Pontus Andreasson

+55
Mange
CKa
Polyfemos
Hjalmar_Vuopio
trallgöken
Metheuz
Sigge75
Kanellängd
Tobbebias88
Lasse Proppmätt
Lehto
Hejsan
JuniorX
Björnkäften
LinusFröbergsMustasch
Myrman
Snikne Ville
Redbear
Donowitz
Jojjan
Tjågen
Serkan122
JohanO
Danneja
Nr10
Hedanders
Lulefan
Sportchefen #2
Urken
Meyhem
Hankburger
farre
Pajala
kokostrollet
ski3r
LHF96
Micke80
Kingen96
Donten_
Mr Bister
Tony Moore
Lars158
NeedforX
Pontaking
NallePhu
Dundernisse
Dustin
Blinders
Rikky
Jonken
Bamsefar
LulefanGBG
Wolfhunter
KaptenBlodskelett
Puckad
59 posters

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av farre tor 19 okt 2023, 23:36

Dundernisse skrev:
farre skrev:
Det kommer att lossna
Det har folk sagt om Einar i snart tre år. Väntar fortfarande.

Inte jag dock 😉
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Hejsan fre 20 okt 2023, 08:22

farre skrev:Poppe blir dyrare och dyrare för varje omgång.
Nu måste nåt hända snart annars är jag rädd för att nästa säsong blir den sista i vår tröja.

Vet att det är ett gammalt inlägg men kunde inte hålla mig.
Just nu sänker han sitt värde och nu har han ett långt dyrt kontrakt, har lite att bevisa och bänkad i tredjeperioden igår den 19/10-2023

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Hejsan fre 20 okt 2023, 08:38

Pontaking skrev:
Hejsan skrev:
Hankburger skrev:
Hejsan skrev:
Hankburger skrev:
Hejsan skrev:
Hankburger skrev:
Nej. Det är en subjektiv åsikt.. inte fakta.

Många anser att han är en topp tio spelare i SHL poängmässigt så har dom det som förväntning också, poängmässigt är han på sin höjd topp 25.
Då är det för höga förväntningar dom har.
Fakta.
Du vet uppenbart inte vad fakta innebär..

Kan du motbevisa det jag skrev om att Pontus är högst en topp 25 spelare i SHL gällande att göra poäng.
Som sagt det är din åsikt. En som jag inte håller med om.

Är ju ingen åsikt utan det är så, bara kolla statistiken som aldrig ljuger.

Du menar på fullaste allvar att bedömningen om det är en topp 25-spelare kan göras efter 8 omgångar? Mycket subjektiva åsikter och noll fakta i dina påståenden. Du har rätt att ha din åsikt men få det inte att framstå som någon fakta för det är motsatsen till det.

Nu har 11 omgångar spelats och Pontus blev bänkad i sista perioden av Bulan igår. Behöver nog inte tillägga nå mer.

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Blinders fre 20 okt 2023, 09:01

Hejsan skrev:
Pontaking skrev:
Hejsan skrev:
Hankburger skrev:
Hejsan skrev:
Hankburger skrev:
Hejsan skrev:

Många anser att han är en topp tio spelare i SHL poängmässigt så har dom det som förväntning också, poängmässigt är han på sin höjd topp 25.
Då är det för höga förväntningar dom har.
Fakta.
Du vet uppenbart inte vad fakta innebär..

Kan du motbevisa det jag skrev om att Pontus är högst en topp 25 spelare i SHL gällande att göra poäng.
Som sagt det är din åsikt. En som jag inte håller med om.

Är ju ingen åsikt utan det är så, bara kolla statistiken som aldrig ljuger.

Du menar på fullaste allvar att bedömningen om det är en topp 25-spelare kan göras efter 8 omgångar? Mycket subjektiva åsikter och noll fakta i dina påståenden. Du har rätt att ha din åsikt men få det inte att framstå som någon fakta för det är motsatsen till det.

Nu har 11 omgångar spelats och Pontus blev bänkad i sista perioden av Bulan igår. Behöver nog inte tillägga nå mer.
Och spelade i förlängningen 😀

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Kanellängd fre 20 okt 2023, 09:05

Igår hade Andreasson en ganska rutten match rakt igenom, så den är inte värd att överanalysera. Det var en dålig dag på jobbet, helt enkelt.

Men tidigare matcher tycker jag ändå att man har sett både intentioner och en spelförståelse som tyder på att han (fortfarande) har en väldigt hög nivå i sig. Han positionerar sig själv i fina lägen - även om det kan bli ännu bättre även på den fronten - och visar upp ett fint och intuitivt kombinationsspel med Omark när de väl får lite press.

Visst, ser man bara till statistiken är det inte mycket att hänga i julgranen - men sett till delar av hans spel tycker jag att det fortfarande är alldeles för tidigt att döma ut honom som passé. Går knappast att jämföra med Einar som är en oerhört endimensionell spelare i jämförelse.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 856
Join date : 20-02-22

Pontaking likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Sportchefen #2 fre 20 okt 2023, 10:50

Alltså, man fattar ju varför de nöter på.
Vi har värvat en enda målskytt. Allting är uppbyggt på att han ska förvalta Omarks genialiteter. Och dessutom ett långt, garanterat välbetalt kontrakt.
De måste helt enkelt få igång honom och det finns ju där, någonstans.
Men fakta är att Andreasson stunkit från första match.
Och när Bulan i intervjuer om Zdrahal talar om att "man måste förtjäna sin istid, annars blir det orättvist mot andra", så skjuter han ju sig själv i foten big time eftersom Luleås ledning konsekvent behandlat spelare olika över tid, och där är Pontus Andreasson ett tydligt exempel.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Pontaking fre 20 okt 2023, 11:10

Hejsan skrev:
Pontaking skrev:
Hejsan skrev:
Hankburger skrev:
Hejsan skrev:
Hankburger skrev:
Hejsan skrev:

Många anser att han är en topp tio spelare i SHL poängmässigt så har dom det som förväntning också, poängmässigt är han på sin höjd topp 25.
Då är det för höga förväntningar dom har.
Fakta.
Du vet uppenbart inte vad fakta innebär..

Kan du motbevisa det jag skrev om att Pontus är högst en topp 25 spelare i SHL gällande att göra poäng.
Som sagt det är din åsikt. En som jag inte håller med om.

Är ju ingen åsikt utan det är så, bara kolla statistiken som aldrig ljuger.

Du menar på fullaste allvar att bedömningen om det är en topp 25-spelare kan göras efter 8 omgångar? Mycket subjektiva åsikter och noll fakta i dina påståenden. Du har rätt att ha din åsikt men få det inte att framstå som någon fakta för det är motsatsen till det.

Nu har 11 omgångar spelats och Pontus blev bänkad i sista perioden av Bulan igår. Behöver nog inte tillägga nå mer.

Han gjorde dock mål i båda första matcherna så därför skrev jag 8 omgångar (borde varit 9).

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Sigge75 fre 20 okt 2023, 11:27

Det finns missnöje med Andreasson och hans lite sämre (än förväntan) start på säsongen, det gäller väl främst målchanser som inte sätts antar jag. Kan till viss del hålla med själv men jag tycker att spelarna i hans kedja allihop varit ganska bleka hittills, förhoppningsvis kommer det igång längre fram.

Sigge75

Antal inlägg : 199
Join date : 23-09-13

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Jonken fre 20 okt 2023, 12:44

Här snurras det fortfarande friskt på rullen igen ser jag.

Tycker att det är helt uppåt väggarna -att peka sitt lilla bajsfinger på Andreasson. Istället borde man titta på hela enheten/kedjan; där Andreasson spelar:

Omark - Tyrväinen - Andreasson

Alla som har interna problem med att de inte levererar offensivt; kan väl vända blicken istället på vad dom faktiskt gör där ute:

Istid: Tyrväinen +22 min/match, Omark 21 min/match, Andreasson +19 min/match. Detta är VÄLDIGT höga snitt minuter -för att vara forwards. Trots denna istid på denna trio; så sållar de inte. De sätter sitt i systemet = RESPEKT! Hade de här grabbarna istället kört fiskekort på blå; hade Luleå Hockeys tabellposition varit en helt annan. Återigen: RESPEKT!

Senast (när de spelade ihop) varvade dessa spelare igång efter ca 20-omgångar. Vi har nu lirat 11 omgångar i SHL.

Som Omark så korrekt vid ett flertal tillfällen påpekat saker som:
-Det är inte nu som vi skall vara bäst.
-Inte det minsta orolig: Det kommer att lossna snart.  
Kloka ord från en spelare som VET vad han snackar om.

Omark och Tyrväinen är inga ungdomar längre. Däremot är de otroligt smarta och rutinerade spelare. De VET att detta inte är en sprint -utan ett maraton.

Ännu är det inte top-notch med rörligheten i kombination med pucktempot (med puck) och det fysiska spelet (utan puck). Däremot GÖR DE SITT JOBB RESOLUT i systemet under sina höga minuter som de lirar därute. Än en gång: RESPEKT!

Under tiden är det är de yngre spelarna i truppen som går in och bräschar -med att hänga baljor.

Exempelvis: Connolly gör väl exakt samma sak? Men ingen hård mun här; har ännu fixat varva ur sig på detta?

Luleå Hockey ligger på 4:e plats i tabellen -med näst bäst +/- av alla lag. Här borde fler fråga sig själva vad detta beror på; när våra tilltänkta stjärnor tydligen inte levererar enligt vissa...?

Precis som i ishockey; är det en stor fördel att börja i rätt ände. Att se fixa och se hela bilden -istället för försöka peka fingrar på helt fel saker. Jag menar: Till och med LHF hade nog köpt lök-snacket -ifall laget inte haft någon som helst balans mellan anfall och försvar. Men nu är det ju inte så. Luleå hockey faller inte igenom alls i matcher som flera andra lag i SHL gör. Och detta stavas KLASS.

-Jag rekommenderar flera att snurra till lite på kepsen; och ställa sig på rätt sida om blålinjen här.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6833
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Bamsefar, Redbear, Blinders, keevvs, Hankburger, Danneja and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Tony Moore fre 20 okt 2023, 14:16

Tror på Pontus till 100a, vet vad han kan, så länge han är med och skapar chanser och framför allt skjuter o går på mål. Det jag noterar nu är det går för långsamt i pp, pass och skott måste ske snabbare. Lite mer fantasi också, tex när Omark spelar över till Ponta så kan han snabbt o hårt spela tillbaka samma väg så får Omark nästan öppet mål då keepern vet att Pontus skjuter och tjuvar lite i dagens läge.
Det gäller även 2a linan, lite snabbare och rakare så kommer fler mål.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Lars158 fre 20 okt 2023, 17:17

Jonken skrev:Här snurras det fortfarande friskt på rullen igen ser jag.

Tycker att det är helt uppåt väggarna -att peka sitt lilla bajsfinger på Andreasson. Istället borde man titta på hela enheten/kedjan; där Andreasson spelar:

Omark - Tyrväinen - Andreasson

Alla som har interna problem med att de inte levererar offensivt; kan väl vända blicken istället på vad dom faktiskt gör där ute:

Istid: Tyrväinen +22 min/match, Omark 21 min/match, Andreasson +19 min/match. Detta är VÄLDIGT höga snitt minuter -för att vara forwards. Trots denna istid på denna trio; så sållar de inte. De sätter sitt i systemet = RESPEKT! Hade de här grabbarna istället kört fiskekort på blå; hade Luleå Hockeys tabellposition varit en helt annan. Återigen: RESPEKT!

Senast (när de spelade ihop) varvade dessa spelare igång efter ca 20-omgångar. Vi har nu lirat 11 omgångar i SHL.

Som Omark så korrekt vid ett flertal tillfällen påpekat saker som:
-Det är inte nu som vi skall vara bäst.
-Inte det minsta orolig: Det kommer att lossna snart.  
Kloka ord från en spelare som VET vad han snackar om.

Omark och Tyrväinen är inga ungdomar längre. Däremot är de otroligt smarta och rutinerade spelare. De VET att detta inte är en sprint -utan ett maraton.

Ännu är det inte top-notch med rörligheten i kombination med pucktempot (med puck) och det fysiska spelet (utan puck). Däremot GÖR DE SITT JOBB RESOLUT i systemet under sina höga minuter som de lirar därute. Än en gång: RESPEKT!

Under tiden är det är de yngre spelarna i truppen som går in och bräschar -med att hänga baljor.

Exempelvis: Connolly gör väl exakt samma sak? Men ingen hård mun här; har ännu fixat varva ur sig på detta?

Luleå Hockey ligger på 4:e plats i tabellen -med näst bäst +/- av alla lag. Här borde fler fråga sig själva vad detta beror på; när våra tilltänkta stjärnor tydligen inte levererar enligt vissa...?

Precis som i ishockey; är det en stor fördel att börja i rätt ände. Att se fixa och se hela bilden -istället för försöka peka fingrar på helt fel saker. Jag menar: Till och med LHF hade nog köpt lök-snacket -ifall laget inte haft någon som helst balans mellan anfall och försvar. Men nu är det ju inte så. Luleå hockey faller inte igenom alls i matcher som flera andra lag i SHL gör. Och detta stavas KLASS.

-Jag rekommenderar flera att snurra till lite på kepsen; och ställa sig på rätt sida om blålinjen här.
Grejen är att jag tycker Omark har gjort sin bästa säsongsinledning i SHL. Synnerhet Pontus men även Tyrre varit sänken för Omark. Jag är inte så bekymrad över att det inte blivit så många mål för Pontus, jag är bekymrad över att efter 10 matcher så väntar jag fortfarande på en närkampsvinst.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Jonken fre 20 okt 2023, 18:10

Lars158 skrev: jag är bekymrad över att efter 10 matcher så väntar jag fortfarande på en närkampsvinst.
Menar/anser Du på fullaste allvar: Att Ex mot Färjestad nu senast; att Pontus Andreasson torskade varje av sina närkamper en-mot-en? Vill bara bekräfta; att jag verkligen förstår Dig helt rätt -innan jag kommenterar vad jag tror att Du säger här...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6833
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Redbear, Pontaking and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Lehto lör 21 okt 2023, 12:00

Kanske läge att åtminstone testa någon annan?
Pasic är kanske främst en framspelare men han har ett bra skott också, vore de inte intressant att åtmisntone testa honom med Omark se vad som händer- Vi behöver ju inte rista in honom på en permanent plats med Omark å Tyrre men att prova å se hur de funkar vore ju intressant.
Kanske ger Ponta lite lättare axlar också och kan gå tillbaka lite mer till grunderna i en 2a eller 3e kedja.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Dustin lör 21 okt 2023, 12:22

Lehto skrev:Kanske läge att åtminstone testa någon annan?
Pasic är kanske främst en framspelare men han har ett bra skott också, vore de inte intressant att åtmisntone testa honom med Omark se vad som händer- Vi behöver ju inte rista in honom på en permanent plats med Omark å Tyrre men att prova å se hur de funkar vore ju intressant.
Kanske ger Ponta lite lättare axlar också och kan gå tillbaka lite mer till grunderna i en 2a eller 3e kedja.

Tänker mig också att pressen kan släppa lite på Pontus axlar i en ny miljö. Varför inte som center? Fortsätt gärna med Limpan och Pontus i PP.


Omark-Tyrväinen-Lilja
Shinnimin-Kempe-Pasic
Eklind-Andreasson-Einar
Berglund-Connolly-Nikupeteri

Andreasson är en skicklig spelfördelare och kanske kan nyttja de styrkorna i sitt spel istället. Samtidigt är Lilja en målskytt och hade säkerligen kunnat nyttja Omarks fina passningar. En kille som dessutom har allt att vinna och kan spela med lite lättare axlar än Andreasson.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

pingu, kokostrollet, Pajala, Hjalmar_Vuopio and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av NallePhu lör 21 okt 2023, 13:30

Dustin skrev:
Lehto skrev:Kanske läge att åtminstone testa någon annan?
Pasic är kanske främst en framspelare men han har ett bra skott också, vore de inte intressant att åtmisntone testa honom med Omark se vad som händer- Vi behöver ju inte rista in honom på en permanent plats med Omark å Tyrre men att prova å se hur de funkar vore ju intressant.
Kanske ger Ponta lite lättare axlar också och kan gå tillbaka lite mer till grunderna i en 2a eller 3e kedja.

Tänker mig också att pressen kan släppa lite på Pontus axlar i en ny miljö. Varför inte som center? Fortsätt gärna med Limpan och Pontus i PP.


Omark-Tyrväinen-Lilja
Shinnimin-Kempe-Pasic
Eklind-Andreasson-Einar
Berglund-Connolly-Nikupeteri

Andreasson är en skicklig spelfördelare och kanske kan nyttja de styrkorna i sitt spel istället. Samtidigt är Lilja en målskytt och hade säkerligen kunnat nyttja Omarks fina passningar. En kille som dessutom har allt att vinna och kan spela med lite lättare axlar än Andreasson.
Ponta går på wingen inget annat...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18226
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Jonken lör 21 okt 2023, 13:33

Lehto skrev:Kanske läge att åtminstone testa någon annan?
Pasic är kanske främst en framspelare men han har ett bra skott också, vore de inte intressant att åtmisntone testa honom med Omark se vad som händer- Vi behöver ju inte rista in honom på en permanent plats med Omark å Tyrre men att prova å se hur de funkar vore ju intressant.
Kanske ger Ponta lite lättare axlar också och kan gå tillbaka lite mer till grunderna i en 2a eller 3e kedja.
Jag anser att Andreassons plats är tillsammans med Tyrväinen och Omark. Ingen av dessa tre spelare behöver 'gå tillbaka till grunderna'. Dessa fixar de redan riktigt bra.

När det gäller denna kedja -och deras offensiva produktion; har spelarna utan puck varit lite för stillastående/stationära/orörliga Ex i PP. Sådant är lättare att försvara sig mot för motståndare. Varken Omark eller Andreasson har några problem att leverera puck på tejpen till en med som rör sig. För att detta skall börja funka; måste alla tre börja röra sig betydligt mer. Då tar skickligheten över. (För de flesta kan ju passa puck till en stationär spelare; men de grymmare kan göra detta till spelare i rörelse -samt lägga mackor på fria isytor till sina medspelare.) I kedjan 21, 67, 96; är det oftast bara spelaren med puck som i bästa fall är i rörelse. Medan de andra är förhållande vis stationära. Sedan har det varit lite för 'o entusiastisk' aktivitet -när kedjan spelar upp pucken till backarna -på blå. Detta har då givetvis skapat tidsnöd; och pucken har mest hamnat tillbaka kring sargerna; där man tillslut suttit som ett frimärke. När 'Limpan' väl levererar sina mackor till kedjekamraterna; är det oftast till stationära spelare han gör det åt. Och då blir det oftast ett hastigt 'hets avslut' -utan vidare precision och kvalité.  

Men som nämnts: Det kommer att lossna REJÄLT för den här kedjan; när de väl tar tag i detta.

Tittar i vi i jämförelse mot LHF-spelarna som är effektivare i sina avslut; är det gemensamma nämnaren: Att dessa spelare tar fler avslut i rörelse + att de är hungriga och aktivare på de lösa returerna framför kassen.

Men än en gång: DET KOMMER att lossna snart för 21, 67, 96. Det de skapar är helt enkelt för många målchanser chanser tillsammans. När det väl lossnar; kommer det att bli ketchup deluxe.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6833
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Bamsefar, NallePhu, Redbear, Pontaking, Blinders and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Pontaking lör 21 okt 2023, 13:46

Jonken skrev:
Lehto skrev:Kanske läge att åtminstone testa någon annan?
Pasic är kanske främst en framspelare men han har ett bra skott också, vore de inte intressant att åtmisntone testa honom med Omark se vad som händer- Vi behöver ju inte rista in honom på en permanent plats med Omark å Tyrre men att prova å se hur de funkar vore ju intressant.
Kanske ger Ponta lite lättare axlar också och kan gå tillbaka lite mer till grunderna i en 2a eller 3e kedja.
Jag anser att Andreassons plats är tillsammans med Tyrväinen och Omark. Ingen av dessa tre spelare behöver 'gå tillbaka till grunderna'. Dessa fixar de redan riktigt bra.

När det gäller denna kedja -och deras offensiva produktion; har spelarna utan puck varit lite för stillastående/stationära/orörliga Ex i PP. Sådant är lättare att försvara sig mot för motståndare. Varken Omark eller Andreasson har några problem att leverera puck på tejpen till en med som rör sig. För att detta skall börja funka; måste alla tre börja röra sig betydligt mer. Då tar skickligheten över. (För de flesta kan ju passa puck till en stationär spelare; men de grymmare kan göra detta till spelare i rörelse -samt lägga mackor på fria isytor till sina medspelare.) I kedjan 21, 67, 96; är det oftast bara spelaren med puck som i bästa fall är i rörelse. Medan de andra är förhållande vis stationära. Sedan har det varit lite för 'o entusiastisk' aktivitet -när kedjan spelar upp pucken till backarna -på blå. Detta har då givetvis skapat tidsnöd; och pucken har mest hamnat tillbaka kring sargerna; där man tillslut suttit som ett frimärke. När 'Limpan' väl levererar sina mackor till kedjekamraterna; är det oftast till stationära spelare han gör det åt. Och då blir det oftast ett hastigt 'hets avslut' -utan vidare precision och kvalité.  

Men som nämnts: Det kommer att lossna REJÄLT för den här kedjan; när de väl tar tag i detta.

Tittar i vi i jämförelse mot LHF-spelarna som är effektivare i sina avslut; är det gemensamma nämnaren: Att dessa spelare tar fler avslut i rörelse + att de är hungriga och aktivare på de lösa returerna framför kassen.

Men än en gång: DET KOMMER att lossna snart för 21, 67, 96. Det de skapar är helt enkelt för många målchanser chanser tillsammans. När det väl lossnar; kommer det att bli ketchup deluxe.

Kunde inte sagt det bättre själv hur mycket jag än hade försökt.

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Danneja lör 21 okt 2023, 20:38

Tycker Ponta gör en grym match

Stark som fan på pucken och några riktigt bra prestationer bravo 👏👏

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

icemask, Puckad and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Pajala lör 21 okt 2023, 20:42

Danneja skrev:Tycker Ponta gör en grym match

Stark som fan på pucken och några riktigt bra prestationer bravo 👏👏

Idag var han bäst i deras lina, ja det blev ju inga poäng som vanligt. Omark såg riktigt blek ut
idag.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Hejsan sön 22 okt 2023, 09:19

Danneja skrev:Tycker Ponta gör en grym match

Stark som fan på pucken och några riktigt bra prestationer bravo 👏👏

Hela kedjan håller till mycket i motståndarzonen vilket gör att dom tröttar ut motståndarna
och på det sättet gör dom det riktigt bra och banar väg för lagkamraterna men Pontus/Linus gör inte det dom är tänkt för (poäng) tyvärr.
(Poängmässigt är det ju flopp så här långt)

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Metheuz ons 25 okt 2023, 11:01

https://sportbloggare.com/backstroms-blogg/fem-shl-forwards-med-blott-krut-i-bossan
3. Pontus Andreasson - Luleå

Enligt Linus Omark har Pontus Andreasson "30 mål i sig" - det stämmer inte med den rådande målformen.
Pontus har 2+1 i protokollet på 12 matcher. 30 mål blir nog inte - når han ens 15 mål?


Bra fråga, känns lite osäkert. Men vi hade iaf inte med två spelare som SAIK, eller Ryfors i Rögle som vann skytteligan sist men nu står på 0 mål.
Isac Brännström är med på listan också.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 700
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Blinders ons 25 okt 2023, 12:12

Metheuz skrev:https://sportbloggare.com/backstroms-blogg/fem-shl-forwards-med-blott-krut-i-bossan
3. Pontus Andreasson - Luleå

Enligt Linus Omark har Pontus Andreasson "30 mål i sig" - det stämmer inte med den rådande målformen.
Pontus har 2+1 i protokollet på 12 matcher. 30 mål blir nog inte - når han ens 15 mål?


Bra fråga, känns lite osäkert. Men vi hade iaf inte med två spelare som SAIK, eller Ryfors i Rögle som vann skytteligan sist men nu står på 0 mål.
Isac Brännström är med på listan också.
15 mål eller mer i Luleå under Bulan är bra.
Bara 6 st har gjort det under Bulan som tränare 17/18 - 22/23.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av trallgöken ons 25 okt 2023, 13:40

Det är väl lite småsaker man får tugga i sig i ett SHL lag.
Hade Ponta vart helt stabil framåt hade han förmodligen inte spelat i Luleå denna säsong. Hade Eklind haft mer speed under grillorna hade han nog spelat i en liga högre upp. Hade inte Mario vart skadad hade han aldrig signat med oss. Hade Einar och Nikupeteri mätt 190 cm istället för 165 cm så hade de vart för bra för SHL. Man får någonstans inse var man som SHL lag begränsas sett till spelarmaterial. Visst finns det lirare som sprättar upp pucken i nättaket och kan leverera skilltricks. Men det är till bekostnad på något annat. Arbetsmoralen kanske. Annars hade de aldrig lirat i SHL från början.

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

Bamsefar, Metheuz and Mantz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Dundernisse tor 26 okt 2023, 19:58

trallgöken skrev:Det är väl lite småsaker man får tugga i sig i ett SHL lag.
Hade Einar och Nikupeteri mätt 190 cm istället för 165 cm så hade de vart för bra för SHL.
lol! lol! lol!
Spelar ingen roll om Einar är 130 elller 230 cm när alla skott går rakt i magplattan.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Sportchefen #2 tor 26 okt 2023, 21:45

Nu närmar vi oss en nivå när det börjar bli riktigt intressant. Som Andreasson såg ut i kväll har han ingenting på isen att göra.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Serkan122 tor 26 okt 2023, 21:51

Vad hände? Såg ju väldigt spännande ut i försäsongsmatcherna, kladdade inte lika mycket, många fina mål på direktskott (har två i minnet), spelade helt enkelt mycket bättre.

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Hejsan fre 27 okt 2023, 08:32

Jonken skrev:
Lehto skrev:Kanske läge att åtminstone testa någon annan?
Pasic är kanske främst en framspelare men han har ett bra skott också, vore de inte intressant att åtmisntone testa honom med Omark se vad som händer- Vi behöver ju inte rista in honom på en permanent plats med Omark å Tyrre men att prova å se hur de funkar vore ju intressant.
Kanske ger Ponta lite lättare axlar också och kan gå tillbaka lite mer till grunderna i en 2a eller 3e kedja.
Jag anser att Andreassons plats är tillsammans med Tyrväinen och Omark. Ingen av dessa tre spelare behöver 'gå tillbaka till grunderna'. Dessa fixar de redan riktigt bra.

När det gäller denna kedja -och deras offensiva produktion; har spelarna utan puck varit lite för stillastående/stationära/orörliga Ex i PP. Sådant är lättare att försvara sig mot för motståndare. Varken Omark eller Andreasson har några problem att leverera puck på tejpen till en med som rör sig. För att detta skall börja funka; måste alla tre börja röra sig betydligt mer. Då tar skickligheten över. (För de flesta kan ju passa puck till en stationär spelare; men de grymmare kan göra detta till spelare i rörelse -samt lägga mackor på fria isytor till sina medspelare.) I kedjan 21, 67, 96; är det oftast bara spelaren med puck som i bästa fall är i rörelse. Medan de andra är förhållande vis stationära. Sedan har det varit lite för 'o entusiastisk' aktivitet -när kedjan spelar upp pucken till backarna -på blå. Detta har då givetvis skapat tidsnöd; och pucken har mest hamnat tillbaka kring sargerna; där man tillslut suttit som ett frimärke. När 'Limpan' väl levererar sina mackor till kedjekamraterna; är det oftast till stationära spelare han gör det åt. Och då blir det oftast ett hastigt 'hets avslut' -utan vidare precision och kvalité.  

Men som nämnts: Det kommer att lossna REJÄLT för den här kedjan; när de väl tar tag i detta.

Tittar i vi i jämförelse mot LHF-spelarna som är effektivare i sina avslut; är det gemensamma nämnaren: Att dessa spelare tar fler avslut i rörelse + att de är hungriga och aktivare på de lösa returerna framför kassen.

Men än en gång: DET KOMMER att lossna snart för 21, 67, 96. Det de skapar är helt enkelt för många målchanser chanser tillsammans. När det väl lossnar; kommer det att bli ketchup deluxe.

Det måste i så fall lossna riktigt ordentligt, räcker inte med några poäng då och då för han har ett långt välbetalt kontrakt och är tänkt som poänggörare och ingenting annat.

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Hjalmar_Vuopio fre 27 okt 2023, 10:59

Hejsan skrev:
Jonken skrev:
Lehto skrev:Kanske läge att åtminstone testa någon annan?
Pasic är kanske främst en framspelare men han har ett bra skott också, vore de inte intressant att åtmisntone testa honom med Omark se vad som händer- Vi behöver ju inte rista in honom på en permanent plats med Omark å Tyrre men att prova å se hur de funkar vore ju intressant.
Kanske ger Ponta lite lättare axlar också och kan gå tillbaka lite mer till grunderna i en 2a eller 3e kedja.
Jag anser att Andreassons plats är tillsammans med Tyrväinen och Omark. Ingen av dessa tre spelare behöver 'gå tillbaka till grunderna'. Dessa fixar de redan riktigt bra.

När det gäller denna kedja -och deras offensiva produktion; har spelarna utan puck varit lite för stillastående/stationära/orörliga Ex i PP. Sådant är lättare att försvara sig mot för motståndare. Varken Omark eller Andreasson har några problem att leverera puck på tejpen till en med som rör sig. För att detta skall börja funka; måste alla tre börja röra sig betydligt mer. Då tar skickligheten över. (För de flesta kan ju passa puck till en stationär spelare; men de grymmare kan göra detta till spelare i rörelse -samt lägga mackor på fria isytor till sina medspelare.) I kedjan 21, 67, 96; är det oftast bara spelaren med puck som i bästa fall är i rörelse. Medan de andra är förhållande vis stationära. Sedan har det varit lite för 'o entusiastisk' aktivitet -när kedjan spelar upp pucken till backarna -på blå. Detta har då givetvis skapat tidsnöd; och pucken har mest hamnat tillbaka kring sargerna; där man tillslut suttit som ett frimärke. När 'Limpan' väl levererar sina mackor till kedjekamraterna; är det oftast till stationära spelare han gör det åt. Och då blir det oftast ett hastigt 'hets avslut' -utan vidare precision och kvalité.  

Men som nämnts: Det kommer att lossna REJÄLT för den här kedjan; när de väl tar tag i detta.

Tittar i vi i jämförelse mot LHF-spelarna som är effektivare i sina avslut; är det gemensamma nämnaren: Att dessa spelare tar fler avslut i rörelse + att de är hungriga och aktivare på de lösa returerna framför kassen.

Men än en gång: DET KOMMER att lossna snart för 21, 67, 96. Det de skapar är helt enkelt för många målchanser chanser tillsammans. När det väl lossnar; kommer det att bli ketchup deluxe.

Det måste i så fall lossna riktigt ordentligt, räcker inte med några poäng då och då för han har ett långt välbetalt kontrakt och är tänkt som poänggörare och ingenting annat.

Skuggan får slå Kenttä en signal så Andreasson kan bygga upp självförtroendet på en lägre nivå fram till jul åtminstone. Han har ju som sagt ett långt kontrakt och finns ingen anledning att stressa fram produktion men just nu funkar ju ingenting där han förstör betydligt mer än han bidrar
Hjalmar_Vuopio
Hjalmar_Vuopio

Antal inlägg : 189
Join date : 21-02-27

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Dustin fre 27 okt 2023, 11:58

Pontus missar mycket chanser ja. Men förstör? Vad förstör han specifikt?

Nej, självklart ska inte Andreasson lånas ut till Björklöven. Däremot kan man ju testa nya kedjekonstellationer redan från start för att kanske få ut lite mer effektivitet.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Pontaking, Kanellängd and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av trallgöken fre 27 okt 2023, 12:25

Han kanske är dyngbesviken över att han inte kom in i NHL och ser sitt återvändande till Luleå som ett misslyckande men nödvändigt ont.

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Kanellängd fre 27 okt 2023, 15:57

Nu berör inte det här bara Andreasson, utan snarare hela kedjan. Men det är intressant att se hur de gjorde (några) av målen säsongen 21/22, i det här fallet i slutspelet:


Så klart svårt att göra någon adekvat analys och jämförelse med hur det ser ut nu, men ändå rätt intressant. Ett superpumpat självförtroende på i synnerhet Andreasson är väl den största skillnaden, men de ser även ut att sätta sig i bättre lägen i slottet och ha en större rörlighet rent generellt? Den här säsongen tycker jag att Andreasson och Tyrväinen ofta är stillastående i offensiv zon och försöker sig på nätta flippmackor och överlappningar som gör att de fastnar i sarghörn eller blir fångade mot sargen.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 856
Join date : 20-02-22

farre, LulefanGBG, Lars158 and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Lulefan fre 27 okt 2023, 21:09

Det är såklart lättare komma in som en lovande spelare från HA utan skyhöga förväntningar jämfört med att återvända från AHL och förväntas vara en toppspelare som dunkar in 30 mål.

Mycket handlar nog om självförtroendet, vilket är en färskvara, hela den linan verkar ha problem. Bara för att det funkade 21-22 så betyder inte det att det kommer funka 23-24. Ser gärna att man mixar om kedjorna lite, både Tyrre och Andreasson verkar under isen och Omark verkar inte i närheten av sin normala nivå.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Puckad fre 27 okt 2023, 22:07

Ingen tycker väl att det är bra att det inte trillar in några puckar,
men jag gillar stark att han fortsätter att ta direktskott.
Slutar han med det så blir det absolut inga mål.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Tony Moore and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Hejsan sön 29 okt 2023, 08:32

Lulefan skrev:Det är såklart lättare komma in som en lovande spelare från HA utan skyhöga förväntningar jämfört med att återvända från AHL och förväntas vara en toppspelare som dunkar in 30 mål.

Mycket handlar nog om självförtroendet, vilket är en färskvara, hela den linan verkar ha problem. Bara för att det funkade 21-22 så betyder inte det att det kommer funka 23-24. Ser gärna att man mixar om kedjorna lite, både Tyrre och Andreasson verkar under isen och Omark verkar inte i närheten av sin normala nivå.

Mot Modo ändrade ju Bulan om i kedjorna äntligen men med det hamnar Pontus allt längre bak i leden
tyvärr. (Laget har iaf sparkapital, om inte annat så i Linus)


Senast ändrad av Hejsan den sön 29 okt 2023, 08:43, ändrad totalt 1 gång

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Hejsan sön 29 okt 2023, 08:42

Pontaking skrev:
Hejsan skrev:
Hankburger skrev:
Hejsan skrev:
Hankburger skrev:
Hejsan skrev:
Hankburger skrev:
Nej. Det är en subjektiv åsikt.. inte fakta.

Många anser att han är en topp tio spelare i SHL poängmässigt så har dom det som förväntning också, poängmässigt är han på sin höjd topp 25.
Då är det för höga förväntningar dom har.
Fakta.
Du vet uppenbart inte vad fakta innebär..

Kan du motbevisa det jag skrev om att Pontus är högst en topp 25 spelare i SHL gällande att göra poäng.
Som sagt det är din åsikt. En som jag inte håller med om.

Är ju ingen åsikt utan det är så, bara kolla statistiken som aldrig ljuger.

Du menar på fullaste allvar att bedömningen om det är en topp 25-spelare kan göras efter 8 omgångar? Mycket subjektiva åsikter och noll fakta i dina påståenden. Du har rätt att ha din åsikt men få det inte att framstå som någon fakta för det är motsatsen till det.

Än så länge har jag rätt med min fakta som enligt dig är noll fakta om Pontus placering i SHL poängmässigt

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Tony Moore ons 15 nov 2023, 20:53

Optimistisk – efter minisemestern i Omarks hemtrakter
Pontus Andreasson - Sida 4 Redirect

Den i de 13 senaste matcherna mållöse Pontus Andreasson hoppas att det efter en helg på ett lyxigt hotell i Linus Omarks hemtrakter ska lossna för honom. "Det där brejket gjorde mig gott", säger Luleåforwarden.

För förrförra säsongens lag så viktige forwarden räddade en poäng åt dem i premiären, och gjorde lagets enda mål när de veckan efter mötte Örebro, men efter det tog det stopp för honom.
– Jag är inte nöjd med den första delen av säsongen, jag behöver komma upp i nivå, säger Pontus Andreasson.

Har förväntningarna, som var betydligt större än inför din första säsong, tyngt dig?
– Absolut. Jag är i början av min karriär och det är första gången det finns den typen av förväntningar på mig. Men jag vill vara en toppspelare, och gillar samtidigt att det finns förväntningar på mig. Det uppstår ju något som uppstår när man gör bra ifrån sig. Förhoppningsvis kan jag bröta in några puckar den närmaste tiden.

Att det inte har blivit några mål för honom, efter den där matchen mot Örebro, har inte avskräckt honom från att skjuta.
– Tränarna har sagt åt mig att skjuta ännu mer, det har också känts bra på träningarna, säger Pontus Andreasson.

Det blev några mål i dag också. Du hade bland ett skott, från den vänstra tekningscirkelns nedre del, som satt i krysset, under en övning. Noterade jag.
– Jo. Det gäller ju att göra det när det är match också, men känslan är bra. Det där brejket gjorde mig gott.

Hur gjorde du för att släppa det som har varit under era lediga dagar?
– Vi körde på hårt i några dagar, och jag känner mig i bra form. Sedan åkte jag och sambon på en minisemester. Vi tog in på det där hotellet i Övertorneå, Lapland view lodge, som Linus (Omark) har snackat om. Det var härligt. Jag älskar hockey, men det var skönt att göra något annat och koppla av lite.

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/forwarden-optimistisk-efter-minisemestern-i-omarks-hemtrakter/r5zzzz1r
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

kokostrollet and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Hejsan tor 16 nov 2023, 20:10

Hmm i början av din karriär?, grabben är 25 bast, lika gammal som Elias Pettersson som är inne på sitt 6:e år i NHL Wink

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Hankburger tor 16 nov 2023, 21:10

Hejsan skrev:Hmm i början av din karriär?, grabben är 25 bast, lika gammal som Elias Pettersson som är inne på sitt 6:e år i NHL Wink

Elias Pettersson är ett fenomen och även han är i början av sin karriär (om man räknar med att en spelare spelar tills denne är 37-40 år gammal).
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Danneja tis 05 dec 2023, 16:00

Ponta uttagen till Tre kronor


Jag tyckte att han, senast när han var i Luleå, stod för en jäkla kaxighet. Efter ungefär halva säsongen exploderade han poängmässigt. Det vi ser nu är att det underliggande ser väldigt, väldigt starkt ut. Han ligger väldigt rätt, gör väldigt mycket bra saker men han har inte fått betalt poängmässigt, säger Sam Hallam på presskonferensen när han presenterar truppen.

Andreasson har gjort tre mål och nio assist på 23 matcher i SHL.

– Då är det lätt att man ser förbi en sådan spelare, men jag hoppas att Pontus ska komma in och göra det han gör i Luleå, vinna närkamper, jobba jäkligt hårt och så får vi se om han kan vinna en lös puck som han kan trycka dit. Men jag är ganska övertygad om att vi kommer se en ganska brant uppåtkurva på Pontus under säsongen, säger Hallam.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Pontaking tis 05 dec 2023, 16:05

Hallam kan helt klart sin hockey. Tror de flesta som kan lite hockey har sett hur bra Ponta är trots sin bristande produktion. Men one hit wonder fortsätter eka på detta forum bland de som har noll kunskap.

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

Mr Bister, Dustin, kokostrollet, Puckad, Blinders, Björnpappa, Kanellängd and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Dustin tis 05 dec 2023, 16:30

Pontaking skrev:Hallam kan helt klart sin hockey. Tror de flesta som kan lite hockey har sett hur bra Ponta är trots sin bristande produktion. Men one hit wonder fortsätter eka på detta forum bland de som har noll kunskap.


Jag litar då mer på @hejsan hockeyöga än fyrfaldige guldvinnaren Sam Hallam.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Pontaking, Blinders and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Pontaking tis 05 dec 2023, 16:38

Dustin skrev:
Pontaking skrev:Hallam kan helt klart sin hockey. Tror de flesta som kan lite hockey har sett hur bra Ponta är trots sin bristande produktion. Men one hit wonder fortsätter eka på detta forum bland de som har noll kunskap.


Jag litar då mer på @hejsan hockeyöga än fyrfaldige guldvinnaren Sam Hallam.

Om det visar sig att @hejsan är Per Savilahti Nagandet kan jag lägga mig också. Han blev ändå utvisad för puckout med slagga från egen zon över plexit på anfallszon. Den killen om något kan sin hockey

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Dustin tis 05 dec 2023, 20:40

Förhoppningsvis får detta fart på Pontas säsong. Första gången jag blir glad av en Luleåuttagning.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Polyfemos tis 05 dec 2023, 21:45

Hallam fick mer ut av Kempe än Bulan får. Få se om samma sak sker med Ponta.
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av JuniorX tis 05 dec 2023, 22:02

Pontaking skrev:Hallam kan helt klart sin hockey. Tror de flesta som kan lite hockey har sett hur bra Ponta är trots sin bristande produktion. Men one hit wonder fortsätter eka på detta forum bland de som har noll kunskap.

Hyggligt juvenilt att hoppa på kontrahenter på ett forum med slängiga epitetet "noll kunskap". Men blir intressant att se vad han kan uträtta på ett internationellt plan.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 06 dec 2023, 04:16

Polyfemos skrev:Hallam fick mer ut av Kempe än Bulan får. Få se om samma sak sker med Ponta.
Undra om OMGIVNINGEN Kempe hade i landslaget hade en HEL del med det att göra?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Pontaking, SatanicPanic, Serkan122 and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Pontaking ons 06 dec 2023, 09:12

JuniorX skrev:
Pontaking skrev:Hallam kan helt klart sin hockey. Tror de flesta som kan lite hockey har sett hur bra Ponta är trots sin bristande produktion. Men one hit wonder fortsätter eka på detta forum bland de som har noll kunskap.

Hyggligt juvenilt att hoppa på kontrahenter på ett forum med slängiga epitetet "noll kunskap". Men blir intressant att se vad han kan uträtta på ett internationellt plan.

Var det fel?

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Hejsan ons 06 dec 2023, 11:11

Skrev redan innan säsongen att att Pontus inte är någon producerande spelare poängmässigt för det är det många som påstod. Han är värvades ju tillbaka för att spela i en första lina och producera poäng, ingenting annat. (Han är iaf inte underbetald med sitt fleråriga kontrakt) Wink

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Tony Moore ons 06 dec 2023, 14:29

Hmm.. Ingen spelare uttagen från svenska CHL lagen VLHC,FBK o SAIK, kan ju påverkat uttagningen? Men oavsett, grattis Pontus och hoppas du hittar självförtroendet och flytet igen, vi behöver det i SHL.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Pontaking ons 06 dec 2023, 15:59

Hejsan skrev:Skrev redan innan säsongen att att Pontus inte är någon producerande spelare poängmässigt  för det är det många som  påstod. Han är värvades ju tillbaka för att spela i en första lina och producera poäng, ingenting annat. (Han är iaf inte underbetald med sitt fleråriga kontrakt) Wink

Han är en producerande spelare och det har han visat chansmässigt under säsongen. Ibland har spelare perioder där det är lite torrt krut i bössan och i den fasen ligger han just nu. Han kommer visa varför han fick ett bra flerårigt kontrakt. En säsong är mer än 20 matcher så kanske ska vänta med att ropa hej än

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Pontus Andreasson - Sida 4 Empty Sv: Pontus Andreasson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet