Petter Emanuelsson

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Sportchefen #2 i fre feb 01, 2019 7:39 pm

@Rikky skrev:
@Sportchefen #2 skrev:
@Rikky skrev:
@Sportchefen #2 skrev:Intressant att Mr Madhawk får skriva nyhetsartiklar i Kvällsposten trots att han i princip ingår i SHL-laget.
Här ett prima beställningsjobb från Peter Andersson där han totalt oemotsagd får säga att Petter genar genom målgården. Trovärdigheten är noll. Hål i huvudet på ansvarig utgivare.
Sedan kan jag hålla med om att ämnet är angeläget.
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/de-ar-okunniga-och-begriper-ingenting/
Fast vad jag kan se står det inget om att gena genom målgården i artikeln.
"Petter Emanuelsson tog en genväg, förbi målgården, och rörde då vid Oscar Alsenfelts huvud"

Korrekt. Antingen läste jag fel eller så har han ändrat i artikeln. Vad är det där för formulering? Hur tar man en genväg förbi målgården?
Håller med. En lustig (eller olustig) formulering.

Det finns lite längre ned i texten, ser jag nu. Peter Andersson säger att Petter "sneddar genom målgården".
A ja, när det gäller den där biten så tycker jag att fw har ett ansvar och att det tål att diskuteras. Dock ser jag ingen intention i Petters åkning att ge Alsenfeldt en tjuvsmäll.
Det jag retar mig på är hur som helst att Mr Madhawk tillåts göra såna artiklar. Han är en jävel på att ha nyheter och kan hockey men är alldeles för mycket Malmö-fan.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 353

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Blinders88 i fre feb 01, 2019 7:46 pm

Samtidigt är Peter Andersson en jävel på att sätta press på domare osv via media. Det har vi sett speciellt under de två senaste slutspelen.

Blinders88

Antal inlägg : 622

Inlägg av Tony Moore i fre feb 01, 2019 8:00 pm

Å här då, twittrar en massa gröthalsar om Petters pååkning, fy faan. Om målisen är utanför målgården har den samma skyldighet som utespelarna att hålla koll på omgivningen..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 2538

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Sundance Kid i fre feb 01, 2019 8:04 pm

I artikeln så står det:

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/de-ar-okunniga-och-begriper-ingenting/

"Har någon av dina backar ett ansvar för att Petter Emanuelsson genar genom målgården, då han vill komma undan dessa?

– Nej. Ingen av våra har ett ansvar när det gäller pååkningen av Oscar. "

Det är ju nummer 50 i Malmö som har stor orsak i händelsen. Han vevar med klubban mot Emanuelsson för att stänga hans åkväg. Hade han målvakten aldrig blivit skadad.

Sundance Kid

Antal inlägg : 545

Inlägg av Sportchefen #2 i fre feb 01, 2019 8:14 pm

@Sundance Kid skrev:I artikeln så står det:

"Har någon av dina backar ett ansvar för att Petter Emanuelsson genar genom målgården, då han vill komma undan dessa?

– Nej. Ingen av våra har ett ansvar när det gäller pååkningen av Oscar. "

Det är ju nummer 50 i Malmö som har stor orsak i händelsen. Han vevar med klubban mot Emanuelsson för att stänga hans åkväg. Hade han målvakten aldrig blivit skadad.

Se där, ja. Det är faktafel.
Vidare var ju Peter Andersson ute och vevade direkt efter slutsignalen i det här ärendet. Uppenbart att han tycker att det fått alldeles för lite uppmärksamhet och att han vill ha hjälp att dra igång det, vilket han välvilligt får utrymme till.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 353

Inlägg av Micke80 i lör feb 02, 2019 6:42 am

Mr Madhawk har jag slutat läsa för länge sedan, det är alldeles för mycke Malmö och lite för mycke Rögle för att tilltala mig.

Just det som disskuteras här känns som en höna av en fjäder, skulle hellre se de så kallade experterna titta närmare på Olles pååkning och hur mycket han egentligen gör för att undvika att köra på målvakten.

Micke80

Antal inlägg : 2458

Inlägg av Bamsefar i lör feb 02, 2019 6:52 am

Själv skulle jag vilja att "expertisen" tar en titt på bristeds påkörning av Olausson i Röglematchen och hur det kom sig att den inte togs av domare på plats utan bestraffas efteråt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 7218

Inlägg av Hankburger i sön feb 03, 2019 9:22 pm

@Micke80 skrev:Mr Madhawk har jag slutat läsa för länge sedan, det är alldeles för mycke Malmö och lite för mycke Rögle för att tilltala mig.

Just det som disskuteras här känns som en höna av en fjäder, skulle hellre se de så kallade experterna titta närmare på Olles pååkning och hur mycket han egentligen gör för att undvika att köra på målvakten.

Mr Madhawk hymlar ju inte med att han är en Malmösupporter. Däremot brukar hans artiklar hålla betydligt högre klass än många andra bloggare och journalister.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 1756

Inlägg av Micke80 i mån feb 04, 2019 6:24 am

@Hankburger skrev:
@Micke80 skrev:Mr Madhawk har jag slutat läsa för länge sedan, det är alldeles för mycke Malmö och lite för mycke Rögle för att tilltala mig.

Mr Madhawk hymlar ju inte med att han är en Malmösupporter. Däremot brukar hans artiklar hålla betydligt högre klass än många andra bloggare och journalister.

Det är mycket möjligt, men i mina ögon är han i samma klass som Norranjournalisterna och han på Expressen som skriver om Frölunda. Kan vara så att kunnandet är bättre hos höken, men det tar inte bort att det är rena suporterarticklar han skriver. När han skriver om andra lag än Malmö så är det så klart bättre och mer nyanserat, men så fort skåne och då främst Malmö är inblandat så blir det, i mina ögon, dynga av det han skriver.
Detta har gjort att jag väljer att inte läsa honom alls. Tycker det är anskrämligt av en rikstäckande tidning att ha journalister som skriver för dem på det sättet, och vill man använda sig av honom för att han är så bra så kan man väll sätta han och bevaka andra matcher än jsut Malmös.

Micke80

Antal inlägg : 2458

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet