KHL

+39
ski3r
Dustin
Hankburger
RSD555
Lehto
Tony Moore
Jokerman
Puckad
icemask
FruktHamster
UnSaccoDiSoldi
Qirren
KaptenBlodskelett
LubosC
Fred Herbert
Ivanhoe
Lasse Proppmätt
hokkzorz
Slapshot
BodenSwe
Högljudd
Sundance Kid
Snikne Ville
Tigerman
kralle
Micke80
Bamsefar
Rönken
Old Brooklyn
Zeb Macahan
Norlin
Urken
LulefanGBG
Redbear
Salle
MickkeJ
Dave Rock
Lars158
MamboKing
43 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av LulefanGBG lör 26 feb 2022, 12:06

Precis och om inte det räcker så kan det vara en god idé att sticka innan Putin börjar djävlas med utreseförbud eller annat för utländska medborgare som befinner sig i Ryssland.. . Som ett slags övertag mot kritiska länder etc.

Inte alls en omöjlighet som jag ser det.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Lars158 lör 26 feb 2022, 18:55

Om några dagar eller en vecka kommer Ukraina situationen vara lugn som krig sett.
Men helt klart tror jag spelarintresset för KHL kommer fått sig en törn.

Tror SHL till nästa säsong kommer innehålla väldigt intressanta namn.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Tigerman sön 27 feb 2022, 10:35

ski3r skrev:Har man någon sorts civilkurage och medmänsklighet lämnar man självklart Ryssland med första möjliga flyg.
Exakt. Bara dra. Nu.

Nog för att jag tyckt det är rätt obegripligt att man överhuvudtaget valt att spela där senaste åren, stater som t.ex. giftmördar oppositionella borde vara en moralisk no-go-zone, men har man inte fattat det nu så vet jag inte vad. CSKA:s ägare Igor Shuvalov är personligen inkluderad i sanktionerna som riktas mot Ryssland, säkert gäller det många andra lag också. Att spela för dem i det läget är enligt mig likställt med att stödja invasionen 😡

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av LulefanGBG sön 27 feb 2022, 13:45

Dinamo Riga gör som Jokerit och drar sig ur KHL.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Urken sön 27 feb 2022, 13:59

Undrar om KHL raseras till viss mån, varvid SHL återigen får en högre status?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Blinders sön 27 feb 2022, 14:05

LulefanGBG skrev:Dinamo Riga gör som Jokerit och drar sig ur KHL.
Jokerit har hittills bara dragit sig ur slutspelet, inte ligan. Men förmodligen gör dem de också snart.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Dustin sön 27 feb 2022, 15:55

Urken skrev:Undrar om KHL raseras till viss mån, varvid SHL återigen får en högre status?


Lär säkert påverka åtminstone kommande säsong och definitivt klubbar utanför Ryssland. Mycket fördömande men sen när allt lugnat sig glömmer vi lätt, då är det dollar som gäller för såväl politiker, företag och idrottsmän. Ja, jag är rätt cynisk.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Dustin sön 27 feb 2022, 16:02

För övrigt bör Anders Larsson avgå. Sitter i knäet på IIHF som i sin tur sitter i knäet på Putin och Ryssland.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av LulefanGBG sön 27 feb 2022, 16:48

Blinders88 skrev:
LulefanGBG skrev:Dinamo Riga gör som Jokerit och drar sig ur KHL.
Jokerit har hittills bara dragit sig ur slutspelet, inte ligan. Men förmodligen gör dem de också snart.
My bad!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Blinders mån 28 feb 2022, 08:52


Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Puckad mån 28 feb 2022, 11:42

Blinders88 skrev:
Perfekt! Då har spelarna ett bättre förhandlingsläge kring sign-off bonusar och andra ersättningar.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av icemask mån 28 feb 2022, 11:51

Puckad skrev:
Blinders88 skrev:
Perfekt! Då har spelarna ett bättre förhandlingsläge kring sign-off bonusar och andra ersättningar.
Blir inga förhandlingar, KHL hävdar Force Majure och spelarna får gå på dagen
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Dundernisse mån 28 feb 2022, 12:03

icemask skrev:
Puckad skrev:
Blinders88 skrev:
Perfekt! Då har spelarna ett bättre förhandlingsläge kring sign-off bonusar och andra ersättningar.
Blir inga förhandlingar, KHL hävdar Force Majure och spelarna får gå på dagen
Precis. Spelarna sitter knappast i någon förhandlingssits. Förstår inte hur man fortfarande är kvar i Ryssland. Det är inga lågavlönade personer vi pratar om så det lär knappast vara knapert ekonomiskt. Tänk att vara en propagandadocka i Moskva och göra reklam för Putin.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Sundance Kid mån 28 feb 2022, 14:13

Så som situationen har utvecklats så ser jag det som helt otänkbart att svenska eller finska spelare kommer att spela i KHL från nästa säsong och framåt. Förutom att det skulle vara moraliskt helt oförsvarbart så vore det också nästan på gränsen till landsförräderi för svenskar och finländare att flytta till KHL så länge den nuvarande ryska regimen styr landet.

Hur det blir denna säsong under KHL-slutspelet återstår att se men jag kan inte tänka mig att det är någon västeuropeisk spelare som vill befinna sig i Ryssland just nu. Frågan är om det bara är att sätta sig på ett plan och åka därifrån eller om det är mer komplicerat än så.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Urken mån 28 feb 2022, 14:36

Såså. Landsförräderi.. hockeyspelare.. lugn och fin. Vad som däremot borde klassats som landsförräderi var Transportstyrelsen Gate.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Hankburger mån 28 feb 2022, 14:55

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BjBjGG/uppgifter-iihf-kommer-utesluta-ryssland-och-belarus

Ryssland och Belarus uppges sparkas ut ur IIHF.

Verkar bli en hyperintressant silly season i sommar.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Sundance Kid mån 28 feb 2022, 15:11

Urken skrev:Såså. Landsförräderi.. hockeyspelare.. lugn och fin. Vad som däremot borde klassats som landsförräderi var Transportstyrelsen Gate.

Med landsförräderi tänker jag på att Ryssland, samtidigt som dom befinner sig i ett krig, har hotat Sverige och Finland militärt. Sen att Ryssland även har hotat sina fiender med kärnvapen. Jag tycker det är jävligt allvarligt. Hade Ryssland uttalat förtäckta hot mot Sverige och Finland i en fredssituation så hade man kunnat värdera det lite annorlunda, att det skulle varit en del av ett politiskt spel från deras sida. Det är väl rätt stor sannolikhet att det fortfarande är ett politiskt spel från deras sida men nu befinner sig Ryssland i ett krig, som dom själv har startat på ett väldigt aggressivt sätt så hoten får en helt annan innebörd. Kärnvapenhot är däremot helt vansinnigt oavsett situation, framförallt för ett land med Rysslands militära kapacitet.    

Jag skrev "nästan landsförräderi" i och med att jag tyckte att landsförräderi är ett lite starkt uttryck när man talar om idrottsmän. Men om man som framförallt svensk eller finländare, just nu frivilligt väljer att vara en del av Rysslands propagandamaskin, vilket KHL är en del av, även om det inte är en betydande del, tycker jag det är riktigt illa.

Men jag vill betona att då syftar jag inte på dom spelare som just nu "sitter fast" i Ryssland och har spelat i KHL denna säsong. Kan tänka mig att det inte är så lätt att bara åka hem om man redan befinner sig där, att det kan finnas andra orsaker än ekonomiska. Att man oroar sig för sin egen säkerhet.

När jag menar "nästan landsförräderi" så syftar jag på dom som eventuellt skulle välja att åka över till hösten och spela i KHL även om Putin fortfarande skulle sitta kvar vid makten. Men jag tror det är väldigt osannolikt att någon skulle göra det så det är nog en ickefråga egentligen.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Dustin mån 28 feb 2022, 16:05

Hankburger skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BjBjGG/uppgifter-iihf-kommer-utesluta-ryssland-och-belarus

Ryssland och Belarus uppges sparkas ut ur IIHF.

Verkar bli en hyperintressant silly season i sommar.


Luleå hockey får nog bryta några kontrakt. Adjö till Einar och Rask bland annat.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Hankburger mån 28 feb 2022, 18:43

Dustin skrev:
Hankburger skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BjBjGG/uppgifter-iihf-kommer-utesluta-ryssland-och-belarus

Ryssland och Belarus uppges sparkas ut ur IIHF.

Verkar bli en hyperintressant silly season i sommar.


Luleå hockey får nog bryta några kontrakt. Adjö till Einar och Rask bland annat.

Rask tror jag drar tillbaka till Finland efter säsongen. Einar verkar inte dra sig ifrån att göra ett grovjobb så han kanske bara hamnar längre ned i hierarkin. Sedan borde man se över centersidan för att eventuellt få in Wallmark där.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Norlin mån 28 feb 2022, 21:01

Med tanke på att det inte bara är en, två, fem eller tio spelare som i sådana fall får gå från KHL kan jag mycket väl tänka mig att schweiz gör ett undantag och tillåter fler utländska spelare till nästa säsong.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Puckad mån 28 feb 2022, 21:19

Norlin skrev:Med tanke på att det inte bara är en, två, fem eller tio spelare som i sådana fall får gå från KHL kan jag mycket väl tänka mig att schweiz gör ett undantag och tillåter fler utländska spelare till nästa säsong.
Men lagen ska ha ekonomi att bära det också.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Blinders mån 28 feb 2022, 21:56

Norlin skrev:Med tanke på att det inte bara är en, två, fem eller tio spelare som i sådana fall får gå från KHL kan jag mycket väl tänka mig att schweiz gör ett undantag och tillåter fler utländska spelare till nästa säsong.
De bestämde redan förra året om att utöka antalet spelare per lag.

https://swisshockeynews.ch/index.php/shn/11-swiss-ice-hockey/nla/22288-seven-imports-in-the-national-league-from-2022-23-onwards

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Norlin mån 28 feb 2022, 22:16

Puckad skrev:
Norlin skrev:Med tanke på att det inte bara är en, två, fem eller tio spelare som i sådana fall får gå från KHL kan jag mycket väl tänka mig att schweiz gör ett undantag och tillåter fler utländska spelare till nästa säsong.
Men lagen ska ha ekonomi att bära det också.

Till viss del, ja. Spelarna från KHL kan knappast räkna med KHL-pengar framöver utan får nöja sig med marknadspriser för respektive liga. Blir det så pass många spelare tillgängliga blir marknaden mättad och priserna borde hamna något lägre totalt sett.
Men det är klart, inget lag kommer kunna ta in ett helt lag med KHL-proffs, även om de inte drar KHL-löner så kostar det såklart.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Norlin mån 28 feb 2022, 22:19

Inte rätt tråd men relaterat. Såg att både Ryssland och Belarus stängs ute från både VM och JVM av IIHF.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/wO5l74/klart-ryssland-och-belarus-portas-av-iihf
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av rasbiologen mån 28 feb 2022, 23:39

På riktigt eller som OS? Ryska landslaget får inte delta men landslaget från Ryssland är välkommet.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Jokerman ll mån 19 jun 2023, 10:19

KHL - Sida 4 Img_2633
KHL - Sida 4 Img_2634
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Jokerman ll sön 02 jul 2023, 11:07

KHL - Sida 4 Img_2643
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

KHL - Sida 4 Empty Sv: KHL

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet