Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

+79
ollle
kniba
Ingemar
Groggarn
Lajon
JoakimJ
MickkeJ
nummer 17
Hellcop
Tigerman
Jonken
Högljudd
Jompa
27 Öqvist
icemask
Oddjob
Kraftkung
Loop
CKa
Old Brooklyn
#96
Rakapuckar
Monco
Rikky
Tony Moore
Groggen79
LubosC
kamelbullen
tibet
Lulefan
Pickadoll
Scouten
Puckkaos
robin-_-
Mr Bister
Jovi
Micke80
Kapten Haddock
Sundance Kid
Dilox
Norlin
amarule
ski3r
johan74
Snikne Ville
LHF96
Lasse Proppmätt
kokostrollet
Pajala
FruktHamster
PelleK
Kagen
Lars158
LulefanGBG
UnSaccoDiSoldi
LuleåWinston
Bamsefar
Puckad
KaptenBlodskelett
makkanmakkan
Urken
JuniorX
delphi
farre
Calle
Mickeee
Qirren
Patrik82
wilmus2007
Pontaking
pingu
Redbear
Ivanhoe
Rönken
Slapshot
NallePhu
Mange
Donowitz
Dentos
83 posters

Sida 17 av 21 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av kokostrollet fre 10 apr 2015, 10:39

Puckad skrev:
kniba skrev:Vill Frallan hem är det bara bereda plats. Att man kivas lite är inte hela världen. Släpp sargen.
Känner lite samma sak. 
Men första delen av meningen är nog viktig,
dvs att Frallan hör av sig och säger att han vill.

Håller inte alls med. Ett kontrakt med Frallan verkar ärligt talat inte vara värt särskilt mycket (hur många kontrakt har han brutit genom karriären?) och han verkar ju inte särskilt sugen på att spela hos oss heller. Tycker LHF försökt tillräckligt mycket med honom och man börjar få lite Renberg-vibbar över hela den här grejen. Nej, det är de som vill ha tillbaka Frallan till vilket pris som helst som borde släppa sargen.

Får vi behålla Näkyvä har vi redan en bättre Frallan-back i truppen och med Kukans utveckling särskilt under slutspelet vette tusan om vi inte har ännu en uppgraderad Fralla redan i laget till nästa säsong. Vårt behov av en sådan backtyp är helt enkelt klart mindre nu även om offensiva backar inte växer på träd. Som siste back in, vill jag helst se Billins.

Billins för kontinuiteten och att jag som Makkanmakkan tror att han kan utvecklas ytterligare till nästa säsong med en hel försäsong med laget. Han hade fina intentioner och mindre kladd med pucken i PP precis när han kom, men kom sedan mer och mer in i bakandet a la Wallmark och Co. vilket var synd och känns som något som kan rättas till igen (med rätt tränare för PP vilket vi uppenbarligen inte hade denna säsong...).
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2644
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Slapshot fre 10 apr 2015, 13:41

Dåliga vibbar inför nästa säsong. Känns som att det blir samma lag i princip som den gångna säsongen. Förutom att Chris saknas och nån legoknekt tillkommer. Fast det är klart, kommer Klasen och en vettig center ser det ju bättre ut. Fast i nuläget är ju Luleå ett lag för den nedre halvan av tabellen.

Sedan undrar man ju vad som händer med tränartrion. Ska alla vara kvar trots avsaknaden av ett vettigt powerplay?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Rönken fre 10 apr 2015, 14:15

Tydligen är Ryno klar för Luleå pale
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av LuleåWinston fre 10 apr 2015, 14:23

Jag får lite känslan att det inte spelar någon roll vilka spelare vi än signar, många kommer vara negativa ändå. Tror det är inbyggt i vår norrbottniska DNA  Razz  

Låt säga att vi signar Zetterberg, då hade vi säkert fått de här kommentarerna, "Han är i slutet av sin karriär, för gammal!", "Han är för skadebenägen och har problem med ryggen", "Det är inte rätt spelartyp, vi behöver en målskytt" "Jaha, vem ska förvalta chanserna han skapar, Fabricius?" Very Happy
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Urken fre 10 apr 2015, 14:32

Slapshot skrev:Dåliga vibbar inför nästa säsong. Känns som att det blir samma lag i princip som den gångna säsongen. Förutom att Chris saknas och nån legoknekt tillkommer. Fast det är klart, kommer Klasen och en vettig center ser det ju bättre ut. Fast i nuläget är ju Luleå ett lag för den nedre halvan av tabellen.

Sedan undrar man ju vad som händer med tränartrion. Ska alla vara kvar trots avsaknaden av ett vettigt powerplay?

Som jag skrivit tidigare, så får jag avvakta med att såga lagbygget, men som det känns just nu - slutspelet är inte ens färdigspelat, så vi får lugna oss lite - så är det i stort sett ett likadant lag som förra året.
Vi behöver behålla Chris, gärna Zaar och utöver det hitta en bra poängspruta - Klasen-typ. Uppfylls inte dessa kriterier så har jag svårt att se att vi skulle göra så mycket bättre ifrån oss än den gångna säsongen.

Visst kan vi anta att Cehlarik steppar upp i produktionen, såvida han inte blir fortsatt mobbad, samtidigt som Walle kommer att göra lite mer poäng i fem mot fem, men det känns inte direkt övertygande. Mycket som hänger på "om det klaffar", "om spelaren får den rätta utvecklingskurvan" etc.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av FruktHamster fre 10 apr 2015, 14:34

Det är blott 10:e april ännu och LHF har på inget sätt aviserat att värvningsarbetet är klart.

Min gissning - delvis byggd på information, delvis på sunt förnuft - är att LHF kommer plocka in ytterligare en spetsforward och, beroende på vad som sedan finns kvar i börsen, förhoppningsvis ytterligare en forward av åtminstone god SHL-kvalitet. Vidare har jag fått vissa indikationer som jag tolkar som att förhandlingarna med Chris går framåt och närmar sig klart.

Som sagt, delar av detta är min egen tolkning/gissning, så ta det inte som hugget i sten och skjut mig heller inte om jag har fel =)

Vad som sedan händer med de som har utgående kontrakt kan jag blott endast spekulera i (ingen inside, enkomt personlig spekulation).

Gissar att Fogge lämnar - vilket kanske är förståeligt, men jävligt tråkigt på ett sätt. Urskön kille.

Ang. Ledin så tror jag inte det handlar om att LHF inte vill behålla honom, utan om att hans krav är för höga. OM det är så att han vill ha hög lön och ledande roll så har jag full förståelse för att LHF tvekar. Han avslutade inte säsongen så bra och han är 37 år, vilket får anses vara en jäkulst hög ålder för en powerforward.

Zaar känns svår att behålla. Lär väl dra över på campen och skulle de skicka tillbaka honom så spelar ju nu Rögle i SHL också, så..

Cehlarik kan även han bli överplockad av sitt Boston. Där lär det nog handla mycket om vad Cehlarik själv vill och där har jag inte en aning om hur han tänker.

Malte lär det vara lite samma med. Att det till stor del är upp till vad han själv vill. Om HV71 mer eller mindre lovar honom en plats i lajnuppen så kan det kännas som ett bättre alternativ och tvivlar på att LHF skulle motsätta sig OM han ber att få bryta kontraktet.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av FruktHamster fre 10 apr 2015, 14:37

Rönken skrev:Tydligen är Ryno klar för Luleå pale

Källa?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av LHF96 fre 10 apr 2015, 14:45

FruktHamster skrev:
Rönken skrev:Tydligen är Ryno klar för Luleå pale

Källa?

Snälla säg att det är ett sent aprilskämt Sad
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3489
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av LHF96 fre 10 apr 2015, 14:51

Rönken skrev:Tydligen är Ryno klar för Luleå pale

Du kan ju inte vräka ur dig det där utan att ange källa!

Efter febrilt googlande var den enda substansen som jag hittade i ditt påstående en kommentar på brynäsforumet om att Ryno ska spela i Luleå och inte Brynäs, känns ju inte som ett så starkt rykte om det är detta du utgått ifrån Razz
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3489
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av LubosC fre 10 apr 2015, 15:30

Finns en plus-artikel på kuriren, kan inte läsa den själv men förmodar att den handlar om Ryno eftersom det är en bild med Leksandsspelare på bilden till artikeln. Sen finns ryktet uppsatt på eliteprospects under doubtful rumours och källan verkar vara samma kuriren-artikel.

Jag förstår inte riktigt negativiteten mot Ryno här? Han har ändå levererat hyfsat med poäng i ett bottenlag, han var kapten i år vilket tyder på vissa ledaregenskaper vilket aldrig är fel, han har storlek, han är en playmaker och det behöver vi verkligen. Tror ändå han kan få det att lossna rejält om han får rätt kedjekamrater. Tänk er Harju-Chris-Ryno alternativt Sweatt-Lagace-Ryno, ganska fina kedjor Wink
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 466
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Ivanhoe fre 10 apr 2015, 15:42

Ryno är väl ingen dålig spelare. Men man sitter väl och hoppas på lite bättre spelare än så på sista platserna in. Dessutom har han en del skadeproblem (ryggen?).

Det här är väl vad Ryno blivit mest känd för i år..

https://www.youtube.com/watch?v=TzfpBzhQQCQ

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Slapshot fre 10 apr 2015, 15:45

Inte Ryno! Bläääh

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Kapten Haddock fre 10 apr 2015, 16:01

Man har ju sett gånger Ryno har varit snuskigt bra, men visst har ja sett honom miiindre engagerad också. Han är väl inte favvon, men som sägs, så blir han nog riktigt bra om han får spets med sig?!!
LHF är ju ett hårt jobbande lag, så jag tror inte han får chansen att vara nån glidare direkt. Speciellt när han inte blir nån ledare i laget!
Han hade dock -22 i +/- i år, men han spelade ju då ett "AS-lag" och han har inte visat så dålig +/- tidigare år.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Ivanhoe fre 10 apr 2015, 16:04

FruktHamster skrev:Det är blott 10:e april ännu och LHF har på inget sätt aviserat att värvningsarbetet är klart.

Min gissning - delvis byggd på information, delvis på sunt förnuft - är att LHF kommer plocka in ytterligare en spetsforward och, beroende på vad som sedan finns kvar i börsen, förhoppningsvis ytterligare en forward av åtminstone god SHL-kvalitet. Vidare har jag fått vissa indikationer som jag tolkar som att förhandlingarna med Chris går framåt och närmar sig klart.

Som sagt, delar av detta är min egen tolkning/gissning, så ta det inte som hugget i sten och skjut mig heller inte om jag har fel =)


Låter kanon om Chris till slut skriver på.

Undrar om inte spetsforwarden kommer värvas från KHL.   Här är ytterligare en artikel om KHL-klubbarnas problem med ekonomin.

http://www.expressen.se/sport/hockey/khl/har-tvingats-spela-gratis-sedan-januari/

Admiral Vladivostok ryktas ha problem..  Där hittar vi Niclas Bergfors, Richard Gynge och Tom Wandell.


Senast ändrad av Ivanhoe den fre 10 apr 2015, 16:05, ändrad totalt 1 gång

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av ski3r fre 10 apr 2015, 16:04

Känns ju inte allt för hett...

"Under torsdagen blev det klart att Johan Ryno inte följer med Leksand till allsvenskan. Forwarden har varit en pålitlig målskytt och poänggörare de senaste säsongerna. I vinter gjorde han 38 poäng (14+24) på 49 matcher.

Så här säger Luleå Hockeys sportchef, Lars "Osten" Bergström, om 28-åringen:

– Det är en spelare som säkerligen vill spela på så hög nivå som möjligt, han är nog intressant för många klubbar.

Är han intressant för er?

– Det är en spelare som har en viss form av potential, men det är ju ganska färskt och han har säkert behövt en viss tid för att smälta det här. Vi får se vart det tar vägen, säger sportchefen."
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Mickeee fre 10 apr 2015, 16:31

LubosC skrev:Finns en plus-artikel på kuriren, kan inte läsa den själv men förmodar att den handlar om Ryno eftersom det är en bild med Leksandsspelare på bilden till artikeln. Sen finns ryktet uppsatt på eliteprospects under doubtful rumours och källan verkar vara samma kuriren-artikel.

Jag förstår inte riktigt negativiteten mot Ryno här? Han har ändå levererat hyfsat med poäng i ett bottenlag, han var kapten i år vilket tyder på vissa ledaregenskaper vilket aldrig är fel, han har storlek, han är en playmaker och det behöver vi verkligen. Tror ändå han kan få det att lossna rejält om han får rätt kedjekamrater. Tänk er Harju-Chris-Ryno alternativt Sweatt-Lagace-Ryno, ganska fina kedjor Wink

Ryno är lång och slapp. Han får vara hur stor han vill men han kan inte använda sin storlek till nått.. Nä tack
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av NallePhu fre 10 apr 2015, 17:00

Nej nej inte Ryno oavsett så inte Ryno vi har Harju som är samma spelartyp!
Vi måste fan ha in mer spets och kvalité ngn som levererar match efter match & har speeden under buggarna!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Rönken fre 10 apr 2015, 17:03

Jag kanske inte hade nog med kött på benen för det uttalandet gällande Ryno så får nog backa rabbit Ursäkta.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Rönken fre 10 apr 2015, 17:04

Snikne Ville skrev:
Lars158 skrev:
Snikne Ville skrev:Henrion i en fjärdeline? Inte fräscht i min bok.

Nää men tänkte man kunde knuffa ev andra spelare ett hack neråt. Sylle tex tror jag inte tar plats i dom 3 första.
Var det bara för att djävlas med Ekarv han värvades?  

Hur jag än gör förstår jag inte förlängningarna på "gamlingarna" till 4e.
Jag tycker rent det är väldigt tråkigt.
Säger tvärtom. Det har väl varit mer eller mindre en unison uppfattning här inne att vår fjärdeline är den som presterat bäst sett till roll över säsongen. Det är våra productionlines som hackat. Sen är båda från länet o inte allt för dyra. Jag är fullständigt övertygad om att de kommer att leverera p  en bra nivå under de nya kontakten¨. Den övertygelsen har jag inte längre upp i hierarkin. Inte ännu iaf.

Sen vet jat att jag inte tänker som andra, jag är t ex inte övertygad om det kloka i att lägga brutalt med smet på Klasen.




Klasen är grym, men jag tycker nog att Omark är värd en större klump pengar för hans förmåga att lyfta övriga. Inte för att Klasen är så dum han heller, men pengarna han får nere i Schweiz blir svåra att matcha. Ungefär som Omarks i Jokerit/KHL.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Pajala fre 10 apr 2015, 17:05

Okej, Ryno kanske inte är den spets som Luleå söker men om man jämför han mot årets lag är han ju en superstjärna a´la NHL .... vill gärna se honom i en tredje kedja.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av LuleåWinston fre 10 apr 2015, 17:12

Ryno är stundtals extremt skicklig. Men han har trots allt spelat ner ett lag i Allsvenskan som lagkapten. Använder inte sin längd, och ser stundtals väldigt loj ut. Jag har betydligt hellre Chris i laget som är en bra ledare, bra tekare och mer fysisk.

Tror inte Ryno passar in Luleås energiska spel. Får lite Dixon-vibbar.

Jag ser hellre att Luleå väntar med en sån värvning. SS har ju just börjat. Lär komma många potentiella spelare från AHL/NHL och KHL är i gungning. Väntar mycket hellre på en stjärnspelare än att signa Ryno bara för att laget ska bli klart så fort som möjligt så att ledningen kan ta semester under sommaren. Jag kan hoppa in och extrajobba som värvningsansvarig under sommaren om så är fallet. Kan t.o.m betala en liten summa för förtroendet. Skulle vara roligt. Razz
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av LulefanGBG fre 10 apr 2015, 17:41

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Lars158 skrev:
Snikne Ville skrev:Henrion i en fjärdeline? Inte fräscht i min bok.

Nää men tänkte man kunde knuffa ev andra spelare ett hack neråt. Sylle tex tror jag inte tar plats i dom 3 första.
Var det bara för att djävlas med Ekarv han värvades?  

Hur jag än gör förstår jag inte förlängningarna på "gamlingarna" till 4e.
Jag tycker rent det är väldigt tråkigt.
Säger tvärtom. Det har väl varit mer eller mindre en unison uppfattning här inne att vår fjärdeline är den som presterat bäst sett till roll över säsongen. Det är våra productionlines som hackat. Sen är båda från länet o inte allt för dyra. Jag är fullständigt övertygad om att de kommer att leverera p  en bra nivå under de nya kontakten¨. Den övertygelsen har jag inte längre upp i hierarkin. Inte ännu iaf.

Sen vet jat att jag inte tänker som andra, jag är t ex inte övertygad om det kloka i att lägga brutalt med smet på Klasen.



Jag tar Klasen före Omark alla dagar i veckan. Mycket bredare register och en mycket mer komplett hockeyspelare om du frågar mig. Nästan lika vass som Omark i Omarks spetsegenskaper men mycket bättre på allt som Omark inte är lika bra på om du frågar mig.

Därmed inte sagt att Omark är dålig, han är en helt fantastisk lirare såkalrt.

Klasen är grym, men jag tycker nog att Omark är värd en större klump pengar för hans förmåga att lyfta övriga. Inte för att Klasen är så dum han heller, men pengarna han får nere i Schweiz blir svåra att matcha. Ungefär som Omarks i Jokerit/KHL.
Vettifan vad som hände här nu, mitt inlägg var ämnat som svar åt Rönkens 'Klasen vs Omark' -komentar.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av kokostrollet fre 10 apr 2015, 17:42

Snackar vi centrar ser jag mycket hellre att LHF signar upp Fogström än Ryno... Skulle bli sjukt besviken om vi låter Fogge gå och inte ersätter honom med något bättre än der här.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2644
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av LulefanGBG fre 10 apr 2015, 17:43

"Jag tar Klasen före Omark alla dagar i veckan. Mycket bredare register och en mycket mer komplett hockeyspelare om du frågar mig. Nästan lika vass som Omark i Omarks spetsegenskaper men mycket bättre på allt som Omark inte är lika bra på om du frågar mig.

Därmed inte sagt att Omark är dålig, han är en helt fantastisk lirare såkalrt"

Det där är alltså vad jag skrev. Inget annat.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Mickeee fre 10 apr 2015, 17:44

Försöker mig på lite överslagsräkning

Ut
Ledin 170 tkr
Fogström 80 tkr
Cam 200 tkr
Fagerudd 50 tkr
Zaar 70 tjr
Jonsson 130 tkr
Tot: 700 tkr

In
Schira 90
Hedman 150
Lagace 90
Sweat 300
630 tkr totalt
+löneökn lassi, kukan, wallmark
=700tkr tot

Detta betyder att vi nu går in på dem där extra 20% i spelarbudgeten.
Kan inte kan vänta oss så mkt mer än en riktig spets300tkr och Chris 200tkr

Pengar till nilsson kommer vi inte ha

Börjar förstå om petrell sitter lite löst ändå. Han har säkert runt 180tkr men hoppas han blir kvar.

Tycker nog tyvärr att man ska skeppa savva och ersätta med en bättre back
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Puckad fre 10 apr 2015, 17:48

kokostrollet skrev:
Puckad skrev:
kniba skrev:Vill Frallan hem är det bara bereda plats. Att man kivas lite är inte hela världen. Släpp sargen.
Känner lite samma sak. 
Men första delen av meningen är nog viktig,
dvs att Frallan hör av sig och säger att han vill.
Håller inte alls med. Ett kontrakt med Frallan verkar ärligt talat inte vara värt särskilt mycket (hur många kontrakt har han brutit genom karriären?) och han verkar ju inte särskilt sugen på att spela hos oss heller. Tycker LHF försökt tillräckligt mycket med honom och man börjar få lite Renberg-vibbar över hela den här grejen. Nej, det är de som vill ha tillbaka Frallan till vilket pris som helst som borde släppa sargen.
Fast det är ju det jag säger?
Dvs, vi skall inte jaga någon som inte sagt att han är intresserad att komma hit.
Men kommer han hit och säger: "Jag vill spela med Luleå Hockey" så får han väl visa att han menar det och välkomnas. Det operativa ordet är vill.
Men jaga honom i någon budgivning ... - Nej Tack!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av LuleåWinston fre 10 apr 2015, 17:51

Mickeee skrev:Försöker mig på lite överslagsräkning

Ut
Ledin 170 tkr
Fogström 80 tkr
Cam 200 tkr
Fagerudd 50 tkr
Zaar 70 tjr
Jonsson 130 tkr
Tot: 700 tkr

In
Schira 90
Hedman 150
Lagace 90
Sweat 300
630 tkr totalt
+löneökn lassi, kukan, wallmark
=700tkr tot

Detta betyder att vi nu går in på dem där extra 20% i spelarbudgeten.
Kan inte kan vänta oss så mkt mer än en riktig spets300tkr och Chris 200tkr

Pengar till nilsson kommer vi inte ha

Börjar förstå om petrell sitter lite löst ändå. Han har säkert runt 180tkr men hoppas han blir kvar.

Tycker nog tyvärr att man ska skeppa savva och ersätta med en bättre back

Håller med om uträkningen i mångt och mycket. Men tror Schira ligger på runt 150 och inte 90.

Vad tror ni om min EP-scouting:

Andy Miele. Varit fast i AHL nästan hela karriären. Alltid extremt bra poäng och en playmakeer. Men går in i trafik trots sin storlek. Finns även fighter med honom på tuben. Känns lite som en aggressiv Linus Klasen Razz

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15665

https://www.youtube.com/watch?v=_XgyDjE0it8


Senast ändrad av LuleåWinston den fre 10 apr 2015, 17:53, ändrad totalt 1 gång
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av FruktHamster fre 10 apr 2015, 17:52

Mickeee: Bara gissningar såklart, men tror inte schira spelar för några "futtiga" 90k.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Jovi fre 10 apr 2015, 17:58

LuleåWinston skrev:
Håller med om uträkningen i mångt och mycket. Men tror Schira ligger på runt 150 och inte 90.

Vad tror ni om min EP-scouting:

Andy Miele. Varit fast i AHL nästan hela karriären. Alltid extremt bra poäng och en playmakeer. Men går in i trafik trots sin storlek. Finns även fighter med honom på tuben. Känns lite som en aggressiv Linus Klasen  Razz

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15665

https://www.youtube.com/watch?v=_XgyDjE0it8

Ja tack! Tipsa Osten! Exclamation Very Happy
Jovi
Jovi

Antal inlägg : 59
Join date : 12-06-24
Age : 37
Ort : Grängesberg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Ivanhoe fre 10 apr 2015, 17:59

Dina siffror är ju bara gissningar Mickee, svårt att dra några slutsatser då.

Chris lär ju om han skriver på, få en lägre lön än föregående säsong.

Dessutom som ovanstående påpekar, Schira har knappast 90k. Han lär gissningsvis ha mellan 150-200k.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Puckad fre 10 apr 2015, 18:00

Rönken skrev:Tydligen är Ryno klar för Luleå pale
OM det är sant så väljer vi väl att tycka att det är bra och funderar på hur han skall nyttjas på bästa sätt. 

För mig gäller 3 frågor när en spelare kontrakteras:
- Platsar han?
- Är han värd pengarna?
- Är det den absoluta spets vi söker?

För Ryno så blir det Ja, Osten vet, Nej.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Mickeee fre 10 apr 2015, 18:05

FruktHamster skrev:Mickeee: Bara gissningar såklart, men tror inte schira spelar för några "futtiga" 90k.

Tror faktiskt inte osten pyntar 150tkr till en relativt okänd back i finska ligan. Detta är nog ett utav ostens fynd som han gör varje säsong och tror han är billig! Men det är bara gissningar från mig också
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av kniba fre 10 apr 2015, 18:05

Ryno är en mycket duglig hockeyspelare, det jag ställer mig frågande till är om han har rätt attityd för att representera LHF på ett bra sätt.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Puckad fre 10 apr 2015, 18:07

kniba skrev:Ryno är en mycket duglig hockeyspelare, det jag ställer mig frågande till är om han har rätt attityd för att representera LHF på ett bra sätt.
Om Ryno kommer in så är Chris och Ledda ett måste  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av ollle fre 10 apr 2015, 18:22

Att läsa om att förhandlingarna med Chris pågår känns bra för jag vill ha kvar han som kapten i vårat gäng.Sen så ser det ut som det gör på fw fronten med idag kanske redan för många om vi ska in med mer än 1 spets.Att vi värvat Sweatt Lagace och Hedman innebär inte att vi kommer att ses som några guldfavoriter i år.Om vi lyckas med träningsupplägg och lagbygget så kan osten med att addera ytterligare spets en bit in på säs få oss att vara med bland topp 6 och på så sätt komma mer rustade in i kvartsfinal och kanske ta oss till semi.Vi siktar naturligtvis på guldet men som jag ser det så har vi för många fw på kontrakt som måste visa upp betydligt bättre spel och fart för att det ska vara juste att kräva guld redan i år.

ollle

Antal inlägg : 68
Join date : 12-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Lajon fre 10 apr 2015, 18:23

Kunde vi få ordning på Klasen så kan vi få ordning på Ryno också.... Han är alldeles för ojämn och dålig defensivt.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av LuleåWinston fre 10 apr 2015, 18:34

Lajon skrev:Kunde vi få ordning på Klasen så kan vi få ordning på Ryno också.... Han är alldeles för ojämn och dålig defensivt.

Tveksamt. Tror Klasen har bättre karaktär.

Man har nyss pustat ut över att Taffe signat med ett annat lag, och så ryktas en ny slöfock till Luleå. Argh...
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av pingu fre 10 apr 2015, 18:45

Nej tack till Ryno!! Talang i massor men uppträder oerhört slött och ser närmast ointresserad av fysiskt spel i alla delar av spelet. Så Osten värja inte Ryno.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Rönken fre 10 apr 2015, 18:54

Ryno skulle funka i en andrakedja, men lite för högt spel att ta in honom som förstacenter.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av NallePhu fre 10 apr 2015, 19:35

Ryno verkar vilja till Frölunda och ge Roger mer rödare ansikte!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Qirren fre 10 apr 2015, 19:45

Om Ryno hade haft lite jävlar anamma i sig hade han spelat i NHL. Tänk den storleken med den tekniken.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Mr Bister fre 10 apr 2015, 19:55

Nej inte Ryno, skulle hellre ta in Nicklas Danielsson , en vass P.P spelare och sniper

Sedan om Frallan själv vill ska han självklart till LHF

Mr Bister

Antal inlägg : 1392
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Slapshot fre 10 apr 2015, 20:04

Lajon skrev:Kunde vi få ordning på Klasen så kan vi få ordning på Ryno också.... Han är alldeles för ojämn och dålig defensivt.



Det är skillnad på Rönnqvist och nuvarande tränare. Med Rönnqvist fanns det inga glidare. Nej Luleå måste ha bättre spelare än Ryno om vi ska sluta topp 6.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av LuleåWinston fre 10 apr 2015, 20:13

Slapshot skrev:
Lajon skrev:Kunde vi få ordning på Klasen så kan vi få ordning på Ryno också.... Han är alldeles för ojämn och dålig defensivt.



Det är skillnad på Rönnqvist och nuvarande tränare. Med Rönnqvist fanns det inga glidare. Nej Luleå måste ha bättre spelare än Ryno om vi ska sluta topp 6.

Det också. Men Klasen valde också Luleå för att han ville utvecklas. Han visste att tränarna skulle ställa hårda krav. Ryno verkar trivas med att glida runt och förlora då han signade ett kontrakt med Leksand innan han spelade ner dem till Allsvenskan... då han också lämnade dem.

Det känns som natt och dag på karaktärerna. Klasen fightades i varje närkamp. Något är fel när Klasen känns som en mer fysisk spelare än en 2-metersbjässe.

Blir det LHF-live imorgon så får jag ont i magen, och det är inte av förväntan...
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Slapshot fre 10 apr 2015, 20:19

Håller med. Då ger jag hellre Chris dubbelt betalt än slänger dom på Ryno.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Qirren fre 10 apr 2015, 20:28

Nu talar ni ner Ryno lite väl. På ett sätt är han precis det vi behöver. Kolla Leksands pp-statistik! Brunkare och grovjobbare har vi ju överflöd av.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av NallePhu fre 10 apr 2015, 20:30

Fan här ska det inte glidare likt Ryno i Luleå aldrig icket det!
Tur fanskapet ryktas till Frölunda istället!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av MickkeJ fre 10 apr 2015, 20:31

Lajon skrev:Kunde vi få ordning på Klasen så kan vi få ordning på Ryno också.... Han är alldeles för ojämn och dålig defensivt.
Jag ser det mer som att Rönken fick ordning på Klasen (om nu ryktet om hans lathet stämde vilket jag tar med en stor nypa salt) och han är inte här längre.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av LuleåWinston fre 10 apr 2015, 20:49

Qirren skrev:Nu talar ni ner Ryno lite väl. På ett sätt är han precis det vi behöver. Kolla Leksands pp-statistik! Brunkare och grovjobbare har vi ju överflöd av.

Jo, men det ska spelas 5 mot 5 också. Very Happy

Hans tekniska färdigheter eller PP-spel har jag absolut inga invändningar på. Tror dock Sallinen hade större inverkan på Leksands PP-statistik än Ryno.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Qirren fre 10 apr 2015, 21:30

LuleåWinston skrev:
Qirren skrev:Nu talar ni ner Ryno lite väl. På ett sätt är han precis det vi behöver. Kolla Leksands pp-statistik! Brunkare och grovjobbare har vi ju överflöd av.

Jo, men det ska spelas 5 mot 5 också. Very Happy

Hans tekniska färdigheter eller PP-spel har jag absolut inga invändningar på. Tror dock Sallinen hade större inverkan på Leksands PP-statistik än Ryno.
Det var lika bra förra året med, även utan Sallinen!
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 3

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 17 av 21 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet