Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

+85
Pickadoll
MrA
tibet
Hellcop
Trashtalk
Trötto
Mange
Diktatorn
ezz
Groggen79
wilmus2007
kokostrollet
Donten_
DirtyTalking
Sundance Kid
Neurofunk20
Simon90
Kocur
27 Öqvist
Hedanders
Sir Prozac
GLHF
amarule
Myrman
CKa
PM
Lulefan
Högljudd
Dilox
hokkzorz
Ivanhoe
Monco
Lasse Proppmätt
Knäcktomten
stormvägen
HarryHaffa
kralle
Homer96
pingu
Redbear
Donowitz
JoakimJ
Pajala
MiCCe
Dentos
GustenA
Mr Bister
Patrik82
JuniorX
JohanO
Urken
Kagen
Rönken
Slapshot
Lars158
Jonken
LuleåWinston
Tony Moore
Puckad
icemask
ski3r
Snikne Ville
makkanmakkan
nummer 17
Ölhamstern
Micke80
Qirren
Old Brooklyn
Tigerman
KaptenBlodskelett
Kapten Haddock
Mickeee
LulefanGBG
Bamsefar
Scouten
farre
Wolfhunter
Klabbe
Norlin
Luleåfan
FruktHamster
LHF96
Kallepedal
Sportchefen #2
NallePhu
89 posters

Sida 12 av 21 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 21  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 28 okt 2015, 07:38

Kocur skrev:Oavsett vilket spelsystem man har eller inte har så kommer man som back alltid att bli utsatt för situationen att spela sig ut ur press....och det löser man genom snabba korrekta beslut och precision i utförandet. Den förmågan har inte alltför många av våra backar. Så ja...backbesättningen är ett problem osvsett vilka tränare vi har och oavsett vilket spelsystem vi kör.

Däremot är det mycket i spelet som kan bli bättre med nya tränare och nya ideer om hur vi ska spela.

Så är det ju fast backen kan ÄNDÅ få hjälp av en forward eller hur?
Men om den forwarden är stillastående i fickan med ryggen mot blå och han ser att kompisen 3 meter bort i rundeln har bekymmer och han inte hjälper han då är det forwards fel att det går åt skogen enligt mitt sätt att se på hockey.

Forwards ska i modern hockey inte stå passivt och titta på när backarna är satta under press.

Titta på lag som Frölunda Skaik där spelar man med 5 gubbar över hela banan
Man överbelastar i försvarszon när det behövs inte alltid som under stora delar av Rönkentiden då kunde ju motståndaren slå pucken efter sargen så den hamnar på andra sidan och tvinga alla fem i LHF att flytta position samt stå kvar ensam och vänta på pass IFALL den kommer.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock ons 28 okt 2015, 07:55

Lasse Proppmätt skrev:
Kocur skrev:Oavsett vilket spelsystem man har eller inte har så kommer man som back alltid att bli utsatt för situationen att spela sig ut ur press....och det löser man genom snabba korrekta beslut och precision i utförandet. Den förmågan har inte alltför många av våra backar. Så ja...backbesättningen är ett problem osvsett vilka tränare vi har och oavsett vilket spelsystem vi kör.

Däremot är det mycket i spelet som kan bli bättre med nya tränare och nya ideer om hur vi ska spela.

Så är det ju fast backen kan ÄNDÅ få hjälp av en forward eller hur?
Men om den forwarden är stillastående i fickan med ryggen mot blå och han ser att kompisen 3 meter bort i rundeln har bekymmer och han inte hjälper han då är det forwards fel att det går åt skogen enligt mitt sätt att se på hockey.

Forwards ska i modern hockey inte stå passivt och titta på när backarna är satta under press.

Titta på lag som Frölunda Skaik där spelar man med 5 gubbar över hela banan
Man överbelastar i försvarszon när det behövs inte alltid som under stora delar av Rönkentiden då kunde ju motståndaren slå pucken efter sargen så den hamnar på andra sidan och tvinga alla fem i LHF att flytta position samt stå kvar ensam och vänta på pass IFALL den kommer.

Så är de ju Lasse! De är ju bara att se hur vi spelade i DIFmatchen.
Vi hade samlat lag i stort sett i 3 perioder. Kort sagt att alla spelare var delaktiga i spelet oavsett om de var i offensiv eller deffensiv zon.

Vi hade även högre försvar och mer press än tidigare, likt de Rönken företräder och de gav bra resultat.

Vi har haft förmågan att ha ett alldeless för långt lag och då blir backarna ofta väldigt ensamma i deffensiven och får även svårt med uppspelen. De blir forwards i dålig fart och en massa dumphockey där vi inte får fast pucken i offensiv zon och motståndarna kan vända fort och sätta oss under press på EN ENDASTE GÅNG!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur ons 28 okt 2015, 10:12

Jag ser också problematiken med forwards och hur vi spelar i uppspelsfasen med alltför långt lag etc. Absolut så att tränartrojkan inte får ihop det. Med det sagt är det ändå så att vi har många stabbiga backar. Tror det är många saker som samverkar till att det är så bedrövligt som det är.

Något som jag reagerade på stod att läsa i kurrens hockeyblogg...där Fagervall sa att dom först måste få arbetsinsatsen att sätta sig innan man kan peta i det taktiska. Om det verkligen är så att arbetsinsatsen inte är vad den ska i detta prekära läge så blir jag äcklad! Lag efter lag jobbar häcken av sig i alla lägen, men Luleå ska alltså fortfarande ha problem med att få till arbetsinsatsen? Kan tränarna inte ha ett ledarskap som ser till att arbetsinsatsen är 110% i varje satans byte då har dom fan inget i ett bås att göra. Jag håller på att kräkas av hur det ser ut....inga linjer i spelet, håglösa spelare och tränare som står med händerna i fickorna och ser dumdryga ut. Något måste hända NU! Men det är klart...tränarna spelar väl enligt ostens direktiv a la 90-tal så självklart sitter (eller står med händerna i fickorna) dom säkert!

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur ons 28 okt 2015, 10:17

Och oavsett stabbiga backar eller ej MEN har man inte ens fått till spelet i egen zon utan puck (läs försvarsspelet ) i detta läge med massor av matcher och månader av träningar så är det ett klart bevis av att tränarna inte gör ett bra jobb!

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur ons 28 okt 2015, 10:20

Ska vi förlora är det lika bra att det blir storförluster! Dessa uddamålsförluster får det att se bättre ut än vad det är. Och att höra spelare och tränare stå och vara hyfsat nöjda med spelet som Janne igår mot LHC...ja det gör mig tokig av frustration. Vill spy på denna blinda enfaldiga liknöjdhet!!!!!!!

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Urken ons 28 okt 2015, 10:56

Kocur skrev:Ska vi förlora är det lika bra att det blir storförluster! Dessa uddamålsförluster får det att se bättre ut än vad det är. Och att höra spelare och tränare stå och vara hyfsat nöjda med spelet som Janne igår mot LHC...ja det gör mig tokig av frustration. Vill spy på denna blinda enfaldiga liknöjdhet!!!!!!!

Folk kommer att ha väldigt olika syn på det där uttalandet kring "Ska vi förlora är det lika bra att det blir storförluster! Dessa uddamålsförluster får det att se bättre ut än vad det är.". Jag är en av de som emellanåt håller med. Visst vill man alltid att laget ska vinna, men samtidigt så målas en bild upp av "men det blev bara 3-2, det är luuuuugnt". Hellre torskat med 5-0 och fått se en förändring.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur ons 28 okt 2015, 12:18

Exakt! Förlorar vi bara med 3-2 hittar Fagervall någonschtans nåt att "bygga vidare på"....! Förra säsongen mådde man nog dåligt men då hade vi ändå inget märkvärdigt lag. Men nu...med seriens dyraste trupp....där vi både får ihop lite poäng OCH spelar värdelöst...så mår man som inbiten supporter så sjukt dåligt. Frustrationen över hur det ser ut, över att inget händer och över ledningens liknöjdhet gör att jag kommer att få en hjärnblödning och magsår!!!!

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 28 okt 2015, 12:54

Kocur skrev:Exakt! Förlorar vi bara med 3-2 hittar Fagervall någonschtans nåt att "bygga vidare på"....! Förra säsongen mådde man nog dåligt men då hade vi ändå inget märkvärdigt lag. Men nu...med seriens dyraste trupp....där vi både får ihop lite poäng OCH spelar värdelöst...så mår man som inbiten supporter så sjukt dåligt. Frustrationen över hur det ser ut, över att inget händer och över ledningens liknöjdhet gör att jag kommer att få en hjärnblödning och magsår!!!!
Jag tycker inte heller att det här är kul, men har vi verkligen seriens dyraste trupp? Det är trots allt bara spekulationer. Men för all del, denna trupp borde såklart prestera bättre.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur ons 28 okt 2015, 12:59

Hm ärligt talat är jag inte säker på att vi har seriens dyraste trupp. Men det är i alla fall den dyraste trupp LHF har haft på minst 10 år...kanske dyraste ever (alla kostnader för tidigare trupper omräknat till dagens penningvärde Razz )

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Simon90 ons 28 okt 2015, 13:32

Med ordinarie lag:

Hedman/Sylvegård - Legace - Rajala (Rajala o Legace hittar varandra och jag har för mig att Rajala inför säsongen sa att han gärna spelar med Hedman för de har nån kemi som dock inte prövats ännu i LHF)

Petrell - Wallmark - Chelarik (Funkade perfekt innan Harju kom in. Blev för mycket kaka på kaka då. Petrell passar perfekt mellan dessa ungdomar!)

Mickflikier - Harju - Sweatt (Synd att Harju hamnar som center, men känns som bästa alternativet ändå. En potentiell förstakedja?)

Forsberg - Mastomäki - Fabricius (Ska matchas med motståndarnas bästa kedjor och ha som mål att spela varje match +-0)

Extra: Sylvegård/Hedman

Känns som att man borde sära på Rajala och Mickflikier för att få ut maximalt av laget. Dessutom måste man sära på Granström Pertrell och Hedman då alla dessa gör sig bäst genom att skapa yta för våra "stjärnor"

Innan Sweatt är tillbaka kör man Hedman/Sylvegård där och mixtrar inte med linorna

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur ons 28 okt 2015, 14:44

Är Grana på läktaren då eller??

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken ons 28 okt 2015, 15:02

Kocur skrev:Är Grana på läktaren då eller??

Grävlingen är nere i grytet antar jag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 ons 28 okt 2015, 15:12

Kocur skrev:Såhär skulle jag formera kedjorna med fullt lag...iaf som det känns just nu:

24 19 11
17 23 10
25 31 26
32 33 21

(Masto behöver stöd av en winger som är duktig defensivt och jag anser att  32 är vår bästa där...tycker Petrell får för lite  cred på den punkten och istället mest skäll för att han producerar för lite framåt).

Extra: 52 (bättre defensivt än 9 och 20)
Utanför laget: 9,20

6,27,56,15 är våra fyra minst dåliga backar....baserat på endast en match av nr 15 visserligen och sett till att nr 6 höjt sig rejält sista tre matcherna. Därefter kommer 41, och någonstans tror man ändå att han bör bli nyttig i ett EVENTUELLT slutspel. 7,8,3 har varit bedrövliga i alltför många matcher.
Som att välja mellan pest eller kolera varför jag avstår från att formera backparen...


Skulle gärna se minst en ny back...gärna två...där minst en kan leda ett PP och har ett ruggigt skott. Båda ska kunna leverera ett snabbt precist förstapass även under press....

En ny center vore inte heller dumt även om det är långt ifrån lika viktigt som nya backar (behöver inte vara en stjärna men iaf en stabil tvåvägscenter alt. defensiv center). Masto ställs utanför laget och nya centern tar tredje eller fjärde beroende på vilken typ han är (grana tar följaktligen kvarvarande kedja). Tråkigt för Masto men vi bör ha en erfaren center som är stabil över hela banan, inte minst i egen zon, i både tredje och fjärde kedjorna om vi vill ha minsta chans att gå långt.


Avseende tränare skulle jag (OM man hittar lämpliga ersättare) kicka Fagervall och Skuggan. Burra kan få vara kvar som tredjelänk bakom ny huvudtränare och ny ass tränare.

(Hittar man lämplig ersättare skulle jag även kicka osten...av flera skäl)

Får man önska fritt vore det även mumma om Lassi hittar fjolårsnivån. Pronto.



Gillar detta. Här finns det en tanke bakom uppställningen, finns även en förklaring till att det ser ut så här. BRA!! Ogillar massor när folk sätter ihop bara 2-3 linor och glömmer bort att 4.e också måste funka, eller en lina utan center, en lina med 2-3 centrar eller ett backpar med 2 rightare. Eller argument som xxxx är 100 gånger bättre än yyyy. Känns så jävulskt oseriöst med sånt. Men detta känns som sagt seriöst och genomtänkt.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 ons 28 okt 2015, 15:17

nummer 17 skrev:
Kocur skrev:Såhär skulle jag formera kedjorna med fullt lag...iaf som det känns just nu:

24 19 11
17 23 10
25 31 26
32 33 21

(Masto behöver stöd av en winger som är duktig defensivt och jag anser att  32 är vår bästa där...tycker Petrell får för lite  cred på den punkten och istället mest skäll för att han producerar för lite framåt).

Extra: 52 (bättre defensivt än 9 och 20)
Utanför laget: 9,20

6,27,56,15 är våra fyra minst dåliga backar....baserat på endast en match av nr 15 visserligen och sett till att nr 6 höjt sig rejält sista tre matcherna. Därefter kommer 41, och någonstans tror man ändå att han bör bli nyttig i ett EVENTUELLT slutspel. 7,8,3 har varit bedrövliga i alltför många matcher.
Som att välja mellan pest eller kolera varför jag avstår från att formera backparen...


Skulle gärna se minst en ny back...gärna två...där minst en kan leda ett PP och har ett ruggigt skott. Båda ska kunna leverera ett snabbt precist förstapass även under press....

En ny center vore inte heller dumt även om det är långt ifrån lika viktigt som nya backar (behöver inte vara en stjärna men iaf en stabil tvåvägscenter alt. defensiv center). Masto ställs utanför laget och nya centern tar tredje eller fjärde beroende på vilken typ han är (grana tar följaktligen kvarvarande kedja). Tråkigt för Masto men vi bör ha en erfaren center som är stabil över hela banan, inte minst i egen zon, i både tredje och fjärde kedjorna om vi vill ha minsta chans att gå långt.


Avseende tränare skulle jag (OM man hittar lämpliga ersättare) kicka Fagervall och Skuggan. Burra kan få vara kvar som tredjelänk bakom ny huvudtränare och ny ass tränare.

(Hittar man lämplig ersättare skulle jag även kicka osten...av flera skäl)

Får man önska fritt vore det även mumma om Lassi hittar fjolårsnivån. Pronto.



Gillar detta. Här finns det en tanke bakom uppställningen, finns även en förklaring till att det ser ut så här. BRA!! Ogillar massor när folk sätter ihop bara 2-3 linor och glömmer bort att 4.e också måste funka, eller en lina utan center, en lina med 2-3 centrar eller ett backpar med 2 rightare. Eller argument som xxxx är 100 gånger bättre än yyyy. Eller glömmer att ta med en spelare som absolut är ordinarie. Känns så jävulskt oseriöst med sånt. Men detta känns som sagt seriöst och genomtänkt.
Respekterar och förstår denna uppställning även om min uppställning ser aningen annorlunda ut.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad ons 28 okt 2015, 15:39

Kocur skrev:Ska vi förlora är det lika bra att det blir storförluster! Dessa uddamålsförluster får det att se bättre ut än vad det är. Och att höra spelare och tränare stå och vara hyfsat nöjda med spelet som Janne igår mot LHC...ja det gör mig tokig av frustration. Vill spy på denna blinda enfaldiga liknöjdhet!!!!!!!
+1
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Simon90 tor 29 okt 2015, 00:58

Kocur skrev:Är Grana på läktaren då eller??

Oj det glömde jag minsann! Såklart han ska spela! Very Happy Istället för Mastomäki i fjärde då även om han gärna får ta större roll än så o fler tekningar Wink

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av JoakimJ tor 29 okt 2015, 08:20

Mattias Ek är faktiskt en av de hockeyskribenter där ute som jag gillar skarpt och hyser stor respekt för. Och jag tycker hans senaste är bra. Jag håller med honom och jag tror att det är vad vi egentligen alla känner.

Man vill alltid att sitt lag ska vinna. Gör laget inte det vill man i alla fall att laget ska uppträda efter de normer, värderingar och system som klubben har arbetat för att etablera. Det är ingen slump att Luleå gick till att sätta björnen på tröjan. För mig är björnen en naturkraft. Det handlar inte bara om råstyrka, björnen är alltid beredd att försvara sitt revir om så krävs.

För mig finns inget björn över Luleå i år. Visst, vi tacklar till då och då - men det gör väl inte direkt ont att komma in i vår björngrotta framför egen kasse. Som det nu ser ut hade vi kunnat byta ut loggan till Luleå Chiwawas. Vi gör mycket väsen av oss - men inte fan biter vi ifrån när vi borde.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av JoakimJ tor 29 okt 2015, 08:43

Jag bifogar också en bild som förslag till ny logga. Så får ni tänka er att vi lägger till elden och snöflingorna runtom, givetvis. Samt gör ett nytt huvud som spelarna kan åka ut ur.

https://2img.net/h/i1310.photobucket.com/albums/s649/loudbeats/ChiwawaDog_zps24a37c1c.jpg
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur tor 29 okt 2015, 13:28

Jag ser inte hur detta ska kunna bli bra med nuvarande tränartrojka. Visst har vi många nya spelare och lite tålamod måste man ha. Men när vi spelat så här många matcher...SHL, CHL och träningsmatcher....utan att det finns minsta tendens till att något fungerar så är det tydligt att det är något grundläggande fel. Hade vi just nu fått till vissa saker i spelet hade det funnits hopp även om det fortfarande varit saker som inte varit bra. MEN eftersom ingenting och absolut ingenting fungerar (förutom BP och tekningar) så visar det för mig att något är allvarligt fel. Jag pratar om saker som:

-Försvarsspelet i egen zon (tittar för mycket puck, svaga framför mål, kommer i osynk och hamnar fel i positionerna...oftast börjar det med att en kommer fel och då blir det en dominoeffekt där nästa kille måste täcka upp och då rasar allt som ett korthus, för många individuella misstag).

-Uppspel (utan press, med press)

-Spelet genom mittzonen med puck

-Ingångar (vi har bara typ en och det är dumpa och jaga efter...)

-Spelet i anfallzon med puck (vi får sällan långa anfall, vi sätter inget tryck på kassen, vi förlorar många närkamper)

-Forecheck (Antingen är vi för passiva och ger motståndarna tid, eller så går vi bort oss och har inte trean högt vilket gör att motståndarna får in pucken mellan våra anfallare och backar och kan skölja över oss genom mittzonen plus att våra backar inte vågar pinscha)

-PP (även om det blivit några mål emellanåt är spelet alldeles för statiskt, långsamt och lätt att försvara sig mot...oavsett om motståndarna stressar stenhårt eller står i en mer passiv box så är vi lätta att tas med)

-Backchecking (alla ger inte järnet i varje byte i varje match)

-Byten (vi tar utvisningar pga felaktiga byten eller gör dåliga byten så vi får frilägen eller 2-1 mot oss)

-Arbetsinsatsen (överlag jobbar inte alla spelare lika hårt i alla moment i varje byte som i de flesta andra lag)

- Målvaktsspelet (ingen katastrof måhända men lassi har inte alls kommit upp i fjolårsformen än så länge)


Som sagt hade bara tex försvarsspelet varit bra, eller att vi haft ett bra pp och bra anfallsspel, eller åtminstone bara ett bra forecheck...nånting...så ok! Men ingenting ingenting ingenting är på plats än och det ser i princip lika illa ut nu som i början på säsongen.

Det enda som blivit bättre är att vi inte ger motståndarna lika många direkta målchanser pga våra uppspel under press...men det beror på att man fegat ur och slutat använda central avlastare och nu enbart spelar upp till passningsfickorna...vi kommer inte lättare ur egen zon för det och det är lätt för lag som skaik och frölunda att stänga oss men det blir åtminstone inte lika farligt med pucktapp där som när man tappar pucken i eget slott. Så det är en sorts förbättring pga vi sätter oss mindre i skiten när vi inte lyckas men en sorts försämring eftersom vi då har mindre potential i spelet och är massor lättare att stänga för motståndarna.

Sparka tränarna är mitt råd. Jag ser det jag ser och har man någon som helst erfarenhet av ledarskap, vilket osten har, vore det märkligt om man inte kommer till denna slutsats.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Patrik82 tor 29 okt 2015, 14:44

"För mig är björnen en naturkraft. Det handlar inte bara om råstyrka, björnen är alltid beredd att försvara sitt revir om så krävs".

Förstår vad du menar och vill inte vara sån men, Björnar är inte revirhävdande Smile
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 tor 29 okt 2015, 15:51

Kocur skrev:Jag ser inte hur detta ska kunna bli bra med nuvarande tränartrojka. Visst har vi många nya spelare och lite tålamod måste man ha. Men när vi spelat så här många matcher...SHL, CHL och träningsmatcher....utan att det finns minsta tendens till att något fungerar så är det tydligt att det är något grundläggande fel. Hade vi just nu fått till vissa saker i spelet hade det funnits hopp även om det fortfarande varit saker som inte varit bra. MEN eftersom ingenting och absolut ingenting fungerar (förutom BP och tekningar) så visar det för mig att något är allvarligt fel. Jag pratar om saker som:

-Försvarsspelet i egen zon (tittar för mycket puck, svaga framför mål, kommer i osynk och hamnar fel i positionerna...oftast börjar det med att en kommer fel och då blir det en dominoeffekt där nästa kille måste täcka upp och då rasar allt som ett korthus, för många individuella misstag).

-Uppspel  (utan press, med press)

-Spelet genom mittzonen med puck

-Ingångar  (vi har bara typ en och det är dumpa och jaga efter...)

-Spelet i anfallzon med puck (vi får sällan långa anfall, vi sätter inget tryck på kassen, vi förlorar många närkamper)

-Forecheck  (Antingen är vi för passiva och ger motståndarna tid, eller så går vi bort oss och har inte trean högt vilket gör att motståndarna får in pucken mellan våra anfallare och backar och kan skölja över oss genom mittzonen plus att våra backar inte vågar pinscha)

-PP (även om det blivit några mål emellanåt är spelet alldeles för statiskt, långsamt och lätt att försvara sig mot...oavsett om motståndarna stressar stenhårt eller står i en mer passiv box så är vi lätta att tas med)

-Backchecking (alla ger inte järnet i varje byte i varje match)

-Byten (vi tar utvisningar pga felaktiga byten eller gör dåliga byten så vi får frilägen eller 2-1 mot oss)

-Arbetsinsatsen  (överlag jobbar inte alla spelare lika hårt i alla moment i varje byte som i de flesta andra lag)

- Målvaktsspelet (ingen katastrof måhända men lassi har inte alls kommit upp i fjolårsformen än så länge)


Som sagt hade bara tex försvarsspelet varit bra, eller att vi haft ett bra pp och bra anfallsspel, eller åtminstone bara ett bra forecheck...nånting...så ok! Men ingenting ingenting ingenting är på plats än och det ser i princip lika illa ut nu som i början på säsongen.

Det enda som blivit bättre är att vi inte ger motståndarna lika många direkta målchanser pga våra uppspel under press...men det beror på att man fegat ur och slutat använda central avlastare och nu enbart spelar upp till passningsfickorna...vi kommer inte lättare ur egen zon för det och det är lätt för lag som skaik och frölunda att stänga oss men det blir åtminstone inte lika farligt med pucktapp där som när man tappar pucken i eget slott. Så det är en sorts förbättring pga vi sätter oss mindre i skiten när vi inte lyckas men en sorts försämring eftersom vi då har mindre potential i spelet och är massor lättare att stänga för motståndarna.

Sparka tränarna är mitt råd. Jag ser det jag ser och har man någon som helst erfarenhet av ledarskap, vilket osten har, vore det märkligt om man inte kommer till denna slutsats.  

Så ser det tyvärr ut! Håller med dig på samtliga punkter, har dock inget minne av att du skrev nåt om för långt lag. Vi har dessutom alldeles för långt lag både offensivt och defensivt, avståndet mellan backar och forwards är ofta för stort.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur tor 29 okt 2015, 16:19

Sant. Den aspekten missade jag att lyfta fram. Är ett stort problem i uppspelsfasen eftersom backarna bara får svåra alternativ.... även i tex forecheck och då som en följd även i hemjobbet om motståndarna spelar sig ur pressen genom att utnyttja hålet mellan våra backar och forwards....dessutom medför det att vi alltför ofta har låtit till och med motståndarnas andravåg få bra lägen när dom vänt spelet mot oss

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur tor 29 okt 2015, 16:56

Men ett problem är att man inte vet vad som sägs och görs inom laget. Tänk om det är så att tränarna vill ha ett långt lag i uppspelsfasen tex? Då är det mer deras idé det är "fel" på snarare än att dom pga dåligt ledarskap inte får laget att spela som dom vill. Alltså nu spånar jag bara vilt, men dom kanske tänker att "har vi forwards jäkligt högt upp i uppspelsfasen så drar vi isär deras lag eftersom deras backar då måste följa med...och dessutom så vänder vi spelet extra snabbt eftersom forwards får pucken högre upp"...sen att passen aldrig lyckas är en annan sak. Hehe nämen jag svamlar lite nu...för att åskådliggöra det faktum att man egentligen inte vet vad tränarna vill och vad fan dom ger spelarna för direktiv....har dom korkade idéer och det är därför det ser så illa ut? Eller har dom bra ideer men lyckas inte få till genomförandet?? DET skulle vara intressant att veta!

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av JoakimJ tor 29 okt 2015, 22:39

Patrik82 skrev:"För mig är björnen en naturkraft. Det handlar inte bara om råstyrka, björnen är alltid beredd att försvara sitt revir om så krävs".

Förstår vad du menar och vill inte vara sån men, Björnar är inte revirhävdande Smile

Haha, förstör inte min bild av björnar här Wink Tack för infon dock. Man lär något nytt varje dag Very Happy
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Knäcktomten fre 30 okt 2015, 12:05

Trenden fortsätter att hålla i sig. När LHF målar i PP så blir det också seger i matchen.

LHF:s PP ligger på 21,28%, målskillnaden är 10-2. Helt okej sett till helheten och relativt övriga lag i serien. Dessvärre ser det inte lika bra ut när man studerar mot vilka lag PP-målen kommit (VLH, DIF, HV, RBK, MIF, KHK), mot bottenskiket i tabellen, plats 6, 8, 10, 11, 12, 14. Mot de lag som LHF mött i toppskiket av tabellen har inga PP-mål producerats (FHC, LHC, SAIK, BIF, FBK, ÖIK). Dessa på platser 1, 2, 3, 4, 5, 7. Så när motståndet är bättre så fungerar helt enkelt inte PP. Flera av lagen i bottenskiket har dessutom sammanslaget dåliga BP. Lagen i toppskiket har sammanslaget bättre BP. Alltså, LHF kan inte producera i PP mot lag med bra BP. LHF har tydligen även svårt att vinna mot lag i toppskiktet...

Knäcktomten

Antal inlägg : 96
Join date : 15-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur fre 30 okt 2015, 12:15

Väldigt intressant och talande statistik!

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken fre 30 okt 2015, 12:19

Knäcktomten skrev:Trenden fortsätter att hålla i sig. När LHF målar i PP så blir det också seger i matchen.

LHF:s PP ligger på 21,28%, målskillnaden är 10-2. Helt okej sett till helheten och relativt övriga lag i serien. Dessvärre ser det inte lika bra ut när man studerar mot vilka lag PP-målen kommit (VLH, DIF, HV, RBK, MIF, KHK), mot bottenskiket i tabellen, plats 6, 8, 10, 11, 12, 14. Mot de lag som LHF mött i toppskiket av tabellen har inga PP-mål producerats (FHC, LHC, SAIK, BIF, FBK, ÖIK). Dessa på platser 1, 2, 3, 4, 5, 7. Så när motståndet är bättre så fungerar helt enkelt inte PP. Flera av lagen i bottenskiket har dessutom sammanslaget dåliga BP. Lagen i toppskiket har sammanslaget bättre BP. Alltså, LHF kan inte producera i PP mot lag med bra BP. LHF har tydligen även svårt att vinna mot lag i toppskiktet...

Man har tagit 19/21 pinnar i möten med bottenlagen skrev Stålis i sin blogg. Är väl omvänt mot toppen, mer eller mindre.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur fre 30 okt 2015, 12:21

Precis. Som jag sagt så har vi några extremt skickliga spelare så vi vinner mot sämre lag tack vare det. Men mot bra lag är vi chanslösa trots våra skickliga spelare pga inget grundspel som sitter.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Jonken fre 30 okt 2015, 13:48

Kocur skrev:Precis. Som jag sagt så har vi några extremt skickliga spelare så vi vinner mot sämre lag tack vare det. Men mot bra lag är vi chanslösa trots våra skickliga spelare pga inget grundspel som sitter.
+1

- Klockren analys!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av pingu fre 30 okt 2015, 17:46

Jonken skrev:
Kocur skrev:Precis. Som jag sagt så har vi några extremt skickliga spelare så vi vinner mot sämre lag tack vare det. Men mot bra lag är vi chanslösa trots våra skickliga spelare pga inget grundspel som sitter.
+1

- Klockren analys!

Ja vafan det ser nästan alla som följer laget. Utan linjer och mönster i vårt spel får vi hoppas på individuella prestationer för att vinna.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad fre 30 okt 2015, 17:48

Kocur skrev:Precis. Som jag sagt så har vi några extremt skickliga spelare så vi vinner mot sämre lag tack vare det. Men mot bra lag är vi chanslösa trots våra skickliga spelare pga inget grundspel som sitter.
Som inte sitter, eller som inte håller SHL kvalitet? Tyvärr känns det som det senare ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Sportchefen #2 fre 30 okt 2015, 20:41

Jag har förståelse för de som vill se nya tränare. Jag håller med om att de inte lyckats. Och jag håller även med om att Luleå har enorma problem med GU.
Men så lätt tror jag inte det är att få ordning på allt.
Det stora problemet är ju hur laget ser ut. Raden med spelare som har bristande spelförståelse och i stort sett inget målsinne är ju alldeles för lång: Melart, Savilahti-N, Petrell, Granström, Fabbe, Foppa, Hedman, i viss mån Sylvegård. Jag menar inte att alla ska bort för man har plats för riviga, starka spelare som bökar och är jobbiga. Men det är för många. En riktig spelförande back saknas svårt.
Och så nästa fråga: Vem skulle vilja ta över detta bygge? Glöm Rönken i alla fall.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur fre 30 okt 2015, 20:44

Puckad skrev:
Kocur skrev:Precis. Som jag sagt så har vi några extremt skickliga spelare så vi vinner mot sämre lag tack vare det. Men mot bra lag är vi chanslösa trots våra skickliga spelare pga inget grundspel som sitter.
Som inte sitter, eller som inte håller SHL kvalitet? Tyvärr känns det som det senare ...

Kanske både och? Hehe

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 30 okt 2015, 21:55

Sportchefen #2 skrev:Jag har förståelse för de som vill se nya tränare. Jag håller med om att de inte lyckats. Och jag håller även med om att Luleå har enorma problem med GU.
Men så lätt tror jag inte det är att få ordning på allt.
Det stora problemet är ju hur laget ser ut. Raden med spelare som har bristande spelförståelse och i stort sett inget målsinne är ju alldeles för lång: Melart, Savilahti-N, Petrell, Granström, Fabbe, Foppa, Hedman, i viss mån Sylvegård. Jag menar inte att alla ska bort för man har plats för riviga, starka spelare som bökar och är jobbiga. Men det är för många. En riktig spelförande back saknas svårt.
Och så nästa fråga: Vem skulle vilja ta över detta bygge? Glöm Rönken i alla fall.

Så ser jag i stort också.
Bra att ha poängstarka spelare som Hajen, Rajala, Micflikier, Walle, Cehlarik.
Bra att ha några powerforwards som Hedman och Sylvegård, en grävling kan vara användbar också.
Men komplement till det bör vara resten i typ Lagace snitt. Klart dugliga tvåvägare.


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Snikne Ville fre 30 okt 2015, 22:02

En kollega lyfte faktiskt Foppas namn när vi diskuterade för en någon vecka sedan.
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/forre-skellefteatranaren-i-stan/?blog=4171576&entry=8552645
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Sportchefen #2 fre 30 okt 2015, 22:55

Snikne Ville skrev:En kollega lyfte faktiskt Foppas namn när vi diskuterade för en någon vecka sedan.
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/forre-skellefteatranaren-i-stan/?blog=4171576&entry=8552645

Det där är ju en främmande fågel. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om karln, men magkänslan säger...nix.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Slapshot lör 31 okt 2015, 06:54

Bra på att få ihop grupper av människor men ingen vidare bra tränare...nej tack

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av icemask lör 31 okt 2015, 10:02

Snikne Ville skrev:En kollega lyfte faktiskt Foppas namn när vi diskuterade för en någon vecka sedan.
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/forre-skellefteatranaren-i-stan/?blog=4171576&entry=8552645
Foppas succe berodde på den övriga organisationen i SKE !
Wallsson är i grund en medioker tränare men lyckas också där !
SKE har en värdegrund att jobba efter som ALLA måste acceptera annars blir det hårtork av Johansson !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 31 okt 2015, 10:22

icemask skrev:
Snikne Ville skrev:En kollega lyfte faktiskt Foppas namn när vi diskuterade för en någon vecka sedan.
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/forre-skellefteatranaren-i-stan/?blog=4171576&entry=8552645
Foppas succe berodde på den övriga organisationen i SKE !
Wallsson är i grund en medioker tränare men lyckas också där !
SKE har en värdegrund att jobba efter som ALLA måste acceptera annars blir det hårtork av Johansson !

Nja nu var du väl ändå inte riktigt ärlig..

Han tog över efter Säcken och det blev helt plötsligt en helt annan fart i anfalls spelet mot tidigare..
Det blev en helt annan hockey än tidigare också helt plötsligt åkte man ner till Schtaan och såg LHF bli helt utspelade och frånåkta mm det hände ju inte direkt under säcken eran utan man vann ofta på tjeckisk kontrings hockey dock vann man ofta komfortabelt då Skaik alltid haft lätt att "tända till" i matcher mot LHF att vi inte kan göra desamma är under all kritik det ska vara hatmatchen alla kategorier och förlora mot Skaik ska var det värsta man kan gör som hockeyspelare i LHF dressen tyvärr är det inte så utan det verkar mer som att dom tar det som vilken match som helst.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur lör 31 okt 2015, 11:04

Wallsson är inte så pjåkig faktiskt!

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Patrik82 lör 31 okt 2015, 19:36

Efter uppehållet vill jag se lite ändringar i linorna !!

Sweatt-Wallmark-Micflickier
Rajala-Lagace-Hedman
Harju-Granström-Cehlarik
Sylvegård-mastomäki-petrell

Fabbe/foppa extra och box.

Kommentar till linorna :

1 st micflickier & sweatt hittade varandra bra på preseason
Walle och Cehlarik får inte spela ihop mera ,händer för lite.

2nd  spelmässigt har inte Hedman förtjänat denna chans ännu men det finns nog med kreativitet och målfarlighet mellan rajala o lagace utan micflick. Rajala o Hedman trivs väl ihop enligt egna utsagor.

3rd Cehlarik och Harju behöver defensivt ansvarige och otroligt hårt kämpande grana mellan sig. Om dessa två snäpper upp sig
Kan även denna lina hota 5/5

4th fabbe och foppa är bra i BP men i 5/5 slutar deras anfall alltid med chanspass-kontring..och jag är less less less på att se dem. Mastomäki och sylve är mer framtid än dem och petrell är bättre än 13e forward

Tycker att man sprider kreativitet/avslut/hårt jobb bra mellan de 3 första på detta vis
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Dentos lör 31 okt 2015, 20:59

Jag är inne på samma spår att dela upp spetsen lite mer redan till CHL matchen på tisdag. Såhär hade jag ställt upp, förutsatt att Sweatt är tillbaka:

Rajala-Lagacé-Hedman
Sweatt-Harju-Micflikier
Cehlarik-Wallmark-Petrell
Sylvegård-Granström-Foppa/fabbe

Kommentar: Tycker inte Mastomäki är riktigt redo för SHL än och då måste nästan Harju centra. Tycker inte han gjort bort sig alls som center den här säsongen så ser absolut inget fel med det egentligen även om man hellre haft honom på en kant.

Granström förtjänar kanske en högre roll egentligen, men kommer vara oerhört viktig i en fjärdekedja ändå och tillsammans med Sylvegård blir den ändå tung och jobbig att möta vid sidan om en hårt jobbande fabbe/foppa (ingen av dom har riktigt fått ut något av sitt arbete i år även om jag tycker dom gjorde det bättre idag)
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken lör 31 okt 2015, 21:03

Sweatty tillbaka skulle ge lite bättre möjligheter i laget ja. Tycker fortfarande att Rajala och Micflikier inte riktigt går ihop, blir att Rajala bär all puck, Micflikier trivs nog bättre i en annan kedja. Varför inte med Harju? Alternativet är att flytta på Rajala, hmm...

Rajala/Micflikier-Lagace-Sweatt
Rajala/Micflikier-Granström-Harju
Cehlarik-Wallmark-Petrell/Hedman
Sylvegård-Mastomäki-Forsberg

Harju skulle få en defensiv pjäs i Granström och kunna ligga lite mer och hugga samtidigt som han får en tekniker i RajRaj eller Mickan att leka med. Samt nästan viktigast, bägge skulle vara mer rutinerade herrar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Donowitz lör 31 okt 2015, 21:58

Rajala - Harju - Hedman; känns väldigt intressant. Tycker samtliga visat prov på kemi med varandra i olika situationer.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Slapshot lör 31 okt 2015, 22:01

bearjew skrev:Rajala - Harju - Hedman; känns väldigt intressant. Tycker samtliga visat prov på kemi med varandra i olika situationer.


Finns väl ingen kemi i det där laget. Spelar ingen roll vem som spelar med vem.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Klabbe lör 31 okt 2015, 22:11

Rönken skrev:Sweatty tillbaka skulle ge lite bättre möjligheter i laget ja. Tycker fortfarande att Rajala och Micflikier inte riktigt går ihop, blir att Rajala bär all puck, Micflikier trivs nog bättre i en annan kedja. Varför inte med Harju? Alternativet är att flytta på Rajala, hmm...

Rajala/Micflikier-Lagace-Sweatt
Rajala/Micflikier-Granström-Harju
Cehlarik-Wallmark-Petrell/Hedman
Sylvegård-Mastomäki-Forsberg

Harju skulle få en defensiv pjäs i Granström och kunna ligga lite mer och hugga samtidigt som han får en tekniker i RajRaj eller Mickan att leka med. Samt nästan viktigast, bägge skulle vara mer rutinerade herrar.

Håller med fullständigt! Man lär få ut mer av Rajen och McFlick om man särar på dem. Sen tror jag på Petrell före Hedman med ungdomarna Smile

Klabbe

Antal inlägg : 28
Join date : 12-09-08
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Norlin lör 31 okt 2015, 23:51

Slapshot skrev:
bearjew skrev:Rajala - Harju - Hedman; känns väldigt intressant. Tycker samtliga visat prov på kemi med varandra i olika situationer.


Finns väl ingen kemi i det där laget. Spelar ingen roll vem som spelar med vem.

Harju och Rajala hittade varandra ganska fint när Hajen centrade.
Rajala - Harju - Hedman kanske?
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock lör 31 okt 2015, 23:55

Slapshot skrev:
bearjew skrev:Rajala - Harju - Hedman; känns väldigt intressant. Tycker samtliga visat prov på kemi med varandra i olika situationer.


Finns väl ingen kemi i det där laget. Spelar ingen roll vem som spelar med vem.

Lugn och fin nu......

Nu ärde bara  fort av bara fn att  stoppa in 2 av de "brunkare" vi har i de 2 första kedjorna, så de blir lite ordning. Grana och Hedman ska in och göra plats, brunka och skotta på i dom kedjorna.


Vet att många har andra lösningar, men de är bara inse vilka som kan och gör poäng, när de behövs, när de blir trångt och när nöden kräver!!!
FÖRSTÅR INTE varför  man alltid ska ha 3 spelskickliga spelare i samma kedja??? Går sällan och dom har inte de som behövs för att gå in där de igenligen avgörs i dagens hockey!!!

Jag förstår inte att alla ser till en som bl.a Holmsrtöm. Han har spelat obekväm hockey i kanske världens bästa lag under många många år, när de gäller som mest, i pp och avgörande situationer och han ät inte LIRAREN, men han gör de VI behöver......MÅL och VINNER MATCHER!

Grana och Hedman är bra mycket mer hockeyspelare än vad många anser dom vara och de kan dom bara bevisa när dom får chansen. Vi värvar Hedman på ett 4-årskontrakt för att lira extra och hoppa in i PP.....löjligt! Han kan vinna matcher! Samma med Grana.....vem prodiäucerar när de behövs? Bara att titta i de matcher när de får chansen på riktigt!

De pratas om att Grana inte har händer för att lira i en 1a-kedja. Skitsnack! Lirarna har inte BALLS att avgöra matcherna själv om dom inte får utrymme, plats och en spelare som inte är rädd om näsan och framförallt har fysiken att stå för de spel som måste spelas för att vinna matcher.
Nää....lägg ner eller spela hockey som vi vinner matcher med och de behöver inte vara vackrast, men ställ bästa laget på banan NU och använd de spelare som ger energi och power till de skicklighet vi har, annars går de åt h.vete!!!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Norlin sön 01 nov 2015, 00:04

Kapten Haddock skrev:
Slapshot skrev:
bearjew skrev:Rajala - Harju - Hedman; känns väldigt intressant. Tycker samtliga visat prov på kemi med varandra i olika situationer.


Finns väl ingen kemi i det där laget. Spelar ingen roll vem som spelar med vem.

Lugn och fin nu......

Nu ärde bara  fort av bara fn att  stoppa in 2 av de "brunkare" vi har i de 2 första kedjorna, så de blir lite ordning. Grana och Hedman ska in och göra plats, brunka och skotta på i dom kedjorna.


Vet att många har andra lösningar, men de är bara inse vilka som kan och gör poäng, när de behövs, när de blir trångt och när nöden kräver!!!
FÖRSTÅR INTE varför  man alltid ska ha 3 spelskickliga spelare i samma kedja??? Går sällan och dom har inte de som behövs för att gå in där de igenligen avgörs i dagens hockey!!!

Jag förstår inte att alla ser till en som bl.a Holmsrtöm. Han har spelat obekväm hockey i kanske världens bästa lag under många många år, när de gäller som mest, i pp och avgörande situationer och han ät inte LIRAREN, men han gör de VI behöver......MÅL och VINNER MATCHER!

Grana och Hedman är bra mycket mer hockeyspelare än vad många anser dom vara och de kan dom bara bevisa när dom får chansen. Vi värvar Hedman på ett 4-årskontrakt för att lira extra och hoppa in i PP.....löjligt! Han kan vinna matcher! Samma med Grana.....vem prodiäucerar när de behövs? Bara att titta i de matcher när de får chansen på riktigt!

De pratas om att Grana inte har händer för att lira i en 1a-kedja. Skitsnack! Lirarna har inte BALLS att avgöra matcherna själv om dom inte får utrymme, plats och en spelare som inte är rädd om näsan och framförallt har fysiken att stå för de spel som måste spelas för att vinna matcher.
Nää....lägg ner eller spela hockey som vi vinner matcher med och de behöver inte vara vackrast, men ställ bästa laget på banan NU och använd de spelare som ger energi och power till de skicklighet vi har, annars går de åt h.vete!!!


+100
Rajala, Micflik etc. verkar inte ha någon vinnarmentalitet även om man ser skickligheten i deras spel. Detta är något som Grana definitivt har. En jävlar anamma och förmågan att gröta framför mål. Grana är vad Homer var för Red wings. Allt talar emot karln, skridskoåkningen är inte den bästa, skottet är långt ifrån det hårdaste eller mest exakt men han står på rätt ställen och är villig att käka puck för laget. DET är precis vad vi behöver just nu, någon som kan tagga igång det här loser-gänget som bara hänger läpp i båset.
In med Grana i förstakedjan mellan Micflik och Sweatt.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken sön 01 nov 2015, 00:09

Norlin skrev:
Kapten Haddock skrev:
Slapshot skrev:
bearjew skrev:Rajala - Harju - Hedman; känns väldigt intressant. Tycker samtliga visat prov på kemi med varandra i olika situationer.


Finns väl ingen kemi i det där laget. Spelar ingen roll vem som spelar med vem.

Lugn och fin nu......

Nu ärde bara  fort av bara fn att  stoppa in 2 av de "brunkare" vi har i de 2 första kedjorna, så de blir lite ordning. Grana och Hedman ska in och göra plats, brunka och skotta på i dom kedjorna.


Vet att många har andra lösningar, men de är bara inse vilka som kan och gör poäng, när de behövs, när de blir trångt och när nöden kräver!!!
FÖRSTÅR INTE varför  man alltid ska ha 3 spelskickliga spelare i samma kedja??? Går sällan och dom har inte de som behövs för att gå in där de igenligen avgörs i dagens hockey!!!

Jag förstår inte att alla ser till en som bl.a Holmsrtöm. Han har spelat obekväm hockey i kanske världens bästa lag under många många år, när de gäller som mest, i pp och avgörande situationer och han ät inte LIRAREN, men han gör de VI behöver......MÅL och VINNER MATCHER!

Grana och Hedman är bra mycket mer hockeyspelare än vad många anser dom vara och de kan dom bara bevisa när dom får chansen. Vi värvar Hedman på ett 4-årskontrakt för att lira extra och hoppa in i PP.....löjligt! Han kan vinna matcher! Samma med Grana.....vem prodiäucerar när de behövs? Bara att titta i de matcher när de får chansen på riktigt!

De pratas om att Grana inte har händer för att lira i en 1a-kedja. Skitsnack! Lirarna har inte BALLS att avgöra matcherna själv om dom inte får utrymme, plats och en spelare som inte är rädd om näsan och framförallt har fysiken att stå för de spel som måste spelas för att vinna matcher.
Nää....lägg ner eller spela hockey som vi vinner matcher med och de behöver inte vara vackrast, men ställ bästa laget på banan NU och använd de spelare som ger energi och power till de skicklighet vi har, annars går de åt h.vete!!!


+100
Rajala, Micflik etc. verkar inte ha någon vinnarmentalitet även om man ser skickligheten i deras spel. Detta är något som Grana definitivt har. En jävlar anamma och förmågan att gröta framför mål. Grana är vad Homer var för Red wings. Allt talar emot karln, skridskoåkningen är inte den bästa, skottet är långt ifrån det hårdaste eller mest exakt men han står på rätt ställen och är villig att käka puck för laget. DET är precis vad vi behöver just nu, någon som kan tagga igång det här loser-gänget som bara hänger läpp i båset.
In med Grana i förstakedjan mellan Micflik och Sweatt.

Felet är nog större än att Granström, som ligger på sämst plus-minus i laget, hoppar in i förstakedjan löser det. Tycker inte Lagace brister så mycket i sin centerroll just nu. Bra match ikväll från honom. Laget saknar ju dock linjer i princip alla aspekter av spelet. Ser förbenat håglöst ut. Hur många av spelarna kommer orka säsongen ut? Rent mentalt alltså.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 21 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet