2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

+52
HarryHaffa
Kagen
Helge
Snikne Ville
Sportchefen #2
LuleåWinston
Number 69
pingu
Högljudd
NilsOskar
delpiero
Freno
Old Brooklyn
Redbear
Tony Moore
farre
Limpan
GustenA
Donten_
Slapshot
icemask
JohanO
Kapten Haddock
Bamsefar
Kato
stormvägen
Donowitz
LHF96
CKa
NallePhu
ski3r
Dentos
Patrik82
hjote
LulefanGBG
GLHF
Myrman
tibet
Knäcktomten
Lajon
hokkzorz
Urken
amarule
Sir Prozac
Qirren
JuniorX
Lasse Proppmätt
Puckad
Rönken
Micke80
Lars158
Admin
56 posters

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av Puckad tis 20 okt 2015, 09:46

Qirren skrev:Mycket negativt. Fakta är att vi gjorde en rätt bra insats borta mot FBK. Sen att siffrorna blev som de blev är jävligt tråkigt. Men ska Fagervall bara stå och vara negativ hela tiden tycker ni? Det sänder verkligen inte bra signaler.

Vi sköt 50 skott i går, i o f s många utanför.
Jag tycker fortfarande att prestationen var bra. eller i alla fall ett stort steg år rätt håll.

Sedan behöver vi grisa mer, likt Grana när han obegripligt åkte ut.
Vi måste till varje pris vilja trycka in puck-uslingen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av Kagen tis 20 okt 2015, 12:00

Puckad skrev:
Qirren skrev:Mycket negativt. Fakta är att vi gjorde en rätt bra insats borta mot FBK. Sen att siffrorna blev som de blev är jävligt tråkigt. Men ska Fagervall bara stå och vara negativ hela tiden tycker ni? Det sänder verkligen inte bra signaler.

Vi sköt 50 skott i går, i o f s många utanför.
Jag tycker fortfarande att prestationen var bra. eller i alla fall ett stort steg år rätt håll.

Sedan behöver vi grisa mer, likt Grana när han obegripligt åkte ut.
Vi måste till varje pris vilja trycka in puck-uslingen.

Ja det låter Nattavaarasvart här inne men skulle Luleå ställas mot Färjestad över sju matcher och serien inleds borta i LLA tycker inte jag det lutar särskilt mycket åt Färjestads håll. Tror absolut att Luleå kan vinna den matchserien.
Just nu är det två lag som är klart bättre än Luleå och det är Skellefteå och Frölunda. Hade Luleå fått möta Skellefteå i det där back-to-back mötet och Skellefteå haft Ericsson, Norman och Ritola borta så hade nog Luleå kunnat ta alla 6 poängen. För satan i gatan vad bar Jimmie Ericsson var då.

Samtidigt ska det väl tilläggas att det kanske är bra att få bristerna avslöjade nu istället för senare. Växjö åtgärdar sina brister genom nyförvärv. Luleå funderar fortfarande var skutan läcker.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av amarule tis 20 okt 2015, 12:28

Om tränarna ska bort ska väl Osten också det? Det är ju hans lag, han som värvat sk stjärnor och gjort sig av med identiteten ,( Ledin o Chris.) Eller? scratch
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av stormvägen tis 20 okt 2015, 15:00

amarule skrev:Om tränarna ska bort ska väl Osten också det? Det är ju hans lag, han som värvat sk stjärnor och gjort sig av med identiteten ,( Ledin o Chris.) Eller? scratch

Nummer ett! Var är Osten? Radiotystnaden är nu uppe i veckor.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 20 okt 2015, 15:02

amarule skrev:Om tränarna ska bort ska väl Osten också det? Det är ju hans lag, han som värvat sk stjärnor och gjort sig av med identiteten ,( Ledin o Chris.) Eller? scratch


Fast vad jag förstått så verkar han ju ha värvat genom att smygkolla i det här forumet i.a.f Melartt och Rajala har ju läst massor av inlägg här inne som vurmat över dessa redan förra året.
Och som Pelle skrev i NSD Henrion har gjort lika många/få poäng som Rajala så kanske en del här inne också ska sparkas lol! Som skriver en massa om spelare som inte stämmer för den där Melartt är ju allt annat än bra jag trodde han var en kanonvärvning när jag läste omdömena här utan att ha sett han spela.
Samma med Schira & Rajala (fast Rajala är en humörspelare som försvinner emellanåt)

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av Donten_ tis 20 okt 2015, 15:07

stormvägen skrev:
amarule skrev:Om tränarna ska bort ska väl Osten också det? Det är ju hans lag, han som värvat sk stjärnor och gjort sig av med identiteten ,( Ledin o Chris.) Eller? scratch

Nummer ett! Var är Osten? Radiotystnaden är nu uppe i veckor.

Är inte han i Österrike och kollar på någon spaanläggning? Shocked
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av Osj02 tis 20 okt 2015, 19:41

Lasse Proppmätt skrev:
Pajala skrev:
Sir Prozac skrev:Lyssnade på Fagervall nyss på radion, han verkar inte så speciellt upprörd.

det är för att han gett upp för längesedan.

Och nu till ett pessimist citat från mig

"Jag tycker faktiskt inte det är så illa, vi har många platser kvar till botten" What a Face

Bäst idag
Jag kör med vi kommer få svårt att bli sämre än KHK

Börjar inte negativiteten bli överdriven? Ingen gillar att förlora men kära nån det är till våren det avgörs! Helt övertygad, resultaten kommer! sunny
Osj02
Osj02

Antal inlägg : 43
Join date : 15-10-20
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av FruktHamster tis 20 okt 2015, 21:13

Det där Rajala vs Henrion är ju en rätt billig poäng från Pelle dock.
8 poäng på 11 matcher ÄR faktiskt inte ett uselt facit om man bara ser till poängen. Att sedan Henrion gjort samma mängd visar ju på att Henrion gjort bättre än man väntat, inte att Rajalas poängproduktion är usel.
Vem kunde på förhand förutspå att Henrion skulle göra 8 poäng på sina 11 första SHL-matcher? Inte jag iaf. Knappast Pelle heller.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av Snikne Ville tis 20 okt 2015, 21:17

FruktHamster skrev:Det där Rajala vs Henrion är ju en rätt billig poäng från Pelle dock.
8 poäng på 11 matcher ÄR faktiskt inte ett uselt facit om man bara ser till poängen. Att sedan Henrion gjort samma mängd visar ju på att Henrion gjort bättre än man väntat, inte att Rajalas poängproduktion är usel.
Vem kunde på förhand förutspå att Henrion skulle göra 8 poäng på sina 11 första SHL-matcher? Inte jag iaf. Knappast Pelle heller.
Bland de saker jag hakade upp mig på. Att ens andas nåt som kan tolkas som att Henrion ens är i närheten av Rajala avseende skills är ju bara jönsigt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av Bamsefar tis 20 okt 2015, 21:41

blanda äpple o päron är väl 1a i varje "journalists" handbok.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av GLHF tis 20 okt 2015, 22:15

De sminkar över skämda bananer också Wink

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 21 okt 2015, 08:37

Osj02 skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Pajala skrev:
Sir Prozac skrev:Lyssnade på Fagervall nyss på radion, han verkar inte så speciellt upprörd.

det är för att han gett upp för längesedan.

Och nu till ett pessimist citat från mig

"Jag tycker faktiskt inte det är så illa, vi har många platser kvar till botten" What a Face

Bäst idag
Jag kör med vi kommer få svårt att bli sämre än KHK

Börjar inte negativiteten bli överdriven? Ingen gillar att förlora men kära nån det är till våren det avgörs! Helt övertygad, resultaten kommer! sunny
Jag var ironisk ifall du inte fattade det.
Pajala är pessimisten personifierad jag är lite av samma karaktär dock långt ifrån lika pessimistisk som Pajala.
Utgår man från att det ska gå åt h-vete från start kan det ju bara bli bättre eller hur?
Utgår man däremot att det ska gå bra från start så ja du hajjar eller hur?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 21 okt 2015, 08:49

FruktHamster skrev:Det där Rajala vs Henrion är ju en rätt billig poäng från Pelle dock.
8 poäng på 11 matcher ÄR faktiskt inte ett uselt facit om man bara ser till poängen. Att sedan Henrion gjort samma mängd visar ju på att Henrion gjort bättre än man väntat, inte att Rajalas poängproduktion är usel.
Vem kunde på förhand förutspå att Henrion skulle göra 8 poäng på sina 11 första SHL-matcher? Inte jag iaf. Knappast Pelle heller.
Men han har ju rätt
Henrion är på plats 39 i poängliga Rajala plats 40.
I Henrions fall är det väl VG kanske t.o.m MVG i Rajalas fall IG
Vi hade väl hoppats på topp 15 från Rajala hela säsongen i.a.f ja även topp 10
Nåja det är bara 2 p upp till topp 15 och 3 till topp 10
Men då får ju inte spelarna ovanför göra några poäng för att det ska slå in.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av Osj02 ons 21 okt 2015, 20:17

Lasse Proppmätt skrev:
Osj02 skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Pajala skrev:
Sir Prozac skrev:Lyssnade på Fagervall nyss på radion, han verkar inte så speciellt upprörd.

det är för att han gett upp för längesedan.

Och nu till ett pessimist citat från mig

"Jag tycker faktiskt inte det är så illa, vi har många platser kvar till botten" What a Face

Bäst idag
Jag kör med vi kommer få svårt att bli sämre än KHK

Börjar inte negativiteten bli överdriven? Ingen gillar att förlora men kära nån det är till våren det avgörs! Helt övertygad, resultaten kommer! sunny
Jag var ironisk ifall du inte fattade det.
Pajala är pessimisten personifierad jag är lite av samma karaktär dock långt ifrån lika pessimistisk som Pajala.
Utgår man från att det ska gå åt h-vete från start kan det ju bara bli bättre eller hur?
Utgår man däremot att det ska gå bra från start så ja du hajjar eller hur?
Ja, ja - var och en blir salig på sin tro, fast optimisten har roligare! Skämt åsido, ibland blir det bara lite väl neggo här på forumet. Det blir som en tävling i att "kräkas" mest och ofta helt onyanserat. Frustration=ok men tja...hajar du?
Osj02
Osj02

Antal inlägg : 43
Join date : 15-10-20
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad  - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2015-10-19, SHL-omgång 11, Färjestad - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet