Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

+79
Lulefan
HollywoodFATS
MrA
VanDamme
Gpa
rmr
Patrik82
Rakapuckar
iZe
Salle
Tony Moore
Lukrarn
Erilk
Blinders
Freno
wilmus2007
MrScout
GLHF
Tigerman
Murveln
Davidoff
Groggen79
Neurofunk20
NallePhu
nummer 17
Redbear
Rönken
LulefanGBG
CKa
Trashtalk
Pingis 11
pingu
Number 69
Sir Prozac
JuniorX
ezz
Mange
Lajon
Mr Bister
icemask
Slapshot
ski3r
robin-_-
Snikne Ville
Norlin
Ivanhoe
vanten
keevvs
Kapten Haddock
tibet
Monco
Pajala
Lars158
Bamsefar
Niinimaa
Dentos
GustenA
Hellcop
NilsOskar
amarule
Wolfhunter
Dustin
Donowitz
Xinpei
Puckad
KaptenBlodskelett
Dilox
Sundance Kid
kokostrollet
KUCERA
#96
Hedanders
makkanmakkan
Micke80
hokkzorz
Qirren
Urken
Donten_
johan74
83 posters

Sida 21 av 21 Föregående  1 ... 12 ... 19, 20, 21

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Niinimaa sön 05 jun 2016, 19:51

Jag ser också gärna Alltonen i luleå. Men kan även täbka mig Rasmussen eller olusson. Och kan även se Pesonen

Niinimaa

Antal inlägg : 230
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Number 69 sön 05 jun 2016, 20:17

Min kontakt tror Rasmussen är klar, dessutom ville han ha den prickiga nappen vid kvällens nattning, ett säkert tecken på att han sagt sanningen!!
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av nummer 17 sön 05 jun 2016, 20:20

Tycker mitt svar täcker den frågan ski3r.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Kagen sön 05 jun 2016, 21:17

Number 69 skrev:Min kontakt tror Rasmussen är klar, dessutom ville han ha den prickiga nappen vid kvällens nattning, ett säkert tecken på att han sagt sanningen!!

Säkrare än en följning på Twitter!
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Kagen sön 05 jun 2016, 21:26

ski3r skrev:
nummer 17 skrev:Johan74 du får nöja dig med det jag skrivit! Har inte mer att säga!
Han undrar nog mer om du har läst det någon annanstans eller om du har hört det ryktesvägen....

Har försökt att bekräfta men får ingen träff.., next stop Glommen!?
Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Bg37df
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av ski3r sön 05 jun 2016, 21:47

Kagen skrev:
ski3r skrev:
nummer 17 skrev:Johan74 du får nöja dig med det jag skrivit! Har inte mer att säga!
Han undrar nog mer om du har läst det någon annanstans eller om du har hört det ryktesvägen....

Har försökt att bekräfta men får ingen träff.., next stop Glommen!?
Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Bg37df
Kanske http://www.eliteprospects.com/player.php?player=106055
Enligt osten en spelare i rätt ålder!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Puckad sön 05 jun 2016, 21:51

Oavsett nappens färg, sant är det inte förrän det är presenterat!
Fast Dennis skulle smaka mumma, helt klart! Så jag väljer att tro på det och vara glad mycket hellre än alternativet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Kapten Haddock sön 05 jun 2016, 22:24

Puckad skrev:Oavsett nappens färg, sant är det inte förrän det är presenterat!  
Fast Dennis skulle smaka mumma, helt klart! Så jag väljer att tro på det och vara glad mycket hellre än alternativet.

Väljer densamma, men är han muntligt klar så lär de väl ta minst 11 dagar till innan han är landad och helt klar då sista fönstret är stängt. De är tyvärr väldigt länge i värvningsbranchen och de kan hända allt för mycket på den tiden, de är bl.a Everberg m.fl.

Fingers crossed!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Lars158 sön 05 jun 2016, 23:46

Min känsla är att SHL kommer vara en något bättre liga nästa år. Vad tror ni i den frågan?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Xinpei mån 06 jun 2016, 00:01

Hellcop skrev:Min "kontakt" "visste inget" om Rasmussen men å andra sidan så håller hon hårt i namnen.

Spännande!

Hon alltså?
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Xinpei mån 06 jun 2016, 00:04

Slapshot skrev:
Xinpei skrev:
Pajala skrev:
Pingis 11 skrev:Pajala, om vi låtsas att Rajala och Wallmark skulle vara kvar så skulle vi ha nedanstående kedjor på pappret. Ser detta mycket sämre ut än förra säsongen eller tvivlar du på att vi kan ersätta Wallmark och Rajala?

Harju-Falk-Emanuelsson
Sweatt-Lagace-Juntila
Rajala-Wallmark-Hedman
Fabbe-Masto-Foppa
Rydahl

vi kan låtsas visst, men faktum är att Rajala, Wallmark, Chelarik, Micflikier, Sigalet och Granström är en sådan stor förlust ...  just nu är inte egentligen någon av dessa spelare ersatta, Sylvegård och Petrell är väl ersatta med råge, det kan jag väl gå med på iaf.

Sen så har vi ändå ett stort frågetecken angående Bill Sweatt, där får vi vänta tills han går på is och får spela ett par veckor, visst har Osten sagt att Sweatt blir helt återställd men jag väljer att vänta och se det med egna ögon istället, att lita blint på en sportchef ... njää ... jag gör det då inte Very Happy
Granström är ersatt av Falk, Sigalet är ersatt av Todd och Chelarik av Juntilla. Varav dessa är mest bara Micflickier en stor förlust. Wallmark var väntad.



Granström och Cehlarik är då tunga förluster. Varken Falk eller Junttila kommer komma upp i deras nivå. Det är jag rätt säker på faktiskt.

Deras nivåer? Cehlarik var ojämn och gjorde som max 20p per säsong. Granström gjorde en bra säsong och detta på grund av att han hade spelare runt sig som gjorde honom bättre. Visst gjorde Granström en riktigt bra säsong men kom igen nu? Han går att ersätta och säga att Falk inte kommer att komma upp i samma nivå som Granström är det för tidigt för att säga. Junttila är en bättre spelare än Cehlarik.

Lars158 skrev:Min känsla är att SHL kommer vara en något bättre liga nästa år. Vad tror ni i den frågan?

Helt klart. SHL har tappat en rad med unga lovande spelare till NHL men fått hem redan etablerade stjärnor.


Senast ändrad av Xinpei den mån 06 jun 2016, 00:07, ändrad totalt 1 gång
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Dustin mån 06 jun 2016, 00:05

David Ullström vore annars en grym center att gå in. Men verkar vara på g till Schweiz.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av hokkzorz mån 06 jun 2016, 00:53

Jag tyckte Cehlarik växte den här säsongen, såg stark ut i närkamperna och kändes farlig. Lite ojämn fortfarande men han utvecklades lite varje säsong i A-laget. Gjorde ju oxo det viktiga suddenmålet i semin.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Slapshot mån 06 jun 2016, 06:52

Xinpei skrev:
Slapshot skrev:
Xinpei skrev:
Pajala skrev:
Pingis 11 skrev:Pajala, om vi låtsas att Rajala och Wallmark skulle vara kvar så skulle vi ha nedanstående kedjor på pappret. Ser detta mycket sämre ut än förra säsongen eller tvivlar du på att vi kan ersätta Wallmark och Rajala?

Harju-Falk-Emanuelsson
Sweatt-Lagace-Juntila
Rajala-Wallmark-Hedman
Fabbe-Masto-Foppa
Rydahl

vi kan låtsas visst, men faktum är att Rajala, Wallmark, Chelarik, Micflikier, Sigalet och Granström är en sådan stor förlust ...  just nu är inte egentligen någon av dessa spelare ersatta, Sylvegård och Petrell är väl ersatta med råge, det kan jag väl gå med på iaf.

Sen så har vi ändå ett stort frågetecken angående Bill Sweatt, där får vi vänta tills han går på is och får spela ett par veckor, visst har Osten sagt att Sweatt blir helt återställd men jag väljer att vänta och se det med egna ögon istället, att lita blint på en sportchef ... njää ... jag gör det då inte Very Happy
Granström är ersatt av Falk, Sigalet är ersatt av Todd och Chelarik av Juntilla. Varav dessa är mest bara Micflickier en stor förlust. Wallmark var väntad.



Granström och Cehlarik är då tunga förluster. Varken Falk eller Junttila kommer komma upp i deras nivå. Det är jag rätt säker på faktiskt.

Deras nivåer? Cehlarik var ojämn och gjorde som max 20p per säsong. Granström gjorde en bra säsong och detta på grund av att han hade spelare runt sig som gjorde honom bättre. Visst gjorde Granström en riktigt bra säsong men kom igen nu? Han går att ersätta och säga att Falk inte kommer att komma upp i samma nivå som Granström är det för tidigt för att säga. Junttila är en bättre spelare än Cehlarik.

Lars158 skrev:Min känsla är att SHL kommer vara en något bättre liga nästa år. Vad tror ni i den frågan?

Helt klart. SHL har tappat en rad med unga lovande spelare till NHL men fått hem redan etablerade stjärnor.



Den som lever får se och de två är väl rätt olika spelartyper men jag tror Cehlarik är mer allround än Junttila och ett nedköp. Cehlarik var ju grym i närkamper längs sargen tex. Junttila är väl mer snabb kanske...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av makkanmakkan mån 06 jun 2016, 07:15

Angående Aaltonen så känner säkert flera till att Osten har jagat honom ett flertal gånger.
Vi har resurser för att locka han till Luleå idag och avståndet till Ii är inte så överdrivet långt borta.

Aaltonen ÄR en bra lagspelare. Med en god inställning till jobbet han gör.
Tidigare var han lite av en diva utanför isen och betedde som han ville, men att han "mognat" med åren.
Efter tiden i Rögle så har han trots allt fått uppleva om både VM och OS vilket är ett bevis på mycket.
Men tas inte ut i landslag om det felar i inställningen.

Aaltonen är i kikaren men att det finns andra alternativ är en självklarhet.
Men Rasmussen är prio 1 i Luleå idag och kan så gott som också nämna att det är "bara" Luleå som gäller om det blir spel i SHL.
Men det tåls att säga att Rasmussen är lika "klar" idag som han var inför förra säsongen och vi såg ju vad som hände, men jag är optimistisk.
Quenneville öste beröm över Rasmussen ett antal gånger.

Sen är jag inte överraskad om Rasmussen får ett A direkt

Hinner inte trolla så mycket mer men vad tycks om:

Aaltonen - Rasmussen - Hedman
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Kapten Haddock mån 06 jun 2016, 07:43

Lars158 skrev:Min känsla är att SHL kommer vara en något bättre liga nästa år. Vad tror ni i den frågan?

Känslan är nog så när de verkar komma hem en och annan rutinerad spelare som verkar vilja hem efter utlandsäventyr eller inte riktigt spela sig in i NHL.

Nu har jag inte tittat spelare för spelare, men kommande SHL känns starkare än på ett par år.

Tycker att de under en längre tid känts som vi hela tiden blivit dränerad på spelare och serien blivit sämre och sämre. Detta trots att vi fått in utländska spelare.

Vi får hoppas att trenden vänder, för att de kommer göra SHL till en intressantare marknad för bättre spelare trots att vi inte kan konkurera med de mer penningstarka ligorna.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av johan74 mån 06 jun 2016, 08:54

Precis...

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Puckad mån 06 jun 2016, 09:26

Lars158 skrev:Min känsla är att SHL kommer vara en något bättre liga nästa år. Vad tror ni i den frågan?
Vi får väl se.
FHC har fyllt på från Modo, Oskarshamn, Stavanger, Pantern och Mora.
- Det känns inte som de siktar på att göra en dubbel i år igen.
FBK, DIF och HV har fortfarande luckor att fylla.
DIF tappade otroliga 15 spelare, + tränare. Där går mycket pengar bara i sign-on bonusar. (Och kanske for en del i signoff i våras)
Karlskrona och Leksand ser väl inte så maffiga ut.
Malmö ser ut att vara årets 'Real' , får väl se om de har ledarstaben som kan sy ihop det.
Jag är svag för Olimb, så jag hissar varningsflagg för LHC.
SAIK, stark forwardsbesättning, men ? för målvaktssidan och många backar borta samt ny tränarkonstellation.
- Vi får se...
Växjö, de borde åkt ut i kvarten mot LCH, och ser inte så mycket starkare ut idag. Inte färdighandlat där, dock.
Örebro känns som varken fågel eller fisk.

Men det återstår ju en hel del krydda på den här anrättningen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Xinpei mån 06 jun 2016, 09:37

Puckad skrev:
Lars158 skrev:Min känsla är att SHL kommer vara en något bättre liga nästa år. Vad tror ni i den frågan?
Vi får väl se.
FHC har fyllt på från Modo, Oskarshamn, Stavanger, Pantern och Mora.
- Det känns inte som de siktar på att göra en dubbel i år igen.
FBK, DIF och HV har fortfarande luckor att fylla.
DIF tappade otroliga 15 spelare, + tränare. Där går mycket pengar bara i sign-on bonusar. (Och kanske for en del i signoff i våras)
Karlskrona och Leksand ser väl inte så maffiga ut.
Malmö ser ut att vara årets 'Real' , får väl se om de har ledarstaben som kan sy ihop det.
Jag är svag för Olimb, så jag hissar varningsflagg för LHC.
SAIK, stark forwardsbesättning, men ? för målvaktssidan och många backar borta samt ny tränarkonstellation.
- Vi får se...
Växjö, de borde åkt ut i kvarten mot LCH, och ser inte så mycket starkare ut idag. Inte färdighandlat där, dock.
Örebro känns som varken fågel eller fisk.

Men det återstår ju en hel del krydda på den här anrättningen.

Håller helt med. Det enda lag som känns som det är färdigt är ju Brynäs och även där finns det ett antal frågetecken. Framförallt i defensiven. Man kan inte förutsätta att Bulan kommer att få ihop det.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 5

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 21 av 21 Föregående  1 ... 12 ... 19, 20, 21

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet