Jack Connolly

+63
BulanFanClub
Xinpei
Polyfemos
Kneten
Danneja
Kanellängd
Bellissimo
icemask
Burskydd
Dentos
Jojjan
Monco
NallePhu
Björnkäften
Jokerman ll
Dundernisse
JuniorX
LinusFröbergsMustasch
evanovich
Braun
JohanO
Micke80
GrodanBoll
Lehto
Rikky
Diktatorn
LHF96
kokostrollet
Mr Bister
tibet
Norlin
Snikne Ville
Jokerman
MrScout
Jonsey78
Ferros
PM
Redbear
Old Brooklyn
RSD555
Bamsefar
Lulefan
pingu
Hedanders
ezz
ski3r
Qirren
farre
Dustin
hokkzorz
Pajala
GustenA
Groggen79
Hankburger
Blinders
Donowitz
Jonken
Urken
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Kapten Haddock
LulefanGBG
Puckad
67 posters

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Dustin tis 01 dec 2020, 22:26

Blinders88 skrev:Connolly fortsätter att göra poäng i det tysta. Poängbäst i Luleå, 5 mål och 8 assist.

Han gör en grym säsong. Vill gärna se en förlängning men då han tenderar att prestera bäst kontraktsår så kör vi ett år i stöten.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av tibet tis 01 dec 2020, 22:43

Määk skrev:
Blinders88 skrev:Connolly fortsätter att göra poäng i det tysta. Poängbäst i Luleå, 5 mål och 8 assist.

Han gör en grym säsong. Vill gärna se en förlängning men då han tenderar att prestera bäst kontraktsår så kör vi ett år i stöten.

Vissa behöver leva under lite press för att prestera på topp, inget fel i det egentligen. Men rätt tänkt. Problemet är kanske att spelare vill ha lite längre kontrakt. Men vi sitter ju med ett toppresterande lag som verkar må bra så kanske vi har en fördel där..
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Blinders ons 02 dec 2020, 13:51


Blinders

Antal inlägg : 5182
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Mr Bister ons 02 dec 2020, 17:21

Jag är lite tveksam till ett nytt kontrakt för Jack

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Jonken ons 02 dec 2020, 20:31

Bra nyheter!
Jack är en perfekt center för Bulan Hockeyn!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6822
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av kokostrollet tor 03 dec 2020, 08:24

Jonken skrev:Bra nyheter!
Jack är en perfekt center för Bulan Hockeyn!

+1. Mycket bra!

En spelare med hög lägstanivå och bra spelsinne som sällan gör en dålig match.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Jonken lör 19 dec 2020, 18:30

Congrats to the 200:th point in the SHL Jack! -Awesome! (Was a REAL BEATY too.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6822
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Tony Moore lör 02 jan 2021, 12:33

Connolly om guldmålet och Luleåryktet: "Har haft snack, men..."

Luleåcentern Jack Connolly, 31, har uppgetts vara klar för en fortsättning i klubben.
Här kommenterar amerikanen det ryktet och hur Luleå ska kunna slåss om SM-guldet till våren.
– Jag har haft snack, men med hela covid-situationen försöker lagen komma underfund med hur det ser ut den här säsongen och nästa och i framtiden, säger Connolly till HockeyNews.se.För andra gången den här säsongen fick Luleå stryk av Djurgården på Hovet. 5–3-förlusten i onsdags fick erfarne centern Jack Connolly att fundera lite över hur det har sett ut inför hemmamötet med Linköping, som är startmatch för 2021.
– Som lag tycker jag att det har varit lite upp och ner. Det har varit en intressant säsong med de restriktioner som pågår och omflyttade matcher, men alla går igenom det, säger Connolly.
– Jag tycker att vi har spelat en hel del riktigt bra hockey och vi har haft några dalar där vi inte var så bra som vi vill vara och jag hoppas att vi kan hitta lite mer kontinuitet under andra halvan av serien och verkligen ta i för att vinna fler matcher och hänga kvar i toppen av tabellen.

Är kontinuitet den stora grejen?
– Ja, det är det vi har pratat om. Vi vet att vi har ett bra lag, ett bra system, så när vi kämpar hårt blir vi svåra att slå. Det handlar om att hitta kontinuiteten och spela på den höga nivån kväll efter kväll. Vi är där, men behöver begränsa antalet dippar, som jag talade om.

Luleå och Jack Connollys kedja får de närmaste månaderna klara sig utan högerskytten Petter Emanuelsson, som har genomgått en ljumskoperation.
– Han är en nyckelkille för oss. Det är en tuff förlust, självklart. Han är en bra powerforward, en bra målskytt. Vi har hittat varandra bra i vår kedja de senaste åren, så ja, det blir ett stort hål att fylla, men jag tror att våra killar kommer att kliva fram och ta vara på den givna chansen och se framåt, säger Connolly.

Med Petter Emanuelsson ur leken har Arttu Ilomäki varit tredjelänken bredvid Connolly och Filip Hållander i matcherna mot Leksand och Djurgården.
– Vi har fortfarande ett bra lag med ett bra djup så förhoppningsvis kan vi fylla hans skor på bästa sätt, menar Jack Connolly.

Är det något som saknas jämfört med förra årets lag?
– Jag tror inte det. Om man tittar uppifrån och ner i vår laguppställning har vi ett stabilt lag. Vi har många killar som har spelat det system vi spelar och har varit här ett par år, det är bra. Systemet fungerar bra, men ibland kommer vi bort ifrån det i en match här och där och det kostar oss lite. Jag tror att om vi håller oss till det vi har sagt och spelar på det sättet kommer det att hjälpa oss i det långa loppet, framför allt mot slutet av säsongen.Vilka är de största guldkonkurrenterna i SHL?
– Om du kikar på tabellen så har så klart Rögle en bra säsong, Frölunda har alltid ett bra lag, Djurgården har ett riktigt bra lag, Färjestad… Du kan gå igenom tabellen uppifrån och ner och det är det som gör den här ligan så speciell. Det spelar ingen roll vilka du möter, om det är ettan eller laget på 14:e plats, du får en strid, säger Connolly.
– Du måste ha din bästa match varje kväll och inte ta ledigt för då kostar det dig. Därför tycker jag att det här är en av de bästa ligorna i världen för att vara ärlig.

Jack Connolly har hunnit fylla 31 år och har spelat i SHL sedan 2012. Först två år i Färjestad, sedan några matcher i Leksand, vidare till Rögle och sedan 2018 har han spelat för Luleå.

I Norrbotten är förväntningarna på Luleå höga, både från fansen och inne i klubben.
– Jag försöker bara gå ut och spela hockey som jag alltid har gjort sedan jag var liten. Jobba hårt, försöka ha roligt och jag tänker inte så mycket på poäng även om det är trevligt att göra poäng och jag gör vad jag kan för att hjälpa laget. Jag försöker vara en tvåvägscenter som jobbar över hela banan och som bidrar i powerplay. Poängen har varit okej den här säsongen. Det var en bra start, men det har varit lite lågt för tillfället. Förhoppningsvis kommer det igång igen under det nya året och så kan vi fortsätta trycka på i offensiven. Jag tycker att chanserna finns där, men just nu går inte pucken in för mig. Men att chanserna finns där är ett bra tecken för mig. Snart går det min väg och vi kan fortsätta vinna matcher.Jack Connolly har gjort exakt 200 poäng (65 mål, 135 assist) på 380 matcher i SHL. Den här säsongen har det blivit 15 poäng (7 + 8 ) på 25 matcher.

Han har anpassat sig väl till coachen Thomas ”Bulan” Berglunds sätt att vilja spela hockey på. Hela familjen Connolly gillar att bo och leva i Luleå.
– Det har passat både mig, min fru och min son och vi trivs verkligen. De har behandlat oss så väl. Det är en jättebra organisation, alla är så professionella. Det är rätt långt upp och påminner mig lite om varifrån jag kommer förutom att det är mörkare. Vi har en del brutala vintrar hemma i Minnesota, men snön och kylan är inte det nya för oss utan att vänja sig vid mörkret under vintern för det är tufft. Men vi har varit i norr ett antal år och börjar vänja oss. Det är ett bra ställe för oss. Coachingstaben är jättebra och har gett mig en bra roll. Jag tycker att vi har en bra chans att vinna så därför tycker jag att det är ett bra ställe att vara på.

För en månad sedan skrev lokaltidningen NSD att Jack Connolly undertecknat en kontraktsförlängning med Luleå. Connolly vill inte bekräfta det.
– Jag har haft snack, men med hela covid-situationen försöker lagen komma underfund med hur det ser ut den här säsongen och nästa och i framtiden. Jag försöker hålla kontakten med dem just nu och så ser läget ut. Jag har som sagt trivts och jag har trivts i Sverige och ligan är jättebra. Om jag kan stanna i SHL är det jättebra för det är ett bra ställe för oss. Sverige har varit ett bra land för oss som familj. Vi får vänta och se, säger han till HockeyNews.se.Jack Connolly ursäktar sig lite för att intervjun inte görs på svenska utan engelska, som är hans modersmål.
– Haha, problemet är att alla pratar så bra engelska att det har hindrat mig från att lära mig det. Jag kan förstå det hyggligt och jag antar att jag kan förstå vad folk säger, men det är svårt för mig att prata svenska. Det är lättare för alla att byta till engelska och prata med mig. Det är nog därför jag inte har tvingats att lära mig det. Det är nog mitt fel. Ni är så bra på engelska så det hjälper mig mycket, säger han och ler brett bakom sitt tjocka vinterskägg.
https://hockeynews.se/articles/17740/
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Jonken ons 26 maj 2021, 19:30

YES! Finally it's official. Thank You Connolly family.
SO NICE to have You will stay with us -for 2 more.

Twenty 'respects' heading Your way!



Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6822
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Kagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av LHF96 ons 26 maj 2021, 19:42

Jämn nivå, bra tekare, få skador, kontinuitet. Lägg därtill att centrar med högre poängproduktion är extremt svårt att få tag på och framförallt dyrt. Är man lite rationell inser man att det är en högst vettig förlängning i ett lag som inte direkt förstahandsvalet för stjärncentrar.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

kokostrollet and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Jonken ons 26 maj 2021, 20:51

Connolly är enligt mig den perfekta centern för en offensiv power forward som Brendan Shinnimin. Detta tack vare att han är så hockey-smart: Grym på att läsa av -och värdera off/def i lagets spelsystem. Annars tenderar det ju ofta vara lite 'hej-å-hå' -speciellt med importcentrar; som gärna hellre spelar för att putsa sina personliga stats istället. Jack är raka motsatsen till just detta. En uppskattad, solid och lojal systemcenter; som även kan göra poäng.

När 'Shinni' väljer att utmana/'gå' -eller blir fast i bök/stök med någon motståndare; är Jack säkerheten personifierad till att täcka upp för alla dessa eventualiteter. Sedan besitter Jack även spelsinnet till att både spela fram -samt ta skott i bra lägen. Och Brendan är ju (precis som 'Tyrre') ganska vass på att skymma framför mål.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6822
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Kagen and Blinders like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Snikne Ville ons 26 maj 2021, 22:19

Inte missat en match i Luleåtröjan alltså...imponerande.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Jonken ons 26 maj 2021, 22:29

Snikne Ville skrev:Inte missat en match i Luleåtröjan alltså...imponerande.
Det kan man ju lugnt säga. Verkligen värt att reflektera lite extra över; ifall man ifrågasätter förlängningen över 2 säsonger med Jack.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6822
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Diktatorn ons 26 maj 2021, 22:36

Supernöjd med förlängningen. En grundserie-maskin med lagets bästa skägg och frilla.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Old Brooklyn tor 27 maj 2021, 08:54

Diktatorn skrev:Supernöjd med förlängningen. En grundserie-maskin med lagets bästa skägg och frilla.
Fribban vet jag inte om jag håller med om, framförallt med Muzik i laget. Skägget däremot är stabilt. När Einar hade brutit käken och hade en sån där svart integralhjälm på sig så trodde jag alltid att det var Connolly. Letar vi en förstacenter så ser jag Jack som en tredjecenter i lagbygget. Tyrväinen tvåa. Det är en perfekt roll för honom om vi siktar på en lite mer producerande tredjelina.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Blinders tor 27 maj 2021, 09:02

Det är bara säsongen 18/19 som Connolly har haft mest istid bland centrarna i Luleå (Connolly, Olausson, Lundeström, Berglund).
19/20 hade han fjärde mest istid bland centrarna (Tyrväinen, Olausson, Ilomäki, Connolly)
20/21  hade han också fjärde mest istid bland centrarna (Tyrväinen, Olausson, Ilomäki, Connolly). Dock så spelade Olausson som ytter delvis under denna säsong.

Blinders

Antal inlägg : 5182
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Rikky tor 29 jul 2021, 20:42

Missar inledningen på säsongen pga. skatteskäl. Enligt NK vilket bekräftas av Luleå H.
När Luleå Hockey spelar SHL-premiär den 11 september kommer Jack Connolly inte vara på plats. Han missar ungefär en och en halv månad av serien. "Vi har hela tiden varit medvetna om det", säger Ulf Engman.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Blinders tor 29 jul 2021, 22:47

Rikky skrev:Missar inledningen på säsongen pga. skatteskäl. Enligt NK vilket bekräftas av Luleå H.
När Luleå Hockey spelar SHL-premiär den 11 september kommer Jack Connolly inte vara på plats. Han missar ungefär en och en halv månad av serien. "Vi har hela tiden varit medvetna om det", säger Ulf Engman.
Positivt för de yngre spelarna i laget som får en spelare mindre att konkurrera med de första 18 matcherna.

Blinders

Antal inlägg : 5182
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Lehto tor 29 jul 2021, 23:02

Läste också det, fan 18 matcher de är inte lite ändå. 1/3 av grundserien.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Hankburger fre 30 jul 2021, 01:27

Vilken tur att Luleå har en sådan bredd på just centersidan.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Rikky ons 29 sep 2021, 23:44

Jack anländer pga barn på gång senare än vad som var tänkt.

Han måste vara utanför Sverige i sex månader, av skattetekniska skäl, säger Stefan Nilsson.
Så han kommer inte att kunna göra det förrän den första november, fortsätter han.
Men det kommer troligtvis att dryga ytterligare några dagar innan han kommer till Luleå.
De ska ha barn i början av november och vi har sagt att han får stanna där tills efter förlossningen
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av GrodanBoll tor 30 sep 2021, 08:31

Vad är det för skattetekniska skäl och brukar andra lags amerikanare göra på samma sätt? Typ Broc Little brukar väl alltid vara med från start?

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Blinders tor 30 sep 2021, 08:35

GrodanBoll skrev:Vad är det för skattetekniska skäl och brukar andra lags amerikanare göra på samma sätt? Typ Broc Little brukar väl alltid vara med från start?
Artistkontrakt?
Connolly anslöt sent säsongen 18/19 också, då pendlade han i början från Finland.
Dessutom så pågick säsongen ända fram till 20 april för Luleå. Normalt sett så brukar de sista finalmatcherna gå vid den tiden.
Linköping har knappt gått till slutspel de tio senaste åren så det har funnits gott om tid att vara utanför landet.

Blinders

Antal inlägg : 5182
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Micke80 tor 30 sep 2021, 15:07

GrodanBoll skrev:Vad är det för skattetekniska skäl och brukar andra lags amerikanare göra på samma sätt? Typ Broc Little brukar väl alltid vara med från start?

Vill minnas att det hade nått med beskattning i hemlandet att göra. Efter x antal år måste detta tydligen upp

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av JohanO tor 02 jun 2022, 11:18

Vill sprida lite uppskattning till Jack för föregående säsong.

Missade första ≈16 matcherna och kom in osynkad i ett nästan till hälften nytt lag, och var orimligt bra.

Första 16 matcherna utan Jack så snittade Luleå 1.69 poäng per match och låg 7:a i tabellen.
Första 16 matcherna efter Jacks intåg snittade Luleå 2 poäng per match och låg 2:a i tabellen.

Jack var såklart inte enskilt ansvarig för lyftet, men det var en betydlig skillnad på Luleå som lag redan från första matchen han klev ut på isen.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Lehto and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av ski3r tor 02 jun 2022, 12:11

Håller helt med, otroligt viktig och får sällan det beröm han förtjänar!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Puckad sön 20 nov 2022, 17:04

Vi har skrivit ett avtal!

https://youtu.be/QuvK4hSpbto

Jack förlänger!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Bamsefar, Tony Moore, Snikne Ville, Jonken, kokostrollet, LulefanGBG, Diktatorn and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Braun sön 20 nov 2022, 17:22

Underbart! Har växt ut till en oerhört viktig spelare för oss. Håller väl dessutom på att bli lite av en kulturbärare.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1094
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Dustin sön 20 nov 2022, 17:25

Nyttig, lojal och väldigt användbar spelare.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Diktatorn sön 20 nov 2022, 17:44

Utöver spelet så är det en spelare utifrån som väljer att spendera hela sin peak av karriären i Luleå - Respekt!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Tony Moore, Redbear, LulefanGBG, Kneten, Danneja and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av farre sön 20 nov 2022, 17:48

Perfekt. Den viktigaste forwardsförlängningen.
Gråter inte direkt om det skulle vara den enda forwardsförlängningen faktiskt om jag ska vara ärlig.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av evanovich sön 20 nov 2022, 17:58

farre skrev:Perfekt. Den viktigaste forwardsförlängningen.
Gråter inte direkt om det skulle vara den enda forwardsförlängningen faktiskt om jag ska vara ärlig.

lite så är det faktiskt. Jag ser gärna att Einar blir kvar också

evanovich

Antal inlägg : 158
Join date : 21-07-04

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Hankburger sön 20 nov 2022, 18:57

Är tvetydig när det kommer till denna förlängning. På ena sidan är Connolly som gjord för Bulans spelidé och han producerar ganska bra. På andra sidan så är han inte pyrung eller billig för den delen. Dessutom på en position där det kan behöva föryngras i Luleå.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Snikne Ville sön 20 nov 2022, 19:17

En bra bryggvärvning i den rebuild vi står inför till kommande säsong.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Tony Moore, Braun and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av LinusFröbergsMustasch sön 20 nov 2022, 19:43

Sluta med åldersnojan. Idrottare blir inte dåliga för att de passerat 30.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Puckad, Kneten and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Bamsefar sön 20 nov 2022, 20:40

Utmärk förlängning
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Tony Moore, Redbear, Puckad, Blitzwagen and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av JuniorX sön 20 nov 2022, 22:44

Jack är en otroligt stor del av Luleå hockeys spel. Han är i princip alltid på exakt rätt plats i banan, både defensivt och offensivt, och har både speed och spelsinne. Han skulle nog kunna göra mer poäng än han gör men som den balans han utgör så blir poängen lidande på grund av det. För min del spelar inte det någon roll. Mycket roligt att han vill fortsätta i de rätta färgerna!

"Connollys mekaniska energi bevaras och omvandlas kontinuerligt mellan potentiell energi och rörelseenergi"*. Sådan är han. Pendeln i Bulans urverk.

* Citat från Wikipedia.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Bamsefar, Redbear and Diktatorn like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Hankburger mån 21 nov 2022, 00:34

LinusFröbergsMustasch skrev:Sluta med åldersnojan. Idrottare blir inte dåliga för att de passerat 30.

Handlar inte bara om ålder här. Handlar om plats.. specifikt vilken en förlängning av Connolly kommer att ta upp. Det är även biologiskt att en person är på sin topp som 26-28 åring. Jag tror inte Connolly kommer gå ned sig. Även om du vill kalla det noja så är det vetenskap. Oberoende så innebär denna förläggning att det finns en mindre plats för centrar nästa säsong och då känns det som att någon av Tyrväinen och Fröberg eventuellt inte kommer att få det. Och då hade jag hellre avvaktat så länge det gick. Och framförallt när Luleå har ett par riktigt talangfulla centrar i J20 som förtjänar en chans.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Braun mån 21 nov 2022, 07:41

Hankburger skrev:
LinusFröbergsMustasch skrev:Sluta med åldersnojan. Idrottare blir inte dåliga för att de passerat 30.

Handlar inte bara om ålder här. Handlar om plats.. specifikt vilken en förlängning av Connolly kommer att ta upp. Det är även biologiskt att en person är på sin topp som 26-28 åring. Jag tror inte Connolly kommer gå ned sig. Även om du vill kalla det noja så är det vetenskap. Oberoende så innebär denna förläggning att det finns en mindre plats för centrar nästa säsong och då känns det som att någon av Tyrväinen och Fröberg eventuellt inte kommer att få det. Och då hade jag hellre avvaktat så länge det gick. Och framförallt när Luleå har ett par riktigt talangfulla centrar i J20 som förtjänar en chans.

Alla tycker vi olika och det gör vi verkligen här. Vill hävda att Connolly gått rakt in i vilket SHL-lag som helst. Extremt smart spelare som dessutom gör en hel del poäng och varit hos oss länge. Tycker det vore tjänstefel att inte förlänga med honom.

Fröberg har varit bra i år, men Jack har varit ännu bättre och tar honom framför Fröberg alla dagar i veckan. Fröberg dessutom en sydlänning som likt Isak och Engsund kommer vilja vända söderut igen. Och så som Tyrre spelat den här säsongen finns även att case för att Jack varit bättre än honom med, även om LHF borde försöka behålla båda två. Tyrre är förresten 32. Räknar du honom som over the hill också?
Braun
Braun

Antal inlägg : 1094
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Tony Moore, Snikne Ville and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Dundernisse mån 21 nov 2022, 08:25

Connolly borde kunna gå samma väg som Olausson. Om 1 säsong kan han lyfta fjärdekedjan till nya höjder och ändå vara delaktig i PP2. Om vi ska förnya forwardsbesättningen så bör det vara fördelaktigt att flera centrar spelat i systemet förr för att bibehålla vår struktur som faktiskt gör laget slagkraftigt.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Serkan122 and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av LHF96 mån 21 nov 2022, 08:27

Fan vad dåligt! Gammal och avdankad! Att han är en stabil tvåvägscenter, utmärkt tekare, hyfsad poänggörare och aldrig är skadad eller sjuk spelar ingen roll, vi har högre ambitioner än så. Givet dagens överskott av bra spelare till följd av KHL-flykten (speciellt centrar) så hade det varit bättre att inte förlänga och signa någon bättre istället. Avgå alla!
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Dustin mån 21 nov 2022, 10:09

Braun skrev:
Hankburger skrev:
LinusFröbergsMustasch skrev:Sluta med åldersnojan. Idrottare blir inte dåliga för att de passerat 30.

Handlar inte bara om ålder här. Handlar om plats.. specifikt vilken en förlängning av Connolly kommer att ta upp. Det är även biologiskt att en person är på sin topp som 26-28 åring. Jag tror inte Connolly kommer gå ned sig. Även om du vill kalla det noja så är det vetenskap. Oberoende så innebär denna förläggning att det finns en mindre plats för centrar nästa säsong och då känns det som att någon av Tyrväinen och Fröberg eventuellt inte kommer att få det. Och då hade jag hellre avvaktat så länge det gick. Och framförallt när Luleå har ett par riktigt talangfulla centrar i J20 som förtjänar en chans.

Alla tycker vi olika och det gör vi verkligen här. Vill hävda att Connolly gått rakt in i vilket SHL-lag som helst. Extremt smart spelare som dessutom gör en hel del poäng och varit hos oss länge. Tycker det vore tjänstefel att inte förlänga med honom.

Fröberg har varit bra i år, men Jack har varit ännu bättre och tar honom framför Fröberg alla dagar i veckan. Fröberg dessutom en sydlänning som likt Isak och Engsund kommer vilja vända söderut igen. Och så som Tyrre spelat den här säsongen finns även att case för att Jack varit bättre än honom med, även om LHF borde försöka behålla båda två. Tyrre är förresten 32. Räknar du honom som over the hill också?

Tyrväinen har ju redan ett gällande kontrakt över kommande säsong.

Känslan är att Linus Fröberg kommer söka sig söderut, Färjestad är nog en trolig destination.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Braun and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av JohanO mån 21 nov 2022, 10:14

(LHF96 är ironisk, ifall det var lite otydligt).

Imponerande faktiskt att JC spelat fulla säsonger senaste 6 åren, minus början på förra säsongen då var var hemma i nordamerika "på grund av skattetekniska skäl". En maskin.

Sen tycker jag ålder börjar bli ett problem först när skador påverkar speltid och spelkvalitet, vilket de inte gjort för JC.

Jack kommer göra övergången för nästa års (förhoppningsvisa) föryngring/förnyande av laget mycket mera friktionsfritt.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Bamsefar, Tony Moore, kokostrollet, Puckad, Dundernisse and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av LulefanGBG mån 21 nov 2022, 11:00

Kanonförlägning helt klart. Bädta centern i år hittills. Och en gedigen centerinsats alla säsonger hos oss.

Visst skall man förnya men kan inte bara skeppa alla som kan systemet heller. Jack är oerhört viktig i förnyelseprocessen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Bamsefar, kokostrollet, LHF96, Blitzwagen, Braun and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Tony Moore mån 21 nov 2022, 12:43

Hoppas Jack kan hålla hungern och nivån i 2 sässar till, och inte bara nu då han spelat för nytt kontrakt. Givet naturligtvis han får vara skadefri. Han är mycket nyttig i nuvarande form, spelsinnet är klart över medel i SHL. Dessutom kan han spela på alla utespelarpositioner om det skulle vara nödvändigt.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

LulefanGBG and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Jokerman ll fre 13 jan 2023, 19:04

Så jävla passé. Inte minst i PP.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Björnkäften fre 13 jan 2023, 19:50

Blir nog en 3 eller 4 center nästa säsong. Där håller han, men inte som topp 2 center som ska leverera poäng

Björnkäften

Antal inlägg : 504
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av LHF96 fre 13 jan 2023, 22:45

Jokerman ll skrev:Så jävla passé. Inte minst i PP.

Är du igång igen om Connolly? Är väl ingen idé att dra upp statistik som bevisar hans kvalité igen och det faktum att han trots att han är passe ligger högt upp i den interna poängligan även i år.

Är det fortfarande Bryggman du suktar efter? Han är föga oväntat anonym även i finska ligan.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av NallePhu fre 13 jan 2023, 22:49

LHF96 skrev:
Jokerman ll skrev:Så jävla passé. Inte minst i PP.

Är du igång igen om Connolly? Är väl ingen idé att dra upp statistik som bevisar hans kvalité igen och det faktum att han trots att han är passe ligger högt upp i den interna poängligan även i år.

Är det fortfarande Bryggman du suktar efter? Han är föga oväntat anonym även i finska ligan.
JC är en av dem som levererar på isen även om vi spelar som en påse nötter stund om!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18216
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av LinusFröbergsMustasch lör 14 jan 2023, 01:44

Jack är allt Luleå egentligen behöver. Producerar ganska jämnt med poäng. Är en ledare och en stöttepelare för hela laget, dessutom för de unga. En respekterad spelare.

Ser gärna att han stannar karriären ut.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

LulefanGBG and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

Jack Connolly - Sida 3 Empty Sv: Jack Connolly

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet