Linus Klasen

+115
kokostrollet
Dundernisse
Norrlandstoken
JoakimJ
delpiero
oggskar
GrodanBoll
Hankburger
Dustin
Lehto
Pontaking
Rikky
Jonken
Dilox
Dentos
Tony Moore
Puckad
Jokerman
Sportchefen #2
GustenA
Tackleberry
Wolfhunter
Blinders
rasbiologen
Sir Prozac
NilsOskar
farsan
Diktatorn
Lillajag
Hedanders
Antwon
Mr Bister
Ivanhoe
johan74
KaptenBlodskelett
delphi
Monco
JohanO
ski3r
MiCCe
LinusTheMinus
Hellcop
Björnkäften
Groggen79
Patrik82
nummer 17
Erilk
JuniorX
Kagen
LHF96
Micke80
Kapten Haddock
LubosC
Högljudd
Kallepedal
ollle
icemask
kniba
Lasse Proppmätt
Tigerman
amarule
MrA
Gera
rumpztr
Lulefan
Daddeh4724
Mickeee
Lajon
Donowitz
stormvägen
Ingemar
Slapshot
MRGHOST
Zeth
farre
storstruten
Bamsefar
BodenSwe
Purre
Pajala
knutten
hokkzorz
LuleåWinston
Norlin
Rönken
CKa
MickkeJ
#96
kralle
apa19
Dave Rock
Sundance Kid
Old Brooklyn
pingu
Urken
Redbear
Lars158
Zeb Macahan
UnSaccoDiSoldi
NallePhu
tibet
Chris Hendrix
Mange
storraggarn
Rayko
Johan__
elmo blues
Badsanta
LulefanGBG
Larry David
Beast.
FruktHamster
Dalle
Snikne Ville
Salle
119 posters

Sida 14 av 15 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15  Nästa

Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Hankburger mån 19 okt 2020, 21:43



Linus Klasen hängde med Fimpen i somras. Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Jokerman fre 23 okt 2020, 10:01

Linus Klasen har nått 200 poäng i SHL. Mot Leksand hade han först två stolpträffar och sen assisterade han snyggt fram till Erik Gustafssons 3-0-mål: ”En delikat passning av Klasen”
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av NallePhu mån 09 nov 2020, 16:09

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av CKa tis 10 nov 2020, 15:07


Kanske var mindre bra att han var och sprang på Leos Lekland medans övriga truppen satt i ”karantän”

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Hankburger tis 10 nov 2020, 16:15

Joel Lundqvist har testat positivt för COVID-19 och missar därför matchen ikväll. Tungt avbräck för Frölunda när deras domaransvarige missar matcher.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Blinders tis 10 nov 2020, 16:45

Hankburger skrev:Joel Lundqvist har testat positivt för COVID-19 och missar därför matchen ikväll. Tungt avbräck för Frölunda när deras domaransvarige missar matcher.
Förra veckan, frisk nu ska träna imorgon sen spela på torsdag.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Hankburger tis 10 nov 2020, 17:04

Blinders88 skrev:
Hankburger skrev:Joel Lundqvist har testat positivt för COVID-19 och missar därför matchen ikväll. Tungt avbräck för Frölunda när deras domaransvarige missar matcher.
Förra veckan, frisk nu ska träna imorgon sen spela på torsdag.

Korrekt men han missar fortfarande kvällens match. Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Jokerman sön 22 nov 2020, 13:45



Klassmål av Linus mot LHC!  Very Happy Man får inte alls lika mycket tid med pucken i dagens SHL som förra sejouren Linus var här så besluten måste tas snabbare, exakt som här!!

Forza Linus!!!!

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Jonken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Pajala sön 22 nov 2020, 14:54

Hoppas Linus kan börja åka skridskor och gå in på mål, när han står stilla och bakar blir det ingenting.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Dustin tis 24 nov 2020, 21:04

I dagens misär så gläds jag över att Klasen varit ett hot de 3-4 sista matcherna igen. Han har mycket kvar än men just nu bidrar han offensivt och med poäng vilket känns skönt då jag var väldigt orolig ett tag.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Blinders tis 24 nov 2020, 21:28

Ja han och hans kedja blir bättre och bättre för varje match.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Jokerman sön 24 jan 2021, 20:11

Inte mycket funkar just nu. Samarbetet med Chris DeSousa är som bortblåst. Blir uppäten i fem mot fem och tar med sig den ryggsäcken in i det viktiga PP:et. Spelar med hög risk helt i onödan många gånger.

Vad mer?
Jo. Gör något. Ta in Per Ledin, som en  Twisted Evil , och låt han finnas med i förberedelserna inför match! Han jobbar säkert ideellt!  Very Happy

Dags att vända på det här NU.

(Istället för ”nu skiter vi i det här!)
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av JoakimJ ons 27 jan 2021, 14:25

Ja hur summerar vi Klasens prestation så här långt? Stundtals blixtrar han till. Ibland helt osynlig. Har väl vill jag minnas (vet inte om det fortfarande gäller) flest ramträffar i ligan. Bud på betydligt många fler mål än vad det blivit.
Kan vi förvänta oss mer?
Behöver han en annan omgivning?
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Hankburger ons 27 jan 2021, 16:01

JoakimJ skrev:Ja hur summerar vi Klasens prestation så här långt? Stundtals blixtrar han till. Ibland helt osynlig. Har väl vill jag minnas (vet inte om det fortfarande gäller) flest ramträffar i ligan. Bud på betydligt många fler mål än vad det blivit.
Kan vi förvänta oss mer?
Behöver han en annan omgivning?

Poängsnittet ligger en bit över vad jag förväntade mig. Det enda som inte riktigt levt upp till förväntningarna (alltså mina egna) är målskyttet men det gäller ju i stort sett hela laget. Däremot är han fortfarande kanske ligans bästa spelare med puck och han kommer även in i zon konstant. Vilket Luleå stundtals haft problem med genom åren.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Blinders likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Norrlandstoken ons 27 jan 2021, 16:17

Linus behöver en annan omgivning.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Norrlandstoken ons 27 jan 2021, 16:18

Linus behöver en annan omgivning.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Blinders ons 27 jan 2021, 16:42

Klasen skulle nog behöva någon lite större skridskostark forward bredvid sig som kan skapa lite utrymme åt han.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av JoakimJ ons 27 jan 2021, 17:03

Jag är inne på samma spår. Klasen är grym med puck och grym på att ta in i zon, som nämnt, men hans spel kräver också lite yta. Får han den är han livsfarlig (vilket kanske bäst bevisats i PP). När motståndarna ligger tight i presspelet får han det tuffare.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Pajala ons 27 jan 2021, 19:21

Linus och fabbe ligger på samma målskörd Laughing
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Hankburger ons 27 jan 2021, 23:53

Pajala skrev:Linus och fabbe ligger på samma målskörd Laughing

Men poängskörden däremot...

Klasen har aldrig varit en riktig målskytt utan är snarare en framspelare. Exempel är ju att han "bara" gjort 20 mål eller mer 4 säsonger i hela sin karriär. Kan jämföras med att han lyckats göra 20 eller fler assists hela 13 säsonger sedan han debuterade i Huddinges a-lag.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Lasse Proppmätt likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 28 jan 2021, 10:22

Hankburger skrev:
Pajala skrev:Linus och fabbe ligger på samma målskörd Laughing

Men poängskörden däremot...

Klasen har aldrig varit en riktig målskytt utan är snarare en framspelare. Exempel är ju att han "bara" gjort 20 mål eller mer 4 säsonger i hela sin karriär. Kan jämföras med att han lyckats göra 20 eller fler assists hela 13 säsonger sedan han debuterade i Huddinges a-lag.
Sist han var här så tränade han skott hela sommaren mellan säsong 1 och 2 i vårat gäng på skottrampen i en av småhallarna och det syntes direkt på hösten då satt skotten
Prickskytte är färskvara och kräver att man nöter skott hela tiden gör man inte det så är man inte lika träffsäker
Jag tror inte Klasen är den som lägger ner allt för mycket egen tid på sånt numera.
Hmm det gäller ju i stort sett alla som spelat i LHF förutom några få undantag eftersom vi har så svårt att träffa mål jämfört med övriga lag.
Jocke L å Oscar Möller i six fingers måste nöta nåt oerhört samma med Elias Pettersson dom är ruskigt bra på att hitta nät

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Blinders tor 28 jan 2021, 10:25

Lasse Proppmätt skrev:
Hankburger skrev:
Pajala skrev:Linus och fabbe ligger på samma målskörd Laughing

Men poängskörden däremot...

Klasen har aldrig varit en riktig målskytt utan är snarare en framspelare. Exempel är ju att han "bara" gjort 20 mål eller mer 4 säsonger i hela sin karriär. Kan jämföras med att han lyckats göra 20 eller fler assists hela 13 säsonger sedan han debuterade i Huddinges a-lag.
Sist han var här så tränade han skott hela sommaren mellan säsong 1 och 2 i vårat gäng på skottrampen i en av småhallarna och det syntes direkt på hösten då satt skotten
Prickskytte är färskvara och kräver att man nöter skott hela tiden gör man inte det så är man inte lika träffsäker
Jag tror inte Klasen är den som lägger ner allt för mycket egen tid på sånt numera.
Hmm det gäller ju i stort sett alla som spelat i LHF förutom några få undantag eftersom vi har så svårt att träffa mål jämfört med övriga lag.
Jocke L å Oscar Möller i six fingers måste nöta nåt oerhört samma med Elias Pettersson dom är ruskigt bra på att hitta nät
I år har dock Möller och Lindström haft lika stora problem med målskyttet som med Klasen. Alla tre skjuter mycket men har låg skotteffektivitet.
https://www.shl.se/statistik/spelare/shot?season=2020&gameType=regular&count=25

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Jokerman tor 28 jan 2021, 14:02

Blinders88 skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Hankburger skrev:
Pajala skrev:Linus och fabbe ligger på samma målskörd Laughing

Men poängskörden däremot...

Klasen har aldrig varit en riktig målskytt utan är snarare en framspelare. Exempel är ju att han "bara" gjort 20 mål eller mer 4 säsonger i hela sin karriär. Kan jämföras med att han lyckats göra 20 eller fler assists hela 13 säsonger sedan han debuterade i Huddinges a-lag.
Sist han var här så tränade han skott hela sommaren mellan säsong 1 och 2 i vårat gäng på skottrampen i en av småhallarna och det syntes direkt på hösten då satt skotten
Prickskytte är färskvara och kräver att man nöter skott hela tiden gör man inte det så är man inte lika träffsäker
Jag tror inte Klasen är den som lägger ner allt för mycket egen tid på sånt numera.
Hmm det gäller ju i stort sett alla som spelat i LHF förutom några få undantag eftersom vi har så svårt att träffa mål jämfört med övriga lag.
Jocke L å Oscar Möller i six fingers måste nöta nåt oerhört samma med Elias Pettersson dom är ruskigt bra på att hitta nät
I år har dock Möller och Lindström haft lika stora problem med målskyttet som med Klasen. Alla tre skjuter mycket men har låg skotteffektivitet.
https://www.shl.se/statistik/spelare/shot?season=2020&gameType=regular&count=25
Lindström och Möller är helt andra spelare än Klasen och det går inte att bara stirra sig blind på poängligan (även om jag är helt säker på att både Lindström och Möller kommer ligga före Klasen när vi summerar säsongen förutsatt att ingen av dem blir skadade).

Klasen, som spelare, kan mer liknas med DIF Dicken (med den skillnaden att Dicken förstör ännu mer för sitt lag).
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Pajala tor 28 jan 2021, 16:33

Klasen har blivit gammal och slö, hungern finns inte kvar.

klart att ingen förväntar att han ska göra typ 28+29 igen. men jag tycker ändå att man ska kräva mer av honom.

Senaste 5 matcherna ligger han på 0+1.

Det är för dåligt helt enkelt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Urken tor 28 jan 2021, 17:04

Klasen är stundtals OK, men som @Pajala skriver så saknas den där hungern. Märkligt, då det finns många "äldre" spelare som spelar med en riktig vinnaranda säsong efter säsong efter säsong. Är inte heller imponerad av Klasen i år.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Donowitz tor 28 jan 2021, 17:11

Resultatet så långt denna säsong och hur man uppfattar honom beror nog på en del olika saker.
SHL går fortare och spelet är annorlunda jämfört med senast Klasen var här. Allt är tightare och det finns mindre tid och utrymme med puck, i synnerhet om man jämför med hur han har haft det i NLA. Linus är även äldre och mindre explosiv för att ta sig till heta lägen och vinna de där extra hundradelarna. Men det tror jag att dem flesta hade förväntat sig inför kommande säsong. Jag tror inte heller att han längre har drivet att stå och nöta skottramp varje dag på sin fria tid som förut. Sen vet jag inte hur han mår kopplat till det personliga med familjen och i synnerhet med alla sina barn på så lång distans. Om än man vetat om förutsättningarna, tror jag att det påverkar en hel del. I synnerhet om man vet att det kommer se så ut en säsong till.

Jag tycker att han har en enorm spets med sin klubbteknik och förmåga att läsa spelet samt slå öppnande passningar. Men som helhet och vad han bidrar med totalt sett, som hockeyspelare och utifrån hur vi spelar vår hockey anser jag att han är väldigt begränsad. Kan inte heller tycka att han är värd den lön jag uppfattat att han har, utifrån vad han bidrar med. Klasen är en stor profil och extremt populär för sin spelstil samt vad han gjorde säsongen 13/14. Men tyvärr tror jag att Skuggan och Engman gjorde något av en felbedömning när man skrev ett monsterkontrakt på två säsonger. Jag tror att man stirrade sig lite för blint på att vi hade ett knackigt power play förra säsongen och att Klasen skulle bli viktig därigenom. Samt att man inte riktigt agerade pragmatiskt utan gick på nostalgi och många fans önskningar.

Jag lär trampar på många ömma tår nu men det är min uppfattning och jag tycker att man gjort en felaktig kalkyl kring Klasen utifrån lön, roll i laget och vad han bidrar med.

Jag tycker inte heller att vi ska förlänga med Fabricius, om man ska se till helheten. Man blir nästan lite orolig då det verkar som att många vill se ett nytt kontrakt, kopplat till hur många matcher han spelat och att han ska få fortsätta för att utöka rekordet/antal matcher. Han är en kanonperson, en förebild och gör samt har gjort mycket för föreningen. Numera främst vid sidan om isen och i omklädningsrummet. Men det kan knappast vara tillräckligt befogat för att skriva ett nytt spelarkontrakt. Om han är såpass viktig, anställ honom då som extra tränare/lagledare för A-laget, J-20 eller en länk däremellan på något vis för samma pengar eller mindre.

Jag vill istället se någon ung och hungrig få hans position i fjärde formation och som dessutom kan hota offensivt. Frånsett nuvarande juniorer och den talang vi har i föreningen så dräller det ju av talanger i Sverige som skulle döda för en plats i fjärdekedjan och att få spela SHL-hockey.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Jokerman tor 28 jan 2021, 17:53

bearjew skrev:Resultatet så långt denna säsong och hur man uppfattar honom beror nog på en del olika saker.
SHL går fortare och spelet är annorlunda jämfört med senast Klasen var här. Allt är tightare och det finns mindre tid och utrymme med puck, i synnerhet om man jämför med hur han har haft det i NLA. Linus är även äldre och mindre explosiv för att ta sig till heta lägen och vinna de där extra hundradelarna. Men det tror jag att dem flesta hade förväntat sig inför kommande säsong. Jag tror inte heller att han längre har drivet att stå och nöta skottramp varje dag på sin fria tid som förut. Sen vet jag inte hur han mår kopplat till det personliga med familjen och i synnerhet med alla sina barn på så lång distans. Om än man vetat om förutsättningarna, tror jag att det påverkar en hel del. I synnerhet om man vet att det kommer se så ut en säsong till.

Jag tycker att han har en enorm spets med sin klubbteknik och förmåga att läsa spelet samt slå öppnande passningar. Men som helhet och vad han bidrar med totalt sett, som hockeyspelare och utifrån hur vi spelar vår hockey anser jag att han är väldigt begränsad. Kan inte heller tycka att han är värd den lön jag uppfattat att han har, utifrån vad han bidrar med. Klasen är en stor profil och extremt populär för sin spelstil samt vad han gjorde säsongen 13/14. Men tyvärr tror jag att Skuggan och Engman gjorde något av en felbedömning när man skrev ett monsterkontrakt på två säsonger. Jag tror att man stirrade sig lite för blint på att vi hade ett knackigt power play förra säsongen och att Klasen skulle bli viktig därigenom. Samt att man inte riktigt agerade pragmatiskt utan gick på nostalgi och många fans önskningar.

Jag lär trampar på många ömma tår nu men det är min uppfattning och jag tycker att man gjort en felaktig kalkyl kring Klasen utifrån lön, roll i laget och vad han bidrar med.

Jag tycker inte heller att vi ska förlänga med Fabricius, om man ska se till helheten. Man blir nästan lite orolig då det verkar som att många vill se ett nytt kontrakt, kopplat till hur många matcher han spelat och att han ska få fortsätta för att utöka rekordet/antal matcher. Han är en kanonperson, en förebild och gör samt har gjort mycket för föreningen. Numera främst vid sidan om isen och i omklädningsrummet. Men det kan knappast vara tillräckligt befogat för att skriva ett nytt spelarkontrakt. Om han är såpass viktig, anställ honom då som extra tränare/lagledare för A-laget, J-20 eller en länk däremellan på något vis för samma pengar eller mindre.

Jag vill istället se någon ung och hungrig få hans position i fjärde formation och som dessutom kan hota offensivt. Frånsett  nuvarande juniorer och den talang vi har i föreningen så dräller det ju av talanger i Sverige som skulle döda för en plats i fjärdekedjan och att få spela SHL-hockey.
Håller med dej om Klasen. Är det ok om jag kopierar in ditt inlägg om Fabricius i rätt tråd? Jag skulle vilja svara på det.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Donowitz tor 28 jan 2021, 19:25

Jokerman skrev:
bearjew skrev:Resultatet så långt denna säsong och hur man uppfattar honom beror nog på en del olika saker.
SHL går fortare och spelet är annorlunda jämfört med senast Klasen var här. Allt är tightare och det finns mindre tid och utrymme med puck, i synnerhet om man jämför med hur han har haft det i NLA. Linus är även äldre och mindre explosiv för att ta sig till heta lägen och vinna de där extra hundradelarna. Men det tror jag att dem flesta hade förväntat sig inför kommande säsong. Jag tror inte heller att han längre har drivet att stå och nöta skottramp varje dag på sin fria tid som förut. Sen vet jag inte hur han mår kopplat till det personliga med familjen och i synnerhet med alla sina barn på så lång distans. Om än man vetat om förutsättningarna, tror jag att det påverkar en hel del. I synnerhet om man vet att det kommer se så ut en säsong till.

Jag tycker att han har en enorm spets med sin klubbteknik och förmåga att läsa spelet samt slå öppnande passningar. Men som helhet och vad han bidrar med totalt sett, som hockeyspelare och utifrån hur vi spelar vår hockey anser jag att han är väldigt begränsad. Kan inte heller tycka att han är värd den lön jag uppfattat att han har, utifrån vad han bidrar med. Klasen är en stor profil och extremt populär för sin spelstil samt vad han gjorde säsongen 13/14. Men tyvärr tror jag att Skuggan och Engman gjorde något av en felbedömning när man skrev ett monsterkontrakt på två säsonger. Jag tror att man stirrade sig lite för blint på att vi hade ett knackigt power play förra säsongen och att Klasen skulle bli viktig därigenom. Samt att man inte riktigt agerade pragmatiskt utan gick på nostalgi och många fans önskningar.

Jag lär trampar på många ömma tår nu men det är min uppfattning och jag tycker att man gjort en felaktig kalkyl kring Klasen utifrån lön, roll i laget och vad han bidrar med.

Jag tycker inte heller att vi ska förlänga med Fabricius, om man ska se till helheten. Man blir nästan lite orolig då det verkar som att många vill se ett nytt kontrakt, kopplat till hur många matcher han spelat och att han ska få fortsätta för att utöka rekordet/antal matcher. Han är en kanonperson, en förebild och gör samt har gjort mycket för föreningen. Numera främst vid sidan om isen och i omklädningsrummet. Men det kan knappast vara tillräckligt befogat för att skriva ett nytt spelarkontrakt. Om han är såpass viktig, anställ honom då som extra tränare/lagledare för A-laget, J-20 eller en länk däremellan på något vis för samma pengar eller mindre.

Jag vill istället se någon ung och hungrig få hans position i fjärde formation och som dessutom kan hota offensivt. Frånsett  nuvarande juniorer och den talang vi har i föreningen så dräller det ju av talanger i Sverige som skulle döda för en plats i fjärdekedjan och att få spela SHL-hockey.
Håller med dej om Klasen. Är det ok om jag kopierar in ditt inlägg om Fabricius i rätt tråd? Jag skulle vilja svara på det.

Jaja, självklart!

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Dentos ons 24 feb 2021, 17:23

Var inte så många veckor sedan det fanns röster som menade att Klasen visat sig vara en "floppvärvning". En enkel blick på hans statistik idag kör ju över dessa röster med råge. Sett till helheten och över hela säsongen är han väl ändå Luleås bästa spelare såhär långt?

41 matcher, 35 poäng (fem poäng före tvåan i laget, Erik Gustafsson) 13 mål, vilket är bäst i laget och +9 (!) och med det delad etta i laget tillsammans med DeSousa.

Visserligen säger dessa stats inte allt men det är beviserligen ingen i laget som kan mäta sig med Klasen offensivt. Tycker han förtjänar ÄNNU mer hyll än han får. Very Happy
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 857
Join date : 13-03-18
Age : 27

Tony Moore and LulefanGBG like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Dundernisse ons 24 feb 2021, 17:39

Utan Klasen i PP hade vi nog varit på plats 6-8. Överträffat mina förväntningar då jag trodde han skulle landa på 30-35 poäng efter 52 omgångar.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Tony Moore and LulefanGBG like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av kokostrollet ons 24 feb 2021, 18:30

Håller med. Skapat en ny dimension i vårt PP-spel och gillar mest hur oberäknelig han kan vara.

Senaste matcherna har han ju pangat på en hel del skott själv i PP och han har ett riktigt bra och träffsäkert skott, så det ger honom den tid han behöver att spelfördela också då boxen aldrig vet var man har honom och vad han kommer göra.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Tony Moore and LulefanGBG like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Pajala tor 25 feb 2021, 10:16

ja klasen har verkligen rykt upp sig, tyvärr så har väl resten av laget inte gjort det.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Blinders tor 25 feb 2021, 10:32

Pajala skrev:ja klasen har verkligen rykt upp sig, tyvärr så har väl resten av laget inte gjort det.
Ja, så är det. Det är typ ingen i årets Luleå som har slagit igenom poängmässigt jämför med förra säsongen. Einar har ungefär samma poängsnitt som tidigare säsonger, Brännström likaså, Hållander har typ samma poängsnitt som för två säsonger sen i Timrå och Nils Lundkvist har sämre poängsnitt. Jag trodde att någon av dessa fyra skulle ta nästa steg poängmässigt men så blev det inte. Känns som att alla tre forwards har potentialen att göra mer än 30 poäng. Fast vem vet nån av dom kanske smäller in tio poäng här de sista tio omgångarna.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Jokerman lör 27 mar 2021, 19:58

cheers
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Qirren tor 01 apr 2021, 07:28

Varit bättre än vad jag hade vågat hoppas på faktiskt. Började säsongen trevande men har blivit bättre ju längre säsongen lidit. Bär hela vårat pp. Hoppas han hittar ännu en växel i slutspelet.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Tigerman tor 01 apr 2021, 11:50

Qirren skrev:Varit bättre än vad jag hade vågat hoppas på faktiskt. Började säsongen trevande men har blivit bättre ju längre säsongen lidit. Bär hela vårat pp. Hoppas han hittar ännu en växel i slutspelet.
Utan Klasen hade vi varit i åttondel i bästa fall. Han är nog den enskilde spelaren som har störst direkt påverkan på resultatet. EG är också viktig men inte märkbar i tabellen på samma sätt.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Jonken tor 01 apr 2021, 11:57

LK -tillsammans med 'Nisse' -är ju definitivt våra livlinor i PP.
Vi får bara hoppas att Klasen hittar en acceptabel nivå i slutspelet 5 mot 5 också. För nu steppas jobbet som krävs för en femma upp ett par nivåer. Motståndare kommer att försöka sätta Linus hårt som ett frimärke i planken -varje gång han har puck. Det gäller att kunna hantera detta.

Men samtidigt: Nu hamnar hela grejen på 'Tyrres' nivå. bounce
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Blinders ons 21 apr 2021, 20:05

Senare under veckan åker han tillbaka till Lugano.

– Planen var att vi skulle träffas fem eller sex gånger under säsongen. Men jag har bara kunnat träffat familjen en gång de senaste åtta månaderna, säger Linus Klasen.

Det måste ha varit tufft?

– Ja. Jag älskar den här klubben och det här laget. Vi har haft roligt ihop. Om jag inte hade haft det så bra som jag har haft det här så hade det aldrig gått.

Hur ser du på din framtid?

– Jag har ett kontrakt, och kontrakt ska fullföljas. Och det är klart att jag vill komma tillbaka hit till Luleå och vinna ett guld. Sedan ska det alltid göras en utvärdering när säsongen är slut, från båda håll.

Du måste kanske prata med familjen också?

– Ja.

https://nsd.se/nyheter/artikel/luleastjarnan-jag-har-bara-kunnat-traffat-familjen-en-gang/jnx4xw4r

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Dilox ons 21 apr 2021, 20:31

Blinders88 skrev:Senare under veckan åker han tillbaka till Lugano.

– Planen var att vi skulle träffas fem eller sex gånger under säsongen. Men jag har bara kunnat träffat familjen en gång de senaste åtta månaderna, säger Linus Klasen.

Det måste ha varit tufft?

– Ja. Jag älskar den här klubben och det här laget. Vi har haft roligt ihop. Om jag inte hade haft det så bra som jag har haft det här så hade det aldrig gått.

Hur ser du på din framtid?

– Jag har ett kontrakt, och kontrakt ska fullföljas. Och det är klart att jag vill komma tillbaka hit till Luleå och vinna ett guld. Sedan ska det alltid göras en utvärdering när säsongen är slut, från båda håll.

Låter ju helt förjävligt om man ska vara ärlig. Ett under att karln kunnat spela överhuvudtaget. Bara hoppas det går att lösa bättre kommande säsong.

Du måste kanske prata med familjen också?

– Ja.

https://nsd.se/nyheter/artikel/luleastjarnan-jag-har-bara-kunnat-traffat-familjen-en-gang/jnx4xw4r

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Lehto tor 22 apr 2021, 14:13

ujujuj de låter inte positivt... Får vi ha kvar honom tro? :/

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Hankburger tor 22 apr 2021, 14:44

Lehto skrev:ujujuj de låter inte positivt... Får vi ha kvar honom tro? :/

Jag tolkar det som raka motsatsen faktiskt. 

Dels så säger han ju att han ämnar att fullfölja kontraktet och att han vill vinna SM-guld med Luleå. 

Men samtidigt menar han ju att det inte bara beror på honom.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av NallePhu tor 22 apr 2021, 15:59

Det sociala kommer styra hur Klasen kommer göra!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Blinders tor 22 apr 2021, 16:02

OM Linus skulle lämna så borde man ta in Komarek.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Wolfhunter, Hankburger and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Donowitz tor 22 apr 2021, 16:26

Blinders88 skrev:OM Linus skulle lämna så borde man ta in Komarek.

Något säger mig att Komarek kommer hinna göra klart för 21/22 innan beslut kring/från Klasen tagits.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Urken sön 25 apr 2021, 00:06

All heder till en man som kämpat på och gjort det bästa av en jobbig säsong som hindrat honom från att träffa sin familj. Att han trots detta väljer att spela i Luleå.. det är mycket värt. Ta till vara på det, för i ..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Blinders mån 10 maj 2021, 16:05



Senast ändrad av Blinders88 den mån 10 maj 2021, 16:06, ändrad totalt 1 gång

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Pajala mån 10 maj 2021, 16:06

Hejdå Linus, trist att du inte ville fortsätta nå mer.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Blinders mån 10 maj 2021, 16:10

Tack Linus för alla åren i Luleå Hockey. Jag kommer aldrig glömma säsongen 13/14 då du dominerade.


Linus Klasens säsong 2013/2104 from LHFSpielberg on Vimeo.



Linus Klasens säsong i Luleå 2012/2013 from LHFSpielberg on Vimeo.


Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

kokostrollet and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Wolfhunter mån 10 maj 2021, 16:15

Tack för allt Linus! Fullt förståeligt med den situationen han varit i. Inte ett dugg avundsjuk.
Lycka till i fortsättningen!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1151
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av ski3r mån 10 maj 2021, 16:57

Tack Linus! Du kommer att vara saknad men jag förstår och skulle ha gjort samma val!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Klasen - Sida 14 Empty Sv: Linus Klasen

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 14 av 15 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet