Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group

+2
Rikky
Jonken
6 posters

Gå ner

Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group Empty Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group

Inlägg av Jonken lör 19 okt 2019, 14:01

Då har det hänt igen: Money talks -instead of entertainment values.

Tråkigt

Slipsarna verkar ha gjort upp deal i slutna förhandlingar.
Kineserna skor upp sig med Nent Group -stålar. Och givetvis skall ju Nent Group nu kamma in sina vinster med massiva reklam intäkter. Visst: Svenskarna kommer att få se Hockey VM framöver: Men OJ vad irriterande reklamen kommer att bli -för de tittare som inte har Via-slips abonnemangen....

Suit values is the new name of the game! Maximum profit margins -top entertainment values. Four f****ng years in a row!

Vi fans har skanderat Hockey dödare vid ett flertal tillfällen i SHL. Och: haft GOD ORSAK till detta; när slips-rallyt varit som värst. Nu har alltså denna typ av sko-sig-själv-business i Sverige tagit ett rejält längre kliv in i våra hem. Där affärsägare skor sig själva på folkets bekostnad.

Jag kan i min värld inte förstå hur man med rent samvete kan betala en Viasat faktura.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group Empty Sv: Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group

Inlägg av Rikky lör 19 okt 2019, 14:10

Jag har viasat och det av anledningen att jag vill se ishockey (NHL) och fotboll av hög klass. Varför ska man dålig samvete egentligen? De betalar för något som någon vill ha betalt för, i sin tur får vi som tittar betala. Så är det ju med allting numera. Då kan ju lika gärna dom som betalar för Cmore eller nåt annat som kostar ha lika dåligt samvete. Att vi som tittar får betala eller titta på oändligt mycket reklam får vi helt enkelt acceptera (om man inte redan gjort det)
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group Empty Sv: Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group

Inlägg av Rikky lör 19 okt 2019, 15:00

Var tvungen att kolla upp vad som gäller för tv-tittande under kommande hockey-VM.
Så här ser det ut .
HockeyVM:
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group Empty Sv: Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group

Inlägg av Pajala lör 19 okt 2019, 15:08

Jag har alla kanaler så jag skiter i vilka som sänder.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group Empty Sv: Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group

Inlägg av Old Brooklyn lör 19 okt 2019, 15:11

TV3? Då vill man ju se PA Gullö med flugan på, och gärna Håkan Bråkan som expert (Hawkeye). Sportbevakning när den är som mest lik roliga timmen på mellanstadiet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group Empty Sv: Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group

Inlägg av Tony Moore lör 19 okt 2019, 15:32

Förbannade reklamavbrotten tom vid avblåsning *kräks* vid tanken.. Blir att lägga ned det mesta av VM tittningen igen då TV3 tar över.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group Empty Sv: Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group

Inlägg av Bamsefar lör 19 okt 2019, 15:50

Ser numera inte på VM , vem orkar med leklåda o reklam o lite hockey däremellan
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group Empty Sv: Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group

Inlägg av Jonken lör 19 okt 2019, 16:08

Jag förstår alla som har möjlighet och sitta uppe på nätterna -och se topp hockey i NHL. Men detta handlar inte om det; utan vilka värderingar och agenda de som säljer och upphandlar sändningsrättigheter för VM-Hockey.

Det finns ett tydligt mönster när det gäller försäljning av internationella Hockey rättigheter. All hockey utanför Sverige: NHL, KHL, CHL mfl. Där är det i regel slipsar som skall sko sig själva. Det har länge varit kubbning gällande detta i upphandlingar om just landslagsspel -där VM, OS, WorldCup etc; är höjdpunkterna. Man har i större grad lagt vikt vid att prioritera/ställa krav om underhållningsvärdet för tittarna i dessa sammanhang. Nu verkar det tyvärr vara slut med dessavärderingar.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group Empty Sv: Mer TV rättighter av hockey VM till Nent Group

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet