Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

+89
ezz
Kraftkung
Foxfun
Monco
Snattran
Admin
KUCERA
JohanO
keevvs
Groggen79
Högljudd
NeedforX
robin-_-
Ivanhoe
Davidoff
GLHF
kniba
Lulefan
Murveln
Myrman
tibet
stormvägen
Number 69
nummer 17
Simon90
kokostrollet
Björnkäften
Gpa
Tony Moore
Tigerman
Micke80
Lars158
Nico13
Sportchefen #2
Ferros
Freno
Hostak straffar
hokkzorz
Sundance Kid
ski3r
LulefanGBG
Norlin
NilsOskar
Scouten
amarule
Dentos
Dilox
Wolfhunter
Trashtalk
wilmus2007
Redbear
Qirren
GustenA
Hellcop
Puckad
PM
Jonken
Kallepedal
CKa
makkanmakkan
Neurofunk20
Donowitz
Niinimaa
Sir Prozac
Snikne Ville
pingu
Frökenbling74
Hedanders
Kagen
Taabe
Slapshot
icemask
Xinpei
Mickeee
KaptenBlodskelett
Rönken
Urken
Bamsefar
NallePhu
JuniorX
Dustin
LubosC
#96
Patrik82
Cambbott24
johan74
Kapten Haddock
Donten_
Pajala
93 posters

Sida 18 av 21 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20, 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Hellcop tor 28 apr 2016, 23:10

Skugganhatet låter som rönkenhatet när det begav sig.

Låt karln bevisa vad han går för, likt Rönken gjorde.

Herrejävlar alltså.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Neurofunk20 tor 28 apr 2016, 23:15

Xinpei skrev:
Puckad skrev:Är det rimligt att tro att man kan skapa ett vinnande lag och spel på 1-2 säsonger?
FCH behövde 3 år,
SKEÅ har byggt längre än så.
Växjö har har Sam som coach och headcoach ett bra tag.

Två år i rad har vi offrat långsiktigheten och fallit tillbaka ABC hockey för att överleva.
Och år tre efter Rönken eran så står vi i princip på noll. Förlorade år kanske.
Jag vet inte vilket spel vi kommer att börja säsongen med, än mindre om det är det spelet som vi kommer att avsluta säsongen med.
Är det ens nära rätt att ha ambitionen att ta guld innevarande år?
Är två-års kontrakt på tränarstaben rimligt? Eller behöver det vara längre?


Att räkna framgångarna från Rönnqvist är lite skevt. Satsningen är ett år gammal.. inte mer. Under Rönnqvist och det första året under Fagervall så fick ju Luleå hockey klara sig på det man fick tag i. Det var först förra säsongen som Luleå fick muskler att utmana.

Slapshot skrev:Hoppas alltihop är ett enda stort skämt. Annars får Luleå vara beredd på kvalspel kommande säsong.

Skämtar du? Ser minst tre lag som just nu är sämre än Luleå hockey i form av BIF, Leksand och Karlskrona.

Neurofunk20 skrev:Har väl redan accepterat att det lär bli Skuggan som leder laget nästa säsong, det som verkligen oroar är den eventuella kontraktslängden på 2 år.

Att vi skulle hamna i en uppbyggnadsfas i ett år är inte det värsta som kan hända, men att vara fast med en inkompetent tränare i 2 år...Det är rejält skrämmande.

Jag vill ha tillbaks Rönken eller Bulan så snart som möjligt.

Varför inte köra 1+1? Jag blir rejält förbryllad om detta visar sig stämma.

Med Rönnberg i Frölunda och Bulan i Brynäs så känns det som att vi har gått från att tvingas se på när våra bästa spelare spenderar sina bästa år i andra klubbar, till att få se våra tränare spendera sina bästa år i andra klubbar.

Det är tur att vi har en sån lovande målvaktsakademi som kommer att bära oss många år framöver.

Men vi har ju iallafall aldrig sparkat en tränare under pågående säsong...

Modern Ishockey har dessutom gått åt det hållet att varje tränare har sin del av spelet. En kanske har BP och PP. Den andra försvaret och huvudtränaren har taktiken, ansvaret för de två andra tränarna och dessutom spel i 5on5. Skuggan kan bli bra... om han får rätt tränare runt sig. Ett exempel vore Petter Nilsson som gjort det riktigt bra i Boden innan han åkte på sin skada. Folk här inne verkar dock tro att Skuggan ska stå själv i båset...

Att Skuggan skulle ha bättre förutsättningar med kompetenta kompanjoner är väl något som de flesta här inne verkar vara överens om.

Men iom att Burström verkar bli kvar, så kan man säga (baserat på ryktena om att Skuggan styrde mer än vad han kanske borde ha gjort som assisterande) att man bara byter ut Fagervall mot Petter Nilsson. Fagervall som gjorde det riktigt bra med Västerås innan han kom hit.

Hellcop skrev:Skugganhatet låter som rönkenhatet när det begav sig.

Låt karln bevisa vad han går för, likt Rönken gjorde.

Herrejävlar alltså.

Skillnaden är väl att Rönken kom hit efter en riktigt bra period som huvudtränare för Almtuna, medans Skuggan helt enkelt blir befordrad efter att ha spenderat 2 år som assisterande här.

Tyck vad du vill, men jämför inte Skuggan med Rönken.
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 28 apr 2016, 23:24

Alltså, kan vi inte bara släppa detta nu? Det är otroligt tröttsamt att få hela sillytråden förstörd av Skuggans vara eller icke vara. Jag har själv medverkat, men kanske det räcker nu?

Nej, Skuggan har inte övertygat. Nej, Skuggan har inga meriter. Men: Vi kan inte göra ett skit åt saken, och han bör få chansen innan motorsågen. Skuggan-hatare, har det slagit er att ni kan ha fel? Jag är långt ifrån övertygad om hans storhet, men räcker det inte nu?

Helvete, han är, i skrivande stund, inte ens presenterad.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Kraftkung tor 28 apr 2016, 23:44

Ta allt prat om skuggan tack i hans tråd på "Luleås lag och Silly Season"
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Xinpei tor 28 apr 2016, 23:50

Neurofunk20 skrev:
Xinpei skrev:
Puckad skrev:Är det rimligt att tro att man kan skapa ett vinnande lag och spel på 1-2 säsonger?
FCH behövde 3 år,
SKEÅ har byggt längre än så.
Växjö har har Sam som coach och headcoach ett bra tag.

Två år i rad har vi offrat långsiktigheten och fallit tillbaka ABC hockey för att överleva.
Och år tre efter Rönken eran så står vi i princip på noll. Förlorade år kanske.
Jag vet inte vilket spel vi kommer att börja säsongen med, än mindre om det är det spelet som vi kommer att avsluta säsongen med.
Är det ens nära rätt att ha ambitionen att ta guld innevarande år?
Är två-års kontrakt på tränarstaben rimligt? Eller behöver det vara längre?


Att räkna framgångarna från Rönnqvist är lite skevt. Satsningen är ett år gammal.. inte mer. Under Rönnqvist och det första året under Fagervall så fick ju Luleå hockey klara sig på det man fick tag i. Det var först förra säsongen som Luleå fick muskler att utmana.

Slapshot skrev:Hoppas alltihop är ett enda stort skämt. Annars får Luleå vara beredd på kvalspel kommande säsong.

Skämtar du? Ser minst tre lag som just nu är sämre än Luleå hockey i form av BIF, Leksand och Karlskrona.

Neurofunk20 skrev:Har väl redan accepterat att det lär bli Skuggan som leder laget nästa säsong, det som verkligen oroar är den eventuella kontraktslängden på 2 år.

Att vi skulle hamna i en uppbyggnadsfas i ett år är inte det värsta som kan hända, men att vara fast med en inkompetent tränare i 2 år...Det är rejält skrämmande.

Jag vill ha tillbaks Rönken eller Bulan så snart som möjligt.

Varför inte köra 1+1? Jag blir rejält förbryllad om detta visar sig stämma.

Med Rönnberg i Frölunda och Bulan i Brynäs så känns det som att vi har gått från att tvingas se på när våra bästa spelare spenderar sina bästa år i andra klubbar, till att få se våra tränare spendera sina bästa år i andra klubbar.

Det är tur att vi har en sån lovande målvaktsakademi som kommer att bära oss många år framöver.

Men vi har ju iallafall aldrig sparkat en tränare under pågående säsong...

Modern Ishockey har dessutom gått åt det hållet att varje tränare har sin del av spelet. En kanske har BP och PP. Den andra försvaret och huvudtränaren har taktiken, ansvaret för de två andra tränarna och dessutom spel i 5on5. Skuggan kan bli bra... om han får rätt tränare runt sig. Ett exempel vore Petter Nilsson som gjort det riktigt bra i Boden innan han åkte på sin skada. Folk här inne verkar dock tro att Skuggan ska stå själv i båset...

Att Skuggan skulle ha bättre förutsättningar med kompetenta kompanjoner är väl något som de flesta här inne verkar vara överens om.

Men iom att Burström verkar bli kvar, så kan man säga (baserat på ryktena om att Skuggan styrde mer än vad han kanske borde ha gjort som assisterande) att man bara byter ut Fagervall mot Petter Nilsson. Fagervall som gjorde det riktigt bra med Västerås innan han kom hit.

Hellcop skrev:Skugganhatet låter som rönkenhatet när det begav sig.

Låt karln bevisa vad han går för, likt Rönken gjorde.

Herrejävlar alltså.

Skillnaden är väl att Rönken kom hit efter en riktigt bra period som huvudtränare för Almtuna, medans Skuggan helt enkelt blir befordrad efter att ha spenderat 2 år som assisterande här.

Tyck vad du vill, men jämför inte Skuggan med Rönken.

Både ja och nej. Om Skuggan tilläts få mer utrymme än hans position sade (kom ihåg.. Detta är rykten och rykten är oftast bara just rykten) så ligger problemet hos Fagervall delvis. Sedan att det gick bra för Västerås är en sanning med modifikation. I serien gick det bra för Västerås men de föll platt i två raka kvalserier.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Neurofunk20 fre 29 apr 2016, 00:55

Gick väl inte så bra för AIK i år heller? Nu tänker jag inte jämföra Melin med Fagervall, men jag menar bara att det kanske inte säger allt.

Fagervalls första säsong här var lite tvärtom, grundserien var under all kritik, men man spelade som bäst i CHL och var nära på att slå ut Frölunda i slutspelet.

Men som sagt, vi får fortsätta diskussionen i rätt tråd efter att han har blivit presenterad.

God natt på er.
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Neurofunk20 fre 29 apr 2016, 00:55

Gick väl inte så bra för AIK i år heller? Nu tänker jag inte jämföra Melin med Fagervall, men jag menar bara att det kanske inte säger allt.

Fagervalls första säsong här var lite tvärtom, grundserien var under all kritik, men man spelade som bäst i CHL och var nära på att slå ut Frölunda i slutspelet.

Men som sagt, vi får fortsätta diskussionen i rätt tråd efter att han har blivit presenterad.

God natt på er.
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Micke80 fre 29 apr 2016, 02:19

Skulle det bli Falk och en riktigt bra första center som kommer in på centerpossitionerna är jag ändå rätt nöjd till motsatsen är bevisad. Jag tror Lagace kan växla upp lite till och han kan vara en spelfördelare i PP.
Vi har saknat en riktig leadingline i många år nu och jag skulle inte bli allt för besviken om man försökte satsa på en sådan till kommande år.

Sweattt - Supercenter - Ny
Harju - Lagace - Junttila
Ny - Falk/Mastomäki - Hedman
Foppa - Mastomäki/Falk -Fabbe

Tycker inte alls att det känns så där superkatastrof som många vill ha det till här inne. Tycker heller inte det känns som ett lag man vinner SM-guld med, men jag är beredd att köpa en sådan satsning om det innebär att man försöker få lite kontinuitet i kontrakten på de spelarna under 30 år och satsar på att få igång ett spel.
Nu beror det så klart på vilka som tar de två platserna jag markerat som NY. Det kan ju lika gärna bli Lundeström, Toolanen och Rydahl och då känns det med ens lite tuffare men jag tror inte det är så det är tänkt utan Toolanen och Lundeström kommer få göra några matcher men de kommer inte ta en ordinarie tröja. Rydahl får vi se var man får in om han är klar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av makkanmakkan fre 29 apr 2016, 05:14

Tycker Jacob Lagace gjorde stundtals grymma insatser.

Minns en match där han gjorde 4 assist ( 1 mål blev dock bortdömt, så han registerades bara med 3 assist )

Och att han visade sin rätta nivå där, och har liksom flera andra misstankar att han kommer att göra en jämnare och en starkare andra säsong. Behöver inte vara dumt att satsa på han som andra center.
Hockey är ovisst ibland och jag är inte förvånad om Jacob Lagace är vår första center efter 52 omgångar.
Men i mitt huvud är han just nu en perfekt tredje center

Sedan känns det logiskt att Mastomäki tar ett stort kliv och kan fästa rollen som tredje center.
Men just idag är han bara en fjärde center.

Även om Falk skulle bli presenterad så kan vi inte påverka på något sätt. Kan väl bara välkomna honom till föreningen.
Men innerst inne finns det väl en liten besvikelse.
Då kan vi helt räkna bort en supercenter ala Dennis Rasmussen då jag tror stenhårt på att Niklas Olausson är klar för oss.
Och även om Olausson är en riktigt bra center så har jag svårt att se honom som den första center vi bör ha om vi är på jakt efter ett guld.
Men i mitt huvud en grymt bra andra center.

Nästa LHFlive så presenteras dessa:

- Skuggan som Headcoach + Anders Burström & Petter Nilsson som Assiterande
- Dennis Everberg
- Jan Sandström 1år
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av wilmus2007 fre 29 apr 2016, 05:40

fan, jag fick en känsla av att osten har krokat Everberg igen......Hoppas, hoppas... Cool
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Rönken fre 29 apr 2016, 05:42

wilmus du är ansvarig för realtidsuppdatering från presskonferensen här på forumet i dag bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Pajala fre 29 apr 2016, 05:45

det blir fiasko och allsvenskan, osten lyckas inte ens värva en tvättsvamp .. sådärja .. nu har jag lättat mitt negativa sinne, nu kan det bara bli bättre alien

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av wilmus2007 fre 29 apr 2016, 05:47

Den tar jag... Smile
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av icemask fre 29 apr 2016, 05:50

Pajala skrev:det blir fiasko och allsvenskan, osten lyckas inte ens värva en tvättsvamp .. sådärja .. nu har jag lättat mitt negativa sinne, nu kan det bara bli bättre alien

Blir nog en finsk föredetting, överviktig otränad kanadensare och en överbetald svensk !

Hmm undra om jag ska byta namn till Korpilombolo ?! scratch
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av #96 fre 29 apr 2016, 06:04

Ni ska nog inte hoppas på nån "stjärnvärvning" inte när dom lägger #lhflive KL 0830.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av wilmus2007 fre 29 apr 2016, 06:09

#96 skrev:Ni ska nog inte hoppas på nån "stjärnvärvning" inte när dom lägger #lhflive KL 0830.

därför tror jag på Everberg, han har väl annan dygnsrytm just nu... Wink
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Urken fre 29 apr 2016, 06:11

#96 skrev:Ni ska nog inte hoppas på nån "stjärnvärvning" inte när dom lägger #lhflive KL 0830.

Eller så är det precis precis därför vi hoppas och smått vågar tro på en sådan värvning. Om nu endast tränarna skall presenteras.. Skuggan torde ha möjlighet att medverka även 14.30 i eftermiddag.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Pajala fre 29 apr 2016, 06:12

icemask skrev:
Pajala skrev:det blir fiasko och allsvenskan, osten lyckas inte ens värva en tvättsvamp .. sådärja .. nu har jag lättat mitt negativa sinne, nu kan det bara bli bättre alien

Blir nog en finsk föredetting, överviktig otränad kanadensare och en överbetald svensk !

Hmm undra om jag ska byta namn till Korpilombolo ?! scratch

lol! lol! lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Urken fre 29 apr 2016, 06:12

wilmus2007 skrev:
#96 skrev:Ni ska nog inte hoppas på nån "stjärnvärvning" inte när dom lägger #lhflive KL 0830.

därför tror jag på Everberg, han har väl annan dygnsrytm just nu... Wink

Precis. Klockan skulle således vara halv 1 hos honom.

http://sv.thetimenow.com/united_states/colorado/denver
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Pajala fre 29 apr 2016, 06:15

Urken skrev:
#96 skrev:Ni ska nog inte hoppas på nån "stjärnvärvning" inte när dom lägger #lhflive KL 0830.

Eller så är det precis precis därför vi hoppas och smått vågar tro på en sådan värvning. Om nu endast tränarna skall presenteras.. Skuggan torde ha möjlighet att medverka även 14.30 i eftermiddag.

skuggan hinner inte medverka på en eftermiddag, han har fullt upp med att finslipa SHLs sämsta PP och ta dump and chase till oanade höjder, där lassi står för dumpningen och på så sätt slår icing rekordet genom tiderna.
rendeer geek jocolor
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Dilox fre 29 apr 2016, 06:18

Everberg kommer nog gå till Rögle om han ska hem. Hade dom inte spelat i SHL hade vi haft chansen.

Dilox

Antal inlägg : 734
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Urken fre 29 apr 2016, 06:32

Blev som så. Skuggan & company.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av GustenA fre 29 apr 2016, 06:33

Klart. Skuggan.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Urken fre 29 apr 2016, 06:34

Stefan "Skuggan" Nilsson - headcoach.

Osten: Stefan är en ledare, både som spelare och som ledare. Har en unik kompetens och intuition gällande ishockey.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Pajala fre 29 apr 2016, 06:34

givetvis skuggan, hmmmmmmmmm Suspect
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av tibet fre 29 apr 2016, 06:37

Lhf liven funkar ej för mig. I vanlig ordning...
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Urken fre 29 apr 2016, 06:37

Gusten, Burström och Pettersson fortsätter även de.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Puckad fre 29 apr 2016, 06:37

Kan nån fråga vilket spel vi skall spela nästa år?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Urken fre 29 apr 2016, 06:39

Petter Nilsson blir komplement också.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Pajala fre 29 apr 2016, 06:39

Puckad skrev:Kan nån fråga vilket spel vi skall spela nästa år?

dump and chase Razz
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Micke80 fre 29 apr 2016, 06:40

Skuggan HC, Burra ass, Petter Nilsson ass och Gusten mv-tränare. Sen så klart Petter Pettersson som fystränare

Inte den bästa nyheten jag hade hoppats på men ganska väntad. Jag är redo att ge dem chansen och stötta dem till motsatsen är bevisad.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Urken fre 29 apr 2016, 06:44

Var det bara tränarna som skulle presenteras? Eller sticker de in med de relevanta frågorna nu, som annars riskerar att glömmas bort efter att Klasen och Omark presenterats?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Micke80 fre 29 apr 2016, 06:45

Urken skrev:Var det bara tränarna som skulle presenteras? Eller sticker de in med de relevanta frågorna nu, som annars riskerar att glömmas bort efter att Klasen och Omark presenterats?

Det låter som att det bara är tränarna, men hoppet är det sista som överger sägs det ju.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Puckad fre 29 apr 2016, 06:45

Pajala skrev:
Puckad skrev:Kan nån fråga vilket spel vi skall spela nästa år?
dump and chase Razz
Vicket fluff svar från Osten...

Om nu någon kunde fråga om hur läget för Lagacé och Sweatt.
Nu borde man väl kunna vara lite rakare i kommunikationen...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Pajala fre 29 apr 2016, 06:47

jävlar vad osten och co ru*kar av varandra ..."tradition, kunskap, kompetens, skridskostark och fartfylld hockey"

Alla tokhyllar Luleå hockey och sina egna kollegor, konstigt att vad jag har sett senaste 15 åren så har Luleå verkligen inte visat upp något av dessa "floskler" som dom anger.

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av amarule fre 29 apr 2016, 06:47

Urken skrev:Blev som så. Skuggan & company.

Wow... Suspect Suspect
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Urken fre 29 apr 2016, 06:48

Micke80 skrev:
Urken skrev:Var det bara tränarna som skulle presenteras? Eller sticker de in med de relevanta frågorna nu, som annars riskerar att glömmas bort efter att Klasen och Omark presenterats?

Det låter som att det bara är tränarna, men hoppet är det sista som överger sägs det ju.

Jag blir ruskigt besviken om vi inte presenterar något mer, även om jag förstår att man vill - och bör - presentera vilka som skall leda laget innan nyförvärven börjar trilla in. Men om vi ska börja bygga laget nu, så anser jag att vi ligger efter i planeringarna.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av icemask fre 29 apr 2016, 06:49

Hur ska lule spela ?
Skuggan sager: jag vill ju inte föregå utvärderingen av förra säsongen ?
Har man inte gjort den än innan man köper spelare ?

Ganska bakvänt !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av amarule fre 29 apr 2016, 06:49

ta in Amner, Rydahl och så STJÄRNAN (Hm) Falk också så är eländet komplett...
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av GustenA fre 29 apr 2016, 06:49

hoho, vad var anledningen till att denna pk låg 0830?

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av hokkzorz fre 29 apr 2016, 06:49

*whine whine*

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Urken fre 29 apr 2016, 06:50

Pajala skrev:jävlar vad osten och co ru*kar av varandra ..."tradition, kunskap, kompetens, skridskostark och fartfylld hockey"

Alla tokhyllar Luleå hockey och sina egna kollegor,  konstigt att vad jag har sett senaste 15 åren så har Luleå verkligen inte visat upp något av dessa "floskler" som dom anger.


Vaga svar kring hur vi skall spela.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Pajala fre 29 apr 2016, 06:50

GustenA skrev:hoho, vad var anledningen till att denna pk låg 0830?

så att inte alla orkar kolla på fiaskot clown
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av amarule fre 29 apr 2016, 06:52

icemask skrev:Hur ska lule spela ?
Skuggan sager: jag vill ju inte föregå utvärderingen av förra säsongen ?
Har man inte gjort den än innan man köper spelare ?

Ganska bakvänt !
Ja men herregud, vad fan ska man säga. Vad fan har de gjort sen säsongen slutade då? Pillat naveln? Suspect
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Davidoff fre 29 apr 2016, 06:53

Fan nu får det ju ta och presenteras lite spelare, och kuriren är fan det sämsta skit som någonsin funnits, att dom ens får fortsätta mata ut sin dynga!?

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Wolfhunter fre 29 apr 2016, 06:53

Känns riktigt bra.
Kurirens Wallraffande var ju av hög klass lol!
Ser fram emot augusti!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Pajala fre 29 apr 2016, 06:54

gillar hur skuggan svarade på frågan om hur man ska lösa problemet med det usla passningsspelet

"vi får nöta in det på träningarna" ..

nog är det själve fan att man lyckas värva spelare som inte ens kan slå passningar rätt, nu ska man träna på det också, det blir en tung säsong det här  ... oboy Facepalm
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av makkanmakkan fre 29 apr 2016, 06:56

Ska fira detta med en iskall!

Jag har inget val, jag måste tro på detta.

Skål!
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Dustin fre 29 apr 2016, 07:02

Kuriren gör bort sig igen med sina sk "uppgifter".

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av johan74 fre 29 apr 2016, 07:05

Bara bryta ihop och komma igen! När det är som jävligast kan det bara bli bättre..

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 18 av 21 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20, 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet