Luleå Hockey i Media 2011/2012

+37
Johan__
Mr Bister
Kato
ezz
DonP
amarule
Mange
raalfie
Snikne Ville
Lajon
Salle
Pickadoll
FruktHamster
Gpa
Tigerman
BodenSwe
LubosC
#96
elmo blues
Dave Rock
NallePhu
Tony Moore
stormvägen
Chris Hendrix
tibet
Rayko
farre
Urken
hokkzorz
tvåplustvå
Beast.
Högljudd
Zeb Macahan
Bamsefar
Sven Savage
JayDee
MickkeJ
41 posters

Sida 4 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Urken lör 25 feb 2012, 22:15

http://www.luleahockey.se/Nyheter/Presskonferensen-efter-LHF-FBK/

Johodu, Färjestadstränaren är inte lite bitter..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Dave Rock lör 25 feb 2012, 22:23

Ja han verkade lite bitter Smile
Men han har rätt i en sak, syftar på när han säger, "ni ställer aldrig några frågor"
Tycker faktiskt oftast dessa sk journalister är oooootroligt dålig på ställa frågor. Förstår inte varför eftersom det är deras jobb. Dom ska ju ställa en massa frågor som dom tror kan vara intressant för läsarna/tittarna
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. lör 25 feb 2012, 22:24

Hahaha, fyfan det här är det roligaste jag sett.

Andreas Johansson inleder genom att grina och bete sig som en femåring medan Bulan är lika proffsig som vanligt. Skulle jag vara Loob så skulle jag skämmas enormt och ge Johansson en rejäl utskällning och lite lugnande preparat. Är det såhär ledarna för ett Elitserielag ska uppträda?

En annan rolig sak är att Bulan tyckte Olausson var "helt okej" efter att ha gjort tre poäng ikväll Very Happy
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage lör 25 feb 2012, 22:54

Urken skrev:http://www.luleahockey.se/Nyheter/Presskonferensen-efter-LHF-FBK/

Johodu, Färjestadstränaren är inte lite bitter..

Gudars skymning. Är det där en ledare?

Jag tycker att han imponerar ungefär som gällde det en diskussion om att man ville ha bättre mat på avdelningen för de livstidsdömda av svåra pyskiatriska skäl, och det där var fångarnas talesman. Oj, vilken fläbuse. Mycket passande ledare för det vidriga laget där alla ihopvärvade värvats eftersom de kunde platsat i nämnda kökslag.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Urken lör 25 feb 2012, 23:16

Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ lör 25 feb 2012, 23:19

Urken skrev:http://www.luleahockey.se/Nyheter/Presskonferensen-efter-LHF-FBK/

Johodu, Färjestadstränaren är inte lite bitter..
Tycker Bulan verkar vara på märkligt tjurigt humör efter att just vunnit sin tredje trepoängare och drygat ut serieledningen. Han verkar ju nästan ta illa upp av journalistens frågor om vad han tycke om Olaussons och Harjus spel, "ja, jag vet inte vad du syftar på" sa han vid ett flertal tillfällen med drygt tonfall. Vad var problemet?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix lör 25 feb 2012, 23:22

Uppfattade det jag också.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Urken lör 25 feb 2012, 23:24

Kan hålla med om det. Tänkte faktiskt på det under intervjun jag med, man kan ju undra varför. Fast priset som absolut tjurigast går till Johansson.

Sen att han tycker att Ola gör en okej match medan backarna gör bra matcher, bevisar väl att de ser på matcherna på ett helt annat sätt än oss amatörer, eller? ;-)
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ lör 25 feb 2012, 23:29

Kvällens presskonferans var ju ändå inte riktigt i klass med denna:
https://www.youtube.com/watch?v=Aidyyzr_XBk

Skellefteå-Luleå semifinal 1 förra säsongen. Det roliga börjar ca 2 min in i klippet.
BITCHIGT är det första ord man kommer att tänka på Very Happy
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Dave Rock lör 25 feb 2012, 23:32

MickkeJ skrev:
Urken skrev:http://www.luleahockey.se/Nyheter/Presskonferensen-efter-LHF-FBK/

Johodu, Färjestadstränaren är inte lite bitter..
Tycker Bulan verkar vara på märkligt tjurigt humör efter att just vunnit sin tredje trepoängare och drygat ut serieledningen. Han verkar ju nästan ta illa upp av journalistens frågor om vad han tycke om Olaussons och Harjus spel, "ja, jag vet inte vad du syftar på" sa han vid ett flertal tillfällen med drygt tonfall. Vad var problemet?
Han tyckte nog inte att Ola gjorde någon "extra" bra match, samma med Harju. Det har han ju iofs rätt i, Harju var förutom målet inte fantastisk där ute, Ola har gjort mycket bättre matcher trots poängen han gjorde idag.

Sedan tycker jag ändå att det är skönt att se att Bulan inte verkar vara nöjd, det hade varit lätt att i detta läge vara ganska nöjd. Bulan går för guld, han vet att det i slutändan kommer krävas ännu mer för att det där jävla guldet.
Av denna presskonferensen så får jag lite känslan att det är:
"All in", "allt eller inget", "det är bara guld som räknas"....som gäller.
Jag tycker personligen att det är skönt att dom verkar ha den inställningen.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 26 feb 2012, 14:07

Intressant att följa media senaste veckorna. Ju bättre det gått för Luleå, desto mindre tycks vi finnas;-)

Numera avstår man rapportera hur det går för oss och diskutera hur det ser ut i toppen av tabellen. Som mest ids tidningarna ta in det kortfattade TT-refereratet när Luleå lirat. Det enda undantaget består av att Ros och hans yngre PRAOs häromveckan gjorde allt de kunde för att så split i Luleå - ungefär som han i fjol när vi höll på att spela bort Djurgården i kvarten, hittade på om trååkiga och filmande Luleå. Nu senaste veckan blänkte han varje dag ut att random lulespelare utan kontrakt var klar för lag X, nästa dag hittade han på att näste spelare var klar för lag Y, o s v - allt enligt "källor har för Aftontrasat berättat"....

Nå, det fungerade inte. Efter Rosens ljugerier spöade vi det HV som Fjollträskmedia bestämt "var på gång" och därefter slog vi Warulfven som, enligt media, nu "var på gång".

Så nu håller Ros käft.

Men man förstå att de inte är intresserade. Vem bryr sig i vad som händer högst uppe i tabellen, nu när Djurgården inte finns där, trots att de s k experterna före säsong förklarat hur DIF skulle tokdominera serien?

I stället punktmarkerar man plats 10 och 11 eftersom det är där "det händer". När det gäller laget på plats 11 tror jag Aftontrasan öst in ett tjugotal artiklar senaste veckan! Och så kompletterar de med att då och då skriva artiklar som förklarar hur värdelösa och kaotiska Linköping är, i syfte att ta självförtroendet av det laget för att åstadkomma sjuälvuppfyllande profetioer a la de nyttiga idioter Fjollträskhockeyexpertisen består av....
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. sön 26 feb 2012, 14:41

Ja det är knäpptyst. Den ende som snackar om Luleå är Micke Renberg på Hockeykväll. Där diskuterade man hur starka Luleå var även fast man inte ens spelat match den kvällen(!)

Hur länge sträcker sig ES tv-avtal med C+? Hoppas verkligen Viasat kan förhandla till sig rättigheterna så man får se någorlunda opartiska och seriösa experter ta hand om ES framöver. C+ var ju redan ganska Djurgårdenifierade och inför denna säsongen valde man att ta in Stordjurgårdaren himself, Wikegård för att spetsa till snacket om DIF. Det lustiga är att trots att Wikegård är den som brinner för Djurgården mest så är han ändå den som har mest nyktra och ofärgade analyser om de andra lagen i serien.
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan sön 26 feb 2012, 14:45

Beast. skrev:Ja det är knäpptyst. Den ende som snackar om Luleå är Micke Renberg på Hockeykväll. Där diskuterade man hur starka Luleå var även fast man inte ens spelat match den kvällen(!)

Hur länge sträcker sig ES tv-avtal med C+? Hoppas verkligen Viasat kan förhandla till sig rättigheterna så man får se någorlunda opartiska och seriösa experter ta hand om ES framöver. C+ var ju redan ganska Djurgårdenifierade och inför denna säsongen valde man att ta in Stordjurgårdaren himself, Wikegård för att spetsa till snacket om DIF. Det lustiga är att trots att Wikegård är den som brinner för Djurgården mest så är han ändå den som har mest nyktra och ofärgade analyser om de andra lagen i serien.
Har inte sett Viasats sändningar från AS men normalt så har dom ju iaf en jävla massa reklam jämfört med Canal+ sportsändningar, där är baksidan med Viasat vs Canal+. Dessutom har inte jag Viasat så visst ska Canal+ fortsätta haha...
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. sön 26 feb 2012, 14:48

Viasat Hockey har aldrig reklam mer än i periodpauserna, och då är det precis som C+ bara reklam för de egna kanalerna. Däremot så är det reklam hela jävla tiden om de visar en match på TV10 eller TV3. Men det händer ju så sällan
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan sön 26 feb 2012, 15:00

Okey Beast, tack för svaret, tänkte dom hade samma som på TV10. Jamen då hamnar ju allt i ett annat läge för nåt behöver ju göras åt DIF-fantasterna på Canal+, gode less blir man ju.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av FruktHamster sön 26 feb 2012, 15:11

Sven Savage skrev:Intressant att följa media senaste veckorna. Ju bättre det gått för Luleå, desto mindre tycks vi finnas;-)

Ja, visst är det intressant? De få gånger de känner sig nödgade att kvotera in några sekunders spot light på LHF, brukar det låta något i stil med: "Ja, asså jag är jätteimponerad av vad Luleå lyckats åtadkomma denna säsong" (detta medan expert nummer två sig skruvar obekvämt i stolen bredvid) ", men jämför vi med tex <insert random ES-lag här> så..." (och där pustar expert nummer två ut och nickar ivrigt instämmande).

Men det är okej. De får svårt att föra in diskussionen på andra ES-lag när vi slagit ut dem allihop och står ensamma kvar med Le Mat i handen.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av FruktHamster sön 26 feb 2012, 15:15

Fast, det ska väl iofs erkännas.. Förutsatt att ens eget lag inte är indraget i vare sig topp eller bottenstriden, så brukar bottenstriden vara mer spännande såhär de sista omgångarna. Ångesten går att skära med kniv =)
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko sön 26 feb 2012, 15:40

Jag har canal digital så jag hoppas för fan att inte Viasat tar över, usch.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix sön 26 feb 2012, 16:02

Avtalet Canal+ har med Hockeyligan om Elitserien håller sig till 2014.

Hoppas att de byter ut lite folk tills dess. Speciellt Petter Rönnqvist.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av MickkeJ sön 26 feb 2012, 20:52

Det är märkligt lite bevakning av Luleå, det är sant.
Dock tycker jag inte att det är konstigt att de följer DIF/LHC, kvalserien för ett av de lagen är faktiskt en storsensation! Vem hade trott att någon av dom ens skulle missa slutspel? Jag läser en hel del om just de lagen just nu, brukar kolla in på deras forum ibland också och läsa de ångestfyllda inläggen Very Happy
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Urken sön 26 feb 2012, 23:04

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/lulea-tvarvander---kan-overklaga-abbott-dom/

Helt rätt tycker jag. Struntar blankt i om folk tycker att Luleå är gnälliga - för det är vad de kommer att tolka det som - för straffet är orättvist sett till tidigare avstängningar! Vi får se var detta leder.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av raalfie sön 26 feb 2012, 23:13

Urken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/lulea-tvarvander---kan-overklaga-abbott-dom/

Helt rätt tycker jag. Struntar blankt i om folk tycker att Luleå är gnälliga - för det är vad de kommer att tolka det som - för straffet är orättvist sett till tidigare avstängningar! Vi får se var detta leder.

Håller med.

Är det så att hans staff "fryser", och att han får spela medan överklagan behandlas, om det blir en? Isåfall är ju risken att han missar matchen mot SkAIK, ifall nämnden väljer att inte ändra straffet.
raalfie
raalfie

Antal inlägg : 31
Join date : 12-02-19
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage mån 27 feb 2012, 06:55

raalfie skrev:
Urken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/lulea-tvarvander---kan-overklaga-abbott-dom/

Helt rätt tycker jag. Struntar blankt i om folk tycker att Luleå är gnälliga - för det är vad de kommer att tolka det som - för straffet är orättvist sett till tidigare avstängningar! Vi får se var detta leder.

Håller med.

Är det så att hans staff "fryser", och att han får spela medan överklagan behandlas, om det blir en? Isåfall är ju risken att han missar matchen mot SkAIK, ifall nämnden väljer att inte ändra straffet.

Har för mig att överklaganden går till Riksidrottsnämnden vilket betyder att det kanske kan dröja lite, och ja, straffet fryses normalt under överklagande.

Men nu har ju Abbotten redan börjat avtjäna straffet, så då vet jag inte om det finns någon praxis hur göra med sent överklagande? Rullar straffet på ändå?

Jag tycker förstås att det är bättre att Abbott är borta nu, mot Timrå och Gnaget, än att det blir sedan mot Schtan eller kanske i slutspelet. Samtidigt är det ett felaktigt straff av Cecilia och hennes kompisar på telefon. Speciellt om man jämför med hur hon och hennes nära "vän" Ramsay favoriserade återfallsförbrytaren Ölvestad. Men med Ölvestads straff som riktmärke är förstås alla andra straff feldömda.

Jag vill minnas att Pölsan drev upp Bertilsson till RIN, men det blev ingen ändring. Det blir det med största sannolikhet inte heller för Abbott, men det kanske vore rätt att markera och rikta ljuset på DIFiplinnämndens usla resultat.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av FruktHamster mån 27 feb 2012, 10:08

LHF bör inte överklaga. Jag håller med alla som säger att straffet är för hårt, men Chris behövs mer i matchen mot skaik och i slutspel, än vad han behövs mot TIK och AIK. Simple as that.
Hade det häör skett mitt i säsongen så hade man gått kunnat överklaga, men som läghet nu är, är det bara att bita i det sura äpplet och gå vidare.

Vi har en serieseger att kämpa för och ett slutspel att spela. Eye on the prize, people.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko mån 27 feb 2012, 10:58

ska bli intressant o se hur Luleå spelar mot AIK. Kan mycket väl bli Luleås motståndare i kvarten så visa musklerna redan nu.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Urken mån 27 feb 2012, 13:28

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/farjestad-domdes-av-domare-fran-karlstad/

Det har nu även uppmärksammats på åtminstone en större tidning.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan mån 27 feb 2012, 13:46

Urken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/farjestad-domdes-av-domare-fran-karlstad/

Det har nu även uppmärksammats på åtminstone en större tidning.
Så nu är gnäll-Wallin i farten igen, gäller att hitta nån annan att skylla på när man som lag inte räcker till, bedrövligt. Dock kan jag hålla med om att domaren inte ska vara från samma ort som nåt av lagen, finns ju fler exempel än just detta. Tobias Björk är ju från Boden vilket ju är krypavstånd från Luleå.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. mån 27 feb 2012, 13:57

Rickard Wallin, usch. Har aldrig gillat honom, inte ens när han spelar i Tre Kronor
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Tony Moore mån 27 feb 2012, 14:50

Zeb: En mycket väsentlig skillnad dock, INGEN (ja inte många iaf) Bodensare gillar något som kommer från Luleå.. Däremot är det helt oförståligt hur man kan tillåta en domare från samma stad att döma det "egna laget" på så hög nivå, pinsamt är bara förnamnet.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko mån 27 feb 2012, 15:29

Domaren är från Karlstad men ändå gnäller FBK Very Happy.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan mån 27 feb 2012, 15:41

Tony Moore skrev:Zeb: En mycket väsentlig skillnad dock, INGEN (ja inte många iaf) Bodensare gillar något som kommer från Luleå.. Däremot är det helt oförståligt hur man kan tillåta en domare från samma stad att döma det "egna laget" på så hög nivå, pinsamt är bara förnamnet.
Hehe, var ju lite det jag menade också iom att Wallin ansåg att dom blivit förfördelade av "sin" domare... Dock har ju Tobias dömt Luleå utan att jag har tänkt så mycket på honom förutom den där blockeringsutvisningen i Gävle haha.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage mån 27 feb 2012, 19:04

Rayko skrev:Domaren är från Karlstad men ändå gnäller FBK Very Happy.

Typiskt supergnällarna Warulfven. Skulle zebran varit från Luleå skulle de gnällt på det. Är zebran från Karlstad gnäller de på det. Allt handlar bara om att i Warulfvens ögon finns det alltid förklaringar att gnälla över och skylla på när de förlorat. Man kan vara helt säker på att de alltid hittar på någon förklaring...

...utom att Warulfven varit sämre och Luleå bättre.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan mån 27 feb 2012, 19:08

Läste att Styrman är nästa "Gäst hos Fahlman", spelas in på onsdag tror jag det var. Hur länge tror ni att det tar innan Fahlman ramlar in på Luleåspåret i vanlig ordning...?
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. mån 27 feb 2012, 19:16

Fahlman ska nog göra sitt yttersta för att få fram lite skit om Luleå från Styrman. Oavsett om det är sanning eller lögn, det är ju ingenting som Fahlman gör ngn direkt skillnad på
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage mån 27 feb 2012, 19:28

He he, det har du rätt i;-)

Vi kan ju hjälpa Fahlman genom att servera honom blogginlägget klappat och klart med alla Fahlmans "genom hårt journalistiskt arbete" ledande frågor:

-Jag tog ett snack med Styrman. Hej Styrman, trevligt att du är här. Trivs du i Skellefteå, är alla trevliga, är det här den roligaste perioden i ditt hockeyliv?

-Ja, jo, det är det väl.

-Jag kan konstatera att Styrman aldrig trivts så bra som nu när han får spela med alla fina Skellefteåspelare, det här är det bästigaste han varit med om! Nå, Styrman, det sägs att det finns Luleåsupportrar som inte är glada för att du valde att lämna Luleå och gå till Skellefteå. Vad skulle du säga om Luleåsupportrar hurrar om du ramlar och gör dig illa?

-Ja, det skulle....det vore väl inte så roligt, det vore inte trevligt.

-Jag kan konstatera att Styrman anser att Luleås klack och övriga supportrar, Luleås spelare och tränare, Luleås ledare och klubbens ordförande, Luleå som stad och alla som bor där är rena puckon! Dessutom serverar de den sämsta korven med bröd i landet och på presskonferenserna får man inget gott tilltugg till kaffet. Styrman vet säkert anledningen - att spelarna själva käkar upp alla dammsugare och marshmallows, det märks ju genom att de inte orkar skridskor utan bara står stilla i väntan på att målarfärg ska torka. Och Styrman, vill du hellre att Luleå än Skellefteå vinner Guld i år?

-Nej, jag måste ju hålla på det lag jag spelar för.

-Jag kan konstatera att Styrman tycker att allt som har med Luleå att göra är åt helvete och han hoppas att det går åt helvete för Luleå Hockey och bara tanken på vad som serveras i Coop Arena får Styrman att kräkas! Det känns fint att ta ett snack med våra spelare. Så får man fram sanningen, så får man veta vad spelarna tycker, igenkligen!

Det var allt för den här gången. Missa inte nästa Gäst hos Fahlman då vi planerar att intervjua både Sten och Georg. Den ene måste vi förstås intervjua via ett medium men där spar vi in konsultutgiften eftersom vi kan utnyttja mig själv - jag har ju nu den förmågan att jag vet vad folk tycker innan de ens tyckt det själva.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av FruktHamster mån 27 feb 2012, 19:38

Hur lång tid tror ni det tar innan Fahlman bjuder in Daniel Larsson som gäst sådär helt appropå..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko mån 27 feb 2012, 20:39

Det jag sa hela tiden. Jonte intervjun var ju bara för att kasta skit på Osten och Luleå. Nu kommer Styrman och självklart tar han upp om vad Luleåfansen skrikit mot honom. Undrar varför han inte tog upp det där med Skellefteå-fansen som hängde docka med Jontes namn på?

Nästa intervju kommer väl vara Hagos och fråga ut honom vad han känner om Ostens fina ord som enligt Fahlman var riktade mot Hagos.

Att Fahlman får fortsätta med sitt larv är ju en stor gåta.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av farre mån 27 feb 2012, 20:45

Tydligen har vi orsakat en andra hjärnskakning??? Såg inte sekvensen i lördags, någon som såg vad som hände?

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/hjarnskakning-for-anders-bastiansen/
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sven Savage mån 27 feb 2012, 21:42

Och nu gick det i brallan för alla kommentatorer i Anal+. När de diskuterar morgondagens möte mellan Djurgårn och Linköping: säsongens viktigaste match! Toppenmatchen! Toppenmötet!

Tala om skrattretande. Undrar om Luleå fortfarande spelar i elitserien? Ingenting rapporteras i media längre, vare sig om matchresultat eller tabellställning.

Tänk om Djurgårn hamnar i kvalserien - då blir det väl helt renons på rapporter från slutspelet. Eftersom alla s k experter blir överens om att de ska följa toppendrabbningarna i kvalserien! De viktigaste matcherna på trettio år! Kvalserien behöver Djurgården!

Stockholm är nog bra, men det ligger lite avsides...
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix mån 27 feb 2012, 22:34

"Anal+" har väl inte rätten till kvalserien? Den hör väl till det Allsvenska paketet som Viasat har? Så de blir illa tvungna att prata SM-slutspel även om deras kära DIF hamnar i kval.

Fast de lyckas ju säkert mygla in något ändå...

Hur tror ni förresten att "experterna" hade tippat Luleås kvartsfinal?

AIK = "Viktor Fasth kan vinna den här serien ensam åt AIK."

Växjö = "Växjö kan mycket väl överraska och man har inget att förlora."

Modo = "Luleå har haft svårt för Modo och här kan det helt klart skrälla direkt."

FBK = "Ett mästarlag på uppgång och Färjestad är alltid svåra när det drar ihop sig."

HV71 = "HV71 har gått till att ha blivit en guldkandidat sen David Petrasek kom in i laget. Utan alla skador så är de ett bättre lag än Luleå."

SAIK och Brynäs = "Skellefteås/Brynäs tokroliga offensiva hockeytänk mot Luleås tråkdefensiv. Vore bra för hockeyn om det mer offensiva laget går vidare."

DIF = "Vi hatar Luleå Hockey så DIF ska vinna. Det är bättre för svensk hockey om Stockholmslag spelar slutspel och går långt."

And on, and on...
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av stormvägen mån 27 feb 2012, 22:49


stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av LubosC mån 27 feb 2012, 23:16

Chris Hendrix; HAHA, klockrent! Det är ju precis sådär det kommer låta.

På tal om Djurgården. Finns det någon lista på hur många gånger deras matcher har varit såkallad huvudmatch på Canalplus sport 1? Känns som att det är varannan match typ. Eller så inbillar jag mig bara.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Mange tis 28 feb 2012, 06:20

senaste 2 matcherna Djurgården spelat har visats på Sport 1/HD och även matchen mot Linköping visas på Sport 1/HD XD
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan tis 28 feb 2012, 07:12

Mange skrev:senaste 2 matcherna Djurgården spelat har visats på Sport 1/HD och även matchen mot Linköping visas på Sport 1/HD XD
Hehe, tämligen säker på att det fortsätter så grundserien ut.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av amarule tis 28 feb 2012, 08:55

Säkert. Luleå spelar ju ändå i "ingenmansland" enl C+ så varöfr visa dem? Men undra hur det sett ut om Dif varit i serietopp?
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko tis 28 feb 2012, 09:24

Fast i det här fallet är det rätt att visa DIF-LHC. Tror även jag kommer sitta o titta rätt mycket på den matchen. Luleå-Timrå är bara intressant för oss Luleå-supportrar. Luleå leder serien med 5 poängs marginal och Timrå leder bottenserien och kan inte göra något åt det. Kul o intressant match, njaaaaaaaa.

Det här ska bara Luleå vinna. Allt annat är fiasko. Tror inte Timrå målvakten har så bra självförtroende heller efter senaste matchen.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Beast. tis 28 feb 2012, 21:56

Då börjar strax Late Night Djurgården

Tror ni dom nämner Luleås match? Njaaaaaaaaeee tror inte det va
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko tis 28 feb 2012, 21:59

Luleå-Timrå, den matchen är inte så intressant så vi ska inte prata om den (Petter R).

Fast i det här fallet är det väl inte så intressant. Förutom att Timrå klappar ihop totalt match efter match.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan tis 28 feb 2012, 22:08

Beast. skrev:Då börjar strax Late Night Djurgården

Tror ni dom nämner Luleås match? Njaaaaaaaaeee tror inte det va
Det första dom gjorde var att dra tabellen där nere kring strecken där DIF härjar, slog av burken på stuberten. Toppen, vad är deet för nåt när inte favvo-Djurgårn är där. LESS :(
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Rayko tis 28 feb 2012, 22:10

Boork tuggar på en penna nu.......
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2011/2012 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2011/2012

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet