CMORE - Allt om sändningarnar

+23
Diktatorn
Rikky
Lasse Proppmätt
Tony Moore
Donowitz
Sundance Kid
JayDee
Puckad
Ferros
Myrman
Urken
Micke80
Lulefan
JohanO
Qirren
Rönken
hokkzorz
Snikne Ville
Slapshot
Pajala
Old Brooklyn
Bamsefar
Norlin
27 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Norlin sön 04 sep 2016, 00:25

Sökte men hittade ingen tråd som rörde just CMORE.
De gick i dagarna ut med att priset för csports kommer bli högre. Istället för de 299/mån har de nu höjt tilll 399/mån.
Detta eftersom de nyligen köpt in Elitserien i innebandy samt handboll. Finns det ens folk som kollar på dessa sporter?

Nej, detta är ett slag mot alla som köper abonnemang för fotboll och hockey och som endast har abonnemanget under säsongen. Csports är alltså nu lika dyrt varje månad som Viaplay sport där viaplay har betydligt fler och större sporter som NHL, Champions League, Premier League, La Liga, Formula 1 och UFC.

Att Viaplay dessutom har en mycket bättre videospelare än Cmore väger bara upp ännu mer åt att jag vill att Viasat köper upp SHL.

Det kanske finns ett "kryphål" för denna säsong men är osäker. Det står i pressmeddelandet att denna prisökning startar den 11 september och kommer endast beröra nya kunder. Skaffar man alltså Cmores sportpaket ex. den 10 september så behåller man förmodligen priset 299/mån för säsongen.

Källa: http://www.cmore.se/artiklar/vanliga-fragor#humany-cmore=/1093/c-more-hoejer-priset-pa-streamingtjaensten/
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Bamsefar sön 04 sep 2016, 00:40

Min kabelleverantör hade ett erbjudande på cmore allt,  film,  serier o sport för halva priset i Sex månader,  precis som förra säsongen,  239 kr,  helt okej. Men annars håller jag med,  kanalerna har betalat rövarpriser för rättigheter som de försöker ta ut på kunderna. Cmore gick väl med brakförlust och frågan är väl om inte gränsen är nådd snart. Sa upp mitt viaplay när de dubblade priset,  ville bara ha nhl och där gick min gräns.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Old Brooklyn sön 04 sep 2016, 07:30

Jag är också lite besviken över att de helt lyser med sin frånvaro i exempelvis CHL. De har ju en hockeykanal. De har studion, experter och kommentatorer. Deras kunder vill se sina SHL-lag så mycket som möjligt. För något år sedan så pratade de om att de skulle sända försäsongsmatcher, men det har det inte blivit mycket av.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Old Brooklyn sön 04 sep 2016, 07:31

Hur långt var avtalet de slöt med SHL senast?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Pajala sön 04 sep 2016, 07:37

Old Brooklyn skrev:Hur långt var avtalet de slöt med SHL senast?

till 2018 ... Canal Digital kommer aldrig att släppa SHL, Viasat kan ha NHL, KHL eller vad dom vill men nr:1 på tv kommer alltid att vara SHL och dom kommer säkert att skriva ett nytt 5 års avtal.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Slapshot sön 04 sep 2016, 14:09

Tur man sa bort skiteni tid. Lika bra ta viasat istället. Bättre kommentatorer och experter. Visst ingen shl men likväl bättre hockey med NHL och KHL.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Snikne Ville mån 19 sep 2016, 08:12

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Pajala mån 19 sep 2016, 08:43

det blev som jag antydde tidigare, förlängt avtal till 2023/24
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av hokkzorz mån 19 sep 2016, 10:45

Jag kör med cmore-play då får man AS + SHL, klart värt tycker jag. plus man slipper ha en dryg decoder hemma oxo.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Rönken mån 19 sep 2016, 20:43


C More släpper nog "aldrig" SHL. Är väl deras kassako? Premier League i all ära men SHL ska väl vara "den" ligan man ska ha vad gäller sporträttigheter i Sverige?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Qirren mån 19 sep 2016, 20:47

Rönken skrev:

C More släpper nog "aldrig" SHL. Är väl deras kassako? Premier League i all ära men SHL ska väl vara "den" ligan man ska ha vad gäller sporträttigheter i Sverige?
Allsvenskan i fotboll drar en jäkla massa med.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av JohanO lör 01 okt 2016, 13:39

Hur kan det ens vara lagligt att licensers ut sportsändningar till bara en aktör?

Dessutom undrar jag vilka upphandlare SHL har med tanke på att man förlänger ett sändningmonopol med ett företag som nu tagit bort möjligheten att titta på repriser? Försöker Svensk hockey aktivt att ta död på intresset för sporten i Sverige? Med mitt jobb måste jag förlita mig på repriser och just nu ser alternativet ut att vara att vinka adjö till SHL och Luleå hockey och börja kolla på NHL istället. Så kan det gå.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Pajala lör 01 okt 2016, 13:46

JohanO skrev:Hur kan det ens vara lagligt att licensers ut sportsändningar till bara en aktör?

Dessutom undrar jag vilka upphandlare SHL har med tanke på att man förlänger ett sändningmonopol med ett företag som nu tagit bort möjligheten att titta på repriser? Försöker Svensk hockey aktivt att ta död på intresset för sporten i Sverige? Med mitt jobb måste jag förlita mig på repriser och just nu ser alternativet ut att vara att vinka adjö till SHL och Luleå hockey och börja kolla på NHL istället. Så kan det gå.

Bara en aktör ? den som betalar mest får väl rättigheterna antar jag ... vi vet väl inte vilka som bjöd men jag antar att CMORE/CD betalade jävligt mycket eftersom priserna gick upp som fan nu.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Qirren lör 01 okt 2016, 14:06

Har svårt att se att det skulle varit så jäkla stor konkurrens om SHL? Viasat kan ju omöjligt ha pengar kvar efter att ha sopat rent på alla klubblagsfotbollsrättigheter värt att ha minus Allsvenskan.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av JohanO mån 03 okt 2016, 08:26

Det jag menar är inte konkurrens under upphandlingarna, utan att licenseringen sker till fler än en leverantör.

Lathund till SHL: Splitta tv-budgeten till två licenser om 70% av priset, låt C more behålla en del och låt någon annan tjänst än tv4gruppen och Bonnier ta över den andra, t.ex. Eurosport eller Viasat (ägs av discovery inc respektive MTG, pengar finns garanterat för 70% av dagens licenspris).
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Lulefan fre 14 okt 2016, 01:14

Jag börjar bli så jävla trött på Cmore. Jag kom hem sent och tänkte se repris av matchen, men nej, Cmore har tagit bort sitt "sportarkiv" de alltid haft där man kunde se repriser på matcherna senare. Detta för att de utvecklar ett nytt arkiv som de inte har en aning om när det kommer vara klart.

Blir så jävla trött, deras tjänst är nu helt värdelös för mig. Sedan kan man fråga sig varför man tar bort det gamla medan man jobbar med det nya. Att de tar bort det gamla medan de jobbar på det nya vittnar om total inkompetens, det är absolut ingenting man behöver göra för att utveckla deras nya funktion. Detta för att när man utvecklar inte ska jobba mot den miljö som ligger live mot kunder. Men det verkar ju som att Cmore utvecklar i just den miljön, varför skulle de annars ta ned den gamla?

Man ska alltid ha en separat miljö man utvecklar i. Jag är själv systemutvecklare och får väldigt mycket inkompetensvibbar av detta...

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Micke80 fre 14 okt 2016, 03:16

Lulefan skrev:Jag börjar bli så jävla trött på Cmore. Jag kom hem sent och tänkte se repris av matchen, men nej, Cmore har tagit bort sitt "sportarkiv" de alltid haft där man kunde se repriser på matcherna senare. Detta för att de utvecklar ett nytt arkiv som de inte har en aning om när det kommer vara klart.

Blir så jävla trött, deras tjänst är nu helt värdelös för mig. Sedan kan man fråga sig varför man tar bort det gamla medan man jobbar med det nya. Att de tar bort det gamla medan de jobbar på det nya vittnar om total inkompetens, det är absolut ingenting man behöver göra för att utveckla deras nya funktion. Detta för att när man utvecklar inte ska jobba mot den miljö som ligger live mot kunder. Men det verkar ju som att Cmore utvecklar i just den miljön, varför skulle de annars ta ned den gamla?

Man ska alltid ha en separat miljö man utvecklar i. Jag är själv systemutvecklare och får väldigt mycket inkompetensvibbar av detta...

Jag är tekniskt inkometent så jag förstår inte riktigt vad du pratar om. Men däremot förstår jag frustrationen över att man tar bort möjligheten att se matcherna i repris. Känns även för en sån som mig rätt så onödigt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Lulefan fre 14 okt 2016, 07:36

Micke80 skrev:
Lulefan skrev:Jag börjar bli så jävla trött på Cmore. Jag kom hem sent och tänkte se repris av matchen, men nej, Cmore har tagit bort sitt "sportarkiv" de alltid haft där man kunde se repriser på matcherna senare. Detta för att de utvecklar ett nytt arkiv som de inte har en aning om när det kommer vara klart.

Blir så jävla trött, deras tjänst är nu helt värdelös för mig. Sedan kan man fråga sig varför man tar bort det gamla medan man jobbar med det nya. Att de tar bort det gamla medan de jobbar på det nya vittnar om total inkompetens, det är absolut ingenting man behöver göra för att utveckla deras nya funktion. Detta för att när man utvecklar inte ska jobba mot den miljö som ligger live mot kunder. Men det verkar ju som att Cmore utvecklar i just den miljön, varför skulle de annars ta ned den gamla?

Man ska alltid ha en separat miljö man utvecklar i. Jag är själv systemutvecklare och får väldigt mycket inkompetensvibbar av detta...

Jag är tekniskt inkometent så jag förstår inte riktigt vad du pratar om. Men däremot förstår jag frustrationen över att man tar bort möjligheten att se matcherna i repris. Känns även för en sån som mig rätt så onödigt.

Det är sjukt onödigt. Jag skickade ett arg mail till dem om detta, som svar fick jag ett standardmeddelande där jag skulle fylla i en kundundersökning... Att inte ens få vettigt svar gör ju bara att man blir mer irriterad.

Kan tänkas att de snålar och inte vill betala för att testa nya systemet separat också, vilket också vore helt sjukt då de nyss höjt priset.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Old Brooklyn fre 18 nov 2016, 05:49

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Bamsefar fre 18 nov 2016, 09:38

Old Brooklyn skrev:Mr AIK och Sanny bråkar.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article23936296.ab

ankan har ju rätt, Sannys favvolag är fbk och det lyser igenom , men det är ju fler det märks på vilket som är deras favoritlag alternativt "hatlag"så ngn form av objektivitet är väl kanske inte riktigt att förvänta sig.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Urken fre 18 nov 2016, 09:55

Ankan har rätt. Sen förstår jag inte varför Sanny måste kommentera alla färjestads matcher.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Myrman fre 18 nov 2016, 10:52

Visst har han rätt men är Ankan verkligen rätt person att uttala sig? Han höll väl Djurgården högt i brist på Gnaget?
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Ferros fre 18 nov 2016, 11:06

Jag klarar inte av Sanny, tycker att han är toksämst när han har att göra med Färjestad, eller något Stockholmslag. Gillar verkligen att Ankan ryter ifrån, även om han inte var felfri, på sin tid.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Old Brooklyn fre 18 nov 2016, 11:24

Visst har han rätt, men jag minns när Ankan kommenterade AIK. Han kastar ju handgranater i torktumlaren. Allmänt jävig mot stockholmslag då han i princip bodde på Hovet. Dock borde väl Cmore kunna undvika att Sanny har FBK och att Arto har DIF.

Kommentatorerna ska vi inte prata om.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Micke80 fre 18 nov 2016, 12:36

Old Brooklyn skrev:Visst har han rätt, men jag minns när Ankan kommenterade AIK. Han kastar ju handgranater i torktumlaren. Allmänt jävig mot stockholmslag då han i princip bodde på Hovet. Dock borde väl Cmore kunna undvika att Sanny har FBK och att Arto har DIF.

Kommentatorerna ska vi inte prata om.

Antar att det har med smidighet och kostnad att göra. Det är ju ingen slump att de som kommenterar, både experten och kommentatorn, ofta är från "närområdet samt att det är ungefär samma individer i match efter match. Vi och skellefteå har ju ofta den där lite pösiga med ljust hår och sen de gånger Varg är med så är det i matcherna här uppe.
Sen har vi ju samma individ som tar alla matcherna i Göteborgsområdet.
Det som skilljer sig åt är ju den matchen som är huvudmatch, då är ju fler personer iblandade och man "snålar" inte på samma sätt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Puckad lör 10 dec 2016, 21:01

NEJ, han är förlorad   Razz   !!!
Grattis!!
Nu har han nog gjort sin sista GIF från SVT material...

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av JayDee fre 24 mar 2017, 13:20

Vet någon om det finns nån liknande "tabell" för SHL? Hade varit väldigt intressant att se.

JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av hokkzorz fre 24 mar 2017, 13:25

Hur man förstör en Cmore sändning innan den ens har börjat, man bestämmer att Åke Unger skall "kommentera" matchen.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Sundance Kid tis 15 aug 2017, 15:56

Vet inte om jag är sent ute nu men verkar som att cmore blivit ännu dyrare genom deras play tjänst.

Tidigare fanns det ju att välja sportpaketet för 400kr /månad.

Nu finns inte det alternativet kvar utan enda alternativet man har är att ta deras premium paket för 450kr /månad. Så även om man inte vill betala mer för att få tv4 play och cmore film osv så måste man det.

Det var inte många år sedan som sportpaketet kostade 300kr via cmore play. Hur länge dröjer det innan man har dubblat det priset?

Cmore har heller inga andra attraktiva sporträttigheter än SHL under vintern så prishöjningen känns inte motiverad. Viasat sitter med alla intressanta fotbollsrättigheter och NHL.

För min del börjar det vara för dyrt. Det får bli att se färre matcher via cmore i vinter.

Länk:
https://www.cmore.se/utforska/premium

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Lulefan tis 15 aug 2017, 16:40

Sundance Kid skrev:Vet inte om jag är sent ute nu men verkar som att cmore blivit ännu dyrare genom deras play tjänst.

Tidigare fanns det ju att välja sportpaketet för 400kr /månad.

Nu finns inte det alternativet kvar utan enda alternativet man har är att ta deras premium paket för 450kr /månad. Så även om man inte vill betala mer för att få tv4 play och cmore film osv så måste man det.

Det var inte många år sedan som sportpaketet kostade 300kr via cmore play. Hur länge dröjer det innan man har dubblat det priset?

Cmore har heller inga andra attraktiva sporträttigheter än SHL under vintern så prishöjningen känns inte motiverad. Viasat sitter med alla intressanta fotbollsrättigheter och NHL.

För min del börjar det vara för dyrt. Det får bli att se färre matcher via cmore i vinter.

Länk:
https://www.cmore.se/utforska/premium

Håller med, känns som att de försöker tvinga på oss som vill se sport mer och mer varje år och då "naturligt" tar mer betalt också.
Förr kunde man köpa ett paket för att bara se ETT lags alla matcher, minns att jag brukade köpa det för att se Luleås, var betydligt billigare.
Sedan var man tvungen köpa för all hockey, sen för all sport, sen för sport + lite random skit och nu sport + en massa skit.
Vid det här laget känns det bara som att Cmore håller SHL-streams som gisslan.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av hokkzorz tis 15 aug 2017, 18:32

har dom inte kvar c-more play paketet?

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Sundance Kid tis 15 aug 2017, 19:29

Lulefan skrev:
Sundance Kid skrev:Vet inte om jag är sent ute nu men verkar som att cmore blivit ännu dyrare genom deras play tjänst.

Tidigare fanns det ju att välja sportpaketet för 400kr /månad.

Nu finns inte det alternativet kvar utan enda alternativet man har är att ta deras premium paket för 450kr /månad. Så även om man inte vill betala mer för att få tv4 play och cmore film osv så måste man det.

Det var inte många år sedan som sportpaketet kostade 300kr via cmore play. Hur länge dröjer det innan man har dubblat det priset?

Cmore har heller inga andra attraktiva sporträttigheter än SHL under vintern så prishöjningen känns inte motiverad. Viasat sitter med alla intressanta fotbollsrättigheter och NHL.

För min del börjar det vara för dyrt. Det får bli att se färre matcher via cmore i vinter.

Länk:
https://www.cmore.se/utforska/premium

Håller med, känns som att de försöker tvinga på oss som vill se sport mer och mer varje år och då "naturligt" tar mer betalt också.
Förr kunde man köpa ett paket för att bara se ETT lags alla matcher, minns att jag brukade köpa det för att se Luleås, var betydligt billigare.
Sedan var man tvungen köpa för all hockey, sen för all sport, sen för sport + lite random skit och nu sport + en massa skit.
Vid det här laget känns det bara som att Cmore håller SHL-streams som gisslan.

Det hade varit bäst om det alternativet fanns än idag, att man enbart kunde välja all hockey, eller enbart välja att se SHL till ett rimligare pris. Luleås matcher i SHL är det enda jag är intresserad av på Cmores kanaler.

Men att man inte kan välja att se enbart ett lags matcher är kanske lika bra. Då hade det nog inte dröjt länge innan storstadsjournalisterna börjat gnälla om att DIF och Frölunda ska ha mer tv pengar än övriga.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Sundance Kid tis 15 aug 2017, 19:34

hokkzorz skrev:har dom inte kvar c-more play paketet?

Det går att beställa cmore genom deras play tjänst.

Men man har enbart två alternativ nu; Film och Serier för 99kr/månad. Eller deras premium paket för 449 kr/månad.

Premium innehåller allting, bland annat cmore sport, film och serier, tv4 play osv.

Binder man sig i 12 månader får man premiumpaketet för 349 kr/månad. Men det känns då totalt meningslöst för mig då jag inte ser något på deras kanaler på sommaren.


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av hokkzorz tis 15 aug 2017, 20:57

Sundance Kid skrev:
hokkzorz skrev:har dom inte kvar c-more play paketet?

Det går att beställa cmore genom deras play tjänst.

Men man har enbart två alternativ nu; Film och Serier för 99kr/månad. Eller deras premium paket för 449 kr/månad.

Premium innehåller allting, bland annat cmore sport, film och serier, tv4 play osv.

Binder man sig i 12 månader får man premiumpaketet för 349 kr/månad. Men det känns då totalt meningslöst för mig då jag inte ser något på deras kanaler på sommaren.


Jo blev tvungen att kolla upp det, surt som fan. Hade jag vetat om att dom skulle höja priset som galningar skulle jag haft kvar mitt ursprungs abbonemang som kostade 299:-/månaden.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Donowitz fre 28 jun 2019, 12:02

Undrar om detta är något dåligt jävla skämt eller vad det är frågan om. 1 (!) Luleå-match.

http://www.hockeysverige.se/2019/06/28/sa-sander-c-fran-forsasongen/

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Bamsefar fre 28 jun 2019, 13:18

bearjew skrev:Undrar om detta är något dåligt jävla skämt eller vad det är frågan om. 1 (!) Luleå-match.

http://www.hockeysverige.se/2019/06/28/sa-sander-c-fran-forsasongen/

Blir alltså inget abbonnemang innan säsongen, CHL går väl på SVT, CMORE gillar inte Luleå helt enkelt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Old Brooklyn fre 28 jun 2019, 13:27

Bamsefar skrev:
bearjew skrev:Undrar om detta är något dåligt jävla skämt eller vad det är frågan om. 1 (!) Luleå-match.

http://www.hockeysverige.se/2019/06/28/sa-sander-c-fran-forsasongen/

Blir alltså inget abbonnemang innan säsongen, CHL går väl på SVT, CMORE gillar inte Luleå helt enkelt.
Kan någon annan ha köpt rättigheterna till Luleås träningsmatcher? Typ Norrbottens Media?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Bamsefar fre 28 jun 2019, 13:48

Hur många försäsongsmatcher gör man utanför CHL ? är det bara skellefteå kanske ? e v möten mot Boden o Finska lag faller kanska under andra rättigheter ? oavsett så gillar inte Cmore Luleå
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Tony Moore fre 28 jun 2019, 16:24

Vi har inte nog många kunder som vill pröjsa för att se vårat gäng på tv..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Micke80 lör 29 jun 2019, 01:42

Vi får nog sansa oss lite i våra konspirationsteorier om att alla hatar Luleå. Gick in och kollade på våra tränignsmatcher under 2019 och ser att vi bara har tre stycken.
15/8 Björklöven borta
20/8 Kärpät borta
22/8 Skellefteå hemma.

Således kan man även säga att Cmore sänder samtliga träningsmatcher mot SHL-motstånd, och 100% utdelning måste ju innebära att de älskar oss Wink

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Bamsefar lör 29 jun 2019, 09:57

Micke80 skrev:Vi får nog sansa oss lite i våra konspirationsteorier om att alla hatar Luleå. Gick in och kollade på våra tränignsmatcher under 2019 och ser att vi bara har tre stycken.
15/8 Björklöven borta
20/8 Kärpät borta
22/8 Skellefteå hemma.

Således kan man även säga att Cmore sänder samtliga träningsmatcher mot SHL-motstånd, och 100% utdelning måste ju innebära att de älskar oss Wink

Nope, Cmore gillar inte Luleå oavsett.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Pajala sön 20 okt 2019, 11:21

Hej, har en snabb fråga, i vilken kanal sändes premiärmatchen?

Måste veta precis vilken kanal det är, håller på med en lite undersökning som jag kommer att presentera mer info om snart.

Om någon även vet vilken kanal som sände matchen Örebro-Luleå omgång 2 så skulle det vara toppen.

Har nästan alla matcher, saknas lite från omgång 1 och 2.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 20 okt 2019, 13:16

Pajala skrev:Hej, har en snabb fråga, i vilken kanal sändes premiärmatchen?

Måste veta precis vilken kanal det är, håller på med en lite undersökning som jag kommer att presentera mer info om snart.

Om någon även vet vilken kanal som sände matchen Örebro-Luleå omgång 2 så skulle det vara toppen.

Har nästan alla matcher, saknas lite från omgång 1 och 2.


Googlade och såg det här på skärmen bland alla länkar..

Luleå HF - Växjö Lakers HC på Lör 14 sept 18:00 - TV.nu
https://www.tv.nu › ...
Från Coop Norrbotten Arena i Luleå. ... Lör 14 sept 08:50 - 11:30, Matchstart 09:00. Ishockey, SHL. Från Coop Norrbotten Arena i Luleå. ... C More Live 2 HD.
Klickade aldrig på länken
Edit gjorde det och den funkade inte
Så vad som menas 08,50-11,30 Matchstart 09,00 vet jag ej
Men matchen började ju 18,00 så det var nog CMore Live 2 Fast jag undrar ändå om det inte var huvudmatchen av kvällsmatcherna?

Och ang ÖIK- LHF så hitta jag detta efter att ha googlat igen..

Örebro HK - Luleå HF - Sport på TV Idag
https://sporttv.nu › Hockey
17 sep. 2019 - Programmet har redan sänts, "Örebro HK - Luleå HF" visades på C More Live 4 klockan 18:50 - 21:06 den 2019-09-17. Se livestream från C ...

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Pajala sön 20 okt 2019, 13:40

Tack, jag har lyckats knåpa ihop en TV-poäng tabell i Excel

Grejen är att jag personligen tyckte att DIF oftast hamnade på Cmore hockey kanalen så jag knåpade ihop en tabell som poängsätter i vilka kanaler ett lag har spelat i.

T.ex Så rankar jag TV4/Sportkanalen/Fotboll som högst med 7 poäng, sen kommer följande
Cmore Hockey 6 Poäng
Cmore Live 5 Poäng
Cmore Live2 4 Poäng
Cmore Live3 3 Poäng
Cmore Live4 2 Poäng
Cmore Live5 1 Poäng

Om t.ex DIF möter SKE på Cmore Hockey så får båda då 6 poäng, är det helgmatcher så brukar ju det gå en tidigare match och en senare match, jag har inte tagit hänsyn på hemma eller borta utan ger bägge lagen samma poäng efter i vilken kanal det sänds.

Så på helgen så kan faktiskt fyra lag få 6 poäng eftersom dom då sänds på Cmore hockey.

Efter 12 spelade matcher (förutom brynäs och malmö som ligger på 11 matcher) så börjar man se ett mönster.

Djurgården ligger etta följt av Leksand och Frölunda just nu.

Blir intressant att se om något lag kan gå ikapp Djurgården, fast min känsla säger att dom kommer att rycka ifrån istället Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Puckad sön 20 okt 2019, 14:22

Förra året var vi i topp i serien nästa hela tiden, ändå var vi väl aldrig huvudmatch utan att möta Göteborg eller Stockholm.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Urken sön 20 okt 2019, 14:39

Puckad skrev:Förra året var vi i topp i serien nästa hela tiden, ändå var vi väl aldrig huvudmatch utan att möta Göteborg eller Stockholm.

Brukar inte matcherna mot Skellefteå vara huvudmatcher?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Pajala sön 20 okt 2019, 14:45

Vi har har fått en 7 poängare eftersom vi har sänts på Tv4, sen har vi en 6 poängare för en match på Cmore hockey, givetvis mot Dif.

Dif har redan tre st 7 poängare och även tre st 6 poängare.

Leksand har fått höga poäng, sänts på sportkanalen, tv4 flera gånger och även mött lag som visas på cmore hockey.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Pajala sön 20 okt 2019, 14:46

Urken skrev:
Puckad skrev:Förra året var vi i topp i serien nästa hela tiden, ändå var vi väl aldrig huvudmatch utan att möta Göteborg eller Stockholm.

Brukar inte matcherna mot Skellefteå vara huvudmatcher?

Oftast, Matchen på Tisdag sänds på Cmore hockey, givetvis för att den är enda matchen också Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Puckad sön 20 okt 2019, 14:55

Urken skrev:
Puckad skrev:Förra året var vi i topp i serien nästa hela tiden, ändå var vi väl aldrig huvudmatch utan att möta Göteborg eller Stockholm.

Brukar inte matcherna mot Skellefteå vara huvudmatcher?
Mitt selektiva minne kanske sviker mig. pale
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 20 okt 2019, 15:21

Pajala skrev:Tack, jag har lyckats knåpa ihop en TV-poäng tabell i Excel

Grejen är att jag personligen tyckte att DIF oftast hamnade på Cmore hockey kanalen så jag knåpade ihop en tabell som poängsätter i vilka kanaler ett lag har spelat i.

T.ex Så rankar jag TV4/Sportkanalen/Fotboll som högst med 7 poäng, sen kommer följande
Cmore Hockey 6 Poäng
Cmore Live 5 Poäng
Cmore Live2 4 Poäng
Cmore Live3 3 Poäng
Cmore Live4 2 Poäng
Cmore Live5 1 Poäng

Om t.ex DIF möter SKE på Cmore Hockey så får båda då 6 poäng, är det helgmatcher så brukar ju det gå en tidigare match och en senare match, jag har inte tagit hänsyn på hemma eller borta utan ger bägge lagen samma poäng efter i vilken kanal det sänds.

Så på helgen så kan faktiskt fyra lag få 6 poäng eftersom dom då sänds på Cmore hockey.

Efter 12 spelade matcher (förutom brynäs och malmö som ligger på 11 matcher) så börjar man se ett mönster.

Djurgården ligger etta följt av Leksand och Frölunda just nu.

Blir intressant att se om något lag kan gå ikapp Djurgården, fast min känsla säger att dom kommer att rycka ifrån istället Very Happy

Lysande fortsätt att följa och poängbedöm en stund sen efter kanske halva serien kan du maila Cmore å fråga vafan dom menar..
RBK leder serien spelar rätt rolig hockey
Och jag kan garantera att dom har mindre Cmore poäng än dom flesta lagen har
Och skulle det fortsätta så att dom leder i halvtid och dom inte visats alls på Cmore Hockey eller TV 4,a Sport så är det fan skandal.


Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet