Tippa SHL-tabellen 2016/2017

+26
NilsOskar
MickkeJ
JayDee
Kapten Haddock
Gpa
Lasse Proppmätt
Patrik82
Myrman
Kallepedal
PM
Metheuz
Puckad
Ivanhoe
Urken
Slapshot
LulefanGBG
Wolfhunter
icemask
Freno
ski3r
Pajala
Bamsefar
Norlin
JuniorX
pingu
Admin
30 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Tippa SHL-tabellen 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: Tippa SHL-tabellen 2016/2017

Inlägg av LulefanGBG tor 04 maj 2017, 13:29

Kapten Haddock skrev:Många föll på HV.
Frågan är vi blev påverkade av varandra eller om vi helt enkelt tyckte dom inte inte hade spets nog?

Att dom hade lag har dom i alla fall visat!
Tror att många underskattat dem individuellt. Ett gammalt topplag som ändå inte tillhört toppen senaste säsongerna, även om de såg lite halvspännande ut redan förra säsongen. Åtminstone stundtals. Sedan var jag tveksam till både Thörnbergs och Tedenbys status. Den förstnämnda trodde jag skulle vara lite tröttare och den sista möjligtvis lite omotiverad. ( Tedenby är ju en rivig spelare och riktig spets än, men det är inte alltid lätt för spelare som kanske är lite för bra förbligan att prestera). Sedan hade jag öht inte räknat med att deras målvaktssida skulle vara så bra iom Söderströms enorma genombrott. Han fans väl inte ens i laget när vi tippade så det var ju omöjligt att förutse. Sedan hade vi Christensen och Abbott som jag inte heller trodde skulle vara så bra, samt många unga killar som tagit ett rejält kliv. Men sådant sker i en grupp med bra harmoni.

HV har överraskat många men är verkligen värdiga mästare. Och det gamla gardet har verkligen visat oss tvivlare att vi hade fel.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tippa SHL-tabellen 2016/2017 - Sida 2 Empty Sv: Tippa SHL-tabellen 2016/2017

Inlägg av Tigerman tor 04 maj 2017, 19:26

Puckad skrev:
Puckad skrev:
1.  Skellefteå  -5
2.  Linköping  -2
3.  Frölunda   +1
4.  Brynäs     -1
5.  Växjö       -4
6.  DIF          -4
--------------
7.  Luleå       -2
8.  Malmö     +1
9.  HV71       -7
10. Färjestad  -3
--------------
11. Rögle      -2
12. Örebro    +1
--------------
13. Leksand  -1
14. Karlskrona -3
-31 What a Face

All cred till @Tigerman som stannade på 20 pinnar trots HV, Mordor och LHF's prestationer.
Tack, men det handlar förstås mer om tur än skicklighet.
Att man missar lite på LHF är ju förlåtligt, och att SAIK inte hamnade i topp blir man bara glad åt, men det var ju uppenbart en kollektiv missräkning av HV. Vem-det-nu-var som tippade dem högst borde få ett särskilt omnämnande!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet