Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

+74
icemask
nummer 17
FruktHamster
JuniorX
Old Brooklyn
Lars158
Dentos
Luleåfan
Donowitz
Slapshot
NallePhu
Urken
Lulefan
Bamsefar
Micke80
Puckad
Norlin
Snikne Ville
Kagen
#96
Pajala
KaptenBlodskelett
Mr Bister
JoakimJ
pingu
Zeth
Donten_
LuleåWinston
Jonsey
MrScout
tibet
Tackleberry
LubosC
Erilk
MrA
Xinpei
hokkzorz
Rikky
Klabbe
Jimmy_Vegas
Pontaking
Monco
Daddeh4724
Hellcop
Molin86
kokostrollet
Jonken
farre
Trötto
KUCERA
Diktatorn
Wolfhunter
Cambbott24
Ingemar
PingPongPro
Kapten Haddock
Scouten
CKa
amarule
Pickadoll
Myrman
Mickeee
LHF96
Tony Moore
Ivanhoe
makkanmakkan
kralle
johan74
Tigerman
Rakapuckar
Kallepedal
Patrik82
Jompa
Admin
78 posters

Sida 5 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock tis 21 apr 2015, 19:45

Inte alls höga Toni! Tycker att dom känns högst rimliga!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Scouten ons 22 apr 2015, 13:17

Harju/NY(Rasmussen)/Sweatt
Hedman/Lagace/NY(Rakshani)
Sylvegård/Wallmark/Chelarik
Fabricius/Granström/Forsberg

Övr. Petrell, Strömwall, Ekarv, +NY

Sigalet/Shira
NY/Näkyvä
Sandström/Kukan

Övr: Nagander, Jaros, Oskarsson
Scouten
Scouten

Antal inlägg : 176
Join date : 14-04-14
Ort : Småland

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Hedman

Inlägg av PingPongPro ons 22 apr 2015, 17:21

Scouten skrev:Harju/NY(Rasmussen)/Sweatt
Hedman/Lagace/NY(Rakshani)
Sylvegård/Wallmark/Chelarik
Fabricius/Granström/Forsberg

Övr. Petrell, Strömwall, Ekarv, +NY

Sigalet/Shira
NY/Näkyvä
Sandström/Kukan

Övr: Nagander, Jaros, Oskarsson

Är Hedman tillräckligt bra för en andrakedja i ett guldlag? Jag har inte sett Hedman så mycket men hans stats verkar inte tala för att han skulle ingå i en producerande kedja hos ett mästarlag. Jag säger inte att det är omöjligt men jag undrar hur tanken är..?

PingPongPro

Antal inlägg : 13
Join date : 15-04-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken ons 22 apr 2015, 17:26

PingPongPro skrev:
Scouten skrev:Harju/NY(Rasmussen)/Sweatt
Hedman/Lagace/NY(Rakshani)
Sylvegård/Wallmark/Chelarik
Fabricius/Granström/Forsberg

Övr. Petrell, Strömwall, Ekarv, +NY

Sigalet/Shira
NY/Näkyvä
Sandström/Kukan

Övr: Nagander, Jaros, Oskarsson

Är Hedman tillräckligt bra för en andrakedja i ett guldlag? Jag har inte sett Hedman så mycket men hans stats verkar inte tala för att han skulle ingå i en producerande kedja hos ett mästarlag. Jag säger inte att det är omöjligt men jag undrar hur tanken är..?

Härja i sargspelet och framför kassen för att skapa utrymme åt två medspelare förmodligen. Dessutom kommer motståndarbackarna att tveka lite lite extra när Hedman kommer susandes mot kortsargen när någon back hämtar puck.

Sedan tycker jag att han får lite för dålig cred för sin teknik, även om han inte är en Klasen är han inte bara fula tacklingar heller.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan ons 22 apr 2015, 17:27

PingPongPro skrev:
Scouten skrev:Harju/NY(Rasmussen)/Sweatt
Hedman/Lagace/NY(Rakshani)
Sylvegård/Wallmark/Chelarik
Fabricius/Granström/Forsberg

Övr. Petrell, Strömwall, Ekarv, +NY

Sigalet/Shira
NY/Näkyvä
Sandström/Kukan

Övr: Nagander, Jaros, Oskarsson

Är Hedman tillräckligt bra för en andrakedja i ett guldlag? Jag har inte sett Hedman så mycket men hans stats verkar inte tala för att han skulle ingå i en producerande kedja hos ett mästarlag. Jag säger inte att det är omöjligt men jag undrar hur tanken är..?

Jag är helt övertygad om att Hedman är ett namn för antingen första eller andra linan.
Rollerna måste fördelas lite, och att ha en fysisk städgumma med två stycken mer offensivt lagda spelare är i många fall ett måste.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av PingPongPro ons 22 apr 2015, 17:43

Rönken skrev:
PingPongPro skrev:
Scouten skrev:Harju/NY(Rasmussen)/Sweatt
Hedman/Lagace/NY(Rakshani)
Sylvegård/Wallmark/Chelarik
Fabricius/Granström/Forsberg

Övr. Petrell, Strömwall, Ekarv, +NY

Sigalet/Shira
NY/Näkyvä
Sandström/Kukan

Övr: Nagander, Jaros, Oskarsson

Är Hedman tillräckligt bra för en andrakedja i ett guldlag? Jag har inte sett Hedman så mycket men hans stats verkar inte tala för att han skulle ingå i en producerande kedja hos ett mästarlag. Jag säger inte att det är omöjligt men jag undrar hur tanken är..?

Härja i sargspelet och framför kassen för att skapa utrymme åt två medspelare förmodligen. Dessutom kommer motståndarbackarna att tveka lite lite extra när Hedman kommer susandes mot kortsargen när någon back hämtar puck.

Sedan tycker jag att han får lite för dålig cred för sin teknik, även om han inte är en Klasen är han inte bara fula tacklingar heller.

Ok, det låter bra. I en producerande kedja skulle han nå upp till ca 30 poäng bara genom sin medverkan så det vore ett stort kliv för honom. Kanske är tanken att spela skridskostarka Sweatt-Lagacé-Hedman som en andralina? Och sen värva kompisar till Harju(och Wallmark, Petrell) till en förstalina?

PingPongPro

Antal inlägg : 13
Join date : 15-04-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Donowitz ons 22 apr 2015, 19:56

Sweatt - Legacé - Hedman känns som en spännande formation enligt mitt tycke.

Sniper - Speluppläggare - Powerforward

Väldigt speedig och fysisk formation.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av PingPongPro ons 22 apr 2015, 20:04

bearjew skrev:Sweatt - Legacé - Hedman känns som en spännande formation enligt mitt tycke.

Sniper - Speluppläggare - Powerforward

Väldigt speedig och fysisk formation.

Sniper=Harju? Smile

PingPongPro

Antal inlägg : 13
Join date : 15-04-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Dentos tor 23 apr 2015, 18:15

Micflikier-Kolarik-Hedman
Sweatt-Lagacé-Harju
Cehlarik-Wallmark-Petrell
Fabbe-Granström-Foppa

5:e line: Strömwall-Ekarv-Sylvegård

Sigalet-Schira
Näkyvä-Kukan
Fransson-Sandström

4:e backpar: Jaros-Oskarsson


Lassi
Larsson

Kommentar: Oj jävlar säger jag bara! Skulle vara en av de bästa trupperna vi haft på väldigt länge! Det är väl Klasen-Olausson-Omark tiden tillsammans som på pappret sett bättre ut. Men den här känns ändå bredare och mer varierad. Skulle vi landa det här, skulle jag iallafall vara riktigt nöjd! Fagervall hävdar dock att 3 forwardspositioner till ska fyllas, vilket innebär att vi kommer få ännu ett nyförvärv. Jag är tveksam till att vi ens behöver det, om vi landar Micflikier och Kolarik, vilket chansen iförsig inte är så stor för just nu, samtidigt som det inte är orimligt.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 18:34

Syllan lär inte vara nån extraforward nästa säsong. Fortsätter utvecklingen tror jag stenhårt på han. Minns hur han skapade utrymme för kedjekompisar vars han än spelade. Hade bra förmåga att håla pucken och ånga på i anfallszon. Riktig killerinstinkt dessutom i avslutslägen.
Minns när Osten landade den helt okända OIK-spelaren som knappast gjort nåt väsen av sig i AS, för ett år sen Wink
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken tor 23 apr 2015, 18:36

Ingemar skrev:Syllan lär inte vara nån extraforward nästa säsong. Fortsätter utvecklingen tror jag stenhårt på han. Minns hur han skapade utrymme för kedjekompisar vars han än spelade. Hade bra förmåga att håla pucken och ånga på i anfallszon. Riktig killerinstinkt dessutom i avslutslägen.
Minns när Osten landade den helt okända OIK-spelaren som knappast gjort nåt väsen av sig i AS, för ett år sen Wink

Som andra forumiter varit inne på tyckte även jag att han ibland kunde krokna ju längre matcherna led och han var helt klart mer pigg i inledningen av säsongen när han väl började få en del spelminuter jämfört med slutet. Tror inte att han kommer få starta alla matcher och ligga på 16 minuter speltid men kommer nog sno en hel del från Fabbe och lite andra spelare. Sedan kommer alltid skador så han får nog spela en del trots allt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken lör 02 maj 2015, 15:57

http://hockeyfokus.se/lulea-verkar-prioritera-kvantitet-istallet-for-kvalitet/ - håller med i stora drag, skulle vara kul med någon sammanställning på hur många spelare man kontrakterade innan man blev nyrika. Känns som att Osten och ledningen lite satt sig i 'skiten' med att ha så fullproppat lag redan utan att ha någon spets princip. Men kan väl hänga ihop med att verkligheten förändrades runt dec/jan. Många bäckar små som han är inne på i inlägget.

Någon får gärna kolla igenom lite hur värvningar etc tog sig före och efter att man hittade guld vid regnbågens slut, Urken? rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Snikne Ville lör 02 maj 2015, 16:13

Ufa släpper bl a Pihlström.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Pajala lör 02 maj 2015, 16:16

Tror också att många skeppas till Asplöven, det håller inte med att fylla ut laget med "nästan" SHL spelare, jag litar på att det kommer att värvas spets ... det måste till för att just är vi ännu ett bottenlag ... jag tror stenhårt att osten och dom löser det till slut.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken lör 02 maj 2015, 16:22

Snikne Ville skrev:Ufa släpper bl a Pihlström.

Antti Pihlström som floppade i Färjestad? Känns väl inte så jäkla het, eller?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Scouten lör 02 maj 2015, 16:59

Rönken skrev:http://hockeyfokus.se/lulea-verkar-prioritera-kvantitet-istallet-for-kvalitet/ - håller med i stora drag, skulle vara kul med någon sammanställning på hur många spelare man kontrakterade innan man blev nyrika. Känns som att Osten och ledningen lite satt sig i 'skiten' med att ha så fullproppat lag redan utan att ha någon spets princip. Men kan väl hänga ihop med att verkligheten förändrades runt dec/jan. Många bäckar små som han är inne på i inlägget.

Någon får gärna kolla igenom lite hur värvningar etc tog sig före och efter att man hittade guld vid regnbågens slut, Urken? rabbit

Lite vad jag varit inne på tidigare.

Kan tänka mig att det tex. förhandlas ang. Sylle och Malmö.
Även andra lag som är i behov av spelare finns tex. Karlskrona och Rögle.
Jag påstår inte, men kan tänka mig att det finns tankar kring tex. Granis, Petrell och Strömwall.
Spelare som är kontrakterade efter Fruktis intåg finns det en plan för i LHF.
Det är ju inte så att man säger upp en spelare rätt upp och ner utan man söker en lösning via "underbordet" förhandlingar om man inte ser att aktuell spelare kommer få särskilt mycket speltid.

Likadant är det ju om Anders Nilsson återvänt, så hade man hittat en lösning för Daniel Larsson.

Än finns det tid för stora förändringar i truppen och jag tror också att några lovande spelare till kommer knytas till LHF för att sedan spela i Asplöven (typ en femma)
Scouten
Scouten

Antal inlägg : 176
Join date : 14-04-14
Ort : Småland

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av LuleåWinston lör 02 maj 2015, 17:38

Scouten skrev:
Rönken skrev:http://hockeyfokus.se/lulea-verkar-prioritera-kvantitet-istallet-for-kvalitet/ - håller med i stora drag, skulle vara kul med någon sammanställning på hur många spelare man kontrakterade innan man blev nyrika. Känns som att Osten och ledningen lite satt sig i 'skiten' med att ha så fullproppat lag redan utan att ha någon spets princip. Men kan väl hänga ihop med att verkligheten förändrades runt dec/jan. Många bäckar små som han är inne på i inlägget.

Någon får gärna kolla igenom lite hur värvningar etc tog sig före och efter att man hittade guld vid regnbågens slut, Urken? rabbit

Lite vad jag varit inne på tidigare.

Kan tänka mig att det tex. förhandlas ang. Sylle och Malmö.
Även andra lag som är i behov av spelare finns tex. Karlskrona och Rögle.
Jag påstår inte, men kan tänka mig att det finns tankar kring tex. Granis, Petrell och Strömwall.
Spelare som är kontrakterade efter Fruktis intåg finns det en plan för i LHF.
Det är ju inte så att man säger upp en spelare rätt upp och ner utan man söker en lösning via "underbordet" förhandlingar om man inte ser att aktuell spelare kommer få särskilt mycket speltid.

Likadant är det ju om Anders Nilsson återvänt, så hade man hittat en lösning för Daniel Larsson.

Än finns det tid för stora förändringar i truppen och jag tror också att några lovande spelare till kommer knytas till LHF för att sedan spela i Asplöven (typ en femma)

Hoppas verkligen inte de släpper Petrell. Det är ju en spets i sig. Han och Hedman är ju eventuellt SHL:s bästa tacklare. Ovärderliga i slutspelet.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Cambbott24 mån 04 maj 2015, 00:45

Skönt att Fagerudd officiellt flyttas. Även om det fortfarande finns potential skulle det göra mer skada än nytta både för Luleå och hans egen utveckling att stanna kvar. Osten behöver fortfarande tricksa fram en ny och i alla tre zoner stabil back. Om han inte lyckas kommer hålet efter den svårersatte Näkyvä att vara enormt och Luleå hockey få kämpa rejält för att ens hålla sig kvar i SHL.
Cambbott24
Cambbott24

Antal inlägg : 119
Join date : 15-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av icemask mån 04 maj 2015, 01:00

Jag har en fråga hur värderar man en supertalang ?
Vi har nu värvat en supertalang i mastomäki han är 18 år och man pratar hör på forumet om att ge honom speltid i Asplöven ????!!!!!
Se på Canadiens, de plockar upp de la rosé som är 19 år till slutspelet !!!
Kan inte vi då låta mastomäki få en ärlig chans i SHL ??
Om han är en "supertalang " ?




icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Cambbott24 mån 04 maj 2015, 01:16

icemask skrev:Jag har en fråga hur värderar man en supertalang ?
Vi har nu värvat en supertalang i mastomäki han är 18 år och man pratar hör på forumet om att ge honom speltid i Asplöven ????!!!!!
Se på Canadiens, de plockar upp de la rosé som är 19 år till slutspelet !!!
Kan inte vi då låta mastomäki få en ärlig chans i SHL ??
Om han är en "supertalang " ?

Han kommer att få chansen att ta en plats under försäsongen.
Cambbott24
Cambbott24

Antal inlägg : 119
Join date : 15-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av icemask mån 04 maj 2015, 01:30

ripabbotts skrev:
icemask skrev:Jag har en fråga hur värderar man en supertalang ?
Vi har nu värvat han är 18 år och man pratar hör på forumet om att ge honom speltid i Asplöven ????!!!!!
Se på Canadiens, de plockar upp de la rosé som är 19 år till slutspelet !!!
Kan inte vi då låta mastomäki få en ärlig chans i SHL ??
Om han är en "supertalang " ?

Han kommer att få chansen att ta en plats under försäsongen.
Hahahahah och sen förpassas han till j20 och vi gör samma misstag som med pistolPete !
Nåja vad tror ni andra, klarar vi av att förvalta talanger eller ska vi köpa dem ?????
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Urken mån 04 maj 2015, 01:34

icemask skrev:
ripabbotts skrev:
icemask skrev:Jag har en fråga hur värderar man en supertalang ?
Vi har nu värvat han är 18 år och man pratar hör på forumet om att ge honom speltid i Asplöven ????!!!!!
Se på Canadiens, de plockar upp de la rosé som är 19 år till slutspelet !!!
Kan inte vi då låta mastomäki få en ärlig chans i SHL ??
Om han är en "supertalang " ?

Han kommer att få chansen att ta en plats under försäsongen.
Hahahahah och sen förpassas han till j20 och vi gör samma misstag som med pistolPete !
Nåja vad tror ni andra, klarar vi av att förvalta talanger eller ska vi köpa dem ?????

Hoppas innerligt att Mastomäki ska få en ärlig chans. Kan dock bli svårt att hoppa in och roffa åt sig en ordinarie plats bara sådär, men hoppas kan man ju Wink
Har inte sett honom spela själv, men vad det verkar har han mycket hockey i sig - dessutom storleken på sin sida.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av icemask mån 04 maj 2015, 01:41

Annars finns det väl ingen anledning att värva talanger om de inte får chansen ??
Vi värvar väl inte för asplöven ?
Jo vissa gör vi det för !!!!
Men andra som är sk klara talanger  ??!!!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Wolfhunter mån 04 maj 2015, 08:56

Vi har ju flera unga lovande eller mer än så, centertalanger. Har klurat på om planen är att värva ytterforwards (om int det dyker upp nåt oemotståndligt?) Och ge Wallmark, Ekarv, Legace och Mastomäki en fet chans. Som man gjorde på backsidan i fjol.
Walle har i m ina ögon bevisat att han håller. kan ta stora kliv nästa sässe. Ekarv såg bra ut de lilla jag såg när han vikade för Walle under JVM. Legace har man hört en himla massa som pekar på att han borde klara av det. Vem vet vad som kan hända med Maastomäki med stort förtroende av Kenttä?
Sorry för jinx de luxe men kunde int låta bli att försöka muntra upp er sunny

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Dentos mån 04 maj 2015, 20:23

Lekdags för mig igen. Möjligt lag för nästa säsong månntro?

Sweatt-Rasmussen-Harju
Micflikier-Lagacé-Hedman
Cehlarik-Wallmark-Petrell
Fabbe-Granström-Foppa
Strömwall-Ekarv-Mastomäki

Sigalet-Schira
Sandström-Kukan
Jaros-Welch/Fransson
Oskarsson-Savva

Lassi
Larsson
Ward
Ser väl inte så pjåkigt ut trots allt? Det är något liknande det kommer att landa i. Tycker inte vi ska vara missnöjda alls med det. Bland det bästa vi mönstrat någonsin på förhand. Jag hade dock gärna sett Rajala istället för Micflikier. Men man får inte alltid som man vill.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 04 maj 2015, 21:08

Dentos skrev:Lekdags för mig igen. Möjligt lag för nästa säsong månntro?

Sweatt-Rasmussen-Harju
Micflikier-Lagacé-Hedman
Cehlarik-Wallmark-Petrell
Fabbe-Granström-Foppa
Strömwall-Ekarv-Mastomäki

Sigalet-Schira
Sandström-Kukan
Jaros-Welch/Fransson
Oskarsson-Savva

Lassi
Larsson
Ward
Ser väl inte så pjåkigt ut trots allt? Det är något liknande det kommer att landa i. Tycker inte vi ska vara missnöjda alls med det. Bland det bästa vi mönstrat någonsin på förhand. Jag hade dock gärna sett Rajala istället för Micflikier. Men man får inte alltid som man vill.

Inte allt för tokigt.
Har du sparkat Sylle förresten?

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Dentos mån 04 maj 2015, 21:36

Lars158 skrev:
Dentos skrev:Lekdags för mig igen. Möjligt lag för nästa säsong månntro?

Sweatt-Rasmussen-Harju
Micflikier-Lagacé-Hedman
Cehlarik-Wallmark-Petrell
Fabbe-Granström-Foppa
Strömwall-Ekarv-Mastomäki

Sigalet-Schira
Sandström-Kukan
Jaros-Welch/Fransson
Oskarsson-Savva

Lassi
Larsson
Ward
Ser väl inte så pjåkigt ut trots allt? Det är något liknande det kommer att landa i. Tycker inte vi ska vara missnöjda alls med det. Bland det bästa vi mönstrat någonsin på förhand. Jag hade dock gärna sett Rajala istället för Micflikier. Men man får inte alltid som man vill.

Inte allt för tokigt.
Har du sparkat Sylle förresten?
Oj jävlar, glömde fan Sylle helt. Han är självklart given i 5 kedjor. Jag ser Sylve som vår 13:e Forward kommande säsong om inget kontrakt bryts.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 ons 06 maj 2015, 20:35

Såg i Hedman tråden att nån listade Sylvegård, Hedman och Petrell och att det var för härligt.
Satt och tänkte på nått liknande för nån dag sen.
Vilket lag tycker det är kul att ställa till med lite bråk och stök när dom tänker på att Granström, Petrell, Hedman, Sylvegård och Savilahti kan vara på isen nästa byte. Mest troligt inte alla dessa forwards men tre av dem och sen kanske Jaros eller den nya backgeneralen som sista gubbe in.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot tor 07 maj 2015, 00:17

Spelar ingen roll då dom blir utvisade bara dom ser på varann i SHL.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Dentos lör 09 maj 2015, 10:28

Skulle man håva in Rajala, har jag funderingar på att försöka skapa en ny Omark-Lavander-Harju kedja i form av:

Rajala-Granström-Harju

Hedman har jag för mig har lirat center några gånger tidigare i Luleå och gjort det riktigt bra. Varför inte låta han centra igen, om vi inte lyckas norpa en förstacenter när säsongen drar igång?

Sweatt-Hedman-Micflikier

Detta skulle ge oss något i stil med:
Sweatt-Hedman-Micfliker
Rajala-Granström-Harju
Cehlarik-Lagacé-Petrell
Fabbe-Wallmark-Foppa

Sylvegård-Ekarv-Strömwall

Inte så schysst att sätta Wallmark i 4:e kedjan såklart, men jag tror det kan bidra till att Foppa får stänka dit några fler än vanligt, och att vi får 4 producerande kedjor som alla faktiskt har defensiv potential. Detta skulle leda till att vi blir grymt svårlästa och stoppade i ett slutspel, då man inte bara kan stänga ner en kedja och på så sätt stänga ner hela vårt lag.

Edit: Med denna centeruppsättning kan det bli så att vi kommer att teka alldeles för dåligt. Men jag anser ändå att alla fyra centrar har potential att komma över 50%. Till och med Hedman. Hedman är faktiskt riktigt vass på att plocka bort motståndarcentern i tekningen. Om Sweatt till exempel är kvick och beredd på detta kommer pucken ofta komma lös till vår fördel.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Wolfhunter lör 09 maj 2015, 10:50

Förstår din tanke, men sätta en center som kanske står inför sitt stora genombrott och har fått ett gäng TK-matcher för sin offensiva potential, i fjärde?
Nä in med Walle i första och Legacé i andra Wink
Hedman lär få sina chanser oavsett som c eller fw i de främsta linorna. Grana kommer göra livet surt för motståndarna ihop med andra bålgetingaar..

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken lör 09 maj 2015, 10:56

Nej Walle i en fjärde känns helt fel, för mycket talang offensivt i honom för att harva i en fjärdekedja. Walle kommer nog göra en ännu bättre säsong och dessutom är han inte så dålig på att teka, Granis sätter vi på anger management-program över sommaren och sedan var Lagace en av Allsvenskans bästa tekare och den som tekade allra mest vill jag minnas.

Sedan kommer ingen vara en maskin likt Chris, förmodligen, men ville man ha en maskin i tekningscirkeln hade man inte släppt Chris helt enkelt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Urken lör 09 maj 2015, 11:13

Rönken skrev:Nej Walle i en fjärde känns helt fel, för mycket talang offensivt i honom för att harva i en fjärdekedja. Walle kommer nog göra en ännu bättre säsong och dessutom är han inte så dålig på att teka, Granis sätter vi på anger management-program över sommaren och sedan var Lagace en av Allsvenskans bästa tekare och den som tekade allra mest vill jag minnas.

Sedan kommer ingen vara en maskin likt Chris, förmodligen, men ville man ha en maskin i tekningscirkeln hade man inte släppt Chris helt enkelt.

Walle kommer även att slippa alla juniorlandskamper, vilket kommer att ge honom mer ork att briljera i SHL. Har stora förhoppningar på honom kommande säsong.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken lör 09 maj 2015, 11:16

Urken skrev:
Rönken skrev:Nej Walle i en fjärde känns helt fel, för mycket talang offensivt i honom för att harva i en fjärdekedja. Walle kommer nog göra en ännu bättre säsong och dessutom är han inte så dålig på att teka, Granis sätter vi på anger management-program över sommaren och sedan var Lagace en av Allsvenskans bästa tekare och den som tekade allra mest vill jag minnas.

Sedan kommer ingen vara en maskin likt Chris, förmodligen, men ville man ha en maskin i tekningscirkeln hade man inte släppt Chris helt enkelt.

Walle kommer även att slippa alla juniorlandskamper, vilket kommer att ge honom mer ork att briljera i SHL. Har stora förhoppningar på honom kommande säsong.

Det är ju faktiskt en intressant punkt. Dock gjorde han väl någon match med Mårts under säsongen? Mårts jobbar ju likt många andra landslagstränare att det är svårt att spela sig in, och svårt att spela sig ur landslaget. Fast med J20 blir det väl en hel del träningsmatcher och annat också? Större åtagande än a-laget.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Urken lör 09 maj 2015, 11:44

Rönken skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:Nej Walle i en fjärde känns helt fel, för mycket talang offensivt i honom för att harva i en fjärdekedja. Walle kommer nog göra en ännu bättre säsong och dessutom är han inte så dålig på att teka, Granis sätter vi på anger management-program över sommaren och sedan var Lagace en av Allsvenskans bästa tekare och den som tekade allra mest vill jag minnas.

Sedan kommer ingen vara en maskin likt Chris, förmodligen, men ville man ha en maskin i tekningscirkeln hade man inte släppt Chris helt enkelt.

Walle kommer även att slippa alla juniorlandskamper, vilket kommer att ge honom mer ork att briljera i SHL. Har stora förhoppningar på honom kommande säsong.

Det är ju faktiskt en intressant punkt. Dock gjorde han väl någon match med Mårts under säsongen? Mårts jobbar ju likt många andra landslagstränare att det är svårt att spela sig in, och svårt att spela sig ur landslaget. Fast med J20 blir det väl en hel del träningsmatcher och annat också? Större åtagande än a-laget.

Hur som lär han få det lugnare säsongen 15/16. Han gjorde det egentligen grymt bra föregående säsong, fastän vi gnällde en hel del på honom. Men ser man till hur otroligt många matcher han faktiskt spelade, så är det inte så konstigt. Lägg därtill hans unga ålder.

Hoppas att han blir lite kvickare i egentligen varje moment, då kommer han att briljera!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Tony Moore lör 09 maj 2015, 11:48

Ang. walle (och andra unga spelare), det kan hända oerhört mycket under en försäsong. Med rätt förutsättningar kan vi få se walle ta flera kliv redan till hösten. Spännande är dock bara förnamnet Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av LulefanGBG lör 09 maj 2015, 12:48

Walle kommer att ta naturliga kliv. Det kan hända att han behöver ytterligare ett år eller två efter kommande säsong för att hamn i KHL eller NHL men att han kommer att ta ytterligare kliv är jag tämligen övertygad om. Tycker hans utvecklingskurva pekar rakt uppåt, även om det finns saker han kan förbättra, men tur är väl det så att det finns ännu mer att plocka ut av honom.

Det är jag säker på att det finns för han är en jättetalang och har redan visat det på flera olika nivåer.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn lör 09 maj 2015, 13:10

Ok. Laget just nu:

Lassinantti/Larsson

Sandström - Kukan
Sigalet - Schira
Mikkelson - Jaros
Savilahti - Oskarsson

Sweatt - Lagacé - Petrell
Harju - Wallmark - Hedman
Cehlarik - Ekarv - Sylvegård
Fabricius - Granström - Forsberg
Mastomäki - Strömwall

Riktigt bra målvaktssituation, riktigt bra backuppsättning - men en forwardsuppställning som skulle se betydligt bättre ut med en till center av klass.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Diktatorn lör 09 maj 2015, 14:24

Old Brooklyn skrev:Ok. Laget just nu:

Lassinantti/Larsson

Sandström - Kukan
Sigalet - Schira
Mikkelson - Jaros
Savilahti - Oskarsson

Sweatt - Lagacé - Petrell
Harju - Wallmark - Hedman
Cehlarik - Ekarv - Sylvegård
Fabricius - Granström - Forsberg
Mastomäki - Strömwall

Riktigt bra målvaktssituation, riktigt bra backuppsättning - men en forwardsuppställning som skulle se betydligt bättre ut med en till center av klass.

Bredd var ordet. Gillart.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 599
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 09 maj 2015, 17:41

Cehlarik
Ekarv
Fabbe
Forsberg
Granström
Harju
Hedman
Lagace
Mastomäki
Petrell
Strömwall
Sweatt
Sylvegård
Wallmark

Jag betvivlar Lagace eller Walle är tänkt som första center. Dom tror jag är tänkta till line 2-3. Om ingen center värvas in så tror jag Harju blir första center.


Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Redbear mån 11 maj 2015, 10:46

"Nästa ‪#‎lhflive‬ kör vi idag kl 13.00.
Länk kommer upp på hemsidan strax före det. Ställ ev frågor via twitter."

bounce
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av FruktHamster mån 11 maj 2015, 13:27

(Rajala?)-Harju-Petrell
ÖTC-konceptet reborn. Kreatör, avslutare, murbräcka

Micflickier-Lagace-Sweatt

Snabbt och transatlantiskt. Stora chanser att parkera i motståndarnas zon större delen av sina byten.

Zaar/Cehlarik-Wallmark-Hedman
Likt årets kedja, men med Hedman ist för Ledin. Zaar/Cehlarik/Walle har ytterligare ett års erfarenhet dock och har förhoppningsvis tagit ett kliv i rätt riktning.

Fabbe-Grana-Foppa
Kommentar förhoppningsvis överflödiga

Extra: Sylle
Sylle var en positiv överraskningh ifjol, men mattades också av ju längre saäsongen led. Att vara extraspelare kommer passa honom. Han kommer onekligen få gott om speltid ändå.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken mån 11 maj 2015, 13:32

Tanken på Micflikier-Lagace-Sweatt gillar jag faktiskt, vore kul att se.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Dentos mån 11 maj 2015, 13:47

FruktHamster skrev:(Rajala?)-Harju-Petrell
ÖTC-konceptet reborn. Kreatör, avslutare, murbräcka

Micflickier-Lagace-Sweatt

Snabbt och transatlantiskt. Stora chanser att parkera i motståndarnas zon större delen av sina byten.

Zaar/Cehlarik-Wallmark-Hedman
Likt årets kedja, men med Hedman ist för Ledin. Zaar/Cehlarik/Walle har ytterligare ett års erfarenhet dock och har förhoppningsvis tagit ett kliv i rätt riktning.

Fabbe-Grana-Foppa
Kommentar förhoppningsvis överflödiga

Extra: Sylle
Sylle var en positiv överraskningh ifjol, men mattades också av ju längre saäsongen led. Att vara extraspelare kommer passa honom. Han kommer onekligen få gott om speltid ändå.
Det där känns som facit! Oj vad jag hoppas man lyckas kroka och veva in Rajala också, även om det kanske är ett orimligt krav ekonomiskt? Ställer vi upp med det där laget anser jag att vi har SHL:s bästa lag på förhand, med risk att vi brister på centerpositionen. Om Lagacé slår väl ut eller floppar kan vara skillnaden mellan guldsäsong och silversäsong.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock mån 11 maj 2015, 13:48

FruktHamster skrev:(Rajala?)-Harju-Petrell
ÖTC-konceptet reborn. Kreatör, avslutare, murbräcka

Micflickier-Lagace-Sweatt

Snabbt och transatlantiskt. Stora chanser att parkera i motståndarnas zon större delen av sina byten.

Zaar/Cehlarik-Wallmark-Hedman
Likt årets kedja, men med Hedman ist för Ledin. Zaar/Cehlarik/Walle har ytterligare ett års erfarenhet dock och har förhoppningsvis tagit ett kliv i rätt riktning.

Fabbe-Grana-Foppa
Kommentar förhoppningsvis överflödiga

Extra: Sylle
Sylle var en positiv överraskningh ifjol, men mattades också av ju längre saäsongen led. Att vara extraspelare kommer passa honom. Han kommer onekligen få gott om speltid ändå.

Kan säga att vi kommer att ha ett väldigt snabbt och rörligt lag med den där uppställningen nästa år!

Jo Sylve tror jag kommer ha svår att få en ordinarie plats nästa säsong och när man ser nuvarande lag + att vi vet vad som är på väg in, så blir de nog svårt att få plats med Malte och Ekarv.

Hoppas att Eka & Malte tar en extraextraplats och kan stå ut med att spela i Asplöven, för att senare få chansen vid skador.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av JuniorX mån 11 maj 2015, 13:48

1:
Sweatt-Cal O'Reilly-Micflikier
Hedman-Lagacé-Harju
Cehlarik-Wallmark-Petrell
Fabbe-Granström-Foppa

Sylle-Ekarv-Strömvall
Mastomäki, (Zaar)

2:
Sweatt-Lagacé-Micflikier
Hedman-Wallmark-Rajala
Harju-Ekarv-Petrell
Fabbe-Granström-Foppa

Sylle-Mastomäki-Cehlarik
Strömvall, (Zaar)


Det börjar bli trångt...

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av FruktHamster mån 11 maj 2015, 14:02

Oavsett vilka som kommer hamna utanför laget så kommer de att få chansen. Skador kommer alltid och Cehlarik försvinner i JVM.

Igen, det här är ju anledningen till att vi har ett samarbete med Asplöven. Tanke är inte att spelare som Foppaoch Fabbe ska dit och hjälpa till. Det är att vårt yngre garde som ännu inte riktigt platsar i a-laget ska ha en plats att få spela matcher på. Walle har gjort det. Cehlarik har gjort det. Kukan har gjort det (i viss mån iaf). Sylle har gjort det. Alla dessa är i dagsläget mer eller mindre ordinarie i a-laget utan att ha stressats in i ett tempo som få i den åldern behärskar.
Det är dags att på allvar börja fylla på efter dessa och då är spelare som Ekarv, Mastomäki och Strömwall de som känns mest naturliga, om de nu blir kvar i laget.
Därför räknar jag inte in dessa i truppen ännu. Inte med mindre än att de plötsligt slår igenom med dunder och brak, för då ska de ju naturligtvis upp i a-laget. Den möjligheten finns som sagt, så det är till stor del upp till dem själva.

Med det i åtanke vette fanken hur trång truppen egentligen är. Efter den sista forwarden ansluter och OM Zaar, Cehlarik och Walle stannar, så kommer isf LHF ha 4 fulla femmor och 2 extra spelare. Det skapar en hälsosam konkurrenssituation som bara är bra.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock mån 11 maj 2015, 14:07

FruktHamster skrev:Oavsett vilka som kommer hamna utanför laget så kommer de att få chansen. Skador kommer alltid och Cehlarik försvinner i JVM.

Igen, det här är ju anledningen till att vi har ett samarbete med Asplöven. Tanke är inte att spelare som Foppaoch Fabbe ska dit och hjälpa till. Det är att vårt yngre garde som ännu inte riktigt platsar i a-laget ska ha en plats att få spela matcher på. Walle har gjort det. Cehlarik har gjort det. Kukan har gjort det (i viss mån iaf). Sylle har gjort det. Alla dessa är i dagsläget mer eller mindre ordinarie i a-laget utan att ha stressats in i ett tempo som få i den åldern behärskar.
Det är dags att på allvar börja fylla på efter dessa och då är spelare som Ekarv, Mastomäki och Strömwall de som känns mest naturliga, om de nu blir kvar i laget.
Därför räknar jag inte in dessa i truppen ännu. Inte med mindre än att de plötsligt slår igenom med dunder och brak, för då ska de ju naturligtvis upp i a-laget. Den möjligheten finns som sagt, så det är till stor del upp till dem själva.

Med det i åtanke vette fanken hur trång truppen egentligen är. Efter den sista forwarden ansluter och OM Zaar, Cehlarik och Walle stannar, så kommer isf LHF ha 4 fulla femmor och 2 extra spelare. Det skapar en hälsosam konkurrenssituation som bara är bra.

Helt rätt Fruktis!

Jag har för mig att vi hade i stort sett 5 fulla femmor -96 (var länge sedan jag kollade) och de skapar ju väldigt stor konkurrens.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av JuniorX mån 11 maj 2015, 14:11

Kapten Haddock skrev:
FruktHamster skrev:Oavsett vilka som kommer hamna utanför laget så kommer de att få chansen. Skador kommer alltid och Cehlarik försvinner i JVM.

Igen, det här är ju anledningen till att vi har ett samarbete med Asplöven. Tanke är inte att spelare som Foppaoch Fabbe ska dit och hjälpa till. Det är att vårt yngre garde som ännu inte riktigt platsar i a-laget ska ha en plats att få spela matcher på. Walle har gjort det. Cehlarik har gjort det. Kukan har gjort det (i viss mån iaf). Sylle har gjort det. Alla dessa är i dagsläget mer eller mindre ordinarie i a-laget utan att ha stressats in i ett tempo som få i den åldern behärskar.
Det är dags att på allvar börja fylla på efter dessa och då är spelare som Ekarv, Mastomäki och Strömwall de som känns mest naturliga, om de nu blir kvar i laget.
Därför räknar jag inte in dessa i truppen ännu. Inte med mindre än att de plötsligt slår igenom med dunder och brak, för då ska de ju naturligtvis upp i a-laget. Den möjligheten finns som sagt, så det är till stor del upp till dem själva.

Med det i åtanke vette fanken hur trång truppen egentligen är. Efter den sista forwarden ansluter och OM Zaar, Cehlarik och Walle stannar, så kommer isf LHF ha 4 fulla femmor och 2 extra spelare. Det skapar en hälsosam konkurrenssituation som bara är bra.

Helt rätt Fruktis!

Jag har för mig att vi hade i stort sett 5 fulla femmor -96 (var länge sedan jag kollade) och de skapar ju väldigt stor konkurrens.

Det är riktigt roligt. Men man är ju inte direkt van med det...

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 11 maj 2015, 16:30

FruktHamster skrev:(Rajala?)-Harju-Petrell
ÖTC-konceptet reborn. Kreatör, avslutare, murbräcka

Micflickier-Lagace-Sweatt

Snabbt och transatlantiskt. Stora chanser att parkera i motståndarnas zon större delen av sina byten.

Zaar/Cehlarik-Wallmark-Hedman
Likt årets kedja, men med Hedman ist för Ledin. Zaar/Cehlarik/Walle har ytterligare ett års erfarenhet dock och har förhoppningsvis tagit ett kliv i rätt riktning.

Fabbe-Grana-Foppa
Kommentar förhoppningsvis överflödiga

Extra: Sylle
Sylle var en positiv överraskningh ifjol, men mattades också av ju längre saäsongen led. Att vara extraspelare kommer passa honom. Han kommer onekligen få gott om speltid ändå.
Ungefär exakt så jag hade satt ihop laget också. Hade dock bytt plats på Petrell och Hedman. Det är ju rätt lika spelartyper, men jag tycker i ärlighetens namn att Hedman är lite mer lirare utöver murbräcka så jag tror att han skulle prestera ännu bättre i den rollen. Han har dessutom lirat ihop med Rajala i Färjestad om jag förstått saken rätt.

Petrell är lite mindre lirare men Cehlarik och Wallmark har ju massor av sådana kvalitéer redan och tanken i den kedjan är vl att ungtupparna skall stå för kreativiteten hur som helst, och Petrell bidrar med fysik och energi och banar väg. Dessutom har han mängder av rutin och borde kunna axla rollen som pappa åt våra ungtuppar lika bra som Hedman.

Men din uppställning ser jävligt bra ut också. Känns rätt hugget som stucket.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet