Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

+74
Rikky
Tony Moore
Admin
Pingis 11
LubosC
Mr Bister
#96
Diktatorn
GustenA
rasbiologen
PM
Snattran
GLHF
Dentos
makkanmakkan
wilmus2007
Polyfemos
NeedforX
icemask
Wolfhunter
CKa
Pontaking
Qirren
MrRumor10
lhffan
Myrman
Antwon
Nr10
kokostrollet
Groggen79
Bamsefar
JoakimJ
Dilox
Blinders
Donowitz
Sundance Kid
Ivanhoe
Redbear
Monco
Jonken
Norrlandstoken
Kapten Haddock
kamelbullen
NilsOskar
Ferros
Rakapuckar
Old Brooklyn
Puckad
Lulefan
Hedanders
Ströwarn
LulefanGBG
Dustin
Kagen
Anthrax
Lillajag
hokkzorz
pelle
Pajala
Hellcop
Sportchefen #2
Micke80
Urken
JuniorX
Niinimaa
farre
Hankburger
tibet
Tigerman
ski3r
Lars158
pingu
NallePhu
KaptenBlodskelett
78 posters

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Hankburger tis 13 jun 2017, 18:08

Määk skrev:Även om det säkert inte hade gjort ett dugg skillnad var Klasen spelar de kommande 3 åren så är det pissdåligt av Luleå att inte ha kontaktat honom. Det är fan snudd på tjänstefel att inte hålla kontakten med fd spelare av den kalibern och som uttryckt sig positiv om sin tid i föreningen.

Observera att kuriren påstår det. Enligt Klasens agent så har Luleå hört sig för till honom. Så då ställs ju frågan... Ljuger kuriren eller agenten? Vilket tror ni är troligast? Rubriken är dessutom "Ingen från Luleå har ringt mig.." men ingenstans nämns det att man inte tagit kontakt med agenten.

Sedan har vi ju detta..

http://www.hockeysverige.se/2017/06/13/ordkriget-ingen-fran-lulea-har-ringt/
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av farre tis 13 jun 2017, 18:49

Vilken idiot du är Engman! Fattar du inte vikten av att underhålla en relation? Det är ju dessutom oviktigt vilka pengar han tjänar där, som du förövrigt bara gissat dig till. Vilken Pajas du är! Vilken Kalle Anka förening! Man skäms!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av ski3r tis 13 jun 2017, 18:57

Det finns typ tre-fyra spelare man bara inte får missa att ha löpande kontakt med, hur svårt kan det vara att lyfta på telefonen? Tjänstefel om man inte pratat med Klasen. Men, det låter så galet så man inte riktigt kan tro att det stämmer.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Hankburger tis 13 jun 2017, 19:07

farre skrev: Vilken idiot du är Engman! Fattar du inte vikten av att underhålla en relation? Det är ju dessutom oviktigt vilka pengar han tjänar där, som du förövrigt bara gissat dig till. Vilken Pajas du är! Vilken Kalle Anka förening! Man skäms!

Vad du gnäller då... Både Engman och agenten menar att det har förekommit kontakt men Engman själv känner att föreningen inte hann få in ett bud ens. Sådant är en del av sporten och om du skäms för det så borde du kanske borde ta och titta på resten av ishockeyvärlden. Wink

ski3r skrev:Det finns typ tre-fyra spelare man bara inte får missa att ha löpande kontakt med, hur svårt kan det vara att lyfta på telefonen? Tjänstefel om man inte pratat med Klasen. Men, det låter så galet så man inte riktigt kan tro att det stämmer.

Det finns tre olika historier här. Vi har Klasen som inte nåtts av ett telefonsamtal. Vi har en agent som menar att kontakt skett men att det inte blivit något mer och sedan har vi en GM som menar att man inte lyckats komma längre än att visa intresse. Av dessa så tror jag att man inte tagit kontakt med Klasen PGA. Agenten. Agenten i sin tur ville ha % för det nya kontraktet och Engman har lyssnat på agenten och inte tagit kontakt med Klasen. Verkar mer bero på att agenten höll emot än något annat. I allafall om man ska tro Engman själv.

http://www.hockeysverige.se/2017/06/13/ordkriget-ingen-fran-lulea-har-ringt/
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av NallePhu tis 13 jun 2017, 20:36

Nog för att folk är stund om tröga och svårtänkta men i detta fall behöver man inte vara ens Einstien för att fatta hur landet ligger till, Klasen 1år kvar på avtalet och fansen går bazookas i spinn och tror nu JÄVLAR kommer han hem!

PÅ fullt allvar tror ni att han ens hade tänkt komma "hem" till Luleå och sänka sin län med ca 500000:-/mån???

Han går ca 850000:-/månad NETTO i Lugano av Montegatza familjen i lön utan skatt och fritt uppehälle i en jävligt bra miljö, Vad kan Luleå match där inte mycket runt 450000:-/månad sedan sociala avgifter och annat påslag på det gör att genast vart det mindre av intresse för KJlasen ens att tänka tanken Luleå och kontrakt!

Sedan att Agenten Sjögren ylar på till massmedia visar väl mer på att Luleå visst redan innan hur landet ligger med Linus och valde det hela bero, Slicka röv etc etc etc är fan löjligt tala om då Money talk bullshit walks och i detta fall väger pengarna tyngre för Klasen & hans familj!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Redbear tis 13 jun 2017, 20:42

LHF-live imorgon kl 10. Förmodligen Hishon eller kanske någon back? Very Happy
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Hankburger tis 13 jun 2017, 20:43

Redbear skrev:LHF-live imorgon kl 10. Förmodligen Hishon eller kanske någon back? Very Happy

Kanske båda två? Däremot så tror jag det "bara" är Hishon. Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Norrlandstoken tis 13 jun 2017, 20:53

En kombo tror jag.

1. Media överdriver i vanlig ordning.

2. Absolut så kan jag tänka mig dålig fingertoppskänsla från Engman och föreningen. Lite lagom godtrogna och flata.

3. Tror att Agenter till spelare som ex Klasen inte längre ser Luleå som en förening som direkt stärker marknadsandelarna hos spelaren som agenten sedan ska böka och stöka med. Agenten har nog kört ett eget rävspel för att få Linus bort från Luleå.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Monco tis 13 jun 2017, 21:25

NallePhu har redan skrivit det mesta om Klasen. Han tjänar alldeles för bra för att spela i Luleå eller Sverige överhuvudtaget och familjen lever ett drömliv i Schweiz så han stannar nog där så länge dom vill ha honom. Engman har ju sagt att dom skulle prata med både Klasen och Omark nu till vintern när deras kontrakt utomlands börjar ta slut. Vem kunde veta att Klasen skulle skriva nytt kontrakt redan nu och Luleå hade aldrig kunnat få hit honom även om dom matchade lönen eftersom hela familjen lever ett lyxliv som ingen kan erbjuda här. Däremot så kanske han kan vara aktuell för oss när han vill flytta till Sverige igen när det nu blir.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Hankburger tis 13 jun 2017, 21:45

Norrlandstoken skrev:En kombo tror jag.

1. Media överdriver i vanlig ordning.

2. Absolut så kan jag tänka mig dålig fingertoppskänsla från Engman och föreningen. Lite lagom godtrogna och flata.

3. Tror att Agenter till spelare som ex Klasen inte längre ser Luleå som en förening som direkt stärker marknadsandelarna hos spelaren som agenten sedan ska böka och stöka med. Agenten har nog kört ett eget rävspel för att få Linus bort från Luleå.

Fullt möjligt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av farre tis 13 jun 2017, 21:46

Ibland tar det 3,4, kanske 5 eller 8 år innan man kan och har möjlighet att ro en sån stor fisk på kroken och det skadar inte att med jämna mellanrum hålla kontakten och tjata hål i skallen på spelaren i fråga ( med glimten i ögat) för att spelaren inte ska se några andra lag som alternativ när det det är dags att flytta hem.

Det har gjorts så många misstag senaste åren så man borde vara luttrad men klubben slutar aldrig att förvåna en med brist på kompetens på nyckelpositioner.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Hankburger tis 13 jun 2017, 21:52

farre skrev:Ibland tar det 3,4, kanske 5 eller 8 år innan man kan och har möjlighet att ro en sån stor fisk på kroken och det skadar inte att med jämna mellanrum hålla kontakten och tjata hål i skallen på spelaren i fråga ( med glimten i ögat) för att spelaren inte ska se några andra lag som alternativ när det det är dags att flytta hem.

Det har gjorts så många misstag senaste åren så man borde vara luttrad men klubben slutar aldrig att förvåna en med brist på kompetens på nyckelpositioner.

Osten var i konstant kontakt med Klasen. Engman och Skuggan försökte men kom inte förbi agenten. Detta är iallafall vad Engman menar och agenten indirekt menar också.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Donowitz tis 13 jun 2017, 22:07

Sällan så är sanningen svart-vit vilket jag hoppas dem flesta här inne har i åtanke.
Media vill väcka känslor och vinklar så gott man kan. Har man något att gå på - kör man fullt ut.

Säkerligen hade saker rent kommunikativt kunnat skötas bättre från Luleås sida gentemot Klasen och hans agent. Men en viktig detalj som många verkar glömma, var ju att han fortfarande var på kontrakt, även för kommande säsong. Inte lika vanligt att man börja uppvakta spelare innan den säsongen ens har startat. Men nu verkar man ju ändå ha haft kontakt.

Om då Klasen fått ett erbjudande om ett långtidskontrakt men samtidigt vill till Luleå - borde det väl ligga i hans/agentens intresse att meddela Luleå om vad som sker. Och inte att man gnäller om det i efterhand.

Avslutningsvis faller det på sin orimlighet att Luleå ska kunna matcha ett sådant bud utan att äventyra klubbens ekonomi och existens.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Hellcop ons 14 jun 2017, 05:07

– Luleå visade inget större intresse. I alla fall inte i den omfattning som hade behövts.

Säger det mesta om hur den här agenten är att ha och göra med. Linus säger själv att han ät svår att få tag på och att agenten sköter det mesta.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Dilox ons 14 jun 2017, 09:42

Dagens LHF-live: Inga skrällar. Kommer vara Hishon som presenteras. Inget mer.

Dilox

Antal inlägg : 734
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Puckad ons 14 jun 2017, 10:12

Hellcop skrev:– Luleå visade inget större intresse. I alla fall inte i den omfattning som hade behövts.

Säger det mesta om hur den här agenten är att ha och göra med. Linus säger själv att han ät svår att få tag på och att agenten sköter det mesta.
Samt att Linus har en lön som gör att det bara är tidsspillan att försöka
något annat än att bara prata om väder med honom.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Rakapuckar ons 14 jun 2017, 11:04

Han fick ett jättebra bud i Schweiz, simple as that. Skulle han vara väldigt angelägen om att spela i Luleå, så skulle han givetvis lagt korten på borden och sagt. Det här är erbjudandet jag fått från Lugano. Vad kan ni erbjuda?

Karln är ju inte dum, klart han förstår att varenda SHL-klubb skulle vilja ha hans signatur. Inklusive Luleå. Att han skrev kontraktet så tidigt tar jag bara som en bekräftelse på den ovanstående tesen.

Rakapuckar

Antal inlägg : 99
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Dustin ons 14 jun 2017, 12:28

Rakapuckar skrev:Han fick ett jättebra bud i Schweiz, simple as that. Skulle han vara väldigt angelägen om att spela i Luleå, så skulle han givetvis lagt korten på borden och sagt. Det här är erbjudandet jag fått från Lugano. Vad kan ni erbjuda?

Karln är ju inte dum, klart han förstår att varenda SHL-klubb skulle vilja ha hans signatur. Inklusive Luleå. Att han skrev kontraktet så tidigt tar jag bara som en bekräftelse på den ovanstående tesen.

Handlar väl inte om att matcha något bud från Lugano utan att visa att vi finns här den dagen det är kanske är aktuellt.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av hokkzorz ons 14 jun 2017, 12:38

Läser man mellan raderna på det skuggan säger så kan man ju räkna ut att backen man har lagt ut ett kontrakt till är en rightare. Sen vad det hjälper till i att gissa vem det skulle kunna vara är en annan femma.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Rakapuckar ons 14 jun 2017, 12:54

Klart att det är viktigt med goda relationer med spelare som man vill kontraktera i framtiden. Det är sunt, det är viktigt. Det som jag irriterar mig på är att klasen vill få det att se ut som om Luleå sumpade sin chans. De var aldrig med på kartan. Oavsett relation. Trist men ofrånkomligt.

Rakapuckar

Antal inlägg : 99
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Sportchefen #2 ons 14 jun 2017, 13:42

Rakapuckar skrev:Klart att det är viktigt med goda relationer med spelare som man vill kontraktera i framtiden. Det är sunt, det är viktigt. Det som jag irriterar mig på är att klasen vill få det att se ut som om Luleå sumpade sin chans. De var aldrig med på kartan. Oavsett relation. Trist men ofrånkomligt.

Man kan aldrig säkert veta.
Jag tänker att Porsers inträde kanske har skapat en del förväntningar hos spelare/agenter. Att Luleå i ett gyllene tillfälle ska kunna ta fram en drömlön för en utvald stjärna som vill hem och som inte ska behöva tänka på hur många hundra tusen han förlorar i månaden på det.
Verkar dock som att Minecraftmiljonerna inte används på det sättet, vilket jag tycker är sunt.
Sedan håller jag med, Klasen är en fantastisk spelare och har säkert ett Luleåhjärta men det var ett lite onödigt uttalande. Hans agent Thomas Sjögren är också en speciell herre, kanske med en egen agenda, vad vet man...

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Norrlandstoken ons 14 jun 2017, 16:22

Jisses vilket antiklimax LHF-live bjöd på. Inget oväntat som drar mattan under fötterna på en. Media visste om Hisho redan 2 månader innan LHF valde att till slut gå ut. Jisses vad segt att vänta med att klä av den mest avslöjade spoilern genom tiderna. Tråk silly

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Dustin ons 14 jun 2017, 16:38

Har gnällt en del men måste ändå ge cred till sportcheferna som kör med öppna kort gällande Junttila och att man inte avser att ersätta honom. Att det endast är en back som är aktuell just nu. Slipper man ha orimliga förväntningar inför t.ex LHF live och säsongen i stort.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Puckad ons 14 jun 2017, 16:48

Jag är inte så jätteglad i att man beskriver honom som en 'bra deal'.
Om inte annat så är det inte juste mot Joey.

Joeys vilja att studsa tillbaka glädjer, men vi hörde samma från Presidenten.
(Jag tror dock att Joey kommer att bidra med mer)
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Pajala ons 14 jun 2017, 17:27

en ny Kennedy/Dixon ... en utfyllnadsspelare som tyvärr kommer att inse att SHL är förjävligt bra och han kommer inte att lyckas slå igenom.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Norrlandstoken ons 14 jun 2017, 18:02

Sitter och tittar på truppen. Inte imponerad för 5 öre. Lägger alla mina kort på Bulan i detta läge innan jag tar fram motorsågen. Kan vara den lamaste trupp sett på pappret på väldigt länge. Huu. Hoppas inte vi blir ett bottenlag som får strida med näbbar och klor för faktum är att Luleå idag enbart har ett bra Allsvenska lag på isen. Kanske inte ens ett topprankat sådant.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Dilox tor 15 jun 2017, 08:35

Om Luleå är skadefritt och nyförvärven träffar rätt, så är det ändå helt okej. Då undviker vi kval. Men inte så mycket mer än så. Med skador och dåliga värvningar, ja då är vi rykta känns det som. Det här är ett spel av sportcheferna som jag klassar som high risk - low reward.

Positivt: Känner en i laget lite halvt om halvt och han berättade att stämningen och sammanhållningen är riktigt riktigt bra. Bättre än på länge. Känslan är att det är en grupp som är beredd att jobba ögonen ur sig för varandra. Något som inte funnits på ett par år. Dessutom så är det något sådant Bulan också kan bidra än mer till.

Dilox

Antal inlägg : 734
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Pajala tor 15 jun 2017, 10:03

Dilox skrev:Om Luleå är skadefritt och nyförvärven träffar rätt, så är det ändå helt okej. Då undviker vi kval. Men inte så mycket mer än så. Med skador och dåliga värvningar, ja då är vi rykta känns det som. Det här är ett spel av sportcheferna som jag klassar som high risk - low reward.

Positivt: Känner en i laget lite halvt om halvt och han berättade att stämningen och sammanhållningen är riktigt riktigt bra. Bättre än på länge. Känslan är att det är en grupp som är beredd att jobba ögonen ur sig för varandra. Något som inte funnits på ett par år. Dessutom så är det något sådant Bulan också kan bidra än mer till.

Konstigt, förra årets trupp var också ett härligt gäng som tränade hårdare än alla andra lag, sen såg vi verkligen hur bra kondition Luleås lag hade, sen fanns inget självförtroende alls, så jag ger inte mycket för målade väggar, tränare som gapar om guld, när pucken släpps så gäller det att visa att snacket inte just bara var snack.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Lillajag tor 15 jun 2017, 14:53

Puckad skrev:Jag är inte så jätteglad i att man beskriver honom som en 'bra deal'.
Om inte annat så är det inte juste mot Joey.
"Bra deal" innebär sannolikt att Jokerit som bröt kontraktet med honom står för delar av lönen, då blir det ju inte på något sätt nedvärderande mot honom då han får en hyfsad lön även om Luleå inte betalar så mycket för honom.

Joeys vilja att studsa tillbaka glädjer, men vi hörde samma från Presidenten.
(Jag tror dock att Joey kommer att bidra med mer)

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av LulefanGBG tor 15 jun 2017, 16:03

Tror säkert att Bulan kan få en jävligt homogen grupp av det här och även plocka fram det bästa ur många individer genom att skapa rätt förutsättningar. Det kan i bästa fall räcka till någonstans mellan att undvika kval och play in, men jag räknar inte med mycket mer än play in i nuläget. Ligan är såpass jämn och vi har så oerhört lite spets jämfört med många andra lag och det är ofta de spelarna som avgör viktiga matcher. Oavsett om det är viktiga matcher i toppen eller botten av tabellen.

Som det är nu känns det som om att det krävs att Hishon skall vara en jättehit och att övriga spetsspelare inte åker på skador, (Olausson/Cehlin) samtidigt som våra unga killar tar större kliv.

Att allt detta sker som vi vill är ingen omöjlighet, och det kan bli rätt skapligt och t.o.m. bra om det vill sig riktigt väl, men det känns som om att det är lite för många om och men, för att räkna med att allting skall slå väl ut som man planerat. Det räcker att Hishon floppar, eller att Lundeström/Einar drabbas av det svåra andraåret för att det plötsligt skall se väldigt magert ut offensivt. (Eller då att någon av våra 'spetsspelare' blir skadade).

Stor risk att vi kommer att stå där även nästa säsong med endast en produktiv kedja. Vi vet att det inte räcker. Som det är nu ser det dessutom ut som om att backsidan är en aning försvagad även om den är spännande och säkert kan växa med tiden. Sedan skall ju en back till in, men precis som när vi snackade center, så känns det som att det krävs en riktigt stabil pjäs även där för att jag skall känna mig trygg.

Enda lagdelen jag är helt nöjd med är såklart målvaktssidan. Den går inte att få bättre och/eller mer spännande. Problemet är ju bara att om inte försvaret fungerar så klarar inte ens Lassi av att vinna matcherna för oss. Det såg vi förra säsongen.

Nej en riktig toppback måste in. Gärna rightare och offensivt skaplig, men kanske framförallt defensivt stabil. Då känns det lite tryggare bakåt och man kan åtminstone utgå ifrån det och hoppas på det bästa vad det gäller resten.

Övriga lag börjar ju spika sina trupper men ett par lag har ju ett par platser kvar att fylla. Börjar väl snart bli dags att se över lagen och därefter göra bort sig i 'Tippa -tabellen-nästa-säsong-tråden'? Any takers?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Jonken tor 15 jun 2017, 19:28

Håller med om att oron över flera av spelarnas skadehistorik inte bör bemötas med förslutna -eller enkelriktade ögon. Låser man igenom inlägg här; placerar många gärna Hishon och Cehlin i samma kedja i LHF-tröjan. Och Luleå Hockey kommer säkert även att försöka göra precis detta drag. Dock kommer man senare upptäcka att detta inte kommer att fungera alls OM inte BÅDE Hishon och Cehlin bevisar att de varje match fixar att gå in med huvet före och vinna pucken. Utan detta faller skiten OAVSETT hur duktig, talangfull och meriterad man är som spelare.

Sedan har vi ju Olaussons rygg. Den kommer att få slita ont -om Olle skall kunna bidra med allt det övriga utöver hans enastående spelsinne. Jag tror att det kan bli svårt för Olle att riva av Bulan-Hockey byte -efter bye; med godtagbar rörlighet samt frekvens i buggarna. Alla hippas ju givetvis på det: Och detta kommer att visa sig ganska snart.

Det intressanta frågan gällande Bulans tankegångar i center liret: Hur mycket säkerhetsavstånd utan puck kommer han att tillåta? Att motståndarna skall checkas frenetiskt hårt till misstag i offensiv zon; är ganska säkert. Och att hemjobbet SKA funka hela vägen hem; när motståndare vänder på oss. Yttrarana kommer garanterat att vara de som går djupast och hårdast i checken. Det som blir över av detta åt en tvåvägscenter; blir ju ganska intressant och se....

Nu antar man att Luleå Hockey har koll på:

- Olaussons rygg
- Hishons skalle
- Cehlins skalle

...och det finns fler spelare i truppen med historik. Men samtliga spelarna ovan är nyckelspelarna -som är tänka att göra skillnaden Luleå Hockey 2017/2018.

Bulan är vår messias. Men hur bra han än är; så kan han inte styra över skador på spelare. Så är det. Även om många unga killar verkligen slår igenom i SHL i LHF-tröjan nästa säsong; kommer nyckelspelarna ändå att behöva leverera för Luleå Hockey. Och leverera MÅSTE Luleå Hockey göra nu; om man skall ta sig till slutspel. Även om ingen i föreningen nu vågar ens hicka om något slutspel; innebär givetvis allt annat än slutspel för A-laget; att föreningen skulle ta en till ekonomisk smäll. (Man har enkelt inte hur många krockkuddar som helst.)

Till sist:
Jag tror tyvärr att Engman & Nilsson har klantat sig med värvningen av Joey Hishon. Jag skulle bli förvånad ifall Joey lirar sista matchen för LHF säsongen 2017/2018....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Norrlandstoken tor 15 jun 2017, 19:43

Tror inte truppen kommer att räcka hela vägen. Tror det blir att ta in en målskytt av rang någon gång under säsongen och kanske rent utav en back till efter vad man väntas värva.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Puckad tor 15 jun 2017, 21:35

Jonken skrev:...
Till sist:
Jag tror tyvärr att Engman & Nilsson har klantat sig med värvningen av Joey Hishon. Jag skulle bli förvånad ifall Joey lirar sista matchen för LHF säsongen 2017/2018....
Jag tror att de har krav på sig att bygga eget kapital och vet att den här lösningen var den bästa som de hade att välja på.
Men inte den de drömt om.
Ett artistkontrakt till jul känns givet. Det är också ett hyfsat billigt sätt att förstärka truppen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av ski3r tor 15 jun 2017, 21:49

ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Norrlandstoken tor 15 jun 2017, 21:51

Vore fett. Men känns lite för otroligt

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av NallePhu tor 15 jun 2017, 21:53

Kevin Klein vill tydligen bort från NYR samt han står oskyddad i den sk expansion draft för Vegas laget, Samt han förmodligen inte får förlängt av NYR mer då väljer han bryta kontraktet förmodligen!

Skulle vi landa denna spelare då har vi förmodligen en av SHL:s bästa backar!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Urken tor 15 jun 2017, 21:54


Varifrån kommer ryktet, om jag får fråga?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av NallePhu tor 15 jun 2017, 21:55

Urken skrev:

Varifrån kommer ryktet, om jag får fråga?
Iofs skulle gärna vilja veta det också.......
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Urken tor 15 jun 2017, 21:57

CAP hit på 2.9kk dollar. Jomentjena Very Happy

Skulle vi landa honom så är allt förlåtet. Även om han toktankar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av ski3r tor 15 jun 2017, 22:05

Well, ni ville ha ett rykte och ni fick ett Very Happy
Ingenting säger att han är klar.
Personligen förstår jag inte heller varför han vill till Europa, men han spelade här under lockouten...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Ferros tor 15 jun 2017, 22:15

Kevin Klein hade varit SHLs bästa och mest kompletta back, i alla fall på det berömde pappret.

Förstår dock inte varför han skulle hamna hos oss, han borde kunna få ett nytt NHL-kontrakt utan några större problem. Dessutom har han kontrakt även för nästa säsong, eller ska han också bli frisläppt?

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Monco tor 15 jun 2017, 22:16

Ferros skrev:Kevin Klein hade varit SHLs bästa och mest kompletta back, i alla fall på det berömde pappret.

Förstår dock inte varför han skulle hamna hos oss, han borde kunna få ett nytt NHL-kontrakt utan några större problem. Dessutom har han kontrakt även för nästa säsong, eller ska han också bli frisläppt?
http://www.hockeysverige.se/2017/06/14/uppgifter/

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Jonken tor 15 jun 2017, 22:21

Puckad skrev:
Jag tror att de har krav på sig att bygga eget kapital och vet att den här lösningen var den bästa som de hade att välja på.
Men inte den de drömt om.
Ett artistkontrakt till jul känns givet. Det är också ett hyfsat billigt sätt att förstärka truppen.
Ur den synvinkeln känner man iaf lite plåster på såren. LHF uttryckte ju själva att de hade lyckats förhandla fram en bra deal med Joey. Så långt väl.

Dock börjar man titta på den totala bilden över varför Luleå Hockey överhuvudtaget tar in spelare till sin trupp; blir ju bilden lite annorlunda. För någonstans vill man ju ändå erhålla bästa möjliga "bang-for-the-buck", dvs valuta/resultat för sin investering. I detta fall pratar vi om en ledande spetsspelare. Detta innebär alltså en spelare som ska ta plats bland de absolut bästa i laget. Detta innebär kort en sak -fördelat på två:

- En större krav bild av föreningen gentemot spelaren i fråga.
- Ett större ansvar utifrån mot föreningen att välja rätt spelare.

Om inte en godkänd prestation -och de rätta förutsättningarna på en spelare i en organisation är det rätta; ökar felinvesteringsmarginalerna dramatiskt. Och ur detta kan man ganska enkelt få fram en intressant följdfråga: Vilken typ av investering är mer hållbar sportsligt -som ekonomiskt för en förening som Luleå Hockey:

- En billigare spelare med dokumenterad skadehistorik och sämre produktion/effektivitet pga detta?
- En dyr spelare med dokumenterad produktion/effektivitet?

Båda dessa spelare kan ju dominera eller floppa. Min personliga åsikt i denna fråga är: Skall man ha in spets: Investera i spets: Annars: Låt bli. Har man inte råd: Låt bli. Skulle jag välja att investera; vill iaf jag att investeringen så säker som möjligt för det jag vill få ut ur den. Att välja gå på andra sorteringen (oavsett orsak) ÄR en chansning. Billigare: Ja: Men ändå en betydligt större chansning. Skulle jag motförmodan ändå välja att göra en chansning -skulle iaf jag vilja säkra upp lite för den chansningen med de andra spelarna jag väljer att ta in. Dvs: Inte värva flera chansningar!

Om man skall något orättvist hårda detta: Talang eller hälsa? I min värld är det totalt vansinnigt att begära/ställa krav på en hög prestation av någon som har talangen -men eventuellt inte har hälsan för att leverera det. Detta är en ekvation som sällan går ihop. Någonstans blir det lite grand som att resonera så här: Vi behöver en ny bil; så låt oss köpa den här som har varit trasig de senaste åren till en billigare penning. En trasig bil går väl att reparera. Dock beroende på felet kan detta bli väldigt kostsamt. Men hela läkareliten på en trasig spelare? -Funkar tyvärr inte på samma sätt...

Klart att man är orolig.....


Senast ändrad av Jonken den tor 15 jun 2017, 22:37, ändrad totalt 1 gång
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Dustin tor 15 jun 2017, 22:35

ski3r skrev:Well, ni ville ha ett rykte och ni fick ett Very Happy
Ingenting säger att han är klar. 9
Personligen förstår jag inte heller varför han vill till Europa, men han spelade här under lockouten...


Även om han vill till Europa finns det nog ca 20-30 klubbar som bör vara aktuella före Luleå. Här ska vi nog inte hoppas på något.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Jonken tor 15 jun 2017, 22:42

Det här vore inte heller allt för fel:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3187

king king king
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av NallePhu tor 15 jun 2017, 22:42

Jonken skrev:Det här vore inte heller allt för fel:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3187

king king king
Är väl enl rykten klar för en KHL klubb som jag fattat det hela!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Jonken tor 15 jun 2017, 22:44

NallePhu skrev:
Är väl enl rykten klar för en KHL klubb som jag fattat det hela!
Synd....
Även fast Topi är äldre -har han fortfarande precis alla verktygen för att dominera i SHL. Inte bara det: Han är den perfekta backpartnern -för att utbilda andra backar till dominant SHL-nivå. En kompetens som onekligen skulle vara GULD värd i LHF i år.....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Puckad tor 15 jun 2017, 22:50

Monco skrev:
Ferros skrev:Kevin Klein hade varit SHLs bästa och mest kompletta back, i alla fall på det berömde pappret.

Förstår dock inte varför han skulle hamna hos oss, han borde kunna få ett nytt NHL-kontrakt utan några större problem. Dessutom har han kontrakt även för nästa säsong, eller ska han också bli frisläppt?
http://www.hockeysverige.se/2017/06/14/uppgifter/
"men fjolårssäsongen blev tuff för 32-åringen. Han missade totalt 22 matcher på grund av olika skador "
Jag tycker det känns som ett rimligt rykte och jag tror han kommer att passa in.... clown
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Puckad tor 15 jun 2017, 22:53

Jonken skrev:
Puckad skrev:
Jag tror att de har krav på sig att bygga eget kapital och vet att den här lösningen var den bästa som de hade att välja på.
Men inte den de drömt om.
Ett artistkontrakt till jul känns givet. Det är också ett hyfsat billigt sätt att förstärka truppen.
Ur den synvinkeln känner man iaf lite plåster på såren. LHF uttryckte ju själva att de hade lyckats förhandla fram en bra deal med Joey. Så långt väl.

Dock börjar man titta på den totala bilden över varför Luleå Hockey överhuvudtaget tar in spelare till sin trupp; blir ju bilden lite annorlunda. För någonstans vill man ju ändå erhålla bästa möjliga "bang-for-the-buck", dvs valuta/resultat för sin investering. I detta fall pratar vi om en ledande spetsspelare. Detta innebär alltså en spelare som ska ta plats bland de absolut bästa i laget. Detta innebär kort en sak -fördelat på två:

- En större krav bild av föreningen gentemot spelaren i fråga.
- Ett större ansvar utifrån mot föreningen att välja rätt spelare.

Om inte en godkänd prestation -och de rätta förutsättningarna på en spelare i en organisation är det rätta; ökar felinvesteringsmarginalerna dramatiskt. Och ur detta kan man ganska enkelt få fram en intressant följdfråga: Vilken typ av investering är mer hållbar sportsligt -som ekonomiskt för en förening som Luleå Hockey:

- En billigare spelare med dokumenterad skadehistorik och sämre produktion/effektivitet pga detta?
- En dyr spelare med dokumenterad produktion/effektivitet?

Båda dessa spelare kan ju dominera eller floppa. Min personliga åsikt i denna fråga är: Skall man ha in spets: Investera i spets: Annars: Låt bli. Har man inte råd: Låt bli. Skulle jag välja att investera; vill iaf jag att investeringen så säker som möjligt för det jag vill få ut ur den. Att välja gå på andra sorteringen (oavsett orsak) ÄR en chansning. Billigare: Ja: Men ändå en betydligt större chansning. Skulle jag motförmodan ändå välja att göra en chansning -skulle iaf jag vilja säkra upp lite för den chansningen med de andra spelarna jag väljer att ta in. Dvs: Inte värva flera chansningar!

Om man skall något orättvist hårda detta: Talang eller hälsa? I min värld är det totalt vansinnigt att begära/ställa krav på en hög prestation av någon som har talangen -men eventuellt inte har hälsan för att leverera det. Detta är en ekvation som sällan går ihop. Någonstans blir det lite grand som att resonera så här: Vi behöver en ny bil; så låt oss köpa den här som har varit trasig de senaste åren till en billigare penning. En trasig bil går väl att reparera. Dock beroende på felet kan detta bli väldigt kostsamt. Men hela läkareliten på en trasig spelare? -Funkar tyvärr inte på samma sätt...

Klart att man är orolig.....
Helt klart är att man inte vinner SM guld med prisvärda spelare.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Jonken tor 15 jun 2017, 23:05

Puckad skrev:Helt klart är att man inte vinner SM guld med prisvärda spelare.
Laughing Man känner som den där uppfinnaren från Sundbyberg: https://www.facebook.com/oppetarkiv/videos/1268169256533942/

...-Tänkte inte på de..... scratch
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet