Petter Emanuelsson

+61
Hostak straffar
evanovich
Jokerman ll
kokostrollet
LHF96
Dilox
GustenA
Norrlandstoken
Pajala
Lehto
Jokerman
Bamsefar
Sundance Kid
Hellcop
Rikky
Lars158
NallePhu
Hankburger
kamelbullen
Blinders
Sportchefen #2
Hedanders
farre
CKa
Lillajag
wilmus2007
Micke80
HarryHaffa
Donowitz
Kraftkung
Ferros
Mange
Lulefan
Qirren
GLHF
Tigerman
ski3r
Urken
Old Brooklyn
LulefanGBG
Jonken
Wolfhunter
Tony Moore
FruktHamster
pingu
Neurofunk20
Slapshot
hokkzorz
Knäcktomten
Dustin
nummer 17
Mickeee
Redbear
Dentos
Norlin
JayDee
Kapten Haddock
Puckad
KaptenBlodskelett
Snikne Ville
Rönken
65 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Sportchefen #2 fre 01 feb 2019, 19:39

Rikky skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Rikky skrev:
Sportchefen #2 skrev:Intressant att Mr Madhawk får skriva nyhetsartiklar i Kvällsposten trots att han i princip ingår i SHL-laget.
Här ett prima beställningsjobb från Peter Andersson där han totalt oemotsagd får säga att Petter genar genom målgården. Trovärdigheten är noll. Hål i huvudet på ansvarig utgivare.
Sedan kan jag hålla med om att ämnet är angeläget.
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/de-ar-okunniga-och-begriper-ingenting/
Fast vad jag kan se står det inget om att gena genom målgården i artikeln.
"Petter Emanuelsson tog en genväg, förbi målgården, och rörde då vid Oscar Alsenfelts huvud"

Korrekt. Antingen läste jag fel eller så har han ändrat i artikeln. Vad är det där för formulering? Hur tar man en genväg förbi målgården?
Håller med. En lustig (eller olustig) formulering.

Det finns lite längre ned i texten, ser jag nu. Peter Andersson säger att Petter "sneddar genom målgården".
A ja, när det gäller den där biten så tycker jag att fw har ett ansvar och att det tål att diskuteras. Dock ser jag ingen intention i Petters åkning att ge Alsenfeldt en tjuvsmäll.
Det jag retar mig på är hur som helst att Mr Madhawk tillåts göra såna artiklar. Han är en jävel på att ha nyheter och kan hockey men är alldeles för mycket Malmö-fan.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Blinders fre 01 feb 2019, 19:46

Samtidigt är Peter Andersson en jävel på att sätta press på domare osv via media. Det har vi sett speciellt under de två senaste slutspelen.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Tony Moore fre 01 feb 2019, 20:00

Å här då, twittrar en massa gröthalsar om Petters pååkning, fy faan. Om målisen är utanför målgården har den samma skyldighet som utespelarna att hålla koll på omgivningen..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Sundance Kid fre 01 feb 2019, 20:04

I artikeln så står det:

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/de-ar-okunniga-och-begriper-ingenting/

"Har någon av dina backar ett ansvar för att Petter Emanuelsson genar genom målgården, då han vill komma undan dessa?

– Nej. Ingen av våra har ett ansvar när det gäller pååkningen av Oscar. "

Det är ju nummer 50 i Malmö som har stor orsak i händelsen. Han vevar med klubban mot Emanuelsson för att stänga hans åkväg. Hade han målvakten aldrig blivit skadad.


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Sportchefen #2 fre 01 feb 2019, 20:14

Sundance Kid skrev:I artikeln så står det:

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/de-ar-okunniga-och-begriper-ingenting/

"Har någon av dina backar ett ansvar för att Petter Emanuelsson genar genom målgården, då han vill komma undan dessa?

– Nej. Ingen av våra har ett ansvar när det gäller pååkningen av Oscar. "

Det är ju nummer 50 i Malmö som har stor orsak i händelsen. Han vevar med klubban mot Emanuelsson för att stänga hans åkväg. Hade han målvakten aldrig blivit skadad.


Se där, ja. Det är faktafel.
Vidare var ju Peter Andersson ute och vevade direkt efter slutsignalen i det här ärendet. Uppenbart att han tycker att det fått alldeles för lite uppmärksamhet och att han vill ha hjälp att dra igång det, vilket han välvilligt får utrymme till.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Micke80 lör 02 feb 2019, 06:42

Mr Madhawk har jag slutat läsa för länge sedan, det är alldeles för mycke Malmö och lite för mycke Rögle för att tilltala mig.

Just det som disskuteras här känns som en höna av en fjäder, skulle hellre se de så kallade experterna titta närmare på Olles pååkning och hur mycket han egentligen gör för att undvika att köra på målvakten.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Bamsefar lör 02 feb 2019, 06:52

Själv skulle jag vilja att "expertisen" tar en titt på bristeds påkörning av Olausson i Röglematchen och hur det kom sig att den inte togs av domare på plats utan bestraffas efteråt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Hankburger sön 03 feb 2019, 21:22

Micke80 skrev:Mr Madhawk har jag slutat läsa för länge sedan, det är alldeles för mycke Malmö och lite för mycke Rögle för att tilltala mig.

Just det som disskuteras här känns som en höna av en fjäder, skulle hellre se de så kallade experterna titta närmare på Olles pååkning och hur mycket han egentligen gör för att undvika att köra på målvakten.

Mr Madhawk hymlar ju inte med att han är en Malmösupporter. Däremot brukar hans artiklar hålla betydligt högre klass än många andra bloggare och journalister.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Micke80 mån 04 feb 2019, 06:24

Hankburger skrev:
Micke80 skrev:Mr Madhawk har jag slutat läsa för länge sedan, det är alldeles för mycke Malmö och lite för mycke Rögle för att tilltala mig.

Just det som disskuteras här känns som en höna av en fjäder, skulle hellre se de så kallade experterna titta närmare på Olles pååkning och hur mycket han egentligen gör för att undvika att köra på målvakten.

Mr Madhawk hymlar ju inte med att han är en Malmösupporter. Däremot brukar hans artiklar hålla betydligt högre klass än många andra bloggare och journalister.

Det är mycket möjligt, men i mina ögon är han i samma klass som Norranjournalisterna och han på Expressen som skriver om Frölunda. Kan vara så att kunnandet är bättre hos höken, men det tar inte bort att det är rena suporterarticklar han skriver. När han skriver om andra lag än Malmö så är det så klart bättre och mer nyanserat, men så fort skåne och då främst Malmö är inblandat så blir det, i mina ögon, dynga av det han skriver.
Detta har gjort att jag väljer att inte läsa honom alls. Tycker det är anskrämligt av en rikstäckande tidning att ha journalister som skriver för dem på det sättet, och vill man använda sig av honom för att han är så bra så kan man väll sätta han och bevaka andra matcher än jsut Malmös.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Jokerman tor 28 feb 2019, 20:49

Petter Emanuelsson - Sida 3 Ed022610
Petter gör en kanonsäsong, har gjort mer poäng än nånsin och +18 i plus/minus är suveränt! 

(Det i rött visar landslagssiffror).

FORZA PETTER!!!


Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Puckad tis 22 okt 2019, 21:56

Vilken säsongsstart!
Fantastiskt start i i poängen trillar in i år!
Älska
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Donowitz ons 23 okt 2019, 00:31

Kanske den bästa spelaren i laget så långt. Heja Petter!

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Redbear tor 07 nov 2019, 14:16

Skadeläget ljusnar. Petter tillbaka i full träning Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Jonken tor 07 nov 2019, 22:07

Härligt!
Hoppas bara att Petter inte chansar det minsta lilla -utan verkligen ÄR 100% symptomfri.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Blinders lör 30 nov 2019, 11:06

Ett frågetecken på formen dennna säsong i fem mot fem spelet.
Petter Emanuelsson - Sida 3 Screen12

Källa:
http://www.betterthanamonkey.com/?page_id=1561

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Jokerman fre 03 jan 2020, 12:18

Petter Emanuelsson förväntas enligt norr media vara tillgänglig för spel mot Linköping.

Han har missat sex stycken matcher på grund av skada (enligt forumet här var det ljumskarna).
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Blinders fre 03 jan 2020, 13:18

Jokerman skrev:Petter Emanuelsson förväntas enligt norr media vara tillgänglig för spel mot Linköping.

Han har missat sex stycken matcher på grund av skada (enligt forumet här var det ljumskarna).
Enligt Bulan var det ljumskarna, det sa han 11 december.


– Petter har haft känningar, och vi tog bort honom för att han skulle få vila sina ljumskar ett tag. Men vi hoppas att han ska kunna spela i mellandagsmatcherna, säger Thomas Berglund.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Puckad fre 03 jan 2020, 13:25

"Petter har haft känningar, och vi tog bort honom för att han ..."
Vi är i en bra sits när vi kan plocka bort bärande spelare för att ha tillgång till dem när det verkligen gäller.

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Jokerman tis 07 jan 2020, 22:29

Andra matchen för Petter efter skadeuppehållet:
Två assistpoäng nere Göteborg!

Starkt jobbat Petter!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Jokerman lör 11 jan 2020, 22:57

Petter satte avgörande 3-2 i förlängningen framför tillresta supporters från hemstaden enligt norr media. Senast han nätade var den 22 oktober. Självklart ville Kirunaborna prata med matchhjälten efter matchen.

– När det är lördagsmatcher så brukar det komma många Kirunabor. Det är några bekanta från tidigare så det är roligt.

Inte alls förvånad. Petter gjorde en riktigt bra match och helt rätt att låta honom spela i förlängningen.
cheers
Forza Petter!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Blinders tis 20 okt 2020, 15:38

Petter har fortsatt problem med ljumsken. Han låter ganska osäker på vad som händer framöver.

https://nsd.se/nyheter/artikel/luleaforwardens-frustration-maste-bolla-med-lakarna/wjomv7qr

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Puckad tis 20 okt 2020, 15:49

Blinders88 skrev:Petter har fortsatt problem med ljumsken. Han låter ganska osäker på vad som händer framöver.

https://nsd.se/nyheter/artikel/luleaforwardens-frustration-maste-bolla-med-lakarna/wjomv7qr
Han fattas oss!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Snikne Ville tis 20 okt 2020, 15:56

Puckad skrev:
Blinders88 skrev:Petter har fortsatt problem med ljumsken. Han låter ganska osäker på vad som händer framöver.

https://nsd.se/nyheter/artikel/luleaforwardens-frustration-maste-bolla-med-lakarna/wjomv7qr
Han fattas oss!
Instämmer, har sett riktigt vass ut inlendningsvis.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Blinders tis 08 dec 2020, 11:14

Det blev operation till slut. Hoppas Petter blir kvitt med problemenen och kommer starkt tillbaka till slutspelet.

https://www.luleahockey.se/article/r4ixakifs-30c4d/petter-emanuelsson-opereras

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Redbear tis 08 dec 2020, 11:16

Tungt avbräck Sad
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Snikne Ville tis 08 dec 2020, 11:29

Obra, han har varit riktigt vass när han spelat denna sässe.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Lehto tis 08 dec 2020, 12:17

Ujuj det kan bli tufft framöver... Han är duktig på att måla, de kan ingen ta ifrån han!
Tillbaka kring Mars alltså, dom hoppas han ska kunna bidra till slutspelet då. Får väl se hur formen är då.

Lehto

Antal inlägg : 718
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Norlin tis 08 dec 2020, 14:26

Det var en julljumske som heter duga. Tråkigt för laget och för Petter, bra för ekonomin eftersom försäkringen borde täcka hans bortfall.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Micke80 tis 08 dec 2020, 14:42

Trist som fan, för både honom och klubben.

Ska man tro att man är överens om ett nytt kontrakt då. Annars brukar ju spelarna inte vilja vara frånvarande med den här typen av skador då marknadsvärdet kan sjunka ordentligt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Pajala tis 08 dec 2020, 19:00

Synd att vi inte kan ersätta honom med en lika vass spelare, som Skuggan sa, det finns inga pengar.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Snikne Ville fre 11 dec 2020, 09:29

Operationen uppskjuten till 30:e december o tillgänglig för spel fram till dess, om möjligt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Puckad fre 11 dec 2020, 10:00

Snikne Ville skrev:Operationen uppskjuten till 30:e december o tillgänglig för spel fram till dess, om möjligt.
Så borta till nästa säsong. Crying or Very sad
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Norrlandstoken fre 11 dec 2020, 10:05

Han kanske passar på att göra detta nu med tanke på hur allt ser ut för att samtidigt på något sätt, visa barmhärtighet mot Luleå som säkert slipper en del av hans löne kostnad.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Blinders fre 11 dec 2020, 10:13

Då är han kanske spelklar en månad senare då? Typ början av april, lagom till kvartsfinalerna.
Dock så finns chansen att slutspelet skjuts upp en vecka om det typ är uppskjutna matcher som behöver spelas.

Tråkiga är dock att Lysell kommer inte få nån istid nu då kommande matcher i och med att alla är skadefria.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Micke80 fre 11 dec 2020, 12:32

Norrlandstoken skrev:Han kanske passar på att göra detta nu med tanke på hur allt ser ut för att samtidigt på något sätt, visa barmhärtighet mot Luleå som säkert slipper en del av hans löne kostnad.
Vill minnas att det tar 3 månader innan försäkringen kliver in och tar kostnaden för lönen. Efter de första två veckorna går försäkringskassan in men de täcker bara en bråkdel av lönen och resten får klubben stå för. Med andra ord, Petters lön frigörs inte förrän i slutet av säsongen och då är han ändå beräknad att vara tillbaka förutsatt att vi fortfarande spelar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av GustenA fre 11 dec 2020, 13:09

Micke80 skrev:
Norrlandstoken skrev:Han kanske passar på att göra detta nu med tanke på hur allt ser ut för att samtidigt på något sätt, visa barmhärtighet mot Luleå som säkert slipper en del av hans löne kostnad.
Vill minnas att det tar 3 månader innan försäkringen kliver in och tar kostnaden för lönen. Efter de första två veckorna går försäkringskassan in men de täcker bara en bråkdel av lönen och resten får klubben stå för. Med andra ord, Petters lön frigörs inte förrän i slutet av säsongen och då är han ändå beräknad att vara tillbaka förutsatt att vi fortfarande spelar.

Skjuts operationen fram eller? Står i tidningen att han kan vara med imorgon.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Pajala fre 11 dec 2020, 14:27

Han kan spelar innan operationen, bra.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Tony Moore tis 02 feb 2021, 21:07

https://kuriren.nu/nyheter/artikel/emanuelsson-om-framtiden-basta-stallet-i-varlden/rk2on0er
Emanuelsson om framtiden: "Bästa stället i världen"
Petter Emanuelsson är en av spelarna som ännu inte kontrakt inför kommande säsongen. "Skuggan vet om att jag trivs grymt bra här", säger han.

Luleå 2 februari 2021 07:00

Petter Emanuelsson som just nu håller på att träna sig tillbaka efter en operation av bukväggen har ännu inte gjort klart för kommande säsong.

– Vi har en dialog fast just nu är fokus på att jag ska ta mig tillbaka till match igen, säger Emanuelsson innan han fortsätter:
– Jag trivs riktigt bra i stan och även i organisationen. Det här är ett av de absolut bästa ställena att utvecklas på. Det är många som tar stora kliv här och jag skulle nog säga att det är ett av de bästa platserna att vara på i Europa eller till och med i hela världen.

Du bjuder Luleå Hockey på ett bra förhandlingsläge.
– Jo med Skuggan (Stefan Nilsson gm i Luleå Hockey) vet om att jag trivs grymt bra. För att jag ska skapa ett bra förhandlingsläge för mig själv måste jag tillbaka ut på isen igen.

Orsaken till att Emanuelsson rehabtränar är att han opererat den skadade bukväggen som har stört honom under en tid.
– Det är nog någon form av överbelastning. Jag hade samma problem i fjol, men operationen gör att det ska bli helt bra. Läkarna säger att det är ett bra utfall på såna här operationer.

Hur känns det nu?
– Det går enligt planen och det känns betydligt bättre än vad det gjorde för bara en vecka sedan. I dag körde jag kondition på isen med riktningsförändringar utan att köra fullt ut på start och stopp.

Hur ser planen ut?
– Ju lägre jag kommer i rehaben i gymmet kan jag också öka på trycket på is. Det handlar om att bygga upp muskulaturen i nedre magen mot ljumskarna.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Norrlandstoken tis 09 mar 2021, 10:13

Luleå har erbjudit ett kontrakt som Petter tackat nej till. Hmmm

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Blinders tis 09 mar 2021, 10:19

Norrlandstoken skrev:Luleå har erbjudit ett kontrakt som Petter tackat nej till. Hmmm
Vill nog ha mer pengar Neutral

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Redbear tis 09 mar 2021, 13:02

Blinders88 skrev:
Norrlandstoken skrev:Luleå har erbjudit ett kontrakt som Petter tackat nej till. Hmmm
Vill nog ha mer pengar Neutral

Min känsla är att han vill testa spel i utlandet, tex Schweiz eller KHL, men man hoppas ju så klart att han stannar.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Blinders tis 09 mar 2021, 13:09

Redbear skrev:
Blinders88 skrev:
Norrlandstoken skrev:Luleå har erbjudit ett kontrakt som Petter tackat nej till. Hmmm
Vill nog ha mer pengar Neutral

Min känsla är att han vill testa spel i utlandet, tex Schweiz eller KHL, men man hoppas ju så klart att han stannar.
Ja, mer pengar.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Sportchefen #2 tis 09 mar 2021, 13:14

Blinders88 skrev:
Redbear skrev:
Blinders88 skrev:
Norrlandstoken skrev:Luleå har erbjudit ett kontrakt som Petter tackat nej till. Hmmm
Vill nog ha mer pengar Neutral

Min känsla är att han vill testa spel i utlandet, tex Schweiz eller KHL, men man hoppas ju så klart att han stannar.
Ja, mer pengar.

Känns långsökt alltihop.
Vem är på het jakt efter en (i och för sig högerfattad) forward som snittar 0,5 poäng per match?
Jag gillar hans inställning och jobb efter sargerna, men ser man nyktert på saker och ting så är det ju Luleå som ser det högsta värdet i Petter eftersom han är norrbottning och enormt laglojal.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Blinders tis 09 mar 2021, 13:24

Sportchefen #2 skrev:
Blinders88 skrev:
Redbear skrev:
Blinders88 skrev:
Norrlandstoken skrev:Luleå har erbjudit ett kontrakt som Petter tackat nej till. Hmmm
Vill nog ha mer pengar Neutral

Min känsla är att han vill testa spel i utlandet, tex Schweiz eller KHL, men man hoppas ju så klart att han stannar.
Ja, mer pengar.

Känns långsökt alltihop.
Vem är på het jakt efter en (i och för sig högerfattad) forward som snittar 0,5 poäng per match?
Jag gillar hans inställning och jobb efter sargerna, men ser man nyktert på saker och ting så är det ju Luleå som ser det högsta värdet i Petter eftersom han är norrbottning och enormt laglojal.
Håller med. Han hade nog haft större chans på spel utomlands efter 18/19 då han fick spela i landslaget.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Hankburger tis 09 mar 2021, 13:42

Redbear skrev:
Blinders88 skrev:
Norrlandstoken skrev:Luleå har erbjudit ett kontrakt som Petter tackat nej till. Hmmm
Vill nog ha mer pengar Neutral

Min känsla är att han vill testa spel i utlandet, tex Schweiz eller KHL, men man hoppas ju så klart att han stannar.

Känns mer som att han vill ta ett beslut när han väl har alla "papper" på bordet och därigenom kan väga alla anbud mot varandra.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Dilox ons 10 mar 2021, 14:05

Säsongen slut. Slitit av hälsenan på träning idag.

Skeppningen av Ilomäki och ingen ny in blir mer och mer ett felbeslut. Även om detta naturligtvis inte kunde förutses.

Det enda lilla positiva med detta om man verkligen vill leta det är väl att inte många andra klubbar kommer springa marathon för att signa Petter. Är nog ett bra läge för Luleå och Petter att deala om nya år nu.

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Blinders ons 10 mar 2021, 14:14


Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Donowitz ons 10 mar 2021, 15:43

Förstår inte riktigt hur detta ska ha gått till. Eftersom den tydligen ska ha slitits av. Visst, bland annat Jimmy Ericsson (situationen med Jalvanti) och Erik Karlsson har drabbats av detta men då är det skridskor som har träffat hälsenan. Gått rykten om att Petters kropp tagit mycket stryk genom åren av extremt hård och till viss del felaktig träning, som nu börjar visa sig i form av skador. Hoppas att jag har fel då det är en av mina favoritspelare.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av LHF96 ons 10 mar 2021, 16:09

Mycket tråkigt för Petter. Jag tror även Petter ångrade sig att han inte skrev på något nytt kontrakt med LHF, i ett svep sjönk marknadsvärdet genom golvet. Får hoppas att han kan komma tillbaka på 100% och gärna i våra färger.

LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3518
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Jokerman ons 10 mar 2021, 16:21

Helvetes Jävla Skit Coffee
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Petter Emanuelsson - Sida 3 Empty Sv: Petter Emanuelsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet