2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

+16
Chris Hendrix
PM
LubosC
NallePhu
#96
BodenSwe
Sven Savage
Zeb Macahan
Urken
Tony Moore
tvåplustvå
Dave Rock
Salle
Beast.
Rayko
Pickadoll
20 posters

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Pickadoll lör 03 mar 2012, 12:05

Luleå vilar Niclas Wallin och Niklas Olausson. Rautio står.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Pickadoll lör 03 mar 2012, 12:07

Skulle vara riktigt roligt att ta den där 3p på mkt mkt länge nu när vi inte har nåt att spela för.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rayko lör 03 mar 2012, 12:22

YES! Trodde inte dem skulle vila sina bästa spelare. Mycket klokt att vila Olle och Wallin. Hade gärna sett någon fler.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Beast. lör 03 mar 2012, 12:30

SAIK kämpar ju febrilt för att behålla 2a platsen och således slippa HV/Färjestad redan i kvarten så dom kommer nog köra som satan idag

Därför skulle det vara extremt skönt att tvåla dit dom
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Pickadoll lör 03 mar 2012, 12:34

Jo det skulle vara kul att sänka dom till 3:e platsen så dom får en bra mkt jobbigare kvart.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 12:35

Markus Sandström får följa med på derby. Kul, han har gjort det bra dom gånger han fått chansen..

Lite synd att inte man kunde vilat en back till och gett Fagerudd en match innan slutspelet. Ifall Fälth skadar sig i slutspelet kanske det kan vara bra med en Rightad PP-joker att sätta in.. Utöver Gunnarsson då Smile
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Beast. lör 03 mar 2012, 12:50

Ja vafan i en sån här match är det ju bara köra Mannberg - Sandström - Komarek som förstafemma med Fagerudd och Kukan på backen! Låt dem spela PP, BP, allt egentligen
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Dave Rock lör 03 mar 2012, 12:55

Skaik har betydligt mer att spela för i denna match eftersom dom slåss om 2a platsen, vi däremot är redan klara SERIESEGRARE.
Men jag hoppas och tror ändå att man går för att nå 100 poäng ikväll.

Man kanske kan hoppas att det blir mycket spel i PP och BP, detta för att vi ska få träna på PP och möjligtvis kunna få till något som iallafall liknar ett bra PP spel till slutspelet.
BP böver vi kanske inte träna så mycket på men det är aldrig fel att få nöta dessa saker lite extra inför avgörandet.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Pickadoll lör 03 mar 2012, 13:02

Gud vad bittra fansen i sixfinger town skulle bli om dom förlorade denna. Skulle vara så underbart.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av tvåplustvå lör 03 mar 2012, 13:49

Skellefteåfansen sörjer sin dåliga form och den tappade seriesegern med humor:

http://northpower.nu/wordpress/?attachment_id=3886
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 13:57

tvåplustvå skrev:Skellefteåfansen sörjer sin dåliga form och den tappade seriesegern med humor:

http://northpower.nu/wordpress/?attachment_id=3886


Hahaha!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore lör 03 mar 2012, 14:00

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7454
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken lör 03 mar 2012, 14:15

Tony Moore skrev:Så sött skrivet:
http://northpower.nu/wordpress/?p=3868

Håller absolut med. Men samtidigt är det så pass fånigt så, jadu. Hoppas att vi tvålar dit SkAIK och att alla andra resultat går emot dem, så de till slut slutar 4a.

Många hoppas säkerligen på att få möta Skellefteå i ett slutspel, men personligen ser jag hellre en finalserie (jo, nu svävar jag iväg och pratar om final redan) mot Brynäs. Förmodligen för jag bor i Gävle och då kan se åtminstone ett par matcher live! Men samtidigt så ligger den där Fahlman i tankarna. Skellefteå är ett lag jag tyckt om, fastän de är våra derbymotståndare, tills dess att Fahlman gjorde sitt utspel. Nu kanske jag tar ut min ilska på fel sätt och börjar ogilla laget och Jonas istället för bara just Jonas, men det har liksom blivit lite så mitt trångsynta huvud.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Beast. lör 03 mar 2012, 14:23

Jag håller med Urken. Jag har inget emot Skellefteå som lag faktiskt. Men deras fans med Fahlman i spetsen är de mest rabiata i hockeysverige och de gör att man börjar ogilla allt runt laget också
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Zeb Macahan lör 03 mar 2012, 14:40

Är ju faktiskt så att vid en SAIK-förlust idag så är det inte omöjligt att Lundmarkarna till och med går bom på topp-4, nu tror jag inte att det kommer att ske iofs men som sagt - är riktigt jämnt där bakom Luleå. Blir en spännande eftermiddag att följa resultaten och tänk att kunna sitta tämligen avslappnat å titta för en gångs skull Wink
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Beast. lör 03 mar 2012, 14:43

Tjaa, om SAIK hamnar femma så kan vi ju välja dom och knäcka dom redan i kvarten. Vad tror ni vår gode vän Fahlman skulle säga om det?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rayko lör 03 mar 2012, 14:48

Zeb Macahan skrev:Blir en spännande eftermiddag att följa resultaten och tänk att kunna sitta tämligen avslappnat å titta för en gångs skull Wink

Håller med, fast det behövs nog när slutspelet snart kommer.

Kommer ihåg kvarten mot DIF så mådde man nästan illa av spänningen, man skakade tamejfan. Först var det kvitteringen som fick grannarna att undra om jag hade vunnit på lotto, sen kom det andra skriket efter segern. Då undrade nog grannarna ännu mer vilken galning det är som bor ovanför. Semifinalen var inte alls lika rolig som kvarten, även om vi hade vunnit.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rayko lör 03 mar 2012, 14:52

Beast. skrev:Tjaa, om SAIK hamnar femma så kan vi ju välja dom och knäcka dom redan i kvarten. Vad tror ni vår gode vän Fahlman skulle säga om det?

Han skulle hitta på massa annat trams för att skada stämningen och det roliga med slutspel. Han gjorde ju det förra året då fokusen hamnade på Osten som rasist, istället för glödheta derbyt i slutspelet.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sven Savage lör 03 mar 2012, 15:17

Hm, nu har vi två matchtrådar och eftersom denna skapades först gäller den förstås.

Jag och Pickadoll skapade ju tråd samtidigt men eftersom Pickadoll skrev bara en halv rad i sitt första inlägg medan jag la ett stycke text hann denna in först. När jag valde "skapa tråd" fanns denna förstås inte, och här finns ju ingen varning "ny tråd har skapats" på samma sätt som gäller inne i en tråd när man ska skicka ett inlägg, så jag hade ingen möjlighet avstå tyvärr. Men eftersom jag väsentligen diskutera Fahlman - ett trist ämne - i den andra tråden får den väl självdö.

Nog om detta.

Jag ser att vi har Kuben-Höjdhopparen som zebror i dag. En konstellation vi vande oss vid i fjolårets slutspel. Kuben är ju trygg och förhoppningsvis håller han lite koll på Höjdhopparen. Om inte annat kan ju hopparen fråga kuben om regler. Det är ju ganska bra att en domare kan sådana och eftersom hopparen bevisligen inte brukar veta vad som gäller är det fint att erfarne kuben finns att fråga.

Vi saknar lite gubbar. Förutom Cam förstås vilar nu också både Olausson och Wallin. Dessutom är ju både Vikho och Sami borta.

En hel femma alltså, men det känns inte så allvarligt. Dels har ju matchen ingen betydelse för oss, när det gäller poäng, dels är väl vår främsta förhoppning att slippa skador idag.

Chris Abbott är i alla fall tillbaka, efter DIFiplinnämndens diskutabla fem matchers avstängning - varav två omvandlade till böter - där Chris bult i ryggen (sådana man ser hundratals av i många matcher) av nämnden ansågs värre än återfallsförbrytaren Ölvestads överfall på Persson. Men Ölvetstad är förstås en rolig spelare, i ett toppenlag, det stolta Djurgården som hela Sverige behöööööver, jämfört med tråååååkiga, filmande syster Abbott.

Abbott får finfine Hjalmarsson med sig plus Johan Harju.

Tyvärr tycker jag att Johan Harju inte imponerade på Hovet mot Gnaget. Det var lite av den "vanlige" Harju igen, den som levererar halvhjärtade insatser och åker nästan ända fram till situationerna, anlägger tacklingar, startar för att bryta igenom, åker ned för att vara på gång att backchecka........men i de flesta fall inte följer med in i kaklet utan avbryter just innan. Rätt trist, det där. Måste han bänkas igen? När såg man Johan senast slänga sig ned på isen och täcka skott med kroppen exempelvis? Jag kanske har fel men det känns lite som att han dödar de linor han lirar med, just genom att han inte ger det som andra är beredda att ge. Och med de signalerna sänker han i värsta fall ambitionerna från de andra också.

Just nu känns det som att det är junisarna och de gubbar som man hämtat från allsvenskan som är basen för Luleås fina spelsystem som är så svårt för de andra att möta. De gör ett jäkla imponerande jobb med massor av energi. Men att vi har spelare som skulle bli tongivande som inte funnit sig tillrätta är besvärligt. Nu har ju Frallan visat sig på väg att finna sig själv igen senaste matcherna och det är viktigt, mycket viktigt. Han kommer att bli värdefull i slutspelet. Men man skulle önska att även Johan Harju tar fram kampviljan och inte - som det varit under serien - i princip förlorar nästan alla 50:50-situationer. Kom igen nu, Johan, Vakna!
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Zeb Macahan lör 03 mar 2012, 15:21

Saxat från Hockeyligans line-up,

1:A FEMMAN
Topi Jaakola (LD) 3
Elias Fälth (RD) 33
Marcus Sandström (LW) 8
Simon Hjalmarsson (LW) 11
Chris Abbott (CE) 29
Johan Harju (RW) 90

Nog är det väl själva fan att vi ska dra på oss 'to many players' direkt från start...
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av BodenSwe lör 03 mar 2012, 15:23

Känns skönt att kunna slappna av i två omgångar nu. De enda jag begär av killarna är att inte skämma ut sig med nån 0-7 förlust eller så.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sven Savage lör 03 mar 2012, 15:25

Samtidigt håller jag med flera av skribenterna. Jag gillar Skellefteå AIK och önskar AIK all lycka, förutom då de möter Luleå.

Det största problemet man har med Schtan är nämnde Fahlman som i åratal gjort allt han kunnat för att förstöra stämningen mellan våra lag, hetsa till hat och försöka lansera Luleå som uselt på alla punkter inför övriga landet. Detta äckelt är så mycket vidrigare eftersom han ständigt och jämt ljuger om att han är ute för att verka för att alla ska älska sitt eget lag, vara justa och hålla sams - samtidigt som han är den som försöker hesta till hat mer än någon annan. Fyfan vilket äckel, synd om Schtan att ha en sådan "Pyrrhus"-supporter...
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sven Savage lör 03 mar 2012, 15:28

Zeb Macahan skrev:Saxat från Hockeyligans line-up,

1:A FEMMAN
Topi Jaakola (LD) 3
Elias Fälth (RD) 33
Marcus Sandström (LW) 8
Simon Hjalmarsson (LW) 11
Chris Abbott (CE) 29
Johan Harju (RW) 90

Nog är det väl själva fan att vi ska dra på oss 'to many players' direkt från start...

He he, kul att Marcus Sandström får testas men lite vågat av Rönken och grabbarna att chansa på att inte zebrorna upptäcker att de kör en lina med fyra gubbar. Gissningsvis har de räknat med att ingen upptäcker att Johan Harju är på isen, eftersom han inte märks i spelet då han som regel undviker situationerna, men det är nog lite väl vågad chansning...
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sven Savage lör 03 mar 2012, 15:32

Jag dödar den andra tråden. Tar bort mina inlägg där och flyttar hit dem. Så kan mods begrava den;-)

av Sven Savage Idag på 12:07 pm

Förvånande att se att fyra timmar innan näst sista elitseriematchen, borta mot Skellefteå, har vi inte ens skapat en tråd för att diskutera den!

Det beror väl på att den för oss inte betyder så mycket längre. Vi hade ju trott att här skulle det gälla en mycket viktig kamp om poängen och att vinnaren skulle kunna nå serieseger. Men det avgjorde ju redan i torsdags på Hovet, när vi spöade Gnaget i sudd. I kombination med att vi vunnit så många matcher nu på sistone. Samtidigt som Schtan har varit förvånansvårt dåliga och misslyckats i många matcher. "Nedtränade" påstods det, men nu har det gått så lång tid sedan uppehållet så det köper ingen längre.

Jag tror att i detta nu är Luleå ett klart bättre lag än Schtan. Deras chans idag är att Luleå inte bryr sig så mycket i matchen. Vi kanske inte vill bli skadade innan slutspelet, vi har ju väldigt lite att kämpa för. Med de förutsättningarna vore det skandalöst uselt av Schtan att INTE vinna idag.

Nåja. "Jag tog ett snack med" - som Fahlman brukar inleda sina bloggar - det lilla Folkbladets Luleåhatare nummer ett.

Närmaste åren sedan AIK kommit upp igen vann de ofta mot oss. Inte så konstigt. Så är det för nya lag och helst av allt vill de slå den närmaste konkurrenten. Det där har vi sett otaliga exempel på: Timrå mot MooDoo, Rögle mot Malmö, Gnaget eller Tälje mot Djurgårn, Mora mot Leksand och förstås Schtan mot Luleå.

Och Fahlman - som kunnat räkna med stor chans till vinst - har inför matcherna piskat upp stämningen med att skriva skit om allt han kan som har med Luleå att göra; ledare, tränare, spelare, föreningen Luleå, staden Luleå, Norrbotten och allra helst - Luleås supportrar, som han inför en match i Skellefteå hälsade välkommen med rubriken: "STANNA HEMMA, IDIOTER!"

Iaf. Till slut hade han gått över gränsen så många gånger att han blev rejält kölhalad för allt sitt baktaleri. Speciellt på Svenska Fans bivisade vi vilken klandervärd person han var. Fahlman var där och läste och försökte försvara sig, under påhittat namn, men det hjälpte inte. Vi visste vad han gjort och vi la fram fakta.

Fahlman gav till slut upp. Han valde att inför en match Skellefteå-Luleå förklara att den där matchen var inget speciellt. Ingen i Skellefteå bryr sig om Luleå, alla andra matcher är viktigare. Luleå är ju så dåliga att vem bryr sig. Enligt Fahlman.

Men nu börjar han studsa tillbaka igen. Inför dagens match skriver han bl a:

"Seriefinalen mellan Skellefteå AIK och Luleå gäller, som vanligt när dessa lag möts, ära och heder."

Jaha, nu är det "ära och heder". I höstas gällde det, enligt Fahlman, "ingenting".

"I år, mer än någonsin, kan det visa sig att second place is first winner…"

enligt Fahlman. Vi översätter: Eftersom LULEÅ vunnit elitserien har seriesegern ingen betydelse. Luleå är ju så dåliga och tråkiga att de kan räknas bort.

Fahlman skriver vidare, från i torsdags kväll:"Grattis Luleå!" och följer upp det med att förklara att Luleå vann serien eftersom Gnaget ställde över Fasth och även andravakten "som har bäst stats i serien" eftersom Gnaget redan var klara för slutspel och junisvakten siiiiilade.

Vi vann inte serien för att vi var bra, utan för att Gnaget gav oss de tre poängen i den här matchen, alltså, enligt Fahlman.

Därefter väljer Fahlman att låtsascitera Granquist: "Luleås supportrar bör lägga sin energi på att glädjas över att de har ett så framgångsrikt lag att heja på och strunta i att mer eller mindre hela Hockey-Sverige tycker att laget spelar så fruktansvärt tråkigt."

Det där falska citatet kan särskådas. Vad vill Fahlman ha sagt? Jo, följande:

1. Luleås supportrar lägger sin energi på fel saker. Fy för oss.
2. Hela Hockey-Sverige tycker att Luleå spelar så FRUKTANSVÄRT TRÅKIGT.

Är han inte för pinsam, den fläskkotlettskammade fåntratten?

Men Fahlman lägger vi åt sidan, med den symboliska bilden där han ligger uppfläkt på en trätrall utanför sargen:-)

Visst är det en viktig match. För Schtan alltså, inte för oss. Läget i serien just nu är ju att det är kamp om platserna 2-5 i serien och för att nå någon av de enklare kvartsfinalsmotståndarna kan andraplatsen vara avgörande. Misslyckas Schtan med det hamnar de i getingboet där lag som HV, Frölunda, Warulfven och Pölsan kan vänta. Det kan bli mer trixigt och det innebär en risk för Schtan att försvinna redan i kvarten.

Hur bra är då Schtan? Om vi tittar på de matcher som spelats sedan senaste uppehållet i början av februari?

1 Luleå HF 8 5 2 1 23 : 15 18 1 1 0 0
2 AIK 8 4 3 1 24 : 16 15 0 1 0 2
3 Färjestads BK 8 5 0 3 20 : 15 15 0 0 0 0
4 HV 71 8 4 1 3 23 : 21 14 0 0 1 0
5 MODO Hockey 8 3 2 3 19 : 16 12 1 0 0 1
6 Linköpings HC 8 3 3 2 19 : 23 12 0 1 0 2
7 Växjö Lakers HC 8 3 1 4 19 : 14 11 0 0 1 0
8 Frölunda HC 8 3 1 4 17 : 15 11 0 0 1 0
9 Skellefteå AIK 8 3 1 4 23 : 25 10 0 0 0 1
10 Brynäs IF 8 2 2 4 16 : 21 10 1 0 1 0
11 Djurgårdens IF 8 1 3 4 11 : 17 8 0 0 2 1
12 Timrå IK 8 1 3 4 14 : 30 8 1 1 1 0

Så ser formtabellen ut. Schtan är alltså i dagsläget ett av seriens formsvagaste lag. Att det inte är match om seriesegern idag beror inte - som Fahlman försöker påstå - på att Gnaget bjuder Luleå på gratispoäng genom att ställa en junismålvakt att sila. Utan på att Schtan verkar vara så kassa.

Med formsatsestetiken som bakgrund känns det tämligen klart att Schtan chans idag är att matchen är betydelselös för Luleås placering i elitserien. Vi har vunnit serien fast två omgångar återstår. Att vara färdiga seriesegrare med två matcher kvar är ovanligt. Gissar att de är avundsjuka på Folkbladet nu: är väl drygt trettio år sedan Schtan vann elitserien...

av Beast. Idag på 12:45 pm

+
----
-
Ja, han är en av de mest pinsamma människor jag vet. Att han inte skäms beror endast på att han är för korkad för att fatta det själv

Förövrigt så bör han söka hjälp för sin besatthet av Luleå Hockey

Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sven Savage lör 03 mar 2012, 15:33

av Beast. Idag på 12:49 pm

+
----
-
Jag läste en rolig kommentar på Fahlmans blogg häromdagen. Det var en person som påstod att Skellefteå minsann var bättre än Luleå eftersom de har tagit 25 segrar efter full tid och Luleå har 24. Han påstod vidare att det endast var tur som gjorde att Luleå var serieledare eftersom man vunnit "strafflotteriet" fler gånger

Sen att Luleå bara förlorat 12 på full tid och Skellefteå har förlorat 17st nämnde han ej, hehe

av Sven Savage Idag på 12:54 pm

Förutom streckstriderna - där förstås de s k experterna speciellt intresserar sig eftersom Fjollträsks Fjollhet är där - gäller det ju placeringarna för att få bra moståndare i kvarten. Spännande nog gäller det att fyra av de fem lag vi ser i tabellen på plats 2-6, kommer att drabbas varandra redan i kvarstfinal.

2 Skellefteå AIK 53 25 11 17 142:122 (20) 90
3 Brynäs IF 53 24 11 18 141:133 ( 89
4 Frölunda HC 53 21 16 16 135:108 (27) 87
5 HV 71 53 20 17 16 146:127 (19) 86
6 Färjestads BK 53 22 14 17 119:119 (0) 84

Känns som en nitlott att missa andraplatsen alltså. Vilket av de uppräknade lagen är minst sämst för närvarande? Enligt statsen för formtoppen ä'r det ju Warulfven och HV. Men de borde ju inte kunna ta andraplatsen eftersom de har pinnar att hämta in och så få matcher kvar. Schtan, Pölsan eller Frölunda borde bli tvåa, alltså, men vilka blir det?

av Sven Savage Idag på 12:56 pm

Beast. skrev:
Jag läste en rolig kommentar på Fahlmans blogg häromdagen. Det var en person som påstod att Skellefteå minsann var bättre än Luleå eftersom de har tagit 25 segrar efter full tid och Luleå har 24. Han påstod vidare att det endast var tur som gjorde att Luleå var serieledare eftersom man vunnit "strafflotteriet" fler gånger

Sen att Luleå bara förlorat 12 på full tid och Skellefteå har förlorat 17st nämnde han ej, hehe


He he. S k "Skellefteåsatsestetik". Framräknat på kulram speciellt anpassad för tolv fingrar;-)

För övrigt lanserar ju Fahlman match mot Luleå - som han tidigare påstått inte är speciellt intressant för Skellefteå utan att match mot Färjestad och andra är viktigare - som SERIEFINAL.

En läsare påpekar att det är lite knpeigt att kalla matchen för seriefinal eftersom Luleå redan vunnit serien.

Men det stoppar förstås inte Fahlman; naturligtvis spelar Skellefteå FINAL! Luleå har ju "bara" vunnit serien eftersom Gnaget ställde en junisvakt i målet och redan var klara för slutspel och därför inte brydde sig i matchen.

Så, igenkligen är det Schtan som är de moraliska seriesegrarna, om man följer Fahlmans logik, nedskriven med ett extra finger på varje hand...
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken lör 03 mar 2012, 15:39

Bra gjort Sven att du flyttade över inläggen hit, tog bort den andra, överflödiga tråden!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sven Savage lör 03 mar 2012, 15:48

Urken skrev:Bra gjort Sven att du flyttade över inläggen hit, tog bort den andra, överflödiga tråden!

Mycket bra! Nu är det ordning och reda och bara att ladda för match. Själv sitter jag på jobbet och hade egentligen tänkt åka hem till matchen men egentligen har jag jobb att göra som innebär att jag borde vara kvar. Visst jobb-jobb måste jag - svimma inte! - göra på PC och det fungerar enklast här innanför brandväggen. Visst kan jag PC-köra hemifrån genom VPN-klient men det blir lite segare. Nu ska jag i alla fall försöka få upp matchen på min andra dator - en höghastighetsMAC med trettiotummare. Fungerar det kan jag köra match där, medan jag jobbar på PC på skrivbordet bredvid. Jo, jag har två skrivbord, ett med fin MAC, ett annat med PC. En massa tillämpningar på jobbet går på PC och i den position jag nu har kan jag inte avstå köra det och ids inte boota det från MACen. Nå, nu ska jag testa så får jag se om jag kan plocka allar appar trots brandväggar m m. I värsta fall får jag väl dra hem under någon periodpaus.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken lör 03 mar 2012, 15:49

Sven Savage skrev:
Urken skrev:Bra gjort Sven att du flyttade över inläggen hit, tog bort den andra, överflödiga tråden!

Mycket bra! Nu är det ordning och reda och bara att ladda för match. Själv sitter jag på jobbet och hade egentligen tänkt åka hem till matchen men egentligen har jag jobb att göra som innebär att jag borde vara kvar. Visst jobb-jobb måste jag - svimma inte! - göra på PC och det fungerar enklast här innanför brandväggen. Visst kan jag PC-köra hemifrån genom VPN-klient men det blir lite segare. Nu ska jag i alla fall försöka få upp matchen på min andra dator - en höghastighetsMAC med trettiotummare. Fungerar det kan jag köra match där, medan jag jobbar på PC på skrivbordet bredvid. Jo, jag har två skrivbord, ett med fin MAC, ett annat med PC. En massa tillämpningar på jobbet går på PC och i den position jag nu har kan jag inte avstå köra det och ids inte boota det från MACen. Nå, nu ska jag testa så får jag se om jag kan plocka allar appar trots brandväggar m m. I värsta fall får jag väl dra hem under någon periodpaus.

Du låter som en riktig hacker! :O
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 16:02

Sjukt synd att spelarna måste vara så rädda för avstängningar :/ Annars hade det ju varit upplagt för lite FIGHTER en match som denna!! Derby och klara seriesegrare.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 16:03

Snyggt av Forssell.. Hade ju inte varit oväntat om just han hade satt dit den!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 16:08

"tråkiga luleå, tråkiga luuuuleå, ja vi är tråkiga luleå"

"serien/segern e vår, segern e vår, vi har vunnit segern är vår"


Bara Luleåklacken som hörs Very Happy Härligt.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av #96 lör 03 mar 2012, 16:09

Haaaaaaaaaaaaaarju!
#96
#96

Antal inlägg : 2170
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 16:09

Haaaaaaarju trycker in den Very Happy
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken lör 03 mar 2012, 16:09

Haaaarju! Hahahaha, snyggt. Nu börjar han sätta de puckar han borde satt hela säsongen!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sven Savage lör 03 mar 2012, 16:11

Så enkelt var det! Jag behövde inte ladda ner några ytterligare appar utan det fungerade direkt:-) Så jäkla skönt det är att alltid få bekräftat att med Mac är det bara att "plug-and-play".

Nu kan jag köra matchen på Mac medan jag jobbar på PC - KUL!
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Dave Rock lör 03 mar 2012, 16:11

JAAAA
Så där ska det se ut.

Skönt för Harju att få näta lite...
Chris noteras för poäng direkt i comebacken efter avstängning
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av NallePhu lör 03 mar 2012, 16:15

Det intressanta är att Luleå spelar avslappant och kan dra ut hela registret medans SAIK är spända och det låser sig!

Ser JÄKLIGT bra ut Luleå:s spel!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18055
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sven Savage lör 03 mar 2012, 16:16

Oj! Jag som klagat så mycket på Johan Harju i denna tråd - här ger han mig en intellektuell käftsmäll och det känns ljuvligt:-)

Intressant att höra Schtans tränare och Bulan inför match:

Fråga: vad skiljer mellan Luleås och Skellefteås hockey?

Schtan: Det är två olika hockeyfilosofier.

Bulan: Det är ganska lika. Men Scleffte har väldigt bra offensiv - de har fyra linor som i princip skulle kunna vara förstalinor i alla andra elitserielag.

Vad sägs om det? Bulan äger Schtan som vanligt. Schtan försöker insinuera att "Skellefteå spelar rolig hockey, Luleå spelar tråkig hockey" medan Bulan är ärlig och dessutom ger han Schtan komplimanger. Känns väldigt läckert det. Schtans sexfingrdae tränare kunde ha givit detsamma men det kanske inte var så kul att erkänna "vi har ett mycket sämre försvar. Våra spelare är latare nämlöigen" :-)
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 16:17

Riktigt härlig match så här långt! Vilket tempo!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 16:22

Vaaaarför sjunger inte ni? Vaaaarför sjunger inte ni? Varför sjunger, varför sjunger, varför sjunger inte ni!?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken lör 03 mar 2012, 16:23

Planerat BP, vi kan behöva träna lite special teams tycker tränartrion. Wink
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av NallePhu lör 03 mar 2012, 16:24

Ja vete fan vad det där var för utv dem tog på Jonsson???
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18055
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 16:25

Har Robin Jonsson rakat sig? :/ Trodde ju han skulle få vårens saftigaste slutspelsskägg Neutral Men han kanske hinner spara ihop igen!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Dave Rock lör 03 mar 2012, 16:25

Kändes ju kanske som en lite väl petig utvisning där....
Jaja men nu får vi ju iaf nöta lite Bp
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Beast. lör 03 mar 2012, 16:25

Måste säga att Jimmie faller väääääldigt lätt för att vara en så bastant karl på 100 kg

Det har man ju sett förut om man säger så...
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Dave Rock lör 03 mar 2012, 16:26

Salle skrev:Har Robin Jonsson rakat sig? :/ Trodde ju han skulle få vårens saftigaste slutspelsskägg Neutral Men han kanske hinner spara ihop igen!
Det är nog lugnt, Fälth sa väl något om att det bara tar en kvart för Robin att odla sådant skägg Smile
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken lör 03 mar 2012, 16:26

Salle skrev:Har Robin Jonsson rakat sig? :/ Trodde ju han skulle få vårens saftigaste slutspelsskägg Neutral Men han kanske hinner spara ihop igen!

Ska man tro vad Fälth sa i Fans Corner häromdagen så tror jag att Robin kommer att hinna spara ut skägget ändå!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av LubosC lör 03 mar 2012, 16:27

Härlig match! Verkar vara någon sorts mustasch-tema på våra grabbar.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 466
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 16:27

Beast. skrev:Måste säga att Jimmie faller väääääldigt lätt för att vara en så bastant karl på 100 kg

Det har man ju sett förut om man säger så...

Ja, det var ju en match nyligen i c+ där man tydligt i slow motion kunde se hur han hoppade rakt upp o föll fritt... Tragiskt att se.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Salle lör 03 mar 2012, 16:27

Urken skrev:
Salle skrev:Har Robin Jonsson rakat sig? :/ Trodde ju han skulle få vårens saftigaste slutspelsskägg Neutral Men han kanske hinner spara ihop igen!

Ska man tro vad Fälth sa i Fans Corner häromdagen så tror jag att Robin kommer att hinna spara ut skägget ändå!

Hehe jo, hörde det jag med... Men ju längre han hade sparat, ju "finare" hade det ju blitt!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå Empty Sv: 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet