Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

+88
Gpa
Antwon
Dustin
kamelbullen
PM
JuniorX
Kärppä
Xinpei
MrScout
rumpztr
Kallepedal
Cambbott24
Myrman
CKa
Scouten
Mustavelli
GLHF
Donten_
GustenA
Dalle
Dilox
Björnkäften
Groggen79
Number 69
Lulefan
Chris Hendrix
Freno
27 Öqvist
Neurofunk20
Pajala
Murveln
delphi
Blinders
UnSaccoDiSoldi
hokkzorz
wilmus2007
NilsOskar
Sir Prozac
Frökenbling74
makkanmakkan
Tony Moore
Lasse Proppmätt
Kraftkung
KUCERA
nummer 17
Puckad
kokostrollet
Mickeee
Nr10
Micke80
Hellcop
Sundance Kid
Tigerman
stormvägen
#96
Redbear
Jonken
Mr Bister
Kapten Haddock
Snikne Ville
Ferros
Ivanhoe
Patrik82
Slapshot
LuleåWinston
Hedanders
Homer96
Dentos
Qirren
ski3r
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Niinimaa
Donowitz
Urken
Davidoff
tibet
Bamsefar
icemask
LubosC
HarryHaffa
Mange
Rönken
Lars158
Norlin
pingu
amarule
NallePhu
92 posters

Sida 15 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Murveln sön 17 apr 2016, 23:02

Den där Junttila är säkert helt okej, men inte fan blir det något guld nästa år om han och de där andra spelarna det ryktas om är det bästa Luleå kan få tag på.

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Rönken sön 17 apr 2016, 23:05

Inte en enda spelare är officiellt presenterad ändå ska det redan sågas, inte lätt att  vara sportchef cheers
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Urken sön 17 apr 2016, 23:08

Vi lägger ned skiten!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av NallePhu sön 17 apr 2016, 23:11

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45981
Sedan får Osten nypa denna spelare också från Kärpät så ser det ljusare ut!

Man ser att vissa inte har koll på Junttila lovar den killen har glöd under buggarna och producerar stadigt!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18193
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Tigerman sön 17 apr 2016, 23:12

Murveln skrev:Den där Junttila är säkert helt okej, men inte fan blir det något guld nästa år om han och de där andra spelarna det ryktas om är det bästa Luleå kan få tag på.
Klasen, Anderson, Rakshani och Welch menar du? Jag förstår hur du resonerar, Klasen har ju aldrig vunnit något av rang och de övriga är föredettingar.

Nåja, det brukar alltid dyka upp något under sillysäsongen som lokalblaskorna brukar klassificera som "värvningsbomben". Och Aftontrasan måste ju få något att hänga upp sitt "Real Luleå" på. Rimligen blir det så även i år. Alltså väljer jag att sitta lugn i båten tills midsommarsnapsen är intagen åtminstone.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Urken sön 17 apr 2016, 23:13

NallePhu skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45981
Sedan får Osten nypa denna spelare också från Kärpät så ser det ljusare ut!

Man ser att vissa inte har koll på Junttila lovar den killen har glöd under buggarna och producerar stadigt!

Handen på hjärtat, har du koll på honom? Youtube-klipp räknas inte!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Ferros sön 17 apr 2016, 23:15

NallePhu skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45981
Sedan får Osten nypa denna spelare också från Kärpät så ser det ljusare ut!

Man ser att vissa inte har koll på Junttila lovar den killen har glöd under buggarna och producerar stadigt!

Och så snor han Puljujärvi och Aho av bara farten också. bounce bounce

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av NallePhu sön 17 apr 2016, 23:16

Urken skrev:
NallePhu skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45981
Sedan får Osten nypa denna spelare också från Kärpät så ser det ljusare ut!

Man ser att vissa inte har koll på Junttila lovar den killen har glöd under buggarna och producerar stadigt!

Handen på hjärtat, har du koll på honom? Youtube-klipp räknas inte!
Hyfsad koll har jag!
Han kommer bli jäkligt bra gäller bara att få in rätt omgivning så kommer du se saker!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18193
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av NallePhu sön 17 apr 2016, 23:17

Ferros skrev:
NallePhu skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45981
Sedan får Osten nypa denna spelare också från Kärpät så ser det ljusare ut!

Man ser att vissa inte har koll på Junttila lovar den killen har glöd under buggarna och producerar stadigt!

Och så snor han Puljujärvi och Aho av bara farten också. bounce bounce
Nåja dem 2 spelarna når inte ens Osten lär nog inom 1år vara i NHL och producera för så pass bra är dem!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18193
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av NilsOskar sön 17 apr 2016, 23:22

Junttila har ryktats till Jokerit tidigare. Bra ålder, snabb, spelat en del landslagshockey som junior. Producerat bra i Liiga. 

Äntligen ett riktigt bra rykte!

NilsOskar

Antal inlägg : 439
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 17 apr 2016, 23:27

Det lilla jag hunnit se på Youtube säger... Damn. Han är snabb. Sweatt får rehaba ordentligt för att hänga med. Very Happy
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av wilmus2007 sön 17 apr 2016, 23:35

Ser riktigt vettigt ut... Kul om detta nu är klart.
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Kärppä sön 17 apr 2016, 23:37

Om han nu kommer till Luleå så skulle jag säga att ni får en jättebra spelare. Först ryktades han vara klar för KHL-Jokerit som någon sa ovan men jag vet inte vad hände sen. Skridskoåkningen är Junttilas absolut största styrka men jag tycker att han har också blivit en mycket bra målskytt med åren. Skottet är inte det hårdaste men det är ganska accurate, och han är definivt mer en målskytt än framspelare. Han är också "tillräckligt" skicklig skulle jag säga, han dribblar inte så mycket utan litar oftast på sin snabbhet. Någon nämnde Juuso Ikonen tidigare men Junttila är utan vidare den bättre av de två spelarna.

Kärppä

Antal inlägg : 2
Join date : 16-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av JuniorX sön 17 apr 2016, 23:39

Junttila ser ju ut att vara en spelartyp som vi behöver just nu. Av den anledningen är det bra. Sen är det ingen som man minns från de gånger man såg laget i CHL.
Samtidigt är behovet av puckbärare och passningsvirtuoser betydligt mer skriande.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Frökenbling74 sön 17 apr 2016, 23:59

Hatar silly....inte ens en brödsmula får man...

Frökenbling74

Antal inlägg : 153
Join date : 16-04-09

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Frökenbling74 mån 18 apr 2016, 00:06

Kärppä, att Jokerit ligger -120 mille kanske var det som hände.

Frökenbling74

Antal inlägg : 153
Join date : 16-04-09

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Rönken mån 18 apr 2016, 00:10

JuniorX skrev:Junttila ser ju ut att vara en spelartyp som vi behöver just nu. Av den anledningen är det bra. Sen är det ingen som man minns från de gånger man såg laget i CHL.
Samtidigt är behovet av puckbärare och passningsvirtuoser betydligt mer skriande.

Hoppas att centerbestyckningen blir puckbärare, samt då Kung Klasen så klart.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Xinpei mån 18 apr 2016, 00:16

Murveln skrev:Den där Junttila är säkert helt okej, men inte fan blir det något guld nästa år om han och de där andra spelarna det ryktas om är det bästa Luleå kan få tag på.

Näkyvä? Welch? Klasen? Rakshani? Japp. Dussinspelare absolut... -.-

Extremt negativ är vad du är..

Kärppä skrev:Om han nu kommer till Luleå så skulle jag säga att ni får en jättebra spelare. Först ryktades han vara klar för KHL-Jokerit som någon sa ovan men jag vet inte vad hände sen. Skridskoåkningen är Junttilas absolut största styrka men jag tycker att han har också blivit en mycket bra målskytt med åren. Skottet är inte det hårdaste men det är ganska accurate, och han är definivt mer en målskytt än framspelare. Han är också "tillräckligt" skicklig skulle jag säga, han dribblar inte så mycket utan litar oftast på sin snabbhet. Någon nämnde Juuso Ikonen tidigare men Junttila är utan vidare den bättre av de två spelarna.

Skulle nog gissa att detta hände..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/khl/article22649236.ab
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av LulefanGBG mån 18 apr 2016, 06:52

Jag har noll koll på den där Junttila, men han låter ju intressant att döma av vad andra skriver. Bra med rykte om en lite yngre och lovande spelare också. Annars är ju Rakshani-ryktet en rejäl pulshöjare för åtminstone mig. Jag har ju tjatat om honom varenda Silly sedan jag började skriva här. Båda dessa är precis som ni varit inne på rätt speediga spelare också så det verkar ju lovande. Kanske kan man åka ifrån dumparna i någon utsträckning? Rolling Eyes

Skuggan som huvudtränare känner jag mig mer tveksam till. I vanlig ordning tänker jag aldrig såga en rekrytering innan vederbörande fått chansen på sin post, men han har ju inte precis några meriter att falla tillbaka på som inger någon trygghet hos mig i varje fall. Hade hellre sett en riktigt etablerad tränare som faktiskt vunnit något, och som man vet står för en modern hockey. T.ex. Pär Mårts. (Högst osannolik, jag vet men tycker han är ett kanonexempel. Har som sagt vunnit VM och SM, samt OS som assisterande och spelar dessutom en modern hockey med mycket fart och skridskor, men ändå med plats för fysiskt spel och lite finlir mellan varven -typ Lölunda och SAIK). Dessutom måste man som landslagscoach vara bra på att få en grupp individer att dra  åt samma håll. Individer som inte redan känner varandra och spelar ihop varje dag. Det har Mårts lyckats rätt bra med vid ett flertal tillfällen och vi kommer att få ett helt nytt lag även nästa säsong så det kan vara bra med någon som är tydlig och adekvat med hur han vill att vi skall spela, så att vi kommer in i det snabbare och får en bättre startsträcka än denna säsongen.

En annan sådan, som förvisso inte vunnit lika mycket, men som nyligen vunnit SM-guld, (och det till råga på allt med en massa 'legoknektar' i form av transatlanter, och som står för en väldigt modern hockey är ju Sam Hallam. Han har kontrakt med Växjö nästa säsong så han är inte aktuell för någon annan klubb, men jag bara tog honom som ett exempel på en tränare med de ledaregenskaper som jag tror passat Luleå väldigt bra, med tanke på hur vår trupp förmodligen kommer att se ut. Om den nu skall se ut något sånär som denna säsongen åtminstone.

Det har ju fungerat oerhört bra för oss vid ett flertal tillfällen senaste åren att plocka in mindre etablerade tränare, så det behöver inte nödvändigtvis vara fel, eller bli katastrof, men samtidigt tycker jag att det blev rätt tydligt i år när vi hade en oerhört dyr och kompetent trupp, att tränarna är viktigare än spelarna. Jag kan gärna utveckla det, men det känns överflödigt. De flesta här inne är ju mer hockeykunniga än jag och det torde vara rätt uppenbart varför tränaren är viktig.

I samma artikel nämns ju också Petter Nilsson och det vore ett oerhört intressant namn att ha med i tränarstaben om ni frågar mig, även om han inte är etablerad på den här nivån. Hade gärna sett Petter Nilsson bredvid en mer etablerad coach, men kan man nu inte få allt så får man ju nöja sig med det lilla.

EDIT: Ny Måndag, ny vecka. FÅr se om det händer något under veckan. Åtminstone tränarfrågan borde ju vara löst snart kan man tycka. Det vore åtminstone att börja i rätt ände, oavsett vem det nu blir.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av ski3r mån 18 apr 2016, 07:11

Kul med speediga forwards, men vi måste ha några som kan leverera puckarna också. Som det ser ut nu så ser jag gärna att Olausson vänder hem, kan inte låta bli tänka på hans framspelningar till en Arla i fart när man ser spelare som Juntilla.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av LulefanGBG mån 18 apr 2016, 07:16

Ja Olausson hade definitivt varit en bra värvning i dagsläget. En toppcenter i Europa. Är ju till åren och inte heller snabb på rören, men alla i ett lag måste ju inte vara snabba. Precis som du säger är väl tanken snarare att Ola skall leverera passen, och dem finns det få som är bättre på än honom. Åtminstone som över huvud taget är möjliga att värva. Samtidigt är Ola grym i PP och dessutom väldigt bra defensivt sista säsongen hos oss. Många grabbar i laget känner honom dessutom redan.

EDIT: Om vi utgår ifrån att Klasen inte kommer tillbaka, men att Rajala blir kvar:

Sweatt - Olausson - Rajala
Rakshani - Rasmussen - Juttila

Rajala och Sweatt skulle få en center som för det första kan täcka upp bakåt, och för det andra, men kanske mer elementärt kan leverera förstapass av toppklass genom mittzon, men även i anfallszon när vi lyckats etablera spelet där.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Puckad mån 18 apr 2016, 07:51

Kärppä skrev:Om han nu kommer till Luleå så skulle jag säga att ni får en jättebra spelare. Först ryktades han vara klar för KHL-Jokerit som någon sa ovan men jag vet inte vad hände sen. Skridskoåkningen är Junttilas absolut största styrka men jag tycker att han har också blivit en mycket bra målskytt med åren. Skottet är inte det hårdaste men det är ganska accurate, och han är definivt mer en målskytt än framspelare. Han är också "tillräckligt" skicklig skulle jag säga, han dribblar inte så mycket utan litar oftast på sin snabbhet. Någon nämnde Juuso Ikonen tidigare men Junttila är utan vidare den bättre av de två spelarna.
Jag har en neggo morgon, så jag säger att jag får Rajala vibbar.
Men till en annan kostnad kanske.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Cambbott24 mån 18 apr 2016, 08:57

Det som nämnts i tråden senaste dygnet känns inte sammanhängande på något sätt eller kan det vara så att Skuggan eventuellt inte haft lika stor makt i båset som man befarat? Om ledningen nu är ute efter Juttila och man förutsätter att det varit Skuggan som legat bakom Luleås offensiva spelidé de senaste två säsongerna ställer jag mig väldigt frågande till vad man tänker med i och med detta. Håller med ovanstående om Rajala vibbarna och då var dessutom Rajala en etablerad SHL-spelare som hade haft fina säsonger (bortsett från slutspel) i ligan innan han kom till luleå. Det här kan sluta precis hur som helst, förhoppningsvis har Skuggan andra idéer om spelet än vi tidigare trott.
Cambbott24
Cambbott24

Antal inlägg : 119
Join date : 15-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Dilox mån 18 apr 2016, 09:03

Jag får känslan av att "Osten" gärna vill ha kvar "Skuggan" men att han inte riktigt litar på honom som headcoach. Annars hade det ju varit klart samma dag som Fagervall lämnade. Jag tror man vill ha in någon med mer rutin innan man lämnar över till Skuggan fullt ut.

Det vittnar ju också det tidigare snacket om förlängning med Fagervall om.

Sen kan det ju mycket väl bli så att Skuggan ändå blir huvudansvarig redan till nästa år, men tror inte det är prio ett. Då hade det redan varit ute.

Dilox

Antal inlägg : 736
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Ivanhoe mån 18 apr 2016, 09:37

Dilox skrev:Jag får känslan av att "Osten" gärna vill ha kvar "Skuggan" men att han inte riktigt litar på honom som headcoach. Annars hade det ju varit klart samma dag som Fagervall lämnade. Jag tror man vill ha in någon med mer rutin innan man lämnar över till Skuggan fullt ut.

Det vittnar ju också det tidigare snacket om förlängning med Fagervall om.

Sen kan det ju mycket väl bli så att Skuggan ändå blir huvudansvarig redan till nästa år, men tror inte det är prio ett. Då hade det redan varit ute.

Tycker nästan det är uppenbart att det är Bulan Osten vill ha. Fagervall var tänkt att stanna i ytterligare 1 år tills Bulan blev ledig. Nu nappade inte Fagervall.. Då måste Osten hitta en annan "placeholder" (läs skuggan).

Att Peter Nilsson ryktas in, förstärker bara den teorin. Bulan/Nilsson var ju radarpar första säsongen i Brynäs.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av amarule mån 18 apr 2016, 09:47

Låt mig säga det direkt: Luleå Hockey är mitt lag, jag har hållit på dem i med- och motgång sen den dag de gick upp i dåvarande elitserien och jag kommer alltid att hålla på dem. Jag har gett tid , pengar och engagemang till laget i mitt hjärta. MEN jag känner att jag nu inte längre orkar ge det på samma sätt längre. Att år efter år efter år få sitt hopp om guld grusat, att gång på gång på gång uppleva att favorit spelare med hjärta flyr laget känns alt tyngre för varje säsong.
Det är en sak om de går till högre serier typ NHL och Khl MEN att gång efter annan uppleva att de går till konkurrenter i SHL känns  rent förjävligt och gör att åtminstone min energin bara minskar för varje år. Att se Osten försöka värva nya sk stjärnor varje år , stjärnor som ändå bara stannar ett år, att utveckla allsvenska spelare istället för egna juniorer och framför allt att  spelsystemet känns gammalt och omodernt gör mig så frustrerad. Man kan inte heller KÖPA ihop ett lag, det måste finnas kontinuitet och hjärta. Ska man värva sk legokneter ska de vara spets som tar plats i en 1a och 2a formation INTE lägre ner i hiearkin.
Rent ut sagt : jag är LESS! Orkar inte.No
Läste en blogg  bjornbroder.se som slår huvudet precis på spiken. Något måste ändras i Luleå Hockey. Tills det sker långsiktig satsning på juniorer, ny spelidé ( modern och snabb) , kompetent tränare som anammat det spelsätt som exempelvis saik, Frölunda, Växjö m fl så framgångsrikt spelar, tills dess kommer jag i alla fall bara följa laget mer begränsat. Tyvärr: För det är ju laget i mitt hjärta Sad
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Frökenbling74 mån 18 apr 2016, 09:47

Bulan till Schweiz ligger det nån sanning i det ryktet?

Frökenbling74

Antal inlägg : 153
Join date : 16-04-09

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Dentos mån 18 apr 2016, 09:50

Om Junttila kommer ser jag honom som en ersättare till Rajala. En billigare sådan. Kanske vore klokt. Det gör att man kan lägga mer krut på centrar för att ersätta Grana och Wallmark. Rakshani skulle vara en fullgod ersättare till Micflikier.

Rakshani-Olausson-Sweatt
Junttila-Anderson-Hedman
Harju-Lagacé-Rydahl
Fabbe-Masto-Foppa
Toolanen
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 855
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Davidoff mån 18 apr 2016, 10:02

Säsongens första LHFlive idag kl 12 vad tror vi?

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Dilox mån 18 apr 2016, 10:06

Skuggan och Junttila eller endast en av dessa två. Tror inte på någon bomb redan.

Dilox

Antal inlägg : 736
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Patrik82 mån 18 apr 2016, 10:07

kanske Skuggan,Petter, och Junttila?
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av NilsOskar mån 18 apr 2016, 10:09

Vi var först med den "moderna snabba" hockeyn. Då fick vi skit för att den var tråkig. 

Lhf live kl 12. Måste vara klart med tränarna kan man gissa...

NilsOskar

Antal inlägg : 439
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Mange mån 18 apr 2016, 10:19

jasså möjligtvis Crosby som bryter sitt kontrakt med pittsburgh penguins och kritat på för oss? Drum Rock
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Hedanders mån 18 apr 2016, 10:21

Magkänslan säger Skuggan, Rakshani eller Melart.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån 18 apr 2016, 10:26

Davidoff skrev:Säsongens första LHFlive idag kl 12 vad tror vi?
Jag tror folk kommer att hitta nåt att gnälla över..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Dentos mån 18 apr 2016, 10:29

Helvete. LHFlive och den enda huvudtränaren som ryktas till Luleå är Skuggan. Hemska tanke.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 855
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av PM mån 18 apr 2016, 10:39

Petter Nilsson som det snackas om i tränarsammanhang i div artiklar.
Hur ser hans CV ut?
Jag har väldigt dålig koll på juniorverksamhet, Boden mm. Hur har han presterat där samt vilken "typ" av hockey pratar vi om?

Minns Petter mycket väl som spelare och även "Skuggan", men det är en jävla skillnad på att spela och att sen vara tränare.

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Dilox mån 18 apr 2016, 11:18

Alltså jag har inte mage att såga eventuella tränare i Skuggan/Petter innan man sett hur det ser ut. Men det känns på förhand sådär. Faktum är ju att Skuggan inte direkt lyckats varken i TV-pucken eller juniorlagen, där det gnisslats en del om hans ledarskap, och vi har ju sett hur tafatt han sett ut i båset stundtals.

Petter fick ju lämna Tingsryd för ett par år sedan och som jag förstod det var kontentan av det att han var oerhört svår att ha att göra med och att han kunde gå bananas på folk till höger och vänster för minsta lilla. Kan vara ett illasinnat rykte bara, han kan ha ändrat sig, men likväl något jag hört.

Dilox

Antal inlägg : 736
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Gäst mån 18 apr 2016, 11:53

Man tillkännager en livstids förlängning av Melart, värvar hem Topi Jaakola och Robin Jonsson gör comeback. Vi kommer helt enkelt inte släppa in ett enda mål nästa säsong, skönt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Frökenbling74 mån 18 apr 2016, 11:54

Har en jävla knepig känsla i maggropen..

Frökenbling74

Antal inlägg : 153
Join date : 16-04-09

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 18 apr 2016, 11:56

Det presenteras ingenting. Det är bara Osten som meddelar att varken hittar vettiga ledare eller spelare, så istället lägger man ner skiten och ger MoDo en gratisplats i SHL. pirat
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 18 apr 2016, 12:01

Ngn får gärna vidarebefordra vad som sägs på livet
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Hedanders mån 18 apr 2016, 12:03

Jag får fan ingen bild... Måste man ha installerat nå speciellt?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Puckad mån 18 apr 2016, 12:04

Bamsefar skrev:Ngn får gärna vidarebefordra vad som sägs på livet
Verkar handla om juniorer.

1. Filip G  (mv)
2. Oscar Masiello (mv)
3. Linus Nässén
4. (?) ... hörde inte .. (Anton Toolanen ?)
5. Isac Lundeström

Osten: "Dessa tillhör A-truppen nu."


Senast ändrad av Puckad den mån 18 apr 2016, 12:09, ändrad totalt 3 gånger
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av ski3r mån 18 apr 2016, 12:05

Hedanders skrev:Jag får fan ingen bild... Måste man ha installerat nå speciellt?
Samma här, jäkla fiasko. Ungefär som allt annat senaste tiden.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Freno mån 18 apr 2016, 12:08

5 juniorer som skrivit A-lagskontrakt:
Filip Gustavsson (mv)
Oscar Masiello (mv)
Linus Nässén (b)
Anton Toolanen (f)
Isac Lundeström (f)

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 18 apr 2016, 12:09

oki,  bara a-kontrakt då?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Freno mån 18 apr 2016, 12:10

A-Laget, 7 spelare kontrakterade enligt Osten men de återkommer mer om det senare.. Samma sak med tränarfrågan

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Micke80 mån 18 apr 2016, 12:10

och ytterligare 7 kontrakterade spelare som Osten inte vill uppge än.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av kamelbullen mån 18 apr 2016, 12:11

någon borde dra frågan om sammarbete med någon annan allsvensk klubb Razz jag vågar inte för feg haha xD

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet