Marcus Fagerudd

+43
Chris Hendrix
KaptenBlodskelett
Redbear
johan74
Meyhem
GABA
Ingemar
Sundance Kid
ezz
Hostak straffar
NilsOskar
LHF96
hokkzorz
Calle
Diktatorn
Tigerman
farre
Chefen
FruktHamster
LuleåWinston
Jompen
Pajala
Slapshot
LulefanGBG
Donowitz
Lars158
BodenSwe
icemask
Rönken
NallePhu
LubosC
Limpan
pingu
Urken
Salle
Beast.
Zeb Macahan
MrA
Tony Moore
Snikne Ville
Bamsefar
MickkeJ
tvåplustvå
47 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 fre 24 jan 2014, 23:43

"..Marcus Fagerudd är som väntat klar för Luleå Hockey.
Övergången kommer att ske redan nu. Så han skrivs över på Luleå Hockey, men lånas direkt ut till Asplöven igen.
- Han ska spela med oss till vi spelat klart. Åtminstone serien, kommenterar Asplövens Per Kenttä.."


http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/01/24/fagerudd-ansluter-till-lulea/

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Donowitz fre 24 jan 2014, 23:46

Funkar nog riktigt fint som 7-8 back med speltid i PP.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 lör 25 jan 2014, 00:01

2014-01-30 till 2014-02-13 har AHC speluppehåll.

LHF har 4 matcher under den tiden. Februari datum 1-4-6-8

Där borde Fagerudd kunna få någon match tycker jag.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken lör 25 jan 2014, 00:04

Tänkte precis skriva det där Lasse, inte omöjligt att han spelar någon eller några matcher där. Sedan med Asplöven fram till 26:e februari innan avslutningen på SHL och sedan lufta vingarna i slutspelet.

Blir säkert ekonomiskt bra för Asplöven misstänker jag, Luleå lär väl stå för kulorna nu, som tack?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 lör 25 jan 2014, 00:04

Nu ska man ju inte ha överdrivna förväntningar på Fagerudd. Men direktskott av riktigt hög klass har han. Behöver inte ta emot och lägga till puck, han kan smälla till trissan direkt.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken lör 25 jan 2014, 00:05

Nej absolut inte, men med tanke på hur skottsituationen ser ut på backsidan i Luleå just nu kan det väl inte bli så mycket sämre heller.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 lör 25 jan 2014, 00:13

Rönken skrev:Tänkte precis skriva det där Lasse, inte omöjligt att han spelar någon eller några matcher där. Sedan med Asplöven fram till 26:e februari innan avslutningen på SHL och sedan lufta vingarna i slutspelet.

Blir säkert ekonomiskt bra för Asplöven misstänker jag, Luleå lär väl stå för kulorna nu, som tack?

Jo löneposten för Asplöven tar ju LHF rakt av garanterat. Undra om det är någon mer ekonomisk kompensation från LHF till AHC än det?
Men jag gissar på att det är så och klubbarna är nöjda med det på bägge sidor. AHC har ett snitt på 5 spelare dom lånar av LHF varje match.
Lassi, Ward, Bryggman, Oskarsson, Cehlarik/Wallmark. Antar att LHF står helt för deras lön?
AHC borde ju få lättare i sina rekryteringar av spelare till sin trupp också, spelare måste ju uppfatta att AHC är en möjlighet till SHL.
Trucken och nu Fagerudd har ju gått den vägen. Bejmo och Näslund fick vara med i ET.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 lör 25 jan 2014, 00:17

Lars158 skrev:Nu ska man ju inte ha överdrivna förväntningar på Fagerudd. Men direktskott av riktigt hög klass har han. Behöver inte ta emot och lägga till puck, han kan smälla till trissan direkt.

Han brukar även göra som vi ser Hjelm göra ibland, skottfintar och kliver runt sin motståndare och tar avslut då istället.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken lör 25 jan 2014, 00:20

Lars158 skrev:
Lars158 skrev:Nu ska man ju inte ha överdrivna förväntningar på Fagerudd. Men direktskott av riktigt hög klass har han. Behöver inte ta emot och lägga till puck, han kan smälla till trissan direkt.

Han brukar även göra som vi ser Hjelm göra ibland, skottfintar och kliver runt sin motståndare och tar avslut då istället.

Jo, men främst att han står och drar till direkt från övre halvan av tekningscirkeln gillar jag allra mest. Har inte haft sån spelare i backbesättningen på många säsonger. Sedan är han ju även mer allround än bara slagskott givetvis. Sett rätt många gånger att han fintar slagskott, drar spelaren och snärtar in mot mål. Funkar ju för honom då motståndarna vet att han har en grymt slagskott, klurig att täcka av nog. Blir bra långsiktigt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Donowitz lör 25 jan 2014, 00:21

Rönken skrev:Nej absolut inte, men med tanke på hur skottsituationen ser ut på backsidan i Luleå just nu kan det väl inte bli så mycket sämre heller.

Ja det är rentav bedrövligt på den fronten.

Lars158 skrev:Jo löneposten för Asplöven tar ju LHF rakt av garanterat. Undra om det är någon mer ekonomisk kompensation från LHF till AHC än det?
Men jag gissar på att det är så och klubbarna är nöjda med det på bägge sidor. AHC har ett snitt på 5 spelare dom lånar av LHF varje match.
Lassi, Ward, Bryggman, Oskarsson, Cehlarik/Wallmark. Antar att LHF står helt för deras lön?
AHC borde ju få lättare i sina rekryteringar av spelare till sin trupp också, spelare måste ju uppfatta att AHC är en möjlighet till SHL.
Trucken och nu Fagerudd har ju gått den vägen. Bejmo och Näslund fick vara med i ET.

Mycket bra upplägg. Luleå och AHC ska vara glada att man har varandra. Betyder oerhört mkt att ha ett allsvenskt lag i länet.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 lör 25 jan 2014, 00:32

bearjew skrev:
Rönken skrev:Nej absolut inte, men med tanke på hur skottsituationen ser ut på backsidan i Luleå just nu kan det väl inte bli så mycket sämre heller.

Ja det är rentav bedrövligt på den fronten.

Lars158 skrev:Jo löneposten för Asplöven tar ju LHF rakt av garanterat. Undra om det är någon mer ekonomisk kompensation från LHF till AHC än det?
Men jag gissar på att det är så och klubbarna är nöjda med det på bägge sidor. AHC har ett snitt på 5 spelare dom lånar av LHF varje match.
Lassi, Ward, Bryggman, Oskarsson, Cehlarik/Wallmark. Antar att LHF står helt för deras lön?
AHC borde ju få lättare i sina rekryteringar av spelare till sin trupp också, spelare måste ju uppfatta att AHC är en möjlighet till SHL.
Trucken och nu Fagerudd har ju gått den vägen. Bejmo och Näslund fick vara med i ET.

Mycket bra upplägg. Luleå och AHC ska vara glada att man har varandra. Betyder oerhört mkt att ha ett allsvenskt lag i länet.

Absolut. Gör ju att LHF har bra möjligheter att knyta upp bred trupp med flera unga intressanta spelare som man ser potential i.
Oskarsson, Bryggman och Wallmark är ju spelare man har bra möjlighet ha kontrakterade och låta kombinationsspela mellan klubbarna för att få bästa utveckling på.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 lör 25 jan 2014, 00:40

Lite olika bud.

Enligt MrMadhawk ska Fagerudd spela i AHC tills serien är över iallafall

NSD:
" Ja, det är bara två matcher kvar i Asplövens tröja för Marcus Fagerudd.
Sedan är han Luleå Hockeys spelare, klubben där finländaren gjort några matcher tidigare och även var J20-spelare förr."

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken lör 25 jan 2014, 00:41

Lars158 skrev:
bearjew skrev:
Rönken skrev:Nej absolut inte, men med tanke på hur skottsituationen ser ut på backsidan i Luleå just nu kan det väl inte bli så mycket sämre heller.

Ja det är rentav bedrövligt på den fronten.

Lars158 skrev:Jo löneposten för Asplöven tar ju LHF rakt av garanterat. Undra om det är någon mer ekonomisk kompensation från LHF till AHC än det?
Men jag gissar på att det är så och klubbarna är nöjda med det på bägge sidor. AHC har ett snitt på 5 spelare dom lånar av LHF varje match.
Lassi, Ward, Bryggman, Oskarsson, Cehlarik/Wallmark. Antar att LHF står helt för deras lön?
AHC borde ju få lättare i sina rekryteringar av spelare till sin trupp också, spelare måste ju uppfatta att AHC är en möjlighet till SHL.
Trucken och nu Fagerudd har ju gått den vägen. Bejmo och Näslund fick vara med i ET.

Mycket bra upplägg. Luleå och AHC ska vara glada att man har varandra. Betyder oerhört mkt att ha ett allsvenskt lag i länet.

Absolut. Gör ju att LHF har bra möjligheter att knyta upp bred trupp med flera unga intressanta spelare som man ser potential i.
Oskarsson, Bryggman och Wallmark är ju spelare man har bra möjlighet ha kontrakterade och låta kombinationsspela mellan klubbarna för att få bästa utveckling på.

Fyller ju även upp en bra funktion för spelare som har förflutet i Luleås J20 men som kanske inte får kontrakt med a-laget. Är ju några stycken nu; Nilsson, Dahlrot, Wallgren, Berglund och Snäll som exempel som blir kvar i länet.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av LulefanGBG lör 25 jan 2014, 02:38

UNDERBART!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Slapshot lör 25 jan 2014, 08:33

In med han på en gång så det blir fart på PP

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Pajala lör 25 jan 2014, 10:11

Slapshot skrev:In med han på en gång så det blir fart på PP

Han kommer att spela med Asplöven tills vidare ... så vi lär nog inte få se honom på ett tag i luleådressen
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Jompen fre 31 jan 2014, 00:08

Efter att ha sett ytterligare en match där Hjelm inte tillför något annat än förvirring, är det väl läge att göra ett byte lagom till OS uppehållet.
Om vi nu har tillgång till en bättre back så verkar det väl dumt att inte spela in honom i laget nu.

Jompen

Antal inlägg : 28
Join date : 12-11-03

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av LuleåWinston fre 31 jan 2014, 01:27

Jompen skrev:Efter att ha sett ytterligare en match där Hjelm inte tillför något annat än förvirring, är det väl läge att göra ett byte lagom till OS uppehållet.
Om vi nu har tillgång till en bättre back så verkar det väl dumt att inte spela in honom i laget nu.

Jo, jag håller med. Men det finns nog inte ens på kartan. Det är inte värt att riskera den bra relationen vi har med Asplöven genom att sno "deras" bästa back när de jagar kvalserie-playoff. Han kommer nog inte förrän Asplöven spelat klart eller inte har något att spela för. Det finns nog en hemlig överenskommelse med Asplöven att han spelar där och sedan hoppar in i Luleås slutspel, annars ser jag inte att de skulle gå med på att bryta hans kontrakt.

Tror Osten dragit en småfuling för att komma förbi transferfönstret senare i februari och sedan ta med honom lagom till slutspelet. Men det är naturligtvis inget de basunerar ut i media.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Jompen fre 31 jan 2014, 12:48

LuleåWinston skrev:
Jompen skrev:Efter att ha sett ytterligare en match där Hjelm inte tillför något annat än förvirring, är det väl läge att göra ett byte lagom till OS uppehållet.
Om vi nu har tillgång till en bättre back så verkar det väl dumt att inte spela in honom i laget nu.

Jo, jag håller med. Men det finns nog inte ens på kartan. Det är inte värt att riskera den bra relationen vi har med Asplöven genom att sno "deras" bästa back när de jagar kvalserie-playoff. Han kommer nog inte förrän Asplöven spelat klart eller inte har något att spela för. Det finns nog en hemlig överenskommelse med Asplöven att han spelar där och sedan hoppar in i Luleås slutspel, annars ser jag inte att de skulle gå med på att bryta hans kontrakt.

Tror Osten dragit en småfuling för att komma förbi transferfönstret senare i februari och sedan ta med honom lagom till slutspelet. Men det är naturligtvis inget de basunerar ut i media.

Möjligt att det är så men jag tror inte Hjelm skulle förstöra så mycket för Asplöven, det känns som om han får spela i ett något lugnare tempo kan han vara en riktigt bra back.
Kan han dessutom bygga lite självförtroende så gynnar det ju alla.

Jompen

Antal inlägg : 28
Join date : 12-11-03

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 sön 02 feb 2014, 13:18


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken sön 02 feb 2014, 13:20


Trevligt Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av FruktHamster mån 03 feb 2014, 18:09

Tråkigt nog är jag fortfarande väldigt skeptisk över Fagerudds defensiv. Har svurit ack så många gånger över Hjelms tillkortakommanden i den egna zonen denna säsong och har en känsla av att Fagerudd är än värre när det kommer till det.
Han får gärna motbevisa mig såklart.

Bör ju kanske sägas att jag var skeptisk till Owuya också innan han anslöt, så jag kanske bara är lite av en surkärring. Återstår att se..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken mån 03 feb 2014, 18:12

FruktHamster skrev:Tråkigt nog är jag fortfarande väldigt skeptisk över Fagerudds defensiv. Har svurit ack så många gånger över Hjelms tillkortakommanden i den egna zonen denna säsong och har en känsla av att Fagerudd är än värre när det kommer till det.
Han får gärna motbevisa mig såklart.

Bör ju kanske sägas att jag var skeptisk till Owuya också innan han anslöt, så jag kanske bara är lite av en surkärring. Återstår att se..

Norrbottnisk optmism misstas väl ofta för att vara surkärring här i "södra Sverige" så behöver inte vara att du är helt fel ute. Det tråkiga med Hjelm är att han varit oerhört blek även offensivt under stora delar av säsongen. Om Fagerudd kan komma till användning med sitt fina direktskott och skottet överlag så tror jag många kan vara nöjda över det åtminstone. För defensivt kan det nog bli lite mindre kul förmodligen ja, men om han väger upp det med bra offensiv så blir åtminstone jag nöjd. Om Fagge kommer in helt snett både defensivt och offensivt kan det bli väldigt, väldigt trist däremot.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Slapshot mån 03 feb 2014, 18:15

Fagerudd blir kanon i powerplay. Påminner en hel del om Janne Niinimaa och Erik Karlsson i sina rörelser. Inga dåliga jämförelser precis. Kan han bara bättra på defensiven en smula så kommer han tillhöra toppen av dagisligan SHL ganska snart och sedan bär det nog av till NHL vad det lider..

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av icemask mån 03 feb 2014, 21:46

Inte för att komma med smolk i glädjebägaren men det är inte en smula han behöver bättra defensiven, i matchen mot Dif hade Fagerudd har en tendens att gå ner i tempo i egen zon och bli ett lätt byte, gör han det i SHL då blir han uppäten !
Oskarsson är bara 8:e back i LHF och Fagerudd var inte i närheten av hans defensiva spel i Dif matchen !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 tis 04 feb 2014, 17:18


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken tis 04 feb 2014, 17:22


Såg den tidigare under dagen, bra svenska från Fagge, visserligen från svensktalande område. Vad tror Lasse, blir det mål från blå ikväll, direktskott? Inte ofta man får se sånt som Luleå-supporter.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 tis 04 feb 2014, 17:46

Rönken skrev:

Såg den tidigare under dagen, bra svenska från Fagge, visserligen från svensktalande område. Vad tror Lasse, blir det mål från blå ikväll, direktskott? Inte ofta man får se sånt som Luleå-supporter.

Hattrick! Öhm, skriver man ihop det? Hat trick

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken ons 05 mar 2014, 16:47

https://twitter.com/JimmyStalnacke/status/441011426392416256 - knasigt sa Bull, obegripligt sa Bill.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av LulefanGBG ons 05 mar 2014, 17:49

Helt obegripligt!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Slapshot ons 05 mar 2014, 19:37

Jonas Rönnqvist i sitt esse.......Ny tränare tack

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Chefen ons 05 mar 2014, 21:33

http://nsd.se/sport/bloggar/k-markt/ronnqvist-revisited/?blog=7127235&entry=8330013

Till sist: Under matchen mot Modo fick Luleå fyra chanser att spela powerplay. Samtidigt satt Marcus Fagerudd på bänken en hel match. Det är inte riktigt där han kan tillföra sin spetskompetens på bästa sätt, så jag bad Rönnqvist om en förklaring.
- Det var tänkt att han skulle spela, absolut. Men sen blev det konstigt där i första perioden, utvisningar och grejer, han blev sittandes hela den. Efter det tänkte vi att vi kör med sex backar resten av matchen.

Chefen

Antal inlägg : 2
Join date : 13-12-06

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken ons 05 mar 2014, 21:35

Chefen skrev:http://nsd.se/sport/bloggar/k-markt/ronnqvist-revisited/?blog=7127235&entry=8330013

Till sist: Under matchen mot Modo fick Luleå fyra chanser att spela powerplay. Samtidigt satt Marcus Fagerudd på bänken en hel match. Det är inte riktigt där han kan tillföra sin spetskompetens på bästa sätt, så jag bad Rönnqvist om en förklaring.
- Det var tänkt att han skulle spela, absolut. Men sen blev det konstigt där i första perioden, utvisningar och grejer, han blev sittandes hela den. Efter det tänkte vi att vi kör med sex backar resten av matchen.

Jo, som sagt, den där artikeln är nog den första och enda vettiga som jag läst under hela säsongen. Får man åtminstone någorlunda konkreta svar på saker och ting, skulle vilja att alla artiklar är lite mer än vanliga standardsvar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 ons 05 mar 2014, 21:36

Chefen skrev:http://nsd.se/sport/bloggar/k-markt/ronnqvist-revisited/?blog=7127235&entry=8330013

Till sist: Under matchen mot Modo fick Luleå fyra chanser att spela powerplay. Samtidigt satt Marcus Fagerudd på bänken en hel match. Det är inte riktigt där han kan tillföra sin spetskompetens på bästa sätt, så jag bad Rönnqvist om en förklaring.
- Det var tänkt att han skulle spela, absolut. Men sen blev det konstigt där i första perioden, utvisningar och grejer, han blev sittandes hela den. Efter det tänkte vi att vi kör med sex backar resten av matchen.

Ja haha den delen av inlägget reagera jag också på! Är det inte vid PP spel som Fagerudd liksom gör sig allra bäst?
Det svaret är ju mer liksom hade det varit mer 5mot5 spel och mindre PP hade Marcus fått spela..

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken ons 05 mar 2014, 21:38

Lars158 skrev:
Chefen skrev:http://nsd.se/sport/bloggar/k-markt/ronnqvist-revisited/?blog=7127235&entry=8330013

Till sist: Under matchen mot Modo fick Luleå fyra chanser att spela powerplay. Samtidigt satt Marcus Fagerudd på bänken en hel match. Det är inte riktigt där han kan tillföra sin spetskompetens på bästa sätt, så jag bad Rönnqvist om en förklaring.
- Det var tänkt att han skulle spela, absolut. Men sen blev det konstigt där i första perioden, utvisningar och grejer, han blev sittandes hela den. Efter det tänkte vi att vi kör med sex backar resten av matchen.

Ja haha den delen av inlägget reagera jag också på! Är det inte vid PP spel som Fagerudd liksom gör sig allra bäst?
Det svaret är ju mer liksom hade det varit mer 5mot5 spel och mindre PP hade Marcus fått spela..

Jo själva svaret och resonemanget i sig är väl egentligen lite underligt, men det är många saker som känns underliga numera så.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken tor 28 aug 2014, 23:56

Tycker att 'Fagge' känns rätt mycket stabilare i defensiven nu än vad jag minns honom från förra säsongen. Visst har inte motståndet varit det bästa alla gånger, men tycker att han ser mycket säkrare och lugnare ut än i slutet av säsongen. Jag hoppas verkligen att Fagerudd får chansen, för han har inte riktigt kommit igång med offensiven ännu tycker jag. I dagens match fick han till ett gäng skott, och fick kröna med ett mål. Kanske mer än en myra än en rökare till skott, men han träffar åtminstone mål. Är dessutom väldigt kylig på offensiv blå, även om jag inte tycker att han riktigt kommit till sin rätta med offensiven hittils så ser det redan nu lovande ut.

Fast det känns helt klart bättre om han skärper till defensiven först och främst, vilket jag tycker att han gjort hittils. I min bok är det definitivt Näky-Savva-Kukan-Sandström-Oskarsson och Fagerudd som är startande backar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av farre sön 14 dec 2014, 10:37

Är det bara jag som stör mig på att han alltid dröjer ett par sekunder extra på blå tills någon hinner komma i skottlinjen innan han avlossar sitt skott?
Tror han haft bättre utdelning och varit ett större hot om han bara sköt så fort han fick chansen.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken sön 14 dec 2014, 12:14

Jo, han verkar tänka för mycket eller vad det är. Han har blivit bättre defensivt sista tiden, från att varit katastrof till mindre katastrof så att säga. Men det är alltför ofta han laddar och antingen skjuter eller passar, hans direktskott är rätt sällsynta.

Hans styrka i Asplöven var ju just att dra på direktskott, även om det var dåligt pass brukade han få iväg pucken på mål. Så det är en besvikelse, fast tror nog man kör på med honom ändå. Man ser vad något år kan ge om man ser på hur Tim Heed dominerar Skellefteås pp just nu.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Tigerman sön 14 dec 2014, 23:57

Men han är åtminstone trea bland backarna i poängligan, så alldeles offensivt handikappad har han ju inte blivit. Många skott som det blivit returer eller styrning på i mål.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 lör 03 jan 2015, 22:35

http://play.hockeyallsvenskan.se/videos/aJH15hv9X2

Ca 2,20 så är Fagerudds skott i mål.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av icemask lör 03 jan 2015, 23:31

Fan våga spela Fagge, ge honom lite cred, så växer han in i rollen som PPback, spela honom med Näky eller Chad och låt honom bomba
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 lör 03 jan 2015, 23:34

icemask skrev:Fan våga spela Fagge, ge honom lite cred, så växer han in i rollen som PPback, spela honom med Näky eller Chad och låt honom bomba

Jo jag vill ju det.
Precis som du skriver ge han en bra backkollega så blir det nog bra.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken lör 03 jan 2015, 23:37

Han har ju dock fått hyfsat med chanser ändå, synd att det inte riktigt lossnar på blålinjen för honom. Väldigt smidig och rörlig där, sedan hans direktskott oavsett kvalite på passning var något jag trodde vi skulle få se mer av. Men jag är också av åsikten att han gott kan få spela en del i pp, kan väl inte direkt bli sämre. Även om jag också minns hans fibbel med pucken mot HV71 i december med fasa.

En säsong i SHL kan nog göra gott inför nästa säsong, hoppas verkligen att man förlänger nu så det inte blir att man kastar bort honom.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av icemask lör 03 jan 2015, 23:42

Lars158 skrev:
icemask skrev:Fan våga spela Fagge, ge honom lite cred, så växer han in i rollen som PPback, spela honom med Näky eller Chad och låt honom bomba

Jo jag vill ju det.
Precis som du skriver ge han en bra backkollega så blir det nog bra.
Nu sitter defensiven bättre än på hela säsongen, så våga vinna matcher satsa på våra offensivt duktiga backar, titta på kukan han är helt vilse när han bara ska spele en defensiv hockey
Hur många lag i SHL spelar konsekvent med bara 1v back i PP = ingen förutom LHF !!
Bara om det ska satsas för att vinna i slutet på matchen gör man det !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Lars158 tis 06 jan 2015, 22:32

Highlights AHC-Rögle.

http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/fOdHiqilxg/

Är med några skott och ett mål av Fagerudd.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Diktatorn ons 18 feb 2015, 11:23

http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-vill-forlanga-med-finlandaren-8136413.aspx

Tycker Killen tagit ett par defensiva kliv i år och besitter ett hockeykunnande som är utöver det vanliga. Självklart ett par missar fortfarande, framförallt på blå när han inte får med sig pucken alltid (Oftast för att han har blicken någon annan stans). Kan inte vara särskilt dyr och har bakgrund i klubben. Ge han 38 matcher till puckarna kommer rassla i nätet.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Calle ons 18 feb 2015, 13:15

Mycket troligt att vi kommer se en utveckling likt Tim Heeds, Fagerudd kommer bli en framtida storback endast 22 år. En självklar förlängning enligt mig!

Calle

Antal inlägg : 111
Join date : 14-03-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av hokkzorz ons 18 feb 2015, 13:17

Gillar att han dessutom inte fegar i det fysiska spelet trots sin storlek, han smäller på när det är läge men utan att åka runt och leta monstertacklingar.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Snikne Ville ons 18 feb 2015, 16:00

Visst är det så att offensiva backar som Erik Karlsson, Rundblad o Petter Nilsson m fl prövar tålamodet när de utvecklas. Dock brukar det bero på att de blir övermodiga, överkonstruktiva och kliver på i fel lägen. Dåliga avvägningar helt enkelt. Problemet med Fagerudd är att han har en förmåga att bara tappa pucken utan att vara under någon större press. Ofta som siste man.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Rönken ons 18 feb 2015, 17:27

Snikne Ville skrev:Visst är det så att offensiva backar som Erik Karlsson, Rundblad o Petter Nilsson m fl prövar tålamodet när de utvecklas. Dock brukar det bero på att de blir övermodiga, överkonstruktiva och kliver på i fel lägen. Dåliga avvägningar helt enkelt. Problemet med Fagerudd är att han har en förmåga att bara tappa pucken utan att vara under någon större press. Ofta som siste man.

Det händer, men är det inte i mångt och mycket "nerverna utanpå tröjan" eller "squeeze the stick"? Tycker han annars tagit ganska bra kliv defensivt, offensiven kommer (förhoppningsvis) efterhand och då får vi en bra bössa på blålinjen. Främst hoppas jag på att han kan få visa upp förmågan att drämma dit pucken på direktskott trots låg passningskvalite. Står upp hyggligt runt sargerna utan att vara en Jonsson men inte heller som sportklubben-värvningen. Ung, trivs i staden och föreningen samt förmodligen billig - kör tycker jag. Sedan om han blir SHL-material får väl framtiden sia om.

Sedan glömde jag tillägga, förmodligen en back som Luleå kan få nytta av under något längre tid än enstaka säsong om det slår väl ut.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Marcus Fagerudd - Sida 2 Empty Sv: Marcus Fagerudd

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet