Isac Lundeström

+71
LHF96
MrScout
keevvs
zamboni
Högljudd
ezz
#96
Sir Prozac
delpiero
RSD555
farre
Lars158
Kapten Haddock
Lehto
M
wilmus2007
Norrlandstoken
LubosC
GustenA
NilsOskar
Lajon
Diktatorn
Hostak straffar
tibet
amarule
hokkzorz
Kagen
Kraftkung
Micke80
Myrman
Jonken
Puckad
Sportchefen #2
Mange
Dilox
PM
Blinders
Lillajag
MrA
rasbiologen
Jonsey
Hankburger
Donten_
Redbear
Donowitz
kokostrollet
CKa
pingu
Ferros
Dustin
Slapshot
stormvägen
KaptenBlodskelett
Lulefan
nummer 17
Sundance Kid
Tigerman
Old Brooklyn
Tony Moore
NallePhu
Patrik82
Lasse Proppmätt
icemask
Qirren
Jokerman
ski3r
Bamsefar
LulefanGBG
Pajala
Urken
Snikne Ville
75 posters

Sida 15 av 15 Föregående  1 ... 9 ... 13, 14, 15

Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jonken ons 10 feb 2021, 17:23

Inte alla spelare som kan säga att de nätat på Marc-André Fleury. Wink
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6796
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman tis 02 mar 2021, 14:57

cheers  cheers  cheers

Skål!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Jonken and Pajala like this post

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman ll ons 03 nov 2021, 06:32

Anaheim-Devils
Vilken läckerbit. 7:20. # 21 🤩
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman ll tor 04 nov 2021, 12:10

Lundeström har börjat riktigt bra, är för närvarande 5:e bästa svensk i poängligan. 2+7 på 11 matcher. Ducks verkar ha tagit sig upp ur dyn och Lunde, Getzlaf & co ska bli intressant att följa. Goalie Gibson blir naturligtvis otroligt viktig.

Senaste matchen saknades Rakel och Silfverberg men det blev ändå en 4-0 seger mot Devils.

Laget mot Devils:
Isac Lundeström - Sida 15 F780a510
Ska försöka följa Anaheim lite mer. På fredag möter man bottenlaget Arizona hemma. 1 p på 10 matcher har Arizona lyckats skrapa ihop…
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman ll fre 12 nov 2021, 22:49

Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman ll mån 15 nov 2021, 10:40

Oväntat att Lundeström spelade direkt efter hjärnskakningen. Har dom ingen hjärntrappa i NHL?

Avdelningen mindre bra rubriksättning i norrmedia:
”Höglander stal showen i Lundeströms comeback”.

Fakta: Lundeströms Anaheim vann matchen med 5-1 mot Höglanders Canucks som nu har fyra raka förluster. Anaheim ligger 11 poäng före Canucks i Atlantic division. Lundeström låg på +7 och hade bästa +/- i Anaheim innan hjärnskakningen.

Anaheim - Canucks 5 - 1
Kolla in Trevor Zegreas slägga, 1-1 målet, och även Sonny Milanos backhandmål 🤩
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tigerman mån 15 nov 2021, 13:49

Jokerman ll skrev:Oväntat att Lundeström spelade direkt efter hjärnskakningen. Har dom ingen hjärntrappa i NHL?
Tänkte också att det var märkligt snabbt, men jag förutsätter att det beror på att han inte fick en hjärnskakning.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman ll ons 17 nov 2021, 11:37

Anaheim - Capitals 3 - 2 OT Caps måste vara ett av de bättre lagen på styra in puckar. Antingen gör dem de eller så smackar Ovetkjin in dom. Lunde nära hänga en i overtime. Getzlaf 1000 p. Sonny Milanos assist, Trevor Zegras mål 🤩🤩
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Wolfhunter fre 19 nov 2021, 10:41

Briljerar i ny roll: ”Har verkligen tagit fart”
Text Gunnar Nordström
Publicerad 17 nov 2021 kl 09.10
LOS ANGELES. En ny generation svenskar stormar fram i NHL.

Isac Lundeström, 22, är en av dem.

Han gör sin fjärde säsong i Anaheim Ducks, som i höst etablerat sig som ett topplag i ligan efter några tunga år.

– De äldre spelarna har släppt fram oss yngre nu och det har skapat bättre lagsammanhållning och stämning i omklädningsrummet. Och alla känner sig trygga på isen, säger Isac till SportExpressen i veckans stora NHL-intervju, där han berättar om….

…sin nya stora roll i Anaheim Ducks i höst.

…för- och nackdelarna med att åka till NHL som 19-åring.

…tiden i Timrå hösten 2019 när NHL-starten blev försenad.

…motståndarbackarna som är jobbigast att möta.

Varje vecka för dig med Premium – Gunnar Nordström möter stjärnorna i NHL

VECKANS NHL-INTERVJU
Anaheim Ducks kom till tisdagskvällens match mot Washington Capitals med sju raka segrar.

Det blev en åttonde vinst efter förlängning och 3-2.

Laget är höstens skrällgäng i NHL.

Plötsligt har man en bra mix av äldre och yngre spelare.

En perfekt blandning av veteraner och talanger.

36-årige lagkaptenen Ryan Getzlaf har fått en nytändning, liksom etablerade namn, som John Gibson, Adam Henrique, Kevin Shattenkirk och Cam Fowler.

De tackar ungdomarna Troy Terry, 24, Isac Lundeström, 22, och Trevor Zegras, 20, för att hockeyshowen intill Disneyland tagit fart och sprakar igen.

Lundeström har fått större roll
Lundeströms väg från Gällivare till södra Kalifornien har gått via Luleå och Ducks farmarlag San Diego Gulls i AHL.

I höst är han inte bara ordinarie i laguppställningen hos NHL-klubben utan också en spelare coachen Dallas Eakins har stort förtroende för.

– Ja, de har börjat lita på mig. Jag får istid i slutskedet av matcherna och även om jag har en mer defensiv roll, så vill man naturligtvis vara ute på isen när matcherna avgörs, säger Isac.

Han har varit en doldis i Anaheim under några år, men är nu en viktig kugge i lagbygget.

Elliott Teaford, som bevakar Ducks för tidningen Orange County Register säger så här om Lundeströms utveckling och status:

– Isacs utveckling har verkligen tagit fart den här säsongen. Ja, jag skulle kunna säga att han nog kommit längre än vad förväntningarna var på honom när serien startade. Han har haft en defensiv roll, men börjar nu bli lite mer äventyrslusten med pucken, vilket är kul att se.

– Klubbledningen ser Isac som en nyckelspelare under de kommande åren, då man kommer att tvingas förlita sig mer på de yngre spelarna efter generationsväxlingen man nu genomför. Han är en bra tekare, duktig och ansvarsfull defensivt. Jag tror att Ducks ser honom som en kommande Samuel Påhlsson, säger Elliot Teaford.

Åkte över som 19-åring
Lundeström kom över till USA från Sverige som 19-åring och medger att det var en omställning.

– Det är tufft att komma till ett nytt land med ett nytt språk när man är så pass ung. Så det var skönt att jag hade min flickvän från Sverige med mig.

Isac och Linn Eriksson bor i Santa Ana i Orange County och känner sig nu anpassade till livet i södra Kalifornien.

– En del av spelarna bor i närliggande Newport Beach och Irvine. Jag tror att det bara är vi och Max Comtois, som bor i Santa Ana, så vi två samåker ofta till träningar och matcher.

Du åkte över som 19-åring, borde du ha stannat något extra år hemma eller vad säger du nu i efterhand?

– Det där är en jättesvår fråga. Klubbarna vill helst att man ska stanna hemma och inte ha för bråttom att komma över, men just för mig kändes det att det var rätt tid att åka. Jag behövde lära mig hockeyn härborta och även om spelet i farmarligan kan vara rätt dåligt emellanåt, så lär man sig mycket av att vara här.

Du skrev ett nytt 1-årskontrakt i somras, har förhandlingarna om ett nytt avtal kommit igång?

– Jag har inte hört något ännu, men det känns bra att ha spelat ihop lite poäng nu i höst.

Vad gav tiden i AHL med San Diego Gulls förutom de långa bussresorna?

– Klart att det är jobbigt med bussresorna i den ligan, men jag var rätt van från tiden med J-20 i Luleå. Och vi flög faktiskt en del, när det var längre bortaresor som till San Jose och Tucson, Arizona, fick vi flyga.

FAKTA: ISAC LUNDESTRÖM
Ålder: 21.

Längd: 183 cm.

Vikt: 85 kg.

Familj. Sambo med Linn Eriksson.

Bor: I Santa Ana, Kalifornien.

Lön: 874 125 dollar, ca 7,7 miljoner kronor.

Tröjnummer: 21.

Klubbar: Luleå HC, San Diego Gulls, Anaheim Ducks.

NHL-statistik 21-22: 17 matcher, 3 mål, 10 assist, 17 poäng.

Totalt: 88 matcher, 9 mål, 16 assist, 25 poäng.

Meriter: Silver J-18, 2016, JVM-silver 2018.

Samarbetet med Silfverberg
Du valde spel i Timrå och Hockeyallsvenskan under hösten 2019, vad gav det?

– Det var spännande och gick helt okej för mig. Jag hade sällskap av Jesper Boqvist (New Jersey Devils), då vi har samma agent, så det var kul. Och det var grymma killar i Timrå, jag har bara positivt att säga om upplevelsen och tiden där.

Du har fått en radarkompis i Jakob Silfverberg i Ducks i höst, vad gör att ni klickar så bra ihop?

– Jakob är ett stort stöd för mig både på och utanför isen. Jag brukar vända mig till honom när det dyker upp grejor utanför isen också, så det är en trygghet att ha honom som nära kompis.

– På isen har vi haft lite olika killar på vänsterkanten i vår kedja, men alla vet sin roll så det har gått bra. Nu har det varit Mason McTavish ett tag och det har fungerat väl.

Ni har åtta raka segrar nu, är Anaheim ett slutspelslag till våren?

– Ja, det tror jag med tanke på vad vi har visat nu även om det är tidigt på säsongen. Vi hade problem att göra mål tidigare, men det har vi inte längre.


Lundeström i Timrå. Foto: PÄR OLERT / BILDBYRÅN
Hur bra är Troy Terry, som nu är uppe i en poängsvit om femton matcher?

– Han är en spelare som tillför mycket energi till laget och en kille, som alla unnar extra mycket framgång. Hans glädje sprider sig till alla andra i omklädningsrummet.

Vilka motståndarbackar är jobbigast att möta i NHL?

– Jag tycker det är kul att möta de små skickliga backarna som är extremt duktiga offensivt, som Cale Makar i Colorado. Och Jared Spurgeon i Minnesota är också grym. De sticker ut mer än de tunga och mer orörliga pjäserna.

Hur tillbringar du somrarna?

– Vi har en lägenhet i Luleå, så det är mest där vi är. Det är skönt att komma hem till Gällivare också och hälsa på föräldrar och kompisar.

Någon mer koppling mellan Gällivare och NHL än Isac Lundeström?

– Ja, Petter Granberg kommer ju också från Gällivare.

Granberg representerade både i Toronto Maple Leafs och Nashville Predators under sina 45 matcher i NHL mellan åren 2013-2018.


DET BÄSTA MED ATT BO I SÖDRA KALIFORNIEN?

– Det måste vara vädret, va?

HÄNGER DU PÅ STRÄNDERNA TILL STILLA HAVET OCH SURFAR PÅ FRITIDEN?

– Nej, jag har faktiskt aldrig testat det, men vi brukar åka till stranden och kolla in surfarna. Det vore kul att testa.

UNGDOMSIDOL?

– Måste säga Peter Forsberg. Jag gillade också att kolla på Nicklas Bäckström och Daniel Alfredsson.

INTRESSEN UTANFÖR HOCKEYN?

– Jag har spelat mycket golf den senaste tiden. Det blir ju så när man bor här och man har chansen att testa många fina banor. En favorit är Pelican Hills, den ligger fint vid havet och har härlig utsikt.

BÄSTA NHL-STADEN ATT BESÖKA PÅ RESORNA MED DUCKS?

– Vi var nyligen i Seattle för första gången och det var väldigt fint där. Jag gillar också Vancouver, som också är omgivet av vatten. Och Nashville är en rolig stad att besöka.

VILKA HÄNGER DU MED?

– Flickvännen Linn när vi är hemma här i Orange County. På resorna med laget blir det mest svenskarna. Vi går ut och käkar tillsammans och anordnar ibland också tacokvällar här hemma. Ricky (Rickard Rakell) gillar att laga mat, så det blir ofta hemma hos honom och hans hustru Emmeli.

– Isac är oerhört stark på pucken, han har verkligen fått en islossning i höst och lyft sitt spel flera klasser. Det är roligt att spela med honom.
Jakob Silfverberg, nye radarkamraten till Lundeström

– Han tillhör de unga killarna i laget, som steppat upp sitt spel och inte bara kastar iväg pucken. Vi spelar en mer fartfylld och modern hockey nu.
Hampus Lindholm, en av Isacs svenska lagkamrater i Ducks

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Rikky, Redbear and Jokerman ll like this post

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman ll fre 10 dec 2021, 13:28

Blue Jackets - Ducks 1-2 Lunde är stark som attan då han sätter 1-1 på Elvis Merzļikins, straffarna; Voráçek, Zegras, Rakell 🤩 Gibsons spelstil påminner en hel del om våran Lassi.

Vid Juniorvärldsmästerskapet i ishockey 2013 vann USA, Sverige 2:a, Gibson blev utsedd till MVP, det svenska målet turades om att vaktas av Niklas Lundström och Lassi, Lassi stod 3 matcher och alla dem matcherna vann Sverige. cheers
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Bamsefar ons 22 dec 2021, 05:31

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman ll tis 25 jan 2022, 09:59

Skön seger. Lunde gör viktiga 2-0. Getzlaf levererar. Rask ligger pyrt till i Boston och Bruce Cassidys ser mer och mer plågad ut.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman ll mån 14 feb 2022, 10:45

Lunde nätar 2 gånger men förlust hemma, 4-3 till Kraken inför 12 530 åskådare.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Bamsefar mån 18 jul 2022, 14:08

Såg att Lundeström har gått till arbitration, Anaheim hade väl gett ett skambud med armbågen vilket känns lite märkligt. Sen kan man undra om Isac är nöjd med en tredjelina/ box spelarroll?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Lehto mån 18 jul 2022, 17:51

Bamsefar skrev:Såg att Lundeström har gått till arbitration, Anaheim hade väl gett ett skambud med armbågen vilket känns lite märkligt. Sen kan man undra om Isac är nöjd med en tredjelina/ box spelarroll?
Nu kommer min åsikt här och ni andra kanske inte håller med, men jag tycker inte han klarar mycket mer på NHL nivån.
På den nivån har han inte de offensiva skillsen som behövs, han är däremot duktig och smart i defensiven som han klarar av bra.
Oavsett klubb i NHL har jag väldigt svårt att se honom kunna slå sig in som center en kedja högre upp än 3e.

Lehto

Antal inlägg : 719
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Bamsefar mån 18 jul 2022, 20:08

Lehto skrev:
Bamsefar skrev:Såg att Lundeström har gått till arbitration, Anaheim hade väl gett ett skambud med armbågen vilket känns lite märkligt. Sen kan man undra om Isac är nöjd med en tredjelina/ box spelarroll?
Nu kommer min åsikt här och ni andra kanske inte håller med, men jag tycker inte han klarar mycket mer på NHL nivån.
På den nivån har han inte de offensiva skillsen som behövs, han är däremot duktig och smart i defensiven som han klarar av bra.
Oavsett klubb i NHL har jag väldigt svårt att se honom kunna slå sig in som center en kedja högre upp än 3e.

Så kan det vara, dock ganska friskt med 29 poäng som en dylik rollspelare, men min tanke i första hand är väl om han tycker det är utvecklande och stimulerande att ha en sådan roll och troligen behöva vara med om ett antal trejder till. Kanske,kanske är det lite mer stimulerande att vara en ngt större fisk i en mindre damm.
Utgår ifrån att Luleå har en kontinuerlig kontakt , även om han säkerligen kommer o få till en förlängning i Anaheim.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Snikne Ville ons 03 aug 2022, 15:00

Edit
Fel tråd
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman ll mån 07 nov 2022, 22:04

Lundeströms första balja för säsongen, ett riktigt vackert straffmål 6.30 in i klippet. Blev ändå förlust mot Florida.

Lundeströms Anaheim, med bl.a. Klingberg som kom från Dallas inför den här säsongen, känns inte som ett lag för den övre halvan. Man har tappat bl.a. Mountor och Lindholm samt fältherren Getzlaf (pensionerad).

Utan tvekan hade Getzlaf vad man i Nordamerika kallar ”presence” på isen, han syntes.

Dallas däremot, med bl.a. Pite-Lundkvist och Pavelsky 38 år ung (blir bara bättre o bättre för varje år och har definitivt ”presence” ) har fått en kanonbra start.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tony Moore tor 04 jan 2024, 15:24

Hoppas Isac får vara frisk och det lossnar under resten av säsongen Smile

Det tog ganska precis ett halvår innan Isac Lundeström var tillbaka efter att han slitit av hälsenan under träning. Natten till torsdag så gjorde han comeback för sitt Anaheim mot Toronto. "Jag gjorde det ok", säger Lundeström till klubbens hemsida.
Den förre Luleå Hockeycentern hade spelat padel och skulle fortsätta träningen med att "sprinter". Det var då som det small i baksidan och det han då trodde var en skada i vaden var en avsliten hälsena.
Lundeström fick i sin comeback 10:43 minuters istid.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7630
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Blitzwagen and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tony Moore tor 01 feb 2024, 11:48

Kul för "vår" Isac att komma tillbaka i form efter skadan.

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7630
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tony Moore lör 03 feb 2024, 09:31

"..De senaste veckorna har det ryktats om att han överväger att återvända till Luleå Hockey efter den här säsongen.
– Det är hemma för mig, och jag har många kompisar där. Så det är mitt förstalternativ den dag jag vänder hemåt, säger Isac Lundeström och tillägger: – Jag är rätt säker på att jag kommer spela för dem igen någon gång, bara jag får vara skadefri. Det vore kul nu när intresset i stan är så stort, men det känns långt bort.
Hänger du med i hur det går för dem?
– Ja då, jag kollar på så många matcher jag kan, och läser allt som skrivs."

Isac Lundeström - Sida 15 Redirect
Isac Lundeström - Sida 15 Redirect
Isac Lundeström - Sida 15 Redirect
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7630
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

pingu, kokostrollet, Kneten and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tony Moore fre 29 mar 2024, 11:29

Nätrassel i bp cheers

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7630
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Lars158, Wolfhunter and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Dentos Igår på 11:43

Isac Lundeström klar för VM. Kul att få se honom in action på den här sidan av pölen igen!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Redbear, LulefanGBG, Puckad, Metheuz and Ekan like this post

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 15 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 15 Föregående  1 ... 9 ... 13, 14, 15

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet