Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

+63
Sir Prozac
Tackleberry
oggskar
amarule
keevvs
ezz
Högljudd
#96
kamelbullen
Mange
Lasse Proppmätt
tibet
vanten90
JoakimJ
NilsOskar
MickkeJ
Popup
Diktatorn
Micke80
Pajala
Björnkäften
Tony Moore
Rikky
LHF96
makkanmakkan
CKa
delpiero
rasbiologen
MrA
Cambbott24
farre
Redbear
Hellcop
Tigerman
pingu
Pontaking
Qirren
Urken
Bamsefar
Sundance Kid
GustenA
Mr Bister
Kapten Haddock
Ferros
Hedanders
icemask
Jonken
Dilox
Puckad
Blinders
Dustin
Lehto
Sportchefen #2
Old Brooklyn
Lulefan
Norrlandstoken
NallePhu
Hankburger
ski3r
MrScout
Donowitz
RSD555
kokostrollet
67 posters

Sida 5 av 13 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty kmkm

Inlägg av Pajala tis 22 jan 2019, 21:23

Linköping ute ur spelet, gäller Skellefteå, Malmö och HV71 endast.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Hankburger ons 23 jan 2019, 01:42

Norrlandstoken skrev:Om truppen får se ut som den ser ut idag så är det väl egentligen en ersättare till Isak/Cehlin som behövs. That's it. Tror att Omark är klar men samtidigt vet vi ju inte om Kovacs stannar eller om Fabbe redan är borträknad tills nästa säsong?? Då behöver vi nog någon där. Typ Bromé eller eller en Kellman typ..

Varken Bromé eller Kellman är dock den typen av spelare som Fabbe är. Inte heller direkt någon ersättare till Isak om man nu inte är ute efter en helt annan typ av center dvs. Personligen tycker jag att om Fabbe ska ersättas så ska det ske underifrån.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av ski3r ons 23 jan 2019, 11:55

ski3r skrev:
Björnkäften skrev:
Jesper Jensen på väg bort från Brynäs redan nu. Bra ersättare till Lundeström till nästa säsong. Plocka han redan nu och kanske försöka byta Guter mot Jensen
Nej tack! Ser inte alls att Jesper skulle kunna ersätta Lundeström. Han har nog gjort sin bästa säsong i SHL är min känsla.
Klar för SAIK. Bra, det kan fortsätta att värva leftovers.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Norrlandstoken ons 23 jan 2019, 12:51

Självklart borde Fabbe ersättas underifrån. Att han får spela i andra linan just nu är ju ett snilledrag och för att sprida ut kompetensen på ett bra sätt genom alla linor. Om däremot någon i toppen skulle dra behövs spets utöver att Cehlin/Isak ska ersättas.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Hankburger ons 23 jan 2019, 23:07

ski3r skrev:
ski3r skrev:
Björnkäften skrev:
Jesper Jensen på väg bort från Brynäs redan nu. Bra ersättare till Lundeström till nästa säsong. Plocka han redan nu och kanske försöka byta Guter mot Jensen
Nej tack! Ser inte alls att Jesper skulle kunna ersätta Lundeström. Han har nog gjort sin bästa säsong i SHL är min känsla.
Klar för SAIK. Bra, det kan fortsätta att värva leftovers.

Har ju gått bra för SAIK sedan Johansson stack. Razz


Kanske får liknande effekt som Olimb, Alvarez och Aaltonen fått sedan de anlände till klubben? Jensen är antagligen inte billig. Razz
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av RSD555 fre 25 jan 2019, 23:50

Urken skrev:Nä, jag vet inte, men jag förstår tyvärr inte vad du vill förmedla.

Känns som att du sitter och trollar/säger emot dig själv. Tycker att @Old Brooklyn är extremt tydlig med vad han tycker. Inget av det han skrivit har varit kryptiskt - till skillnad från vad som går att utläsa från dina texter.

Du vill ha en offensiv kedja. Men inte för offensiv - den ska vara balanserad. Du ifrågasätter varför någon inte inte vill ha en offensiv kedja (trots att ingen uttryckt detta), för att sedan själv komponera ihop en offensiv kedja. Du avslutar med att säga att den är obalanserad och att det kanske ändå vore bäst med fyra balanserade kedjor..

Nä. Jag ger upp.

Jag trodde offensiv och obalanserad var samma sak.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Hankburger tor 31 jan 2019, 18:41

RSD555 skrev:
Urken skrev:Nä, jag vet inte, men jag förstår tyvärr inte vad du vill förmedla.

Känns som att du sitter och trollar/säger emot dig själv. Tycker att @Old Brooklyn är extremt tydlig med vad han tycker. Inget av det han skrivit har varit kryptiskt - till skillnad från vad som går att utläsa från dina texter.

Du vill ha en offensiv kedja. Men inte för offensiv - den ska vara balanserad. Du ifrågasätter varför någon inte inte vill ha en offensiv kedja (trots att ingen uttryckt detta), för att sedan själv komponera ihop en offensiv kedja. Du avslutar med att säga att den är obalanserad och att det kanske ändå vore bäst med fyra balanserade kedjor..

Nä. Jag ger upp.

Jag trodde offensiv och obalanserad var samma sak.

Inte händelsevis. Däremot offensiv center betyder att forwards får jobba mer hemåt.

Dessutom hur ska Luleå göra med Thomasson? Han borde väl få chansen nästa säsong med tanke på hur han dominerar i J20 (lika många poäng som Noel Gunler)? Är det möjligt om man värvar in en center?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Lulefan tor 31 jan 2019, 18:54

Hankburger skrev:
Inte händelsevis. Däremot offensiv center betyder att forwards får jobba mer hemåt.

Dessutom hur ska Luleå göra med Thomasson? Han borde väl få chansen nästa säsong med tanke på hur han dominerar i J20 (lika många poäng som Noel Gunler)? Är det möjligt om man värvar in en center?

Jag vet inte hur man ska lösa det, men det är ett väldigt skönt lyxproblem som vi inte hade för några år sedan. Börjar komma många bra spelare från ungdomsleden.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Jonken sön 03 feb 2019, 11:03

Synd att Luleå Hockey har det "överfullt" på forwardssidan -samtidigt som Olle Liss i Rögle sitter längst ut på bänken i Rögle. Olle Liss är en karaktäristisk spelare -som jag gillar SKARPT i SHL. Klart att det är en kittlande tanke -vilken spelare Olle skulle kunna vara i Luleås organisation. Är ganska övertygad om att Olle Liss skulle göra samma resa i LHF -som Robin Kovacs just nu gör.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av NallePhu sön 03 feb 2019, 11:55

Jonken skrev:Synd att Luleå Hockey har det "överfullt" på forwardssidan -samtidigt som Olle Liss i Rögle sitter längst ut på bänken i Rögle. Olle Liss är en karaktäristisk spelare -som jag gillar SKARPT i SHL. Klart att det är en kittlande tanke -vilken spelare Olle skulle kunna vara i Luleås organisation. Är ganska övertygad om att Olle Liss skulle göra samma resa i LHF -som Robin Kovacs just nu gör.
Lite så har jag också tänkt kanske läge för Skuggan ta ett surr med Chris och pejla läget lite kan ju inte skada!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Jonken sön 03 feb 2019, 13:13

NallePhu skrev:
Lite så har jag också tänkt kanske läge för Skuggan ta ett surr med Chris och pejla läget lite kan ju inte skada!
Sant. Men problemet är ju fortfarande -att Luleå Hockey i nuläget knappast har plats för Olle Liss. Mattssson, Gunler och Edström måste ha istid. Detta måste ha prioritet för Luleå Hockey just nu.

Däremot vore ju Liss en perfekt ersättare för Ex Guter eller Farley....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Sportchefen #2 sön 03 feb 2019, 14:43

Jonken skrev:
NallePhu skrev:
Lite så har jag också tänkt kanske läge för Skuggan ta ett surr med Chris och pejla läget lite kan ju inte skada!
Sant. Men problemet är ju fortfarande -att Luleå Hockey i nuläget knappast har plats för Olle Liss. Mattssson, Gunler och Edström måste ha istid. Detta måste ha prioritet för Luleå Hockey just nu.

Däremot vore ju Liss en perfekt ersättare för Ex Guter eller Farley....

Ok. Ska vi dumpa Farley, som har ett år kvar på kontraktet, och värva Olle Liss?
Känns ju som att gå över ån efter vatten, med tillägget att vattnet på andra sidan smakar sämre.
Jag tycker att Farley gjort det bra. Han har tillfört fart och rivighet och det är ju bara att titta på vad som hänt med förstakedjan sedan Harju kom in.
Garanterat ingen dyr spelare heller.
Jag kan inte säga att jag har koll på Liss prestation den här säsongen men han är säkert utanför laget av en anledning.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Jonken sön 03 feb 2019, 19:43

Sportchefen #2 skrev:
Ok. Ska vi dumpa Farley, som har ett år kvar på kontraktet, och värva Olle Liss?
Känns ju som att gå över ån efter vatten, med tillägget att vattnet på andra sidan smakar sämre.
Jag tycker att Farley gjort det bra. Han har tillfört fart och rivighet och det är ju bara att titta på vad som hänt med förstakedjan sedan Harju kom in.
Garanterat ingen dyr spelare heller.
Jag kan inte säga att jag har koll på Liss prestation den här säsongen men han är säkert utanför laget av en anledning.
Nu missförstår du mig. Vi ska definitivt INTE dumpa Farley nu. Och vi kan INTE kapa i istiden för våra unga talanger.
Men du måste väl för bövelen hålla med om att en 28 bastig SHL spelare i Olle Liss; skulle vara en riktigt intressant spelare för Luleå Hockey?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Sportchefen #2 sön 03 feb 2019, 20:27

Jonken skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Ok. Ska vi dumpa Farley, som har ett år kvar på kontraktet, och värva Olle Liss?
Känns ju som att gå över ån efter vatten, med tillägget att vattnet på andra sidan smakar sämre.
Jag tycker att Farley gjort det bra. Han har tillfört fart och rivighet och det är ju bara att titta på vad som hänt med förstakedjan sedan Harju kom in.
Garanterat ingen dyr spelare heller.
Jag kan inte säga att jag har koll på Liss prestation den här säsongen men han är säkert utanför laget av en anledning.
Nu missförstår du mig. Vi ska definitivt INTE dumpa Farley nu. Och vi kan INTE kapa i istiden för våra unga talanger.
Men du måste väl för bövelen hålla med om att en 28 bastig SHL spelare i Olle Liss; skulle vara en riktigt  intressant spelare för Luleå Hockey?

På det svarar jag (trumvirvel) ... kanske. Jag är inte övertygad om hans storhet men kan hända att han skulle passa i Bulanhockeyn. Klokt resonemang om unga spelarna. Dock förstår jag fortfarande inte det där med en perfekt ersättare för Farley. Tänkte du till säsongen 2020/21?

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Donowitz sön 03 feb 2019, 21:41

Farley - Connolly - P.Emanuelsson känns som en klockren tredje formation kommande säsong.

Då ersättare till Isac (ev. Axel H) kommer ta första formation. Olausson andra och Berglund fjärde.

Är inte lika orolig längre att vi tappar Jack till KHL eller NLA.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Jonken sön 03 feb 2019, 21:51

Sportchefen #2 skrev:
På det svarar jag (trumvirvel) ... kanske. Jag är inte övertygad om hans storhet men kan hända att han skulle passa i Bulanhockeyn. Klokt resonemang om unga spelarna. Dock förstår jag fortfarande inte det där med en perfekt ersättare för Farley. Tänkte du till säsongen 2020/21?
Eftersom vi inte har plats nu; är det ju senare det måste bli -om det någonsin skall bli någonting överhuvudtaget mellan en eventuell Olle Liss och Luleå Hockey. Olle sitter ju på ett kontrakt även över nästa sässe med Rögle.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Hankburger sön 03 feb 2019, 22:44

Jonken skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Ok. Ska vi dumpa Farley, som har ett år kvar på kontraktet, och värva Olle Liss?
Känns ju som att gå över ån efter vatten, med tillägget att vattnet på andra sidan smakar sämre.
Jag tycker att Farley gjort det bra. Han har tillfört fart och rivighet och det är ju bara att titta på vad som hänt med förstakedjan sedan Harju kom in.
Garanterat ingen dyr spelare heller.
Jag kan inte säga att jag har koll på Liss prestation den här säsongen men han är säkert utanför laget av en anledning.
Nu missförstår du mig. Vi ska definitivt INTE dumpa Farley nu. Och vi kan INTE kapa i istiden för våra unga talanger.
Men du måste väl för bövelen hålla med om att en 28 bastig SHL spelare i Olle Liss; skulle vara en riktigt  intressant spelare för Luleå Hockey?

Luleå har 6 forwards på utgående kontrakt nästa säsong. Dessa är Fabricius, Forsberg, Harju, Matsson, Cehlin och Guter. Av dessa så tror jag att Harju, Matsson och Forsberg kommer få ett nytt kontrakt. Det lämnar tre positioner över. En är Fabricius plats som jag anser kan ersättas av en junior. Vilket lämnar Guters plats och Cehlins plats.

Om vi förutsätter att alla som står under kontrakt på forwardssidan även spelar nästa säsong och alla som har utgående kontrakt ska ersättas om de inte får nytt kontrakt så är det alltså två platser som ska fyllas bland forwards (Inte centrar medräknat). När det ryktas om att Omark eventuellt tar sina trunkar och far hem till Isparadiset i norr så en värvning av Liss faktiskt vara problematiskt. Dels pga. att han skulle ta en plats som kunde förmedlas betydligt bättre och dels så skulle det kunna leda till att man står där precis som i år där juniorer inte får chansen ordentligt tack vare att man värvar in Liss. För personligen tycker jag att han är hyfsat överskattad. Han har gjort en bra sejour förra året men i år har han absolut inte presterat alls.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Micke80 mån 04 feb 2019, 06:11

Hankburger skrev:
Jonken skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Ok. Ska vi dumpa Farley, som har ett år kvar på kontraktet, och värva Olle Liss?
Känns ju som att gå över ån efter vatten, med tillägget att vattnet på andra sidan smakar sämre.
Jag tycker att Farley gjort det bra. Han har tillfört fart och rivighet och det är ju bara att titta på vad som hänt med förstakedjan sedan Harju kom in.
Garanterat ingen dyr spelare heller.
Jag kan inte säga att jag har koll på Liss prestation den här säsongen men han är säkert utanför laget av en anledning.
Nu missförstår du mig. Vi ska definitivt INTE dumpa Farley nu. Och vi kan INTE kapa i istiden för våra unga talanger.
Men du måste väl för bövelen hålla med om att en 28 bastig SHL spelare i Olle Liss; skulle vara en riktigt  intressant spelare för Luleå Hockey?

Luleå har 6 forwards på utgående kontrakt nästa säsong. Dessa är Fabricius, Forsberg, Harju, Matsson, Cehlin och Guter. Av dessa så tror jag att Harju, Matsson och Forsberg kommer få ett nytt kontrakt. Det lämnar tre positioner över. En är Fabricius plats som jag anser kan ersättas av en junior. Vilket lämnar Guters plats och Cehlins plats.

Om vi förutsätter att alla som står under kontrakt på forwardssidan även spelar nästa säsong och alla som har utgående kontrakt ska ersättas om de inte får nytt kontrakt så är det alltså två platser som ska fyllas bland forwards (Inte centrar medräknat). När det ryktas om att Omark eventuellt tar sina trunkar och far hem till Isparadiset i norr så en värvning av Liss faktiskt vara problematiskt. Dels pga. att han skulle ta en plats som kunde förmedlas betydligt bättre och dels så skulle det kunna leda till att man står där precis som i år där juniorer inte får chansen ordentligt tack vare att man värvar in Liss. För personligen tycker jag att han är hyfsat överskattad. Han har gjort en bra sejour förra året men i år har han absolut inte presterat alls.

Och tittar man då på antalet forwards så tror jag inte man esätter Guter och Chelin utan man tar in en ersättare för båda. Det baserar jag på att Chelin inte spelat alls i år så på det sättet är det ingen plats i truppen man tapppar och Guter har inte spelat mycket och trots det har laget gått ok ändå.
Leker vi sen med tanken att uppgifterna om att Omark är klar stämmer så har vi följande lag kommande säsong.
Omark (Ny) - Ny (Jack) - Gunler (Harju/Larsson)
Larsson(Kovacs)- Olle - Einar
Petter - Jack (Ny) - Kovacs (Farley)
Harju (Forsberg) - Berglund - Farley (Forsberg)
Forsberg/Mattsson (Gunler/Farley)
Det ger oss Forsberg och Mattsson utanför laget. Närmast i konkurens med Gunler och Farley. Gunler skulle jag vilja prova med Omark för att ge han chansen att glänsa med sitt direktskott. Men mycket handlar om vilken center som i såna fall landar på den platsen. Inom parantes ser ni hur jag funderade på alternativen.

Sen ska man ju ha i åtenke att om Omark kommer lär det sluka ett stort hål i plånboken för en centervärvning som ersätter Lundeström. Med tanke på att Lundeström år billig för oss så är ju det friställda löneutrymmet inte riktigt nått att lyfta. Det kan innebära att man får chansa från Allsvenskan eller från juniorleden istället. Jag har inte riktigt koll på vilka centrar vi har på juniorsidan eller hur väl Mattsson ter sig i den rollen för att fyll apå med en junior på hans ytterpossition istället.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Jonken mån 04 feb 2019, 10:54

Nu när backbesättningen är säkrad inför nästa säsong: Är det en ren självklarhet; att den absolut prioriterade posten inför kommande säsong SKA VARA centrarna för Luleå Hockey!!! DÄR skall föreningen lägga krutet! Det spelar ingen roll om detta äter i budget från övriga forwardssidan. Det är jätte viktigt med kontinuitet. Jag hoppas givetvis att Luleå Hockey lyckas med att få in Axel Holmström -som ersättare för Isac Lundeström (som kallas tillbaka av Anaheim) till kommande säsong. Och givetvis: Att övriga centrarna: Connolly, Olausson och Berglund blir kvar 2019/2020.

Prio varje säsong i min värld skall vara:

A.) En etablerad målvakt + en målvaktstalang.
B.) Backar
C.) Centrar
D.) Ytterforwards

Jag tillhör till de som inte alls tror på att handla in dyra "snipers". Jag tror mer på att utbilda dessa själv inom föreningen inom lagets spelsytem. För att kunna ge dessa unga killar chansen; måste man ha kvalité i prioritets ordningarna: A, B och C. Vidare tycker jag att Luleå hockey skall snäppa upp sin prioritet en aning på att hitta fler högerskyttar till sin utbildnings pipeline. Vi måste kunna se och lära oss av hur man idag gör fler mål i SHL idag: Djurgården. De gör detta mycket tack vare -att de har medlen att kunna mönstra upp fler högerskyttar för direktskott -framför allt i PP.  

Visst: Kul om Linus Omark kommer hem. Men jag är helt klart orolig över att lägga ut en så stor lönepost på en ytterforward. Dock borde en spelare av Linus kaliber vara exeptionellt produktiv på SHL-nivå. Allt annat än den absoluta toppen av SHL:s totala skytteliga för Omark; är ett misslyckande för Luleå hockey -för att värvningen skall genera vad man betalar för.

Luleå Hockey måste också lägga upp en klarare intern strategi stege -för en nödvändig prestation höjning i spelet för november/december. Att man är på det klara med att nivån i SHL går upp vid denna tidpunkt. Luleå Hockey måste kunna möta upp denna nivåhöjning på ett effektivare sätt framöver. Detta både som lag -samt individuellt spelare för spelare. Den sista nivå höjningen sker nu -efter landslagsuppehållet i februari. Detta är kort: "Tre steg" -som man måste vara med och ta -om man vill vara med i toppen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Blinders mån 04 feb 2019, 11:12

Om vi skulle få ha kvar alla spelare med kontrakt så skulle jag vilja se Greg Scott i Luleå om inte Axel kommer.

Omark-Scott-Gunler
Kovacs-Olausson-Einar
Larsson-Connolly-Petter
Harju-Berglund-Forsberg
Farley-Mattsson-Fabricius

Gustafsson-Lundkvist
Sondell-Sellgren
Engsund-Själin
Jalvanti-Styrman

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Jonken mån 04 feb 2019, 11:23

Jag är förhållandevis säker på att Carolina plockar över Jesper Sellgren efter denna säsong. Även Rangers som håller på att bygga om sitt lag; kan komma att rycka över "Nisse". Båda dessa killar är första rundare i NHL-draften; vilket innebär att spelarna ifråga har högre prioritet för dessa NHL-klubbar.

Så även om vi har alla backar på krita; så känns läget allt annat än klappat och klart inför nästa sässe -på backsidan.

Skulle dessa killar dra; sitter vi helt utan högerspadar på blå -samt ett stort hål i vår solida defensiv utan Sellgren.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av GustenA mån 04 feb 2019, 11:49

Jonken skrev:Jag är förhållandevis säker på att Carolina plockar över Jesper Sellgren efter denna säsong. Även Rangers som håller på att bygga om sitt lag; kan komma att rycka över "Nisse". Båda dessa killar är första rundare i NHL-draften; vilket innebär att spelarna ifråga har högre prioritet för dessa NHL-klubbar.

Så även om vi har alla backar på krita; så känns läget allt annat än klappat och klart inför nästa sässe -på backsidan.

Skulle dessa killar dra; sitter vi helt utan högerspadar på blå -samt ett stort hål i vår solida defensiv utan Sellgren.
Jag är ju den som tror att Erik Gustafsson är ett enormt dragplåster för lovande backar. Står det mellan LHF och i princip vilket annat lag som helst i Sverige när det kommer till en spelare, typ Sellgren så tror jag att LHF har en riktigt bra chans att plocka den. Stridh borde också vara ett dragplåster där.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Jonken mån 04 feb 2019, 12:05

GustenA skrev:
Jag är ju den som tror att Erik Gustafsson är ett enormt dragplåster för lovande backar. Står det mellan LHF och i princip vilket annat lag som helst i Sverige när det kommer till en spelare, typ Sellgren så tror jag att LHF har en riktigt bra chans att plocka den. Stridh borde också vara ett dragplåster där.
Håller med till 100%. Här hoppas man ju innerligt -på att det är "de mer attraktiva" högerskjutande talangerna som skall ansluta.
Sedan hoppas man parallellt att en hård och defensivt SHL-stabil spelare som; Oscar Engsund "tar steg" i att kunna kommunicera och guida yngre talanger. Detta för att han i sin tur kan bidra på en högre nivå som Erik gör; i att guida/utbilda defensivt solida spelare i LHF.

I detta har vi Joonas Jalvantis stora "akilles häl" i Luleå Hockey just nu. För att kunna bli effektiv i att hjälpa på bästa sätt; måste man även ha språket och kommunikationen för detta.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Sundance Kid mån 04 feb 2019, 12:38

Jonken skrev:Jag är förhållandevis säker på att Carolina plockar över Jesper Sellgren efter denna säsong. Även Rangers som håller på att bygga om sitt lag; kan komma att rycka över "Nisse". Båda dessa killar är första rundare i NHL-draften; vilket innebär att spelarna ifråga har högre prioritet för dessa NHL-klubbar.

Så även om vi har alla backar på krita; så känns läget allt annat än klappat och klart inför nästa sässe -på backsidan.

Skulle dessa killar dra; sitter vi helt utan högerspadar på blå -samt ett stort hål i vår solida defensiv utan Sellgren.

Sellgren gick inte i förstarundan, han gick i sjätte rundan. Dessutom ett år senare som "överårig" tror jag, han blev inte draftad alls första året han var tillgänglig.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Jonken mån 04 feb 2019, 12:43

Sundance Kid skrev:
Sellgren gick inte i förstarundan, han gick i sjätte rundan. Dessutom ett år senare som "överårig" tror jag, han blev inte draftad alls första året han var tillgänglig.
Helt rätt. "My bad".
Men att Carolina inte plockar över honom efter sommaren -skulle förvåna mig något oerhört.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Jonken mån 04 feb 2019, 13:18

Jonken skrev:
Luleå Hockey måste också lägga upp en klarare intern strategi stege -för en nödvändig prestation höjning i spelet för november/december. Att man är på det klara med att nivån i SHL går upp vid denna tidpunkt. Luleå Hockey måste kunna möta upp denna nivåhöjning på ett effektivare sätt framöver. Detta både som lag -samt individuellt spelare för spelare. Den sista nivå höjningen sker nu -efter landslagsuppehållet i februari. Detta är kort: "Tre steg" -som man måste vara med och ta -om man vill vara med i toppen.
Lite mer om detta:
Det här ger en helt klart klarare bild över jobbet som krävs med att matcha in unga talanger till SHL för Luleå hockey. Och givetvis vad som krävs av de unga talangerna för att lyckas:

1.) Att ta en ordinarie plats i laget efter sommaren.
2.) Att lyckas ta steg -för att behålla platsen i konkurrensen efter den första nivå höjningen i SHL.
3.) Att lyckas ta steg -för att behålla platsen i konkurrensen efter den andra nivå höjningen i SHL.
4.) Att lyckas ta steg -för att behålla platsen i konkurrensen efter den tredje nivå höjningen i SHL.

Fixar man dessa steg; är man med hela vägen. Man får istiden i hetluften som är helt nödvändig -för att man skall kunna bidra (istället för att bara vara statist) i ett slutspel.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Dustin mån 04 feb 2019, 13:45

Jonken skrev:Jag är förhållandevis säker på att Carolina plockar över Jesper Sellgren efter denna säsong. Även Rangers som håller på att bygga om sitt lag; kan komma att rycka över "Nisse". Båda dessa killar är första rundare i NHL-draften; vilket innebär att spelarna ifråga har högre prioritet för dessa NHL-klubbar.

Så även om vi har alla backar på krita; så känns läget allt annat än klappat och klart inför nästa sässe -på backsidan.

Skulle dessa killar dra; sitter vi helt utan högerspadar på blå -samt ett stort hål i vår solida defensiv utan Sellgren.

Är också helt övertygad om att Sellgren plockas över. Bofast i landslaget och en toppback i SHL. Finns inte så mkt mer för Carolina att spara på utan man vill nog ha över honom så han får lära sig spelet på liten rink. Däremot är han ingen förstarundare. Risken med Lundkvist är mindre men ändå relativt stor då han är förstsrundare. Tror dock han hade mått bra av en till säsong i Luleå, kanske bredvid Erik nästa år om Jesper sticker.

Angående Omark så är det ju en spelare som nästan betalar sig själv i marknadsvärde. Inte bara en superstjärna utan en artist av högsta snitt också.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Hankburger mån 04 feb 2019, 14:54

Jonken skrev:Nu när backbesättningen är säkrad inför nästa säsong: Är det en ren självklarhet; att den absolut prioriterade posten inför kommande säsong SKA VARA centrarna för Luleå Hockey!!! DÄR skall föreningen lägga krutet! Det spelar ingen roll om detta äter i budget från övriga forwardssidan. Det är jätte viktigt med kontinuitet. Jag hoppas givetvis att Luleå Hockey lyckas med att få in Axel Holmström -som ersättare för Isac Lundeström (som kallas tillbaka av Anaheim) till kommande säsong. Och givetvis: Att övriga centrarna: Connolly, Olausson och Berglund blir kvar 2019/2020.

Prio varje säsong i min värld skall vara:

A.) En etablerad målvakt + en målvaktstalang.
B.) Backar
C.) Centrar
D.) Ytterforwards

Jag tillhör till de som inte alls tror på att handla in dyra "snipers". Jag tror mer på att utbilda dessa själv inom föreningen inom lagets spelsytem. För att kunna ge dessa unga killar chansen; måste man ha kvalité i prioritets ordningarna: A, B och C. Vidare tycker jag att Luleå hockey skall snäppa upp sin prioritet en aning på att hitta fler högerskyttar till sin utbildnings pipeline. Vi måste kunna se och lära oss av hur man idag gör fler mål i SHL idag: Djurgården. De gör detta mycket tack vare -att de har medlen att kunna mönstra upp fler högerskyttar för direktskott -framför allt i PP.  

Visst: Kul om Linus Omark kommer hem. Men jag är helt klart orolig över att lägga ut en så stor lönepost på en ytterforward. Dock borde en spelare av Linus kaliber vara exeptionellt produktiv på SHL-nivå. Allt annat än den absoluta toppen av SHL:s totala skytteliga för Omark; är ett misslyckande för Luleå hockey -för att värvningen skall genera vad man betalar för.

Luleå Hockey måste också lägga upp en klarare intern strategi stege -för en nödvändig prestation höjning i spelet för november/december. Att man är på det klara med att nivån i SHL går upp vid denna tidpunkt. Luleå Hockey måste kunna möta upp denna nivåhöjning på ett effektivare sätt framöver. Detta både som lag -samt individuellt spelare för spelare. Den sista nivå höjningen sker nu -efter landslagsuppehållet i februari. Detta är kort: "Tre steg" -som man måste vara med och ta -om man vill vara med i toppen.

Men samtidigt.. Med Omark på kontrakt så kanske man inte behöver en lika skicklig center i den femman eftersom Omark mer eller mindre spelar som en center.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Jonken mån 04 feb 2019, 21:52

Hankburger skrev:
Men samtidigt.. Med Omark på kontrakt så kanske man inte behöver en lika skicklig center i den femman eftersom Omark mer eller mindre spelar som en center.
Sånt kan ju vara lite små farligt i ett lag som Luleå Hockey just nu; där ALLA köper in i grundkonceptet: Defensiven först -och ur detta offensiven. Men det är ju klart: Om även Omark åker arslet av sig varje gång i hemjobbet; efter att han tappat pucken i en av hans "läckerheter" -istället för att lacka ihop på sig själv: DÅ funkar det. Men för att lagliret skall ge framgång; MÅSTE SAMTLIGA SPELARE vara 110% överens och köpa in i det gemensamma systemet.

I SHL måste en femma vara riktigt, riktigt effektiv framåt; om laget har spelare som sållar det minsta i hemjobbet. Men det värsta med detta är ju signalerna detta skickar till de andra i laget: -Varför skall de jobba hem och täcka skott med pannan; om inte alla gör detta?

Alternativet är att lira Omark med en väldigt defensivt inriktad center + backar. Dock för att vara framgångsrik i hockey; måste en hel femma på isen hitta balansen i försvar och anfall. Utan detta blir felbesluten för många -och detta gör att det ringer i baken för ofta. En ond spiral som är som själva djävulen att bryta ner ett hockeylag -medans skiten bara rullar vidare i samma takt rakt ner i avgrunden.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av farre tis 05 feb 2019, 17:54

Jag vill gärna leka med tanken att man redan nu är och rycker lite i Palmberg och Wedin från Timrå.
Risken att de åker ur finns ju och då tycker jag vi ska vara där redan nu och visa vårt intresse.
Med dessa två herrar samt en förlängning av Harju och Matsson samt kontrakt till Omark så kan vi stänga Sillyn för forwards.

Ibland behöver det inte vara svårare än så.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av farre tis 05 feb 2019, 18:01

Larsson-Connolly-Omark
Petter-Wedin-Palmberg
Kovac-Ola-Einar
Harju-Berglund-Farley

Gunler-Mattsson


farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Dustin tis 05 feb 2019, 18:39

farre skrev:Larsson-Connolly-Omark
Petter-Wedin-Palmberg
Kovac-Ola-Einar
Harju-Berglund-Farley

Gunler-Mattsson



Ser gärna Wedin i Luleå men han är ju ytter och ska isf spela ytter. Så en center på det istället för Palmberg så är jag nöjd.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Hankburger tis 05 feb 2019, 19:28

farre skrev:Jag vill gärna leka med tanken att man redan nu är och rycker lite i Palmberg och Wedin från Timrå.
Risken att de åker ur finns ju och då tycker jag vi ska vara där redan nu och visa vårt intresse.
Med dessa två herrar samt en förlängning av Harju och Matsson samt kontrakt till Omark så kan vi stänga Sillyn för forwards.

Ibland behöver det inte vara svårare än så.

Wedin kommer med all sannolikhet åka över till NHL och prova på om efter denna säsong oberoende om Timrå åker ut eller ej.

Määk skrev:
farre skrev:Larsson-Connolly-Omark
Petter-Wedin-Palmberg
Kovac-Ola-Einar
Harju-Berglund-Farley

Gunler-Mattsson



Ser gärna Wedin i Luleå men han är ju ytter och ska isf spela ytter. Så en center på det istället för Palmberg så är jag nöjd.

"Palmberg is an offensive center with great stickhandling skills. Is creative and skates well. Somewhat lacking in size, though."

Vet inte om han spelar center i Timrå för tillfället men det verkar som att han ursprungligen är center. Så byt plats på Wedin och Palmberg i så fall. Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av farre tis 05 feb 2019, 20:22

Määk skrev:
farre skrev:Larsson-Connolly-Omark
Petter-Wedin-Palmberg
Kovac-Ola-Einar
Harju-Berglund-Farley

Gunler-Mattsson



Ser gärna Wedin i Luleå men han är ju ytter och ska isf spela ytter. Så en center på det istället för Palmberg så är jag nöjd.

Oj så fel det blev.
Menade naturligtvis att Palmberg skall centra.
Utan att ha på fötterna så känns det som om han är grym på teka oxå. Han vann väl tre raka tekningar i anfallzon mot oss senast varav den sista resulterade i kvitteringen
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Hedanders ons 06 feb 2019, 14:04

Linus Fröberg har ju ryktats vara påväg bort från Växjö. Kan det vara intressant för Luleå? Har alltid gillat, eller egentligen ogillat, honom som motståndare.

Stjärnan på väg bort från Växjö https://www.aftonbladet.se/a/0ERj7A

ttps://www.eliteprospects.com/player/24983/linus-froberg
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Hankburger ons 06 feb 2019, 14:28

Hedanders skrev:Linus Fröberg har ju ryktats vara påväg bort från Växjö. Kan det vara intressant för Luleå? Har alltid gillat, eller egentligen ogillat, honom som motståndare.

Stjärnan på väg bort från Växjö https://www.aftonbladet.se/a/0ERj7A

ttps://www.eliteprospects.com/player/24983/linus-froberg
Njae. Tycker att Luleå kan bättre faktiskt. Inget ont om Fröberg men Luleå har redan br centrar för andralinan utan det behövs en bra tvåvägscenter som ersättare till Lundeström.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Dustin ons 06 feb 2019, 14:48

För min del hade gärna Fröberg fått ersätta Isac till nästa säsong om vi går bet på Holmström. Tror däremot han kan bli ruskigt dyr.

@Hankburger Linus Fröberg är väl definitionen av en tvåvägscenter.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Hankburger ons 06 feb 2019, 19:16

Määk skrev:För min del hade gärna Fröberg fått ersätta Isac till nästa säsong om vi går bet på Holmström. Tror däremot han kan bli ruskigt dyr.

@Hankburger Linus Fröberg är väl definitionen av en tvåvägscenter.

Njae. Hans styrkor ligger i defensiven. Ser han mer som en defensiv center därför.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Blinders tor 07 feb 2019, 09:26

David Olsson Jiglund skrev:Försöker locka till sig stjärnan – med hjälp av pappan
ISHOCKEY Att Luleå Hockey är intresserat av Axel Holmström är ingen hemlighet. Det kunde Sporten avslöja redan i september. Klubben har inte heller gett upp hoppet när det gäller den 22-årige centern från Arvidsjaur – som också uppvaktas av sin före detta klubb – Luleå Hockeys rival Skellefteå AIK. "Vi har haft en kontinuerlig dialog – främst via hans pappa", säger sportchefen Stefan Nilsson.

David Olsson Jiglund05:00 | 2019-02-07
Axel Holmströms pappa heter Urban Wikberg och är sedan några år tillbaka junioransvarig i Luleå Hockey.

– Men det är inte så att det är något på gång nu, beskedet vi har fått är att han stannar där borta säsongen ut, säger Stefan Nilsson och fortsätter:

– Sedan får vi se här framåt våren vad han bestämmer sig för. Om han fortsätter där borta eller flyttar hem.

Men han har alltså inte avfärdat Luleå Hockey?

– Nej, det har han inte, säger han och tillägger:

– Och det är klart att vi är intresserade. Om han nu bestämmer sig för att flytta hem till Sverige. Han är en bra spelare – och vi är ute efter en center. Isac Lundeström kommer ju inte att bli kvar här. Utan han kommer åka tillbaka dit bort och fortsätta fajtas om en plats.

Det är flera klubbar som har anmält sitt intresse till Axel Holmströms agent Martin Nilsson.

– Men det är norrlandsklubbarna som har visat störst intresse, och han är öppen för allt, säger Martin Nilsson och fortsätter:

– Vi ska ta tag i det där snart. Jag tror det kan gå relativt snabbt.

Så här sa Axel Holmström när han i augusti förra året fick frågan om huruvida han skulle kunna tänka sig att spela för Luleå Hockey i framtiden:

– Pappa hade säkert tyckt att det var kul. Men det skulle kännas svårt, det var ju Skellefteå som hjälpte mig dit jag är i dag. Och han har faktiskt inget att säga till om när det gäller det. Men man vet aldrig.
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/forsoker-locka-till-sig-stjarnan-med-hjalp-av-pappan-nm5024752.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av NallePhu tor 07 feb 2019, 12:21

Växjö tar in Versteeg och vässar upp truppen inför slutspelet - samtidigt sitter väl Skuggan & Uffe men en dammsugare och kaffe och tycker tja det ser väl bra ut detta, Vi leder serien och har en JÄVLIGT stor chans att ta hem guldet men det saknas minst en komponent målskytt men det lär väl inte ske det heller....

Antingen tar man in något vasst nu och ger det hela en chans att ta hem skiten eller så växlar man ned och låter tåget gå!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Blinders tor 07 feb 2019, 12:30

Versteeg har inte spelat sedan oktober, dessutom har han haft problem med skador senaste åren. Nog kan Hallam få ut bra saker ur honom, känns dock som en rejäl chansning.


Senast ändrad av Blinders88 den tor 07 feb 2019, 12:39, ändrad totalt 1 gång

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av NallePhu tor 07 feb 2019, 12:38

Blinders88 skrev:Veersteg har inte spelat sedan oktober, dessutom har han haft problem med skador senaste åren. Nog kan Hallam få ut bra saker ur honom, känns dock som en rejäl chansning.
Den chansningen kan bära långt och tror en dyl spelare hade gjort jäkligt nytta hos oss i Luleå!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Blinders tor 07 feb 2019, 12:41

NallePhu skrev:
Blinders88 skrev:Veersteg har inte spelat sedan oktober, dessutom har han haft problem med skador senaste åren. Nog kan Hallam få ut bra saker ur honom, känns dock som en rejäl chansning.
Den chansningen kan bära långt och tror en dyl spelare hade gjort jäkligt nytta hos oss i Luleå!
Känns som en ny Drew Miller.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Hedanders tor 07 feb 2019, 12:45

Blinders88 skrev:
NallePhu skrev:
Blinders88 skrev:Veersteg har inte spelat sedan oktober, dessutom har han haft problem med skador senaste åren. Nog kan Hallam få ut bra saker ur honom, känns dock som en rejäl chansning.
Den chansningen kan bära långt och tror en dyl spelare hade gjort jäkligt nytta hos oss i Luleå!
Känns som en ny Drew Miller.

Hade väl inte tyckt att Luleå skulle chansa på Versteeg men Växjö brukar få ut rätt bra av sina transatlanter. Kommer han upp i forna tiders kvalité blir han kung i slutspelet...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av ski3r tor 07 feb 2019, 12:54

När andra lag laddar inför slutspel gör vi oss av med potentiella målgörare för att spara pengar, jag är rädd att vi inte är så bra som tabellen visar.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Blinders tor 07 feb 2019, 13:07

ski3r skrev:När andra lag laddar inför slutspel gör vi oss av med potentiella målgörare för att spara pengar, jag är rädd att vi inte är så bra som tabellen visar.
Statistiken säger annat.
Kolla här där dem går igenom Luleå.
https://www.tv4play.se/program/hockeylabbet/11795365

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Hankburger tor 07 feb 2019, 13:14

NallePhu skrev:
Blinders88 skrev:Veersteg har inte spelat sedan oktober, dessutom har han haft problem med skador senaste åren. Nog kan Hallam få ut bra saker ur honom, känns dock som en rejäl chansning.
Den chansningen kan bära långt och tror en dyl spelare hade gjort jäkligt nytta hos oss i Luleå!
Men den kan även brista.. Att Växjö värvar i tid och otid borde folk vara vana vid MEN.. Kom ihåg att Luleås ekonomi inte är i klass med Växjös.. och därför kan man inte panikvärva.

ski3r skrev:När andra lag laddar inför slutspel gör vi oss av med potentiella målgörare för att spara pengar, jag är rädd att vi inte är så bra som tabellen visar.

Har jag missat något här? Har Luleå gjort sig av med en målgörare? För du kan väl inte mena Guter?

Hedanders skrev:
Blinders88 skrev:
NallePhu skrev:
Blinders88 skrev:Veersteg har inte spelat sedan oktober, dessutom har han haft problem med skador senaste åren. Nog kan Hallam få ut bra saker ur honom, känns dock som en rejäl chansning.
Den chansningen kan bära långt och tror en dyl spelare hade gjort jäkligt nytta hos oss i Luleå!
Känns som en ny Drew Miller.

Hade väl inte tyckt att Luleå skulle chansa på Versteeg men Växjö brukar få ut rätt bra av sina transatlanter. Kommer han upp i forna tiders kvalité blir han kung i slutspelet...

Ser det som ett stort om.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av ski3r tor 07 feb 2019, 13:44

Hankburger skrev:
ski3r skrev:När andra lag laddar inför slutspel gör vi oss av med potentiella målgörare för att spara pengar, jag är rädd att vi inte är så bra som tabellen visar.
Har jag missat något här? Har Luleå gjort sig av med en målgörare? För du kan väl inte mena Guter?
Självklart menar jag Guter, jag skulle inte bli det minsta förvånad om han får det att lossna och börjar producera mål hos skansen.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av NallePhu tor 07 feb 2019, 14:22

ski3r skrev:När andra lag laddar inför slutspel gör vi oss av med potentiella målgörare för att spara pengar, jag är rädd att vi inte är så bra som tabellen visar.
Tyvärr så känns det lite så att man gör av sig med spelare dock Guter ville förmodligen hem till Djurgården redan från Timrå men hamnade i Luleå, I rätt omgivning så kan han få en jäkla massiv utväxling i sitt spel och målskytte!

Man ser topplagen söker spelare för spetsa till laget inför slutspel, Luleå verkar trubba av laget mer och mer känns det som samt Chelin är inte ens ersatt ännu + man kan inte förlita sig på juniorer i ett slutspel då allt blir betydligt tuffare och hårdare jag vet alla ylar Gunler men han är en Junior som knappast kommer stå emot det fysiska i ett slutspel så dag inse vi behöver SPETS!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Dustin tor 07 feb 2019, 14:45

Fattar inte värvningshysterin här av vissa. Vi leder serien och har en rätt bred trupp. Luleå verka resonera som så att om inte rätt spelare dyker upp så är man nöjd med truppen. Känna klokt i min värld.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 13 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet