Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

+78
GLHF
Trashtalk
Admin
Myrman
Kapten Haddock
Sir Prozac
Neurofunk20
Patrik82
tibet
KUCERA
keevvs
makkanmakkan
Simon90
Kallepedal
Donten_
UnSaccoDiSoldi
Norlin
Mickeee
Monco
Hedanders
Dustin
hokkzorz
Jonken
Kraftkung
johan74
Groggen79
Dilox
Knäcktomten
nummer 17
Nr10
Lulefan
JuniorX
kokostrollet
pingu
Sportchefen #2
Mr Bister
Dentos
JayDee
icemask
Luleåfan
Daddeh4724
Puckad
Number 69
Kneten
Snikne Ville
Kagen
Slapshot
Mange
Tigerman
Tony Moore
Micke80
Davidoff
GustenA
Björnkäften
Ferros
Hellcop
Redbear
ski3r
Sundance Kid
Freno
Lars158
Bamsefar
Urken
Foxfun
Niinimaa
LuleåWinston
Rönken
NallePhu
NilsOskar
Qirren
Donowitz
KaptenBlodskelett
Xinpei
#96
LulefanGBG
Ivanhoe
Wolfhunter
MickkeJ
82 posters

Sida 8 av 20 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av makkanmakkan ons 04 maj 2016, 14:00

Trots nobben från Bergfors så känner jag ingen oro alls.

Vi har vassa lirare på kroken.

Dennis Rasmussen reste hem till Sverige idag/förra natten och visst är det tjänstefel från Ostens sida om han inte varit i kontakt.
Men så är det naturligtvis inte.
Min magkänsla säger att vi har fått napp!
Men det väntas forfarande från NHL om något lag är intresserad.
Men Rasmussen orkar inte nöta med AHL hockey längre.  
Så Luleå Hockey eller NHL för Dennis Rasmussen.

Samma magkänsla angående Linus Klasen.
Efter VM blir det officiellt och vi får se han dra på världens finaste tröja och ett kontrakt på 3-4 år.

Är vi nöjda där?
Nejdå, Vi ska också ersätta Lennart Petrell. Och det blir ingen mindre än Dennis Everberg.

Förra säsongen hade vi lite snålt med centrar så vi lärde oss en läxa av det. Vi fyller på med en center till och det blir såklart Dirty Ola som kommer tillbaka till Luleå Hockey.

Lagace kommer att få rotera en hel del kommande säsong som både center och vinge.

Karl Fabricius kan vara en spelare i farozonen som kommer att få minskad istid och hård konkurrens från Gustav Rydahl.

Backarna är så gott som klara.
Vi förlänger med Sandström och fyller på eventuellt med en toppback innan fönstret stänger

Jaros - Melart
Kommer att utvecklas till seriens bästa backpar

Schira - Mikkelson
Andra året blir bra och nyttigt för både Schira och Mikkelson. Dom kommer att få fortsatt förtroende som backpar.

Amnèr - Sandström

Offensive Amnèr med stabile Sandström. Backparet som kommer att få minst istid men kommer att ge en effektivitet. Amnèr får tid i PP och Sandström får spela en del BP. Detta backpar kommer att ha en fin +/- statistik att visa när säsongen närmar sig sitt slut.

Själin - Nässèn
Själin kommer att få spela en hel del medans Nässèn får lite mer sparsamt med tid.

Dessa åtta backar kommer vi att starta med och det är varken en skandal eller katastrof. Det kommer att bli riktigt bra.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Bamsefar ons 04 maj 2016, 14:07

Så, får vi in Klasen, Rasmussen o Everberg så är jag good to go. Nu litar jag inte på magkänsla utan på skrivna kontrakt och tills dessa herrar alternativt andra presenteras så avvaktas det med domen över 16/17 säsongs lag.
Hittills ligger vi minus i alla fall.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala ons 04 maj 2016, 14:08

Tror att osten letar febrilt men får sig ett nej i varje fall, visst det är bara Maj ännu men hela tiden så signar spelare med andra lag, tror faktiskt att Luleås marknadsvärde ligger rekordlågt just nu, finns inget som lockar för att spela med oss.

Osten, Skuggan och dumpapuckhockey är väl inget som lockar en spelare som vill utveckla sitt spel mot en modern vägvinnande hockey.

Tror inte vi lyckas värva en enda spetsspelare oavsett vad osten kommer att kalla dom vid nästa LhfLive, och nu litar han på att alla juniorer och allsvenska värvningar ska ta sitt nästa steg i utvecklingen (9 av 10 gör ändå inte det)

Faktum är att just nu är vi ett bottenlag hur man än vrider och vänder på det, sen kryddar vi det med en tränare som inte har ett spelsystem alls, visst började vi vinna lite matcher efter vi gick på skuggans backtobasic hockey, när Fagervalls moderna hockey inte fungerade med brunkartyper som har betonghänder och knappt kan åka skridskor.

Jävlar vad många minus jag kommer att få på detta inlägg, då är jag säkert en sämre supporter än dom som skriker om sm-guld varje år.

Här ska man inte komma och vara optimist eller sådana moderna saker lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18152
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av LulefanGBG ons 04 maj 2016, 14:34

Pajala skrev:Tror att osten letar febrilt men får sig ett nej i varje fall, visst det är bara Maj ännu men hela tiden så signar spelare med andra lag, tror faktiskt att Luleås marknadsvärde ligger rekordlågt just nu, finns inget som lockar för att spela med oss.

Osten, Skuggan och dumpapuckhockey är väl inget som lockar en spelare som vill utveckla sitt spel mot en modern vägvinnande hockey.

Tror inte vi lyckas värva en enda spetsspelare oavsett vad osten kommer att kalla dom vid nästa LhfLive, och nu litar han på att alla juniorer och allsvenska värvningar ska ta sitt nästa steg i utvecklingen (9 av 10 gör ändå inte det)

Faktum är att just nu är vi ett bottenlag hur man än vrider och vänder på det, sen kryddar vi det med en tränare som inte har ett spelsystem alls, visst började vi vinna lite matcher efter vi gick på skuggans backtobasic hockey, när Fagervalls moderna hockey inte fungerade med brunkartyper som har betonghänder och knappt kan åka skridskor.

Jävlar vad många minus jag kommer att få på detta inlägg, då är jag säkert en sämre supporter än dom som skriker om sm-guld varje år.

Här ska man inte komma och vara optimist eller sådana moderna saker lol!
Det handlar ju inte om plus eller minus. Jag delar i viss mån din oro, men det gör man ju varje silly season innan namnen börjar trilla in och kanske framförallt innan försäsongen börjar och man ser vilken hockey vi skall försöka spela med materialet vi förfogar över då. Ser det dock inte alls lika nattsvart som du gör, men tycker inte man kan mäta hur bra supporter eller entusiast man är utifrån om man har en optimistisk eller pessimistisk syn på lagbygget och/eller framtiden.

Ett forum är ju till för att vädra åsikter och väga dem mot varandra. Jag tror fortfarande att vi kommer att knyta till oss några bra spelare, sedan om det räcker hela vägen ställer jag mig väldigt tvivlande till då flera andra lag ser starka ut. Saknar precis som du lite av en röd tråd, men kanske kan man presentera en ny spelidé till hösten med ett helt nytt lag, och så får vi ta det från där. Anledning till viss oro finns alltid när man tappar bra spelare och dessutom byter ut tränarstaben. Det är inget nytt.

Linköping blir nog lika starka, Växjö likaså, och Frölunda lär inte sitta overksamma även om de tappar en del riktigt bra spelare. Skellefteå har ju gått ut stenhårt och flera andra lag som Örebro och Malmö t.ex. har värvat väldigt spännande. Så att vi skall tillhöra de starkaste guldkandidaterna på pappret låter onekligen för bra för att vara sant just nu även om allt kan hända i silly season, men därifrån till att redan nu säga att vi är ett bottenlag är lite väl starkt. Visst utifrån den trupp vi har nu, men den är ju som sagt inte färdig ännu. Karlskrona, Leksand, Brynäs, Djurgården och kanske några lag till skrämmer ju inte heller någon just nu så det är många lag kvar som skall bygga färdigt innan jag vågar mig på en bedömning om var i tabellen det lutar åt att vi får kriga.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Micke80 ons 04 maj 2016, 15:32

Näkyvä hade ett 2+1 med Lule så det kontraktet gäller inte.
Annars stämmer det att det gamla kontraktet ska gälla om nått av kontraktslängden fortfarande kvarstår

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av hokkzorz ons 04 maj 2016, 15:37

Pajala skrev:visst började vi vinna lite matcher efter vi gick på skuggans backtobasic hockey

Men va fan, allt bra som vi gjorde i fjol var Fagervalls förtjänst, allt dåligt Skuggans.

Sånt jävla lågvattenmärke Pajala, pinsamt.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Groggen79 ons 04 maj 2016, 15:58

Micke80: Kan påpeka att Näkyvä endast spelade en säsong med LHF...

Om man läser om nhl avtalet så tycks det finnas andra regler för spelare under 22 år. Kan vara så att endast de yngre är bundna av ett ev kontrakt i Sverige. För hade gamla kontrakt gällt så hade vi ju direkt kunnat räkna in Näkyvä i laget och det verkar ju inte alls vara fallet.

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av keevvs ons 04 maj 2016, 16:25


keevvs

Antal inlägg : 69
Join date : 16-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Redbear ons 04 maj 2016, 16:28


Ja.. men hur troligt är det att han väljer Luleå?
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Slapshot ons 04 maj 2016, 16:33

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/mattias-backman-oppnar-for-shl-igen/


Har flera erbjudanden i Sverige så hoppas Luleå har hört sig för i alla fall.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Monco ons 04 maj 2016, 16:35

Simon90 skrev:Om vi ser till numerären så hoppas jag vi kommer presentera 4 forwards och 2 backar av riktigt hög kvalité. Då ser jag följande ändringar från föregående års trupp:

Målvakter
Lassi - Lassi
Larsson - Masiello och Gustavsson

Backar
Schira - Schira
Mikkelson - Mikkelson
Melart - Melart
Jaros - Jaros
Sigalet - NY/Kukan
Sandström - NY/Näkyvä
Nagander - Amnér

Forwards
Forsberg - Forsberg
Fabbe - Fabbe
Mastomäki - Mastomäki
Hedman - Hedman
Harju - Harju
Legacé - Legacé
Sweatt - Sweatt
Chelarik - Junttila
Granström - Falk
Sylvegård - Rydahl
Wallmark - NY
Rajala - Klasen/NY
Mickflikier - NY
Petrell - NY

(I dessa beräkningar tar jag inte med juniorerna som vi nyligen kontrakterat)

Jag tror att de nyförvärv till och med kan vara lite billigare än de spelare de ersätter vilket innebär att vi mest troligt kan ersätta Sandström, Sigalet, Petrell, Rajala, Mickflikier och Wallmark med ännu högre löneposter trots att dessa mycket troligt satt med ganska saftiga kontrakt (förutom Walle)

Formationer säsongen 16/17

NY - NY - NY
Harju - NY - Hedman
Juntilla - Legacé - Sweatt
Forsberg - Falk - Fabbe
Extra: Mastomäki, Rydahl

Alternativt att ersätta 4 forwards med enbart 3 (Och kan då sätta högre löner till dessa)

NY - NY - NY
Juntilla - Legacé - Sweatt
Hedman - Falk - Harju
Forsberg - Mastomäki - Fabbe
Extra: Rydahl
Jag satt och funderade i liknande banor och tror precis som du att vi har mer pengar över till att ersätta dom som har lämnat. Det kanske blir så att det läggs extra mycket på tre forwards istället för fyra också och att den fjärde blir Toolanen som jag tror får mer speltid den här säsongen än förra. Det är även möjligt att Sandström får sista backplatsen med lite mindre speltid och kanske lägre lön och en roll som lagpappa åt dom yngre spelarna. Han är ju inte jättegammal och kanske kan hålla i SHL några år till som sjunde/åttonde back i laget. Rutin är också värdefullt och backar brukar kunna hålla på ett par år längre än forwards.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Sundance Kid ons 04 maj 2016, 16:35

Har skrivit det tidigare säsonger också men om nu inte Klasen skulle komma i år så hade Chris Bourque varit en drömvärvning som ersättare till Mickflikier.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6667

Står iofs nu att han har kontrakt till 16/17. Men vet inte hur nog AHL-klubbarna är att behålla en spelare som passerat 30.

Lite förvånad är man att en sån talangfull offensiv spelare väljer att harva i AHL. Han borde ge Europa en ordentlig chans. Men det kanske inte går någon ekonomisk nöd på honom då farsan hans har spelat närmare 2000 matcher i NHL.

Mina EP-scouting instinkter säger mig att Chris Bourque skulle göra 50 + poäng i SHL.


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Lulefan ons 04 maj 2016, 16:45

Jag förstår faktiskt inte domendagsprofeterna här inne?
De enda 'spets' vi egentligen tappat är
Micflikier
Rajala?
Granström(brunkarspets? Very Happy)
Sigalet
Wallmark

Nu har vi kanske inte täckt upp för dessa tapp än helt och hållet, men vi har värvat några intressanta forwards iaf och det känns som att man försöker bygga laget lite annorlunda. Men värvar vi 2-3 riktiga spetsspelare så har vi väl ungefär samma spets som senaste säsongen och det räckte ju ganska långt ändå.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala ons 04 maj 2016, 17:09

Lulefan skrev:Jag förstår faktiskt inte domendagsprofeterna här inne?
De enda 'spets' vi egentligen tappat är
Micflikier
Rajala?
Granström(brunkarspets? Very Happy)
Sigalet
Wallmark

Nu har vi kanske inte täckt upp för dessa tapp än helt och hållet, men vi har värvat några intressanta forwards iaf och det känns som att man försöker bygga laget lite annorlunda. Men värvar vi 2-3 riktiga spetsspelare så har vi väl ungefär samma spets som senaste säsongen och det räckte ju ganska långt ändå.

men vad är det du inte förstår ? vi har tappat vår spets och det räckte inte till guld, nu värvar vi allsvenskt och går för ? ja vad går vi för egentligen ?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18152
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala ons 04 maj 2016, 17:15

hokkzorz skrev:
Pajala skrev:visst började vi vinna lite matcher efter vi gick på skuggans backtobasic hockey

Men va fan, allt bra som vi gjorde i fjol var Fagervalls förtjänst, allt dåligt Skuggans.

Sånt jävla lågvattenmärke Pajala, pinsamt.

nädu, Fagervall försökte köra en offensiv hockey typ Frölunda/Skellefteå men det funkade inte med våra brunkarkedjor, så skuggan tog över och gick mot en dumpapuck hockey som gjorde att vi vann matcher .... så vad är lågvattenmärket här ?

Fagervall försökte men hans headcoach roll togs över av skuggan under säsongen, bevisligen funkade det inte det heller fast vi har dyraste truppen i ligan, något gick jävligt fel enligt mig.

Jag saknar ett spelsystem och spelare som kan spela det spel tränartrojkan vill att laget ska spela.

Just nu tappar vi alla dom bästa spelarna och fyller på med vad ? jag inget som kittlar i stortån ännu men vi får vänta och se vad som värvas.

Du kan kalla det lågvattenmärke eller vad du vill, faktum är att resultatet visar att det blev ett fiasko .. 3 toppar blev 3 avgrunder.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18152
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av KUCERA ons 04 maj 2016, 17:17

Miks Idrasis från Dinamo Riga verkar röra på sig. Det är ett kap kan jag säga. Hugg!
KUCERA
KUCERA

Antal inlägg : 78
Join date : 12-05-06
Age : 35
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av NallePhu ons 04 maj 2016, 17:35

Pajala skrev:
hokkzorz skrev:
Pajala skrev:visst började vi vinna lite matcher efter vi gick på skuggans backtobasic hockey

Men va fan, allt bra som vi gjorde i fjol var Fagervalls förtjänst, allt dåligt Skuggans.

Sånt jävla lågvattenmärke Pajala, pinsamt.

nädu, Fagervall försökte köra en offensiv hockey typ Frölunda/Skellefteå men det funkade inte med våra brunkarkedjor, så skuggan tog över och gick mot en dumpapuck hockey som gjorde att vi vann matcher .... så vad är lågvattenmärket här ?

Fagervall försökte men hans headcoach roll togs över av skuggan under säsongen, bevisligen funkade det inte det heller fast vi har dyraste truppen i ligan, något gick jävligt fel enligt mig.

Jag saknar ett spelsystem och spelare som kan spela det spel tränartrojkan vill att laget ska spela.

Just nu tappar vi alla dom bästa spelarna och fyller på med vad ? jag inget som kittlar i stortån ännu men vi får vänta och se vad som värvas.

Du kan kalla det lågvattenmärke eller vad du vill, faktum är att resultatet visar att det blev ett fiasko .. 3 toppar blev 3 avgrunder.
Här kan jag hålla med dig Pajala TOTALT lysande inlägg!

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18202
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av johan74 ons 04 maj 2016, 18:12

Faktum är ju att oavsett vad vi värvar hjälper det ju inte utan ett fungerande spel, det oroar mej mer än vad vi ställer på plan...

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Puckad ons 04 maj 2016, 18:19

Pajala skrev:...Du kan kalla det lågvattenmärke eller vad du vill, faktum är att resultatet visar att det blev ett fiasko .. 3 toppar blev 3 avgrunder.
Lite väl svart och vitt.
Vi tappade serien genom naivt spel först 15 omgångarna.
Vi åkte ut i CHL o t blivande mästarna. På straffar.
Vi var det enda laget som hotade blivande mästarna i SHL slutspelet. (Samma j-la lag igen)
Samma lag som stal en match mot oss på hemmaplan strax innan slutspelet där vi dominerade dom totalt.
Visst, det är ingen bedömningssport, men ibland är fru fortuna en motståndare.

Så det blev inte tre toppar. Men nog f-n var det annat än tre avgrunder i min bok.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11106
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Micke80 ons 04 maj 2016, 18:32

Groggen79 skrev:Micke80:  Kan påpeka att Näkyvä endast spelade en säsong med LHF...

Om man läser om nhl avtalet så tycks det finnas andra regler för spelare under 22 år. Kan vara så att endast de yngre är bundna av ett ev kontrakt i Sverige. För hade gamla kontrakt gällt så hade vi ju direkt kunnat räkna in Näkyvä i laget och det verkar ju inte alls vara fallet.

Jo jag har koll på att han bara spelade en säsong hos oss, men få hans kontrakt sträckte sig till 15/16 + 1 ev. extra år så gäller inte hans kontrakt nästa år.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken ons 04 maj 2016, 19:04

Fast vilka stora värvningar har Luleå "gått miste om" egentligen? Wandell valde väl Örebro mycket efter geografiska anledningar? Jocke Lindström eller Oscar Möller fanns aldrig på kartan. Noah Welch, var han så högt prioriterad när Melart kritade på?

Bergfors hade känts kul att få, ytterligar en speedkula. Annars kommer jag inte på några värvningar som man kände "faaan" på. Även om Wandell hade varit väldigt trevlig, förmodligen, men om geografin var viktig så var Luleå ändå chanslösa.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Mange ons 04 maj 2016, 19:12

Groggen79 skrev:Näkyvä har inget kontrakt med LHF. När spelarna skriver på för NHL så bryts samtidigt kontraktet spelaren hade med den svenska klubben.

Detta gör att Näkyvä kan sondera hela marknaden när han nu letar ny klubbadress.

Är ju fan rätt sjukt ändå, hur kan ett kontrakt bara brytas så där? det mest logiska bör ju vara att kontraktet blir inaktivt och om nu spelaren skulle välja att återvända till SHL inom vi säger 5 år från att spelaren lämnade SHL-klubben så börjar det gamla kontraktet att bli aktivt igen.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken ons 04 maj 2016, 19:14

Mange skrev:
Groggen79 skrev:Näkyvä har inget kontrakt med LHF. När spelarna skriver på för NHL så bryts samtidigt kontraktet spelaren hade med den svenska klubben.

Detta gör att Näkyvä kan sondera hela marknaden när han nu letar ny klubbadress.

Är ju fan rätt sjukt ändå, hur kan ett kontrakt bara brytas så där? det mest logiska bör ju vara att kontraktet blir inaktivt och om nu spelaren skulle välja att återvända till SHL inom vi säger 5 år från att spelaren lämnade SHL-klubben så börjar det gamla kontraktet att bli aktivt igen.

Fick mig att minnas när Fransson skrev på för Los Angeles Kings (?) eller vilken NHL-klubb det var för att direkt gå till KHL bara. Var ett snyggt sätt att bryta sitt kontrakt...
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Number 69 ons 04 maj 2016, 19:29

hokkzorz skrev:
Pajala skrev:visst började vi vinna lite matcher efter vi gick på skuggans backtobasic hockey

Men va fan, allt bra som vi gjorde i fjol var Fagervalls förtjänst, allt dåligt Skuggans.

Sånt jävla lågvattenmärke Pajala, pinsamt.

Tips från coachen: läs inte det gamla forum-trollets inlägg...
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Urken ons 04 maj 2016, 19:42

Varför ens skriva fleråriga kontrakt när det är mer regel än tillfällighet att dessa bryts i förtid? Det finns tamigfan klausuler och bestämmelser överallt. Lika bra att endast räkna med truppen inför kommande säsong, allt annat är bonus. Så slipper man bli besviken.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av JuniorX ons 04 maj 2016, 19:52

Just i det här läget ägnar jag en tanke åt Julius. Julius Junttila. Han kan faktiskt bli riktigt bra i vår tröja. Glöm inte det.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 04 maj 2016, 19:53

Jag orkar inte sålla längre. Kan inte detta bara få vara en sillytråd? Det brukade vara roligt att gå in på forumet, men det är det snart inte längre.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2845
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av NallePhu ons 04 maj 2016, 20:00

JuniorX skrev:Just i det här läget ägnar jag en tanke åt Julius. Julius Junttila. Han kan faktiskt bli riktigt bra i vår tröja. Glöm inte det.
Visst kan han väl det men då gäller det att han har rätt omgivning och rätt spelsystem dvs inget dump and chase + flippa pucken djupt i offensiv zon, Han likt Rajala & Sweatt kräver ett spelsystem där dem kommer i fart och får pucken levererad på bladet och well det lär inte ske kommande säsonger heller!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18202
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Xinpei ons 04 maj 2016, 20:05

Rönken skrev:
Mange skrev:
Groggen79 skrev:Näkyvä har inget kontrakt med LHF. När spelarna skriver på för NHL så bryts samtidigt kontraktet spelaren hade med den svenska klubben.

Detta gör att Näkyvä kan sondera hela marknaden när han nu letar ny klubbadress.

Är ju fan rätt sjukt ändå, hur kan ett kontrakt bara brytas så där? det mest logiska bör ju vara att kontraktet blir inaktivt och om nu spelaren skulle välja att återvända till SHL inom vi säger 5 år från att spelaren lämnade SHL-klubben så börjar det gamla kontraktet att bli aktivt igen.

Fick mig att minnas när Fransson skrev på för Los Angeles Kings (?) eller vilken NHL-klubb det var för att direkt gå till KHL bara. Var ett snyggt sätt att bryta sitt kontrakt...
Fel. Fransson lånades ut av Luleå till St.Petersburg.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Xinpei ons 04 maj 2016, 20:07

Pajala skrev:
Lulefan skrev:Jag förstår faktiskt inte domendagsprofeterna här inne?
De enda 'spets' vi egentligen tappat är
Micflikier
Rajala?
Granström(brunkarspets? Very Happy)
Sigalet
Wallmark

Nu har vi kanske inte täckt upp för dessa tapp än helt och hållet, men vi har värvat några intressanta forwards iaf och det känns som att man försöker bygga laget lite annorlunda. Men värvar vi 2-3 riktiga spetsspelare så har vi väl ungefär samma spets som senaste säsongen och det räckte ju ganska långt ändå.

men vad är det du inte förstår ? vi har tappat vår spets och det räckte inte till guld, nu värvar vi allsvenskt och går för ? ja vad går vi för egentligen ?
Luleå har värvat en spelare av fyra från Allsvenskan.. Börja ana att du bara är här inne för att trolla.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Hellcop ons 04 maj 2016, 20:12

KaptenBlodskelett skrev:Jag orkar inte sålla längre. Kan inte detta bara få vara en sillytråd? Det brukade vara roligt att gå in på forumet, men det är det snart inte längre.

Eller hur, läktarproffsen har inga gränser just nu, det är fan genant. Skippar det här forumet ett tag fram tills dom värsta medgångarna har slutat logga in.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 589
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Puckad ons 04 maj 2016, 20:29

Läget i lagen.
Antal presenterade nyförvärv och förluster.
Brynäs..............5 10
Djurgården..........8 14   - Ingen tränare klar?
Frölunda............6  7
Färjestad...........6 10
HV71................4  9
Karlskrona..........7  7
Leksand.............7  3
Linköping...........8 10
Luleå Hockey........4 10
Malmö Redhawks......6  9
Rögle...............1  7
Skellefteå..........6  4
Växjö Lakers........7 11
Örebro..............7  8

Jag tycker inte att vi ligger långt efter andra i detta racet och många lag skall in med tvåsiffrigt innan detta är klart. Sillyn har bara börjat!
De lag som redan presenterat sina spelare har ju visat sina kort, men vilka ess finns kvar?


Senast ändrad av Puckad den ons 04 maj 2016, 20:37, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11106
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken ons 04 maj 2016, 20:34

Hör inte till tråden men han Ohlsson/Olsson från Frölunda är klar som huvudtränare för Djurgården.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Sundance Kid ons 04 maj 2016, 20:37

Rönken skrev:Fast vilka stora värvningar har Luleå "gått miste om" egentligen? Wandell valde väl Örebro mycket efter geografiska anledningar? Jocke Lindström eller Oscar Möller fanns aldrig på kartan. Noah Welch, var han så högt prioriterad när Melart kritade på?

Bergfors hade känts kul att få, ytterligar en speedkula. Annars kommer jag inte på några värvningar som man kände "faaan" på. Även om Wandell hade varit väldigt trevlig, förmodligen, men om geografin var viktig så var Luleå ändå chanslösa.

Joakim Andersson hade man gärna sett i Luleå:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4087

Möjligen Welch också, men hans två senaste klubbval gör ju att man blir mer tveksam om han är fullt motiverad fortfarande. Men i övrigt håller jag med.


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av #96 ons 04 maj 2016, 20:58

Sundance Kid skrev:
Rönken skrev:Fast vilka stora värvningar har Luleå "gått miste om" egentligen? Wandell valde väl Örebro mycket efter geografiska anledningar? Jocke Lindström eller Oscar Möller fanns aldrig på kartan. Noah Welch, var han så högt prioriterad när Melart kritade på?

Bergfors hade känts kul att få, ytterligar en speedkula. Annars kommer jag inte på några värvningar som man kände "faaan" på. Även om Wandell hade varit väldigt trevlig, förmodligen, men om geografin var viktig så var Luleå ändå chanslösa.

Joakim Andersson hade man gärna sett i Luleå:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4087

Möjligen Welch också, men hans två senaste klubbval gör ju att man blir mer tveksam om han är fullt motiverad fortfarande. Men i övrigt håller jag med.


Joakim Andersson är ju klar för Örebro
#96
#96

Antal inlägg : 2176
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Kallepedal ons 04 maj 2016, 20:58

Pajala skrev:Tror att osten letar febrilt men får sig ett nej i varje fall, visst det är bara Maj ännu men hela tiden så signar spelare med andra lag, tror faktiskt att Luleås marknadsvärde ligger rekordlågt just nu, finns inget som lockar för att spela med oss.

Osten, Skuggan och dumpapuckhockey är väl inget som lockar en spelare som vill utveckla sitt spel mot en modern vägvinnande hockey.

Tror inte vi lyckas värva en enda spetsspelare oavsett vad osten kommer att kalla dom vid nästa LhfLive, och nu litar han på att alla juniorer och allsvenska värvningar ska ta sitt nästa steg i utvecklingen (9 av 10 gör ändå inte det)

Faktum är att just nu är vi ett bottenlag hur man än vrider och vänder på det, sen kryddar vi det med en tränare som inte har ett spelsystem alls, visst började vi vinna lite matcher efter vi gick på skuggans backtobasic hockey, när Fagervalls moderna hockey inte fungerade med brunkartyper som har betonghänder och knappt kan åka skridskor.

Jävlar vad många minus jag kommer att få på detta inlägg, då är jag säkert en sämre supporter än dom som skriker om sm-guld varje år.

Här ska man inte komma och vara optimist eller sådana moderna saker lol!
Äntligen någon som inser att det var Skuggan som räddade oss från degradering, tack Pajala. Enligt dig så funkade inte Fagervalls tänk och Skuggan gjorde vad han kunde ned det brunkargäng han hade till hands och lyckades riktigt bra. Tänk bara vad Skuggan kan åstadkomma nu när han kan påverka både värvningar och den tilltänkta taktiken. Det blir nog bra det här.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av tibet ons 04 maj 2016, 21:08

Laget är i princip spikat enligt rykten. Vilka det är vet jag ej men någon påstår att dessa är klara enligt ett kanske inte alltför tillförlitligt rykte. Nick Olde-Michael Jackson-Marvin Gaye-Adam Sandler. Bjuder alltså på lite hjärngympa :-)
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala ons 04 maj 2016, 21:20

Xinpei skrev:
Pajala skrev:
Lulefan skrev:Jag förstår faktiskt inte domendagsprofeterna här inne?
De enda 'spets' vi egentligen tappat är
Micflikier
Rajala?
Granström(brunkarspets? Very Happy)
Sigalet
Wallmark

Nu har vi kanske inte täckt upp för dessa tapp än helt och hållet, men vi har värvat några intressanta forwards iaf och det känns som att man försöker bygga laget lite annorlunda. Men värvar vi 2-3 riktiga spetsspelare så har vi väl ungefär samma spets som senaste säsongen och det räckte ju ganska långt ändå.

men vad är det du inte förstår ? vi har tappat vår spets och det räckte inte till guld, nu värvar vi allsvenskt och går för ? ja vad går vi för egentligen ?
Luleå har värvat en spelare av fyra från Allsvenskan.. Börja ana att du bara är här inne för att trolla.

Tro vad du vill, dom som är värvade är allsvensk klass rakt igenom, till och med sämre än allsvenskan, om du läser andra lags forum så är dom nästan glada att bli av med dom ... vad har jag att vinna att skriva skit om Luleå ? ja jag kan vara pessimistiskt ganska så ofta, men Luleå och osten har inte visat något som krossar mina tvivel, visst kan vi värva några spets lirare ännu men som laget och tränarna ser ut just nu så är det upplagt för ett fiasko.

jag börjar närma mig 50 bast och har följt Luleå i många många år .. så när jag ser en kille med Luleå flagga och skriker sm-guld så orkar jag inte ens bry mig, jag vet sanningen efter många långa år, och Luleå har inte ens varit i närheten av att fixa guldet.

Klart jag inte ger upp i första taget men att se att Luleå hockey inte utvecklas och följer evolutionen inom hockey känns mer än skrämmande, visst trodde osten på att ett tungt och fysiskt lag kan gå hela vägen men vi vet nu att det är historia, vissa försöker ju febrilt att säga att vi är bara ett stolpskott från mickan att vända hela skiten men glömmer alla lägen som Frölunda hade mot oss, dom var betydligt bättre än oss i alla matcher förutom i en förlängning där vi gick all-in.

Lassi räddade oss i dom matcher vi vann, sen har jag sett många som skriver att det var tur att saik inte mötte oss för att vi skulle slagit ut dom, men kom igen nu ...

Skellefteå spelade men en sån fart och energi så det skulle troligtvis bli 4-0 i matcher i röven för oss, att gissa något annat är bara en utopi, en fantasivärld och en desperat önskan att vi är bättre än dom, en ren önskedröm.

Jag är realist och försöker se nyktert på våra insatser, tyvärr är vi inte bättre än vad resultatet visar, varken mer eller mindre. Osten och skuggan har mycket att bevisa.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18152
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av NallePhu ons 04 maj 2016, 21:22

tibet skrev:Laget är i princip spikat enligt rykten. Vilka det är vet jag ej men någon påstår att dessa är klara enligt ett kanske inte alltför tillförlitligt rykte. Nick Olde-Michael Jackson-Marvin Gaye-Adam Sandler. Bjuder alltså på lite hjärngympa :-)  
Hjärngympa på kvällen Very Happy
Så bättre säg vilka som döljer sig bakom namnen nu då Smile
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18202
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Davidoff ons 04 maj 2016, 21:25

Nicke Olaus är första och Micke J andra sen vette faan alltså!

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av tibet ons 04 maj 2016, 21:26

NallePhu skrev:
tibet skrev:Laget är i princip spikat enligt rykten. Vilka det är vet jag ej men någon påstår att dessa är klara enligt ett kanske inte alltför tillförlitligt rykte. Nick Olde-Michael Jackson-Marvin Gaye-Adam Sandler. Bjuder alltså på lite hjärngympa :-)  
Hjärngympa på kvällen Very Happy
Så bättre säg vilka som döljer sig bakom namnen nu då Smile

Initialerna. Knäck nöten nu....
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Bamsefar ons 04 maj 2016, 21:27

tibet skrev:Laget är i princip spikat enligt rykten. Vilka det är vet jag ej men någon påstår att dessa är klara enligt ett kanske inte alltför tillförlitligt rykte. Nick Olde-Michael Jackson-Marvin Gaye-Adam Sandler. Bjuder alltså på lite hjärngympa :-)  

jaha, gissningslek, jaja, duger väl lika bra som alla andra rykten

N.O = No
M.J = Major
M.G = MegaGalacticos
A.S = As Sutch.

Så!
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av NallePhu ons 04 maj 2016, 21:29

tibet skrev:
NallePhu skrev:
tibet skrev:Laget är i princip spikat enligt rykten. Vilka det är vet jag ej men någon påstår att dessa är klara enligt ett kanske inte alltför tillförlitligt rykte. Nick Olde-Michael Jackson-Marvin Gaye-Adam Sandler. Bjuder alltså på lite hjärngympa :-)  
Hjärngympa på kvällen Very Happy
Så bättre säg vilka som döljer sig bakom namnen nu då Smile

Initialerna. Knäck nöten nu....
haha Svenska eller vad för nationalitet på dem?
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18202
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av johan74 ons 04 maj 2016, 21:30

Dumfan går och lägger mej.. två är ju enkla...

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av tibet ons 04 maj 2016, 21:31

Davidoff skrev:Nicke Olaus är första och Micke J andra sen vette faan alltså!

En riktig soppa för lakritsälskare :-)
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala ons 04 maj 2016, 21:31

usch .. nu blev hoppet helt grusat .... om detta stämmer så sitter vi riktigt i skiten
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18152
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av NallePhu ons 04 maj 2016, 21:32

Anssi Salmela
Milan Gulas (tvivlar då han ska ha förlängt med FBK)
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18202
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av tibet ons 04 maj 2016, 21:34

Bamsefar skrev:
tibet skrev:Laget är i princip spikat enligt rykten. Vilka det är vet jag ej men någon påstår att dessa är klara enligt ett kanske inte alltför tillförlitligt rykte. Nick Olde-Michael Jackson-Marvin Gaye-Adam Sandler. Bjuder alltså på lite hjärngympa :-)  

jaha, gissningslek, jaja, duger väl lika bra som alla andra rykten

N.O = No
M.J  = Major
M.G = MegaGalacticos
A.S = As Sutch.

Så!

Mycket nära. Mycket!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Davidoff ons 04 maj 2016, 21:35

Mmm Salmela ge oss!.. Lär ju dock va dur som fan men produktion står sällan still..

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av tibet ons 04 maj 2016, 21:35

NallePhu skrev:Anssi Salmela
Milan Gulas (tvivlar då han ska ha förlängt med FBK)

Drum
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 20 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet