Einar Emanuelsson

+82
Stroem
Monco
Tjågen
perfredrik
Mange
Serkan122
lhffan
Kneten
Panikvärvning
LHF96
Pontaking
Björnkäften
Polyfemos
GustenA
BulanFanClub
LinusFröbergsMustasch
evanovich
Kanellängd
chiII
Danneja
Hedanders
Jonsey78
Jojjan
Nr10
Witchfinder77
farre
Björnpappa
Blitzwagen
Dundernisse
Jokerman ll
Sundance Kid
GrodanBoll
Kraftkung
LubosC
JohanO
ezz
Kagen
tibet
Puckad
Lehto
Tony Moore
Donowitz
rasbiologen
Lillajag
Hankburger
Anthrax
Blinders
ski3r
Wolfhunter
Jonken
JuniorX
JayDee
Old Brooklyn
kokostrollet
Lulefan
amarule
KaptenBlodskelett
Dustin
Sportsman
Bamsefar
LuleåWinston
Kapten Haddock
Jokerman
Ferros
Pajala
Tigerman
Redbear
FruktHamster
Urken
Lars158
Diktatorn
MrA
Micke80
Frasse
Loop
icemask
Rönken
Ingemar
Norlin
LulefanGBG
pingu
Snikne Ville
86 posters

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av perfredrik tor 23 feb 2023, 22:40

Jag känner Einar sen tidigare i livet. Har spelat med och mot honom. Jag ser så tydligt på honom att han spelar med ett fruktansvärt dåligt själv förtroende. Han överanalyserar och är livrädd att göra fel. En mental coach är det han skulle behöva. Han har hockey i sig så släpp han inte.

perfredrik

Antal inlägg : 16
Join date : 23-02-20

Bamsefar, Tony Moore, LHF96, JohanO, Kanellängd, Blitzwagen, Jokerman ll and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Tjågen fre 24 feb 2023, 09:11

Han ser ju inte ut att lida av dåligt självförtroende i själva spelet, vrider och vänder och skapar situationer hela tiden, väldigt rolig att titta på och skapar målchanser åt både sig själv och andra. Men totalt iskall framför målet, jag gillar förlängningen med Einar, men stor målskytt kommer han aldrig bli, finalen förra året då trillade mycket in, händer emellanåt. Får se om han hittar nån kemi med nåt av alla nyförvärv nästa säśse, räcker att han skapar målchanser å nån annan sätter dom, i en tredje eller fjärde kedja.

Tjågen

Antal inlägg : 142
Join date : 23-01-27

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Jonken fre 24 feb 2023, 09:34

Men OJ hur förvånad och GLAD jag blev i TV-soffan (när jag såg RBK-matchen) -när Einar drog på ett slagskott på mål! OK: Själva skottet var ju som en slapp gröt-fis. Men den gick ju på mål. Hoppas av hela hjärtat att han skulle börja utveckla och framförallt utnyttja sitt höger trollspö mer. Typ:

-Kunna dra iväg 'klassiska kanadensare' (slagskott) i full fart från båda kanterna.
-Stationärt kunna skjuta vassa one timers från vänster kanten i PP.

Einar har ju definitivt rören och klubb tekniken redan. Han har även träningsdiciplinen. Gäller bara att offra några gympass mot klubb pass. (Till och med kapa några klubbor -och köra direkt skott -utan rör; om det inte finns is. För att träna 'kanadensare' krävs det ju dock is...

-Vem som hellst kan ju se att Einar har ju SÅ JÄKLA MYCKET MER I SIG!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6820
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Blinders fre 24 feb 2023, 09:42

Einar skapar näst mest i Luleå 0,88 xG/60 min spelade vilket är topp 27 i ligan

Enligt https://www.betterthanamonkey.com/

Blinders

Antal inlägg : 5182
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Puckad and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Dundernisse fre 24 feb 2023, 12:13

Blinders skrev:Einar skapar näst mest i Luleå 0,88 xG/60 min spelade vilket är topp 27 i ligan

Enligt https://www.betterthanamonkey.com/
Men hur många mål blir det i realiteten?

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Blinders fre 24 feb 2023, 12:18

Dundernisse skrev:
Blinders skrev:Einar skapar näst mest i Luleå 0,88 xG/60 min spelade vilket är topp 27 i ligan

Enligt https://www.betterthanamonkey.com/
Men hur många mål blir det i realiteten?
Hans förväntade mål över karriären har först nu gått om hans faktiska.
Så nu kommer vändningen lol!

Blinders

Antal inlägg : 5182
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av JohanO fre 24 feb 2023, 12:20

Dundernisse skrev:
Blinders skrev:Einar skapar näst mest i Luleå 0,88 xG/60 min spelade vilket är topp 27 i ligan

Enligt https://www.betterthanamonkey.com/
Men hur många mål blir det i realiteten?

För få, så klart. Men syftet med den här typen av statistik (i Einars fall) är ju inte att säga "om man skapar mycket framåt så gör man mycket poäng", utan den ska snarare användas som underlag för hur man ska regisseras hans utveckling och coachning.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Blitzwagen fre 24 feb 2023, 12:55

Blinders skrev:Einar skapar näst mest i Luleå 0,88 xG/60 min spelade vilket är topp 27 i ligan

Enligt https://www.betterthanamonkey.com/

Och målen kommer komma var så säkra mina vänner! Då kommer han bli riktigt farlig och tysta alla som tvivlat på honom! Blev innerligt lycklig när jag såg att man förlängde honom med 5år!

Blitzwagen

Antal inlägg : 132
Join date : 21-03-24

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Blitzwagen tor 02 mar 2023, 21:14

Blitzwagen skrev:
Blinders skrev:Einar skapar näst mest i Luleå 0,88 xG/60 min spelade vilket är topp 27 i ligan

Enligt https://www.betterthanamonkey.com/

Och målen kommer komma var så säkra mina vänner! Då kommer han bli riktigt farlig och tysta alla som tvivlat på honom! Blev innerligt lycklig när jag såg att man förlängde honom med 5år!


Blitzwagen

Antal inlägg : 132
Join date : 21-03-24

Bamsefar, Sundance Kid, Hankburger and Hjalmar_Vuopio like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Hankburger tor 02 mar 2023, 21:17

Blitzwagen skrev:
Blitzwagen skrev:
Blinders skrev:Einar skapar näst mest i Luleå 0,88 xG/60 min spelade vilket är topp 27 i ligan

Enligt https://www.betterthanamonkey.com/

Och målen kommer komma var så säkra mina vänner! Då kommer han bli riktigt farlig och tysta alla som tvivlat på honom! Blev innerligt lycklig när jag såg att man förlängde honom med 5år!


Som man sagt tidigare. Einar bryter mönster.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Sundance Kid and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Polyfemos tor 02 mar 2023, 21:25

Förläng!!! 😎😎😎
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av farre tor 02 mar 2023, 21:32

Har de senaste omgångarna letat sig alltmer till vänsterkanten och då kommer även poängen. (Såsom jag tjatat)
Förutsätter att de sätter honom på vänsterkanten permanent nästa säsong.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu, Tony Moore, Puckad and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Polyfemos fre 03 mar 2023, 13:14

Magisk skridskoåkning. Hur han ”glider” ifrån skeåbackarna trots att han åker längre väg. Sen lyckades han med en höjdare på andra försöket. Det första, fösaren på benskyddet har det varit alldeles för många av. Antingen lägga den mellan benen i ett sånt läge när han får målisen på sidledsförflyttning eller en lyftning. Det måste gå träna in. Hursomhelst har han en unik förmåga att skapa frilägen helt på egen hand.
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Monco fre 03 mar 2023, 13:30

farre skrev:Har de senaste omgångarna letat sig alltmer till vänsterkanten och då kommer även poängen. (Såsom jag tjatat)
Förutsätter att de sätter honom på vänsterkanten permanent nästa säsong.
Ja, och han får gärna passa lite oftare som förra matchen till Honkas mål. När han vänder bort två motståndare i hörnet så måste någon lagkamrat vara ledig.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Stroem fre 03 mar 2023, 13:35

Det är få som hänger med när Einar använder sin skridskoåkning, tvärvändningar mm. Hade han varit stabilare i sitt spel överlag hade han spelat i NHL.

Stroem

Antal inlägg : 1
Join date : 23-03-03

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av farre fre 03 mar 2023, 14:12

Monco skrev:
farre skrev:Har de senaste omgångarna letat sig alltmer till vänsterkanten och då kommer även poängen. (Såsom jag tjatat)
Förutsätter att de sätter honom på vänsterkanten permanent nästa säsong.
Ja, och han får gärna passa lite oftare som förra matchen till Honkas mål. När han vänder bort två motståndare i hörnet så måste någon lagkamrat vara ledig.

Det är ju bra mycket lättare att hitta fler alternativ med bladet inåt banan. Som tidigare sagt så skulle jag vilja veta varför man envisas med att spela honom på fel sida.
Han är farlig varenda gång han kommer in med fart från vänstersidan, tillskillnad från högersidan där han nästan alltid måste åka bakom mål och där 8 av 10 ggr slutar det med pucktapp.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

lhffan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av lhffan fre 03 mar 2023, 15:51

Har nog med att göra att bulan tänker på defensiven. Bladet utåt för att stänga av längst sargen.

lhffan

Antal inlägg : 143
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Blinders fre 03 mar 2023, 15:52

lhffan skrev:Har nog med att göra att bulan tänker på defensiven. Bladet utåt för att stänga av längst sargen.
Så är det.

Blinders

Antal inlägg : 5182
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Tony Moore fre 03 mar 2023, 16:07

Blinders skrev:
lhffan skrev:Har nog med att göra att bulan tänker på defensiven. Bladet utåt för att stänga av längst sargen.
Så är det.
Fegt att spela så hela tiden, lika i pp på blå, bladen in i banan för att GÖRA mål, inte förhindra. Vid spel lika många och för att vinna, blad in i banan. Spela defensivt så köper jag blad mot sarg. Visst beror det på spelarmtrl o form, men jag menar det är ett mindset som ska präglas av att göra MÅL och VINNA.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Blinders fre 03 mar 2023, 16:23

Tony Moore skrev:
Blinders skrev:
lhffan skrev:Har nog med att göra att bulan tänker på defensiven. Bladet utåt för att stänga av längst sargen.
Så är det.
Fegt att spela så hela tiden, lika i pp på blå, bladen in i banan för att GÖRA mål, inte förhindra. Vid spel lika många och för att vinna, blad in i banan. Spela defensivt så köper jag blad mot sarg. Visst beror det på spelarmtrl o form, men jag menar det är ett mindset som ska präglas av att göra MÅL och VINNA.
Håller med men då måste Luleå byta tränare.

Blinders

Antal inlägg : 5182
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Hankburger fre 03 mar 2023, 16:44

Tony Moore skrev:
Blinders skrev:
lhffan skrev:Har nog med att göra att bulan tänker på defensiven. Bladet utåt för att stänga av längst sargen.
Så är det.
Fegt att spela så hela tiden, lika i pp på blå, bladen in i banan för att GÖRA mål, inte förhindra. Vid spel lika många och för att vinna, blad in i banan. Spela defensivt så köper jag blad mot sarg. Visst beror det på spelarmtrl o form, men jag menar det är ett mindset som ska präglas av att göra MÅL och VINNA.

Well. Du gör inga mål om du inte kan förhindra att pucken går ur zon? :<
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av farre fre 03 mar 2023, 18:27

Håller med Tony.
Handlar om mindset och att man är så otroligt fega.
Jag har en kompis som är olympisk medaljör i en individuell sport och han gav ett råd till min son när han började i samma sport och det var att ”vill du vinna en match så måste du våga förlora”
Man kan tolka mycket i det men att Einar är inte den som skall stoppa puckar på blå. Det är inte hans uppgift eller spelsätt. Han ska komma in med fart och ta avslut, alternativt göra sin gubbe och komma till avslut. Eller hitta en spelare som sist i slottet. (Honka mot Brynäs).
Han hade inte kunnat göra den passningen till Honka från högersidan med backhand.
Han hade inte heller kunnat göra gårdagens mål om han brutit in från höger då han hade tvingats till ett backhand avslut.
Så kanske att han missar någon puck då och då för att han inte har bladet mot sargen eller att den hoppar över hans blad och vi får kontring och kanske ett mål i arslet. Men jag tar det alla dagar i veckan om han göra 5 poäng framåt för varje mål bakåt. Vilket ökar i sannolikhet med flera hundra procent om han utgår från vänstersidan.
Det är det mindsettet som vi behöver ha i klubben. Man måste vara beredd att riska lite för att få utdelning. Och det är det mindsettet som slutade med en OS medalj.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Redbear, Lars158, JohanO, Puckad, lhffan, Kneten and grottmannen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av JohanO lör 04 mar 2023, 12:54

Einar är elektrisk med fart <3

Intressant, när han gör mål senast, att han först åker ut på vänsterkanten men vill/försöker sen att göra en 180 och vända bladet mot sarg, men möts av SAIK-spelare som gör att Einar måste fortsätta djupare i zon istället. Det är hela förutsättningen för att han upptäcker att han kan slå backarna till slottet och göra mål.

Hade SKE-backen inte pinchat längst sargen så är jag säker på att Einar aldrig ens försökt ta sig till mål, han hade fastnat i sargbök alternativt passat hem pucken. Antingen behöver Einar lita lite mer på sin individuella förmåga, eller så måste tränarna ge spelare som Einar mer frihet i offensiv zon, eller båda.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Dustin, Kneten and grottmannen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Urken sön 19 mar 2023, 10:07

.. fortsätter diskussionen kring Einar här, istället för att fylla Silly-tråden.

Som tidigare skrivet, så har Einar producerat förr ett par säsonger sedan, då hans broder fortfarande spelade för oss. Einar har därefter varit totalt off. Ifjol gjorde han två grundseriepoäng, varvid jag var helt less på hans konstanta uppåkningar rakt in i två motståndarspelare: fastna och tappa puck.
Han vaknade sedermera till liv i finalserien mot Färjestad och det var inte långt ifrån att han var starkt bidragande till vårt andra guld.

Denna säsong har han lyckats med att skrapa ihop 12 poäng, men samma tendenser finns kvar än: full fart framåt, helt utan plan. I bästa fall lyckas han få iväg ett skott i magplattan på målvakt. Någon gång per säsong kanske pucken trillar in och alla blir lyriska över den individuella prestationen, jag likaså. Däremot håller inte en-två sådana prestationer per år för att han ska klassas som godkänd i min bok.

Mot slutet av denna säsong och mot IKO i play-in, tycker jag att han lyckats lite bättre med att nyttja sin speed i form av start-stopp, där han jobbar i offensiv zon där han bryter sig loss från sargbrunket och luckrar upp motståndarförsvaret. Helt klart är han bättre i slutskedet än under september-början av februari.

Hur som.. man lär hitta på något med denna pojk.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av LinusFröbergsMustasch sön 19 mar 2023, 10:56

Det kan vara den mest simpla ursäkter till "analys" av Einars spelarprofil jag sett på väldigt länge.
Och nu är jag väldigt artig av mig när jag uttrycker mig.

Vad Einar bidrar med är inte en planlös skott-i-magen-grej där "kanske pucken trillar in", utan Einar bidrar med energi, skridskoåkning, stark på pucken, där han 9 fall av 10 aldrig tappar puck. Hans lag får sekunder att byta och flytta upp pjäser i offensiven, få snurr i anfallszonen, trötta ut motståndarspelare och faktiskt skapa chanser.

Han, Rask, Tyrväinen och Berglund har varit våra främsta anfallare de två matcherna emot Växjö såhär långt. Utan den inställning som Einar bidrar med, där hjärta, vilja, hårt arbete och just hans skridskoåkning gör att motståndarna blir tvungna att vända hemåt, hade vi nog aldrig klarat oss ifrån kvalplatserna.

Einar är inte en spelartyp som ska bidra med 50+ poäng per säsong. Einar ska bidra med det Einar kan bäst. Det jag just förklarat. Allt annat är inte förstå sig på hockey. Einar klagar ALDRIG. Han älskar Luleå Hockey. Han tränar mest av alla spelarna i hela laget, både i gym och på is. Han ger mest varje match, jobbar i det tysta och lyfter laget med sin ödmjuka personlighet.

Förstår verkligen inte hatet emot Einar.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

delphi, LHF96, Diktatorn, Pontaking, Jojjan, Xerzocx and Sunderbyare like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Urken sön 19 mar 2023, 11:11

Nå. "9 fall av 10 aldrig tappar puck".. Redan där ser jag att vi aldrig kommer att komma överens.

Ifall alla dessa "dolda" och så himla viktiga egenskaper verkligen kan tillskrivas Einar: varför hade vi inte kvar Fabricius? Forsberg?

Vi har till och med olika syn på vilka som varit de främsta spelarna hittills i kvartsfinalserien mot Växjö. Att Fröberg och Connolly inte finns med, men Rask finns med bara för han råkat göra två mål.. Det blir tamejfan lika selektivt som att hylla Einar bara för hans finalserie ifjol.

Berglund spelade dessutom back förra matchen.

Avslutningsvis spelar det ingen roll hur hårt man tränar om man inte får ut något av det på isen. Ring Goggins om träning är en kvalifikation för att få spela i Luleå Hockey. Har hellre en Conny Strömberg i laget, om han bidrar spelmässigt, än just nämnda Goggins.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

farre, Pajala and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av LinusFröbergsMustasch sön 19 mar 2023, 13:05

Herregud...
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Diktatorn likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Pontaking sön 19 mar 2023, 14:45

Urken skrev:Nå. "9 fall av 10 aldrig tappar puck".. Redan där ser jag att vi aldrig kommer att komma överens.

Ifall alla dessa "dolda" och så himla viktiga egenskaper verkligen kan tillskrivas Einar: varför hade vi inte kvar Fabricius? Forsberg?

Vi har till och med olika syn på vilka som varit de främsta spelarna hittills i kvartsfinalserien mot Växjö. Att Fröberg och Connolly inte finns med, men Rask finns med bara för han råkat göra två mål.. Det blir tamejfan lika selektivt som att hylla Einar bara för hans finalserie ifjol.

Berglund spelade dessutom back förra matchen.

Avslutningsvis spelar det ingen roll hur hårt man tränar om man inte får ut något av det på isen. Ring Goggins om träning är en kvalifikation för att få spela i Luleå Hockey. Har hellre en Conny Strömberg i laget, om han bidrar spelmässigt, än just nämnda Goggins.

Extremt orimligt att jämföra en 25-årig spelare med en extrem uppsida och fortfarande grym utvecklingspotential mot två robotbrunkare på nedgång.

Pontaking

Antal inlägg : 1187
Join date : 14-03-16

LHF96 and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Hankburger sön 19 mar 2023, 14:47

Urken skrev:Nå. "9 fall av 10 aldrig tappar puck".. Redan där ser jag att vi aldrig kommer att komma överens.

Ifall alla dessa "dolda" och så himla viktiga egenskaper verkligen kan tillskrivas Einar: varför hade vi inte kvar Fabricius? Forsberg?

Vi har till och med olika syn på vilka som varit de främsta spelarna hittills i kvartsfinalserien mot Växjö. Att Fröberg och Connolly inte finns med, men Rask finns med bara för han råkat göra två mål.. Det blir tamejfan lika selektivt som att hylla Einar bara för hans finalserie ifjol.

Berglund spelade dessutom back förra matchen.

Avslutningsvis spelar det ingen roll hur hårt man tränar om man inte får ut något av det på isen. Ring Goggins om träning är en kvalifikation för att få spela i Luleå Hockey. Har hellre en Conny Strömberg i laget, om han bidrar spelmässigt, än just nämnda Goggins.
För båda var slut? Att jämföra dessa två herrar med en 25-årig Einar går ju inte.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Urken sön 19 mar 2023, 15:01

Hankburger skrev:
Urken skrev:Nå. "9 fall av 10 aldrig tappar puck".. Redan där ser jag att vi aldrig kommer att komma överens.

Ifall alla dessa "dolda" och så himla viktiga egenskaper verkligen kan tillskrivas Einar: varför hade vi inte kvar Fabricius? Forsberg?

Vi har till och med olika syn på vilka som varit de främsta spelarna hittills i kvartsfinalserien mot Växjö. Att Fröberg och Connolly inte finns med, men Rask finns med bara för han råkat göra två mål.. Det blir tamejfan lika selektivt som att hylla Einar bara för hans finalserie ifjol.

Berglund spelade dessutom back förra matchen.

Avslutningsvis spelar det ingen roll hur hårt man tränar om man inte får ut något av det på isen. Ring Goggins om träning är en kvalifikation för att få spela i Luleå Hockey. Har hellre en Conny Strömberg i laget, om han bidrar spelmässigt, än just nämnda Goggins.
För båda var slut? Att jämföra dessa två herrar med en 25-årig Einar går ju inte.

Men du motsätter dig inte att Einar är i paritet med dessa två herrar. De är inte identiska spelare, men det är det ingen som sagt heller. Talar endast om "det nyttiga jobbet som görs i skymundan".

Behåller man då Einar endast för att han är en yngre brunkare än Fabbe och Foppa?

Jag ser inte varför vi ska ha kvar Einar ifall han presterar som han gjort. Har han kört fast, kanske det vore nyttigt för honom att byta klubb. Exempelvis Skellefteå. Får han det att lossna, så roligt för honom!

Vidare så har Einar sämst +/- i hela Luleå. Näst sämst är Nikupeteri, som många klagar på är för vek. Poäng gör han inte heller. Låter precis som i en Brynäsgrupp på Facebook, där ryggdunkarna prompt ska ha kvar spelare och ledare då "de är Brynäs".
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

farre, Kneten and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Dustin sön 19 mar 2023, 15:01

I takt med att ligan har blivit bättre har Einar fått det svårare och svårare. Tror Einars hockeykarriär hade mått bra av ett år i typ Liiga eller Allsvenskan.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av LHF96 sön 19 mar 2023, 15:33

Tror poängen är att om man vill ha kontinuitet och en norrbottnisk stomme, vilket jag tror de flesta på detta forum gärna vill, så kan man inte göra sig av med en spelare som Einar för att han har en dipp i sin karriär. Han är 25 och är inte slut på nåt sätt, finns gott om tid att utvecklas.

Är ju bara att se vilket tålamod saik har med egna produkter och vad det kan leda till. Linus Lindström och Wingerli för att ta ett exempel på spelare i ungefär samma ålder, de utgör deras stomme och kulturbärare.

Kanske dags att dra ner kravbilden något, Einar lär inte tjäna några 300k i månaden heller.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Urken sön 19 mar 2023, 15:40

Bra poänger, @LHF96, även om Lindström och Wingerli är ofantligt mycket bättre än Einar. Nå.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Norlin sön 19 mar 2023, 15:55

Urken skrev:Bra poänger, @LHF96, även om Lindström och Wingerli är ofantligt mycket bättre än Einar. Nå.

Fast det enda som egentligen är viktigt här är att vi får veta varför du springer runt på brynäs facebookgrupper. Det luktar infiltratör som vill försöka få över Einar till Brynäs i allsvenskan lång väg. Du dolde det bra och länge What a Face
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av DaVoc sön 19 mar 2023, 16:01

Hoppas Einar får flytta ut på vänsterkanten permanent nästa säsong. Samtigt Höjer han sin spelförståelse och defensiva kvalitéer har han möjlighet att nå sitt gamla poängsnitt. Ligan har blivit bättre och Einar har inte hängt med i utvecklingen.  Däremot är det viktigt för klubbens identitet att ha 1-2 "kulturbärare" i laget. Einar och JB tar dessa roller. Övrigt tycker jag Berglund är 100 gånger mer användbar är Einar. Dessutom tjänar Einar definitivt inte stora pengar på sitt kontrakt.

Om han börjar spela mer fysiskt och höjer sina defensiva sida och utvecklar sitt skott så kan han ändå lyfta en 3-4 kedja

Finns en stor uppsida, men om det inte släpper inom 1-2 säsonger måste det finnas någon typ av backup plan att skicka honom till liiga eller allsvenskan, alternativt upp på läktaren....

DaVoc

Antal inlägg : 262
Join date : 23-02-10

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Urken sön 19 mar 2023, 16:06

Norlin skrev:
Urken skrev:Bra poänger, @LHF96, även om Lindström och Wingerli är ofantligt mycket bättre än Einar. Nå.

Fast det enda som egentligen är viktigt här är att vi får veta varför du springer runt på brynäs facebookgrupper. Det luktar infiltratör som vill försöka få över Einar till Brynäs i allsvenskan lång väg. Du dolde det bra och länge What a Face

Haha clown
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Norlin sön 19 mar 2023, 17:11

On a more serious note. Jag tycker man pratat i exakt samma ordalag om Einar varje säsong. "Ge han några år bara så kommer han bli grym". Han har sin fart men det är väl ungefär det. Hur mycket mer utvecklas man egentligen som spelare efter 25, det var ju 6-7 år sen han var junis. Visst kanske man får en annan typ av smartness men jag tror inte att lite smartness kommer göra några underverk. Samtidigt är han inte riktigt en brunkartyp heller. Älskar Einar och det tar emot att säga att han kanske inte är den spelare som borde ha en given plats i truppen framöver sett till prestation.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Urken and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av NallePhu sön 19 mar 2023, 18:05

Norlin skrev:On a more serious note. Jag tycker man pratat i exakt samma ordalag om Einar varje säsong. "Ge han några år bara så kommer han bli grym". Han har sin fart men det är väl ungefär det. Hur mycket mer utvecklas man egentligen som spelare efter 25, det var ju 6-7 år sen han var junis. Visst kanske man får en annan typ av smartness men jag tror inte att lite smartness kommer göra några underverk. Samtidigt är han inte riktigt en brunkartyp heller. Älskar Einar och det tar emot att säga att han kanske inte är den spelare som borde ha en given plats i truppen framöver sett till prestation.
Problemet med Einar är han vill ha det serverat på ett fat liksom med pass och annat så han kan sätta puckarna, Men sedan så måste han hitta vägen in på kassen mer än då han sätter upp dra runt kassen och köra en 360 som faller i intet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18216
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Hankburger sön 19 mar 2023, 18:23

Urken skrev:
Hankburger skrev:
Urken skrev:Nå. "9 fall av 10 aldrig tappar puck".. Redan där ser jag att vi aldrig kommer att komma överens.

Ifall alla dessa "dolda" och så himla viktiga egenskaper verkligen kan tillskrivas Einar: varför hade vi inte kvar Fabricius? Forsberg?

Vi har till och med olika syn på vilka som varit de främsta spelarna hittills i kvartsfinalserien mot Växjö. Att Fröberg och Connolly inte finns med, men Rask finns med bara för han råkat göra två mål.. Det blir tamejfan lika selektivt som att hylla Einar bara för hans finalserie ifjol.

Berglund spelade dessutom back förra matchen.

Avslutningsvis spelar det ingen roll hur hårt man tränar om man inte får ut något av det på isen. Ring Goggins om träning är en kvalifikation för att få spela i Luleå Hockey. Har hellre en Conny Strömberg i laget, om han bidrar spelmässigt, än just nämnda Goggins.
För båda var slut? Att jämföra dessa två herrar med en 25-årig Einar går ju inte.

Men du motsätter dig inte att Einar är i paritet med dessa två herrar. De är inte identiska spelare, men det är det ingen som sagt heller. Talar endast om "det nyttiga jobbet som görs i skymundan".

Behåller man då Einar endast för att han är en yngre brunkare än Fabbe och Foppa?

Jag ser inte varför vi ska ha kvar Einar ifall han presterar som han gjort. Har han kört fast, kanske det vore nyttigt för honom att byta klubb. Exempelvis Skellefteå. Får han det att lossna, så roligt för honom!

Vidare så har Einar sämst +/- i hela Luleå. Näst sämst är Nikupeteri, som många klagar på är för vek. Poäng gör han inte heller. Låter precis som i en Brynäsgrupp på Facebook, där ryggdunkarna prompt ska ha kvar spelare och ledare då "de är Brynäs".

Det är han inte. Einar har en betydligt bredare arsenal än dessa två som i slutändan var klassiska brunkare som var BETYDLIGT ÄLDRE när de inte fick förnyat kontrakt. Förstår att folk är kritiska men det måste ju finnas någon reson i argumentet. För annars kan man ju lika gärna likna Einar med Nick Kuiper och skrika att det är skandal.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Hankburger sön 19 mar 2023, 18:24

NallePhu skrev:
Norlin skrev:On a more serious note. Jag tycker man pratat i exakt samma ordalag om Einar varje säsong. "Ge han några år bara så kommer han bli grym". Han har sin fart men det är väl ungefär det. Hur mycket mer utvecklas man egentligen som spelare efter 25, det var ju 6-7 år sen han var junis. Visst kanske man får en annan typ av smartness men jag tror inte att lite smartness kommer göra några underverk. Samtidigt är han inte riktigt en brunkartyp heller. Älskar Einar och det tar emot att säga att han kanske inte är den spelare som borde ha en given plats i truppen framöver sett till prestation.
Problemet med Einar är han vill ha det serverat på ett fat liksom med pass och annat så han kan sätta puckarna, Men sedan så måste han hitta vägen in på kassen mer än då han sätter upp dra runt kassen och köra en 360 som faller i intet!

Va?! 

Mycket av det han skapar sker när han kommer in i zonen med fart och pucken under kontroll och tvekar inte att skära in (som han gjorde mot t.ex. SkAIK). Hur är det att "få saker serverade på silverfat"? Det är ju raka motsatsen. Einar försöker göra för mycket stundtals vilket inte leder till något. Han borde spela mer enkelt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Dustin sön 19 mar 2023, 18:34

LinusFröbergsMustasch skrev:Herregud...


Du är en redig jävla råtönt som sitter och spyr galla på twitter över vad folk skriver här.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Pajala and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Kanellängd sön 19 mar 2023, 18:50

Dustin skrev:
LinusFröbergsMustasch skrev:Herregud...


Du är en redig jävla råtönt som sitter och spyr galla på twitter över vad folk skriver här.
Extremt udda beteende faktiskt. Men det kanske är skönt att ventilera i sin lilla ekokammare på Twitter efter att ha tassat härifrån med svansen mellan benen när argumenten tryter och man har vantolkat begreppet ”yttrandefrihet” för femte gången i följd.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 855
Join date : 20-02-22

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av LHF96 sön 19 mar 2023, 20:17

Norlin skrev:On a more serious note. Jag tycker man pratat i exakt samma ordalag om Einar varje säsong. "Ge han några år bara så kommer han bli grym". Han har sin fart men det är väl ungefär det. Hur mycket mer utvecklas man egentligen som spelare efter 25, det var ju 6-7 år sen han var junis. Visst kanske man får en annan typ av smartness men jag tror inte att lite smartness kommer göra några underverk. Samtidigt är han inte riktigt en brunkartyp heller. Älskar Einar och det tar emot att säga att han kanske inte är den spelare som borde ha en given plats i truppen framöver sett till prestation.

Han var ur ett poängperspektiv grym för två säsonger sen då han gjorde 27 poäng. Full tillräckligt för att uppta en plats i vår trupp. Förväntar man sig "Omark-produktion" så är det nog hög risk att man blir besviken. Det var först efter grundserien förra året som folk började tycka att man ska göra sig av med honom, så något tålamod är det inte tal om.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Norlin mån 20 mar 2023, 08:20

LHF96 skrev:
Norlin skrev:On a more serious note. Jag tycker man pratat i exakt samma ordalag om Einar varje säsong. "Ge han några år bara så kommer han bli grym". Han har sin fart men det är väl ungefär det. Hur mycket mer utvecklas man egentligen som spelare efter 25, det var ju 6-7 år sen han var junis. Visst kanske man får en annan typ av smartness men jag tror inte att lite smartness kommer göra några underverk. Samtidigt är han inte riktigt en brunkartyp heller. Älskar Einar och det tar emot att säga att han kanske inte är den spelare som borde ha en given plats i truppen framöver sett till prestation.

Han var ur ett poängperspektiv grym för två säsonger sen då han gjorde 27 poäng. Full tillräckligt för att uppta en plats i vår trupp. Förväntar man sig "Omark-produktion" så är det nog hög risk att man blir besviken. Det var först efter grundserien förra året som folk började tycka att man ska göra sig av med honom, så något tålamod är det inte tal om.

Ja, du kanske har rätt. Man får ju ganska lätt skygglappar och tänker på senaste säsongen och förra där han faktiskt inte gjort något vidare avtryck.
Jag känner ju själv att "han har något, det måste bara släppa" men tycker också att jag känt så ganska länge om honom. Jag förväntar mig absolut inga 50 pinnar men där runt 30 borde han mäkta med och när det istället blir 12 (eller 2) är det klart man är besviken.
Ponera att nästa säsong också är 10 poäng, hur länge ska man tänka att han har det i sig innan man tar det tuffa beslutet? Hypotetiskt såklart eftersom han nu har ett 5årskontrakt.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av LinusFröbergsMustasch tor 23 mar 2023, 19:32

Dustin skrev:
LinusFröbergsMustasch skrev:Herregud...


Du är en redig jävla råtönt som sitter och spyr galla på twitter över vad folk skriver här.

Fin, vuxen nivå, Dustin. I vanlig ordning. Smile
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Jonken mån 27 mar 2023, 13:01

Alla vet ju Einar gillar att hålla upp sin klubba 'i vinden' -när han spelar utan puck. Och detta är HELT OK. Men visst skulle man bli SÅ OERHÖRT GLAD -om Einar skulle lägga ner bladet på isen när vi har pucken under kontroll i offensiv zon. Han skulle ju i princip tjäna flera tiondelar -i ett direkt avslut.

-Bara för 10 att nypa till direkt -istället!
-Einar: Ge medspelarna lite tejp att sikta på i offensiv zon...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6820
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Tony Moore and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Polyfemos tor 30 mar 2023, 23:02

Här behövs specialgnuggning över sommaren om det ska bli nåt av Einars potential. Stark efter sargerna, kan runda alla försvar, måste vara bland de bästa i ligan på kontrollerat bära puck fram till mål, därefter däremot….
Special träna ETT AVSLUT (backhand ?) som lättar från isen, med någon variant, så det åtminstone kommer en retur som det går att hugga på, eller PASSNING till släpande forward. Fösarna till blockering under benskydden är jag less på!
4,5-år kvar som skall utnyttjas på förnuftigt sätt, utmaning för Bulan.
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Blinders tor 30 mar 2023, 23:41

Polyfemos skrev:Här behövs specialgnuggning över sommaren om det ska bli nåt av Einars potential. Stark efter sargerna, kan runda alla försvar, måste vara bland de bästa i ligan på kontrollerat bära puck fram till mål, därefter däremot….
Special träna ETT AVSLUT (backhand ?) som lättar från isen, med någon variant, så det åtminstone kommer en retur som det går att hugga på, eller PASSNING till släpande forward. Fösarna till blockering under benskydden är jag less på!
4,5-år kvar som skall utnyttjas på förnuftigt sätt, utmaning för Bulan.
Han borde specialstudera Max Veronneus.

Blinders

Antal inlägg : 5182
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Pontaking fre 31 mar 2023, 01:25

Polyfemos skrev:Här behövs specialgnuggning över sommaren om det ska bli nåt av Einars potential. Stark efter sargerna, kan runda alla försvar, måste vara bland de bästa i ligan på kontrollerat bära puck fram till mål, därefter däremot….
Special träna ETT AVSLUT (backhand ?) som lättar från isen, med någon variant, så det åtminstone kommer en retur som det går att hugga på, eller PASSNING till släpande forward. Fösarna till blockering under benskydden är jag less på!
4,5-år kvar som skall utnyttjas på förnuftigt sätt, utmaning för Bulan.

Jag tycker han ska köra med en kortare klubba, klubban han har nu är på tok för lång för att kunna få upp pucken på nära håll. Kanske förlorar lite på att hålla puck från motståndare men vinner på teknik och avslut. Det hade varit mitt första tips till Einar

Pontaking

Antal inlägg : 1187
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Lulefan fre 31 mar 2023, 11:53

Kortare klubba? Bulan blev ju en av Sveriges bästa(eller förlåt, bästa) centrar med en klubba där han fick vara nere på knä för att nå till isen, så han har ju någon som kan lära honom iallafall.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Einar Emanuelsson - Sida 7 Empty Sv: Einar Emanuelsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet