Luleå Hockeys Lag 2017/2018

+66
Mange
amarule
Kraftkung
RSD555
Jokerman
Helge
CKa
Tony Moore
Polyfemos
vanten90
icemask
Qirren
Ivanhoe
rasbiologen
GLHF
Simon90
tibet
Jonsey
Antwon
PM
Rikky
farre
Dentos
Lars158
Rönken
Dilox
Old Brooklyn
Myrman
kokostrollet
Redbear
Anthrax
Groggen79
Lulefan
Kagen
Kneten
GustenA
makkanmakkan
LulefanGBG
Pajala
Pontaking
Pingis 11
Urken
Puckad
Sportchefen #2
KaptenBlodskelett
Wolfhunter
Lillajag
Tigerman
ski3r
JuniorX
Bamsefar
Jonken
Blinders
Ferros
NallePhu
Kapten Haddock
Dustin
pingu
Mr Bister
Norrlandstoken
Hankburger
Micke80
Donowitz
hokkzorz
Hedanders
Admin
70 posters

Sida 6 av 15 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Micke80 tis aug 08, 2017 7:11 pm

Lillajag skrev:Håller med om Einar, ser oerhört intressant ut. Även Grahn ser bra ut och kanske tar en ordinarie plats beroende på hur det blir med Jaros.
Olausson pigg men Cehlin tycker jag såg väldigt blek ut, verkade gå på halvfart och var bara med på delar av träningen.

Kan tänka mig att han inte var med på alla övningar eftersom han fortfarande delvis undviker kampmomenten efter hjärnskakningen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag ons aug 09, 2017 12:37 am

@puckad Verkar rimligt då det verkligen såg ut som att nåt inte stämde, tyckte han såg försiktig ut.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Micke80 ons aug 09, 2017 5:45 am

Micke80 skrev:
Lillajag skrev:Håller med om Einar, ser oerhört intressant ut. Även Grahn ser bra ut och kanske tar en ordinarie plats beroende på hur det blir med Jaros.
Olausson pigg men Cehlin tycker jag såg väldigt blek ut, verkade gå på halvfart och var bara med på delar av träningen.

Kan tänka mig att han inte var med på alla övningar eftersom han fortfarande delvis undviker kampmomenten efter hjärnskakningen.

Måste lägga till i mitt eget inlägg. Han körde dock inte med vit tröja (ej tacklingsbar) utan var delvis med vilket känns bra.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag ons aug 09, 2017 11:32 am

Idag ser Mikkelson, Sondell och Olausson bäst ut. Cehlin något mer delaktig idag.
Hishon ser ok ut, smart, ganska rörlig och med hyfsad skicklighetsnivå. Kommer säkert tillföra mer än Kael men nog ser Olausson ut som våran etta än så länge.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Micke80 ons aug 09, 2017 12:27 pm

Lillajag skrev:Idag ser Mikkelson, Sondell och Olausson bäst ut. Cehlin något mer delaktig idag.
Hishon ser ok ut, smart, ganska rörlig och med hyfsad skicklighetsnivå. Kommer säkert tillföra mer än Kael men nog ser Olausson ut som våran etta än så länge.

Vågar inte tro att Olausson kommer vara hel en hel säsong, men om han håller sig hel 35-45 matcher i år så ser jag han som ett riktigt riktigt bra förvärv.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag ons aug 09, 2017 12:37 pm

Lite korridorsnack efter träningen : Olausson har aldrig varit bättre tränad än nu, han har t o m lyckats hålla nere vikten över sommaren vilket är väldigt ovanligt. Även Harju har kört ovanligt hårt och flera andra ligger väldigt bra till, bröderna Emanuelsson, Mikkelson, Lassi, Fabbe m.fl är ovanligt fit!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Pajala ons aug 09, 2017 12:55 pm

Lillajag skrev:Lite korridorsnack efter träningen : Olausson har aldrig varit bättre tränad än nu, han har t o m lyckats hålla nere vikten över sommaren vilket är väldigt ovanligt. Även Harju har kört ovanligt hårt och flera andra ligger väldigt bra till, bröderna Emanuelsson, Mikkelson, Lassi, Fabbe m.fl är ovanligt fit!

var vi inte bäst tränade förra säsongen också ? ja vi såg ju hur vår fysik var när det blev allvar ... träningarna säger absolut ingenting om hur laget kommer att prestera.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av ski3r ons aug 09, 2017 1:08 pm

Pajala skrev:
...träningarna säger absolut ingenting om hur laget kommer att prestera.
Håller inte alls med, intensitet och kvalitet på träningarna sätter stor prägel på laget.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Puckad ons aug 09, 2017 1:14 pm

Pajala skrev:
Lillajag skrev:Lite korridorsnack efter träningen : Olausson har aldrig varit bättre tränad än nu, han har t o m lyckats hålla nere vikten över sommaren vilket är väldigt ovanligt. Även Harju har kört ovanligt hårt och flera andra ligger väldigt bra till, bröderna Emanuelsson, Mikkelson, Lassi, Fabbe m.fl är ovanligt fit!

var vi inte bäst tränade förra säsongen också ? ja vi såg ju hur vår fysik var när det blev allvar ... träningarna säger absolut ingenting om hur laget kommer att prestera.
I röran kunde jag inte se att fysiken klickade. Eller att den var orsaken till debaclet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag ons aug 09, 2017 1:19 pm

Ifjol var det Luleå som gick ut med det som en del av det psykologiska spelet. Nu är det mer blandat, t ex Olausson så är det hans familj som påstår att han är bättre tränad än någonsin. Ifjol sa man sig vara bäst tränad i ligan, i år sägs enskilda individer slå personligt. En viss skillnad...

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag ons aug 09, 2017 2:34 pm

@pajalas uttalande om träningarnas relevans i förhållande till matcher seglar snabbt upp som favorit till säsongens uttalande ;-)

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Urken ons aug 09, 2017 2:56 pm

Håller med Pajala. Notera dock att det är roligt med rapporter från träningar och annat tugg. Fortsätt med sådant Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lulefan ons aug 09, 2017 3:29 pm

Klart det är skillnad på match och träning, på träning vågar man prova saker man inte vågar på match. Exempelvis brukar väl Fabbe visa fina offensiva takter på träning, men han är ju knappast sådär supervass offensivt när det kommer till match.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av pingu ons aug 09, 2017 5:52 pm

Och vissa spelare kan vara betydligt mer framträdande under försäsongen för att sedan sjunka en del när det blir på riktigt! Ja och självklart finns det motsatsen också.
Harju tycker jag ofta ser piggare och aggressivare i början av säsongen för att sedan sakta falla tillbaka till sin bekväma roll. Ledin såg oftast riktigt hett ut under försäsongsmatcherna för att sedan tappa ju längre säsongen pågick samtidigt som många andra började växla upp.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Puckad ons aug 09, 2017 6:00 pm

ski3r skrev:
Pajala skrev:
...träningarna säger absolut ingenting om hur laget kommer att prestera.
Håller inte alls med, intensitet och kvalitet på träningarna sätter stor prägel på laget.
Att komma till seriestarten med sämsta fysiska form är ju en garanti för resultatet.
Men att komma i bästa form är inte nödvändigtvis det.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Jonken ons aug 09, 2017 6:29 pm

Att vara vältränad idag: Är i princip en förutsättning för att kunna bidra till ett modernt spelsystem. Allt annat är det i princip samma sak som att ställa fem st träningskoner med klubblogga ute på isen.

Jag köper att Luleå spelarna överlag är bättre tränade idag -jämfört med förra säsongen. Men orsaken till att LHF var HELT under isen förra säsongen; berodde inte på att killarna inte orkade fysiskt: Snarare att de var ganska värdelöst uppstyrda ledarmässigt.

I år vet samtliga spelare att förutsättningarna; utan en massa oklarheter och uppmålade luftslott verkligen finns i Luleå Hockey. Nu är det upp till killarna själva och visa att de vill vara med. Det gäller att bidra. Det är de som bidrar som kommer klocka in istiderna.

I år kommer ALLA att veta EXAKT hur de skall agera där ute: Tillsammans och var för sig. I år finns det inga ursäkter om man inte går in i laguppställningen. Vill man spela: Bara att göra det bättre än de som är nämnda med tusch på tavlan i omklädningsrummet.

- Så som det skall vara....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av PM tor aug 10, 2017 10:40 am

Har vi någon "hårding" i laget i år?
Jag menar, det kommer alltid matcher där nån motståndare bjuder upp till dans och frågan är om vi har någon som laget kan luta sig emot när det händer.
Hedman?
Engsund?

Inga Fredrik Svensson eller Melart precis!


PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av hokkzorz tor aug 10, 2017 10:50 am

Ingen hårding och ingen pådrivare, hur skall detta sluta?

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av PM tor aug 10, 2017 11:50 am

hokkzorz skrev:Ingen hårding och ingen pådrivare, hur skall detta sluta?
Tja, du kan kanske fråga Forsberg efter matchen mot Djurgården den 5:e september när Ahlén haft fritt spelrum?

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Ferros tor aug 10, 2017 12:04 pm

PM skrev:
hokkzorz skrev:Ingen hårding och ingen pådrivare, hur skall detta sluta?
Tja, du kan kanske fråga Forsberg efter matchen mot Djurgården den 5:e september när Ahlén haft fritt spelrum?

Vann vi inte den matchen?

Nog för att jag gillar när vi har lite stake i laget (får man ens säga så nuförtiden?), men efter förra säsongen så blir jag glad så länge vi vinner hockeymatcher. På vilket sätt det görs spelar mindre roll.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av PM tor aug 10, 2017 12:05 pm

Tänkte på kommande träningsmatch 5/9-17

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Ferros tor aug 10, 2017 12:52 pm

PM skrev:Tänkte på kommande träningsmatch 5/9-17

Jaha, my bad! Fast min poäng kvarstår. Wink

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Pajala tor aug 10, 2017 1:18 pm

vissa tar lite illa upp när man inte tycker precis lika, jag menar bara att man inte ska stirra för mycket hur träningarna ser ut, det speglar inte alls hur vi kommer att agera som lag ... Petter basunerade ju ut att han inte har sett något lag träna så hårt tidigare och att inget annat lag i SHL kommer att vara mer förberedda än Luleå Hockey.

Med facit i hand så vet vi ju alla hur det gick för laget, missat slutspel och ett praktfiasko deluxe.

DÄRFÖR lägger jag inte alls vikt med hur vi tränar, vad hjälper det att lyfta rekord i bänkpress när man knappt kan pricka målet med en puck, galne höken tippar oss som nr:12 i serien just pg.a avsaknaden av toppspelare och för att dom få bärande spelarna oftast är skadade.

Visst borde vi klara en 9-10 plats och hoppas vi kan ta oss vidare, men laget ser faktiskt jävligt blekt ut, även målvaktsparet tar sig knappt in på en topp 10 lista i SHL.

Träningsmatcherna lär ge en vink hur bra förberedda vi är.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Old Brooklyn tor aug 10, 2017 2:38 pm

Det finns väl två sidor av träningarna. Den klassiska som är lätt att mäta med styrka och kondition samt den mer svårmätta som handlar om att nöta in åkvägar, mönster och vad man ska göra i varje given situation. Utöver detta så kan ledarstaben även jobba med gruppen och individen på mer psykologiska plan.

Att rapporter säger att spelarna är vältränade i det som går att mäta är förståss bra, även om det inte är en garanti för hur laget kommer spela. Det finns inget negativt med att spelarna blir starkare, snabbare och orkar längre.

Det mer svårmätta (spelmodellen) är ju det som vi alla misstänker totalt havererade förra säsongen, och bra jobb med gruppen och individer tror jag nog vi tappade med Fagervall.

Nu tror jag att spelmodellen kommer sitta eftersom jag även tror att vi har en av landets bästa tränare i båset (och med Bulan så har man även ett brutalt tillskott av "pådrivare"). Hur bra Kyrö och Stridh är på att jobba med individen och gruppen återstå att se, men det känns onekligen som att de har anställts för att man anser att de besitter just dessa egenskaper. Robin Jonsson har ju även fått bra med credd av många junisar, och kanske kan han blandas in mer i A-laget så småningom.

Således tycker jag det ser just ut på just träningsbiten. Och jag anser att den spelar roll. Det som känns mindre säkert är ju hur bra lag man kan skapa med dessa spelare. Jag har på känn att tränarstaben kommer skapa det bästa lag som går av detta (via bra träningar), men hur bra det laget står sig mot andra lag är mer osäkert.

Tror vi kan överraska och hamna på plats 6-7.

På tal om något som sällan säger så mycket om hur säsongen kommer bli - Träningsmatcher på försäsongen.

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Dustin tor aug 10, 2017 4:56 pm

Jag kräver då kvartsfinal i år, allt annat är ett stort misslyckande enligt mig. Har svårt att se att Luleå Hockey i år ska vara sämre än fjolåret. Visst, på pappret var laget mycket mer namnkunnigt inför fjolårets säsong men i princip alla som underpresterade ifjol har lämnat. Med en ny tränare och ett nytt modernt spelsystem tror jag ändå att årets Luleå är bättre än ifjol.

Allt hänger inte på om Hishon blir en flipp eller flopp i år utan ifall Cehlin och Olausson håller sig frisk samt utvecklingen hos Einar, Lundeström, Grahn och Själin. Där känner jag mig också rätt optimistisk. Hoppas på att Bulan får en liknande utveckling här som han fick med Oscar Lindblom och Linus Öhlund i Brynäs. Något SM-Guld är ju inte att prata om och även en semifinal hade varit en rejäl skräll, men jag tycker att vi ska kräva en högre placering och en bättre produkt på alla plan 17/18.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Jonken tor aug 10, 2017 11:49 pm

Jag vill se ett Luleå Hockey som lärt sig läxan. Jag vill se att nya Luleå Hockey verkligen är av rätt virke hela vägen. Kvalitén i vad man ska uppnå för sin produkt skall komma inne ifrån föreningen. Detta innebär att samtliga ledare är kompetenta nog för att få ut maximalt av de tillgångar man har fått till sitt förfogande. Det håller BEVISLIGEN INTE att ha icke kompetent folk i någon form -bland föreningens ledare!

Nästa viktiga bit är ansvar. I Luleå Hockey måste även individen inom föreningen lära sig att ta ansvar för det man presterar. Förhoppningsvis har vi sett det sista av att försöka gömma o kompetens bakom föreningslogotypen. Är det någon som visar sig inte fixar sin bit; bör föreningen framöver kunna reagera betydligt tidigare och effektivare. Att sälja föreningens ekonomiska och sportsliga resultat -till förmån för stöd (som inte hjälper -eller ger effekt) -och individuell anställningstrygghet; är rent; vansinnigt, oprofessionellt och idiotiskt. Det är bara Luleå Hockey man blöder när man agerar så. Det finns inte -och kommer ALDRIG att komma en dag där detta är acceptabelt av föreningens medlemmar, publik eller sponsorer.

Det viktigaste för säsongen 17/18 är att föreningens nya organisation och inriktning bevisligen håller och levererar betydligt närmare de gemensamt utstakade målbilderna man satt upp. Detta såväl ekonomiskt -som sportsligt.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Dustin fre aug 11, 2017 12:24 pm

Hittade ingen Viktor Grahn tråd så får bli här.

http://www.hockeysverige.se/2017/08/11/har-ar-juniorkronornas-nya-trupp-spelar-turnering-finland/

Får chansen i Juniorlandslaget. En liten chans till JVM-spel om han gör bra ifrån sig där och med Luleå i SHL. Om inte annat en bra erfarenhet att ta med sig. Gustavsson och Lundeström är inte med denna gång men endast tre spelare är kvar från turneringen i USA. Filips plats ser jag som rätt självklar och ska mycket till om Lundeström inte skulle komma med.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av pingu sön aug 13, 2017 5:23 pm

Jonken skrev:Jag vill se ett Luleå Hockey som lärt sig läxan. Jag vill se att nya Luleå Hockey verkligen är av rätt virke hela vägen. Kvalitén i vad man ska uppnå för sin produkt skall komma inne ifrån föreningen. Detta innebär att samtliga ledare är kompetenta nog för att få ut maximalt av de tillgångar man har fått till sitt förfogande. Det håller BEVISLIGEN INTE att ha icke kompetent folk i någon form -bland föreningens ledare!

Nästa viktiga bit är ansvar. I Luleå Hockey måste även individen inom föreningen lära sig att ta ansvar för det man presterar. Förhoppningsvis har vi sett det sista av att försöka gömma o kompetens bakom föreningslogotypen. Är det någon som visar sig inte fixar sin bit; bör föreningen framöver kunna reagera betydligt tidigare och effektivare. Att sälja föreningens ekonomiska och sportsliga resultat -till förmån för stöd (som inte hjälper -eller ger effekt) -och individuell anställningstrygghet; är rent; vansinnigt, oprofessionellt och idiotiskt. Det är bara Luleå Hockey man blöder när man agerar så. Det finns inte -och kommer ALDRIG att komma en dag där detta är acceptabelt av föreningens medlemmar, publik eller sponsorer.

Det viktigaste för säsongen 17/18 är att föreningens nya organisation och inriktning bevisligen håller och levererar betydligt närmare de gemensamt utstakade målbilderna man satt upp. Detta såväl ekonomiskt -som sportsligt.

Ett av dom bättre inläggen jag läst på forum!! Håller med Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Urken sön aug 13, 2017 5:32 pm

Grymt sagt Jonken.

Det är vad jag velat se hela tiden, mer ansvar på spelarnas axlar, men oftast går svaren varit något i stil med: "Tror du verkligen att spelare xxx behöver mer press på sig? Skärp dig och stötta honom."

Har sagt det förr och säger det igen: välbetalda divor. Så ser jag på spelare som Kennedy med flera. Detta har varit en stor del till den frustration som funnits ett par år nu, i kombination med mystiska eller icke existerande spelsystem.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av pingu sön aug 13, 2017 5:54 pm

Urken skrev:Grymt sagt Jonken.

Det är vad jag velat se hela tiden, mer ansvar på spelarnas axlar, men oftast går svaren varit något i stil med: "Tror du verkligen att spelare xxx behöver mer press på sig? Skärp dig och stötta honom."

Har sagt det förr och säger det igen: välbetalda divor. Så ser jag på spelare som Kennedy med flera. Detta har varit en stor del till den frustration som funnits ett par år nu, i kombination med mystiska eller icke existerande spelsystem.

Precis! Dessutom ska det bli intressant att se vad som händer om någon av våra rutinerade spelare inte bidrar, får de spela iallafall eller vågar Bulan bänka dom.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag sön aug 13, 2017 9:13 pm

Efter att ha sett ett antal träningar senaste tiden kan jag se vissa skillnader mot ifjol. Våra backar släpper pucken mycket enklare och tidigare än ifjol vilket leder till ett snabbare spel ur egen zon och mindre tid i egen zon, inte mycket kladd. Dock är dagens backar svagare rent fysiskt och får det svårare i närkampsspelet framförallt i sarghörnen och framför eget mål ger det oss svårigheter. Våra centrar ser absolut bättre ut än ifjol och framförallt då gällande puckskicklighet, Olausson, Hishon, Lundis och Falk är ett uppköp mot Kael, Harju, Falk, Masto och Lundis. Vingar känns osäkert, Petter är bra, Einar förmodligen bättre än ifjol, kan Harju lyfta ett snäpp i produktionen? kommer Cehlin tillbaka fullt ut? Hur klarar Larsson omställningen? Fabbe, Foppa, Hedman är nog ungefär som tidigare.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag sön aug 13, 2017 9:16 pm

Bulan är nog ett uppköp, tydligare spelidé, ställer mer krav på isen, ger feedback och nöter detaljer på ett sätt bara ungdomstränare brukar göra. Verkar mer engagerad.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Rönken lör aug 26, 2017 11:00 am

Lillajag skrev:Bulan är nog ett uppköp, tydligare spelidé, ställer mer krav på isen, ger feedback och nöter detaljer på ett sätt bara ungdomstränare brukar göra. Verkar mer engagerad.

Så vem är MVP då? Bulan eller Lassi? bounce

(Tänk p som i person inte player denna gång rabbit)
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag lör aug 26, 2017 12:37 pm

TVP. Truppen viktigaste person! Hittills efter X antal träningar och 3 matcher så är det Bulan eller Olausson.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av pingu lör aug 26, 2017 1:56 pm

Tror mycket på Bulans sätt att spela och därav borde han bli vår klart viktigaste värvning.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Simon90 sön aug 27, 2017 5:47 pm

Poängligan försäsong:

E. Emanuelsson 2+2
Lundeström 2+1
P. Emanuelsson 1+2
Olausson 1+1
Harju 1+1
Falk 1+1
Grahn 0+2
Hishon 1+0
Sandström 1+0
Levander 1+0
Engsund 0+1
Forsberg 0+1
Larsson 0+1
Hedman 0+1
Mikkelson 0+1
Johansson 0+1
Själin 0+1

Nu har jag ingen statistik på hur många matcher spelarna har spelat, men av de tre spelade tror jag följande missade en:
P. Emanuelsson, Olausson, Hedman, Sandström, Grahn, Johansson, Rydahl, Toolanen, Levander, Forsberg, Fabbe, Falk

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Puckad sön aug 27, 2017 7:58 pm

Fel plats kanske, men jag gillar "Falk Frågar".
Mycket mer personligt, och mycket mer information och det uppväger väl det faktum att Falken är anställd som hockeyspelare och inte journalist.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Anthrax sön aug 27, 2017 8:18 pm

Puckad skrev:Fel plats kanske, men jag gillar "Falk Frågar".
Mycket mer personligt, och mycket mer information och det uppväger väl det faktum att Falken är anställd som hockeyspelare och inte journalist.

Måste göra något för att utmärka sig positivt dager ju Wink
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av JuniorX sön aug 27, 2017 10:06 pm

Simon90 skrev:Poängligan försäsong:

E. Emanuelsson 2+2
Lundeström 2+1
P. Emanuelsson 1+2
Olausson 1+1
Harju 1+1
Falk 1+1
Grahn 0+2
Hishon 1+0
Sandström 1+0
Levander 1+0
Engsund 0+1
Forsberg 0+1
Larsson 0+1
Hedman 0+1
Mikkelson 0+1
Johansson 0+1
Själin 0+1

Nu har jag ingen statistik på hur många matcher spelarna har spelat, men av de tre spelade tror jag följande missade en:
P. Emanuelsson, Olausson, Hedman, Sandström, Grahn, Johansson, Rydahl, Toolanen, Levander, Forsberg, Fabbe, Falk

Det är kanske för snart att dra slutsatser efter tre spelade matcher men jag tycker mig skönja att poängen sprids på fler spelare än vanligt. Om det i sin förlängning indikerar att vi kan få tre enheter som producerar bra med poäng så är det otroligt mycket värt. En hållen tumme för det.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag fre sep 01, 2017 12:48 pm

Larsson var uppflyttad till Olaussons lina på dagens träning och Hedman nedflyttnad.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Puckad tis sep 05, 2017 6:04 pm

Intressant att se intervjuerna från träffen idag.
Ingen av våra transatlant värvningar lyfts fram.
Det kanske är bra att de får flyga lite under radarn.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag tis sep 05, 2017 8:09 pm

Däremot lyftes Harju fram!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Anthrax ons sep 06, 2017 9:20 pm

Jag hade nån form av mardröm inatt där Luleå spelade en frejdig, tätt och rolig svängdörrs hockey men i vilken försvaret föll igenom totalt, och då menar jag totalt, i varje match vilket ledde till att vi förlorade med 3-11 bland annat och total panik och moralisk kollaps bland mer eller mindre alla medborgare...

Vi bär samhällets väl på våra axlar med andra ord!
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag tor sep 07, 2017 11:17 am

Pratade nyss med Nässen, han kommer sannolikt att bli utlånad till Allsvenskan snart. Det är iallafall nåt som diskuteras mellan honom agenten och Luleå.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av GLHF tor sep 07, 2017 12:04 pm

Nämndes det något om längden på utlåningen? Både Nässen och Kim J har riktigt fin teknik och spelförståelse. Känns som att det bara behövs några extrakilon, lite rutin och hårdhet för att de ska bli riktigt bra.

Det är bra mycket enklare att lägga på sig 5+ kg än att lära sig dribbla.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag tor sep 07, 2017 1:41 pm

Nä jag frågade aldrig om längden men uppfattade det som rätt flytande beroende på utvecklingen och läget bland Luleås övriga backar.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Bamsefar mån sep 11, 2017 2:46 pm

Toolanen lånas ut till Boden tydligen
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Micke80 mån sep 11, 2017 5:03 pm

Bamsefar skrev:Toolanen lånas ut till Boden tydligen

Blir nog bra, tror inte han är mogen för mycke istid i allsvenskan än så att ta lite av en nystart i Boden blir nog bra för honom.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Redbear tis sep 12, 2017 6:17 pm

Luleå har förlängt med bröderna Emanuelsson enligt en på Twitter. Härligt Very Happy
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Donowitz tis sep 12, 2017 6:28 pm

Tidig julafton? Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 15 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet