Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

+89
Niinimaa
jejoe
stormvägen
Lillajag
CKa
Diktatorn
BodenSwe
Taabe
lhffan
GLHF
Sportsman
Lajon
JoakimJ
wilmus2007
Dilox
Hellcop
Polyfemos
Gunnar Sträng
UnSaccoDiSoldi
JayDee
Donten_
KaptenBlodskelett
GustenA
Anthrax
amarule
LuleåWinston
Kraftkung
Lulefan
kokostrollet
Davidoff
Högljudd
Norrlandstoken
Björnkäften
Groggen79
Sir Prozac
Rönken
Patrik82
farre
Mange
LulefanGBG
Ferros
Urken
Donowitz
#96
KUCERA
Dustin
Norlin
Pajala
Myrman
Zeth
makkanmakkan
Ivanhoe
Freno
Jonsey
Lars158
Redbear
MickkeJ
Slapshot
Hankburger
hokkzorz
Jonken
KebabLasse
Kagen
Mickeee
Bamsefar
Number 69
ski3r
nummer 17
Wolfhunter
Tigerman
Snikne Ville
Old Brooklyn
tibet
Rocksolid
NallePhu
JuniorX
Monco
Puckad
Micke80
NilsOskar
pingu
Hedanders
Mr Bister
Qirren
Sundance Kid
Jokerman
Dentos
MrScout
icemask
93 posters

Sida 13 av 14 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Lulefan ons 08 feb 2017, 09:09

Number 69 skrev:
Davidoff skrev:Bra tänk där Number 69 NOT!  vid ett försök till en ev förlängning lär ju säkert en spelare av Sweatts kaliber va relativt sugen att skriva under..
Han har ju dessutom vaknat till rätt rejält på slutet..
idioti att ens tänka tanken..

Låt mig utveckla.
När tiden kommer då det står klart att ett lag missar slutspel är det vanligt att man då (t.ex i en sluten liga som NHL) säljer av spelare som inte är intresserade av förlängning) man säljer då bort högprofilerade äldre spelare (spelarna vill säkert också ha chansen till framgång sent på säsongen/karriären).

I SHL som inte är sluten blir detta svårare då ett kval väntar för de två sista lagen.
I dagens läge kommer Lule förmodligen hamna på play-in eller ingemanslandplats.
Då skulle det vara intressant att veta hur en spelare som t.ex. Sweatt funderar över nästa säsong, förläng eller försvinn s.a.s.

Transferfönstret är en vecka bort så man kan inte vänta längre än så med denna taktik.
Inte alls idiotiskt utan ett bra alternativ (för bägge parter) om man kan umgås med tanken att årets säsong är ett fiasko och inte kommer leda längre än maximalt 2-3matcher i ett play-in (eller åttondelsfinal om man så vill).

Skulle man däremot känna att man har chansen på guldet bör man göra tvärtom och försöka spetsa truppen istället tycker jag.
Hade inte lule haft en policy att inte sparka (utan befordra) tränare borde även Burra hade åkt ut med huvudet före, enligt min åsikt.

Fast det känns ju väldigt konstigt att börja skeppa iväg spelare som kan bidra till att ta oss till slutspel och i slutspel kan allt hända. Vi ligger just nu på playin-plats och tar vi oss till playin är det fullt möjligt att ta sig till slutspel. Varför bara ge upp? Slutspel, även bara en kvartsfinal, ger troligen mer pengar än vi skulle tjäna på att skeppa iväg spelare nu.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av kokostrollet ons 08 feb 2017, 10:58

Lulefan skrev:
Number 69 skrev:
Davidoff skrev:Bra tänk där Number 69 NOT!  vid ett försök till en ev förlängning lär ju säkert en spelare av Sweatts kaliber va relativt sugen att skriva under..
Han har ju dessutom vaknat till rätt rejält på slutet..
idioti att ens tänka tanken..

Låt mig utveckla.
När tiden kommer då det står klart att ett lag missar slutspel är det vanligt att man då (t.ex i en sluten liga som NHL) säljer av spelare som inte är intresserade av förlängning) man säljer då bort högprofilerade äldre spelare (spelarna vill säkert också ha chansen till framgång sent på säsongen/karriären).

I SHL som inte är sluten blir detta svårare då ett kval väntar för de två sista lagen.
I dagens läge kommer Lule förmodligen hamna på play-in eller ingemanslandplats.
Då skulle det vara intressant att veta hur en spelare som t.ex. Sweatt funderar över nästa säsong, förläng eller försvinn s.a.s.

Transferfönstret är en vecka bort så man kan inte vänta längre än så med denna taktik.
Inte alls idiotiskt utan ett bra alternativ (för bägge parter) om man kan umgås med tanken att årets säsong är ett fiasko och inte kommer leda längre än maximalt 2-3matcher i ett play-in (eller åttondelsfinal om man så vill).

Skulle man däremot känna att man har chansen på guldet bör man göra tvärtom och försöka spetsa truppen istället tycker jag.
Hade inte lule haft en policy att inte sparka (utan befordra) tränare borde även Burra hade åkt ut med huvudet före, enligt min åsikt.

Fast det känns ju väldigt konstigt att börja skeppa iväg spelare som kan bidra till att ta oss till slutspel och i slutspel kan allt hända. Vi ligger just nu på playin-plats och tar vi oss till playin är det fullt möjligt att ta sig till slutspel. Varför bara ge upp? Slutspel, även bara en kvartsfinal, ger troligen mer pengar än vi skulle tjäna på att skeppa iväg spelare nu.

Precis. Hade vi varit i ett läge nu innan transferfönstret stänger där det faktiskt var helt klart att vi hamnar i ingenmansland utan risk eller chans vare sig uppåt eller nedåt, så hade det varit en annan femma. Då hade ju säsongen i praktiken varit slut även om vi har matcher kvar att spela. Sedan hade det så klart sänt en del trista signaler i allmänhet till övriga ligan och gett oss dålig PR i allmänhet, men visst, det hade ju gett ett tillskott i kassan en säsong när vi knappast lär nå budget.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Puckad ons 08 feb 2017, 13:11

Och hela den här diskussionen är väl skälet till att transferfönstret är där det är.
- Det ska vara stängt när det drar ihop sig, och man ska inte köpa ett finallag.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Number 69 sön 12 feb 2017, 09:52

Puckad skrev:Och hela den här diskussionen är väl skälet till att transferfönstret är där det är.
- Det ska vara stängt när det drar ihop sig, och man ska inte köpa ett finallag.

Att köpa ett finallag är väl det man försöker göra alldeles oavsett tidpunkt på säsongen?

Ta Växjö som köpt:
Nick Bailen
Jeff Tambellini
Emil Pettersson

Och skeppat:
Hillding
Geoff Platt
Linus Högberg
Sam Marklund

Det är vad jag kallar förstärka sin trupp.
Lag med skador på nyckelspelare lär vara intresserade och då tänker jag även på andra ligor än SHL (har dock inte koll på alla ligors transferfönster).
Att vi byter tränare lär knappast förvandla Lule från ett bottenlag till en titelutmanare (men man kan ju alltid nära en dröm).


Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Puckad sön 12 feb 2017, 12:14

Det håller jag med om, men jag tror Osten brändes sig när Omark kom in sent och laget snarare sjönk är lyfte.
Jag kan hålla med om att modellen att fylla på sent kan vara ett effektivt sätt att använda en spelarbudget, istället för att bygga laget klart i Augusti, och lita på att gruppen blir stark i sin gemenskap.  
I år är väl frågan akademisk eftersom vi valde att skapa laget tidigt, och ändå kämpar om play-in plats.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Number 69 sön 12 feb 2017, 12:28

Puckad skrev:Det håller jag med om, men jag tror Osten brändes sig när Omark kom in sent och laget snarare sjönk är lyfte.
Jag kan hålla med om att modellen att fylla på sent kan vara ett effektivt sätt att använda en spelarbudget, istället för att bygga laget klart i Augusti, och lita på att gruppen blir stark i sin gemenskap.  
I år är väl frågan akademisk eftersom vi valde att skapa laget tidigt, och ändå kämpar om play-in plats.

Ja, det känns som ett ansträngt ekonomiskt läge när man tar in "rejects" (billigt?!) från andra lag när det blev långa skador i truppen.
Detta till skillnad mot Växjö där spelaromsättningen känns väldigt mer uträknad.
I Växjö verkar man se vilka som har det jobbigt och ersätter dem sedan med bättre namn.

Som jag ser det har Lule (som många andra lag) en kärna av lokala förmågor som skall stå för tradition och ryggrad + att man fyller på kärnan med junisar och spetsar med importer. Problemet är att Luleås kärna inte har samma kvaliteter som andra lag (viljan finns och arbetsmoralen, men det brister i kunnandet).

Växjö däremot har en mycket mindre kärna (om ens någon) och har därför lättare att byte ut underpresterande spelare.

Senast Lule skalade bort en lokal spelare från truppen under säsong var väl när Savva fick lämna.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Pajala sön 12 feb 2017, 14:12

Number 69 skrev:
Puckad skrev:Det håller jag med om, men jag tror Osten brändes sig när Omark kom in sent och laget snarare sjönk är lyfte.
Jag kan hålla med om att modellen att fylla på sent kan vara ett effektivt sätt att använda en spelarbudget, istället för att bygga laget klart i Augusti, och lita på att gruppen blir stark i sin gemenskap.  
I år är väl frågan akademisk eftersom vi valde att skapa laget tidigt, och ändå kämpar om play-in plats.

Ja, det känns som ett ansträngt ekonomiskt läge när man tar in "rejects" (billigt?!) från andra lag när det blev långa skador i truppen.
Detta till skillnad mot Växjö där spelaromsättningen känns väldigt mer uträknad.
I Växjö verkar man se vilka som har det jobbigt och ersätter dem sedan med bättre namn.

Som jag ser det har Lule (som många andra lag) en kärna av lokala förmågor som skall stå för tradition och ryggrad + att man fyller på kärnan med junisar och spetsar med importer. Problemet är att Luleås kärna inte har samma kvaliteter som andra lag (viljan finns och arbetsmoralen, men det brister i kunnandet).

Växjö däremot har en mycket mindre kärna (om ens någon) och har därför lättare att byte ut underpresterande spelare.

Senast Lule skalade bort en lokal spelare från truppen under säsong var väl när Savva fick lämna.

som sagt så finns det olika vägar att gå för att nå sina mål, Växjö kör sitt race och värvar nytt direkt när det gamla inte fungerar, oavsett vad man tycker om det så får Växjö oftast till ett lag som blir slagkraftigt, vet ej hur dom får ihop det ekonomiskt men dom verkar ha bra med pengar iaf.

Visst kan man gå andra vägen och bygga på något långsiktigt och ha en stomme med spelare från länet, men det är nu det svåra börjar, Skellefteå lyckades i några år men nu börjar det att krackelera och dom måste öppna börsen för att värva in bra spelare.

Man måste verkligen ha några goda grunder att stå på, spelarna från länet måste utvecklas för varje år och inte stanna upp i utvecklingen, tyvärr för oss uppe i Norrbotten så växer dessa spelare inte på träd så resultaten har uteblivit.

Krydda med spets låter ju bra men ideliga felvärvningar gör att resultaten återigen har uteblivit, förra årets trupp var verkligen en bra trupp som man kunde ha byggt vidare på, tyvärr så drabbades vi av en spelarflykt modell värre när alla toppspelare drog vidare, SHL börjar mer och mer att drabbas av spelarflykt till ligor som betalar bäst.

Det är en svår balansgång genom att försöka ha spelare från länet som inte har det där lilla extra eller att göra en Växjö och skita i kulturbärare.

Med ett missat slutspel så lär denna säsong bli ett ekonomiskt fiasko så jag vet inte hur det kommer att drabba spelarbudgeten nästa säsong, förhoppningsvis ingenting.

Nästa år känns som en fräsch nystart på alla plan efter att Luleå har fastnat i gamla hjulspår senaste tiden, nya personer på nästan alla platser känns verkligen som att Luleå Hockey har insett allvaret och tar tag i saken.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Dustin sön 12 feb 2017, 14:52

Ser gärna att vi återgår till att försöka hitta unga duktiga svenskar i Allsvenskan som vi kan vidareutveckla till bra SHL-spelare. Där var "Osten" duktig under sina första år i klubben, då ekonomin inte tillät dyra värvningar. Sen kom Fruktis in med miljoner och vi fick svullballe och kastade pärlor åt svin. Inför nästa säsong finns det ju tyvärr inte utrymme för det då många platser redan är fyllda och vi är i fruktansvärt stort behov utav spets, men för framtiden hoppas jag vi har en seriös scouting på Allsvenskan för där kan man hitta oslipade diamanter till en relativt billig kostnad.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Puckad sön 12 feb 2017, 15:18

Pajala skrev:
Man måste verkligen ha några goda grunder att stå på, spelarna från länet måste utvecklas för varje år och inte stanna upp i utvecklingen, tyvärr för oss uppe i Norrbotten så växer dessa spelare inte på träd så resultaten har uteblivit.
För att göra det ännu svårare så får de ju inte utvecklas för mycket. Pistol-Pete, Wallmark, Näkky, Kukan, en hel hög målvakter etc.
-De som blir för bra flyttar ju vidare.
Där passar kulturbärarna in. Jag tror Janne S, Fabbe, Foppa har lite för mycket investerat i sina 'civila' liv för att röra på sig även om de skulle erbjödas en krona eller två mer på andra ställen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av pingu sön 12 feb 2017, 15:42

Hoppas Skuggan nu lägger allt krut på en/två toppcentrar och därefter fyller ut resten av forwardsplatserna.
På backsidan tycker jag vi avvaktar med ersättare/förlängningar med Melart och Schira tills vi ser var centerfrågan kostar i slutändan. Här går att värva billigare om centerfrågan tar av backarnas budget.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Rönken sön 12 feb 2017, 15:43

Puckad skrev:
Pajala skrev:
Man måste verkligen ha några goda grunder att stå på, spelarna från länet måste utvecklas för varje år och inte stanna upp i utvecklingen, tyvärr för oss uppe i Norrbotten så växer dessa spelare inte på träd så resultaten har uteblivit.
För att göra det ännu svårare så får de ju inte utvecklas för mycket. Pistol-Pete, Wallmark, Näkky, Kukan, en hel hög målvakter etc.
-De som blir för bra flyttar ju vidare.
Där passar kulturbärarna in. Jag tror Janne S, Fabbe, Foppa har lite för mycket investerat i sina 'civila' liv för att röra på sig även om de skulle erbjödas en krona eller två mer på andra ställen.

Fast finns ju bara ett, åtminstone ganska, fix antal platser runt om i övriga ligor. Ju fler bra spelare som produceras och provar på vingarna annanstans desto fler som kommer tillbaka.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Monco mån 13 feb 2017, 06:29

Rönken skrev:
Puckad skrev:
Pajala skrev:
Man måste verkligen ha några goda grunder att stå på, spelarna från länet måste utvecklas för varje år och inte stanna upp i utvecklingen, tyvärr för oss uppe i Norrbotten så växer dessa spelare inte på träd så resultaten har uteblivit.
För att göra det ännu svårare så får de ju inte utvecklas för mycket. Pistol-Pete, Wallmark, Näkky, Kukan, en hel hög målvakter etc.
-De som blir för bra flyttar ju vidare.
Där passar kulturbärarna in. Jag tror Janne S, Fabbe, Foppa har lite för mycket investerat i sina 'civila' liv för att röra på sig även om de skulle erbjödas en krona eller två mer på andra ställen.

Fast finns ju bara ett, åtminstone ganska, fix antal platser runt om i övriga ligor. Ju fler bra spelare som produceras och provar på vingarna annanstans desto fler som kommer tillbaka.
Det är ju synd att det startas nya lag både i NHL och KHL ibland som drar många spelare. Man får hoppas att KHL fortsätter att gå dåligt ekonomiskt så dom inte sprider sig ytterligare.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av hokkzorz mån 13 feb 2017, 13:04

Hade gärna sett han i LHF's färger, redan nästa säsong.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=212368

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Hedanders mån 13 feb 2017, 17:13

Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av NallePhu mån 13 feb 2017, 17:30

NEJ och det är hugget i sten också!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Kapten Haddock mån 13 feb 2017, 18:06


Ja han är ju ytterligare en produktiv spelare som inte har levererat denna säsong! Han har ju levererat i betydligt hårdare gäng, men man skulle vilja veta varför de inte funkar för honom i LHC?

LHC får väl betala halva lönen resterande kontraktet, för då säger jag ja! Very Happy
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Rönken mån 13 feb 2017, 18:21

Kapten Haddock skrev:

Ja han är ju ytterligare en produktiv spelare som inte har levererat denna säsong! Han har ju levererat i betydligt hårdare gäng, men man skulle vilja veta varför de inte funkar för honom i LHC?

LHC får väl betala halva lönen resterande kontraktet, för då säger jag ja! Very Happy

Allra flesta drömde ju om honom här på forumet innan han skrev på för Linköping. Med Bulan som tränare så, varför inte? Någon gång ska väl en spelare som gått mindre bra i Linköping lyckas i Luleå, har väl mest varit tvärtom annars Razz Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av ski3r mån 13 feb 2017, 18:31

En liten gåta varför det har gått så tungt i Linköping, det är ju i grunden en bra spelare. Någon som har följt Linköping lite närmare som kan upplysa oss andra?
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Dustin mån 13 feb 2017, 20:14

ski3r skrev:
En liten gåta varför det har gått så tungt i Linköping, det är ju i grunden en bra spelare. Någon som har följt Linköping lite närmare som kan upplysa oss andra?

Har inte järnkoll men LHC har ju tuff konkurrens på forwardssidan med Roe,Gordon, Little, bröderna Olimb och Lilja bland annat. Mathis har ju också en rätt tuff säsong hittills. Han är ju i en bra ålder och bör ha många bra säsonger kvar i kroppen, bulan kanske är rätt man att få igång honom? Men en dyr chansning hade det ju varit då han aldrig lyckats i SHL(en säsong som senior bara, visserligen).

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Niinimaa mån 13 feb 2017, 21:14

Jo jag hade velat se Bergfors i Luleå. Men kanske inte till den lönen han har i lhc.

Niinimaa

Antal inlägg : 230
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av NallePhu mån 13 feb 2017, 21:25

Känslan är lite finns inget av värde på marknaden lär Luleå hålla sig kalla men dyker det upp ngt eller man får loss ngt av värde då går man all in och ror hem dealen, I procent skulle jag säga 95% Nej - 5% JA till ett nyförvärv innan transferstoppet träder in!

Verkar ut som HC Slovan Bratislava missar slutspelet i KHL och Jeff Taffe verkar man kunna få loss......


Senast ändrad av NallePhu den mån 13 feb 2017, 21:33, ändrad totalt 1 gång
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Bamsefar mån 13 feb 2017, 21:28

Bergfors ? , Har vi inte redan en Hillding?

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Number 69 mån 13 feb 2017, 22:44

Bamsefar skrev:Bergfors ? , Har vi inte redan en Hillding?


Kan vi byta LHC-Bergfors mot LHF-Burra rakt av, bara en tanke?
Petter kan coacha själv, det var ju populärt för ett antal år sedan.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av MiCCe ons 15 feb 2017, 09:50

Vad tror vi? Blir det något nytt i truppen?

Vi är i panikbehov av en duglig center. Vi har i dagens trupp inte en enda center värd namnet på SHL-nivå.

Mike Richards? Jeff Taffe? Ja va fan, till och med Niklas Olausson skulle överglänsa Hilding och Mastomäki!

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Bamsefar ons 15 feb 2017, 10:01

MiCCe skrev:Vad tror vi? Blir det något nytt i truppen?

Vi är i panikbehov av en duglig center. Vi har i dagens trupp inte en enda center värd namnet på SHL-nivå.

Mike Richards? Jeff Taffe? Ja va fan, till och med Niklas Olausson skulle överglänsa Hilding och Mastomäki!

Det är sant , samtidigt som,. För Luleås del handlar det inte om att krydda anfall eller defensiv, nu handlar det om att få ett spel o fungera o jag är tveksam till att en enskild spelare skulle kunna hjälpa upp spelet som det ser ut nu. risken är att det blir en extra kostnad utan nytta.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Hedanders ons 15 feb 2017, 10:03

MiCCe skrev:Vad tror vi? Blir det något nytt i truppen?

Vi är i panikbehov av en duglig center. Vi har i dagens trupp inte en enda center värd namnet på SHL-nivå.

Mike Richards? Jeff Taffe? Ja va fan, till och med Niklas Olausson skulle överglänsa Hilding och Mastomäki!

Kan absolut tänka mig att ta in Taffe eller Olausson men då över nästa säsong också.

Richards har inte spelat på länge, om jag inte fattat fel, och kommer bli sjukt dyr. Så nej, det är en för dyr chansning.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av MiCCe ons 15 feb 2017, 10:12

Hedanders skrev:
MiCCe skrev:Vad tror vi? Blir det något nytt i truppen?

Vi är i panikbehov av en duglig center. Vi har i dagens trupp inte en enda center värd namnet på SHL-nivå.

Mike Richards? Jeff Taffe? Ja va fan, till och med Niklas Olausson skulle överglänsa Hilding och Mastomäki!

Kan absolut tänka mig att ta in Taffe eller Olausson men då över nästa säsong också.

Richards har inte spelat på länge, om jag inte fattat fel, och kommer bli sjukt dyr. Så nej, det är en för dyr chansning.

Jag skulle nog säga att vi bör kosta på oss dyra värvningar. Laget har noll självförtroende i kombination med för lite talang, känns lite MODO. Det är 14 poäng till Leksand.....

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av LulefanGBG ons 15 feb 2017, 10:43

En center måste in. Det kan vara skillnaden mellan kvalserien och play in.

Troligtvis lär väl det aldrig hända. Finns ju knappt någon so skulle göra någon skillnad på marknaden ändå och dyker en så då upp är inte vi de enda som letar förstärkning. Vi lär ju med tanke på tabelläget inte vara den mest attraktiva skylten på marknaden heller.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Urken ons 15 feb 2017, 10:46

Olausson. Som vi spelar nu, så är det inte alls någon omöjlighet att vi kan bli tvungna att kvala.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av MiCCe ons 15 feb 2017, 10:50

LulefanGBG skrev:En center måste in. Det kan vara skillnaden mellan kvalserien och play in.

Troligtvis lär väl det aldrig hända. Finns ju knappt någon so skulle göra någon skillnad på marknaden ändå och dyker en så då  upp är inte vi de enda som letar förstärkning. Vi lär ju med tanke på tabelläget inte vara den mest attraktiva skylten på marknaden heller.

Det är precis därför vi måste låta pengarna rulla Smile In med Jeff Taffe, kosta vad det kosta vill.

Falk - Kass
Hilding - Sämsta hittills i en Luleåtröja (inkl. Vinogradov!)
Mastomäki - Division 1 nästa?
Harju - Center? Knappast
Lagacé - Nåja, han kan teka och bidrar mycket i spelet. Tyvärr har han förlagt målsinnet.
Mouillierat - Okej som 3e, 4e center.

Summa summarum: Vi har två centrar av tveksam SHL klass samt en drös med icke dugliga "centrar".

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av hokkzorz ons 15 feb 2017, 10:52

LulefanGBG skrev:En center måste in. Det kan vara skillnaden mellan kvalserien och play in.

Troligtvis lär väl det aldrig hända. Finns ju knappt någon so skulle göra någon skillnad på marknaden ändå och dyker en så då  upp är inte vi de enda som letar förstärkning. Vi lär ju med tanke på tabelläget inte vara den mest attraktiva skylten på marknaden heller.

Nog för att spelet såg kasst ut igår, men kvalserien? Om vi förutsätter att Både Örebro, KHK och DIF går om och håller sig före oss så måste dessutom Leksand ta in 15 poäng på 10 matcher.

Jag är inte övertygad att vi klarar oss till Play-in längre, men jag har förhoppningar om det. Men kvalserien kan jag inte ens föreställa mig i den svartaste av alla svarta scenarion.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av MiCCe ons 15 feb 2017, 10:54

Urken skrev:Olausson. Som vi spelar nu, så är det inte alls någon omöjlighet att vi kan bli tvungna att kvala.

Håller med, alla tittar på DIF och Örebro som våra konkurrenter i tabellen, jag är tyvärr rädd att vi måste titta längre ner.
Laget är egentligen för bra för kval men när ett kollektivt självförtroende är kört i botten så kan raset tyvärr bli extremt. Det Luleå behöver nu är lite flyt i matchen mot Örebro. Någon stolpe in (gärna från Lagacé) och tre säkra poäng så kan det vända säsongen.

En liten gnista av tro kan få oss att landa stabilt på topp 10, om inte så tror jag tyvärr att vi kommer vara beroende av att Leksand spelar dåligt för att undvika kval.

Olausson hade helt klart kunnat bidra, kanske framförallt i Power play (där hade till och med jag kunnat bidra).

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av MiCCe ons 15 feb 2017, 11:03

hokkzorz skrev:
LulefanGBG skrev:En center måste in. Det kan vara skillnaden mellan kvalserien och play in.

Troligtvis lär väl det aldrig hända. Finns ju knappt någon so skulle göra någon skillnad på marknaden ändå och dyker en så då  upp är inte vi de enda som letar förstärkning. Vi lär ju med tanke på tabelläget inte vara den mest attraktiva skylten på marknaden heller.

Nog för att spelet såg kasst ut igår, men kvalserien? Om vi förutsätter att Både Örebro, KHK och DIF går om och håller sig före oss så måste dessutom Leksand ta in 15 poäng på 10 matcher.

Jag är inte övertygad att vi klarar oss till Play-in längre, men jag har förhoppningar om det. Men kvalserien kan jag inte ens föreställa mig i den svartaste av alla svarta scenarion.


Luleå har tagit 11 poäng på de senaste 14 matcherna och det finns ingenting i spelet som tyder på att vi kommer öka det poängsnittet. Kvalserie är långt ifrån omöjligt. Förhoppningsvis så fortsätter Leksands kräftgång trots deras seger igår mot HV71.

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Rönken ons 15 feb 2017, 11:06

Fast vad talar för att Jeff Taffe ens finns tillgänglig? Sedan är ju frågan vilka meriter som gör att han är en gyllene slutspels- eller kvalspelsjoker. Han toktankade i Linköping förr-förra säsongen och historiskt sett har han inte spelat så mycket slutspel eller gjort jättemycket poäng när han väl varit i slutspel förutom en säsong.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av hokkzorz ons 15 feb 2017, 12:39

MiCCe skrev:
hokkzorz skrev:
LulefanGBG skrev:En center måste in. Det kan vara skillnaden mellan kvalserien och play in.

Troligtvis lär väl det aldrig hända. Finns ju knappt någon so skulle göra någon skillnad på marknaden ändå och dyker en så då  upp är inte vi de enda som letar förstärkning. Vi lär ju med tanke på tabelläget inte vara den mest attraktiva skylten på marknaden heller.

Nog för att spelet såg kasst ut igår, men kvalserien? Om vi förutsätter att Både Örebro, KHK och DIF går om och håller sig före oss så måste dessutom Leksand ta in 15 poäng på 10 matcher.

Jag är inte övertygad att vi klarar oss till Play-in längre, men jag har förhoppningar om det. Men kvalserien kan jag inte ens föreställa mig i den svartaste av alla svarta scenarion.


Luleå har tagit 11 poäng på de senaste 14 matcherna och det finns ingenting i spelet som tyder på att vi kommer öka det poängsnittet. Kvalserie är långt ifrån omöjligt. Förhoppningsvis så fortsätter Leksands kräftgång trots deras seger igår mot HV71.

Leksand har tagit 14p på dom 14 senaste matcherna. Allting pekar tydligt på att dom kommer gå om oss nu på slutet. Ja, jag är sarkastisk.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av NallePhu ons 15 feb 2017, 13:15

Så då lägger vi ned spekulationerna kring nyförvärv i dag, Saxat från Twitter :
Hans Abrahamsson @69Abris

Luleås GM Stefan Nilsson är tydlig på min fråga om det blir några förändringar i Luleås trupp:
”Nej”.

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Bamsefar ons 15 feb 2017, 13:20

NallePhu skrev:Så då lägger vi ned spekulationerna kring nyförvärv i dag, Saxat från Twitter :
Hans Abrahamsson @69Abris

Luleås GM Stefan Nilsson är tydlig på min fråga om det blir några förändringar i Luleås trupp:
”Nej”.


Föga oväntat, att addera ytterligare ett ägg till en misslyckad sockerkaka hjälper sällan.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Anthrax ons 15 feb 2017, 14:32

Bamsefar skrev:
NallePhu skrev:Så då lägger vi ned spekulationerna kring nyförvärv i dag, Saxat från Twitter :
Hans Abrahamsson @69Abris

Luleås GM Stefan Nilsson är tydlig på min fråga om det blir några förändringar i Luleås trupp:
”Nej”.


Föga oväntat, att addera ytterligare ett ägg till en misslyckad sockerkaka hjälper sällan.

Jag vet inte jag. Om inte en center så en pådrivare åtminstone, någon som faktiskt bryr sig om att leverera något på kort sikt. Uppenbart är ju att de sk trotjänarna som nyligen kritat på mest väntar på att få boka en trevlig utlandsresa i Mars/april. Sedan är det ju förvisso skillnad mellan att vara en kämpe på isen likt Fabbe och vara en ledare och fackelbärare i omklädningsrum etc.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Sir Prozac ons 15 feb 2017, 18:09

Äh, föreningen har också gett upp. Man håller tummarna att man klarar sig kvar utan kval för att sen bygga ännu ett luftslott, ja jag är bitter!

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Urken ons 15 feb 2017, 18:24

Problemet som jag ser det.. vilka monsterspelare måste vi inte få in för att få till ett bra lag?

Sedan ställer jag mig jävligt fundersam till var våra pengar har gått. Kennedy är ett stort hål, det förstår jag, men i övrigt? Förstår inte att man fått till en sådan trubbig trupp med den pengapåsen.

Jag är snart så arg så jag kommer skriva ut min fars teori om vad det är som händer.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Anthrax ons 15 feb 2017, 18:45

Urken skrev:Problemet som jag ser det.. vilka monsterspelare måste vi inte få in för att få till ett bra lag?

Sedan ställer jag mig jävligt fundersam till var våra pengar har gått. Kennedy är ett stort hål, det förstår jag, men i övrigt? Förstår inte att man fått till en sådan trubbig trupp med den pengapåsen.

Jag är snart så arg så jag kommer skriva ut min fars teori om vad det är som händer.

Blir intressant att se vad som händer med så kallade bärande spelare som inte bär oss. Harju framför allt.

Alla känns som högst utbytbara utom juniorerna förstås och målvakterna lika givet.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Urken ons 15 feb 2017, 18:47

Anthrax skrev:
Urken skrev:Problemet som jag ser det.. vilka monsterspelare måste vi inte få in för att få till ett bra lag?

Sedan ställer jag mig jävligt fundersam till var våra pengar har gått. Kennedy är ett stort hål, det förstår jag, men i övrigt? Förstår inte att man fått till en sådan trubbig trupp med den pengapåsen.

Jag är snart så arg så jag kommer skriva ut min fars teori om vad det är som händer.

Blir intressant att se vad som händer med så kallade bärande spelare som inte bär oss. Harju framför allt.

Alla känns som högst utbytbara utom juniorerna förstås och målvakterna lika givet.

Precis. Satt nyss och gick igenom spelare för spelare med farsan. Det är inte många namn som är "säkra" på att få vara kvar. Tyvärr har flera redan kontrakt. Förstår verkligen inte hur det här ska gå ihop.

Petter E - kapten. (Baserat på spelstil)
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Anthrax ons 15 feb 2017, 18:54

Urken skrev:
Anthrax skrev:
Urken skrev:Problemet som jag ser det.. vilka monsterspelare måste vi inte få in för att få till ett bra lag?

Sedan ställer jag mig jävligt fundersam till var våra pengar har gått. Kennedy är ett stort hål, det förstår jag, men i övrigt? Förstår inte att man fått till en sådan trubbig trupp med den pengapåsen.

Jag är snart så arg så jag kommer skriva ut min fars teori om vad det är som händer.

Blir intressant att se vad som händer med så kallade bärande spelare som inte bär oss. Harju framför allt.

Alla känns som högst utbytbara utom juniorerna förstås och målvakterna lika givet.

Precis. Satt nyss och gick igenom spelare för spelare med farsan. Det är inte många namn som är "säkra" på att få vara kvar. Tyvärr har flera redan kontrakt. Förstår verkligen inte hur det här ska gå ihop.

Petter E - kapten. (Baserat på spelstil)

Intressant namn. Någon föreslog Mikkelson, lite för inkonsekvent och ojämn säger jag, även om han kanske är en bra kille.

Hedman borde bli assisterande. Har en attityd och tuffhet som borde vara bra för moralen.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Dustin ons 15 feb 2017, 18:54

Tycker vi bör göra ett försök att släppa Hillding,lär inte vara lätt men med Falk tillbaka har han ingen plats i laget. Toolanen och Lundeström gör ett minst lika bra jobb dessutom. Bara vi blir av med halva lönekostnaden vore det ju värt det. Tycker dessutom inte att vi bör värva något inför slutspurten, svårt att se någon enskild spelare som kan vända den här skutan.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Anthrax ons 15 feb 2017, 18:56

Määk skrev:Tycker vi bör göra ett försök att släppa Hillding,lär inte vara lätt men med Falk tillbaka har han ingen plats i laget. Toolanen och Lundeström gör ett minst lika bra jobb dessutom. Bara vi blir av med halva lönekostnaden vore det ju värt det. Tycker dessutom inte att vi bör värva något inför slutspurten, svårt att se någon enskild spelare som kan vända den här skutan.

Hur hatad man än blir för att man tycker det ser jag helst att man finner annan lösning för Harju snarast möjligt, eller iaf strippar honom från kaptensrollen. Snälla, det är helt fel roll för honom, och är som en pricken över i:t för svågerpolitiken som rått.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Dustin ons 15 feb 2017, 18:57

Anthrax skrev:
Urken skrev:
Anthrax skrev:
Urken skrev:Problemet som jag ser det.. vilka monsterspelare måste vi inte få in för att få till ett bra lag?

Sedan ställer jag mig jävligt fundersam till var våra pengar har gått. Kennedy är ett stort hål, det förstår jag, men i övrigt? Förstår inte att man fått till en sådan trubbig trupp med den pengapåsen.

Jag är snart så arg så jag kommer skriva ut min fars teori om vad det är som händer.

Blir intressant att se vad som händer med så kallade bärande spelare som inte bär oss. Harju framför allt.

Alla känns som högst utbytbara utom juniorerna förstås och målvakterna lika givet.

Precis. Satt nyss och gick igenom spelare för spelare med farsan. Det är inte många namn som är "säkra" på att få vara kvar. Tyvärr har flera redan kontrakt. Förstår verkligen inte hur det här ska gå ihop.

Petter E - kapten. (Baserat på spelstil)

Intressant namn. Någon föreslog Mikkelson, lite för inkonsekvent och ojämn säger jag, även om han kanske är en bra kille.

Hedman borde bli assisterande. Har en attityd och tuffhet som borde vara bra för moralen.

Petter är en av de spelarna som kanske tränar hårdast i hela ligan, jobbar alltid hårt och en Norrbottenskille. Tror han skulle lyfta av förtroendet till skillnad från Harju, som helt enkelt inte har det i sig.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Urken ons 15 feb 2017, 19:11

Anthrax skrev:
Määk skrev:Tycker vi bör göra ett försök att släppa Hillding,lär inte vara lätt men med Falk tillbaka har han ingen plats i laget. Toolanen och Lundeström gör ett minst lika bra jobb dessutom. Bara vi blir av med halva lönekostnaden vore det ju värt det. Tycker dessutom inte att vi bör värva något inför slutspurten, svårt att se någon enskild spelare som kan vända den här skutan.

Hur hatad man än blir för att man tycker det ser jag helst att man finner annan lösning för Harju snarast möjligt, eller iaf strippar honom från kaptensrollen. Snälla, det är helt fel roll för honom, och är som en pricken över i:t för svågerpolitiken som rått.

Kan bli tjatigt, men..

+1 rabbit
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av ski3r ons 15 feb 2017, 19:24

Lite tudelade känslor, förnuftet säger att det är bäst att inte värva och spara pengarna då säsongen ändå är förlorad. Å andra sidan känns det förbaskat trist att föreningen känner detsamma.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Anthrax ons 15 feb 2017, 19:37

ski3r skrev:Lite tudelade känslor, förnuftet säger att det är bäst att inte värva och spara pengarna då säsongen ändå är förlorad. Å andra sidan känns det förbaskat trist att föreningen känner detsamma.

Rimligen får man väl in mer pengar på ett play in och i allra bästa scenario kvartsfinal än ett slutspelat, så, att resonera att säsongen är över känns ju extremt resignerat får jag säga. Är väl så lag som är helt avhängda borde resonera, men inga andra.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av ski3r ons 15 feb 2017, 20:07

Anthrax skrev:
ski3r skrev:Lite tudelade känslor, förnuftet säger att det är bäst att inte värva och spara pengarna då säsongen ändå är förlorad. Å andra sidan känns det förbaskat trist att föreningen känner detsamma.

Rimligen får man väl in mer pengar på ett play in och i allra bästa scenario kvartsfinal än ett slutspelat, så, att resonera att säsongen är över känns ju extremt resignerat får jag säga. Är väl så lag som är helt avhängda borde resonera, men inga andra.
Visst, om man tror att en ny spelare skulle göra sådan skillnad. Min känsla är dock, och tydligen föreningens också, att det varken skulle göra från eller till ifall man inte hittade typ Omark eller Klasen...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 14 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet