Dean Kukan

+65
Jonken
icemask
LuleåWinston
Erilk
NilsOskar
CKa
MiCCe
Knäcktomten
MrA
nummer 17
Pajala
Rocksolid
tibet
Hellcop
Puckad
KaptenBlodskelett
JayDee
Kapten Haddock
Qirren
Lulefan
Mickeee
Norlin
Patrik82
JohanO
Neurofunk20
Meyhem
Dentos
Dalle
Old Brooklyn
Micke80
Kagen
Lars158
LHF96
Mange
NallePhu
pingu
Zeth
Kallepedal
FruktHamster
Slapshot
Donowitz
Bamsefar
Diktatorn
Tigerman
Tony Moore
Rayko
BodenSwe
delphi
Huselius1
rasbiologen
Johan__
Rönken
Ivanhoe
hokkzorz
UnSaccoDiSoldi
Myrman
Urken
LulefanGBG
Dave Rock
Beast.
Zeb Macahan
Snikne Ville
Redbear
MickkeJ
Salle
69 posters

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av LulefanGBG mån 05 okt 2015, 16:38

VIll han stanna så låt grabben stanna.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av LuleåWinston mån 05 okt 2015, 17:31

Min gissning är att han kommer om en månad. Efter vad jag läst så är inte AHL alltför glamoröst, och kommer nog längta tillbaka till Sverige efter ett tag.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Lars158 mån 05 okt 2015, 17:52

Jag tycker det här är principiellt viktigt.
NHL kan för småpengar plocka Svenska lag på spelare efter eget tycke i stort förutom några regleringar i form av datum och ålder.

Jag tror NHL organisationen är rädda om sitt avtal gentemot Sverige och kommer skicka tillbaka Dean om det är så enligt avtalet.
Riskera avtalet och att NHL måste börja betala marknadsvärde för att ta spelare ,eller vänta på att deras kontrakt går ut i Sverige känns nog inte som någon höjdare för NHL.

Dean har absolut inte råd kasta bort en säsong om han någonsin vill spela i NHL så för han är det bara bita i.

Däremot vet jag ju inte om LHF tolkat avtalet rätt.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Rönken mån 05 okt 2015, 17:55

Lars158 skrev:Jag tycker det här är principiellt viktigt.
NHL kan för småpengar plocka Svenska lag på spelare efter eget tycke i stort förutom några regleringar i form av datum och ålder.

Jag tror NHL organisationen är rädda om sitt avtal gentemot  Sverige och kommer skicka tillbaka Dean om det är så enligt avtalet.
Riskera avtalet och att NHL måste börja betala marknadsvärde för att ta spelare ,eller vänta på att deras kontrakt går ut i Sverige känns nog inte som någon höjdare för NHL.

Dean har absolut inte råd kasta bort en säsong om han någonsin vill spela i NHL så för han är det bara bita i.

Däremot vet jag ju inte om LHF tolkat avtalet rätt.

Det var väl en av "goda" nyheterna som SHL var så nöjda över? Avtalsbiten om att under 22 år och inte draftad i första rundan så är det NHL eller SHL som gäller, inte AHL. Där tror jag inte Osten och Luleå har tolkat något fel. Sen är det ingen klubb som direkt tvingat hem någon vad jag vet. Skellefteå hade väl någon spelare som man kunnat tvinga hem men lät spela i AHL eftersom han själv ville det?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Urken mån 05 okt 2015, 18:05

Första bästa flyg hem, nu med det samma! Beställ samtidigt en biljett över gränsen österut för vår nye Hjelm.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Urken mån 05 okt 2015, 18:23

http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/luleas-mardromsbesked/?blog=4171576&entry=8502092

Känns som att det inte är första gången Luleås kommunikation brister gentemot spelarna - om det nu är så. Kan mycket väl vara som en av kommentarerna beskriver det också:

"Det handlar nog mer om att LHF vill få pröjs på riktigt för Deans kontrakt än att principiellt tvinga honom att spela i shl. Lite poker, lotto och moment 22."


Visst, men samtidigt har jag svårt att se hur en spelare som Schira ska kunna slå om helt och hållet. Han är en Hjelm, inget mer. Kukan kan vara viktigare än vad folk tror. I honom finns en spelare som ensam kan bära upp puck och/eller sätta igång spelet, istället för att blåhålla pucken i egen zon. Kanske kan detta underlätta för våra speediga forwards, om dom faktiskt någon gång får pucken i fart?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Dentos mån 05 okt 2015, 18:32

Urken skrev:
Kukan kan vara viktigare än vad folk tror. I honom finns en spelare som ensam kan bära upp puck och/eller sätta igång spelet, istället för att blåhålla pucken i egen zon. Kanske kan detta underlätta för våra speediga forwards, om dom faktiskt någon gång får pucken i fart?

+++ på den. Kukan är precis vad vi saknar i nuläget. Kommer det ensamt vända hela skutan åt rätt håll? Nej. Kan det vara en av byggstenarna som gör det? Ja. Definitivt ja.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Rönken mån 05 okt 2015, 18:39

***an kan bli en riktigt bra back, men han är ju inte där riktigt ännu. Rolig auppåkningar har han, men ledde ofta till dump från offensiv blå eller strax innan. Han hade inget märkvärdigt förstapass vad jag minns. I slutspelet blev han rejälare i defensiv zon och en kugge där. Men är väl kanske mer en Niinimaa som behövs nu? Kan mata förstapass på 3 meter eller 30 meter. Bra på blå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Urken mån 05 okt 2015, 18:49

Rönken skrev:***an kan bli en riktigt bra back, men han är ju inte där riktigt ännu. Rolig auppåkningar har han, men ledde ofta till dump från offensiv blå eller strax innan. Han hade inget märkvärdigt förstapass vad jag minns. I slutspelet blev han rejälare i defensiv zon och en kugge där. Men är väl kanske mer en Niinimaa som behövs nu? Kan mata förstapass på 3 meter eller 30 meter. Bra på blå.
Finns helt klart bättre lämpade backar, som fortfarande spelar spelet. Men nu när vi har Kukan att tillgå, tänker jag mig.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Rönken mån 05 okt 2015, 18:54

Urken skrev:
Rönken skrev:***an kan bli en riktigt bra back, men han är ju inte där riktigt ännu. Rolig auppåkningar har han, men ledde ofta till dump från offensiv blå eller strax innan. Han hade inget märkvärdigt förstapass vad jag minns. I slutspelet blev han rejälare i defensiv zon och en kugge där. Men är väl kanske mer en Niinimaa som behövs nu? Kan mata förstapass på 3 meter eller 30 meter. Bra på blå.
Finns helt klart bättre lämpade backar, som fortfarande spelar spelet. Men nu när vi har Kukan att tillgå, tänker jag mig.

Jag har inget emot att se honom i Luleå i vinter. Men ska nog inte ha för skeva förväntningar bara. Blir nog ingen Bartecko-effekt av Dean heller, Wallmark försvann rätt omgående. Tror inte en enda spelare löser problemen, frågan är vad tusan problemen består i? Spelartruppen saknar center, men ska inte behöva se så här dåligt ut ändå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Pajala mån 05 okt 2015, 18:55

Men vill han hit ? alla verkar glömma det, inte fan tar man tillbaka en spelare om han inte vill tillbaka, en omotiverad spelare hjälper inte laget snarare tvärtom, vill kukan hit så fine, välkommen tillbaka, vill han INTE hit ... lycka till i AHL.

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Urken mån 05 okt 2015, 19:01

Pajala skrev:Men vill han hit ? alla verkar glömma det, inte fan tar man tillbaka en spelare om han inte vill tillbaka, en omotiverad spelare hjälper inte laget snarare tvärtom, vill kukan hit så fine, välkommen tillbaka, vill han INTE hit ... lycka till i AHL.

Förstår hur du tänker, men vad fyller avtalet mellan SHL/NHL för funktion om man alltid går tillväga på detta sätt? Känner redan nu hur detta går över till en annan fråga, så är någon sugen på att fortsätta diskutera denna aspekt av det hela, tas det i relevant tråd.

Kukan kommer inte att vända Luleå till rätt köl igen, men det kan vara en bra injektion.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av FruktHamster mån 05 okt 2015, 19:17

OM LHF har tolkat reglerna rätt, så ska inte det här vara en fråga om vad vare sig Dean eller CBJ vill.
CBJ ska helt enkelt säga till Dean "vi ses nästa år". Allt annat är fel.
Även om så Dean säger till CBJ att "jag spelar hellre i AHL", så ska deras svar vara "Tyvärr tillåter inte rådande kontrakt det. Vi ses om ett år"

NHL har redan ett så sjukt glassigt kontrakt med SHL att jag tycker det är förjävla sniket att fippla runt med sådan här skit. Ära för fan den ytterst lilla uppoffringen ni gör för att få rycka talanger till höger och vänster.

Det här är då som sagt under förutsättning att LHF verkligen tolkat reglerna rätt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Bamsefar mån 05 okt 2015, 19:22

FruktHamster skrev:OM LHF har tolkat reglerna rätt, så ska inte det här vara en fråga om vad vare sig Dean eller CBJ vill.
CBJ ska helt enkelt säga till Dean "vi ses nästa år". Allt annat är fel.
Även om så Dean säger till CBJ att "jag spelar hellre i AHL", så ska deras svar vara "Tyvärr tillåter inte rådande kontrakt det. Vi ses om ett år"

NHL har redan ett så sjukt glassigt kontrakt med SHL att jag tycker det är förjävla sniket att fippla runt med sådan här skit. Ära för fan den ytterst lilla uppoffringen ni gör för att få rycka talanger till höger och vänster.

Det här är då som sagt under förutsättning att LHF verkligen tolkat reglerna rätt.

Så fungerar det och detsamma gällde för Walle, de "äger" inte frågan s a s. Sen kan man fråga sig hur motiverad Kukan är men det borde vara en icke-fråga, avtalet ser ut som det gör och att då börja "svaja" som både Kukans agent och columbus gör är trist för det skapar osäkerhet och oklarhet om vad som gäller.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Urken mån 05 okt 2015, 19:23

Det är det jag menar. Det ska inte råda några konstigheter i sådana här fall, eller "men vem vill ha en omotiverad spelare?"-argument. Spelaren ska veta vad som gäller, och förhålla sig till de bestämmelser som finns.

Hem med pojken.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Puckad mån 05 okt 2015, 19:26

LHF kan mycket väl ha meddelat Dean att många backar skulle in nästa år, och han kan inte räkna med samma speltid.
Eller i förtäckta ordalag: Sök dig någon annanstans.
Vi vill inte ha hit en spelare som in vill hit, däremot skall LHF få skälig ersättning för att avstå en avtalad tillgång.
Om vi sköter det snyggt mot Dean så kanske vi inte sett honom för sista gången. om inte, så har vi det.

Trots ordvalen i media så är jag trygg i att alla har samma mål, tuppfäktningen är just det, tuppfäktning.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av pingu mån 05 okt 2015, 19:29

FruktHamster skrev:OM LHF har tolkat reglerna rätt, så ska inte det här vara en fråga om vad vare sig Dean eller CBJ vill.
CBJ ska helt enkelt säga till Dean "vi ses nästa år". Allt annat är fel.
Även om så Dean säger till CBJ att "jag spelar hellre i AHL", så ska deras svar vara "Tyvärr tillåter inte rådande kontrakt det. Vi ses om ett år"

NHL har redan ett så sjukt glassigt kontrakt med SHL att jag tycker det är förjävla sniket att fippla runt med sådan här skit. Ära för fan den ytterst lilla uppoffringen ni gör för att få rycka talanger till höger och vänster.

Det här är då som sagt under förutsättning att LHF verkligen tolkat reglerna rätt.


Som så ofta när det gäller NHL så gör dom precis vad dom vill mot andra lag. Bästa spelarna och Liga visst, men dom saknar vår själ för vårt lag! Går det risigt en längre tid i NHL för ett lag finns risken att hela laget säljs till en annan stad.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av FruktHamster mån 05 okt 2015, 19:33

CBJ kommer inte betala någon ersättning till LHF. Glöm det med en gång.

Dean kan naturligtvis inte förväntas säga något som går emot CBJ. Det är hans framtida (nutida?) chef.
Det är CBJs förbannade plikt att förklara för Dean att oavsett vad han vill, så kan de inte ta emot honom i sitt farmarlag OM det stämmer det som LHF säger. Annars sätter de både Dean och LHF i en taskig sits.

Och som sagt: Glöm att ett NHL-lag kommer ge ekonomisk ersättning till en SHL-klubb. Dessutom finns väl förbud från NHLPA att spelare skall betala ut ersättning själva (vilket dessutom skulle kännas jävligt fel med tanke på att Dean inte just tjänat monsterlön i LHF)
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av icemask mån 05 okt 2015, 20:54

Hoppas Osten kör samma hårda stil som mot Frallan !
Du fullföljer det du skriver på !
De som säger att om man är för hård och inte släpper spelaren så kommer han bara hit o glider, då är frågan vilka signaler vill vi att LHF ska skicka ???
Vill vi ha hit sådana spelare ??
Det ska hela hockeyvärlden veta att här gäller att man fullföljer sina avtal med LHF !
Om Kukan tjurar så är det upp till honom, vilka signaler vill han sen vill skicka ut i hockeyvärlden bör han ju tänka på !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Puckad mån 05 okt 2015, 20:58

icemask skrev:Hoppas Osten kör samma hårda stil som mot Frallan !
Du fullföljer det du skriver på !
De som säger att om man är för hård och inte släpper spelaren så kommer han bara hit o glider, då är frågan vilka signaler vill vi att LHF ska skicka ???
Vill vi ha hit sådana spelare ??
Det ska hela hockeyvärlden veta att här gäller att man fullföljer sina avtal med LHF !
Om Kukan tjurar så är det upp till honom, vilka signaler vill han sen vill skicka ut i hockeyvärlden bör han ju tänka på !
Och frallan blev utköpt, så blir det här också.
Detta löser sig, men Dean kommer inte tebaks. Inte direkt i alla fall.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av icemask mån 05 okt 2015, 21:12

Puckad skrev:
icemask skrev:Hoppas Osten kör samma hårda stil som mot Frallan !
Du fullföljer det du skriver på !
De som säger att om man är för hård och inte släpper spelaren så kommer han bara hit o glider, då är frågan vilka signaler vill vi att LHF ska skicka ???
Vill vi ha hit sådana spelare ??
Det ska hela hockeyvärlden veta att här gäller att man fullföljer sina avtal med LHF !
Om Kukan tjurar så är det upp till honom, vilka signaler vill han sen vill skicka ut i hockeyvärlden bör han ju tänka på !
Och frallan blev utköpt, så blir det här också.
Detta löser sig, men Dean kommer inte tebaks. Inte direkt i alla fall.
Tror du ?
Vilka kan vara villiga att köpa ut honom, vem behöver en junior för 1 säsong innan han drar över pölen ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Mickeee mån 05 okt 2015, 21:25

Ta hem kukan direkt utan tjafs.. är han omotiverad och inte presterar så skicka han till asplöven bums. inte svårare än så, ingen dagisverksamhet som bedrivs utan elitidrott där skrivna kontrakt ska respekteras. Tror nog även det finns spelare i truppen som kan bedriva kamratuppfostran om det visar sig att kukan åker runt på en skridsko
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Urken mån 05 okt 2015, 21:27

Mickeee skrev:Ta hem kukan direkt utan tjafs.. är han omotiverad och inte presterar så skicka han till asplöven bums. inte svårare än så, ingen dagisverksamhet som bedrivs utan elitidrott där skrivna kontrakt ska respekteras. Tror nog även det finns spelare i truppen som kan bedriva kamratuppfostran om det visar sig att kukan åker runt på en skridsko
Du vet hur man skaffar sig ett plus i kanten  Smile +1
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av icemask mån 05 okt 2015, 21:29

Mickeee skrev:Ta hem kukan direkt utan tjafs.. är han omotiverad och inte presterar så skicka han till asplöven bums. inte svårare än så, ingen dagisverksamhet som bedrivs utan elitidrott där skrivna kontrakt ska respekteras. Tror nog även det finns spelare i truppen som kan bedriva kamratuppfostran om det visar sig att kukan åker runt på en skridsko
+1
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Lars158 mån 05 okt 2015, 21:44

Puckad skrev:
icemask skrev:Hoppas Osten kör samma hårda stil som mot Frallan !
Du fullföljer det du skriver på !
De som säger att om man är för hård och inte släpper spelaren så kommer han bara hit o glider, då är frågan vilka signaler vill vi att LHF ska skicka ???
Vill vi ha hit sådana spelare ??
Det ska hela hockeyvärlden veta att här gäller att man fullföljer sina avtal med LHF !
Om Kukan tjurar så är det upp till honom, vilka signaler vill han sen vill skicka ut i hockeyvärlden bör han ju tänka på !
Och frallan blev utköpt, så blir det här också.
Detta löser sig, men Dean kommer inte tebaks. Inte direkt i alla fall.

I NHL har dom inget sådant utrymme. Där är det ligan som äger lagen. Inte som hos oss att lagen äger ligan.
NHL är nog väldigt rädda om det avtal dom har med Sverige. Väldans besvär för dom om avtalet faller och det ska bli individuella avtal för varenda spelare dom vill ha härifrån.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Ivanhoe tis 06 okt 2015, 00:01

Mickeee skrev:Ta hem kukan direkt utan tjafs.. är han omotiverad och inte presterar så skicka han till asplöven bums. inte svårare än så, ingen dagisverksamhet som bedrivs utan elitidrott där skrivna kontrakt ska respekteras. Tror nog även det finns spelare i truppen som kan bedriva kamratuppfostran om det visar sig att kukan åker runt på en skridsko

+1

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Qirren tis 06 okt 2015, 00:34

Mickeee skrev:Ta hem kukan direkt utan tjafs.. är han omotiverad och inte presterar så skicka han till asplöven bums. inte svårare än så, ingen dagisverksamhet som bedrivs utan elitidrott där skrivna kontrakt ska respekteras. Tror nog även det finns spelare i truppen som kan bedriva kamratuppfostran om det visar sig att kukan åker runt på en skridsko
Taskigt att ge en omotiverad spelare till Asplöven. :-) Förstår inte vad det är som tar sån tid i Kukans fall. Är reglerna som de är borde han redan sitta på ett plan.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Norlin tis 06 okt 2015, 11:03

Qirren skrev:
Mickeee skrev:Ta hem kukan direkt utan tjafs.. är han omotiverad och inte presterar så skicka han till asplöven bums. inte svårare än så, ingen dagisverksamhet som bedrivs utan elitidrott där skrivna kontrakt ska respekteras. Tror nog även det finns spelare i truppen som kan bedriva kamratuppfostran om det visar sig att kukan åker runt på en skridsko
Taskigt att ge en omotiverad spelare till Asplöven. :-) Förstår inte vad det är som tar sån tid i Kukans fall. Är reglerna som de är borde han redan sitta på ett plan.

På elitnivå ska det inte finnas något som heter "omotiverad".
Jag är omotiverad halva jobbtiden men jag gör mitt jobb varje dag oavsett. Hockeyn är deras jobb och ett väldigt välbetalt sådant. Inget att tjafsa om, gå till jobbet och gör det du ska. Klaga kan du göra för frugan, hemma.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Jonken tis 06 okt 2015, 11:09

Jag förstår inte riktigt var tjaffset om att Dean Kukan skulle vara "omotiverad" att lira för LHF igen? Att Dean inte skulle logga respektabla minuter i dagens LHF -ser iaf jag som totalt orealistiskt!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av nummer 17 tis 06 okt 2015, 12:55

Kagen skrev:
nummer 17 skrev:According to the NHL/SHL agreement, reports the Sonntags Zeitung, he even has to return to Sweden.

Så nu väntar vi alltså på att polisen ska hantera detta utvisningsärende allt medan Dean och hans agent kämpar för att få beslutet överklagat så Dean ska få stanna i landet. Har han ens någon släkt i Sverige? Var ska han bo?!

Jag förstår inte vad du menar? Släkt i Sverige vad har det med saken att göra? Vart han ska bo, ja det blir ju som alltid med värvningar utifrån. Luleå Hockey ordnar boendet. Polisen? Utvisningsärende?

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Knäcktomten tis 06 okt 2015, 16:31

Att Kukan skulle vara omotiverad om han enligt avtalens alla regler "tvingas" till LHF ser jag som helt uteslutet. Att omotiverat glida runt i LHF och eventuellt serverar indianare ser nog inte så bra ut i CBJ ögon. Tror att CBJ lika lite som LHF vill ha en spelare som är kapabel till detta i sin laguppställning. Jag tror inte Kukan är den typen av person. Hela denna soppa är dock aningen underlig.

Knäcktomten

Antal inlägg : 96
Join date : 15-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Pajala tis 06 okt 2015, 17:51

verkar inte alls vara klart .....


Därför lägger LHF locket på
16:43 | 15-10-06 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ Dean Kukans öde är ännu inte avgjort och Luleå Hockey lägger locket på.
Dela Tweeta
I söndags fick Dean Kukan lämna NHL-laget Columbus Blue Jackets träningsläger och skickades samtidigt ner till AHL-laget Lake Erie Monsters.

Samtidigt meddelade Luleå Hockeys sportdirektör Thor Stöckel att han förväntade sig att schweizaren skulle återvända till Luleå och spela där resten av säsongen.

– Det finns ett regelverk och avtal som i våra ögon är väldigt tydligt, men vi behöver ändå prata och se hur vi ska gå till väga, sade Thor Stöckel då.

Men sedan dess har det varit tyst.

– Vi vill inte kommentera någonting innan det finns någonting konkret att berätta om, säger sportdirektören.

Du kan inte svara på hur Columbus och ni agerat hittills i frågan?

– Nej, inte i nuläget. Det känns onödigt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Kapten Haddock tis 06 okt 2015, 19:16

Tycker också att med ett så klart regelverk,  så är de konstigt att inte Dean är på LHF is redan nu.

Om Dean inte vill komma tillbaka för att han tror att han har större chans att ta sig in i NHL med AHLspel är en sak, men att han skulle komma hit och åka på en skridsko har jag svårt att tro.

Om han vill höja och utveckla sitt värde, så är de bara att jobba på i 110% oavsett vart man hamnar.

Jag tycker de är riktigt bra att LHF lägger locket på i denna fråga, tills de är klart eller tills de har nått att berätta. De skapar bara en massa dålig publicitet med att höras allt för mycket i tvister eller andra förhandligsfrågor.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Jonken tis 06 okt 2015, 19:28

I min värld är detta ganska lätt att räkna ut: CBJ har sagt åt Dean att det dom vill se av honom innan han kan få en CBJ-tröja: Är att han endast behöver lära sig den nordamerikanska hockeyn. Det europeiska varianten behärskar han redan. Kort: Lär dig det AHL. Direkt när detta funkar för dig; kommer vi att kalla upp dig ganska omgående. Och enligt vad vi sett av dig; kommer du nog inte behöva vänta allt för många matcher...

Klart att Dean gärna vill ta chansen till dessa locktoner från CBJ. (Men att han kommer att bli uppkallad så snabbt; som CBJ harlyckats med att tuta i honom; får man nog ta med en REJÄL nypa salt...)

För Luleås del är ju detta kristallklart: Tar Dean inte en plats på campen; har han ett kontrakt med oss

-Moment 22.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Lars158 tis 06 okt 2015, 19:31

Kapten Haddock skrev:Tycker också att med ett så klart regelverk,  så är de konstigt att inte Dean är på LHF is redan nu.

Om Dean inte vill komma tillbaka för att han tror att han har större chans att ta sig in i NHL med AHLspel är en sak, men att han skulle komma hit och åka på en skridsko har jag svårt att tro.

Om han vill höja och utveckla sitt värde, så är de bara att jobba på i 110% oavsett vart man hamnar.

Jag tycker de är riktigt bra att LHF lägger locket på i denna fråga, tills de är klart eller tills de har nått att berätta. De skapar bara en massa dålig publicitet med att höras allt för mycket i tvister eller andra förhandligsfrågor.

Lite sent för det nu. Borde man tänkt på innan man gav sin tydliga syn av hur man ser på NHL avtalet.
Man borde haft koll på Deans tanke i det hela.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Kapten Haddock tis 06 okt 2015, 19:39

Lars158 skrev:
Kapten Haddock skrev:Tycker också att med ett så klart regelverk,  så är de konstigt att inte Dean är på LHF is redan nu.

Om Dean inte vill komma tillbaka för att han tror att han har större chans att ta sig in i NHL med AHLspel är en sak, men att han skulle komma hit och åka på en skridsko har jag svårt att tro.

Om han vill höja och utveckla sitt värde, så är de bara att jobba på i 110% oavsett vart man hamnar.

Jag tycker de är riktigt bra att LHF lägger locket på i denna fråga, tills de är klart eller tills de har nått att berätta. De skapar bara en massa dålig publicitet med att höras allt för mycket i tvister eller andra förhandligsfrågor.

Lite sent för det nu. Borde man tänkt på innan man gav sin tydliga syn av hur man ser på NHL avtalet.
Man borde haft koll på Deans tanke i det hela.

Absolut Lars. Men ändå bättre sent än aldrig.

Att dom kunde vara tydligare mot Dean är kanske möjligt, men jag har inte en aning om vad som sagts i dén den frågan.
Om nu Dean är för ung eller ointresserad i att ta reda på vad som gäller, så tycker då jag att hans agent ska sköta den biten väldigt klart och väldigt tydligt åt honom för de är ju de dom är till för.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Kallepedal ons 07 okt 2015, 05:28

Känns som ganska klart att Kukan inte spelar i Luleå denna säsong. Både han och CBJ verkar inställda på att han stannar. http://bluejacketsxtra.dispatch.com/content/stories/2015/10/07/1007-blue-jackets-notebook.html
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Kapten Haddock ons 07 okt 2015, 06:38

Jaa....det verkar vara ett regelverk som är lika tydligt för båda parter, men åt 2 helt olika håll!
Är de så att Zito försöker göra en rövare, är regelverket inte så tydligt som de har låtit eller är det något någon har missat?

En sak som är säker, är att om de som skrivs i artikeln är helt sant, så kommer Dean bli rejält besviken om han MÅSTE tillbaka till LHF. De var inget som han räknade med verkar det som.

Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Snikne Ville ons 07 okt 2015, 08:08

I pappersbilagan av NSD är Dean rätt tydlig. "Inte en chans att jag spelar med Luleå".
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 08:10

Snikne Ville skrev:I pappersbilagan av NSD är Dean rätt tydlig. "Inte en chans att jag spelar med Luleå".

Hoppsan. Vad säger han mer? Less på Luleå?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av ski3r ons 07 okt 2015, 08:32

Snikne Ville skrev:I pappersbilagan av NSD är Dean rätt tydlig. "Inte en chans att jag spelar med Luleå".

Svårt att vara tydligare. Trist, då blir det förmodligen till att leta efter ny back då Schira verkar floppa.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Pajala ons 07 okt 2015, 09:09

Kukan har gjort sitt val, bara gilla läget.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av LulefanGBG ons 07 okt 2015, 09:09

JO tyvärr. Men han gör nog rätt för sin egen utveckling. Tror han har goda chanser att slå sig in där borta.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Diktatorn ons 07 okt 2015, 09:58

Som jag jag förstått det handlar det om en åldersfråga. Luleå tolkar det som att Dean var under 22 när han signade avtalet med CBJ vilket betyder att han ska spela i Sverige, medans CBJ menar att han var över 22 när han skickades ner till AHL. Inte
så tvärtydligt med andra ord.

jag lider med Kukan eftersom han uppenbarligen tolkat det på samma sätt som CBJ, vilket känns som det mer korrekta. Men är avtalet på Luleås sida ner i minsta findetalj och Osten har rätt så tycker jag inte alls att vi ska vika ner oss i frågan. Kontrakt är kontrakt och trots utveckling hit och dit kan man inte hålla på och dalta, framförallt inte med NHL.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Puckad ons 07 okt 2015, 10:04

OM det är det som diskuteras, så blir ju konsekvensen av det att NHL aldrig kan skriva avtal med personer under 22 år.
Sedan kan det ju vara så att han åkte över innan fyllde år, men har fyllt nu, eller fyller snart. Då blir det trickigare. ( Jag har inte koll på hans födelsedag)
Ponera att han passerar en åldersgräns om en månad, handlar då den här dialogen om var han är under en månad?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Diktatorn ons 07 okt 2015, 10:26

Han skrev avtalet innan han fyllde 22, har kontrakt med Luleå och är inte vald i förstarundan. Dean fyllde 22 i Juli.

http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/beskedet-till-lulea-inget-att-diskutera/
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 07 okt 2015, 10:56

Diktatorn skrev:Han skrev avtalet innan han fyllde 22, har kontrakt med Luleå och är inte vald i förstarundan. Dean fyllde 22 i Juli.

http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/beskedet-till-lulea-inget-att-diskutera/
Tycker det är förbannat dålig stil av både Dean och NHL. Och man blir förbannat less på att NHL alltid verkar ha tolkningsföreträde, trots att de redan förhandlat bort de flesta av våra klubbars rättigheter.

I mina ögon är avtalet solklart. Dean ska tillbaka. Men parterna är ju inte det minsta jämbördiga, och åt den som hafver skola mer gifvas...
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av FruktHamster ons 07 okt 2015, 11:11

KaptenBlodskelett skrev:
Diktatorn skrev:Han skrev avtalet innan han fyllde 22, har kontrakt med Luleå och är inte vald i förstarundan. Dean fyllde 22 i Juli.

http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/beskedet-till-lulea-inget-att-diskutera/
Tycker det är förbannat dålig stil av både Dean och NHL. Och man blir förbannat less på att NHL alltid verkar ha tolkningsföreträde, trots att de redan förhandlat bort de flesta av våra klubbars rättigheter.

I mina ögon är avtalet solklart. Dean ska tillbaka. Men parterna är ju inte det minsta jämbördiga, och åt den som hafver skola mer gifvas...

Har du läst avtalet?
Bara för att Osten o Thor tolkar det på ett vis, behöver det ju faktiskt inte vara så.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 07 okt 2015, 11:18

FruktHamster skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Diktatorn skrev:Han skrev avtalet innan han fyllde 22, har kontrakt med Luleå och är inte vald i förstarundan. Dean fyllde 22 i Juli.

http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/beskedet-till-lulea-inget-att-diskutera/
Tycker det är förbannat dålig stil av både Dean och NHL. Och man blir förbannat less på att NHL alltid verkar ha tolkningsföreträde, trots att de redan förhandlat bort de flesta av våra klubbars rättigheter.

I mina ögon är avtalet solklart. Dean ska tillbaka. Men parterna är ju inte det minsta jämbördiga, och åt den som hafver skola mer gifvas...

Har du läst avtalet?
Bara för att Osten o Thor tolkar det på ett vis, behöver det ju faktiskt inte vara så.
Nej, det var naturligtvis slarvigt uttryckt av mig.

Min poäng är att jag har svårt att se att det ska vara utformat på annat sätt än att signingsdatum är det som gäller. Hur skulle ens ett sådant kontrakt se ut? Har de inblandade juristerna (jag utgår ifrån att man använder sig av sådana) som företräder SHL missat en sådan lucka i ett avtal? En lucka som möjliggör att man kan signa en väldigt ung kille och hålla honom på halster tills han fyller år?

Det låter helt enkelt inte som ett vettigt sätt att skriva avtal på.

Edit: Sammanfattningsvis så utgår jag ifrån att juristerna/representanterna gjort ett bra jobb. Skulle NHL ha rätt, så har man, enligt min mening, gjort ett mindre bra jobb med avtalet.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Puckad ons 07 okt 2015, 11:49

Diktatorn skrev:Han skrev avtalet innan han fyllde 22, har kontrakt med Luleå och är inte vald i förstarundan. Dean fyllde 22 i Juli.

http://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/beskedet-till-lulea-inget-att-diskutera/
Så om Luleå får rätt skulle han vara förhindrad att gå till AHL under sin livstid???
Om det är det man menar så går vissa kontrakt inte att skriva med personer under 22 år.

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Dean Kukan - Sida 5 Empty Sv: Dean Kukan

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet