa säsong.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Blinders ons 09 mar 2022, 13:45

LulefanGBG skrev:Riktigt bra sista tiden. Accepterat sin roll och gör det med bravur. Till skillnad från många andra behåller jag gärna Fröberg nästa säsong.
Svårt att få in Wallmark om vi ska ha kvar Fröberg.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Hankburger ons 09 mar 2022, 14:07

Blinders88 skrev:
LulefanGBG skrev:Riktigt bra sista tiden. Accepterat sin roll och gör det med bravur. Till skillnad från många andra behåller jag gärna Fröberg nästa säsong.
Svårt att få in Wallmark om vi ska ha kvar Fröberg.

Tycker jag inte. Kan lika bli så att Connolly ryker.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dundernisse ons 09 mar 2022, 14:14

Hankburger skrev:
Blinders88 skrev:
LulefanGBG skrev:Riktigt bra sista tiden. Accepterat sin roll och gör det med bravur. Till skillnad från många andra behåller jag gärna Fröberg nästa säsong.
Svårt att få in Wallmark om vi ska ha kvar Fröberg.

Tycker jag inte. Kan lika bli så att Connolly ryker.
Tror nog Fröberg kostar mer och jag håller Connolly mycket högre. Han har alltid accepterat sin roll och har varit i laget en längre tid vilket bör värdesättas. Låter som att vi bara har kaffepengar att spendera inför nästa säsong vilket är märkligt då man bör planera med mycket högre bemanning i arenan.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Puckad ons 09 mar 2022, 14:17

Connolly kan göra mål.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Donowitz ons 09 mar 2022, 14:34

LulefanGBG skrev:Riktigt bra sista tiden. Accepterat sin roll och gör det med bravur. Till skillnad från många andra behåller jag gärna Fröberg nästa säsong.

Jag håller med, tycker att han gjorde en riktigt bra match mot bl.a. Skellefteå. Smarta avvägningar med pucken under stark press och han vinner de flesta av sina närkamper. En smart och numera nästan underskattad center.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av LulefanGBG ons 09 mar 2022, 16:20

Blinders88 skrev:
LulefanGBG skrev:Riktigt bra sista tiden. Accepterat sin roll och gör det med bravur. Till skillnad från många andra behåller jag gärna Fröberg nästa säsong.
Svårt att få in Wallmark om vi ska ha kvar Fröberg.
Jo men vem säger ens att Wallmark spelar hos oss nästa säsong? Måste jag välja så klart jag tar Wallmsrk men nu är vi inte där. Behåller gärna Fröberg och adderar t.ex Cehlarik istället för Wallmark då jag anser att vår centersida är jävligt komplett som den är men att vi kanske behövt lite mer spets på kanterna, utöver Omark och Andreasson.

Fröberg gör jobbet, är smart i spelet med och utan puck och har du bit harmoni i sitt spel. Tycker han gör jävligt mycket bra där ute på isen just nu.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Pajala ons 09 mar 2022, 16:48

Tyvärr så måste vi byta ut Fröberg om vi ska spetsa till laget till nästa år, jag räknar givetvis bort rask och einar också.

Omark lämnar också och vi måste gå all-in på spets som kostar mycket pengar, då håller det inte med mellanmjölk.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Hankburger ons 09 mar 2022, 17:51

Pajala skrev:Tyvärr så måste vi byta ut Fröberg om vi ska spetsa till laget till nästa år, jag räknar givetvis bort rask och einar också.

Omark lämnar också och vi måste gå all-in på spets som kostar mycket pengar, då håller det inte med mellanmjölk.

Måste man? Fröberg är i dagsläget en tredjecenter i hierarkin. Och det jobbet gör han bra. Han är dyr visst men det är väl en av få nackdelar. Att han måste bytas ut håller jag dock inte med om. Spetsa laget kan man göra på andra områden så som på forwardsplatserna. Däremot räknar även jag bort Rask till nästa säsong. Einar? Oklart.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dundernisse ons 09 mar 2022, 17:52

Står klart att De la Rose lämnar FBK. Bör inte vara en omöjlighet för FBK att ta över Fröbergs kontrakt efter säsongen.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Hankburger ons 09 mar 2022, 17:54

Dundernisse skrev:Står klart att De la Rose lämnar FBK. Bör inte vara en omöjlighet för FBK att ta över Fröbergs kontrakt efter säsongen.

Om det skall ske så skall de stå för hela lönen alt. en stor del av den kan man ju tycka.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Hankburger ons 09 mar 2022, 18:37

FBK ryktas vara ute efter Händemark. Får se om de lyckas ro honom i hamn med tanke på att både Frölunda och Växjö är där och sniffar också.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Jokerman ll lör 12 mar 2022, 21:07

Fröberg har varit jävligt grym senaste matcherna med Rask och Einar/Nikupetteri. Han bär hela formationen och ser ut att trivas.

Så jävla klok i sina avvägningar men det visste man sen tidigare.

Lägg till att han steppat upp fysiskt och dessutom vinner närkamper som aldrig förr.

I fuckin like it.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Blinders likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Sportchefen #2 lör 12 mar 2022, 22:48

Att läsa den här tråden är som att lyssna på när Ryssland informerar om kriget i Ukraina.
Värvad som förstecenter.
Efter att ha fått tusen chanser äntligen reducerad av tränarna till rena Fabberollen.
Då hyllas han av fansen. Shocked
Linus Fröberg kan inte skapa en enda målchans på egen hand och bidrar inte med någonting kreativt. Jag tar för givet att Luleå bryter kontraktet direkt säsongen är över.
Det bästa tränarna gjort är att de fört ihop Fröberg och Rask i samma kedja så att de andra kedjorna får chansen att blomma.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Urken, Pajala, Blinders, keevvs, Kanellängd and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Urken lör 12 mar 2022, 22:56

Tack, sportchefen. Håller med. Fröberg platsar inte i laget, bort - eller sänk lönen, dramatiskt.

In med Einar i samma kedja, så kan de få göra vad de helst önskar, ingen bryr sig.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av GustenA sön 13 mar 2022, 00:23

Sportchefen #2 skrev:Att läsa den här tråden är som att lyssna på när Ryssland informerar om kriget i Ukraina.
Värvad som förstecenter.
Efter att ha fått tusen chanser äntligen reducerad av tränarna till rena Fabberollen.
Då hyllas han av fansen. Shocked
Linus Fröberg kan inte skapa en enda målchans på egen hand och bidrar inte med någonting kreativt. Jag tar för givet att Luleå bryter kontraktet direkt säsongen är över.
Det bästa tränarna gjort är att de fört ihop Fröberg och Rask i samma kedja så att de andra kedjorna får chansen att blomma.
Jag har ju då inte hyllat honom men man får hålla isär med vad sportcheferna tänkt (inte Fröbergs bord) och vad Fröberg presterar. Att han värvades som förstecenter ligger på sportcheferna och inte på Fröberg.
Att värva toppcentern i ett lag som inte var SHLmässigt och tro att han skulle bära förstakedjan i ett topplag i SHL ligger helt på sportchefernas bord tillsammans med all kritik om att han skulle vara överbetald. Sen är det upp till sportcheferna att rätta till inför nästa säsong om man kan.

Jag tycker att han är en stabil tredjecenter och kommer bli viktig i slutspelet men kanske inte för att göra poäng.
Med det sagt tycker jag att man får fortsätta laborera med 3e och 4e. Kanske spela Muzik Fröberg Nikupeteri och Rask Berglund Einar.

Och det är ju inte många i Luleå som kan skapa målchanser på egen hand, Omark och Brännström är väl dom man tänker på även om Connolly och Tyrre kanske är lite mer kreativa.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Micke80 sön 13 mar 2022, 05:10

GustenA skrev:
Sportchefen #2 skrev:Att läsa den här tråden är som att lyssna på när Ryssland informerar om kriget i Ukraina.
Värvad som förstecenter.
Efter att ha fått tusen chanser äntligen reducerad av tränarna till rena Fabberollen.
Då hyllas han av fansen. Shocked
Linus Fröberg kan inte skapa en enda målchans på egen hand och bidrar inte med någonting kreativt. Jag tar för givet att Luleå bryter kontraktet direkt säsongen är över.
Det bästa tränarna gjort är att de fört ihop Fröberg och Rask i samma kedja så att de andra kedjorna får chansen att blomma.
Jag har ju då inte hyllat honom men man får hålla isär med vad sportcheferna tänkt (inte Fröbergs bord) och vad Fröberg presterar. Att han värvades som förstecenter ligger på sportcheferna och inte på Fröberg.
Att värva toppcentern i ett lag som inte var SHLmässigt och tro att han skulle bära förstakedjan i ett topplag i SHL ligger helt på sportchefernas bord tillsammans med all kritik om att han skulle vara överbetald. Sen är det upp till sportcheferna att rätta till inför nästa säsong om man kan.

Jag tycker att han är en stabil tredjecenter och kommer bli viktig i slutspelet men kanske inte för att göra poäng.
Med det sagt tycker jag att man får fortsätta laborera med 3e och 4e. Kanske spela Muzik Fröberg Nikupeteri och Rask Berglund Einar.

Och det är ju inte många i Luleå som kan skapa målchanser på egen hand, Omark och Brännström är väl dom man tänker på även om Connolly och Tyrre kanske är lite mer kreativa.
Om och när Komarek kommer in där så finns det lite mer offensiv spets för Fröberg att leka med och då behöver nån inte förvänta sig att han ska skapa ensam. Däremot tycker jag vi har mängder med alternativ till fröberg/Komarek och så även i fjärde bredvid Berglund.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Jokerman ll mån 14 mar 2022, 12:06

Micke80 skrev:
GustenA skrev:
Sportchefen #2 skrev:Att läsa den här tråden är som att lyssna på när Ryssland informerar om kriget i Ukraina.
Värvad som förstecenter.
Efter att ha fått tusen chanser äntligen reducerad av tränarna till rena Fabberollen.
Då hyllas han av fansen. Shocked
Linus Fröberg kan inte skapa en enda målchans på egen hand och bidrar inte med någonting kreativt. Jag tar för givet att Luleå bryter kontraktet direkt säsongen är över.
Det bästa tränarna gjort är att de fört ihop Fröberg och Rask i samma kedja så att de andra kedjorna får chansen att blomma.
Jag har ju då inte hyllat honom men man får hålla isär med vad sportcheferna tänkt (inte Fröbergs bord) och vad Fröberg presterar. Att han värvades som förstecenter ligger på sportcheferna och inte på Fröberg.
Att värva toppcentern i ett lag som inte var SHLmässigt och tro att han skulle bära förstakedjan i ett topplag i SHL ligger helt på sportchefernas bord tillsammans med all kritik om att han skulle vara överbetald. Sen är det upp till sportcheferna att rätta till inför nästa säsong om man kan.

Jag tycker att han är en stabil tredjecenter och kommer bli viktig i slutspelet men kanske inte för att göra poäng.
Med det sagt tycker jag att man får fortsätta laborera med 3e och 4e. Kanske spela Muzik Fröberg Nikupeteri och Rask Berglund Einar.

Och det är ju inte många i Luleå som kan skapa målchanser på egen hand, Omark och Brännström är väl dom man tänker på även om Connolly och Tyrre kanske är lite mer kreativa.
Om och när Komarek kommer in där så finns det lite mer offensiv spets för Fröberg att leka med och då behöver nån inte förvänta sig att han ska skapa ensam. Däremot tycker jag vi har mängder med alternativ till fröberg/Komarek och så även i fjärde bredvid Berglund.
Förstecenter är Tyrre. Fröberg andrecenter. Berglund är tredjecenter som det ser ut nu. Dem kan man bygga på.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dundernisse mån 14 mar 2022, 12:24

Jokerman ll skrev:
Förstecenter är Tyrre. Fröberg andrecenter. Berglund är tredjecenter som det ser ut nu. Dem kan man bygga på.
Sen när sprang både Fröberg och Berglund om Connolly i hierarkin? Connolly centrar vår näst bästa formation i dagsläget. Om Berglund ska bli tredjecenter kommer vi få samma problem som mot SAIK i förra slutspelet där vi inte var speciellt kreativa. Berglund ska centra en formation vars målsättning är riskminimering och hårt jobb.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

farre, Puckad, Wolfhunter and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Nr10 tor 17 mar 2022, 23:15

Förstår varför det riktas kritik mot Fröberg, men jag tror han är viktigare för laget än vad man kan tro. Han betyder väldigt mycket för centerdjupet vilket skapar en "trygghet" och ger oss fler balanserade linor som kan skapa lite tryck offensivt. Berglund funkar t.ex. inte som 3C. Dock, Fröberg är en landslagsmeriterad center och lär kosta därefter så man kanske borde överväga huruvida man ska göra till nästa säsong. Men som sagt, han är väldigt viktig för detta års lagbygge enligt mig

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dundernisse tor 17 mar 2022, 23:36

Nr10 skrev:Förstår varför det riktas kritik mot Fröberg, men jag tror han är viktigare för laget än vad man kan tro. Han betyder väldigt mycket för centerdjupet vilket skapar en "trygghet" och ger oss fler balanserade linor som kan skapa lite tryck offensivt. Berglund funkar t.ex. inte som 3C. Dock, Fröberg är en landslagsmeriterad center och lär kosta därefter så man kanske borde överväga huruvida man ska göra till nästa säsong. Men som sagt, han är väldigt viktig för detta års lagbygge enligt mig

Han har inte direkt medel att producera i nuläget. Nikupeteri och Rask kommer inte ge nog med möjligheter i anfallet. Lite därför han har 1 pinne senaste 10 matcher. Samma som Rask. I ett slutspel är han vital för att vi ska bli en maskin.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Norlin fre 18 mar 2022, 11:42

Fröberg känns extremt anonym just nu både på gott och ont. Han gör inga direkta misstag men utmärker sig inte heller framåt. Men det gör iofs ingen i den kedjan.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Donowitz fre 18 mar 2022, 13:41

Lider lite med honom. Hoppas att Fröberg och Komarek (när han är tillbaka) kan hitta kemi inför/under slutspelet. Just nu känns Nikupeteri som den mest passande och bästa tredje länken.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Tony Moore fre 18 mar 2022, 19:00

Bra spelsinne och tempo som duger mot lagen typ 5 o nedåt, när tempot är uppdrivet hänger inte den gode Fröberg med. Hoppas han inte drar hög lön, det är han inte värd..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Blinders fre 18 mar 2022, 19:26

Tony Moore skrev:Bra spelsinne och tempo som duger mot lagen typ 5 o nedåt, när tempot är uppdrivet hänger inte den gode Fröberg med. Hoppas han inte drar hög lön, det är han inte värd..
Tyvärr drar han hög lön. I HV71 hade han över 200 tkr.
Svenska centrar med landslagsmeriter har extremt höga löner.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

pingu and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Hankburger fre 18 mar 2022, 19:45

Tony Moore skrev:Bra spelsinne och tempo som duger mot lagen typ 5 o nedåt, när tempot är uppdrivet hänger inte den gode Fröberg med. Hoppas han inte drar hög lön, det är han inte värd..

Topp 2 center i HV71 under två säsonger och med landslagsmeriter samt anslöt efter ett visst KHL-intresse. Han är nog en av de mest avlönade spelarna i laget. Sedan.. om han blir kvar.. så får man hoppas att det snarare handlar om acklimatisering under första säsongen och för att vara ärlig.. han vore inte den första som behöver en säsong för att komma in i Bulans spelsystem.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Tony Moore fre 18 mar 2022, 20:00

Tycker han ser loj ut, inget överdrivet glatt ansiktsuttryck eller kroppsspråk. Karlstadskille som nog längtar hem socialt..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Nr10 lör 19 mar 2022, 14:57

Familjen Fröberg verkar inte ha haft det lätt senaste tiden då Linus syster förlorade ett spädbarn. Riktigt känslosamt inslag med Tomas Fröberg på CMore.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Lehto sön 20 mar 2022, 21:56

Håller med, får vi tillbaka Komarek så skulle Fröberg å Komarek + en 3e kunna bli ett hot. Kanske låta muzik gå in med dom??

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Nr10 mån 21 mar 2022, 09:23

Lehto skrev:Håller med, får vi tillbaka Komarek så skulle Fröberg å Komarek + en 3e kunna bli ett hot. Kanske låta muzik gå in med dom??

Ingen dum idé men tycker nog ändå vi ska fortsätta med Muzik i 4e. Ingen anledning att splittra en fungerande 4e tycker jag. Vi får hoppas att Komarek kan få få kemi med Rask och Fröberg så har vi fyra kedjor som kan producera.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Kanellängd mån 21 mar 2022, 11:22

Drömmen hade ju varit en tredje med Komarek, Fröberg och en Einar i sitt vanliga slag, dvs den version som är god för 13+14 på en säsong. Då hade vi haft en väldigt spännande bredd.

Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 856
Join date : 20-02-22

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av LulefanGBG mån 21 mar 2022, 11:43

Tycker det sett spännande ut med Nikupetteri tillsammans med Fröberg senaste matcherna. De två ihop med Komarek är också ett alternativ värt att överväga.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Nr10 mån 21 mar 2022, 13:28

Bra på ett sätt att vi har så många alternativ. Man önskar ju mer än något annat att Einar ska kunna hitta tillbaka till den nivå som vi alla vet att han besitter, men det har nog satt sig för långt inne hos honom...

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av farre tis 22 mar 2022, 10:12

Nr10 skrev:Bra på ett sätt att vi har så många alternativ. Man önskar ju mer än något annat att Einar ska kunna hitta tillbaka till den nivå som vi alla vet att han besitter, men det har nog satt sig för långt inne hos honom...

Tycker snarare att vi inte har så många alternativ då både Rask och Einar är totalt under isen och tillför absolut ingenting av värde.
Nikupetteri-Fröberg-Komarek som jag skrivit tidigare är värda att få en chans. Både Komarek och Fröberg har ju fått dras med Einar och Rask stora delar av säsongen och jag är rätt säker på att det hämmat deras prestationer.
Dags att ge de en chans utan någon belastning i kedjan.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

LulefanGBG and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Donowitz ons 23 mar 2022, 10:52

Klart bäst på isen igår, Omarks passningar och straff under ordinarie tid till trots.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Rikky, kokostrollet and LulefanGBG like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Hedanders tis 05 apr 2022, 13:31

Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Wolfhunter and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dustin tis 19 apr 2022, 21:33

Suveränt bra sista perioden, särskilt sista 10.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dustin tor 21 apr 2022, 22:19

Grym insats idag igen och växer när det gäller. Att ha en tredjecenter av Fröbergs kaliber är en ynnest (oavsett vad han är värvad som). Det är precis nu man ska vara bäst och inte i November.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Kanellängd tor 21 apr 2022, 23:02

Håller med, härlig uppryckning av Fröberg. Känns dessutom rapp på grillorna helt plötsligt.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 856
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Rayko tor 21 apr 2022, 23:34

Fröberg är som en helt annan spelare nu. Kul att se och nu känns det possitivt att han spelar med oss nästa säsong också. Det tyckte man inte under serien direkt.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Wolfhunter tor 21 apr 2022, 23:53

Noterade hans enorma slit och offervilja det jag såg. Alltid nyttig och tänkte att han har fan dragit visnstlotten. För ett år sedan negativt kval och nu på tröskeln till en final Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1151
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Blinders tor 21 apr 2022, 23:54

Wolfhunter skrev:Noterade hans enorma slit och offervilja det jag såg. Alltid nyttig och tänkte att han har fan dragit visnstlotten. För ett år sedan negativt kval och nu på tröskeln till en final Very Happy
En av få i Luleå som har vunnit SM-guld. Shinnimin är väl den andra?
Mycket bra att han har stoppat upp här i slutspelet.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 2 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet