Juhani Tyrväinen

+85
Haparanda
Burskydd
Metheuz
Mantz
Stålis16
Kneten
JuniorX
Sigge75
trallgöken
Jonsey78
BulanFanClub
Panikvärvning
Agenten
1992
Danneja
Hoganas
Björnkäften
Serkan122
SatanicPanic
Pontaking
Lulefan
Xerzocx
Taabe
Nr10
JohanO
Mr Bister
Sportchefen #2
Atlet
Lasse Proppmätt
Braun
Sundance Kid
Jojjan
tibet
Kanellängd
Tackleberry
Dundernisse
Jokerman ll
LHF96
Polyfemos
Meyhem
PM
Micke80
Dilox
Redbear
RSD555
ezz
farre
snugge
LulefanGBG
Old Brooklyn
NallePhu
Norlin
GrodanBoll
Qirren
Lajon
Mr Cheese
Bamsefar
ski3r
Tigerman
Jokerman
Lehto
MrA
CKa
GustenA
Myrman
Diktatorn
Norrlandstoken
Snikne Ville
Urken
Kagen
Donowitz
icemask
kokostrollet
Puckad
Rikky
oggskar
Pajala
Wolfhunter
Jonken
Blinders
Hankburger
Dustin
Tony Moore
Hedanders
KaptenBlodskelett
89 posters

Sida 8 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Sundance Kid fre 25 feb 2022, 15:53


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Bamsefar fre 25 feb 2022, 16:32

Sundance Kid skrev:Sanny fortsätter sin hetsjakt på Luleå i sin blogg:

https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2022/02/25/inte-forvanad-att-det-ar-lulea/

Sanny gillar inte Luleå sen gammalt, han försöker nu smeta på Luleå fuskstämpeln efter att tråkluleå blivit uttjatat.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Sundance Kid likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av GustenA fre 25 feb 2022, 16:58

Bamsefar skrev:
Sundance Kid skrev:Sanny fortsätter sin hetsjakt på Luleå i sin blogg:

https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2022/02/25/inte-forvanad-att-det-ar-lulea/

Sanny gillar inte Luleå sen gammalt, han försöker nu smeta på Luleå fuskstämpeln efter att tråkluleå blivit uttjatat.

Ja, lite oklart hur det är med ”kryphålet”. Räcker med absolut minimalt tankearbete och att skriva en eller två meningar för att täcka upp. Så antingen är det ju meningen att avstängda spelare ska kunna spela j20, HA eller så har dom som skrivit det där varit fruktansvärt lata. Hursomhelst så har väl Luleå inget med det att göra?

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av JohanO fre 25 feb 2022, 19:21

Fan va lättkränkta ni är. Sanny har både risat och rosat Luleå, som han gjort mer eller mindre med alla lag i SHL:

"Luleå är väldigt noggranna, det som vi kallar konsekventa, och tummar aldrig någonsin på att underkasta sig det hårda jobbet och ligger alltid rätt i sina positioner. Det ligger också till grund att man fått, en enligt mig oförtjänt, stämpel som ett tråklag."

Sen, vad är det ni inte håller med om? Att Luleå varit tråkiga under åren?
De senaste 10 åren har Luleå gjort näst minst mål i SHL av alla lag som haft 10 fulla säsonger.

Eller är det att Luleå spelar fult?
2018 kom den något osmickrande statistiken att Luleå står för flest huvudtacklingar av alla lag i SHL.

Luleå är tyvärr inte oförtjänt av varken "fuleå"- eller tråkstämpeln. Men man kan älska sitta lag ändå.


Sen tycker jag också att förbundet och SHL ska sätta stopp för Tyrres spel i J20, eller åtminstone skriva om regeln ASAP. Annars riskerar J20, en utvecklingsliga som fungerar som plantskola för unga spelare som inte är 100% redo för SHL än, att bli en skärseld för hårda, skadeglada, "fulspelande" och avstängda SHL-spelare att spela av sina SHL-straff mot mestadels oförberedda juniorer. Kul...
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Wolfhunter, Blinders and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Urken fre 25 feb 2022, 19:24

Tycker att det är märkligt hur man kan spela J20 om man är avstängd i Shl. Med det sagt, så lyser Sannys åsikt om Luleå igenom. Här har vi svart på vitt, att det är som han också skriver - Luleå mot världen. Han bekräftar själv sin tes, lite som:

Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

JohanO likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Urken fre 25 feb 2022, 19:27

Jag förstår din poäng och det sakliga sättet som du lägger fram det på, JohanO, men du glömmer en sak: DIFiplinnämnden. If you know, you know..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av JohanO fre 25 feb 2022, 19:55

Urken skrev:Jag förstår din poäng och det sakliga sättet som du lägger fram det på, JohanO, men du glömmer en sak: DIFiplinnämnden. If you know, you know..


Jo, bara att DIFiplinnämnden rimmar lite illa när djurgården har fler totala utvisningsminuter, fler effektiva utvisningsminuter, fler personliga straff, fler lagstraff, fler offensiva utvisningsminuter, fler 2-minutare, fler 5-minutare, fler 10-minutare och fler matchstraff än Luleå sen de kom tillbaka in i finrummet 14-15. Suspect
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Wolfhunter, Blinders and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jojjan fre 25 feb 2022, 20:40

Hade nog aktat mig från att spela Tyrre (en av våra absolut viktigaste spelare) i j20.
Lite nojjig över att något lag kan tagga en junior att slasha sönder en hand etc på han för att sänka Luleå inför ett slutspel.
Men är nog bara jag som hade gjort det som motståndare 😅

Jojjan

Antal inlägg : 324
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Urken fre 25 feb 2022, 20:44

JohanO skrev:
Urken skrev:Jag förstår din poäng och det sakliga sättet som du lägger fram det på, JohanO, men du glömmer en sak: DIFiplinnämnden. If you know, you know..


Jo, bara att DIFiplinnämnden rimmar lite illa när djurgården har fler totala utvisningsminuter, fler effektiva utvisningsminuter, fler personliga straff, fler lagstraff, fler offensiva utvisningsminuter, fler 2-minutare, fler 5-minutare, fler 10-minutare och fler matchstraff än Luleå sen de kom tillbaka in i finrummet 14-15. Suspect

Är det DIFiplinnämnden som utdelar utvisningar? Nej. Jag ser själv, med egna ögon, hur de silar mygg och sållar kameler.

Vidare, om vi utgår från den data du redovisar: borde inte Djurgården få ett ökennamn likt Fulgården? Nej, just ja. Skansen gullas det med. Det är just detta som är diskussionen, för min del. Oerhört märkligt att även du skriver under på Fuleå, för att sedsn presentera data som visar att DIF är värre.

Eller är det selektivt där endast huvudtacklingar räknas? Definiera reglerna.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Bamsefar and Sundance Kid like this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Tony Moore fre 25 feb 2022, 21:19

Norr Media:
Bulans hårda kritik mot straffet: "Det är felaktigt"
Juhani Tyrväinen stängs av i fyra matcher för sin tackling mot Joey Laleggia. En bedömning som Luleåtränaren Thomas "Bulan" Berglund kritiserar. "Helt felaktigt. Det hade räckt med en tvåa och det hade varit rätt också, men ingenting mer, säger han.

Ishockey 23 februari 2022 16:21

Det var i mitten av den andra perioden som Juhani Tyrväinen fick matchstraff efter att ha tacklat Timråbacken Joseph Laleggia. Tyrväinen tog ordentlig sats innan han smällde på Laleggia som for med ansiktet mot sargen.

Efter videobedömning tog domarna beslutet att Luleåforwarden spelat färdigt och under onsdagen meddelade disciplinnämnden att Tyrväinen stängs av i fyra matcher och tvingas böta 26 573 kronor.

Thomas Berglund är kritisk till beslutet då han menar att Laleggia ser att Tyrväinen kommer och vrider kroppen.
– Jag tycker det är felaktigt. Det är självklart en boarding, han har hög fart och så men allting bedöms utifrån hur mottagaren agerar och i det här fallet vänder han ryggen i sista hundradelen vilket gör det svårt för Tyrväinen att parera. Det är det som jag tycker är tråkigt – att det hela tiden handlar om hur mottagaren agerar, säger han.

Nyckelfaktorerna är enligt disciplinnämnden följande:
• Tacklingen sker med mycket hög fart när motspelaren befinner sig nära sargen.
• Tacklingen är obehärskad och sker på ett onödigt våldsamt sätt.
• Tacklingen innebär uppenbar och stor skaderisk. Att motspelaren gör en viss vridning av kroppen innan tacklingen innebär därför inte att det fritar den tacklande spelaren från sitt ansvar i situationen.
• Det rör sig om återfall

Avstängningen innebär att Luleå får klara sig utan Tyrväinen i bortamatcherna mot Örebro och Leksand, samt hemma mot Djurgården och Brynäs.
– Det är beslut som tas över våra huvuden och det är förvånansvärt att det är tidigare spelare som är med och tar de här besluten som jag tycker är helt felaktiga, säger Berglund.

Han menar att Tyrväinen delat ut liknande tacklingar tidigare som inte resulterat i några åtgärder.
– Då tycker man att det är en perfekt tackling och i en annan nyans är det fyra matchers avstängning. Det finns ingen röd tråd i bedömningarna.

På torsdag väntar Örebro borta och förutom Tyrväinen får Luleå klara sig utan skadade duon Jesper Wallstedt och Konstantin Komarek. Däremot är Einar Emanuelsson tillbaka från sjukdom.

Efter övertidsförlusten mot Timrå är laget ute efter revansch.
– En besvikelse att vi tappade två poäng. Nu måste vi koncentrera oss i 60 minuter.

Juhani Tyrväinen har avböjt från att kommentera avstängningen.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7702
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Sundance Kid likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Urken fre 25 feb 2022, 21:27

"Han menar att Tyrväinen delat ut liknande tacklingar tidigare som inte resulterat i några åtgärder.
– Då tycker man att det är en perfekt tackling och i en annan nyans är det fyra matchers avstängning. Det finns ingen röd tråd i bedömningarna."

This. Precis vad som skrivits även i matchtråden. Man kan inte tycka att Tyrres tacklingar är grymma vanligtvis samtidigt som man fördömer denna. Här är det antingen eller. Skillnaden är Laleggias agerande.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Bamsefar, Sundance Kid, Puckad and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av JohanO fre 25 feb 2022, 21:59

Urken skrev:
JohanO skrev:
Urken skrev:Jag förstår din poäng och det sakliga sättet som du lägger fram det på, JohanO, men du glömmer en sak: DIFiplinnämnden. If you know, you know..


Jo, bara att DIFiplinnämnden rimmar lite illa när djurgården har fler totala utvisningsminuter, fler effektiva utvisningsminuter, fler personliga straff, fler lagstraff, fler offensiva utvisningsminuter, fler 2-minutare, fler 5-minutare, fler 10-minutare och fler matchstraff än Luleå sen de kom tillbaka in i finrummet 14-15. Suspect

Är det DIFiplinnämnden som utdelar utvisningar? Nej. Jag ser själv, med egna ögon, hur de silar mygg och sållar kameler.

Vidare, om vi utgår från den data du redovisar: borde inte Djurgården få ett ökennamn likt Fulgården? Nej, just ja. Skansen gullas det med. Det är just detta som är diskussionen, för min del. Oerhört märkligt att även du skriver under på Fuleå, för att sedsn presentera data som visar att DIF är värre.

Eller är det selektivt där endast huvudtacklingar räknas? Definiera reglerna.


Fast du kan kolla upp datan själv. Djurgården är ett av de minst utvisade lagen i ligan, bara det att Luleå har ännu färre utvisningar.
Sen förtäljer inte utvisningsminuterna vad man blir utvisad för. Men det är uppenbart att Luleå, åtminstone till 2018, var upphovsmän till fler huvudtacklingar än Djurgården. Vilket är en av anledningarna till att koncensus bland stora delar av övriga hockeysverige är att Luleå är ett lag som spelar fult. If it walks like a duck and talks like a duck...

Djurgården kallas redan titt som tätt för fulgården på andra lags forum.

Det slutar helt enkelt inte att vara cringe när vuxna människor på riktigt tror det pågår en konspiration att frysa ut Luleå inom  svensk hockey när det finns noll bevis för det.


Nåja, för att ta tillbaka diskussionen till Tyrre. Det är ett gott tecken om man som lag kan spotta upp sig nu i fyra matcher och visa att det finns sisu även i övriga gubbar på isen, för att sedan lite lyxigt kunna spetsa till det med en revanschsugen Tyrre. Minns jag inte fel så brukar han vara väldigt bra efter skador och avstängningar?
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av kokostrollet fre 25 feb 2022, 22:58

Jojjan skrev:Hade nog aktat mig från att spela Tyrre (en av våra absolut viktigaste spelare) i j20.
Lite nojjig över att något lag kan tagga en junior att slasha sönder en hand etc på han för att sänka Luleå inför ett slutspel.
Men är nog bara jag som hade gjort det som motståndare 😅

Tycker bara det är kul och hoppas han kan inspirera våra yngre och up and coming med sin attityd och prestigelöshet.

https://youtu.be/i6dOtYqIqXQ
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Bamsefar lör 26 feb 2022, 01:25

JohanO skrev:
Urken skrev:Jag förstår din poäng och det sakliga sättet som du lägger fram det på, JohanO, men du glömmer en sak: DIFiplinnämnden. If you know, you know..


Jo, bara att DIFiplinnämnden rimmar lite illa när djurgården har fler totala utvisningsminuter, fler effektiva utvisningsminuter, fler personliga straff, fler lagstraff, fler offensiva utvisningsminuter, fler 2-minutare, fler 5-minutare, fler 10-minutare och fler matchstraff än Luleå sen de kom tillbaka in i finrummet 14-15. Suspect
Poängen är att de skulle haft betydligt mer om difiplinnämnden fungerat som en objektiv organisation
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Urken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Puckad lör 26 feb 2022, 07:26

kokostrollet skrev:
Jojjan skrev:Hade nog aktat mig från att spela Tyrre (en av våra absolut viktigaste spelare) i j20.
Lite nojjig över att något lag kan tagga en junior att slasha sönder en hand etc på han för att sänka Luleå inför ett slutspel.
Men är nog bara jag som hade gjort det som motståndare 😅

Tycker bara det är kul och hoppas han kan inspirera våra yngre och up and coming med sin attityd och prestigelöshet.

https://youtu.be/i6dOtYqIqXQ
Det är väl det som är hela syftet med att han ställer upp.
Inte för att nita motståndare, utan för att sända signaler till egna laget om vilket arbete som förväntas och behövs.
Att döma att man vill spela PK säger en hel del.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11111
Join date : 14-07-10

Tony Moore and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken lör 26 feb 2022, 11:47

4 matchers avstängning är åt H -i överkant. Pissdåligt, lågt och oprofessionellt i vanlig ordning av penis-illin nämnden.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6842
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Tony Moore, Rikky and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av LulefanGBG lör 26 feb 2022, 11:55

Hade det varit Frölunda, Växjö,Saik eller Djurgården som låtit en A-lasgspelare 'visa upp sig' hos juniorerna så hade detta hyllats unisont. Det hade lyfts fram hur viktigt det är att inspirera de yngre och vars med och lära och inspirera osv. ...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12201
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Urken lör 26 feb 2022, 13:17

Avslutningsvis så vill jag bara säga att det är bra att du motsätter dig vår ståndpunkt, JohanO. Vi behöver inte tycka lika, men.. du har fel Teasing

Längtar tills Tyrre är tillbaka.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken fre 15 apr 2022, 14:19

SISUA PYTTYYN!
NYT SAA RUTISTAA!

Älska  Juhani Tyrväinen - Sida 8 809714025  Älska  Juhani Tyrväinen - Sida 8 809714025  Älska  Juhani Tyrväinen - Sida 8 809714025
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6842
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jokerman ll lör 23 apr 2022, 08:13

SVT-experten Jonas Andersson, som jag för övrigt inte har något emot, kommenterar Tyrväinen.

Min kommentar: Det här är inte objektivt. ”Gå in och kolla i efterhand”. Ja gör det. Efter tio minuters kollande skulle experten lägga ner grävandet eftersom han inser att hans teorier inte håller.

Samma SVT-expert har ju själv sagt i tidigare intervjuer att det gäller som expert att man inte dras med känslomässigt (omöjligt uppdrag) och att det kan vara en utmaning (tänk Leif Boork).

Det här har ju Andersson och många andra experter så rätt i, man tänker på det, tänker så det knakar, försöker hålla sig objektiv, försöker försöker men ändå hamnar man ofta, ofta likt förbannat i vad som kallas confirmation bias
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1294
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Nr10 lör 23 apr 2022, 13:23

Visst jag är färgad. Men förstår inte hur det där kan anses vara ens i närheten av en förstärkning. Är ju en solklar cross på armen?

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Urken lör 23 apr 2022, 13:26

Jonas Andersson är en tönt. Stör mig oerhört mycket när han kommenterar saker tillsammans med Härenstam, som är grym på sitt jobb. Lägger inte till sin färgade bild av varje situation.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Urken sön 01 maj 2022, 23:51

Tyrväinen förlänger bounce Juhani Tyrväinen - Sida 8 809714025 Älska

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Screen25
Juhani Tyrväinen - Sida 8 Screen24
Juhani Tyrväinen - Sida 8 Screen24
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Bamsefar and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Bamsefar mån 02 maj 2022, 00:50

Tyrre cheers
Stålmannen
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av CKa mån 02 maj 2022, 07:11

Urken skrev:Tyrväinen förlänger bounce Juhani Tyrväinen - Sida 8 809714025 Älska

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Screen25
Juhani Tyrväinen - Sida 8 Screen24
Juhani Tyrväinen - Sida 8 Screen24

Nej, han förlängde ifjol.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Urken mån 02 maj 2022, 12:52

Du har rätt. Bara klausulen..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Bamsefar mån 02 maj 2022, 13:33

Urken skrev:Du har rätt. Bara klausulen..

Inte så bara 🎉🥳
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Tony Moore tor 27 okt 2022, 23:54

Vad är felet? Underpresterar denna höst men han påstår i lokalmedia att allt är bra, men det verkar inte så..
Hoppas verkligen att vår tyrre hittar sitt riktiga jag snarast, vi behöver vår härförare mer än någonsin.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7702
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

pingu and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av NallePhu tor 27 okt 2022, 23:55

Tony Moore skrev:Vad är felet? Underpresterar denna höst men han påstår i lokalmedia att allt är bra, men det verkar inte så..
Hoppas verkligen att vår tyrre hittar sitt riktiga jag snarast, vi behöver vår härförare mer än någonsin.
Tacklingsförbud i princip av Bulan gissar jag starkt!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18260
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Snikne Ville fre 28 okt 2022, 00:02

Har onga som helst problem med Tyrres insats såhär långt. Att han inte tacklar på samma sätt nåt mer är för att han förra säfongen dubbades till återfallsförbrytare. Då det är bara smart att förhålla sig till det.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Tony Moore fre 28 okt 2022, 00:02

NallePhu skrev:
Tony Moore skrev:Vad är felet? Underpresterar denna höst men han påstår i lokalmedia att allt är bra, men det verkar inte så..
Hoppas verkligen att vår tyrre hittar sitt riktiga jag snarast, vi behöver vår härförare mer än någonsin.
Tacklingsförbud i princip av Bulan gissar jag starkt!
Kanske det, men han förlorar många man-man kamper, visar inte samma pondus, vet inte om jag ser fel men det känns inte så bra som det borde. Kan ju bero på att laget inte kuggar i så bra just nu men då är tyrre en som måste visa vägen.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7702
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Taabe fre 28 okt 2022, 00:07

Tyckte han såg bättre ut när vi kastade om kedjorna mot Leksand, tycker även Connolly såg intressant ut mellan brännis och Einar då..
Taabe
Taabe

Antal inlägg : 282
Join date : 15-09-07

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Micke80 fre 28 okt 2022, 05:36

NallePhu skrev:
Tony Moore skrev:Vad är felet? Underpresterar denna höst men han påstår i lokalmedia att allt är bra, men det verkar inte så..
Hoppas verkligen att vår tyrre hittar sitt riktiga jag snarast, vi behöver vår härförare mer än någonsin.
Tacklingsförbud i princip av Bulan gissar jag starkt!

Svårt att se Bulan ge honom det förbudet när andra får, känns rätt långsökt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Tony Moore ons 30 nov 2022, 19:59

.."– Om de inte vill att man ska spela hårt så måste man byta spelstil, säger Tyrväinen som var ligans tredje mest utvisade spelare under fjolårets grundserie (76 minuter)
– När vi närmar oss slutspel kommer det självklart komma mer.
Det är alltså ingen skada som hindrar dig?
– Nej. Kroppen känns bra. Jag skulle säga att det är hundra procent. 
– Jag vet att fansen tycker om att jag tacklar och spelar fysiskt, men jag kan bara säga att det kommer."...
Norr Media AB
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7702
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken tor 01 dec 2022, 11:24

Tony Moore skrev:.."– Om de inte vill att man ska spela hårt så måste man byta spelstil, säger Tyrväinen som var ligans tredje mest utvisade spelare under fjolårets grundserie (76 minuter)
– När vi närmar oss slutspel kommer det självklart komma mer.
Det är alltså ingen skada som hindrar dig?
– Nej. Kroppen känns bra. Jag skulle säga att det är hundra procent. 
– Jag vet att fansen tycker om att jag tacklar och spelar fysiskt, men jag kan bara säga att det kommer."...
Norr Media AB
Jasså. Tydligen har lagledningen slängt på kopplet igen...
Inte underligt -att vi torskar matcher på löpande band nu...
I ärlighetens namn fattar jag inte vad Berglund, Stridh, Alamäki håller på med; när de gör så här. Detta är bara SÅ JÄVLA DÅLIGT!!!

-Kanske läge att slänga på Tyrväinen och Komarov var sin ballerina-klänning också. För det är väl inga utvisningar i konståkning... VARFÖR VÄRVA DESSA TYPER AV SPELARE >NÄR MAN INTE ENS HAR FÖR AVSIKT ATT ANVÄNDA/UTNYTTJA DERAS FRÄMSTA STYRKOR SOM ISHOCKEY SPELARE?????!!!!!!

-Från och med NU -ÄR detta 110% lagledningens fel..
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6842
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken tor 01 dec 2022, 11:33

Penkin takana taas vaihteeksi halko korvien välissä.... scratch Facepalm
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6842
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

NallePhu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Xerzocx tor 01 dec 2022, 11:36

Jonken skrev:
Tony Moore skrev:.."– Om de inte vill att man ska spela hårt så måste man byta spelstil, säger Tyrväinen som var ligans tredje mest utvisade spelare under fjolårets grundserie (76 minuter)
– När vi närmar oss slutspel kommer det självklart komma mer.
Det är alltså ingen skada som hindrar dig?
– Nej. Kroppen känns bra. Jag skulle säga att det är hundra procent. 
– Jag vet att fansen tycker om att jag tacklar och spelar fysiskt, men jag kan bara säga att det kommer."...
Norr Media AB
Jasså. Tydligen har lagledningen slängt på kopplet igen...
Inte underligt -att vi torskar matcher på löpande band nu...
I ärlighetens namn fattar jag inte vad Berglund, Stridh, Alamäki håller på med; när de gör så här. Detta är bara SÅ JÄVLA DÅLIGT!!!

-Kanske läge att slänga på Tyrväinen och Komarov var sin ballerina-klänning också. För det är väl inga utvisningar i konståkning... VARFÖR VÄRVA DESSA TYPER AV SPELARE >NÄR MAN INTE ENS HAR FÖR AVSIKT ATT ANVÄNDA/UTNYTTJA DERAS FRÄMSTA STYRKOR SOM ISHOCKEY SPELARE?????!!!!!!

-Från och med NU -ÄR detta 110% lagledningens fel..

Mest så att jag förstår..
Så Komarek (som ett exempel) hade gjort fler poäng och vi hade med garanti vunnit fler matcher om Tyrre tacklats mer och även haft fler utvisningsminuter?

Jag gillar Tyrres fysiska spel. Men att enkom lasta hans fysiska spel, som en anledning till att vi är där vi är, känns lite för vagt. Oavsett lagledaren direktiv, så är det inte enbart DET som är anledningen till att spelet hackat..

Xerzocx

Antal inlägg : 234
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken tor 01 dec 2022, 11:56

Xerzocx skrev:

Mest så att jag förstår..
Så Komarek (som ett exempel) hade gjort fler poäng och vi hade med garanti vunnit fler matcher om Tyrre tacklats mer och även haft fler utvisningsminuter?

Jag gillar Tyrres fysiska spel. Men att enkom lasta hans fysiska spel, som en anledning till att vi är där vi är, känns lite för vagt. Oavsett lagledaren direktiv, så är det inte enbart DET som är anledningen till att spelet hackat..
Egentligen förstår du helt rätt. Men det är inte bara 'Tyrre' som måste tillåtas att spela sitt spel; det är flera andra spelare som också tvingas att hålla igen -pga av att lagledningen flaschar förra sässes statspapper i nyllet på dom.
Varför detta inte fungerar; syns tydligt på lagets prestationer senaste tiden. Just nu drar vi knappt jämnt med en nyckelpiga sportsligt; men det är ju underbart hur lite utvisningar vi tar i matcherna. (För det är ju vad lagledningen vill just nu?)

-På ren jävla, enkel riks-Svenska: Jag tycker att lagledningens coachning luktar MUGG sedan en tid tillbaka! De medvetet stryper vår prestation -i jakt på några alternativa resultat -uppe i det helt jävla blåa.... (Dom bör i framtiden ge fan i att sniffa i ismaskinernas avgasrör...)

Summa summa: Våra fysiskt starka spelare måste tillåtas spela deras spel -precis som de andra. Man är jäkligt fel ute; om man skall försöka odla fler kör/stjärn gossar av män -bara för att lucia tåget var för kort + det fanns för många tomma stolar i kyrkan förra säsongen...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6842
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Xerzocx tor 01 dec 2022, 12:02

Jonken skrev:
Xerzocx skrev:

Mest så att jag förstår..
Så Komarek (som ett exempel) hade gjort fler poäng och vi hade med garanti vunnit fler matcher om Tyrre tacklats mer och även haft fler utvisningsminuter?

Jag gillar Tyrres fysiska spel. Men att enkom lasta hans fysiska spel, som en anledning till att vi är där vi är, känns lite för vagt. Oavsett lagledaren direktiv, så är det inte enbart DET som är anledningen till att spelet hackat..
Egentligen förstår du helt rätt. Men det är inte bara 'Tyrre' som måste tillåtas att spela sitt spel; det är flera andra som också tvingas att hålla igen -pga av att lagledningen flaschar förra sässes statspapper i nyllet på dom.
Varför detta inte fungerar; syns tydligt på lagets prestationer senaste tiden. Just nu drar vi knappt jämnt med en nyckelpiga sportsligt; men det är ju underbart hur lite utvisningar vi tar i matcherna. (För det är ju vad lagledningen vill just nu?)

-På ren jävla, enkel riks-Svenska: Jag tycker att lagledningens coachning luktar MUGG sedan en tid tillbaka! De medvetet stryper vår prestation -i jakt på något alternativa resultat uppe i det helt jävla blåa.... (Dom bör i framtiden ge fan i att sniffa i ismaskinernas avgasrör...)

Summa summa: Våra fysiskt starka spelare måste tillåtas spela deras spel -precis som de andra. Man är jäkligt fel ute; om man skall försöka odla fler kör/stjärn gossar -för att lucia tåget var för kort + det fanns för många tomma stolar i kyrkan förra säsongen...

Jag håller helt med dig om mycket och då vill jag dra det ett steg ytterligare längre. Vi måste ge utrymme för spelarna att spela deras roll i lagbygget.
Det innebär att det finns många olika roller och dessa roller skall dom få utrymme att få lira, utifrån bästa förmåga.
Då kan vi enas i att Leo och Tyrre skall få utrymme att spela mer fysiskt, tacklas lite mer och vara tunga att möta. Att det är deras roll.
Då bör vi alla också kunna enas om att Rask har en roll att åka mycket skridsko, vara jobbig och en blåslampa på motståndarna och han skall få utrymmet att göra detta och spelare som är tänkta initialt att producera, såsom Komarek, Einar, Connolly, Shinnimin, Brännarn etc, skall få utrymme att få producera och skapa sig bättre lägen.
Sen när vi utvärderar så skall vi utvärdera utifrån deras roll och vilka förutsättningar dom har att få utföra sig roll.
För då bör vi kunna bli eniga om att alla spelare har olika roller och inte en och samma, att enkom göra mål!?

Xerzocx

Antal inlägg : 234
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av JohanO tor 01 dec 2022, 12:03

Men lugn och fin nu, vart har Bulan & Co sagt att Tyrre måste byta spelstil till den grad att han blir osynlig? Att Tyrre har lagt av med sina chargings i offensiv zon ser jag som 100% positivt.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken tor 01 dec 2022, 12:20

Xerzocx skrev:

Jag håller helt med dig om mycket och då vill jag dra det ett steg ytterligare längre. Vi måste ge utrymme för spelarna att spela deras roll i lagbygget.
Det innebär att det finns många olika roller och dessa roller skall dom få utrymme att få lira, utifrån bästa förmåga.
Då kan vi enas i att Leo och Tyrre skall få utrymme att spela mer fysiskt, tacklas lite mer och vara tunga att möta. Att det är deras roll.
Då bör vi alla också kunna enas om att Rask har en roll att åka mycket skridsko, vara jobbig och en blåslampa på motståndarna och han skall få utrymmet att göra detta och spelare som är tänkta initialt att producera, såsom Komarek, Einar, Connolly, Shinnimin, Brännarn etc, skall få utrymme att få producera och skapa sig bättre lägen.
Sen när vi utvärderar så skall vi utvärdera utifrån deras roll och vilka förutsättningar dom har att få utföra sig roll.
För då bör vi kunna bli eniga om att alla spelare har olika roller och inte en och samma, att enkom göra mål!?
Precis. Det är just med rollerna och karaktärerna -som man bygger ihop ett lag inför en säsong. Varje detalj lagt ihop > blir en hel helhet. Men vad 'Bulan' och Co håller på med just nu; är typ: -Är att använda blöjstats -för att rätta till i statistiken. Detta till en kostnad att laget torskar matcher i onödan. Vi tappar helt enkelt för många procent i prestation -för spelarna inte tillåts spela sitt eget spel.

Och jag kan säga så här:
Börjar inte lagledningen fatta detta RIKTIGT FORT NU: Är det ta-mig-fan RISKFRITT att dra en etta på bongen ikväll. Om vi skall komma ut och köra allmänhetens åkning helt utan attityd i solbackens klyka ikväll; lär inte bli vackert för fem öre...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6842
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Micke80 tor 01 dec 2022, 17:11

Jonken skrev:
Tony Moore skrev:.."– Om de inte vill att man ska spela hårt så måste man byta spelstil, säger Tyrväinen som var ligans tredje mest utvisade spelare under fjolårets grundserie (76 minuter)
– När vi närmar oss slutspel kommer det självklart komma mer.
Det är alltså ingen skada som hindrar dig?
– Nej. Kroppen känns bra. Jag skulle säga att det är hundra procent. 
– Jag vet att fansen tycker om att jag tacklar och spelar fysiskt, men jag kan bara säga att det kommer."...
Norr Media AB
Jasså. Tydligen har lagledningen slängt på kopplet igen...
Inte underligt -att vi torskar matcher på löpande band nu...
I ärlighetens namn fattar jag inte vad Berglund, Stridh, Alamäki håller på med; när de gör så här. Detta är bara SÅ JÄVLA DÅLIGT!!!

-Kanske läge att slänga på Tyrväinen och Komarov var sin ballerina-klänning också. För det är väl inga utvisningar i konståkning... VARFÖR VÄRVA DESSA TYPER AV SPELARE >NÄR MAN INTE ENS HAR FÖR AVSIKT ATT ANVÄNDA/UTNYTTJA DERAS FRÄMSTA STYRKOR SOM ISHOCKEY SPELARE?????!!!!!!

-Från och med NU -ÄR detta 110% lagledningens fel..

Sansa dig nu.
Det står ingenstans att lagledningen krävt det. Han hänvisar, I artikeln, till sina avstängningar och bötesbelopp i fjol. Mig veterligt är det ingen i luleås lagledning som ansvarar för det.


Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Bamsefar and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Lulefan tor 01 dec 2022, 19:10

Det är väl knappast pga sina hårda satsningar i kortsagen som tyrre inte varit uppe i nivå. Det är såklart kul att se dem, men de ger egentligen inte så mycket, vinner inte puck och själv sen hem efter dem.

Kan man inte spela fysiskt utan att det drabbar laget negativt så bör man såklart förändra sitt spel.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken lör 03 dec 2022, 15:38

Jag tycker att man skall använda ögonen lite bättre -och ta en bättre titt; på avstängningarna/böterna Tyrväinen blivit fälld för. Finns en jäkla skillnad i att spela hårt -och i att spela fult. Men: OK; han har ju blivit fälld för dessa grejer; och detta har inneburit ökade belastningar för övriga laget.

Dock vidhåller jag min ursprungliga undran; över att överhuvudtaget värva in spelare som Tyrväinen och Komarov; om de aktivt hindras/motarbetas att spela på sina styrkor. Något de gjort under alla sina år som aktiva spelare -före de kom till Luleå Hockey.

Jag håller vidare inte med om att hårda tacklingar -inte ger någon positiv effekt/energi till Luleå Hockey. Det gör de. Faktum är att de ger mer än så. Det är i dessa matcher som motståndarbackar börjar skvätta puck; för de VET att det KAN smälla rejält -när de här killarna kommer med fart i sin check. Detta ger endast ytterligare en dimension -och effektiviserar spelsystemet 'Bulan' står för och vill spela. Ett spelsystem designat att stressa högt -och vinna puck i offensiv zon.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6842
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

pingu, Tony Moore, Pontaking and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Pontaking sön 04 dec 2022, 02:05

Jonken skrev:Jag tycker att man skall använda ögonen lite bättre -och ta en bättre titt; på avstängningarna/böterna Tyrväinen blivit fälld för. Finns en jäkla skillnad i att spela hårt -och i att spela fult. Men: OK; han har ju blivit fälld för dessa grejer; och detta har inneburit ökade belastningar för övriga laget.

Dock vidhåller jag min ursprungliga undran; över att överhuvudtaget värva in spelare som Tyrväinen och Komarov; om de aktivt hindras/motarbetas att spela på sina styrkor. Något de gjort under alla sina år som aktiva spelare -före de kom till Luleå Hockey.

Jag håller vidare inte med om att hårda tacklingar -inte ger någon positiv effekt/energi till Luleå Hockey. Det gör de. Faktum är att de ger mer än så. Det är i dessa matcher som motståndarbackar börjar skvätta puck; för de VET att det KAN smälla rejält -när de här killarna kommer med fart i sin check. Detta ger endast ytterligare en dimension -och effektiviserar spelsystemet 'Bulan' står för och vill spela. Ett spelsystem designat att stressa högt -och vinna puck i offensiv zon.

Kunde inte sagt det bättre. Har aldrig förstått varför man värvar spelare vars största styrka man inte väljer att använda. Det är som att köpa en massa Ryan Lasch och spela honom endast i boxplay.

Pontaking

Antal inlägg : 1212
Join date : 14-03-16

pingu, Jonken, Blitzwagen and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av SatanicPanic fre 30 dec 2022, 18:28

Ryktet går att han vill bort ☹
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 631
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Serkan122 fre 30 dec 2022, 18:30

SatanicPanic skrev:Ryktet går att han vill bort ☹
Enligt? Men skulle inte förvåna mig, går väll till Örebro för att vara med sin bästa kompis Muzik.

Serkan122

Antal inlägg : 2797
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av SatanicPanic fre 30 dec 2022, 18:32

Serkan122 skrev:
SatanicPanic skrev:Ryktet går att han vill bort ☹
Enligt? Men skulle inte förvåna mig, går väll till Örebro för att vara med sin bästa kompis Muzik.

Har tyvärr inget namn mer än det vanliga "kompisens grannes katt delar trappuppgången med tyrre" så ta det med en nypa salt. Ingen rök utan eld osv
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 631
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Hedanders fre 30 dec 2022, 18:35

Muzik i Örebro, Rask ryktas till Örebro. Skall vi gissa att Tyrre uppvaktas av Örebro också? Köps ut från sitt sista år och följer med Rask?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Serkan122 fre 30 dec 2022, 18:41

Hedanders skrev:Muzik i Örebro, Rask ryktas till Örebro. Skall vi gissa att Tyrre uppvaktas av Örebro också? Köps ut från sitt sista år och följer med Rask?
Även Honka

Serkan122

Antal inlägg : 2797
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 8 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet