2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

+44
Sundance Kid
Diktatorn
Snikne Ville
Donten_
Dentos
Sir Prozac
Old Brooklyn
Mr Bister
ezz
Meyhem
amarule
kamelbullen
#96
LulefanGBG
kokostrollet
Lars158
Kagen
Hedanders
Tigerman
LHF96
Hankburger
Tony Moore
chiII
NallePhu
Puckad
rasbiologen
Lulefan
Dustin
Mange
icemask
Rikky
Blinders
GrodanBoll
Redbear
Norrlandstoken
Urken
Lajon
Donowitz
ski3r
Jonken
Bamsefar
Wolfhunter
Norlin
Admin
48 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Diktatorn tor 23 jan 2020, 22:16

Urken skrev:
Lajon skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:
Mange skrev:Inte ett guld på 24 säsonger, vad gör vi för fel?

Nåja vi leder SHL med fyra pinnar

Båda har rätt.

Grundserien betyder ingenting när vi inte lyckas i slutspelet.

Ja, men vad kan man mer göra i grundserien än att vinna den?
Tror inte chanserna i slutspelet ökar om vi blir trea istället?

Det gör de definitivt inte. Men grundserien har fortfarande "inget" med slutspelet att göra. Det såg vi inte minst året vi vann serien men åkte på däng av AIK med 4-0 i matcher. Det är gulden som räknas. Jag hamnar gärna 10a varje år - så länge vi vinner guldet i slutet.

10 och vinna guld är hitte-på-guld...

För att ta guld krävs en hel del tur också, man ska möta rätt lag i rätt form. Det handlar inte om att vara bäst i ligan, det handlar om att vara bättre än de tre andra lagen man möter i slutspel. Vi har betydligt större chans att vinna om vi slipper möta Frölunda, som i sin tur har väldigt svårt mot Rögle, som i sin tur inte har någon chans mot oss osv....
Vad som i slutändan blir ruggigt viktigt är att år efter år ta sig högt upp i tabellen så man ger sig chansen att möta rätt lag i slutspelet.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Norlin tor 23 jan 2020, 22:20

Okej, efter att den största frustrationen lagt sig kan jag säga att det var en av säsongens största magplast tillsammans med torsken mot IKO. 3 riktigt dåliga perioder där inget stämde förutom de två målen vi fick i första. Vi förtjänade inte en vinst, ingen kämpade riktigt för en vinst och därmed vann vi inte. Jag hoppas att detta lågvattenmärke till föreställning får grabbarna att ta sig i kragen till på lördag i MERP arena och visa hur hockey ska spelas. PP behöver filas på, ordentligt, men vi har trots allt visat bra mycket bättre karaktär andra matcher med lika dåligt PP.
Vi är fortfarande etta i tabellen med 4 poäng till nr 2 och 3, det ska man inte glömma.

Nu gör vi som kungen, vänder blad och går vidare!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Urken tor 23 jan 2020, 22:28

Diktatorn skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:
Mange skrev:Inte ett guld på 24 säsonger, vad gör vi för fel?

Nåja vi leder SHL med fyra pinnar

Båda har rätt.

Grundserien betyder ingenting när vi inte lyckas i slutspelet.

Ja, men vad kan man mer göra i grundserien än att vinna den?
Tror inte chanserna i slutspelet ökar om vi blir trea istället?

Det gör de definitivt inte. Men grundserien har fortfarande "inget" med slutspelet att göra. Det såg vi inte minst året vi vann serien men åkte på däng av AIK med 4-0 i matcher. Det är gulden som räknas. Jag hamnar gärna 10a varje år - så länge vi vinner guldet i slutet.

10 och vinna guld är hitte-på-guld...

För att ta guld krävs en hel del tur också, man ska möta rätt lag i rätt form. Det handlar inte om att vara bäst i ligan, det handlar om att vara bättre än de tre andra lagen man möter i slutspel. Vi har betydligt större chans att vinna om vi slipper möta Frölunda, som i sin tur har väldigt svårt mot Rögle, som i sin tur inte har någon chans mot oss osv....
Vad som i slutändan blir ruggigt viktigt är att år efter år ta sig högt upp i tabellen så man ger sig chansen att möta rätt lag i slutspelet.

Det gör inte det jag skrev mindre sant.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Lajon tor 23 jan 2020, 23:02

Urken skrev:
Diktatorn skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:
Mange skrev:Inte ett guld på 24 säsonger, vad gör vi för fel?

Nåja vi leder SHL med fyra pinnar

Båda har rätt.

Grundserien betyder ingenting när vi inte lyckas i slutspelet.

Ja, men vad kan man mer göra i grundserien än att vinna den?
Tror inte chanserna i slutspelet ökar om vi blir trea istället?

Det gör de definitivt inte. Men grundserien har fortfarande "inget" med slutspelet att göra. Det såg vi inte minst året vi vann serien men åkte på däng av AIK med 4-0 i matcher. Det är gulden som räknas. Jag hamnar gärna 10a varje år - så länge vi vinner guldet i slutet.

10 och vinna guld är hitte-på-guld...

För att ta guld krävs en hel del tur också, man ska möta rätt lag i rätt form. Det handlar inte om att vara bäst i ligan, det handlar om att vara bättre än de tre andra lagen man möter i slutspel. Vi har betydligt större chans att vinna om vi slipper möta Frölunda, som i sin tur har väldigt svårt mot Rögle, som i sin tur inte har någon chans mot oss osv....
Vad som i slutändan blir ruggigt viktigt är att år efter år ta sig högt upp i tabellen så man ger sig chansen att möta rätt lag i slutspelet.

Det gör inte det jag skrev mindre sant.

Bull att grundserien inte har något med framgången i slutspelet att göra, ju högre placering desto mer hemmafördel och desto mindre chans att stöta på ett topplag redan i semi.
Bli sjua exempelvis är ju totalt värdelöst, då riskar man ju i ett bäst av tre att missa slutspelet helt.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Urken tor 23 jan 2020, 23:03

Lajon skrev:
Urken skrev:
Diktatorn skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:

Nåja vi leder SHL med fyra pinnar

Båda har rätt.

Grundserien betyder ingenting när vi inte lyckas i slutspelet.

Ja, men vad kan man mer göra i grundserien än att vinna den?
Tror inte chanserna i slutspelet ökar om vi blir trea istället?

Det gör de definitivt inte. Men grundserien har fortfarande "inget" med slutspelet att göra. Det såg vi inte minst året vi vann serien men åkte på däng av AIK med 4-0 i matcher. Det är gulden som räknas. Jag hamnar gärna 10a varje år - så länge vi vinner guldet i slutet.

10 och vinna guld är hitte-på-guld...

För att ta guld krävs en hel del tur också, man ska möta rätt lag i rätt form. Det handlar inte om att vara bäst i ligan, det handlar om att vara bättre än de tre andra lagen man möter i slutspel. Vi har betydligt större chans att vinna om vi slipper möta Frölunda, som i sin tur har väldigt svårt mot Rögle, som i sin tur inte har någon chans mot oss osv....
Vad som i slutändan blir ruggigt viktigt är att år efter år ta sig högt upp i tabellen så man ger sig chansen att möta rätt lag i slutspelet.

Det gör inte det jag skrev mindre sant.

Bull  att grundserien inte har något med framgången i slutspelet att göra, ju högre placering desto mer hemmafördel och desto mindre chans att stöta på ett topplag redan i semi.
Bli sjua exempelvis är ju totalt värdelöst, då riskar man ju i ett bäst av tre att missa slutspelet helt.

Ja, men då kan vi ju gå och vinna serien varje år och bli utan guld.

Klart att det är korrelerat, men det ska mycket till om man missar min poäng. Jag skiter fullständigt i grundserien, så länge vi tar oss långt (helst hela vägen) i ett slutspel. Slutspelet är det enda som räknas.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Lajon tor 23 jan 2020, 23:08

Sedan måste jag skriva av mig detta, vilket jag tycker gäller oavsett dagens resultat.

Hur i HELVETE resonerar man då man skickar lagets bästa poängplockare till en topp konkurrent, om han nu var sånt störande moment i laget, så sätt honom då på läktaren.

Aldrig i helvete att man skulle gjort detta om det varit Frölunda eller Färjestad, när mot "löklaget" Örebro så går det bra. Det stinker underskattning nå så jävulskt om detta. Det vore en sak om Örebro låg på kvalplats, men detta är ju sjukt.

Visst är det kul att vi legat i toppen i två säsonger nu, men det får ju inte stiga oss åt huvudet så at tvi tror att vi kan skänka bort en av våra bästa spelare till laget som ligger två bakom oss i serien.

Där har vi något som INTE kommer hjälpa oss i ett slutspel.

Visst har vi gjort mycket bra sista två åren, men detta tar dumstrutspriset nummer 1 albino jocolor
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Lajon tor 23 jan 2020, 23:11

Urken skrev:
Lajon skrev:
Urken skrev:
Diktatorn skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:
Urken skrev:

Båda har rätt.

Grundserien betyder ingenting när vi inte lyckas i slutspelet.

Ja, men vad kan man mer göra i grundserien än att vinna den?
Tror inte chanserna i slutspelet ökar om vi blir trea istället?

Det gör de definitivt inte. Men grundserien har fortfarande "inget" med slutspelet att göra. Det såg vi inte minst året vi vann serien men åkte på däng av AIK med 4-0 i matcher. Det är gulden som räknas. Jag hamnar gärna 10a varje år - så länge vi vinner guldet i slutet.

10 och vinna guld är hitte-på-guld...

För att ta guld krävs en hel del tur också, man ska möta rätt lag i rätt form. Det handlar inte om att vara bäst i ligan, det handlar om att vara bättre än de tre andra lagen man möter i slutspel. Vi har betydligt större chans att vinna om vi slipper möta Frölunda, som i sin tur har väldigt svårt mot Rögle, som i sin tur inte har någon chans mot oss osv....
Vad som i slutändan blir ruggigt viktigt är att år efter år ta sig högt upp i tabellen så man ger sig chansen att möta rätt lag i slutspelet.

Det gör inte det jag skrev mindre sant.

Bull  att grundserien inte har något med framgången i slutspelet att göra, ju högre placering desto mer hemmafördel och desto mindre chans att stöta på ett topplag redan i semi.
Bli sjua exempelvis är ju totalt värdelöst, då riskar man ju i ett bäst av tre att missa slutspelet helt.

Ja, men då kan vi ju gå och vinna serien varje år och bli utan guld.

Klart att det är korrelerat, men det ska mycket till om man missar min poäng. Jag skiter fullständigt i grundserien, så länge vi tar oss långt (helst hela vägen) i ett slutspel. Slutspelet är det enda som räknas.

Ok ...precis som om att Luleå är garanterat ett slutspel varje år, vilket värld lever du i? Ja vi kan gärna gå och vinna varje år, då har vi i alla fall vunnit något. Statistiken talar för det också, i 100% av fallen som Luleå vunnit guld så har vi också vunnit serien. Med fyra poäng för övrigt Wink
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Urken tor 23 jan 2020, 23:12

Lajon skrev:Sedan måste jag skriva av mig detta, vilket jag tycker gäller oavsett dagens resultat.

Hur i HELVETE resonerar man då man skickar lagets bästa poängplockare till en topp konkurrent, om han nu var sånt störande moment i laget, så sätt honom då på läktaren.

Aldrig i helvete att man skulle gjort detta om det varit Frölunda eller Färjestad, när mot "löklaget" Örebro så går det bra. Det stinker underskattning nå så jävulskt om detta. Det vore en sak om Örebro låg på kvalplats, men detta är ju sjukt.

Visst är det kul att vi legat i toppen i två säsonger nu, men det får ju inte stiga oss åt huvudet så at tvi tror att vi kan skänka bort en av våra bästa spelare till laget som ligger två bakom oss i serien.

Där har vi något som INTE kommer hjälpa oss i ett slutspel.

Visst har vi gjort mycket bra sista två åren, men detta tar dumstrutspriset nummer 1 albino jocolor

+1

Jag ville se honom på läktaren. Piska
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Lajon tor 23 jan 2020, 23:13

Örebro vann idag för att dom är ett bra lag, (titta i tabellen) och nu har vi gjort dom ännu bättre.... bra jobbat... ni kan ge er fan på att vi får möta dom i slutspelet.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Bamsefar tor 23 jan 2020, 23:47

NallePhu skrev:Undrar om inte Bulan har stor del i orsaken att vissa av spelarena inte riktigt mäktar med det styre han har och låser deras offensiva uppsida, Spelsystemet i sig är en kopia av det han & Rönken använde på sin tid men kan finnas viss utveckling i det hela dock svårt peka på vad just nu!

Luleå som lag skulle må bra av en tränare lite likt Rönnberg som kan våga spelaren göra det extra utan att få en hårtork eller svarta ögon av Bulan om man gjort ngt fel på isen, Personligen skulle jag se en som kunde behålla det defensiva delen och ha det hårda jobbet kvar men lyckas få in den där offensiva prägeln i laget samt få ett vasst PP att fungera på isen!


I

Det var nog det dummaste ngn skrivit på detta forum
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Lajon tor 23 jan 2020, 23:52

Bamsefar skrev:
NallePhu skrev:Undrar om inte Bulan har stor del i orsaken att vissa av spelarena inte riktigt mäktar med det styre han har och låser deras offensiva uppsida, Spelsystemet i sig är en kopia av det han & Rönken använde på sin tid men kan finnas viss utveckling i det hela dock svårt peka på vad just nu!

Luleå som lag skulle må bra av en tränare lite likt Rönnberg som kan våga spelaren göra det extra utan att få en hårtork eller svarta ögon av Bulan om man gjort ngt fel på isen, Personligen skulle jag se en som kunde behålla det defensiva delen och ha det hårda jobbet kvar men lyckas få in den där offensiva prägeln i laget samt få ett vasst PP att fungera på isen!


I

Det var nog det dummaste ngn skrivit på detta forum


Nä, nu tar du väl ändå i lite grann? Det har skrivits mycket på detta forum som inte varit särskilt begåvat.... och där inkluderar jag mig själv Smile
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Sundance Kid fre 24 jan 2020, 01:11

Lajon skrev:Sedan måste jag skriva av mig detta, vilket jag tycker gäller oavsett dagens resultat.

Hur i HELVETE resonerar man då man skickar lagets bästa poängplockare till en topp konkurrent, om han nu var sånt störande moment i laget, så sätt honom då på läktaren.

Aldrig i helvete att man skulle gjort detta om det varit Frölunda eller Färjestad, när mot "löklaget" Örebro så går det bra. Det stinker underskattning nå så jävulskt om detta. Det vore en sak om Örebro låg på kvalplats, men detta är ju sjukt.

Visst är det kul att vi legat i toppen i två säsonger nu, men det får ju inte stiga oss åt huvudet så at tvi tror att vi kan skänka bort en av våra bästa spelare till laget som ligger två bakom oss i serien.

Där har vi något som INTE kommer hjälpa oss i ett slutspel.

Visst har vi gjort mycket bra sista två åren, men detta tar dumstrutspriset nummer 1 albino jocolor

Om inte annat så var övergångssumman alldeles för låg. 250 000 kr i det här sammanhanget känns som en spottloska i ansiktet från Örebro. Man hade kunnat begära åtminstone det dubbla. Har svårt att se exempelvis Färjestad sälja Ejdsell till Frölunda för 250 000 kr.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av GustenA fre 24 jan 2020, 06:28

Jo 250k var ju inte mycket i sammanhanget, men jag tycker nog ändå LHF gör rätt som prioriterar sitt eget lag och skiter i Örebro.

Det är PP som är problemet för LHF och där har Kovacs knappast visat sig vara lösningen. Nu lär ju inte Komarek vara det heller men någon förändring måste man göra.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av GustenA fre 24 jan 2020, 06:29

Sen är det ju något som hänt i laget efter CHL uttåget. Verkar vara lite mer öppna dörrar nu.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av kokostrollet fre 24 jan 2020, 08:55

Tycker ändå vi gjorde en rätt ok match fram till PP som vi alltså hade i 7 minuter och 17 sekunder i sträck(!) om man räknar in den avvaktande utvisningen i 17 sek + efterföljande 2 min i andra perioden. Vi skapar inte ett skit under denna tid och knådar på i samma låga tempo som vanligt i kombination med allmänna problem att få in pucken i zon. Kort därefter reducerar ÖHK och gör därefter sina 2 raka PP-mål och mer eller mindre pissar på vår insats i den här matchen.

Jag ser det som ett coachningsproblem tyvärr. Bulan spelar knappt Komarek öht som trots allt skulle kunna göra vårt PP lite annorlunda och iaf inte sämre... Dessutom kommer TO alldeles för sent när tåget redan gått. Med lite flyt och Jacks puck i stolpen någon centimeter åt höger så hade vi kanske ändå kunnat vinna den här tillställningen, men nu blev det inte så och ÖHK kan rättvist ta hem det.

Till sist: Olle spelar alldeles för mycket sett till prestation. Förtjänar varken den PP-tid han får eller tid i 5-5. Det är dags att döda heliga kor och både ge honom tid till återhämtning (om något hämmar honom?) eller ge honom mindre istid för han är inte alls bra just nu.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av farre fre 24 jan 2020, 09:29

Var lite för arg för att skriva nåt igår men tyvärr så går vi tillbaka till gamla synder med att försöka spela på resultatet när vi har en ledning.
Återigen blir vi straffade för vår feghet.

En sak som stör mig är att vi på två matcher gör 4 PP-mål utan Olle i laget.
Varför låter man honom spela överhuvudtaget i PP när vi bevisligen har ett fungerande PP utan honom i uppställningen?
Det var i ärlighetens namn närmare att vi släppte in mål i PP än att vi gjorde några själva.
Återigen en coachförlust skulle jag vilja säga. Tyvärr!

farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Blinders fre 24 jan 2020, 09:55

Örebro sätter in Kovacs i PP direkt och gör två poäng. Luleå spelar Komarek i någon sorts tredje PP-uppställning med Olausson och Gustafsson bland annat. Jag börjar tro att Luleå inte har tränat PP under denna vecka för annars är det helt otroligt dåligt om man inte sätter in sin på pappret bästa PP-spelare.

Skulle vilja se något liknande för att få in något nytt tänk.
PP1:
Hållander

Gunler Petter Komarek

Auvitu

PP2:
Olausson

Ilomäki Larsson Lundkvist

Gustafsson


Senast ändrad av Blinders88 den fre 24 jan 2020, 10:05, ändrad totalt 1 gång

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av icemask fre 24 jan 2020, 09:57

Blinders88 skrev:Örebro sätter in Kovacs i PP direkt och gör två poäng. Luleå spelar Komarek i någon sorts tredje PP-uppställning med Olausson och Gustafsson bland annat. Jag börjar tro att Luleå inte har tränat PP under denna vecka för annars är det helt otroligt dåligt om man inte sätter in sin på pappret bästa PP-spelare.

Skulle vilja se något liknande för att få in något nytt tänk.
PP1:
                                   Hållander

Gunler                           Petter                           Komarek

                                      Auvitu

PP2:
                                    Olausson

Ilomäki                         Larsson                       Lundkvist      

                                   Gustafsson
Ingen Olle i PP, tempot sänks, han är för dålig på att vinna tillbaka puck, hans spel är sönderläst mm
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Blinders fre 24 jan 2020, 10:02

Okej ut med Luleås bästa forward.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Snikne Ville fre 24 jan 2020, 10:15

GustenA skrev:Sen är det ju något som hänt i laget efter CHL uttåget. Verkar vara lite mer öppna dörrar nu.
Kan hålla med om att det känns som att det inte riktigt kuggat på samma sätt på slutet. Men lik förbannat var vi seriens formstarkaste lag de 10 senaste omg fram till gårdagens match.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Micke80 lör 25 jan 2020, 09:27

farre skrev:Var lite för arg för att skriva nåt igår men tyvärr så går vi tillbaka till gamla synder med att försöka spela på resultatet när vi har en ledning.
Återigen blir vi straffade för vår feghet.

En sak som stör mig är att vi på två matcher gör 4 PP-mål utan Olle i laget.
Varför låter man honom spela överhuvudtaget i PP när vi bevisligen har ett fungerande PP utan honom i uppställningen?
Det var i ärlighetens namn närmare att vi släppte in mål i PP än att vi gjorde några själva.
Återigen en coachförlust skulle jag vilja säga. Tyvärr!


Bara en tanke, Olle spelade i tredje pp-uppställningen. TREDJE, med andra ord fick han enormt lite speltid i den spelformen.
Vad gäller Komarek har man uttalat att han ska spela PP men även han spelade i tredje.
Olle och Komarek har skillsen för att spela PP och ska göra det.
Ser hellre att man funderar på hur våra två första PP- formationer ska se ut och hur de ska spela. jag ser gärna att man har lite olika spel i de olika uppställningarna så det blir mer svårläst för motståndarna.

Våra potentiella PP spelare är enligt mig:
Olle
Tyrväinen
Conolly
Komarek
Ilomäki
Gunler
Petter
Nisse
Einar
Larsson
Hållander
Brännström
Sondell
Gustafsson
Sellgren
Auvitu

Kan vi bygga två femmor av dessa med två till tre högerskytten i varje är det en bra start. Av våra högerskytten ser jag Einar som den som primärt inte ska stå i skottpossition då han har rätt dåligt direktskott och gör sina skott mer efter att själv hållit pucken.
Framför mål vill jag se, tyrväinen och hållander högt i slottet funkar Einar petter och Emil.

Nått likt detta då
Petter, Ilomäki, Hållander, Olle och Auvitu.

Gunler, Nisse, Komarek, Larsson och Tyrväinen.

Kvar till en tredje eller för att byta ut de som har en dålig dag eller är frånvarande är:
Conolly, Einar, Brännström, Gustafsson, Sellgren och Sondell.
Här har jag lite problem då både Sondell och Sellgren är rätt heta just nu och Gustafsson är kall men bästa målgöraren sett till säsongen, samtidigt känns de som sämre alternativ än de jag räknar upp i de två första. Kan så klart gå att byta ut nån forward om man vill ha två backar inne. Auvitu är också en chansning då jag sett han för lite, men både rörelse, skott och passningsförmåga verkar finnas

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av RSD555 lör 25 jan 2020, 13:06

Micke80 skrev:
farre skrev:Var lite för arg för att skriva nåt igår men tyvärr så går vi tillbaka till gamla synder med att försöka spela på resultatet när vi har en ledning.
Återigen blir vi straffade för vår feghet.

En sak som stör mig är att vi på två matcher gör 4 PP-mål utan Olle i laget.
Varför låter man honom spela överhuvudtaget i PP när vi bevisligen har ett fungerande PP utan honom i uppställningen?
Det var i ärlighetens namn närmare att vi släppte in mål i PP än att vi gjorde några själva.
Återigen en coachförlust skulle jag vilja säga. Tyvärr!


Bara en tanke, Olle spelade i tredje pp-uppställningen. TREDJE, med andra ord fick han enormt lite speltid i den spelformen.
Vad gäller Komarek har man uttalat att han ska spela PP men även han spelade i tredje.
Olle och Komarek har skillsen för att spela PP och ska göra det.
Ser hellre att man funderar på hur våra två första PP- formationer ska se ut och hur de ska spela. jag ser gärna att man har lite olika spel i de olika uppställningarna så det blir mer svårläst för motståndarna.

Våra potentiella PP spelare är enligt mig:
Olle
Tyrväinen
Conolly
Komarek
Ilomäki
Gunler
Petter
Nisse
Einar
Larsson
Hållander
Brännström
Sondell
Gustafsson
Sellgren
Auvitu

Kan vi bygga två femmor av dessa med två till tre högerskytten i varje är det en bra start. Av våra högerskytten ser jag Einar som den som primärt inte ska stå i skottpossition då han har rätt dåligt direktskott och gör sina skott mer efter att själv hållit pucken.
Framför mål vill jag se, tyrväinen och hållander högt i slottet funkar Einar petter och Emil.

Nått likt detta då
Petter, Ilomäki, Hållander, Olle och Auvitu.

Gunler, Nisse, Komarek, Larsson och Tyrväinen.

Kvar till en tredje eller för att byta ut de som har en dålig dag eller är frånvarande är:
Conolly, Einar, Brännström, Gustafsson, Sellgren och Sondell.
Här har jag lite problem då både Sondell och Sellgren är rätt heta just nu och Gustafsson är kall men bästa målgöraren sett till säsongen, samtidigt känns de som sämre alternativ än de jag räknar upp i de två första. Kan så klart gå att byta ut nån forward om man vill ha två backar inne. Auvitu är också en chansning då jag sett han för lite, men både rörelse, skott och passningsförmåga verkar finnas

Det är två månader lite knappt kvar till
slutspelet och jag tycker att man till viss
del kan ta det i åtanke.

Då Auvito förhoppningsvis kommer vara
en tillgång då så tycker jag man börjar
spela in honom nu. Samma sak med Olle
även om han inte är i bästa form.
Den tredje är komarek. Jag skulle spela
dessa tre i en andra uppställning. Dom
två övriga lämnar jag öppet. Nisse och
Tyrre kanske.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet