2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

+38
Diktatorn
KaptenBlodskelett
wilmus2007
Lasse Proppmätt
Lulefan
Lehto
Popup
Dilox
NilsOskar
Lajon
amarule
Qirren
Sir Prozac
Dustin
kamelbullen
Rikky
Tony Moore
Norrlandstoken
Tigerman
Puckad
Old Brooklyn
icemask
RSD555
Kagen
ski3r
Mange
Blinders
Sportchefen #2
NallePhu
CKa
Bamsefar
GustenA
Kapten Haddock
Urken
Wolfhunter
Pajala
Jonken
Admin
42 posters

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Admin sön jan 27, 2019 1:37 pm

Datum: Tisdag 12:e Mars
Tid: 19.00
Var: Löfbergs Lila Arena




Inbördes möten:
20190119:
20181206:
20181004:
Luleå - Färjestad
Färjestad - Luleå
Luleå - Färjestad
4-5 PS
1-0
3-0
(SHL)
(SHL)
(SHL)


Fem Senaste Luleå:
20190309:
20190307:
20190305:
20190302:
20190228:
Luleå - Linköping
Linköping - Luleå
Luleå - HV71
Timrå - Luleå
Djurgården - Luleå
4-3
0-3
3-2 OT
0-2
1-3
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)


Fem Senaste Färjestad:
20190309:
20190307:
20190305:
20190302:
20190301:
Växjö - Färjestad
Örebro - Färjestad
Färjestad - Brynäs
Färjestad - Mora
Mora - Färjestad
1-2
1-4
4-1
8-3
3-0
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)




Inför matchen:
Spoiler:

Under matchen:
Spoiler:

Efter matchen:
Spoiler:
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Jonken sön mar 10, 2019 7:27 am

Som det nu utvecklat sig: Den VIKTIGASTE matchen i årets grundserie för Luleå Hockey. Denna match kommer att avgöra så mycket för båda föreningarna:
-Sportsliga fördelar denna säsong.
-Ekonomiska fördelar framöver.

Jag gillar verkligen inte föreningen Färjestad. Absolut ingenting som de är eller står för. Har aldrig gjort det -och kommer aldrig heller att göra detta. Det bokstavligen äter mig fortfarande inombords -att vi lyckades torska mot detta pack senast i Coop. Jag vill iaf tro; att denna torsk i efterhand även gjort sig påmind för Luleå Hockey: Hur FBK kom upp hit -och gav LHF en lektion om hur man spikar detaljerna bättre i sitt spelsystem. Även om Luleå Hockey åkte 8:or runt varulven; var det Färjestad som höll oss utanför -och gjorde målen....

Om Luleå Hockey har ambitioner att vinna nere i kaffekulan på tisdag; kräver inte bara en prickfri defensiv insats av hela laget: Det kräver en extra ingrediens av Luleå Hockey i den fria offensiva biten: Att spelare vågar utmana i det högre tempot -och bryta mönstret. Samma sak gäller individuellt defensivt: Det gäller för våra spelare att individuellt att verkligen vara "på kopplade" -dock kyliga. För dom kommer att göra samma sak.

Totalt: Spelare för pelare -och tränare för tränare; SKA Luleå Hockey vara det bättre laget just nu. Jag också att de flesta i hockeysverige nog skulle föredra Luleå Hockeys trupp över Färjestads dito alla dagar veckan. Men det är en sak att drömma och snacka sig varm om såna här saker: Om Luleå Hockey själva är på samma linje; måste man även kunna backa upp det!

Att Luleå Hockey inte kommer att ha NÅGONTING gratis nere Lil-gula Arenan: Är lika säkert som att vatten är blött. Samma sak det kommer att vara en del snorgrönt på läktaren -som gärna vill påverka domaren och höra den där löjliga dansbandslåten så många gånger som möjligt.
...Men vi är faktiskt skyldiga oss själva att rentvå oss ifrån fadäsen senast i Coop: Och om dom kunde hitta ett sätt att vinna i Coop: Varför skulle inte vi kunna vinna i Löfbergs...?

- Mitt tips: Pissa på dom och kom hem Luleå Hockey.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Pajala sön mar 10, 2019 9:32 am

FBK har ett lika bra försvar som Luleå, men betydligt vassare framåt, även bäst i SHL i PP, dessutom så har dom den otrevliga vanan att vinna mot Luleå.

Just därför så räknas bara en seger mot dom, krossa värmlandspacket så dom vet vad som väntar i ett slutspel Stålmannen

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Jonken sön mar 10, 2019 9:49 am

Pajala skrev:FBK har ett lika bra försvar som Luleå, men betydligt vassare framåt, även bäst i SHL i PP, dessutom så har dom den otrevliga vanan att vinna mot Luleå.

Just därför så räknas bara en seger mot dom, krossa värmlandspacket så dom vet vad som väntar i ett slutspel  Stålmannen  
Precis så P!
Det är läge att sluta snacka nu -och visa istället. Skall vi vinna i år; är det ganska uppenbart att det är Värmlänningarna vi skall slå. Jag hoppas och tror att HELA Luleå Hockey själva känner en STARK revanschlust inför denna match. Innerst inne VET JAG att vi är det starkare laget -och att vi verkligen tjänat/jobbat ihop till vår framgång. Att få gå in i ett slutspel med en vinst i denna match -är så ENORMT VÄRDEFULLT på fler sätt än vad man kan föreställa sig för; -föreningen, -spelarna, -ledarna och hela Norrbotten.

- Vårat slutspel börjar på tisdag !!!!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Jonken sön mar 10, 2019 10:00 am

Blir ju intressant och se vilka som kommer att döma nere i kaffekulan på tisdag. Man hoppas ju innerligen att domarna som ska döma har full koll på: Filmningar Hej å hå
FBK-spelare är ju inte direkt främmande att köra sina magplask -speciellt i hemma sumpen.....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Wolfhunter sön mar 10, 2019 11:45 am

Kan inte närvara på plats denna gång. Mötena med FBK är alltid viktiga för mig som lever med förtappade själar runt mig till vardags sedan länge. Som säsongen utvecklat sig kan jag bara hålla med i trådens inledande inlägg. Den här matchen skulle svida nåt enormt att förlora, men likväl smaka som honung att vinna Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Urken sön mar 10, 2019 12:02 pm

Därför du kallar dig själv för @Wolfhunter? Suspect
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Wolfhunter sön mar 10, 2019 12:05 pm

Urken skrev:Därför du kallar dig själv för @Wolfhunter? Suspect
Kan finnas ett samband Shocked lol!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Jonken sön mar 10, 2019 12:29 pm

Wolfhunter skrev:
Urken skrev:Därför du kallar dig själv för @Wolfhunter? Suspect
Kan finnas ett samband Shocked lol!
Respekt. Cool
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Kapten Haddock sön mar 10, 2019 2:07 pm

Många bra tankar av Jonken m.fl! De är bara att hålla med och hålla tummarna att vi håller ihop det i defensiven, för de är nog de som kommer avgöra?

Som jag varit inne på tidigare efter min irritation efter förra FBK-mötet, så fick våra motståndare matchen dit dom ville trots att vi dominerade stora delar av matchen.
Jag tror dock att vårt bortaspel kommer gynna oss i detta möte. Vi har visat mer tålamod enligt mig i våra bortamatcher och har nött ner motståndet.

Nu är de bara att be till alla hockeygudar att vi sätter spelet från Lassi och framåt!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av GustenA sön mar 10, 2019 6:34 pm

Jonken skrev:Som det nu utvecklat sig: Den VIKTIGASTE matchen i årets grundserie för Luleå Hockey. Denna match kommer att avgöra så mycket för båda föreningarna:
-Sportsliga fördelar denna säsong.
-Ekonomiska fördelar framöver.

Jag gillar verkligen inte föreningen Färjestad. Absolut ingenting som de är eller står för. Har aldrig gjort det -och kommer aldrig heller att göra detta. Det bokstavligen äter mig fortfarande inombords -att vi lyckades torska mot detta pack senast i Coop. Jag vill iaf tro; att denna torsk i efterhand även gjort sig påmind för Luleå Hockey: Hur FBK kom upp hit -och gav LHF en lektion om hur man spikar detaljerna bättre i sitt spelsystem. Även om Luleå Hockey åkte 8:or runt varulven; var det Färjestad som höll oss utanför -och gjorde målen....

Om Luleå Hockey har ambitioner att vinna nere i kaffekulan på tisdag; kräver inte bara en prickfri defensiv insats av hela laget: Det kräver en extra ingrediens av Luleå Hockey i den fria offensiva biten: Att spelare vågar utmana i det högre tempot -och bryta mönstret. Samma sak gäller individuellt defensivt: Det gäller för våra spelare att individuellt att verkligen vara "på kopplade" -dock kyliga. För dom kommer att göra samma sak.

Totalt: Spelare för pelare -och tränare för tränare; SKA Luleå Hockey vara det bättre laget just nu. Jag också att de flesta i hockeysverige nog skulle föredra Luleå Hockeys trupp över Färjestads dito alla dagar veckan. Men det är en sak att drömma och snacka sig varm om såna här saker: Om Luleå Hockey själva är på samma linje; måste man även kunna backa upp det!

Att Luleå Hockey inte kommer att ha NÅGONTING gratis nere Lil-gula Arenan: Är lika säkert som att vatten är blött. Samma sak det kommer att vara en del snorgrönt på läktaren -som gärna vill påverka domaren och höra den där löjliga dansbandslåten så många gånger som möjligt.
...Men vi är faktiskt skyldiga oss själva att rentvå oss ifrån fadäsen senast i Coop: Och om dom kunde hitta ett sätt att vinna i Coop: Varför skulle inte vi kunna vinna i Löfbergs...?

- Mitt tips: Pissa på dom och kom hem Luleå Hockey.

Jag håller i mångt och mycket med, speciellt ogillandet av FBK men två saker tänker jag på. Det var ingen lektion i spelsystem/detaljer LHF fick av FBK utan ett rån. Vi var på insidan och hade hur många 100% chanser som helst. Att vi inte fick dit dom är en kombination av dåliga avslut och en monstermatch av Svensson. Aldrig att FBK hade rests sig om LHF hade fått normal utdelning i pressen.

Sedan tycker jag faktiskt att FBK har ett bättre lag spelare för spelare, medan tränarna i LHF är bättre. LHF får i princip likvärdig poängmässig utdelning av ett betydligt svagare material vilket tränarna är helt ansvariga för. Offensivt tycker jag FBK är ganska mycket bättre än oss mest för att LHF saknar rejäl spets. Typ Cehlin. Defensivt är vi väl snäppet bättre med en målvakt i bättre form och ett backpar av nästan NHL-klass.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Bamsefar sön mar 10, 2019 6:51 pm

Tuff match , en warulv som spelar i stort sett lika tätt som oss bakåt och som är lika effektiva framåt och med lite mer offensiva verktyg. Det blir svårt att lugga dom på poäng i kaffeburken men kan ju hoppas, optimalt känner jag att en 0-1 seger , där ulven stångar sig blodig mot the wall of Luleå och så veta att vi kan vinna med en målchans, det skulle nog tära på dom.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Urken mån mar 11, 2019 10:57 am

Tänk om vi vunnit matchen mot Färjestad. Den som vi torskade på förlängning.. De hade haft två poäng mindre och vi två fler. Hade gjort en sådan enorm skillnad nu i slutet.. Evil or Very Mad
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av CKa mån mar 11, 2019 1:33 pm

Urken skrev:Tänk om vi vunnit matchen mot Färjestad. Den som vi torskade på förlängning.. De hade haft två poäng mindre och vi två fler. Hade gjort en sådan enorm skillnad nu i slutet.. Evil or Very Mad

Nä, dom hade haft en poäng mindre och vi hade haft en poäng fler. Skillnaden hade varit 2p jämfört med dagsläget.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Urken mån mar 11, 2019 1:48 pm

CKa skrev:
Urken skrev:Tänk om vi vunnit matchen mot Färjestad. Den som vi torskade på förlängning.. De hade haft två poäng mindre och vi två fler. Hade gjort en sådan enorm skillnad nu i slutet.. Evil or Very Mad

Nä, dom hade haft en poäng mindre och vi hade haft en poäng fler. Skillnaden hade varit 2p jämfört med dagsläget.

Mmh. Nej. De vann på straffar, vilket gav dem två poäng. Två poäng som vi borde haft redan under ordinarie tid. Med andra ord: de hade haft två poäng färre och vi hade haft två poäng mer. Alltså en skillnad på hela fyra poäng gentemot dagens tabell.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av NallePhu mån mar 11, 2019 2:02 pm

Räcker med att vinna med 1-0 sedan bara tråka ut dem så frustrationen lyser igenom Stålmannen 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå 809714025 Stålmannen 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå 809714025 Stålmannen
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Urken mån mar 11, 2019 2:02 pm

Vidare: såhär kommer slutspelet att spelas.

Play-in:
Malmö - Brynäs
Rögle - Hv71

Kvartsfinaler:
Färjestad - Brynäs
Luleå - Rögle
Frölunda - Skellefteå
Växjö - Djurgården

Semifinaler:
Färjestad - Djurgården
Luleå - Frölunda

Final:
Färjestad - Luleå

Hoppas såklart att jag får fel rörande vem som vinner serien, men ja. Blev all in på Färjestad, inklusive förlängning och straffar. Vad gör man inte för att LHF ska vinna?!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av NallePhu mån mar 11, 2019 2:49 pm

Ska jag vara riktigt ärlig på din tippning Urken så har nog Djurgården mer än bästa chansen att slå ut Warulfen ur slutspelet, Warulfen är ett lag som överpresterat i sitt spel mest pga Målvakten som kan bli en kokosnöt utöver det så är dem rätt bleka rakt igenom!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Jonken mån mar 11, 2019 5:18 pm

Urken skrev:De vann på straffar, vilket gav dem två poäng. Två poäng som vi borde haft redan under ordinarie tid. Med andra ord: de hade haft två poäng färre och vi hade haft två poäng mer. Alltså en skillnad på hela fyra poäng gentemot dagens tabell.
Helt klart SHL-säsongens hittills största rån....
Det är just dessa stulna poäng vi nu SKA ha tillbaka i morgon!Sumo
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Urken mån mar 11, 2019 5:42 pm

Ja, hoppas kan man ju, @Jonken. Tror att det kommer bli förbaskat svårt, men ska vi verkligen börja drömma om guldet så ska vi vara med och utmana i denna match.

Förhoppningarna har stigit, vilket gör att man nu vill se Luleå vinna serien. Speciellt då det medför extra klirr i kassan. Hade varit schmutt ifall man tog hem seriesegern, för att sedan öronmärka vinstpengarna till junior-/damsidan. Hade varit bra pr, med pengar som är en bonus.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Bamsefar mån mar 11, 2019 6:17 pm

I morgon spelar Luleå HF en ren seriefinal mot Färjestad BK, de två bästa lagen i årets SHL gör upp om seriesegern. Hur det än slutar kan det det vara gott o sätta ett perspektiv på matchen. Jag har roat mig med att se hur experterna tippade LHF innan säsongen , från aftonbladet och expressens och andra , där vi pendlar mellan en 6 plats som bäst till en 10 plats. Det fanns väl knappast ngn som såg oss i den här positionen utom de mest optimistiska fansen kanske.

Nu står vi här , i en seriefinal,  med vår tilltänkte toppscorer, Cehlin borta hela säsongen , med en tilltänkt andrecenter, Isac borta större delen av säsongen, med en ifrågasatt målvaktssida, så hur det än slutar imorgon har Luleå HF stigit som fågel Fenix och gjort en fantastisk resa . Man kan inte vara annat än stolt över laget och dess prestationer.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Kapten Haddock mån mar 11, 2019 6:29 pm

Bamsefar skrev:I morgon spelar Luleå HF en ren seriefinal mot Färjestad BK, de två bästa lagen i årets SHL gör upp om seriesegern. Hur det än slutar kan det det vara gott o sätta ett perspektiv på matchen. Jag har roat mig med att se hur experterna tippade LHF innan säsongen , från aftonbladet och expressens och andra , där vi pendlar mellan en 6 plats som bäst till en 10 plats. Det fanns väl knappast ngn som såg oss i den här positionen utom de mest optimistiska fansen kanske.

Nu står vi här , i en seriefinal,  med vår tilltänkte toppscorer, Cehlin borta hela säsongen , med en tilltänkt andrecenter, Isac borta större delen av säsongen, med en ifrågasatt målvaktssida, så hur det än slutar imorgon har Luleå HF stigit som fågel Fenix och gjort en fantastisk resa . Man kan inte vara annat än stolt över laget och dess prestationer.

Ser man till förväntningarna och jämför med utfallet, så kan vår prestation inte annat ses som en 10-poängare. Fler spelare än vi förväntat oss har levererat och Bulan har sytt ihop ett kanongäng!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Sportchefen #2 mån mar 11, 2019 6:29 pm

Bamsefar skrev:I morgon spelar Luleå HF en ren seriefinal mot Färjestad BK, de två bästa lagen i årets SHL gör upp om seriesegern. Hur det än slutar kan det det vara gott o sätta ett perspektiv på matchen. Jag har roat mig med att se hur experterna tippade LHF innan säsongen , från aftonbladet och expressens och andra , där vi pendlar mellan en 6 plats som bäst till en 10 plats. Det fanns väl knappast ngn som såg oss i den här positionen utom de mest optimistiska fansen kanske.

Nu står vi här , i en seriefinal,  med vår tilltänkte toppscorer, Cehlin borta hela säsongen , med en tilltänkt andrecenter, Isac borta större delen av säsongen, med en ifrågasatt målvaktssida, så hur det än slutar imorgon har Luleå HF stigit som fågel Fenix och gjort en fantastisk resa . Man kan inte vara annat än stolt över laget och dess prestationer.

Jag hade funderat på att skriva något åt det här hållet. Nu behöver jag inte göra det. Väl talat.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Jonken mån mar 11, 2019 7:10 pm

Det är ändå lös-bajs -att förlora mot Färjestad...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Jonken mån mar 11, 2019 8:34 pm

Lite tråkigt att vi har Lunde sjukskriven. Hade helt klart känts bättre med en komplett center uppsättning; om lagledningens tanke är att tillbringa mer tid i Färjestads försvarszon. Hade varit mumma om vi hade kunnat coacha 3 enheter kapabla att parkera i anfallszonen. Nu får vi tyvärr nöja oss med två. Jaja: Huvudsaken är att vi sätter vår def -bättre än FBK sätter sin dito. För ju längre vi kan hålla dem nere: Ju mer kommer Kaffekulans gäster kräva resultat av hemma laget. Sedan är det bar en tidsfråga innan någon går bort sig i sin iver att näta på oss.

Men sen kan det ju också bli en randigt löjlig match: Domarna pallar inte trycket -och vill få in sin 1:a på smyg bongen. Typ: Deras keeper kör sin vana trogen svanen... Då blir det tungt -för FBK har ett syl-vasst PP. Då lär vi få lyssna på allsång till dansband låten i ladan...

Men jag hoppas förståss att domarna själva fattar vad som står på spel: Och dömer säkert och rättvist -istället för att fatta beslut efter yl-nivån i kaffekulan.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Wolfhunter mån mar 11, 2019 9:28 pm

Stridh hade en framtoning jag gläds åt och analys jag köper i dagens länk på NSD.
Personligen skiter jag fullkomligt i hur det ser ut imorgon. Tre poäng får gärna bärgas med griserier av den högre skolan, även om en rejäl kölhalning av ulvarna vore en ren njutning som troligen renderar kalsongbyte Stålmannen

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Blinders tis mar 12, 2019 5:24 pm

Forwards
Austin Farley - Jack Connolly - Petter Emanuelsson
Robin Kovács - Niklas Olausson - Karl Fabricius
Emil Larsson - Johan Forsberg - Einar Emanuelsson
Carl Mattsson - Jonas Berglund - Johan Harju
Victor Edström

Backar
Jesper Sellgren - Erik Gustafsson
Joonas Jalvanti - Daniel Sondell
Oscar Engsund - Pontus Själin
Fredrik Styrman

Målvakter
Joel Lassinantti
(Niklas Rubin)


Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Pajala tis mar 12, 2019 5:29 pm

Hoppas att fbk öser på från början och luras i vår fälla, vårt försvar fixar detta
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av NallePhu tis mar 12, 2019 5:52 pm

Marcus Linde, Sören Persson ja inte gjorde saken bättre att se dessa möss på isen, Kan bli vad som för nivå med Sören på isen....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Blinders tis mar 12, 2019 6:12 pm

Annan laguppställning enligt Swehockey:

Forwards
Farley-Connolly-P.Emanuelsson
Kovacs-Olausson-Fabricius
Harju-Berglund-Larsson
Mattsson-Forsberg-E.Emanuelsson
Edström

Backar
Jesper Sellgren - Erik Gustafsson
Joonas Jalvanti - Daniel Sondell
Oscar Engsund - Pontus Själin
Fredrik Styrman

Målvakter
Joel Lassinantti
(Niklas Rubin)

http://m.stats.swehockey.se/Game/LineUps/393704

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av NallePhu tis mar 12, 2019 6:53 pm

Å NEJ gapa skrika Lena som kommentator i afton jobbigt för öronen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Mange tis mar 12, 2019 6:55 pm

Hur kan inte matchen visas på huvudkanalen?
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av NallePhu tis mar 12, 2019 6:55 pm

Ja jäkla sicket intro lite gasflammor och ngn form av musik upphetsande NOT!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av NallePhu tis mar 12, 2019 6:56 pm

Mange skrev:Hur kan inte matchen visas på huvudkanalen?
Misstänker att CMORE inte räknat med denna seriefinal skulle jag tro!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av ski3r tis mar 12, 2019 7:00 pm

Fan vad vi kommer att få rejält med smisk idag, känner det på mig.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av NallePhu tis mar 12, 2019 7:01 pm

Nu blir det av att åka Seriens bästa offensiv mot seriens bästa defensiv mumma för en hockeyälskare, OM vi stoppar FBK på egen blå håll ner speeden tråka ihjäl dem och sedan utnyttja hänsynslöst misstagen och STÄLL FRÅGAN ÄR SVENSSON redo!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av ski3r tis mar 12, 2019 7:01 pm

NallePhu skrev:Å NEJ gapa skrika Lena som kommentator i afton jobbigt för öronen!
Hon är iaf en av de mer neutrala kommentatorerna.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av NallePhu tis mar 12, 2019 7:01 pm

Sellgren NÄRA tog klockrent i stolpen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Mange tis mar 12, 2019 7:02 pm

Faaaaan så nära
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Urken tis mar 12, 2019 7:05 pm

Ettriga, raka vägen in på mål. Grymt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av ski3r tis mar 12, 2019 7:06 pm

Precis som vanligt börjar vi bra mot fbk, men det kommer att sluta med fbk-mål.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av NallePhu tis mar 12, 2019 7:10 pm

Styrman ger mig kalla kårar då han är inne inte säker någonstans i sitt defensiva spel!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Urken tis mar 12, 2019 7:10 pm

Några av våra spelare är lite för veka - om inte fysiskt så mentalt. Slå dom på käften-attityd skall tillämpas när sådana sär situationer uppstår i målgården.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av NallePhu tis mar 12, 2019 7:12 pm

Urken skrev:Några av våra spelare är lite för veka - om inte fysiskt så mentalt. Slå dom på käften-attityd skall tillämpas när sådana sär situationer uppstår i målgården.
Styrman är en av dem i den kategorin, bättre låta dem backar vi har förutom han klocka på speltiden i defensiven!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Urken tis mar 12, 2019 7:12 pm

Några dåliga passningar/inte tillräckligt resolut agerande av våra backar, har skapat farliga chanser för Ulfven.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Kagen tis mar 12, 2019 7:14 pm

Ibland får jag känslan av att någon sitter och skriver manus. Typ som att det var ett tag sedan karaktärerna Luleå och Färjestad fick vara med i ett avsnitt och nu har det spelats in och vi är alla med, som statister, skådespelare, batterier, fan vet jag.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Urken tis mar 12, 2019 7:17 pm

Vi skapar en del framåt, men pessimisten i mig säger att det är Färjestad som kommer att måla.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av RSD555 tis mar 12, 2019 7:17 pm

Fbk brukar alltid bryta Luleås sviter. Därför är det nu dags hålla i en svit trots Fbk. Det är dags nu. Nu kör vi!

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av NallePhu tis mar 12, 2019 7:18 pm

Hur än man vrider och vänder är det en FÖRBANNAT bra match so far!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av RSD555 tis mar 12, 2019 7:20 pm

Kagen skrev:Ibland får jag känslan av att någon sitter och skriver manus. Typ som att det var ett tag sedan karaktärerna Luleå och Färjestad fick vara med i ett avsnitt och nu har det spelats in och vi är alla med, som statister, skådespelare, batterier, fan vet jag.

Så är det faktiskt. Hur avslöjade du mig? Är verkligen nyfiken.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå Empty Sv: 2019-03-12, SHL-match 51, Färjestad - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet